Dat is ineens heftig nieuws uit Volt. En opvallend dat het een keer een vrouw is. Verder nogal geheimzinnig.quote:https://voltnederland.org/volt-schorst-kamerlid
Volt schorst Kamerlid Gündoğan
Volt heeft zondag Tweede Kamerlid Nilüfer Gündoğan geschorst. In de afgelopen weken heeft de partij enkele meldingen ontvangen die wijzen op grensoverschrijdend gedrag van het Kamerlid. De partij heeft naar aanleiding van deze meldingen een extern integriteitsbureau ingeschakeld om onderzoek te doen naar deze meldingen. Volt heeft nu besloten om het Kamerlid per direct te schorsen als lid van de Voltfractie. Dit om voor betrokkenen een veilige omgeving te creëren voor het vervolg van het onderzoek en om hoor en wederhoor te kunnen laten plaatsvinden. Volt onthoudt zich van verdere inhoudelijke mededelingen totdat het onderzoek is afgerond.
Er is voorlopig geen enkel bewijs dat er iets serieus is gebeurd. De eerste melding stelde al niks voor, aldus de rechter.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind de reacties hier wel bijzonder. Natuurlijk heeft Volt het ontzettend knullig aangepakt. Maar nu schiet het weer de andere kant op en zou Nilufer niks misdaan hebben en zouden het allemaal sneeuwvlokjes zijn die hebben gemeld.
Het gaat om maar liefst 13 meldingen. En dat binnen zo'n kleine partij als Volt. Dan is er toch echt serieus iets mis met haar gedrag.
Als het hier om een man zou zijn gegaan dan was diegene publiekelijk aan de hoogste schandpaal genageld.
Het rommelt flink in die partij. Dat zegt het iig.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is voorlopig geen enkel bewijs dat er iets serieus is gebeurd. De eerste melding stelde al niks voor, aldus de rechter.
Ik heb verder ook geen enkel bewijs gezien dat Jeroen Rietbergen zich schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag bij The Voice. Er zijn alleen wat meldingen en roddelpraat. Kan dus prima weer bandleider worden bij The Voicequote:Op woensdag 9 maart 2022 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is voorlopig geen enkel bewijs dat er iets serieus is gebeurd. De eerste melding stelde al niks voor, aldus de rechter.
Het is te zot voor woorden idd, dat hij in eerste instantie denkt dat hij daar wel even kan gaan zitten en daar dus geen overleg over gehad heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maak het nog maar weer erger, blijkbaar overlegt de lijsttrekker zoiets niet met de persverantwoordelijke en het bestuur? Hoe onprofessioneel kun je zijn.
Je vergeet dat hij het zelf toegegeven heeft.....quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik heb verder ook geen enkel bewijs gezien dat Jeroen Rietbergen zich schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag bij The Voice. Er zijn alleen wat meldingen en roddelpraat. Kan dus prima weer bandleider worden bij The Voice
Dus als hij dat niet had gedaan dan had hij wat jou betreft gewoon kunnen blijven zitten? En was schorsing/ontslag van Jeroen bij The Voice onterecht geweest?quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij het zelf toegegeven heeft.....
Nou zeg. Dat de rechter - die vernietigend heeft geoordeeld - zich heeft uitgesproken tegen de werkwijze van Volt wil niet zeggen dat de klagers overgevoelig zijn en karaktermoord verdienen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:20 schreef Leandra het volgende:
Koekkoek lijkt me echt zo'n gevoelig kutje dat door deze opmerking al van slag zou zijn, want gut, ik noem iemand een gevoelig kutje.
Gooi er ook gelijk maar intimidatie en seksueel grensoverschrijdend bij, ik zei immers "kutje".
Maakt dat het vervolg niet ingewikkeld? Moet Volt het onderzoek laten rusten (en daarmee voorbijgaan aan de klachten) of het onderzoek opnieuw starten?quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Correct. Alhoewel de rechter ook wel zegt dat er inhoudelijk ook geen grond was, waarmee ze wel laat doorschemeren dat wat er op dat moment lag (!) ook inhoudelijk onvoldoende was.
Ik zeg alleen wat voor type ze mij lijkt, en gezien ze volgens de Volkskrant een van de klagers is en dus niet de ballen had Gündogan als mede fractielid aan te spreken op haar gedrag vind ik behoorlijk tekenend.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou zeg. Dat de rechter - die vernietigend heeft geoordeeld - zich heeft uitgesproken tegen de werkwijze van Volt wil niet zeggen dat de klagers overgevoelig zijn en karaktermoord verdienen.
In dit geval is er een onderzoek geweest dat als ik goed lees door de rechter is gezien, of in elk geval de tussenrapportage. En niet alleen het onderzoeksbureau, maar ook de rechter zag daar geen reden in haar uit de fractie te houden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik heb verder ook geen enkel bewijs gezien dat Jeroen Rietbergen zich schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag bij The Voice. Er zijn alleen wat meldingen en roddelpraat. Kan dus prima weer bandleider worden bij The Voice
Dit vergelijken met The Voice slaat dus nergens op.quote:Ook inhoudelijk waren er onvoldoende redenen om Gündoğan uit de fractie te zetten. Het onderzoek van BING was nog niet afgerond. Nota bene had BING zelf in de tussenrapportage benadrukt dat het nog te vroeg was om aan de meldingen inhoudelijke conclusies te verbinden. Er was daarmee geen enkele reden om de schorsing om te zetten in een beëindiging van het fractielidmaatschap.
Gedrag waar je eerst iemand op aanspreekt. Geen gedrag waarbij je iemand meteen moet schorsen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind de reacties hier wel bijzonder. Natuurlijk heeft Volt het ontzettend knullig aangepakt. Maar nu schiet het weer de andere kant op en zou Nilufer niks misdaan hebben en zouden het allemaal sneeuwvlokjes zijn die hebben gemeld.
Het gaat om maar liefst 13 meldingen. En dat binnen zo'n kleine partij als Volt. Dan is er toch echt serieus iets mis met haar gedrag.
Als het hier om een man zou zijn gegaan dan was diegene publiekelijk aan de hoogste schandpaal genageld.
Nou ja het onderzoeksbureau vond dat ook. Dus dat lijkt me niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maakt dat het vervolg niet ingewikkeld? Moet Volt het onderzoek laten rusten (en daarmee voorbijgaan aan de klachten) of het onderzoek opnieuw starten?
Ook dat ja. Zeven klachten over alcoholgebruik. Nou fucking en zeg.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gedrag waar je eerst iemand op aanspreekt. Geen gedrag waarbij je iemand meteen moet schorsen.
Genoeg mensen die de nr2 van Bij1 verdedigde. En velen die tegen hem waren, zijn dat vanwege zijn zo/blm uitspraken.
Verder was in deze casus duidelijk dat er iets anders speelt en men klachten over haar pittige gedrag verzameld om haar weg te werken. Zelfs het trucje over alcohol misbruik werd uit de kast gehaald.
Zou wat zijn als daar dan uitkomt dat haar positie onhoudbaar is...quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja het onderzoeksbureau vond dat ook. Dus dat lijkt me niet.
Maar de rechter noemde het ook ‘volstrekt begrijpelijk’ dat Gündogan aan dit specifieke onderzoek niet wilde meewerken gelet op de manier waarop het begon. Zonder enige vorm van inspraak van haar kant, of überhaupt medeweten. Dus ja, ik denk dat dat onderzoek opnieuw moet.
Staat dan al vast dat dat niet is gebeurd?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gedrag waar je eerst iemand op aanspreekt. Geen gedrag waarbij je iemand meteen moet schorsen.
Ja dan nog zit het bestuur klem. Want volgens dat reglement waar de rechter aan toetst moeten er tenminste 2 schriftelijke waarschuwingen zijn met verbeterplan alvorens je iemand uit de fractie kunt zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou wat zijn als daar dan uitkomt dat haar positie onhoudbaar is...
Dat ligt geheel aan hoe Volt dit nu oppakt. Ik zou eerst maar eens radiostilte inlassen en met die mediator gaan praten.quote:Hoe dan ook, deze ongemakkelijke situatie is voorlopig niet voorbij, lijkt me.
Alles behalve.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe dan ook, deze ongemakkelijke situatie is voorlopig niet voorbij, lijkt me.
Ik verwacht ook dat de boel in elkaar dondert, wat jammer is want het had best potentie, tot ze dit soort smerige streken gingen uithalen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alles behalve.
Een van de klagers zit ook in de 3-koppige fractie. En Dassen is duidelijk niet de man die de boel bij elkaar kan houden.
Denk/hoop dat deze fractie helemaal uit elkaar flikkert. Al lijkt Dassen me dan wel iemand die z'n zetel dan maar inlevert.
Ik heb helemaal niks met die partij. Vind het echt 'n vreselijke partij. Dus zit met wat leedvermaak de boel te volgen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat de boel in elkaar dondert, wat jammer is want het had best potentie, tot ze dit soort smerige streken gingen uithalen.
De rechter zei dat dat niet is gebeurd:quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Staat dan al vast dat dat niet is gebeurd?
En verder:quote:maar een schorsing van Gündoğan zonder deugdelijke uitleg waarom, zonder de aard van de klachten toe te lichten en zonder enige vorm van hoor en wederhoor, kan niet door de beugel.
Dus nee, ze is niet aangesproken op gedrag, de eerste melding sloeg ook nergens op en toch is ze gelijk geschorst en vervolgens uit de fractie gezet terwijl het onderzoeksbureau ook zei dat daar geen aanleiding toe was. Veel meer fouten kon Volt niet maken, geloof ik.quote:in geval van mogelijk ongewenste omgangsvormen dient een kamerlid minimaal twee waarschuwingen op schrift te hebben gekregen, waarbij een verbeterplan wordt opgesteld. Ook moeten er met het kamerlid meerdere gesprekken zijn gevoerd waarvan verslag is gemaakt en moet het kamerlid zich in een besloten kamerledenoverleg kunnen uitspreken over de situatie. Dit alles is in het geval van Gündoğan niet gebeurd.
Ik denk dat er nu eerst gesprekken met Gündoğan moeten plaatsvinden. Dat moest voor het onderzoek. En als ze dan haar gedrag verbetert hoeft er verder helemaal geen onderzoek, als ik het goed lees.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja het onderzoeksbureau vond dat ook. Dus dat lijkt me niet.
Maar de rechter noemde het ook ‘volstrekt begrijpelijk’ dat Gündogan aan dit specifieke onderzoek niet wilde meewerken gelet op de manier waarop het begon. Zonder enige vorm van inspraak van haar kant, of überhaupt medeweten. Dus ja, ik denk dat dat onderzoek opnieuw moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |