Macaroni, ui en zout? Geen saus of zo?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:34 schreef -Sigaartje het volgende:
Gisteren macaroni, zelfgemaakt, maar was niet lekker. Aan de flauwe kant. Wel had ik er uien in gedaan, dat maakte het enigszins nog goed. Ik las wel dat ik veel zout in het kookwater moest doen, maar ja, ben niet van plan om aan hoge bloeddruk te sterven.
Heeft jouw macaroni de vorm van sneden brood? Of hoe pak je dat aan?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:15 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb nog wat macaroni over. Ik leg er wel even een plakje ham en kaas over heen.
Geen saus, ik ben geen sauzenman. In de macaroni zit ui, knoflook, basilicum, Italiaanse kruiden, pepers.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Macaroni, ui en zout? Geen saus of zo?
Ik wil niet lullig doen of zo, maar hoe geef je dat precies vorm? Je vult die elleboogjes?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Geen saus, ik ben geen sauzenman. In de macaroni zit ui, knoflook, basilicum, Italiaanse kruiden, pepers.
Oh nee hoor. Ik kook de macaroni (uit zo'n doosje) en ik bak de ui, knoflook, pepers en dat roer ik er doorheen. That's all. Zo klaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen of zo, maar hoe geef je dat precies vorm? Je vult die elleboogjes?
Oh, ik dacht dat je alles in de zelfde pan in het water kookte.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Ik kook de macaroni (uit zo'n doosje) en ik bak de ui, knoflook, pepers en dat roer ik er doorheen. That's all. Zo klaar.
Nee. Vroeger deed ik het met gehakt. Maar ik hou een paar dagen per week vleesloos aan. Daar zal het aan liggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je alles in de zelfde pan in het water kookte.
Ja, voor mij hoeft vlees ook niet meer elke dag.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee. Vroeger deed ik het met gehakt. Maar ik hou een paar dagen per week vleesloos aan. Daar zal het aan liggen.
Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.quote:
Echt?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.
Zullen we dat een keer doen? Ik wilde nog groentesoep maken, maar ben er niet aan toegekomen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, voor mij hoeft vlees ook niet meer elke dag.
Ik wil wel nog een keer leren hoe je boerenkoolstamp als dit maakt:
KLB / Boerenkool met een eigen wil.
Ja, ergens herken ik dit wel. Ik kreeg laatst zo'n bekertje van pasteideeg met kippenragout voorgeschoteld, alleen lag dat bekertje onder een berg kippenragout. Ik had geen idee hoe ik dat goed kon eten.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zullen we dat een keer doen? Ik wilde nog groentesoep maken, maar ben er niet aan toegekomen.
De boerenkool is een kwestietje voor me. Mijn vriendin zweert bij mijn boerenkool maar met vegetarische braadworst. Ik durf daar niet aan. Moet het misschien eens proberen of zo?
Mijn zuurkool is ook zo'n succes. Onbegrijpelijk, want ik hou totaal niet van zuurkool. Doet me denken aan mijn studie. Ik heb een bloedhekel aan commerciële economie. Op mijn examenlijst stond een 9 voor dat vak, de eennahoogste op de lijst. En ik heb er niet echt moeite voor gedaan (wel voor boekhouden, en daar haalde ik maar een zeventje voor). Ik vind commerciële economie (marketing) helemaal niets, net zoals zuurkool.
De mijne is een militante carnivoor. Ze wordt ook echt boos als ze iets vega ziet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:38 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Die wil ik nog een keer maken![]()
Maar mijn vriendin is vegetariër.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De mijne is een militante carnivoor. Ze wordt ook echt boos als ze iets vega ziet.
Je zal vast haar hart veroverd hebben met die aparte macaroni die zoveel vragen opriep bij me.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]![]()
We hebben een lat. En ze zegt niks over mijn eetgewoontes, gelukkig. Als ik kook voor ons beiden, maak ik een gezamenlijk iets, met soms vlees voor mijzelf erbij.
Ooooh, en? Had je ze zelf geslacht, of waren ze biologisch? Kortom..hoe kom je daar aan?quote:
lokale vishandel heeft ze..quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ooooh, en? Had je ze zelf geslacht, of waren ze biologisch? Kortom..hoe kom je daar aan?
Mijn slager verkoopt dat niet.
Ah, okee. Vrij omstreden voer is het wel. En ja, ik besef dat dat in principe voor de meeste (gefokte) vleessoorten geldt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
lokale vishandel heeft ze..
Enkele lokale supermarkten hebben ze ook in het vriesvak liggen.
Als ik bij de zuiderburen boodschappen doe liggen ze ook eigenlijk altijd wel in het vriesschap
primaquote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:01 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dus, no offense, ben wel verbaasd dat je zo'n gerecht klaarmaakt.
Nee, ze eet geen macaroni.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:44 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je zal vast haar hart veroverd hebben met die aparte macaroni die zoveel vragen opriep bij me.
De soepvlees heb je er gewoon tussen gemengd, zonder eerst te garen? Gestoofd?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hamburgers gemaakt, gehakt gedraaid van een stuk soepvlees met gerookt spek erdoor meegedraaid, zout, peper, nootmuskaat, shirachasaus
Burgers gebakken (250 gram per stuk) belegen goudse kaas erop gesmolten (had geen ouwe cheddar meer)
Brioche broodjes getoast, ketchup, hamburgersaus (Beide Heinz) erop, plak tomaat, augurk, wat sla.
Nee, ik hem Soepvlees door de gehaktmolen gedraaid met het spek, krijg ik mooi gehakt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
De soepvlees heb je er gewoon tussen gemengd, zonder eerst te garen? Gestoofd?
Ah!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik hem Soepvlees door de gehaktmolen gedraaid met het spek, krijg ik mooi gehakt.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Dat zing ik altijd hierbij mee
Oh en hierbij zing ik "Mijn hond vreet Chappi"
Dan maak je een ragout met kastanjechampignons, ipv kip.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:38 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Die wil ik nog een keer maken![]()
Maar mijn vriendin is vegetariër.
Beterschap!quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:08 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik voel me niet zo lekker vandaag, dus dat wordt wat kippensoep met brood. Ik denk dat het vooral vermoeidheid is, heb een zware werkweek gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |