Wtfquote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik acht die kans niet zo groot.
In mijn optiek moet het westen over z'n koudwater vrees heen. Val ze maar gewoon aan. MAD doctrine staat als een huis.
Vetgedrukte heb ik bij deze post.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Landen als Finland en Zweden zijn zelfs te bang om uit defensief oogpunt bij NAVO aan te sluiten want het veel grotere agressieve Rusland zal dat als daad van agressie uitleggen.
Wie nog steeds het argument durft aan te halen dat Rusland zich terecht bedreigt voelt, kan niet serieus genomen worden.
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Steun voor NAVO-lidmaatschap groeit in Finland en Zweden
De Scandinavische landen Zweden en Finland maakten er na de Tweede Wereldoorlog altijd al een punt van om neutraal te blijven en dus geen lid te worden van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO). Maar door de Russische invasie in Oekraïne lijkt die overtuiging stilaan te veranderen.
Fijne PIquote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat dus niet over 'terecht' of 'onterecht'.
Wat Putin doet is volkomen kut, maar er gelden bij dit soort conflicten en machtsspelletjes wel wat andere regeltjes dan die twee termen.
Dat doe je niet alleen, je maakt er ook nog eens vollop gebruik van.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
Mijn notie van recht, is conform de wereld waar ik in wil leven
Ik loop niet over van begrip voor het platte recht van de sterkste, zoals jij.
neequote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Fijne PI
Ik gun je het laatste woord. Pak me maar goed hard aan
Ah er leeft totaal geen angst daar en heeft nooit bestaan. Helder, dankjewelquote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vetgedrukte heb ik bij deze post.
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
Niet voor het recht van de sterkste zijn is natuurlijk wat anders dan pacifistisch zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat doe je niet alleen, je maakt er ook nog eens vollop gebruik van.
Je kunt niet altijd maar toegeven aan die orcs. Soms moet je terugmeppen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee
ik heb wel een boektip voor je
[ afbeelding ]
en voor @:extec, die een paar posts oproept eigenlijk zegt van 'laten we het risico gewoon nemen'
Ik denk dat je een paar dingetjes van MAD over het hoofd ziet; met het gebrek aan tijd om overwogen besluiten te nemen als de wagen gaat rollen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik acht die kans niet zo groot.
In mijn optiek moet het westen over z'n koudwater vrees heen. Val ze maar gewoon aan. MAD doctrine staat als een huis.
Uh huh. Ik zal mezelf herhalen:quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:37 schreef aTypisch het volgende:
en voor @:extec, die een paar posts oproept eigenlijk zegt van 'laten we het risico gewoon nemen'
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Komt de 7 kleuren in z'n broek schijtende aap eindelijk uit de mouw?
genot
Je hebt geen idee op hoeveel manieren (westerse) macht wordt gebruikt teneinde van het behoud van welvaart/onafhankelijkheid van de ander.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
Niet voor het recht van de sterkste zijn is natuurlijk wat anders dan pacifistisch zijn.
In mijn optiek is een proportionele actie prima. Gewoon uit Oekraïne slaan, klaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je een paar dingetjes van MAD over het hoofd ziet; met het gebrek aan tijd om overwogen besluiten te nemen als de wagen gaat rollen.
In de laatste 10 jaar zijn veel van de mechanismen om het te beheersen verwaarloosd en/of verdwenen.
Mensen zijn bang voor atoomwapens, rare mensen zegquote:
Nee hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op papier ja, in de praktijk moet de rest van de NAVO gewoon helpen als de USA ergens binnen valt, Irak, Afghanistan.
Geen idee, doet er voor het argument niet toe toch?quote:Rusland heeft toch geen basis in Moldavië?
Of vergis ik me nou?
Weer een whataboutism.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je hebt geen idee op hoeveel manieren (westerse) macht wordt gebruikt teneinde van het behoud van welvaart/onafhankelijkheid van de ander.
Nee, laten we op voorhand maar alvast diep buigen voor putin en clan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen zijn bang voor atoomwapens, rare mensen zeg.
Zelfs al blijft het bij 1 nuke is de schade al niet te overzien, maar gewoon doen joh, we zien wel hoe het loopt!
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:27 schreef polderturk het volgende:
Dit gaat het tellen voor Stijn Mitzer compliceren.
[ twitter ]
Neuh, dit gaat exact in op hoe jij voordeel haalt uit alles behalve wat je ''recht'' mag noemen.quote:
Ik heb het idee dat er best wat mensen zijn die het nog zien als een computerspel en denken dat we rustig kunnen resetten als er toch met kernbommen gegooid gaat worden. We moeten echt koste wat kost proberen te voorkomen dat die dingen ingezet gaan worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen zijn bang voor atoomwapens, rare mensen zeg.
Zelfs al blijft het bij 1 nuke is de schade al niet te overzien, maar gewoon doen joh, we zien wel hoe het loopt!
Putin dreigt er mee. Ik zie andere landen hoogstens reageren in reactie op. Ik zie de VS er niet voor aan om uit zichzelf een nuke in te zetten. Hoogstens als een afscheidsgebaar als de hele wereld er toch al aan gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, laten we op voorhand maar alvast diep buigen voor putin en clan.
Wat voor wereld wil jij leven?
En het blijft ook altijd zeer merkwaardig dat het feit dat putin nukes heeft een factor is, maar als we angsthazen en/of apologeten zoals jij horen, ze blijkbaar de enige zijn?
Waarom kraaien mensen zoals jij niet zoiets a'la: putin moet oppassen, want Biden en Macron hebben nukes?
Omdat jij jezelf verteld dat putin zo van het pad af is dat hij de wereld wel gaat vernietigen?
En wat is jouw oplossing voor dat probleem dan?
Appeasen, en hopen dat die nooit hier komt ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |