Ik ook.quote:Op zondag 24 juli 2022 06:14 schreef Bleie het volgende:
Ik denk bij Joes nog steeds aan Joes Kloppenburg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag_op_Joes_Kloppenburg
Ik vind Syb dan mooierquote:Op zondag 24 juli 2022 22:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
Siep vind ik gewoon normaal. Wel leuk eigenlijk
Jep. Geen verkeerde naam daardoor maar de associatie blijft.quote:Op zondag 24 juli 2022 06:14 schreef Bleie het volgende:
Ik denk bij Joes nog steeds aan Joes Kloppenburg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag_op_Joes_Kloppenburg
Daar lees ik altijd eerst 'sip' en dan pas 'sieb'. Maar da's misschien mijn dingquote:
Ik vraag me af waarom ouders überhaupt zulke namen uitkiezen.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons op school zitten 3 kinderen uit 1 gezin:
Ri,vaylo
Re.yvano
Ra.mayro
Waarom toch? Zelfs als ouders haal je dit toch continu door elkaar?
Mijn moeder doet dat nog steedsquote:Op maandag 25 juli 2022 11:40 schreef SQ het volgende:
Oh maar als moeders weten jullie dat je de namen van je kinderen toch wel elke dag door elkaar haalt. Dan is het juist makkelijker als ze allemaal hetzelfde klinken.
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is anders.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik gok dat de kinderen thuis met een afgekorte naam worden aangesproken. Ri, Re en Ra. Op zich wel heel makkelijk
En wat waren die namen?quote:Op maandag 25 juli 2022 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is anders.
Ik kwam ooit bij mijn co-schap kindergeneeskunde een tweeling tegen op de NICU met vrijwel identieke, onmogelijke namen. Ze waren vernoemd naar elkaar, en naar hun moeder (vader was "niet meer in beeld", zoals dat heet). De kinderarts dacht ze voor het gemak te kunnen afkorten, maar moeder stond erop dat we de volledige namen gebruikten.![]()
Het is nu bijna 11 jaar na dato, en de enige kindernamen die ik nog weet uit dat co-schap zijn die twee.
Dat ga ik niet zeggen, beroepsgeheim.quote:
Ja, dat idee, maar dan langer. En dan mocht Zjur en Djur niet.quote:
Langere namen? Djeez. Die kinderen kunnen pas in groep 6 hun naam schrijven.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat ga ik niet zeggen, beroepsgeheim.![]()
Maar ze waren van de categorie dat er maar één kindje in de hele wereld zo heet.
[..]
Ja, dat idee, maar dan langer. En dan mocht Zjur en Djur niet.![]()
Iedereen z'n ding, hoor, of course. Maar ik vind het zó zielig voor kinderen die daar mee opgezadeld zitten. En dan is 't in Nederland ook nog zo ellendig moeilijk om je voornaam te laten wijzigen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Langere namen? Djeez. Die kinderen kunnen pas in groep 6 hun naam schrijven.
En dan zijn ouders met aparte of bizarre namen intens beledigd als de namen van hun prinsjes en prinsesjes verkeerd uitgesproken wordt
De kinderen zitten ermee inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:45 schreef Celestien het volgende:
[..]
Iedereen z'n ding, hoor, of course. Maar ik vind het zó zielig voor kinderen die daar mee opgezadeld zitten. En dan is 't in Nederland ook nog zo ellendig moeilijk om je voornaam te laten wijzigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |