abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:13:44 #201
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204392385
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vroeg het aan onze grote vriend @:Chivaz.
Ik denk ik help Chivaz even ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204394380
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk ik help Chivaz even ;)
En je hebt deels gelijk, komen we weer op het aloude punt dat perceptie alles is. De perceptie van Trump als president is dat hij een ongeleid projectiel is met als gevolg dat Oekraïne binnen vallen consequenties voor Rusland had kunnen hebben. Maar goed we weten het natuurlijk niet zeker want hij is helaas niet de president.
pi_204394477
Lees ik nu quote helaas unquote ? o|O

#perceptie

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 10-04-2022 16:13:14 ]
  Overall beste user 2022 zondag 10 april 2022 @ 16:33:10 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204395026
twitter


Trump promoot geslachtsveranderingen of hij is een beetje seniel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 10 april 2022 @ 17:15:34 #205
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_204395594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 23:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met Trump aan het roer was er überhaupt geen oorlog geweest. Putin keek naar de zwakheid van Biden en dacht bij zich zelf dat hij dit wel kon doen. En hij heeft uiteraard gelijk gekregen. Buiten wat sancties kan hij eigenlijk weinig doen, Putin heeft ons nu bij de ballen en de VS heeft flink in moeten boeten qua geloofwaardigheid.
Donald " Fire and Fury" Trump?? Serieus??
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_204396197
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 15:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En je hebt deels gelijk, komen we weer op het aloude punt dat perceptie alles is. De perceptie van Trump als president is dat hij een ongeleid projectiel is met als gevolg dat Oekraïne binnen vallen consequenties voor Rusland had kunnen hebben. Maar goed we weten het natuurlijk niet zeker want hij is helaas niet de president.
Jarenlang verkondigden zijn aanhangers (waaronder jij) dat Trump een einde zou maken aan al die 'eindeloze oorlogen'. Jullie namen het Obama zeer kwalijk dat hij ingreep in Syrië. Democraten zijn oorlogshitsers, in tegenstelling tot Trump.

Maar volgens jou is Trump dusdanig onvoorspelbaar dat hij WOIII in gang had gezet om Oekraïne te redden van de Russen.

Vreemde redenering.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 10-04-2022 18:09:39 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:07:47 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204396248
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 15:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En je hebt deels gelijk, komen we weer op het aloude punt dat perceptie alles is. De perceptie van Trump als president is dat hij een ongeleid projectiel is met als gevolg dat Oekraïne binnen vallen consequenties voor Rusland had kunnen hebben. Maar goed we weten het natuurlijk niet zeker want hij is helaas niet de president.
Perceptie? Ik had het puur over acties door Trump toen hij President was en zijn woorden toen hij geen President was. Daar zit weinig perceptie bij, dat zijn feiten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 10 april 2022 @ 21:28:20 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204399036
Goed artikel over de Gathering Of Paedophiles.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 10 april 2022 @ 21:32:20 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204399109
En een overzichtje van de gepakte pedo's van de GOP. Het is een lange lijst.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 april 2022 @ 08:05:05 #210
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_204400982
Al dat geschreeuw en beschuldigingen van de republikeinen is afgezien dat het irritant en beledigend is, een heel nuttig hulpmiddel voor de democraten om de ware criminelen te vinden. Er zit namelijk een patroon in, als ze ergens luidkeels iemand ergens van beschuldigen, kun je er bijna vanuit gaan dat ze het zelf hebben geflikt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_204402663
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 15:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En je hebt deels gelijk, komen we weer op het aloude punt dat perceptie alles is. De perceptie van Trump als president is dat hij een ongeleid projectiel is met als gevolg dat Oekraïne binnen vallen consequenties voor Rusland had kunnen hebben. Maar goed we weten het natuurlijk niet zeker want hij is helaas niet de president.
Trump is best voorspelbaar voor wat betreft Oekraine betreft.
We weten immers dat hij heel erg op kijkt tegen Putin en hem op zijn woord gelooft
En we weten dat hij militaire hulp aan Oekraine enige tijd geblokkeerd heeft
En we weten dat hij de NAVO helemaal kut vindt en zich afvraagt wat de VS daar uberhaupt te zoeken heeft

Als het aan hem lag zou hij Oekraine dus in hun sop gaar laten koken. Zelenskyi wilde hem immers niet helpen met dirt over Hunter. Wellicht dat de rest van de GOP hem zou dwingen toch hulp en informatie te sturen, maar het zou bij lange na niet zo soepel gaan als bij Biden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204402673
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:05 schreef klappernootopreis het volgende:
Al dat geschreeuw en beschuldigingen van de republikeinen is afgezien dat het irritant en beledigend is, een heel nuttig hulpmiddel voor de democraten om de ware criminelen te vinden. Er zit namelijk een patroon in, als ze ergens luidkeels iemand ergens van beschuldigen, kun je er bijna vanuit gaan dat ze het zelf hebben geflikt.
De GOP heeft goed naar het Russische playbook gekeken: project and deflect. De ironie is onmiskenbaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204402719
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:54 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Trump is best voorspelbaar voor wat betreft Oekraine betreft.
We weten immers dat hij heel erg op kijkt tegen Putin en hem op zijn woord gelooft
En we weten dat hij militaire hulp aan Oekraine enige tijd geblokkeerd heeft
En we weten dat hij de NAVO helemaal kut vindt en zich afvraagt wat de VS daar uberhaupt te zoeken heeft

Als het aan hem lag zou hij Oekraine dus in hun sop gaar laten koken. Zelenskyi wilde hem immers niet helpen met dirt over Hunter. Wellicht dat de rest van de GOP hem zou dwingen toch hulp en informatie te sturen, maar het zou bij lange na niet zo soepel gaan als bij Biden.
De juiste strategie zou zijn om Putin meer bij het westen te betrekken. We hebben hun gas en olie hard nodig om het leven betaalbaar te houden in Europa.
De uitbreiding van de EU en de NAVO naar het oosten toe heeft dit als vervelend gevolg gehad.
Trump begreep dat goede relaties met Rusland essentieel is voor de vrede en veiligheid in de wereld. Nu plukken we de zure vruchten van de coup in Oekraïne gesteund door het westen en de expansiedrift van de EU en de NAVO.
De echte vijand is China die steeds meer landen onder hun invloedssfeer krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat wij dankzij de Chinezen 2 jaar lang een wereldwijde pandemie hebben gehad die qua kosten de nekslag is geweest voor de globale economie.
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 12:04:29 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204402751
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De juiste strategie zou zijn om Putin meer bij het westen te betrekken. We hebben hun gas en olie hard nodig om het leven betaalbaar te houden in Europa.
De uitbreiding van de EU en de NAVO naar het oosten toe heeft dit als vervelend gevolg gehad.
Trump begreep dat goede relaties met Rusland essentieel is voor de vrede en veiligheid in de wereld. Nu plukken we de zure vruchten van de coup in Oekraïne gesteund door het westen en de expansiedrift van de EU en de NAVO.
De echte vijand is China die steeds meer landen onder hun invloedssfeer krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat wij dankzij de Chinezen 2 jaar lang een wereldwijde pandemie hebben gehad die qua kosten de nekslag is geweest voor de globale economie.
Maar dat is geprobeerd om Poetin bij het Westen te halen, dat is de Duitse strategie al 20 jaar, een strategie die failliet blijkt te gaan op Ruslands gedragingen en houding en waarvan iedereen nu zegt "Hoe stom konden ze zijn in Duitsland!"

Trump saboteerde de keuzes van het Congress wat volgens mij nogal altijd de wil van het volk vertegenwoordigd in de VS door geen sancties op te leggen en geen wapens aan Oekraine te leveren of Oekraine te dwingen om wapens die wel geleverd werden niet in gebruik te nemen.
Natuurlijk heb je goede relaties met Rusland als je ze geen strobreed in de weg legt, duh. Maar om van de VS een Belorusland te maken gaat ook wat te ver.

De echte vijand die jij opvoert is geen land binnengevallen in de afgelopen 50 jaar. Rusland wel. De pandemie aanvoeren is een lulverhaal, daar zat geen opzet of ontwerp achter maar was puur toeval en zoals de situatie in Shanghai momenteel aangeeft heeft China daar ook bepaald geen voordeel van.
Overigens doet China niets anders dan de VS en Rusland sinds 1945 gedaan hebben en in veel gevallen doen ze het gewoon slimmer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tijger_m op 11-04-2022 12:15:19 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 11 april 2022 @ 12:04:41 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204402755
Trump begreep dat buigen voor Poetin edn goed idee was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204403015
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De juiste strategie zou zijn om Putin meer bij het westen te betrekken. We hebben hun gas en olie hard nodig om het leven betaalbaar te houden in Europa.
Nee, we moeten zo snel mogelijk van Russische afhankelijkheden af. In Rusland geven ze niet om mensenlevens. Een mens is een middel. Verdiep je in de Russische geschiedenis van de afgelopen eeuw. Keer op keer vallen ze buurstaten binnen en/of verloren gewaande staten waar in ze vervolgens huishouden en de plaatselijke bevolking afslachten.

Het leven is betaalbaar zat in Europa. Ik zou eerder zeggen dat we eens moeten wennen aan een mindere levensstandaard. Een paar decennia terug hadden we het geleidelijk aan kunnen afbouwen. Vanwege populistische reden hebben we daar van afgezien. Nu gaat het met schokken. So be it.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tijger_m op 11-04-2022 12:44:50 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 12:47:00 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204403177
Ok, even duidelijkheid geven, we gaan elkaar hier niet voor agenten van een specifiek land uitmaken, iedereen mag gewoon zijn mening geven binnen de bekende regels en je mag daar dan inhoudelijk op reageren
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204403514
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De juiste strategie zou zijn om Putin meer bij het westen te betrekken.
Dat heeft men lang geprobeerd. Putin is daar ook helemaal niet in geinteresseerd, maar ik snap best dat je hem op zijn mooie blauwe ogen gelooft.
  maandag 11 april 2022 @ 13:59:23 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204403955
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De juiste strategie zou zijn om Putin meer bij het westen te betrekken. We hebben hun gas en olie hard nodig om het leven betaalbaar te houden in Europa.
Ik zie liever dat ze in Oekraïne überhaupt een leven mogen hebben.
pi_204404056
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat is geprobeerd om Poetin bij het Westen te halen, dat is de Duitse strategie al 20 jaar, een strategie die failliet blijkt te gaan op Ruslands gedragingen en houding en waarvan iedereen nu zegt "Hoe stom konden ze zijn in Duitsland!"

Trump saboteerde de keuzes van het Congress wat volgens mij nogal altijd de wil van het volk vertegenwoordigd in de VS door geen sancties op te leggen en geen wapens aan Oekraine te leveren of Oekraine te dwingen om wapens die wel geleverd werden niet in gebruik te nemen.
Natuurlijk heb je goede relaties met Rusland als je ze geen strobreed in de weg legt, duh. Maar om van de VS een Belorusland te maken gaat ook wat te ver.

De echte vijand die jij opvoert is geen land binnengevallen in de afgelopen 50 jaar. Rusland wel. De pandemie aanvoeren is een lulverhaal, daar zat geen opzet of ontwerp achter maar was puur toeval en zoals de situatie in Shanghai momenteel aangeeft heeft China daar ook bepaald geen voordeel van.
Overigens doet China niets anders dan de VS en Rusland sinds 1945 gedaan hebben en in veel gevallen doen ze het gewoon slimmer.
Het pad wat we nu hebben gekozen blijkt nog veel rampzaliger te zijn. We hebben nu gewoon oorlog in Europa met verregaande gevolgen voor de westerse wereld. En dit conflict kan makkelijk escaleren door Oekraïne een versneld EU lidmaatschap aan te bieden.
Het Russische gas word hoe dan ook verkocht, is het niet aan ons dan wel aan de Chinezen of wie dan ook die het wilt kopen en in Roebels wilt afrekenen.
Ik denk dat we het idealisme achter ons moeten laten en op een realistische manier naar de wereld moeten kijken. Met betrekking tot Saudi Arabië en China doen we het ook maar op een of andere manier is Oekraïne voor de gevestigde orde een zeer belangrijk iets.
Ik ben oprecht benieuwd waarom dat is, het is een zeer corrupt land met een matige economie. Cultureel gezien liggen ze veel dichter bij de Russen dan bij het westen en het opzichtig flirten met EU lidmaatschap en NAVO lidmaatschap heeft geen stabiliteit of veiligheid gebracht voor iedere partij.
pi_204404083
Het blijft toch grappig dat een soeverein land niet mag 'flirten' met de EU want dat zou Putin boos genoeg maken om een oorlog te starten.
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 14:27:30 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204404164
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het pad wat we nu hebben gekozen blijkt nog veel rampzaliger te zijn. We hebben nu gewoon oorlog in Europa met verregaande gevolgen voor de westerse wereld. En dit conflict kan makkelijk escaleren door Oekraïne een versneld EU lidmaatschap aan te bieden.
Het Russische gas word hoe dan ook verkocht, is het niet aan ons dan wel aan de Chinezen of wie dan ook die het wilt kopen en in Roebels wilt afrekenen.
Ik denk dat we het idealisme achter ons moeten laten en op een realistische manier naar de wereld moeten kijken. Met betrekking tot Saudi Arabië en China doen we het ook maar op een of andere manier is Oekraïne voor de gevestigde orde een zeer belangrijk iets.
Ik ben oprecht benieuwd waarom dat is, het is een zeer corrupt land met een matige economie. Cultureel gezien liggen ze veel dichter bij de Russen dan bij het westen en het opzichtig flirten met EU lidmaatschap en NAVO lidmaatschap heeft geen stabiliteit of veiligheid gebracht voor iedere partij.
Ok, maar waar baseer jij op dat we geen oorlog hadden gehad in Europa met die "betere" relatie met Poetin?
Tenzij je met betere relatie bedoeld dat je Rusland maar hun gang laat gaan en laat bepalen wat onafhankelijke landen mogen doen. Dat is toch wel een hele vreemde situatie, lijkt mij. Mogen Baltische Staten ook geen deel uitmaken van NAVO of EU omdat Rusland daartegen is?

Oekraine heeft ervoor gekozen om toenadering bij het Westen te zoeken en als onze basis is dat we dat alleen doen als Rusland dat toelaat dan stelt onze vrijheid en onze onafhankelijkheid geen zak voor, natuurlijk.

En dan zie ik ook geen verschil tussen Rusland of China, eigenlijk. De situatie in Taiwan verschilt niet zoveel met Oekraine en daar ben je dan wel voorstander van een harde lijn? Onlogisch, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204404168
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het pad wat we nu hebben gekozen blijkt nog veel rampzaliger te zijn. We hebben nu gewoon oorlog in Europa met verregaande gevolgen voor de westerse wereld. En dit conflict kan makkelijk escaleren door Oekraïne een versneld EU lidmaatschap aan te bieden.
Het Russische gas word hoe dan ook verkocht, is het niet aan ons dan wel aan de Chinezen of wie dan ook die het wilt kopen en in Roebels wilt afrekenen.
Ik denk dat we het idealisme achter ons moeten laten en op een realistische manier naar de wereld moeten kijken. Met betrekking tot Saudi Arabië en China doen we het ook maar op een of andere manier is Oekraïne voor de gevestigde orde een zeer belangrijk iets.
Ik ben oprecht benieuwd waarom dat is, het is een zeer corrupt land met een matige economie. Cultureel gezien liggen ze veel dichter bij de Russen dan bij het westen en het opzichtig flirten met EU lidmaatschap en NAVO lidmaatschap heeft geen stabiliteit of veiligheid gebracht voor iedere partij.
Maar hoe had Trump nou precies voorkomen dat Rusland Oekraïne binnen was gevallen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204404380
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, maar waar baseer jij op dat we geen oorlog hadden gehad in Europa met die "betere" relatie met Poetin?
Tenzij je met betere relatie bedoeld dat je Rusland maar hun gang laat gaan en laat bepalen wat onafhankelijke landen mogen doen. Dat is toch wel een hele vreemde situatie, lijkt mij. Mogen Baltische Staten ook geen deel uitmaken van NAVO of EU omdat Rusland daartegen is?

Oekraine heeft ervoor gekozen om toenadering bij het Westen te zoeken en als onze basis is dat we dat alleen doen als Rusland dat toelaat dan stelt onze vrijheid en onze onafhankelijkheid geen zak voor, natuurlijk.

En dan zie ik ook geen verschil tussen Rusland of China, eigenlijk. De situatie in Taiwan verschilt niet zoveel met Oekraine en daar ben je dan wel voorstander van een harde lijn? Onlogisch, denk ik.
Dat Oekraïne meer naar het westen wilt bewegen betekent nog niet dat we dat zomaar moeten toelaten.
Hoe worden wij in het westen nu beter van een westers georiënteerd Oekraïne? Het land is corrupt, tot op het bot verdeeld en Rusland meent daar zeggenschap te hebben.
Ik had liever gezien dat Putin geen waarde hecht aan Oekraïne maar de realiteit is dat hij dat wel doet.
Waarom zou je de vrede en welvaart op je eigen continent riskeren voor een corrupt land?
pi_204404429
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat Putin geen waarde hecht aan Oekraïne maar de realiteit is dat hij dat wel doet.
Waarom zou je de vrede en welvaart op je eigen continent riskeren voor een corrupt land?
Oh, chantage dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')