Verklaar jij eens waarom de EU daar dus zo snel mogelijk van af wil? Ik poste al eerder dat deze oorlog de energie transitie zal versnellen waardoor op termijn Rusland de fossiele brandstoffen als inkomen gaat verliezen. En wat ook positief gaat werken in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Maar de olie, kolen en gas stroomt nog steeds richting EU en de Euro's hiervoor stromen nog steeds richting Rusland.
Verklaar dat dan eens.
Dat roepen ze al eeuwen, vriend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verklaar jij eens waarom de EU daar dus zo snel mogelijk van af wil?
Ik ben je vriend niet en heb ook in andere topics al tijden aangegeven dat we van de olie en dergelijke af moeten. En daar laat ik het dan weer bij. En de technologie daarvoor is er al.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:31 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat roepen ze al eeuwen, vriend.
Laat je niet belazeren door de politici en de media.
Al eeuwen lang wordt de gewone burger opgeoffert voor buitenlandse belangen.
Als dit conflict is afgelopen dan raakt alles weer op de achtergrond, OOK de wens dat we van het Russische gas af moeten want dat is iets wat gewoonweg niet kan op korte termijn.
Dat gaat tientallen jaren duren.
Wat ik je wel kan voorspellen is dat het leven nog veel zwaarder gaat worden in de EU want er gaan straks miljarden naar oorlogsmiddelen ipv de bevolking.
En hier laat ik het bij.
Prima. Prettige dag verder.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben je vriend niet en heb ook in andere topics al tijden aangegeven dat we van de olie en dergelijke af moeten. En daar laat ik het dan weer bij. En de technologie daarvoor is er al.
Logisch redeneren. En Poetins woorden niet automatisch voor waar aannemen, zoals hij ook nog week voor de invasie zei dat alle geluiden over een inval complete leugens waren.quote:
Keep dreaming. EU is altijd een probleem geweest om de eerder genoemde uitleg en gevolg van toetreding die ik gaf. Daarom moet er regime change komen, oftewel weer een pro-Russische stroman a-la Loekachenko.quote:EU is en was geen probleem voor de Russen zelfs VOOR de Maidan overname niet.
Snap ik ongelijk hebben is lastig.quote:
Uiteindelijk weinig denk ik. Maar alle beetjes helpen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:53 schreef Viv het volgende:
Aangezien jullie de opmars zo nauwlettend volgen:
Ik zag net bij de NOS deze foto van anti-tankversperring in de straten van Odessa:
[ afbeelding ]
Hoeveel nut heeft zoiets nou? Lijkt mij dat een paar soldaten die dingen wat aan de kant schuiven en ze nauwelijks tijd verliezen, maar misschien mis ik iets.
Logisch redeneren. Ach ja, dat denken er velen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Logisch redeneren. En Poetins woorden niet automatisch voor waar aannemen, zoals hij ook nog week voor de invasie zei dat alle geluiden over een inval complete leugens waren.
[..]
Keep dreaming. EU is altijd een probleem geweest om de eerder genoemde uitleg en gevolg van toetreding die ik gaf. Daarom moet er regime change komen, oftewel weer een pro-Russische stroman a-la Loekachenko.
Maar ik hoor net op de radio dat Zelinski heeft aangegeven gematigd positief te zijn over de onderhandelingen en veel belangrijker NAVO-lidmaatschap laat varen maar wil dat de internationale gemeenschap en/of Oekraïense bondgenoten de Oekraïense soevereiniteit dan waarborgen/garanties geven mbt waarborging ervan. We gaan dus weer zien hoe oprecht Poetin is toen die het probleem zo wist te framen alsof het Russische probleem primair met een mogelijk NAVO-lidmaatschap van Oekraïne had te maken… 🙃🙃🙃
Wat niet logisch is wellicht dat jij een dictator steunt. Het is niet de EU die een oorlog met Rusland wil. Of de NAVO.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:07 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Logisch redeneren. Ach ja, dat denken er velen.
Maar over de rest wat ik erbij heb geplakt zwijg je maar natuurlijk, vooral de rol van de EU.
Zeker te pijnlijk om te ontkennen.
Vertragen en blokkeren. Als er meerdere snipers op je schieten terwijl je die dingen probeert te verplaatsen, heb je geen goede dag als Russische soldaat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:53 schreef Viv het volgende:
Ik zag net bij de NOS deze foto van anti-tankversperring in de straten van Odessa:
[ afbeelding ]
Hoeveel nut heeft zoiets nou? Lijkt mij dat een paar soldaten die dingen wat aan de kant schuiven en ze nauwelijks tijd verliezen, maar misschien mis ik iets.
Kan en de inzet van tanks in steden kan lastig zijn. Zeker als er ook nog sprake is van puin en dergelijke wat de tanks tegen houd. En als je over antitankwapens beschikt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vertragen en blokkeren. Als er meerdere snipers op je schieten terwijl je die dingen probeert te verplaatsen, heb je geen goede dag als Russische soldaat.
Ah, ik had niet gedacht aan de combinatie met snipers.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vertragen en blokkeren. Als er meerdere snipers op je schieten terwijl je die dingen probeert te verplaatsen, heb je geen goede dag als Russische soldaat.
Als er een paar schutters met vrij zicht op die straat klaarzitten gaat dat toch best lang duren en kost dat vrijruimen best veel levens en oponthoud (en zijn bepaalde troepen ermee bexiggehouden en kunnen geen andere druk zetten) .quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:53 schreef Viv het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als er een paar schutters met vrij zicht op die straat klaarzitten gaat dat toch best lang duren en kost dat vrijruimen best veel levens en oponthoud (en zijn bepaalde troepen ermee bexiggehouden en kunnen geen andere druk zetten) .
Verder, vanuit een tank heb je een ontzettend slecht zicht, dus is het enorm risicovol daar gewoon doorheen te willen rijden, zelfs als er genoeg afstand tussen is, kun je er makkelijk in vast komen te zitten en ben je een sitting duck.
Zeker als de kwetsbare onderkant van een tank open komt te liggen (als hij opwipt, tegen zo'n blokkade)
Ik denk dus zeker niet dat je moet onderschatten hoe zoiets je opmars door een verder 'simpele' rechte straat opeens urenlang kan ophouden.
Ik verwacht overigens dat ze er nu nog prikkeldraad tussen leggen, die de blokkades ook onderling verbind en het zeer lastig maakt ze te voet te benaderen, onder vuur.
De Russen hebben eigenlijk drie keuzen de stad aanvallen wat een bloederige zaak kan worden. De slag om Berlijn kan je daar als voorbeeld van zien. Of de stad isoleren en uithongeren. Of platbombarderen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als er een paar schutters met vrij zicht op die straat klaarzitten gaat dat toch best lang duren en kost dat vrijruimen best veel levens en oponthoud (en zijn bepaalde troepen ermee bexiggehouden en kunnen geen andere druk zetten) .
Verder, vanuit een tank heb je een ontzettend slecht zicht, dus is het enorm risicovol daar gewoon doorheen te willen rijden, zelfs als er genoeg afstand tussen is, kun je er makkelijk in vast komen te zitten en ben je een sitting duck.
Zeker als de kwetsbare onderkant van een tank open komt te liggen (als hij opwipt, tegen zo'n blokkade)
Ik denk dus zeker niet dat je moet onderschatten hoe zoiets je opmars door een verder 'simpele' rechte straat opeens urenlang kan ophouden.
Ik verwacht overigens dat ze er nu nog prikkeldraad tussen leggen, die de blokkades ook onderling verbind en het zeer lastig maakt ze te voet te benaderen, onder vuur.
Ik heb uitgelegd waarom en hoe. Breng er maar wat tegenin. Waarom Poetin vanaf het begin een probleem had met een Oekraïne waarin pro-EU geluiden, polls, en verkiezingsuitslagen inmiddels jaren al veruit dominant zijn. Alleen framede hij het rondom het NAVO standpunt, maar we gaan nu erachter komen - en dat weet jij ook - dat dat niet de voornaamste of enige reden is voor deze invasie. Het Oekraïense “regime” moet weg, allerlei redenen met de haren erbij getrokken. Sommigen voor de internationale gemeenschap zoals NAVO-lidmaatschap, andere voor eigen volk zoals “nazis die Russische burgers afslachten”.. En een door Rusland mede-georchestreerd nieuwe leider ervoor terug die geheel toevallig in de lijn van Poetin wandelt en daarmee het land volledig tot de Russische as behoort. Dit betekent dus ook bye bye vrije verkiezingen zoals ze dat afgelopen jaren zagen, want de uitkomst moet wel binnen de contouren van Poetin en het Kremlin passen qua welke politici Oekraïne regeren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:07 schreef Schaamlap het volgende:
Logisch redeneren. Ach ja, dat denken er velen.
Ik begrijp dat je erkent dat het Poetin niet enkel om de NAVO gaat. Nu zal je nog het argument maken dat dat nu pas zo is “en voorheen wel alleen om de NAVO ging”. Verwijzend naar zijn uitspraken. Die niets zeggen want hij zei ook meerdere malen dat alle verhalen rondom een op handen zijnde invasie leugens waren….ik weet vrijwel zeker dat jij dat ook verkondigde tot de daadwerkelijke inval. Zeg eens eerlijk? Klopt dat?quote:Maar over de rest wat ik erbij heb geplakt zwijg je maar natuurlijk, vooral de rol van de EU.
Zeker te pijnlijk om te ontkennen.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:40 schreef Aloulu het volgende:
Ik begrijp dat je erkent dat het Poetin niet enkel om de NAVO gaat. Nu zal je nog het argument maken dat dat nu pas zo is “en voorheen wel alleen om de NAVO ging”. Verwijzend naar zijn uitspraken. Die niets zeggen want hij zei ook meerdere malen dat alle verhalen rondom een op handen zijnde invasie leugens waren….ik weet vrijwel zeker dat jij dat ook verkondigde tot de daadwerkelijke inval. Zeg eens eerlijk? Klopt dat?
Het volk van Oekraïne wilde een associatieverdrag met de EU. Die de Poetin vriend Janoekovytsj weigerde te ratificeren. Wat in 2013 leidde tot de Euromaidan-revolutie en in 2014 uiteindelijk tot de vlucht van de pro-Poetin stroman Janoekovytsj richting Rusland.quote:[quote]Op woensdag 16 maart 2022 08:40 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik heb uitgelegd waarom en hoe. Breng er maar wat tegenin. Waarom Poetin vanaf het begin een probleem had met een Oekraïne waarin pro-EU geluiden, polls, en verkiezingsuitslagen inmiddels jaren al veruit dominant zijn. Alleen framede hij het rondom het NAVO standpunt, maar we gaan nu erachter komen - en dat weet jij ook - dat dat niet de voornaamste of enige reden is voor deze invasie. Het Oekraïense “regime” moet weg, allerlei redenen met de haren erbij getrokken. Sommigen voor de internationale gemeenschap zoals NAVO-lidmaatschap, andere voor eigen volk zoals “nazis die Russische burgers afslachten”.. En een door Rusland mede-georchestreerd nieuwe leider ervoor terug die geheel toevallig in de lijn van Poetin wandelt en daarmee het land volledig tot de Russische as behoort. Dit betekent dus ook bye bye vrije verkiezingen zoals ze dat afgelopen jaren zagen, want de uitkomst moet wel binnen de contouren van Poetin en het Kremlin passen qua welke politici Oekraïne regeren.
[..]
Hij wint alleen niet. Misschien op het einde militair gezien, maar Putin of beter Rusland is de grote verliezer strategisch gezien.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:08 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Waarom een staakt het vuren als je wint?
Zou ik ook niet doen. Meer land veroveren = sterkere onderhandelings positie.
Zelensky wordt met de dag wanhopiger dus die gaat op een bepaald moment door z'n knieen.
EU en USA doen niets en de sancties hebben geen enkel effect.
Omdat ze hier zelf ook veel geld aan verdienen, iets wat ze momenteel heel hard nodig hebben. Dit is ook de enige redenen waarom sommige banken nog van swift gebruik kunnen maken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Maar de olie, kolen en gas stroomt nog steeds richting EU en de Euro's hiervoor stromen nog steeds richting Rusland.
Verklaar dat dan eens.
Uitstekende uitleg. Wat nogmaals mooi aangeeft dat oorlog meer is dan wapengekletter. De generaal Sun-Tzu gaf eeuwen geleden al aan dat je een oorlog ook kan winnen zonder te vechten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:54 schreef Rolfieo het volgende:
Ze hebben eigenlijk al verloren eigenlijk op alle vlakken, niet direct, maar wel in de gevolgen.
[..]
Het is op te merken dat men tijdens het aan de kant schuiven waarschijnlijk onder schot komen van scherpschutters. Ook hindert het de mobiliteit van voertuigen zodat die daarna een makkelijker doelwit vormen voor antitankgeschut.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:53 schreef Viv het volgende:
[ afbeelding ]
Als de Russen daadwerkelijk de stad in trekken. En de mensen over voldoende wapens beschikken? Dan is een ding zeker. Dat gaat een bloedige strijd worden met mogelijk tienduizenden doden. Voorbeeld in de slag om Berlijn verloren de Russen zo rond de 80.000 man. En het totaal aantal doden lag boven de 200.000 mensen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is op te merken dat men tijdens het aan de kant schuiven waarschijnlijk onder schot komen van scherpschutters. Ook hindert het de mobiliteit van voertuigen zodat die daarna een makkelijker doelwit vormen voor antitankgeschut.
Wat je boven schrijft is pure speculatie. en de meeste gevolgen verdwijnen gewoon als deze oorlog over is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:54 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hij wint alleen niet. Misschien op het einde militair gezien, maar Putin of beter Rusland is de grote verliezer strategisch gezien.
• EU wil van het Russisch gas en Olie af. Rusland zijn grootste inkomstenbron.
• Europa is meer verenigt dan ooit.
• Europa landen veel meer geld aan defensie uitgeven.
• Europa steunt Ukraine met veel meer dan ze hadden verwacht.
• Rusland zijn economie is zwaar getroffen.
• Russen zijn niet echt meer gewenst in het buitenland.
• Rusland is de komende 20-30 jaar niet meer te vertrouwen. Iets wat best lastig is als wereldmacht.
• Ze hadden verwacht een korte oorlog en dat ze met veel applaus onthaald worden. Maar het is een zware oorlog, ze zijn slecht voorbereid (en dus een lachertje van de wereld), krijgen veel weerstand, veel verliezen aan russische kant en vooral veel haat. Ook na een verovering.
• De Russen zijn afgesneden van vele luxe die ze hadden, (Facebook, Instagram, Ikea en vele meer). De enige redenen waarom men dit accepteert is de propagande. Maar dit gaat een keer verkeerd. En de propagande krijgt steeds meer barstjes.
• Hoe willen ze dit land ooit bezet houden.... Ze worden gehaat en vanaf nu nooit meer vertrouwd.
Ze hebben eigenlijk al verloren eigenlijk op alle vlakken, niet direct, maar wel in de gevolgen.
[..]
Omdat ze hier zelf ook veel geld aan verdienen, iets wat ze momenteel heel hard nodig hebben. Dit is ook de enige redenen waarom sommige banken nog van swift gebruik kunnen maken.
Maar je laat hier ook precies zien, waar ze ook een onderschattings fout in gemaakt hebben. We hebben een hele softe winter, en dus weinig gas nodig gehad. Putin had ons niet bij de ballen met zijn gas, we waren niet afhankelijk.
Hij heeft gegokt (of verkeerd ingelicht) en verloren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |