Ik gok dat hij wel toe wil geven op het gebied van de NAVO, maar niet op het gebied van de EU.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:14 schreef Joyce-43 het volgende:
hoe kan Zelenski nou toegeven over de Navo? zijn volk vecht er ook voor nu in deze oorlog
Dat. En wat veel mensen vergeten is dat neutraal heel wat anders is dan gedemilitariseerd. Ik weet niet of die eis nog op tafel ligt maar ik hoor er niets meer over.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik gok dat hij wel toe wil geven op het gebied van de NAVO, maar niet op het gebied van de EU.
Kunnen ze in de volgende oorlog mooi die gebieden heroveren. Want dat risico loop je natuurlijk ook nog.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:59 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat. En wat veel mensen vergeten is dat neutraal heel wat anders is dan gedemilitariseerd. Ik weet niet of die eis nog op tafel ligt maar ik hoor er niets meer over.
En waar UA nu nog met veel oude Russische spullen werkt zullen ze als neutraal land straks wel het nodige uit West-Europa aan gaan schaffen, zodat in een volgend conflict het e.e.a. allemaal veel makkelijker gaat.
Of dat Mariupol volledig geblokkeerd is (vanaf het perspectief vanaf de zee). Ben in iedergeval uiterst benieuwd naar het vooruitzicht in 48 uur.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volledig zou betekenen dat de haven van Mariupol al volledig in Russische handen is. Dat is niet zo.
Als je buurman gestoord en agressief genoeg is, zou je op zoiets kunnen toegeven natuurlijk. Het hele land kapot geschoten is het ook niet waard en het is immers al duidelijk, dat ze zonder de NATO ook zichzelf wel staande houden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:14 schreef Joyce-43 het volgende:
hoe kan Zelenski nou toegeven over de Navo? zijn volk vecht er ook voor nu in deze oorlog
Alleen Poetin gaat daar niet mee akkoord. EU-toetreding staat vrijwel gelijk aan NAVO-toetreding namelijk. Betekent voor Poetin dat die in de toekomst zich niet meer militair met Oekraene kan bemoeien/ingrijpen. Daarnaast beweegt de EU steeds meer richting een eigen defensiemacht voor defensieve doeleinden van de EU of lidstaten en dus ook een Oekrane als lid.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik gok dat hij wel toe wil geven op het gebied van de NAVO, maar niet op het gebied van de EU.
Je krijgt volgens mij alleen maar zulke hooggeplaatste militairen in zulke aantallen te pakken als je hele goede intel hebt. Ofwel van binnenuit (onwaarschijnlijk) ofwel doordat communicatie massaal afgetapt wordt (waarschijnlijk).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:33 schreef Arnold_ het volgende:
[ twitter ]"Allegedly" een major general. Goed nieuws als het waar is.
Het hele gesodemieter is in principe begonnen met het associatieverdrag met de EU in 2014, dus de NAVO is volgens mij maar een onnozel excuus. Dit wordt ook aangetoond als we nog verder terug gaan naar de Oranjerevolutie in 2004, waarbij vreemd genoeg Viktor Joesjtsjenko door 'onbekenden' is vergiftigd.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Al vier dagen praktisch geen bewegingen meer in de frontlinies.quote:
Hoe kom je erbij?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Alleen Poetin gaat daar niet mee akkoord. EU-toetreding staat vrijwel gelijk aan NAVO-toetreding namelijk. Betekent voor Poetin dat die in de toekomst zich niet meer militair met Oekraene kan bemoeien/ingrijpen. Daarnaast beweegt de EU steeds meer richting een eigen defensiemacht voor defensieve doeleinden van de EU of lidstaten en dus ook een Oekrane als lid.
Wederom onzin. Het associatieverdrag was niet alleen het probleem maar de houding van de EU was er voor een groot deel debet aan dat het niet doorging.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het hele gesodemieter is in principe begonnen met het associatieverdrag met de EU in 2014, dus de NAVO is volgens mij maar een onnozel excuus. Dit wordt ook aangetoond als we nog verder terug gaan naar de Oranjerevolutie in 2004, waarbij vreemd genoeg Viktor Joesjtsjenko door 'onbekenden' is vergiftigd.
Feitelijk is dat het chte begin en dat geval geeft ook het primaire probleem van Poetin weer. De EU en de NAVO zijn slechts symptomen van zijn grote probleem: democratie. Democratie bedreigt zijn positie en daarom is dat gezeur over de EU en de NAVO is slechts een rookgordijn, zie daarvoor ook de recente acties in Kazachstan en Wit-Rusland.
Onzin natuurlijk. De onderhandelingen hebben vrijwel niets opgeleverd. Rusland gebruikt dit waarschijnlijk om tegen het eigen volk te kunnen zeggen zie je wel we wilde praten maar dat is mislukt. Als Rusland echt welwillend zou zijn dan kondig je een staak het vuren af. Puur Poetin strategie waar jij weer intrapt. En de rest van je post zinloos om daar op in te gaan verder.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:17 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En Zelensky schijnt eindelijk hun ware aard te doorzien aangezien hij al meer en meer welwillend is om met de Russen te praten.
Waarom een staakt het vuren als je wint?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De onderhandelingen hebben vrijwel niets opgeleverd. Rusland gebruikt dit waarschijnlijk om tegen het eigen volk te kunnen zeggen zie je wel we wilde praten maar dat is mislukt. Als Rusland echt welwillend zou zijn dan kondig je een staak het vuren af. Puur Poetin strategie waar jij weer intrapt. En de rest van je post zinloos om daar op in te gaan verder.
Rusland dat mag wel duidelijk zijn heeft de oorlog al verloren. Oorlog is namelijk meer dan alleen een land aanvallen. Maar dat aan jou uitleggen heeft geen zin.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:08 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Waarom een staakt het vuren als je wint?
Ah een tactisch genie aan het woord.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland dat mag wel duidelijk zijn heeft de oorlog al verloren. Oorlog is namelijk meer dan alleen een land aanvallen. Maar dat aan jou uitleggen heeft geen zin.
Dat een oorlog ook economische en financieel gevolgen heeft en mensenlevens kost zullen de meeste wel snappen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ah een tactisch genie aan het woord.
Leg dat maar eens uit, en niet alleen aan mij maar aan iedereen in dit draadje.
We zijn benieuwd.
Mag het een tikje vriendelijker? En spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ah een tactisch genie aan het woord.
Leg dat maar eens uit, en niet alleen aan mij maar aan iedereen in dit draadje.
We zijn benieuwd.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat een oorlog ook economische en financieel gevolgen heeft en mensenlevens kost zullen de meeste wel snappen.
Prima hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mag het een tikje vriendelijker? En spreek voor jezelf.
Ik zie ook niet dat Rusland aan het winnen zou zijn. Eerder het tegendeel. Dat hij daarom overgaat tot oorlogsmisdaden en burgers en burgerdoelen bestookt is daar een uitvloeisel van.
Dat is niet de strekking van wat ik post. Je kunt een oorlog militair winnen. Maar door de gevolgen daarvan alsnog verliezen. Want een oorlog heeft ook politieke gevolgen. En is schadelijk voor de economie. enz. En op die manier heeft Rusland de oorlog al verloren. De economie van dat land ligt plat. En behalve dan de Chinezen is er geen land meer wat de Russen openlijk steunt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:19 schreef Schaamlap het volgende:
[..]hoe kunnen we dat nu over het hoofd hebben gezien....ik zal mn vrienden en Belgrado even bellen en verklaren dat onze bombardementen op hun hoofdstad, met als resultaat duizenden burger doden, niet zo bedoeld was...
Maar de olie, kolen en gas stroomt nog steeds richting EU en de Euro's hiervoor stromen nog steeds richting Rusland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is niet de strekking van wat ik post. Je kunt een oorlog militair winnen. Maar door de gevolgen daarvan alsnog verliezen. Want een oorlog heeft ook politieke gevolgen. En is schadelijk voor de economie. enz. En op die manier heeft Rusland de oorlog al verloren. De economie van dat land ligt plat. En behalve dan de Chinezen is er geen land meer wat de Russen openlijk steunt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |