Eerlijk gezegd vind ik beide Dans mij naar huis en Zonder Gezicht betere nummers muzikaal gezien. Al zou een De Diepte misschien beter passen bij een songfestival qua veilige keuze met een fris sausje met een boodschap. Die andere twee nummers waren wel echt meer een risico geweest. En dan op de manier dat het of top 3 eindigt of ergens onderaan. Natuurlijk geen idee wat S10 opgestuurd heeft naar de commissie en of ze zelf liever met De Diepte zou gaan.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:53 schreef molloot200 het volgende:
Potver, ik vind Zonder Gezicht echt zó veel beter dan De Diepte. Wat mij betreft echt een gemiste kans (al was ZG sowieso geen inzending waarschijnlijk, weet ik ook wel).
Misschien had je je verwachtingen zo onmetelijk hoog liggen dat bijna alles waar S10 mee zou komen niet zou voldoen? De Diepte is gewoon een prima liedje, en m.i. ook beter dan Zonder Gezicht. Tenminste, geschikter voor het songfestival, want Zonder Gezicht is heel erg lyrics-driven. En op plaat vind ik het ook een beetje tegenvallen, beetje overgeproduceerd.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:53 schreef molloot200 het volgende:
Potver, ik vind Zonder Gezicht echt zó veel beter dan De Diepte. Wat mij betreft echt een gemiste kans (al was ZG sowieso geen inzending waarschijnlijk, weet ik ook wel).
Ik moet zeggen dat ik het ook wel weer vermakelijk vind om eens zo'n inzending tussendoor te hebben. Vanaf het moment dat ik haar in die scheurjurk met die ster op haar bil zag dacht ik 'Is dit een grap?' En die gedachte is nog meermaals teruggekomen nadat inderdaad echt alles mis leek te gaan. Ook vermakelijk dat er dan een sfeertje ontstaat van 'Dit kan niet waar zijn, er moet nog iets anders achter zitten' en er allemaal hoopvolle ideeën over o.a. augmented reality etc. naar voren komen. Gewoon omdat niemand kon geloven dat dit echt het plan wasquote:Op zondag 20 maart 2022 10:37 schreef Greys het volgende:
Oh kak. Dan hebben ze vast de versie gehoord die Anouk had ingezongen als demo. 🙈
En het lied op zich vond ik nog niet eens vreselijk. Maar die ongeïnteresseerde van haar, de staging. Dat EVOL op die shirts als de LOVE mensen zich omdraaiden, dat afgrijselijke netje voor die ogen. Die kleren van Trijn. Die snerpstem in het refrein. Echt alles maakte het een train wreck. Oh jongens wat was dat erg ik moet er nog om zenuwlachen.
Nee, ik denk niet dat het daaraan ligt. Ja, mijn verwachtingen lagen heel hoog, en ja, het viel me tegen. Ik had gewoon gehoopt op een iets alternatievere plaat denk ik. Ik zie persoonlijk gewoon liever iets als Zonder Gezicht denk ik dan als De Diepte.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien had je je verwachtingen zo onmetelijk hoog liggen dat bijna alles waar S10 mee zou komen niet zou voldoen? De Diepte is gewoon een prima liedje, en m.i. ook beter dan Zonder Gezicht. Tenminste, geschikter voor het songfestival, want Zonder Gezicht is heel erg lyrics-driven. En op plaat vind ik het ook een beetje tegenvallen, beetje overgeproduceerd.
Dat heb ik ook nog wel eens. Dan denk ik echt: Waar waren jullie met OG3NE of met Anouk?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wel echt serieus tof dat het nu niet meer 'gênant' is om van het Songfestival te houden. Waar het nog niet al te lang geleden iets was dat mensen niet snel tegen hun collega's zouden zeggen, staan meerdere Songfestivaldeelnemers nu op Lowlands.
Hebben jullie (eerlijk!) stiekem soms ook een beetje zoiets van 'ja nu ineens wel he, nu vinden jullie het allemaal leuk, NOU WIJ VONDEN HET AL LEUK TOEN JULLIE HET NOG GÊNANT VONDEN'.![]()
Waarom zou je een aversie hebben tegen Slow Down? Dat is zo ongeveer het meest inoffensieve lied dat we ooit hebben gestuurd.quote:Op zondag 20 maart 2022 20:06 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Kwam deze op Twitter tegen en zo te lezen hebben mensen wel echt een aversie tegen 2016 en 2018OG3NE 2017 zijn de meningen over verdeeld. En in de initiele tweet is dan 2015 vergeten gok ik
Ja daar verbaasde ik me ook een beetje over. Stiekem ergens nog steeds wel verbaasd dat dat bijna top 10 is gewordenquote:Op zondag 20 maart 2022 20:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waarom zou je een aversie hebben tegen Slow Down? Dat is zo ongeveer het meest inoffensieve lied dat we ooit hebben gestuurd.
Outlaw in em vond ik een goed nummer, alleen het optreden klopte gewoon niet.quote:Op zondag 20 maart 2022 20:06 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Kwam deze op Twitter tegen en zo te lezen hebben mensen wel echt een aversie tegen 2016 en 2018OG3NE 2017 zijn de meningen over verdeeld. En in de initiele tweet is dan 2015 vergeten gok ik
Aran, wat doe je nou?quote:Op maandag 21 februari 2022 19:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Kunnen deze mensen alsjeblieft ophouden met zichzelf songfestival-expert te noemen en daarmee op tv komen? De enige "expert" die zich nog een beetje inleest is Aran Bade.
Wel een beetje makkelijk over erbarmelijke inzendingen praten en dan Moldavië en San Marino laten zien. En Achille Lauro een nep Maneskin noemen, terwijl het het juist eerder deed dan Maneskin.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:00 schreef NailQueen het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)ngfestival-te-winnen
[..]
Aran, wat doe je nou?
(Nouja, hij heeft zich wel een beetje ingelezen dat wel..)
Ja, hier heeft hij de plank wel misgeslagen wat het ESF betreft. Doet ie niet vaak, maar in dit geval zeker. Slechte inlezing over Achille Lauro, en slechte inlezing over de tekst van Ierland (ja de pyjama was belachelijk maar verkeerde conclusies worden nu wel getrokken) zijn de grootste twee pijnpunten imo. En over Oekraïne dat de EBU zei dat ze naar Italië zouden komen, daar is toch nooit sprake van geweest überhaupt? Alleen dat ze sowieso mee zouden kunnen doen dankzij een live-on-tape.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel een beetje makkelijk over erbarmelijke inzendingen praten en dan Moldavië en San Marino laten zien. En Achille Lauro een nep Maneskin noemen, terwijl het het juist eerder deed dan Maneskin.
Ik heb het idee dat bij de fans er met name wat aversie zit tegen de persoonlijkheid van Douwe en Waylon. Die eerste had wat fitties met die Israelier destijds en bleek daarna ook wel rare fratsen te hebben. Waylon had natuurlijk die act die al niet lekker viel en zijn reacties daarop.quote:Op zondag 20 maart 2022 20:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waarom zou je een aversie hebben tegen Slow Down? Dat is zo ongeveer het meest inoffensieve lied dat we ooit hebben gestuurd.
Lees voor de grap de reacties in de quotetweets eens? Dat zijn alleen maar mensen die het er juist mee óneens zijn toch? Dat er landen zijn die hun eerstgeborene voor deze inzendingen zouden geven etc.quote:Op zondag 20 maart 2022 20:06 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Wat is een stan? Begrijp ik de context iets beterquote:Op maandag 21 maart 2022 09:37 schreef Greys het volgende:
En het is soms ook wel echt willekeur wie ze wel 'stannen' en wie niet hoor voor m'n gevoel. Waylon trekt een panterjas aan en heeft dansers en het is een slavendrijver en racist, TIX (niks tegen hem verder) trekt een bontjas aan, zet een zonnebril op en heeft mensen aan kettingen in z'n hand op het podium en het is "SHOW THEM BESTIEEEEE!"
Het volgende zal van mij ook wel een vooroordeel zijn, maar soms heb ik een beetje het gevoel dat je als man maar beter niet te zelfverzekerd kunt zijn op het Songfestival als je (ook) op vrouwen valt. Douwe was arrogant, Waylon was arrogant. Mjah, of zijn het gewoon zelfverzekerde mannen? En je moet al helemáál niet enigszins voor jezelf willen opkomen en mensen wijzen op het feit dat ze zélf niet op de kleur van mensen op het podium moeten letten omdat ze dat slavenverhaal er toch echt zelf van maken en hij alleen maar de allerbeste dansers koos. Want zie je wel, arrogant!
Maar vooruit, ik snap best dat iemand die zelf een stan van Gordienko is deze Nederlandse inzendingen niet in z'n straatje vindt passen. Maar maak dan niet de fout dat die inzendingen dan *dus* slecht zijn.Ik kan veel slechtere inzendingen bedenken.
Beter sturen we voortaan elk jaar een vrouw, dan hebben we dit gezeik niet meer.
HupStien
Ik vind Outlaw in 'Em een geweldig nummer, maar die staging was echt belachelijk hoor. Een cowboy met een paar donkere mannen die hem lijken te dienen, dat was gewoon een verkeerd beeld. Bij Tix was de symboliek heel anders. Ook belachelijk, maar dan op een tongue in cheek-manier.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:37 schreef Greys het volgende:
En het is soms ook wel echt willekeur wie ze wel 'stannen' en wie niet hoor voor m'n gevoel. Waylon trekt een panterjas aan en heeft dansers en het is een slavendrijver en racist, TIX (niks tegen hem verder) trekt een bontjas aan, zet een zonnebril op en heeft mensen aan kettingen in z'n hand op het podium en het is "SHOW THEM BESTIEEEEE!"
Ja ik ben oud en heb ik dit ook pas geleerd, maar dat woord is sinds een paar jaar ineens overal op Twitter en het is iets als de overtreffende trap van fan. Geloof ik.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:40 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Wat is een stan? Begrijp ik de context iets beter
Ik ben 'jong' en ik wist het ook niet hoor, maar ik zit dan ook niet twitter haha. Zegt vaak al genoeg wat daar voorbij komt... maar bedankt trouwens!quote:Op maandag 21 maart 2022 09:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik ben oud en heb ik dit ook pas geleerd, maar dat woord is sinds een paar jaar ineens overal op Twitter en het is iets als de overtreffende trap van fan. Geloof ik.
'Die hem lijken te dienen'. Daar val ik echt nogal over. Dus als hij er één witte man tussen had gezet was het oké? Of nog steeds niet? Ik vind het meer zeggen over degenen die dat erin zien dan over iemand die gewoon de beste dansers die hij aangeraden kreeg koos en daarbij niet op kleuren lette. Maar dat zal ik nooit begrijpen waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind Outlaw in 'Em een geweldig nummer, maar die staging was echt belachelijk hoor. Een cowboy met een paar donkere mannen die hem lijken te dienen, dat was gewoon een verkeerd beeld. Bij Tix was de symboliek heel anders. Ook belachelijk, maar dan op een tongue in cheek-manier.
Zo kun je alles wel als 'the eye of the beholder' zien natuurlijk. Maar goed, deze discussie is uitentreuren gevoerd, en we weten allemaal dat Waylon geen racist is (tenminste, geen indicatie dat hij het wél is) dus laten we het niet nog een keer oprakelen.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:50 schreef Greys het volgende:
[..]
'Die hem lijken te dienen'. Daar val ik echt nogal over. Dus als hij er één witte man tussen had gezet was het oké? Of nog steeds niet? Ik vind het meer zeggen over degenen die dat erin zien dan over iemand die gewoon de beste dansers die hij aangeraden kreeg koos en daarbij niet op kleuren lette. Maar dat zal ik nooit begrijpen waarschijnlijk.Zal mijn fout wel zijn. Prima.
Ken je het nummer Stan van Eminem? Daar komt die term vandaan.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:47 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Ik ben 'jong' en ik wist het ook niet hoor, maar ik zit dan ook niet twitter haha. Zegt vaak al genoeg wat daar voorbij komt... maar bedankt trouwens!
Zo leren we nog eens wat.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:47 schreef Lamballert het volgende:
[..]
Ik ben 'jong' en ik wist het ook niet hoor, maar ik zit dan ook niet twitter haha. Zegt vaak al genoeg wat daar voorbij komt... maar bedankt trouwens!
Eens en graag.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel als 'the eye of the beholder' zien natuurlijk. Maar goed, deze discussie is uitentreuren gevoerd, en we weten allemaal dat Waylon geen racist is (tenminste, geen indicatie dat hij het wél is) dus laten we het niet nog een keer oprakelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |