Ik heb dat vaker meegemaakt, maar nog nooit op de werkvloer. Er zijn wel subtiele vormen van seksisme, maar daarvan denk zelfs ik dat je er maar mee om moet kunnen gaan. Ik zal ook soms wel iets generaliserends over mannen zeggen.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik geef elke vrouw die ik tegenkom altijd even een lekkere tik op de kont.
En wat ik dus aan gaf, het feit dat ze Koekoek aangesproken heeft op hygiëne vind ik niet echt een toonbeeld van laakbaar gedrag. Wat eerder wel zo naar buiten toe werd gebracht.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik trek een parallel. Gündogan vindt zichzelf ook niet een pestkop, maar noemt zichzelf directief en temperamentvol. Ik weet natuurlijk niet hoe jij je gedraagt op de werkvloer.
De vraag die wel een beetje wie de kwalificatie 'lekker' dan maaktquote:Op maandag 14 maart 2022 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik geef elke vrouw die ik tegenkom altijd even een lekkere tik op de kont.
Dat is waar!quote:Op maandag 14 maart 2022 11:32 schreef Molo het volgende:
[..]
En wat ik dus aan gaf, het feit dat ze Koekoek aangesproken heeft op hygiëne vind ik niet echt een toonbeeld van laakbaar gedrag. Wat eerder wel zo naar buiten toe werd gebracht.
Het hoeft het helemaal niet te zijn, maar kán absoluut wel zo zijn.
Nou, mijn hand bevat een helende werking dus die vrouwen moeten blij zijn dat mijn hand hun kont aanraakt. Sterker nog; ik stel de volgende keer een factuur op.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De vraag die wel een beetje wie de kwalificatie 'lekker' dan maakt
Zou je 'n dronken Gundogan 'meepakken' op een bedrijfsborrel?quote:Op maandag 14 maart 2022 11:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, mijn hand bevat een helende werking dus die vrouwen moeten blij zijn dat mijn hand hun kont aanraakt. Sterker nog; ik stel de volgende keer een factuur op.
Ze ziet er 'n beetje uit alsof ze 'n Amazonewoud heeft staan onder minimaal d'r oksels.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is waar!
En ter verdediging van opmerkingen over uiterlijkheden: in de politiek doen die ertoe. Rutte en Balkenende hebben ook commentaar gehad op hun uiterlijk en daar iets mee gedaan. En ik vind Koekkoek er ook slonzig uitzien. Tegen Gündogan zou ik zeggen ze er iets minder als Cruella de Vil uit zou mogen zien.
quote:Op maandag 14 maart 2022 11:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou je 'n dronken Gundogan 'meepakken' op een bedrijfsborrel?
Mediation proberen ze ook echt alleen nog maar omdat de rechter het heeft gezegd. Was al wel duidelijk dat dat geen enkel nut heeft.quote:
Ik zie het probleem niet. Lijkt me wel een toffe collega, beetje een gebruiksaanwijzing maar dat heb je altijd bij de minder fletse persoonlijkheden.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:59 schreef potjecreme het volgende:
Had het probleem Gundogan überhaupt geruisloos opgelost kunnen worden?
Nu blijkt dat de helft van de partij meer fan is van haar dan van Dassen en de andere helft vertrekt als zij blijft: nee, denk het niet. In elk geval niet in het stadium waar ze al waren bij de eerste melding.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:59 schreef potjecreme het volgende:
Opgelost wellicht niet maar ze hadden wellicht beter de normale procedures kunnen volgen die bij het wegwerken van een niet functionerende collega horen. En het beter zo kunnen plannen dat het tot na de GR-verkiezingen buiten de openbaarheid bleef.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:59 schreef potjecreme het volgende:
Nou is tegen de billen slaan natuurlijk ook gewoon echt grensoverschrijdend gedrag. En dronken iemand omhelsen en zeggen dat je zin in seks hebt met hem ook. Het is geen verkrachten oid, maar het is wel grensoverschrijdend.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:59 schreef Andromache het volgende:
Wie heeft haar op twee gezet als je weet dat de persoonlijkheden in de potentiële fractie totaal niet matchen? En Gündogan heeft een stevige en wellicht onaardige persoonlijkheid, maar dat is absoluut geen reden om haar op deze manier voor de bus te gooien met het zeer beladen 'grensoverschrijdend'. Volt komt zichzelf hier hard tegen, in het echte leven moet je tegen een stootje kunnen en de onaardige stamgast direct durven aanspreken.
Mee eens en ik wil het ook niet goedpraten. Maar de nuance dat het om goede vrienden ging moet je er wel bij plaatsen denk ik. Dat is toch wel een hele andere context.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is tegen de billen slaan natuurlijk ook gewoon echt grensoverschrijdend gedrag. En dronken iemand omhelsen en zeggen dat je zin in seks hebt met hem ook. Het is geen verkrachten oid, maar het is wel grensoverschrijdend.
Kom op toch zeg, sneeuwvlokje. Dit kun je niet menen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is tegen de billen slaan natuurlijk ook gewoon echt grensoverschrijdend gedrag. En dronken iemand omhelsen en zeggen dat je zin in seks hebt met hem ook. Het is geen verkrachten oid, maar het is wel grensoverschrijdend.
Jawel, dat kan ik wel menen. En dan ben je geen sneeuwvlokje, maar iemand met normale normen en waarden.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:46 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kom op toch zeg, sneeuwvlokje. Dit kun je niet menen.
Dat is natuurlijk anders wanneer er een gezagsrelatie bestaat. Als mevrouw Gundogan gaat over de baan van die persoon, dan is het wat lastiger haar sekswensen af te wijzen.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:46 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het probleem met deze generatie is dat ze geen normaal gesprek meer durven te voeren als ze van hun stuk raken, en al helemaal niet met een extravagante cougar, maar och wat kunnen ze goed appen en Twitteren en googlen naar meldpunten en hun beklag doen.
Vlag over de kop en voor volk en vaderland de EU dan.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk anders wanneer er een gezagsrelatie bestaat. Als mevrouw Gundogan gaat over de baan van die persoon, dan is het wat lastiger haar sekswensen af te wijzen.
Nou ja, ze moesten meer vrouwen op de lijst hebben, alle beschikbare mannen stonden al op 1, 3, 5, 7, 9...quote:Op maandag 14 maart 2022 12:59 schreef Andromache het volgende:
Wie heeft haar op twee gezet als je weet dat de persoonlijkheden in de potentiële fractie totaal niet matchen? En Gündogan heeft een stevige en wellicht onaardige persoonlijkheid, maar dat is absoluut geen reden om haar op deze manier voor de bus te gooien met het zeer beladen 'grensoverschrijdend'. Volt komt zichzelf hier hard tegen, in het echte leven moet je tegen een stootje kunnen en de onaardige stamgast direct durven aanspreken.
Wat een onzin om zoiets aan een hele generatie op te hangenquote:Op maandag 14 maart 2022 19:46 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het probleem met deze generatie is dat ze geen normaal gesprek meer durven te voeren als ze van hun stuk raken, en al helemaal niet met een extravagante cougar, maar och wat kunnen ze goed appen en Twitteren en googlen naar meldpunten en hun beklag doen.
Nouja als politica is ze best competent maar helaas heeft ze ook nog wat vervelende eigenschappen die je er gratis bij krijgt.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Nou ja, ze moesten meer vrouwen op de lijst hebben, alle beschikbare mannen stonden al op 1, 3, 5, 7, 9...
Een vrouwenquotum is een belediging voor intelligente, competente vrouwen. Die komen er ook wel zonder dat er "een vrouw" op de lijst moet.
Nee, we blijven plakken bij onze eigen soort. Zit in de mens. Een man zal bij gelijke geschiktheid voor een man kiezen.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Nou ja, ze moesten meer vrouwen op de lijst hebben, alle beschikbare mannen stonden al op 1, 3, 5, 7, 9...
Een vrouwenquotum is een belediging voor intelligente, competente vrouwen. Die komen er ook wel zonder dat er "een vrouw" op de lijst moet.
Dat ben ik met je eens. Borrel in privé-tijd maakt dan idd niet uit.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk anders wanneer er een gezagsrelatie bestaat. Als mevrouw Gundogan gaat over de baan van die persoon, dan is het wat lastiger haar sekswensen af te wijzen.
Je zal ze de kost geven die niet durven te bellen. Gewoon niet. Alleen appen. Koekoek 2022.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat een onzin om zoiets aan een hele generatie op te hangen
En dat is altijd al een probleem geweest voor mensen eind tiener tot begin 20, onzeker zijn over bellen. Al vele generaties lang. Doe nou niet alsof dat iets nieuws is.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
Je zal ze de kost geven die niet durven te bellen. Gewoon niet. Alleen appen. Koekoek 2022.
Zeg. Ik draag altijd happy socks en ik denk er niet aan om Volt te stemmenquote:Op maandag 14 maart 2022 23:24 schreef -XOR- het volgende:
Het is allemaal wat. Overigens verdenk ik de mannelijke volters er ook van happy socks te dragen.
Ik heb niet eens andere sokken en ik stem toch echt geen voltquote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeg. Ik draag altijd happy socks en ik denk er niet aan om Volt te stemmen
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:42 schreef -XOR- het volgende:
De Voltificering van Nederland
Krijgen jullie in happy socks uitbetaald voor jullie modschap?
Ken er ook nog genoeg die ouder zijn dan dat die als het even kan appen of mailen. Als je er even bij stil staat is bellen eigenlijk ook een waanzinnig onbeleefde manier van communiceren, de analoge equivalent zou zijn dat je de deur plat trapt en dan in iemands oor heel hard gaat brullen dat je NU met diegene wilt pratenquote:Op maandag 14 maart 2022 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is altijd al een probleem geweest voor mensen eind tiener tot begin 20, onzeker zijn over bellen. Al vele generaties lang. Doe nou niet alsof dat iets nieuws is.
Eens - ik heb ook een hekel aan bellen. Als je een goed gesprek met iemand wilt, dan doe je dat face-to-face. In werkverband is het beste alternatief een videogesprek of een e-mail. Laat dat appen en bellen maar zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ken er ook nog genoeg die ouder zijn dan dat die als het even kan appen of mailen. Als je er even bij stil staat is bellen eigenlijk ook een waanzinnig onbeleefde manier van communiceren, de analoge equivalent zou zijn dat je de deur plat trapt en dan in iemands oor heel hard gaat brullen dat je NU met diegene wilt praten.
Nou woon ik nogal ver van het grootste deel van mijn familie, dus ik bel wel graag. Maar vaak gaat daar een appje aan vooraf of ik even kan bellen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eens - ik heb ook een hekel aan bellen. Als je een goed gesprek met iemand wilt, dan doe je dat face-to-face. In werkverband is het beste alternatief een videogesprek of een e-mail. Laat dat appen en bellen maar zitten.
Oh, wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou woon ik nogal ver van het grootste deel van mijn familie, dus ik bel wel graag. Maar vaak gaat daar een appje aan vooraf of ik even kan bellen.
Bij werkrelaties vind ik bellen dan weer heel normaal. Tenminste, onder werktijden naar een werktelefoon. Daar heb ik nooit enig probleem mee gehad.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten.Ik heb het puur over werkrelaties. Ik zou niet goed worden van een werkomgeving waarin appen de norm is. Dat gaat maar door en door de hele dag - en avond, als je pech hebt.
Het hangt natuurlijk van je functie af. Ik kan me goed voorstellen dat je als je werkzaam bent in de politiek goed bereikbaar moet zijn. En dan nog kun je moeilijke gesprekken het beste face-to-face voeren zodat er naderhand gehuild en getroost kan worden in het kopieerhok. (Vaak meegemaakt...)quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij werkrelaties vind ik bellen dan weer heel normaal. Tenminste, onder werktijden naar een werktelefoon. Daar heb ik nooit enig probleem mee gehad.
Het is natuurlijk ook cultureel veranderd door de techniekquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ken er ook nog genoeg die ouder zijn dan dat die als het even kan appen of mailen. Als je er even bij stil staat is bellen eigenlijk ook een waanzinnig onbeleefde manier van communiceren, de analoge equivalent zou zijn dat je de deur plat trapt en dan in iemands oor heel hard gaat brullen dat je NU met diegene wilt praten.
Eh nee, je klopt op de deur (of belt aan). Als iemand tijd heeft neemt hij/zij op. Om op de deur terug te komen. Degene doet de deur niet open of wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
quote:
Wel vermakelijk voor de kijkers thuis.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Euhm die is er niet.![]()
Ondertussen blijven we uiteraard rare en provocerende persverklaringen geven. Wat een bende, zelden vertoond dit.
Die zal nu wel tweemaaldaags douchenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:23 schreef Gunner het volgende:
Die reporters staan wel dichtbij. Zo erg stinkt ze dus niet dat ze de 1,5 meter stok weer voorgaats trekken.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-tafel-voor-gesprekquote:Hoe het nu verder gaat, is ongewis, zegt Dassen. Hij benadrukt dat de veiligheid van de medewerkers voorop staat. Om die reden heeft hij gisteren aan Gündogan gevraagd om vandaag niet naar de Kamer te komen. Want als zij er is, dan komen de medewerkers niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |