Heeft weinig zin voorlopig, denk ik.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 02:21 schreef Ulx het volgende:
Dr beurs in Moskou is ook al tien dagen dicht. Benieuwd of die ooit nog open gaat.
Tijden dat het internet een vrijplaats was zijn al lang geleden vervlogen. Al de grote spelers hebben politieke agenda's waarmee ze spelen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 23:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
wtf
komt van reuters anders had ik gedacht dat het fake news was
[ twitter ]
Poetin is een boomer, op die leeftijd nog ambities hebben voor de komende decennia is op zijn zachtst gezegd een beetje nutteloos.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat wist ie zelf ook niet kennelijk
Dat zal zijn ambities een aantal jaar stillegen
Vanuit de VS was toch al langere tijd geleden dringend opgeroepen Rusland en Ukraine te verlaten? Gijzelneming door het regime is heel gebruikelijk in Rusland en China dus eerlijk gezegd heeft zij zelf dat gigantische risico dan genomen en fout gegokt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 04:20 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
"exert our sovereignty over our citizens"?
Lol, en dat van het land met de meeste gevangenen per capita.
Ook best onrealistisch als je in de ogen van het land waar ze zijn opgepakt, je komt van een vijandig land wat je de oorlog heeft verklaard.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 04:20 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
"exert our sovereignty over our citizens"?
Lol, en dat van het land met de meeste gevangenen per capita.
In welke zin?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 06:51 schreef Beathoven het volgende:
het topic lijkt voor het eerst sinds deel 1 wat op de rem te staan.
Niet noodzakelijkerwijs, ik vermoed dat mensen die hoog op het narcisme spectrum scoren makkelijk in een dergelijk val tuinen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 07:14 schreef sp3c het volgende:
dan ben je ook wel een speciaal soort dom hoor
Ik vond die Zembla-uitzending gister wel ogenopenend: Baudets banden met iemand die ronduit zegt dat heel westEuropa onder Russisch regime moet komen. Ik hoop dat Follow the Money erachter komt of het waar is dat Baudet viavia betaald wordt door Rusland.quote:Op donderdag 10 maart 2022 23:27 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daar zouden Baudet en diens bruine aanhang ook geen nee tegen zeggen.
Ik heb de uitzending niet gezien maar ik denk zo maar dat geen enkele partij een 100% schoon geweten heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 07:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vond die Zembla-uitzending gister wel ogenopenend: Baudets banden met iemand die ronduit zegt dat heel westEuropa onder Russisch regime moet komen. Ik hoop dat Follow the Money erachter komt of het waar is dat Baudet viavia betaald wordt door Rusland.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:48 schreef KoningBadjas het volgende:
[..]
Met die bewegende schroothoop waarmee hij nu in Oekraïne aan het klussen is?
Naief gedacht, er vindt een shifting plaats van machten..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 07:35 schreef UitStraling het volgende:
Als deze oorlog stopt of voorbij is en al is dat morgen al dan zullen de vrije landen in ieder geval geen handel meer moeten drijven met de niet vrije landen, lastig om die soft approach los te laten maar toch zal het moeten, vrij simpel, zorg dat je een dictator dood laat bloeden voordat hij zijn door jou verdiende centjes voor de verkeerde plannen gaat gebruiken.
Dat is misschien wel erg van dik hout zaagt men planken, maar ik ben het met je eens dat een heleboel handelsrelaties eens flink geherevalueerd moeten worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 07:35 schreef UitStraling het volgende:
Als deze oorlog stopt of voorbij is en al is dat morgen al dan zullen de vrije landen in ieder geval geen handel meer moeten drijven met de niet vrije landen, lastig om die soft approach los te laten maar toch zal het moeten, vrij simpel, zorg dat je een dictator dood laat bloeden voordat hij zijn door jou verdiende centjes voor de verkeerde plannen gaat gebruiken.
Het zal de levensstandaard flink duurder makenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is misschien wel erg van dik hout zaagt men planken, maar ik ben het met je eens dat een heleboel handelsrelaties eens flink geherevalueerd moeten worden.
Dat begon ik te denken begin van de Corona pandemie en deze actie van Rusland en de wat lauwe respons van China hebben dat alleen maar versterkt.
We zijn als Europa te afhankelijk. Van de USA voor veiligheid via NAVO. Van Rusland en Midden-Oosten voor energie. Van China voor veel basisproducten. Daar moet allemaal wat aan gebeuren.
Wat dat betreft ben ik ook steeds meer aan het voelen voor een verdere Europese integratie.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 07:14 schreef sp3c het volgende:
wat doet dat schaap in godsnaam in Rusland atm dan ... met in Rusland illegale middeltjes ... als Amerikaan ... van 2 meter lang
dan ben je ook wel een speciaal soort dom hoor
quote:All-Star Brittney Griner was arrested last month at a Moscow airport after Russian authorities said a search of her luggage revealed vape cartridges.
The Russian Customs Service said Saturday that the cartridges were identified as containing oil derived from cannabis, which could carry a maximum penalty of 10 years in prison.
https://sports.yahoo.com/(...)ussia-163517785.html
Hangt er ook misschien wel een beetje vanaf waar we ons gelukkig mee willen maken? Als dat vooral van spullen is dan zal het wel duurder worden. Hebben we wat minder industrie (ook in eigen land) omdat we meer waarde gaan hechten aan natuur, wandelen etc dan valt het wellicht nog wel mee.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zal de levensstandaard flink duurder maken
Het gaat hier niet om de allerrijksten he, die komen er wel. Het gaat om de onderklasse en de lage middenklasse.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hangt er ook misschien wel een beetje vanaf waar we ons gelukkig mee willen maken? Als dat vooral van spullen is dan zal het wel duurder worden. Hebben we wat minder industrie (ook in eigen land) omdat we meer waarde gaan hechten aan natuur, wandelen etc dan valt het wellicht nog wel mee.
Wel eens dat wanneer je iets aan je huis moet of wil verbouwen of zo dat al dat soort dingen wel duurder zal worden. Maar goed, daar heb je dan misschien het geld weer voor als we niet de Chinese webshops leegkopen (hoe goedkoop ook)
Als je wereldwijde supply chains gaat breken, zal dat onze economie gewoon enorm pijn gaan doen. Dat betekent simpelweg minder BNP en dus (pijnlijke) keuzes.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hangt er ook misschien wel een beetje vanaf waar we ons gelukkig mee willen maken? Als dat vooral van spullen is dan zal het wel duurder worden. Hebben we wat minder industrie (ook in eigen land) omdat we meer waarde gaan hechten aan natuur, wandelen etc dan valt het wellicht nog wel mee.
Wel eens dat wanneer je iets aan je huis moet of wil verbouwen of zo dat al dat soort dingen wel duurder zal worden. Maar goed, daar heb je dan misschien het geld weer voor als we niet de Chinese webshops leegkopen (hoe goedkoop ook)
Soms als ik echt niks beters te doen heb scroll ik wel eens door de waanzin op xandernieuws. Een beetje zoals ruiken aan je eigen scheet, een lichte walging voelen en snel nog een keer ruiken. Zelfkastijding omdat dat soms lekker is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Geen zorgen, tal van referenties naar bronnen die in handen zijn van giga-corporaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |