abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:16:49 #101
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204046274
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
Alleen bij voldoende animo vanuit de boeren om bedrijven stil te leggen wat dit te vermijden.
De stoppersregeling hiero is toch vooral aangesproken door de oudere generatie boeren met aftandse en kleine bedrijven die toch al niet levensvatbaar meer waren. De coöperaties waar ze tienduizenden of honderdduizenden beesten hokken laten zich niet 123 uitkopen want een beetje bedrijf kost door o.a. alle wetgeving vele miljoenen Euro's maar als de markt een goed jaar heeft dan kan er ook dik verdiend worden. Dan heb je als overheid twee keuzes, of je laat dat stiktofgebeuren varen (maar dat kan eigenlijk niet door EU afspraken) of je gaat het belang van het hele land afwegen tegen het belang van een aantal ondernemers en dus af op onteigening. Dat doet ze bijvoorbeeld bij noodzakelijke waterwerken als het niet minnelijk opgelost kan worden tussen eigenaar en Rijk/Waterschap. Maarja, dat zal juridisch ook een lange adem worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 12-03-2022 09:23:33 ]
pi_204046305
Ik blijf me verbazen, en ergeren, over het feit dat we nu een 'Minister van Stikstof' hebben.
Waarom is er niet al jaren een 'Minister van Plastic', of 'M v Energie' om eens iets te noemen.

* Gelukkig hebben we wel Rubberen Ruggengraat Rutte
pi_204046364
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:22 schreef myShizzle het volgende:
Ik blijf me verbazen, en ergeren, over het feit dat we nu een 'Minister van Stikstof' hebben.
Waarom is er niet al jaren een 'Minister van Plastic', of 'M v Energie' om eens iets te noemen.

* Gelukkig hebben we wel Rubberen Ruggengraat Rutte
We hebben nu ook een minister voor "klimaat en energie".
pi_204046441
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat ze van deze waanzin af zouden stappen nu andere prioriteiten zich aangediend hebben. Helaas naïef gedacht van mij.
pi_204046505
Waarom hebben we in Europa niet overal dezelfde stikstofuitstoot eisen. In Duitsland mag die uitstoot per ha bijvoorbeeld veel hoger zijn.
pi_204046611
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:43 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Waarom hebben we in Europa niet overal dezelfde stikstofuitstoot eisen. In Duitsland mag die uitstoot per ha bijvoorbeeld veel hoger zijn.
Omdat Nederland dolgraag gidsland wil zijn. Wat die gidsland status ons oplevert is echter onbekend.
En wij hebben elke postzegel die niet in gebruik was benoemd tot Natura 2000 gebied. Dat speelt ook mee.
pi_204046690
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Omdat Nederland dolgraag gidsland wil zijn. Wat die gidsland status ons oplevert is echter onbekend.
En wij hebben elke postzegel die niet in gebruik was benoemd tot Natura 2000 gebied. Dat speelt ook mee.
Dan is het toch makkelijk op te lossen. Stoppen met die onzin en Natura 2000 gebieden herinrichten naar minstens 200ha aaneengesloten stukken.

Ik vind mijn eten nogal wat belangrijker dan de natuurontwikkeling van enkele postzegels.
pi_204047213
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]
Dan is het toch makkelijk op te lossen. Stoppen met die onzin en Natura 2000 gebieden herinrichten naar minstens 200ha aaneengesloten stukken.

Ik vind mijn eten nogal wat belangrijker dan de natuurontwikkeling van enkele postzegels.
Het kan beter naar mijn mening. Intensieve veeteelt inperken en desnoods, wat ook gaat gebeuren, met juridische dwang. Boerenorganisaties hebben nou niet de naam mee te werken dus moet het maar met dwang.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:47:21 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204047228
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Het kan beter naar mijn mening. Intensieve veeteelt inperken en desnoods, wat ook gaat gebeuren, met juridische dwang. Boerenorganisaties hebben nou niet de naam mee te werken dus moet het maar met dwang.
Bravo, je bent een communist :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204047302
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bravo, je bent een communist :).
^O^

:')
pi_204048082
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat ze van deze waanzin af zouden stappen nu andere prioriteiten zich aangediend hebben. Helaas naïef gedacht van mij.
Inderdaad, stikstof uitstoot en daar wat aan moeten doen verdwijnt niet omdat er andere zaken ook belangrijk zijn.
pi_204048099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We zijn vooral gidsland in het ontstellend slecht doen op klimaat en uitstoot gebied in Europa, we zijn eigenlijk op geen enkel gebied gidsland meer tegenwoordig.
pi_204048380
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:43 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Waarom hebben we in Europa niet overal dezelfde stikstofuitstoot eisen.
Omdat geen enkel land hetzelfde is qua indeling, natuur en... veestapel (die in Nederland in verhouding tot 5x groter is dan andere EU-landen).

Bij stikstof gaat het om wat een gebied aankan qua depositie.
Op een akker wil je meer stikstof om je oogst te laten groeien.
Op schrale grond met bijhorende flora (en daar weer op afgestemde fauna) wil je minder stikstof.

In Duitsland is overigens 4 tot 5x minder vee per km2 waardoor er sprake is van een geringere overschrijding van de kritische depositiewaarde, waardoor er meer depositieruimte beschikbaar is.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-03-2022 12:52:54 ]
pi_204048916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We zijn vooral gidsland in het ontstellend slecht doen op klimaat en uitstoot gebied in Europa, we zijn eigenlijk op geen enkel gebied gidsland meer tegenwoordig.
Mooi. Want het levert ook helemaal niets op. Nu nog minister Jetten bij de realiteit brengen.
pi_204049020
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:14 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ze hadden beter een hybride stap kunnen maken om zo de stap kleiner te maken voor de consument terwijl het netwerk word opgebouwd.
Ze?
pi_204051718
Mooi zo! Weg met die natuurverpestende kleine boerenbedrijfjes. Echt een plaag voor je oog. Waar je in Nederland ook maar de stad uit rijdt, overal wordt het landschap verpest door aftandse boerderijen met lelijke vervallen stallen. Boerderijen waar oude zooi op en om het erf gestald is, waar het plastic van het kuilvoer rondslingert, waar gammele verroeste hekken een groep van 12 vieze koeien van de weg houdt. Waaromheen een paar weilanden afgerikt zijn als lelijke rechthoekige grasvelden, allen omgeving door dezelfde saaie sloten.

Echt, weg met al die boerderijen, stort de sloten vol, graaf de bovenste 30 centimeter af van alle weilanden, plant bomen, struiken, wilde bloemen en laat de natuur haar gang gaan.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 12 maart 2022 @ 17:51:11 #117
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204051731
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je verwart akkerbouw met veeteelt.

In de stikstofdiscussie gaat het om stikstofuitstoot (NH3) en dat gaat om (pluim)vee.

Als je daarnaast ook nog meerekent dat voor iedere kilo runderlapjes 13 kilo aan groenvoer nodig is, dan begrijp je dat we met minder vee juist méér land overhouden voor akkerbouw.

Maar mogelijk kom je uit de stad en dan is die gebrek aan kennis je vergeven.
Ik heb anders gewoon graag een stuk vlees naast de groenten en aardappelen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204052493
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 17:51 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik heb anders gewoon graag een stuk vlees naast de groenten en aardappelen.
Komt dat stukje vlees op je bord nu wel uit Nederland?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 19:02:52 #119
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204052577
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Komt dat stukje vlees op je bord nu wel uit Nederland?
Ja.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204052694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:02 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ja.
Dat zal dan eens een keer uit Ierland of Duitsland komen.
Ik vermoed dat je dat wel overleeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')