Aflossingsvrije hypotheken kun je nog steeds afsluiten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:15 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Niemand heeft een glazen bol, dus of je koopt nu of niet. Huizen zullen altijd een goede investering zijn. Er zijn geen aflossingsvrije hypotheken meer
Wie kiest er nog voor?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aflossingsvrije hypotheken kun je nog steeds afsluiten.
Moet je eens opletten. Genoeg mensen. Ze melden zich met regelmaat ook in topics als deze. Die beleggen hun geld bijv. liever dan dat ze elke maand aflossen.quote:
En dan heb ik al direct spijt dat ik mijn tijd heb besteed aan op jou reageren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:24 schreef Duiveltja het volgende:
We kunnen de asielzoekers al nauwelijks plaatsen. Stop eerst met het binnenhalen van kansloze groeperingen. Heb je al een zorg minder.
Wat bedoel je met "wat voor gevolgen heeft dit"? Als er 100k huizen p/j bij worden gebouwd?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:09 schreef Eikenbomen het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)0-000-woningen-extra
Ik vraag me af; wat voor gevolgen heeft dit? En zou het serieus kunnen lukken; 100.000 per jaar?
Wat zei de dokter toen je bij hem langs ging? ;-)quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:32 schreef Leandra het volgende:
Met mijn enorme afkeer van aflossingsvrij heb ik mijn 29-jarige neefje zelfs geadviseerd nu deels aflossingsvrij te nemen, want ze weten dat ze niet in het appartement willen blijven dat ze nu gekocht hebben als er over een paar jaar kinderen komen.
De gemeente die toestemming moet vragen bij de provincie, die geen toesteming mag geven om de natura2000 regels van het rijk etc etc.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze anders gaan doen om dat doel te bereiken. Veel blijft hangen in vage teksten en intenties die gemeentes weer kunnen blokkeren.
Haha, voor alles een eerste keer tochquote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:12 schreef Candaasje het volgende:
Zo, maandag wordt het huis getaxeerd, en dinsdag bouwkundige keuring + energieadvies. Moesten nog wel voor de taxateur een verbouwingsspecificatie aanleveren, maar ja, dat is allemaal nogal grof geschat nu....dus 'help'! Maar de mevrouw aan de telefoon vertelde me lachend dat dit ook wel 2 dagen na de taxatie nog kon.
Ik voel me zo'n onwetende n00b hè
Zeker, dit gaan we nog wel vaker meemaken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Haha, voor alles een eerste keer toch
Die is er nog niet van bijgekomen 🤫quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat zei de dokter toen je bij hem langs ging? ;-)
Ja een catch 22.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
[..]
De gemeente die toestemming moet vragen bij de provincie, die geen toesteming mag geven om de natura2000 regels van het rijk etc etc.
Bedoel je zoiets? ;-)
Heerlijke binnenkomerquote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeker, dit gaan we nog wel vaker meemaken.
Vandaag koffie gedronken bij onze toekomstige buren. Aardige mensen
Hugo komt met doorbraakteams en versnellingstafels.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
[..]
De gemeente die toestemming moet vragen bij de provincie, die geen toesteming mag geven om de natura2000 regels van het rijk etc etc.
Bedoel je zoiets? ;-)
Gemeenteraadsverkiezingen komen er weer aan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hugo komt met doorbraakteams en versnellingstafels.
Blijft een man met listige woord- en framekeuzes. Beetje hetzelfde als dansen met Janssen en dergelijke.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Hoop dat de ergerlijke metaforen ons bespaard blijven. De woningmarkt blijft ons verrassen. Als we even verslappen, slaat de woningmarkt z'n slag. We doen ons best, maar de woningmarkt doet het beter.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft een man met listige woord- en framekeuzes. Beetje hetzelfde als dansen met Janssen en dergelijke.
Daarin was "oppepprik" wel de ergste.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft een man met listige woord- en framekeuzes. Beetje hetzelfde als dansen met Janssen en dergelijke.
Die flexibele teams van ambtenaren zie ik hoopvol tegemoet. Veel gemeenten zouden het anders (financieel) nooit aan kunnenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben´r bang voor inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Hoop dat de ergerlijke metaforen ons bespaard blijven. De woningmarkt blijft ons verrassen. Als we even verslappen, slaat de woningmarkt z'n slag. We doen ons best, maar de woningmarkt doet het beter.
Compenseer je dat deel toch met aflossingsvrij?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:32 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende aan de huidige regels voor HRA is dat starters heel vervelend uitkomen als ze volledig annuïtair moeten lenen.
Ze moeten, om het recht op HRA te behouden immers in 30 jaar aflossen, dus als ze over 10 jaar groter willen gaan wonen moeten ze de resterende 20 jaar op de hypotheek die ze nu afsluiten nog steeds in die resterende 20 jaar aflossen, wat een enorme beperking van hun leencapaciteit is waardoor ze weer lastiger door kunnen stromen.
Met mijn enorme afkeer van aflossingsvrij heb ik mijn 29-jarige neefje zelfs geadviseerd nu deels aflossingsvrij te nemen, want ze weten dat ze niet in het appartement willen blijven dat ze nu gekocht hebben als er over een paar jaar kinderen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |