abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204092997
Tactische camouflage van russisch troepen:

https://www.reddit.com/r/(...)equipment_is_almost/
pi_204093095
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:14 schreef Joyce-43 het volgende:
hoe kan Zelenski nou toegeven over de Navo? zijn volk vecht er ook voor nu in deze oorlog
Ik gok dat hij wel toe wil geven op het gebied van de NAVO, maar niet op het gebied van de EU.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 20:59:07 #228
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_204093149
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik gok dat hij wel toe wil geven op het gebied van de NAVO, maar niet op het gebied van de EU.
Dat. En wat veel mensen vergeten is dat neutraal heel wat anders is dan gedemilitariseerd. Ik weet niet of die eis nog op tafel ligt maar ik hoor er niets meer over.

En waar UA nu nog met veel oude Russische spullen werkt zullen ze als neutraal land straks wel het nodige uit West-Europa aan gaan schaffen, zodat in een volgend conflict het e.e.a. allemaal veel makkelijker gaat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_204093662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat. En wat veel mensen vergeten is dat neutraal heel wat anders is dan gedemilitariseerd. Ik weet niet of die eis nog op tafel ligt maar ik hoor er niets meer over.

En waar UA nu nog met veel oude Russische spullen werkt zullen ze als neutraal land straks wel het nodige uit West-Europa aan gaan schaffen, zodat in een volgend conflict het e.e.a. allemaal veel makkelijker gaat.
Kunnen ze in de volgende oorlog mooi die gebieden heroveren. Want dat risico loop je natuurlijk ook nog.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 21:27:39 #230
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204093831
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Volledig zou betekenen dat de haven van Mariupol al volledig in Russische handen is. Dat is niet zo.
Of dat Mariupol volledig geblokkeerd is (vanaf het perspectief vanaf de zee). Ben in iedergeval uiterst benieuwd naar het vooruitzicht in 48 uur. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door YoungDriller op 15-03-2022 21:31:35 (quote vergeten) ]
pi_204093885
Zou Putin ''Der Untergang'''gezien hebben?
Liep ook niet goed af...
  dinsdag 15 maart 2022 @ 21:33:50 #232
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_204093986
twitter
"Allegedly" een major general. Goed nieuws als het waar is.
pi_204095681
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:14 schreef Joyce-43 het volgende:
hoe kan Zelenski nou toegeven over de Navo? zijn volk vecht er ook voor nu in deze oorlog
Als je buurman gestoord en agressief genoeg is, zou je op zoiets kunnen toegeven natuurlijk. Het hele land kapot geschoten is het ook niet waard en het is immers al duidelijk, dat ze zonder de NATO ook zichzelf wel staande houden.
.
pi_204096025
quote:
Alleen Poetin gaat daar niet mee akkoord. EU-toetreding staat vrijwel gelijk aan NAVO-toetreding namelijk. Betekent voor Poetin dat die in de toekomst zich niet meer militair met Oekraene kan bemoeien/ingrijpen. Daarnaast beweegt de EU steeds meer richting een eigen defensiemacht voor defensieve doeleinden van de EU of lidstaten en dus ook een Oekrane als lid.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_204096051
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:33 schreef Arnold_ het volgende:
[ twitter ]"Allegedly" een major general. Goed nieuws als het waar is.
Je krijgt volgens mij alleen maar zulke hooggeplaatste militairen in zulke aantallen te pakken als je hele goede intel hebt. Ofwel van binnenuit (onwaarschijnlijk) ofwel doordat communicatie massaal afgetapt wordt (waarschijnlijk).
pi_204096061
quote:

[..]
Het hele gesodemieter is in principe begonnen met het associatieverdrag met de EU in 2014, dus de NAVO is volgens mij maar een onnozel excuus. Dit wordt ook aangetoond als we nog verder terug gaan naar de Oranjerevolutie in 2004, waarbij vreemd genoeg Viktor Joesjtsjenko door 'onbekenden' is vergiftigd.

Feitelijk is dat het chte begin en dat geval geeft ook het primaire probleem van Poetin weer. De EU en de NAVO zijn slechts symptomen van zijn grote probleem: democratie. Democratie bedreigt zijn positie en daarom is dat gezeur over de EU en de NAVO is slechts een rookgordijn, zie daarvoor ook de recente acties in Kazachstan en Wit-Rusland.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 23:19:08 ]
pi_204096686
quote:
Al vier dagen praktisch geen bewegingen meer in de frontlinies.
pi_204096757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Alleen Poetin gaat daar niet mee akkoord. EU-toetreding staat vrijwel gelijk aan NAVO-toetreding namelijk. Betekent voor Poetin dat die in de toekomst zich niet meer militair met Oekraene kan bemoeien/ingrijpen. Daarnaast beweegt de EU steeds meer richting een eigen defensiemacht voor defensieve doeleinden van de EU of lidstaten en dus ook een Oekrane als lid.
Hoe kom je erbij?
EU is en was geen probleem voor de Russen zelfs VOOR de Maidan overname niet.
Maar nu gaat het een stuk moeilijker worden voor de Oekraine.
Ze mogen blij zijn als ze een neutrale status en het grootste deel van hun land kunnen behouden straks.
pi_204096797
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het hele gesodemieter is in principe begonnen met het associatieverdrag met de EU in 2014, dus de NAVO is volgens mij maar een onnozel excuus. Dit wordt ook aangetoond als we nog verder terug gaan naar de Oranjerevolutie in 2004, waarbij vreemd genoeg Viktor Joesjtsjenko door 'onbekenden' is vergiftigd.

Feitelijk is dat het chte begin en dat geval geeft ook het primaire probleem van Poetin weer. De EU en de NAVO zijn slechts symptomen van zijn grote probleem: democratie. Democratie bedreigt zijn positie en daarom is dat gezeur over de EU en de NAVO is slechts een rookgordijn, zie daarvoor ook de recente acties in Kazachstan en Wit-Rusland.
Wederom onzin. Het associatieverdrag was niet alleen het probleem maar de houding van de EU was er voor een groot deel debet aan dat het niet doorging.

When Oleh Rybachuk, a senior Ukrainian envoy, came to Brussels in early 2005, he wanted one thing: a public statement that Ukraine can one day join the EU.
He left the EU capital angry.
"Who the hell do I have to see around here to get Ukraine into the EU?" he told a Polish diplomat before flying home.
On the EU side, the accession promise never came.
Instead, the EU drafted a several thousand page-long "association agreement" and "deep and comprehensive free trade agreement."
It (EU)even refused to call Ukraine a "European state" because it sounded too much like the EU Treaty on the right of "European states" to apply for membership.
EU countries also kept Ukrainian people out.
Ukraine dropped visa requirements for EU citizens, but EU consulates became notorious for refusals: In an incident in 2007, one EU country made a Ukrainian children's choir sing in the snow outside its building before agreeing to issue travel permits for a concert.

What went wrong?
For sure, the Ukrainian elite is to blame for the fiasco.
Ukraine's one-time foreign minister, Kostyantyn Gryshchenko, says its former PM, Yulia Tymoshenko, committed "treason" by agreeing the 2009 gas price, in part, for personal gain.
EU diplomats say Yanukovych never intended to sign the EU pact because the status quo - Ukraine in limbo between the EU and Russia - helps him to retain power and enrich his clan.
Equally, Ukrainian people are responsible for their own fate.
Tens of thousands protested against Yanukovych in Kiev on Sunday (24 November), prompting clashes with riot police, in the biggest opposition rally since the Orange Revolution.
https://euobserver.com/foreign/122218

En zoals ik al meerdere keren stelde: een groot deel van deze ellende is veroorzaakt door leugenachtige onwillige politici die visjes aan de Oekrainiers voorhouden maar uiteindelijk hun beloftes niet nakomen.

En Zelensky schijnt eindelijk hun ware aard te doorzien aangezien hij al meer en meer welwillend is om met de Russen te praten.
  woensdag 16 maart 2022 @ 06:51:38 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204096878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 06:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En Zelensky schijnt eindelijk hun ware aard te doorzien aangezien hij al meer en meer welwillend is om met de Russen te praten.
Onzin natuurlijk. De onderhandelingen hebben vrijwel niets opgeleverd. Rusland gebruikt dit waarschijnlijk om tegen het eigen volk te kunnen zeggen zie je wel we wilde praten maar dat is mislukt. Als Rusland echt welwillend zou zijn dan kondig je een staak het vuren af. Puur Poetin strategie waar jij weer intrapt. En de rest van je post zinloos om daar op in te gaan verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204096922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 06:51 schreef Megumi het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk. De onderhandelingen hebben vrijwel niets opgeleverd. Rusland gebruikt dit waarschijnlijk om tegen het eigen volk te kunnen zeggen zie je wel we wilde praten maar dat is mislukt. Als Rusland echt welwillend zou zijn dan kondig je een staak het vuren af. Puur Poetin strategie waar jij weer intrapt. En de rest van je post zinloos om daar op in te gaan verder.
Waarom een staakt het vuren als je wint?
Zou ik ook niet doen. Meer land veroveren = sterkere onderhandelings positie.
Zelensky wordt met de dag wanhopiger dus die gaat op een bepaald moment door z'n knieen.
EU en USA doen niets en de sancties hebben geen enkel effect.
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:10:53 #243
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204096929
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:08 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom een staakt het vuren als je wint?
Rusland dat mag wel duidelijk zijn heeft de oorlog al verloren. Oorlog is namelijk meer dan alleen een land aanvallen. Maar dat aan jou uitleggen heeft geen zin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204096937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:10 schreef Megumi het volgende:

[..]
Rusland dat mag wel duidelijk zijn heeft de oorlog al verloren. Oorlog is namelijk meer dan alleen een land aanvallen. Maar dat aan jou uitleggen heeft geen zin.
Ah een tactisch genie aan het woord.
Leg dat maar eens uit, en niet alleen aan mij maar aan iedereen in dit draadje.
We zijn benieuwd.
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:16:14 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204096948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
We zijn benieuwd.
Dat een oorlog ook economische en financieel gevolgen heeft en mensenlevens kost zullen de meeste wel snappen.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 07:18:28 #246
5428 crew  miss_sly
pi_204096956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
We zijn benieuwd.
Mag het een tikje vriendelijker? En spreek voor jezelf.

Ik zie ook niet dat Rusland aan het winnen zou zijn. Eerder het tegendeel. Dat hij daarom overgaat tot oorlogsmisdaden en burgers en burgerdoelen bestookt is daar een uitvloeisel van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204096964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat een oorlog ook economische en financieel gevolgen heeft en mensenlevens kost zullen de meeste wel snappen.
-O- hoe kunnen we dat nu over het hoofd hebben gezien....ik zal mn vrienden en Belgrado even bellen en verklaren dat onze bombardementen op hun hoofdstad, met als resultaat duizenden burger doden, niet zo bedoeld was...
pi_204096981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mag het een tikje vriendelijker? En spreek voor jezelf.

Ik zie ook niet dat Rusland aan het winnen zou zijn. Eerder het tegendeel. Dat hij daarom overgaat tot oorlogsmisdaden en burgers en burgerdoelen bestookt is daar een uitvloeisel van.
Prima hoor.
We wachten wel even af wat de resultaten zijn en daarna praten we wel verder.
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:23:45 #249
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204096988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
-O- hoe kunnen we dat nu over het hoofd hebben gezien....ik zal mn vrienden en Belgrado even bellen en verklaren dat onze bombardementen op hun hoofdstad, met als resultaat duizenden burger doden, niet zo bedoeld was...
Dat is niet de strekking van wat ik post. Je kunt een oorlog militair winnen. Maar door de gevolgen daarvan alsnog verliezen. Want een oorlog heeft ook politieke gevolgen. En is schadelijk voor de economie. enz. En op die manier heeft Rusland de oorlog al verloren. De economie van dat land ligt plat. En behalve dan de Chinezen is er geen land meer wat de Russen openlijk steunt.
pi_204096995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is niet de strekking van wat ik post. Je kunt een oorlog militair winnen. Maar door de gevolgen daarvan alsnog verliezen. Want een oorlog heeft ook politieke gevolgen. En is schadelijk voor de economie. enz. En op die manier heeft Rusland de oorlog al verloren. De economie van dat land ligt plat. En behalve dan de Chinezen is er geen land meer wat de Russen openlijk steunt.
Maar de olie, kolen en gas stroomt nog steeds richting EU en de Euro's hiervoor stromen nog steeds richting Rusland.
Verklaar dat dan eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')