Wat moet je nou met zulke cijfers? 1000 man special forces?quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
...
- Special Operations Forces 1,000
- Railway Forces 29,000
...
Railway forces zorgen voor de logistieke taken van het leger op spoor + verdediging van het spoor.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat moet je nou met zulke cijfers? 1000 man special forces?
Kloppen die cijfers niet, of gaan ze met hun Panzertreinen/Zaamurets de NAVO verslaan?
[ afbeelding ]
Maar voor Rusland is dit geen oorlog, er staat 15 jaar brommen op gebruik van het woord alleen al. Gaat het volk ook sneller achter de leider staan in tijden van « oefening « en « speciale operaties »?quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
In tijden van oorlog gaat het volk vaak sneller achter de leider staan.
Dat eeuwige gezeur over gas- en benzineprijzen...quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:39 schreef riazop het volgende:
[..]
De kans dat de westerse onderklasse zich tegen hun regeringen gaat keren is een stuk groter. Als de energierekening op hun deurmat valt.
Zelfs als Oekraïne dat niet wil erkennen is er met wat diplomatieke acrobatiek eigenlijk nog wel wat te maken van die eerste twee, iets in de trant van het Shanghai Communiqué.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:55 schreef riazop het volgende:
Rusland heeft de volgende eisen op de onderhandelingstafel gelegd:
Oekraïne moet de Krim erkennen
Oekraïne moet de onafhankelijkheid van die suffe republiekjes in het oosten erkennen
Oekraïne moet in de grondwet opnemen dat het niet bij de NAVO noch bij EU gaat
De eerste eis, ach. Aan de tweede zijn al meer haken en ogen, want met welke grenzen moeten die staatjes dan erkend worden? Maar misschien zit daar ook net de onderhandelingsruimte. Die kan dan ook bij de derde eis gecreëerd worden, dus niet bij de NAVO en de EU, maar wel bij andere verdragen (dus als Zwitserland), dat zou al de nodige lucht creëren; kun je altijd nog de grondwet veranderen als Poetin dood is. Want laten we wel wezen, Oekraïne bij de NAVO of de EU, dat was toch niet het plan op de korte termijn.
Het leukste van dit alles is nog dat je dan om tafel zit met Rusland, terwijl Rusland eigenlijk af is. Oekraïne kan op z'n minst wat verontrustende tegeneisen doen. Het Boedapest-memorandum is geschonden, dus kernwapens terug. Oekraïne is beschadigd, dus herstelbetalingen. Oekraïne zou grond verliezen, daar moet de marktprijs voor betaald worden. Dat soort dingen. Als het de oorlog stopt is die narrige diplomatie functioneel
Ik wou net zeggen, voor Russen is er helemaal geen oorlog bezig. Die zien opeens duizenden winkels sluiten, hun roebel fors minder waard worden, en een beurs die al om magische redenen twee weken gesloten is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar voor Rusland is dit geen oorlog, er staat 15 jaar brommen op gebruik van het woord alleen al. Gaat het volk ook sneller achter de leider staan in tijden van « oefening « en « speciale operaties »?
Hoe hebben de Russische dames het gisteren ervaren dat er heen bloemen uit Nederland kwamen en ze blij moesten zijn met een bosje madeliefjes uit de wegberm? Of hebben de Nederlandse bloemisten het toch niet over hun hart kunnen verkrijgen de jaarlijkse massa-order uit Rusland te laten lopen?
Chef betaalt wel voor de tankpas.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:59 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat eeuwige gezeur over gas- en benzineprijzen...![]()
Ook vanmorgen weer gewoon met zijn allen in de file gestaan, gewoon weer als vanouds als voor het thuiswerk-tijdperk.
En putin zegt dat alles super gaatquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, voor Russen is er helemaal geen oorlog bezig. Die zien opeens duizenden winkels sluiten, hun roebel fors minder waard worden, en een beurs die al om magische redenen twee weken gesloten is.
Mja niet voor niets is er na elke piek in olie een recessie gekomen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:59 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ook vanmorgen weer gewoon met zijn allen in de file gestaan, gewoon weer als vanouds als voor het thuiswerk-tijdperk.
Zelensky anticipeert hier al op door een nieuwe alliantie te zoeken met de VS, Turkije en nog een paar buurlanden. Dat is geen NAVO of EU. Checkmatequote:Op woensdag 9 maart 2022 09:55 schreef riazop het volgende:
Rusland heeft de volgende eisen op de onderhandelingstafel gelegd:
Oekraïne moet de Krim erkennen
Oekraïne moet de onafhankelijkheid van die suffe republiekjes in het oosten erkennen
Oekraïne moet in de grondwet opnemen dat het niet bij de NAVO noch bij EU gaat
Er moet toch op een gegeven moment wel een belletje gaan rinkelen bij de Russen?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, voor Russen is er helemaal geen oorlog bezig. Die zien opeens duizenden winkels sluiten, hun roebel fors minder waard worden, en een beurs die al om magische redenen twee weken gesloten is.
Het gaat meer over je gas en electra rekening.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:59 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Overdrijf toch niet zo mafkees.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Het gaat meer over je gas en electra rekening.
Als die van 200 pm naar 800 pm gaat piepen veel mensen wel anders
Tegen de tijd dat het hier de 800 euro aantikt hebben ze in Rusland alleen nog maar bloembollen te vreten en heeft het Russische leger alleen nog budget over om met stenen naar de Oekraïners te gooien.quote:
Volgens mij was de exacte omschrijving een ‘bloc vormen’. Dus die vlieger gaat dan ook niet opquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zelensky anticipeert hier al op door een nieuwe alliantie te zoeken met de VS, Turkije en nog een paar buurlanden. Dat is geen NAVO of EU. Checkmate
Dat snap ik, maar Zaamurets is tof.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Railway forces zorgen voor de logistieke taken van het leger op spoor + verdediging van het spoor.
Voor zover opiniepeilingen de werkelijke mening weergeven. Zou jij in Rusland je mening zeggen als die gevraagd werd? Zelfs in de VS zie je het (opiniepeilingen in 2016 versus de verkiezingsuitslag). Je zag het op de Krim: in de jaren negentig was er veel steun voor onafhankelijkheid, Kiev greep in, verbande de president van de Krim, nam het bestuur over. Al de opiniepeilingen daarna toonden slechts een minderheid pro afscheiding. Tot de annexatie, daarna toonde Pew polls weer een grote meerderheid.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:52 schreef speknek het volgende:
[..]
60% volgens de laatste opiniepeiling. Verreweg de meeste Russen geloven nog steeds dat Rusland ingevallen is om een genocide in de Donbass te stoppen en dat het Westen gewoon een hekel heeft aan alle Russen, en tevens hypocriet ten opzichte van zichzelf en de Kosovo en Irakoorlogen.
Er zit nogal een demografisch verschil natuurlijk. Weinig jongeren die op Instagram en Tiktok rondhangen die het officiële verhaal geloven, maar jongeren zijn een minderheid in Rusland.
quote:
Nee hoor, gewoon met de fietsquote:Op woensdag 9 maart 2022 09:59 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je veel slechter wordt van een tijdje geen Maccie vretenquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het hier de 800 euro aantikt hebben ze in Rusland alleen nog maar bloembollen te vreten ...
Dat zijn toch heel andere cijfers dan die meer dan 10 duizend waar Oekraïne steeds mee komt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, super, helemaal volgens plan, ze worden onthaald met vlaggen, bloemen, muziek en kussen.
Toch zijn er volgens [ twitter ] dus misschien al tussen de 2000 en 4000 Russen doodgezoend.
Dat snap ik, dat is ook logisch. Uiteraard gaan we dit met zijn allen voelen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja niet voor niets is er na elke piek in olie een recessie gekomen.
Het effect is merkbaar in alle producten die afhankelijk zijn van transport (bijna alles dus)
Niet echt. En dat geldt ook voor al die andere fastfood-rommel. Virusjes als corona zouden een stuk minder vervelend zijn als veel minder mensen overgewicht zouden hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik weet niet of je veel slechter wordt van een tijdje geen Maccie vreten
Tsja... ik denk dat we eerst moeten weten wat hier nou onder "special forces" wordt verstaan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar Zaamurets is tof.
Viel meer over die, slechts, 1000 man special forces. dat kan toch nooit kloppen?
Dat zijn hele andere cijfers dan van Oekraïne zelf. Die beweren 12.000 dode Russen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, super, helemaal volgens plan, ze worden onthaald met vlaggen, bloemen, muziek en kussen.
Toch zijn er volgens [ twitter ] dus misschien al tussen de 2000 en 4000 Russen doodgezoend.
Ik moet 3uur fietsen (enkele reis)quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon met de fiets![]()
Maar inderdaad, zat mensen die wel anders kunnen maar niet willen of uit gewoonte, gewenning of luiheid.
Het vliegveld waar ze vandaan komen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:04 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat karig weer van de VS om de Poolse Migs tegen te houden. Wat maakt het eigenlijk anders dan de duizenden anti-tankwapens, drones of wat dan ook?
Sow moral high ground.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat is ook logisch. Uiteraard gaan we dit met zijn allen voelen.
Maar ik ben zo langzamerhand wel klaar met die mensen die net doen alsof ons land naar de klote gaat door de hogere gas- en olieprijzen.
Het is verdomme dikke oorlog op 2 uur vliegen van ons bed, op ons eigen continent. Ook wij spelen hier een rol in, of we het nu willen of niet. Heel de wereld gaat de gevolgen van deze oorlog merken, het ene land meer dan het andere land.
Maar zolang ik me niet druk hoef te maken of mijn huis er nog staat na een nacht van beschietingen, hoor je mij niet zeuren. Ik draai de CV wel een tand lager, en als het niet echt nodig is laat ik de auto wel staan.
Fucking jankers hier.
Kyiv Independent was dus weer eens wat voorbarig?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:04 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat karig weer van de VS om de Poolse Migs tegen te houden. Wat maakt het eigenlijk anders dan de duizenden anti-tankwapens, drones of wat dan ook?
Volgens mij heeft dat ook te maken met hoe je die dingen daar krijg en vooral ook vanaf welke basis je ze gaat gebruiken. Je kan ze niet vanaf een NAVO-lid laten opstijgen om vervolgens dingen te doen in Oekraïne.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:04 schreef Stoorzendert het volgende:
het land gaat ook naar de klote door de hoge energieprijzen, watch and burn!quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Maar ik ben zo langzamerhand wel klaar met die mensen die net doen alsof ons land naar de klote gaat door de hogere gas- en olieprijzen.
Het is verdomme dikke oorlog op 2 uur vliegen van ons bed, op ons eigen continent. Ook wij spelen hier een rol in, of we het nu willen of niet. Heel de wereld gaat de gevolgen van deze oorlog merken, het ene land meer dan het andere land.
Maar zolang ik me niet druk hoef te maken of mijn huis er nog staat na een nacht van beschietingen, hoor je mij niet zeuren. Ik draai de CV wel een tand lager, en als het niet echt nodig is laat ik de auto wel staan.
Fucking jankers hier.
Met zn allen?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
...Uiteraard gaan we dit met zijn allen voelen.
Polen zelf ook. De Amerikanen schijnen verrast te zijn door de goedkeuring en hebben het alsnog op de lange baan geschoven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kyiv Independent was dus weer eens wat voorbarig?
Nu Roebels kopen en wanneer het meer waard is weer verkopen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:21 schreef Simmertje het volgende:
1 Russische roebel is gelijk aan
0,0068 Euro
-Thuiswerkenquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik moet 3uur fietsen (enkele reis)
Dit is de zoveelste keer dat je dit zegt, Jan Lul zal wel gaan piepen, en soortgelijke charmant gekozen bewoordingen. Het lijkt wel of je je daarop verheugt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Het gaat meer over je gas en electra rekening.
Als die van 200 pm naar 800 pm gaat piepen veel mensen wel anders
Probleem is dat de oorlog vandaag al klaar kan zijn. We bloeden enkel voor en door EU-fantasten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Fucking jankers hier.
Zou het dan toch echt dat deze oorlog is gefabriceerd door de milieu/klimaatwappies? Build Back Better enzo verder.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
Elk nadeel heeft een voordeel: op infrarood foto’ s is te zien hoeveel warmte bedrijven verkwisten, die zullen snel beter geïsoleerd worden.
Tom Clancy vind ik vaak iets te westers gericht. Hij heeft ook een boek geschreven over dat de Chinezen de VS binnen vallen. Continue extreme verliezen voor de Chinezen terwijl de Amerikanen bijna niks verliezen. Hetzelfde als met de Russen. Of bijvoorbeeld Speciale commando Piet die in zijn eentje zonder moeite 200 vijanden dood.quote:
Hoe dan?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Probleem is dat de oorlog vandaag al klaar kan zijn.
Volledig uit de lucht gegrepen deze bedragen. Je roept maar iets om te kunnen roepen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Vergis je niet, het gaat al snel over 6 à 700 pm extra die je kwijt bent als gezin.
OV ja… Niet iedereen werkt in de randstad. Dan doe ik er ook 2,5uur (enkele reis) over. De rest (op af en toe thuiswerken na) is niet haalbaar, dus dan maar huilen bij de pompquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
-Thuiswerken
-OV
-andere baan zoeken
-Carpoolen
-Je baas een auto laten regelen en hem laten betalen
-Etc etc
Jan lul worstelde zich ook door corona heen toen half Nederland aan de tozo thuis zat en er tig veel ingrijpendere maatregelen werden genomen, dan moet dit ook nog wel te doen zijn inderdaad.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit is de zoveelste keer dat je dit zegt, Jan Lul zal wel gaan piepen, en soortgelijke charmant gekozen bewoordingen. Het lijkt wel of je je daarop verheugt.
Dat « piepen » zal best, maar ik moet nog afwachten of er deze zomer minder waterscooters de rust op de rivier verpesten. En zolang ik in de stad nog langs winkels met open deuren loop waar warme lucht uitstroomt, denk ik dat er her en der nog wel wat aangepast kan worden.
En ik heb 1963 overleefd met alleen een kolenkachel die ‘s nachts uitging in huis, dus het kán, borstrok aan en de verwarming een paar tandjes lager.
Elk nadeel heeft een voordeel: op infrarood foto’ s is te zien hoeveel warmte bedrijven verkwisten, die zullen snel beter geïsoleerd worden.
Akkoord gaan met de eisen.quote:
Moet lager kunnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:21 schreef Simmertje het volgende:
0,0068 Euro
Je mag max $10.000 aan FX opnemen in Rusland. Je kan dan denk ik beter al je roebels opnemen daar goud van kopen en vervolgens het land verlaten als je dat als rus zou willen. Vermoed dat cash roebels hier nauwelijks meer om te wisselen zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Nu Roebels kopen en wanneer het meer waard is weer verkopen.
Probleem is dat die gekke Oekraïners denken dat ze een eigen land zijn die zelf mogen bepalen wat ze doen, echt zo raar dat ze niet willen doen wat een krankzinnige in een ander land van ze wil.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Probleem is dat de oorlog vandaag al klaar kan zijn. We bloeden enkel voor en door EU-fantasten.
Welnee, genoeg mensen die niet voor verregaande Europese samenwerking zijn en toch vinden dat het belangrijk is om andere Europese landen te helpen relatief vrije, soevereine naties te blijven. Isolationisme past ons land sowieso niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Probleem is dat de oorlog vandaag al klaar kan zijn. We bloeden enkel voor en door EU-fantasten.
ja, waarom niet lekker onder de veilige Russische parapluquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Probleem is dat die gekke Oekraïners denken dat ze een eigen land zijn die zelf mogen bepalen wat ze doen, echt zo raar dat ze niet willen doen wat een krankzinnige in een ander land van ze wil.
Wat een gekkies joh.
Hoeveel was dat voor de oorlog?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:21 schreef Simmertje het volgende:
0,0068 Euro
Zeker.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:25 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Daarbij bestaat er ook nog iets al compensatie vanuit de overheid, welke tijdens de coronacrisis al heeft bewezen een flinke economische buffer te hebben.
Compensatie vanuit de overheid is natuurlijk fijn voor mensen die zich een forse verhoging van de maandlasten niet kunnen permitteren, maar collectief worden we hoe dan ook armer. En dat heeft gevolgen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:25 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Volledig uit de lucht gegrepen deze bedragen. Je roept maar iets om te kunnen roepen.
Daarbij bestaat er ook nog iets al compensatie vanuit de overheid, welke tijdens de coronacrisis al heeft bewezen een flinke economische buffer te hebben.
Maar goed, zorg je wel dat je op tijd je jodiumpilletje neemt?
geen enkel wapen is onkwetsbaarquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:20 schreef nixxx het volgende:
Even op de topic titel verder gaand. Die anti tank raketten, machtig spul.. en ik vind het ook typisch dat de Russen toch nog met zoveel tanks etc aan komen kakken. Boek van Tom Clancy, red storm rising , waar het Warschaupact aanvalt worden ze al flink gehinderd volgens mij door dit soort wapens. Dat speelt dan al in de jaren tachtig.
@:sp3c @:AchJa wat is de toekomst van land oorlogvoering, mannetjes in jeeps en drones? Geen tanks meer, artillerie ook kwetsbaar voor drones?
En met compensaties hebben geen enkel effect over het tekort, sterker nog, die vergroten het tekort alleen maar.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Compensatie vanuit de overheid is natuurlijk fijn voor mensen die zich een forse verhoging van de maandlasten niet kunnen permitteren, maar collectief worden we hoe dan ook armer. En dat heeft gevolgen.
Er zijn nog heel veel mensen die de belasting aanslag vd coronatijd nog op de mat gaan krijgen. Die hebben straks een betalingsregeling gedurende 20 jaar.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jan lul worstelde zich ook door corona heen toen half Nederland aan de tozo thuis zat en er tig veel ingrijpendere maatregelen werden genomen, dan moet dit ook nog wel te doen zijn inderdaad.
Ze hebben het vliegveld van Lviv nog.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat ook te maken met hoe je die dingen daar krijg en vooral ook vanaf welke basis je ze gaat gebruiken. Je kan ze niet vanaf een NAVO-lid laten opstijgen om vervolgens dingen te doen in Oekraïne.
Zelf hebben ze nauwelijks vliegvelden meer over volgens mij.
Klopt. Een jammerlijke consequentie vd geschiedenis. Niemand is in die zin volledig soeverein. Terug naar de situatie pre-coup of vechten tegen de bierkaai.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Probleem is dat die gekke Oekraïners denken dat ze een eigen land zijn die zelf mogen bepalen wat ze doen, echt zo raar dat ze niet willen doen wat een krankzinnige in een ander land van ze wil.
Wat een gekkies joh.
quote:
No shit, Sherlock.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Compensatie vanuit de overheid is natuurlijk fijn voor mensen die zich een forse verhoging van de maandlasten niet kunnen permitteren, maar collectief worden we hoe dan ook armer. En dat heeft gevolgen.
Ik zie je een hoop schrijven maar wat je echt denkt zeg je hier niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt. Een jammerlijke consequentie vd geschiedenis. Niemand is in die zin volledig soeverein. Terug naar de situatie pre-coup of vechten tegen de bierkaai.
Zij zien dat anders: kiezen voor slavernij of voor vrijheid. En het is maar zeer de vraag of hier sprake is van een bierkaai.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt. Een jammerlijke consequentie vd geschiedenis. Niemand is in die zin volledig soeverein. Terug naar de situatie pre-coup of vechten tegen de bierkaai.
Relatief was al het geval. We ruined it. Maar met het aanbod om Zel aan te houden, zit je daar nog iig redelijk van in de buurt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, genoeg mensen die niet voor verregaande Europese samenwerking zijn en toch vinden dat het belangrijk is om andere Europese landen te helpen relatief vrije, soevereine naties te blijven. Isolationisme past ons land sowieso niet.
Corona?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat was eigenlijk die dip begin 2020?
Maar zijn die gevolgen ook daadwerkelijk zo catastrofaal als hier wordt gedacht? Uit sommige berichten stijgt zo'n beetje de toon op dat het de ondergang van de Westerse beschaving zou worden als energie duurder wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat de ECB die tekorten monetariseert middels QE stijgt vervolgens de inflatie. In het begin vooral asset inflatie maar dat slaat nu over naar energie en grondstoffen. Deze inflatie gaat de koopkracht uithollen en kan tot een flinke recessie leiden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En met compensaties hebben geen enkel effect over het tekort, sterker nog, die vergroten het tekort alleen maar.
Aannames, aannames, aannames.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zijn nog heel veel mensen die de belasting aanslag vd coronatijd nog op de mat gaan krijgen. Die hebben straks een betalingsregeling gedurende 20 jaar.
En dan nu 600 pm erbij omdat politici een sttement richting Rusland willen maken?
Als er daar 1 Poolse mig verschijnt is dat ook einde verhaal voor dat vliegveldquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze hebben het vliegveld van Lviv nog.
Millennium bug.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik niet wist dat ie gedaald was zou dat me net zoveel zeggen als:quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:21 schreef Simmertje het volgende:
0,0068 Euro
Plausibel, maar waarom zou dat specifiek betrekking hebben op de Roebel vs de Euro?quote:
We hebben het onze oorlog gemaakt. En de onderklasse mag dat gaan betalen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:32 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
No shit, Sherlock.![]()
Dat geef ik toch ook aan, dat we er op achteruit gaan. We moeten alleen eens ophouden met te doen alsof het niet onze oorlog is, want dat is het op een indirecte manier uiteraard wel, wij maken hier ook deel van uit.
Vlucht naar, veiliger geachte, opties?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan, maar waarom zou dat specifiek betrekking hebben op de Roebel vs de Euro?
Prachtig toch, al die onschuldige Russen diep in de armoede duwen.quote:
Mig 29's kunnen toch ook van stukken wegdek gebruik maken?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zo ongemoeid doen ze dat toch niet?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Laat je Rusland nu ongemoeid z'n gang gaan, dan geef je het signaal af dat ze overal mee weg zullen komen in de toekomst.
Helaas. Decennium bug dan?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Millennium bug.
Kut, ik las 2000.
Daar gaat mijn grap!
Slavernij? Het is niet daadwerkelijk de USSR die is binnengevallen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zij zien dat anders: kiezen voor slavernij of voor vrijheid. En het is maar zeer de vraag of hier sprake is van een bierkaai.
Dat is één optie. De andere is de Russische staat dusdanig verzwakken dat hij de capaciteit niet meer heeft om oorlog te voeren, de keuze is aan Poetin.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prachtig toch, al die onschuldige Russen diep in de armoede duwen.
Dan komen ze vanzelf in opstand waarna Poetin zegt: 'ok, jongens we stoppen ermee'. En leven we nog lang en gelukkig.
Ok, maar wat denk je dat Rusland gaat doen als daar tientallen (of zelfs maar een paar) MIG's staan?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Corona. Maar Rusland lijkt zich op geen enkele manier te herstellen. De dip van 2014 (Krim) loopt vrolijk door, daarna Corona (weer geen herstel), en nu deze oorlogquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar het volk moet hoe dan ook bloeden, mooi man.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is één optie. De andere is de Russische staat dusdanig verzwakken dat hij de capaciteit niet meer heeft om oorlog te voeren, de keuze is aan Poetin.
Ja, maar dat is vooral dankzij de inzet van de inwoners van de Oekraïne die hun land niet in een onderdeel van Rusland willen veranderen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo ongemoeid doen ze dat toch niet?
Ze lopen militair redelijk vast.
Ja, dat klopt wel, het heeft een hoog America fuck yeah! gehalte, maar ik geloof dat hij op technisch gebied best onderlegd was.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Tom Clancy vind ik vaak iets te westers gericht. Hij heeft ook een boek geschreven over dat de Chinezen de VS binnen vallen. Continue extreme verliezen voor de Chinezen terwijl de Amerikanen bijna niks verliezen. Hetzelfde als met de Russen. Of bijvoorbeeld Speciale commando Piet die in zijn eentje zonder moeite 200 vijanden dood.
Maar er is vast ook een Russische Tom Clancy die boeken schrijft met omgekeerde situaties.
Alles kakte toen even in, waarschijnlijk de euro iets minder dan de roebel.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Plausibel, maar waarom zou dat specifiek betrekking hebben op de Roebel vs de Euro?
Ah, ik lees dat dat inderdaad een dingetje was. Nog nooit van gehoord eerder maar dan gaan we daar maar voor ja.quote:
De verantwoordelijkheid daarvoor ligt uiteindelijk alsnog bij Poetin.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar het volk moet hoe dan ook bloeden, mooi man.
Hm, nooit geweten dat dat een echt iets was.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, ik lees dat dat inderdaad een dingetje was. Nog nooit van gehoord eerder maar dan gaan we daar maar voor ja.
Eigenlijk is gewoon heel Rusland een bug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |