Zelenski weet ook zelf wel dat hij zonder de NAVO troepen dit niet gaat winnen maar hij beseft ook dat een escalatie tussen de NAVO en Rusland in een kernoorlog resulteert.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:05 schreef bitterbal het volgende:
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft in een videoboodschap geklaagd over de loze beloften van het Westen. ,,Ik hoor al dertien dagen beloftes, dat we luchtsteun krijgen, dat we vliegtuigen krijgen, maar in het Westen wordt er al dertien dagen geen besluit over genomen."
Zelenski hamert erop dat er een no-flyzone moet komen 'om de Russische moordenaars' uit het Oekraïense luchtruim te houden. Maar de VS en de NAVO willen dat niet omdat ze dan actief deelnemer aan de oorlog worden.
De Oekraïense president zegt daarom een oproep te zullen doen aan 'gewone mensen' voor een no-flyzone: ,,Het is nodig om oorlog te stoppen … genocide. Als de wereld werkeloos toekijkt, zal ze zichzelf verliezen. Voor altijd. Er zijn onvoorwaardelijke waarden. Dezelfde voor iedereen. De waarde van het leven in de eerste plaats.'
ad liveblog
In Rusland kan iedereen die niet het officiële verhaal vertelt 15 jaar cel krijgen. Ja, hier doen we echt hetzelfde...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is echt schandalig dat er zonder al te veel problemen op EU niveau besloten kan worden welke informatie bronnen nog gelezen mogen worden.
We spreken er schande van dat in Rusland media onafhankelijk is of dat de overheid uitmaakt wat je te zien krijgt.
Vervolgens doen we in de EU precies hetzelfde.
Hellend vlak. Je kan toch, desnoods een goedbedoeld bannertje (laten) plaatsen dat whatever is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje RT gevolgd op youtube, en de leugens die ze verspreiden zijn echt stuitend. En als ik de reacties las, was de meerderheid het er nog mee eens ook.
Er is nu eenmaal oorlog in Europa waarbij Poetin/Rusland de agressor is. Dan kunnen we niet de Russische propaganda vrij spel blijven geven. Persvrijheid is mooi, maar niet bedoeld om leugens met betrekking tot een oorlog de wereld in te helpen.
Ik vraag me af of hij dat laatste echt realiseert, hij is voornamelijk (en dat snap ik) met zn eigen land bezig. Anders doet ie niet zo zn best om de navo erbij te betrekken; hij weet best wat voor gevolgen dat kan hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Zelenski weet ook zelf wel dat hij zonder de NAVO troepen dit niet gaat winnen maar hij beseft ook dat een escalatie tussen de NAVO en Rusland in een kernoorlog resulteert.
Voor hem is het actief betrekken van de NAVO natuurlijk gunstig. Als de NAVO zich er niet echt mee gaat bemoeien dan trekken de Russen uiteindelijk toch aan het langste einde.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij dat laatste echt realiseert, hij is voornamelijk (en dat snap ik) met zn eigen land bezig. Anders doet ie niet zo zn best om de navo erbij te betrekken; hij weet best wat voor gevolgen dat kan hebben.
Wie heeft hij gepeild?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:18 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Was dit al gedeeld? Navalny's team heeft 4x een korte peiling gehouden. De vraag is of het representatief is, maar Rusland kwam er in ieder geval steeds minder goed uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij dat laatste echt realiseert, hij is voornamelijk (en dat snap ik) met zn eigen land bezig. Anders doet ie niet zo zn best om de navo erbij te betrekken; hij weet best wat voor gevolgen dat kan hebben.
Of hij wil dat niet realiseren want dan beseft hij ook dat de NAVO nooit met lucht- en landmacht gaat helpen. Hij krijgt een lading wapens en daar moet hij het mee doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een van de 84000 dode kinderen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wij maar S-A bedanken dat ze wapens van ons kopen
Blijft natuurlijk wel een probleem dat veel mensen helemaal niet om kunnen gaan met de hoeveelheid informatie die op ze af komt en zelf niet in staat zijn om goed te kunnen filteren of kritisch te blijven.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hellend vlak. Je kan toch, desnoods een goedbedoeld bannertje (laten) plaatsen dat whatever is.
Mensen die leugens willen geloven zullen het toch wel als waarheid zien.
Censuur is de opmaat- om die zelfkeuze te onderdrukken en (voor mij) meer dan reden zal zijn er fors tegenin te gaan.
Kijk, dat Tante Truus wordt "beschermd" is vooral een waan maar anderen ze toch niet tegen om zelf kennis te nemen. Te veel en te diep weggebouwd in (de) infoshit.
Gevaar is verder dat elk flintertje, misinformatie, dan een eigen waarheid gaat krijgen en nog moielijker wordt te ontkennen.
Laten we heel ver blijven om controle uit te willen oefenen op data en kanalen daartoe. Ook die reeds zijn geblokkeerd, zsm weer (laten) hervatten.
Dat denk ik niet, als simpele figuren RT niet meer kunnen bezoeken, zullen ze de leugens ervan ook niet meer in hun arsenaal van misinformatie kunnen opnemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:14 schreef Vallon het volgende:
Hellend vlak. Je kan toch, desnoods een goedbedoeld bannertje (laten) plaatsen dat whatever is.
Mensen die leugens willen geloven zullen het toch wel als waarheid zien.
Censuur is de opmaat- om die zelfkeuze te onderdrukken en (voor mij) meer dan reden zal zijn er fors tegenin te gaan.
Kijk, dat Tante Truus wordt "beschermd" is vooral een waan maar anderen ze toch niet tegen om zelf kennis te nemen. Te veel en te diep weggebouwd in (de) infoshit.
Gevaar is verder dat elk flintertje, misinformatie, dan een eigen waarheid gaat krijgen en nog moielijker wordt te ontkennen.
Je kon wel de Duitse radio ontvangen in Engeland, deed niemand moeilijk over.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, als simpele figuren RT niet meer kunnen bezoeken, zullen ze de leugens ervan ook niet meer in hun arsenaal van misinformatie kunnen opnemen.
Begrijp me goed, ik ben voor persvrijheid. Maar ik ben er tegen dat een buitenlandse mogendheid, in oorlogstijd, hier de boel op stelten wil komen zetten.
En dat is vrij logisch, of denk je dat ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in Engeland wel nazikranten toestonden onder het mom van persvrijheid?
Zelenskyy moet daarom ook ophouden met de hele tijd dit een grotere oorlog te willen maken door de EU en de NAVO er bij te betrekken. Hij lijkt zich ergens niet te realiseren dat het dan ieder voor zich is, nu kan alle mogelijke financiële en humanitaire hulp naar Oekraïne. Hoe "oneerlijk" het misschien ook is, maar als hij ook wat water bij de wijn doet kan er worden gestopt met vechten. Krim en de Donbas is Oekraïne al praktisch gezien kwijt, ik begrijp niet waarom het dan zo'n probleem is dat geografisch te erkennen als je daarmee duizenden of misschien wel miljoenen levens kan sparen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Zelenski weet ook zelf wel dat hij zonder de NAVO troepen dit niet gaat winnen maar hij beseft ook dat een escalatie tussen de NAVO en Rusland in een kernoorlog resulteert.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zelenskyy moet daarom ook ophouden met de hele tijd dit een grotere oorlog te willen maken door de EU en de NAVO er bij te betrekken. Hij lijkt zich ergens niet te realiseren dat het dan ieder voor zich is, nu kan alle mogelijke financiële en humanitaire hulp naar Oekraïne. Hoe "oneerlijk" het misschien ook is, maar als hij ook wat water bij de wijn doet kan er worden gestopt met vechten. Krim en de Donbas is Oekraïne al praktisch gezien kwijt, ik begrijp niet waarom het dan zo'n probleem is dat geografisch te erkennen als je daarmee duizenden of misschien wel miljoenen levens kan sparen.
Zoiets als CNN in USA, BBC in VK, China met haar CGTN of RT dat in Rusland zit etc.etc. ?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Qatar heeft bij mij als streepje voor, omdat Al Jazeera daar gevestigd is.
Als Oekraine lang genoeg de Russen weten te saboteren en de sancties uit het buitenland hard genoeg aan komen zou het wel eens kunnen dat binnen 1 a 2 weken Rusland zich tactisch terug gaat trekken omdat... laten we eerlijk zijn het is een beetje een shitshow daar en het gaat niet zo soepel als verwacht.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan is Oekraine deze gebieden officieel kwijt, en zul je over paar maanden/jaren opeens nieuwe opstandige regio's krijgen, oftewel begint het landjepikken weer opnieuw.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zelenskyy moet daarom ook ophouden met de hele tijd dit een grotere oorlog te willen maken door de EU en de NAVO er bij te betrekken. Hij lijkt zich ergens niet te realiseren dat het dan ieder voor zich is, nu kan alle mogelijke financiële en humanitaire hulp naar Oekraïne. Hoe "oneerlijk" het misschien ook is, maar als hij ook wat water bij de wijn doet kan er worden gestopt met vechten. Krim en de Donbas is Oekraïne al praktisch gezien kwijt, ik begrijp niet waarom het dan zo'n probleem is dat geografisch te erkennen als je daarmee duizenden of misschien wel miljoenen levens kan sparen.
Volgens mij heeft Rusland zelfs voorgesteld dat men de Krim officieel wil grondgebied wil maken en de twee regio's in de Donbas onafhankelijk erkend wil zien worden. Dan zal men de troepen terugtrekken uit Oekraïne. Een voorstel dat zeker mogelijkheden biedt tot verder onderhandelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Als je denkt dat Pudding daar tevreden mee is heb je wel wat gemist. En Zelensky doet wat hij moet doen, alles om zijn land te redden, niets dan respect voor deze man.
goed verhaal, helemaal afgekekenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Lord Haw-Haw was alvast bekend bij de Britten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kon wel de Duitse radio ontvangen in Engeland, deed niemand moeilijk over.
Je punt of wil je meeliften op de ellende van/omtrent de Oekraïne ?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wij maar S-A bedanken dat ze wapens van ons kopen
Ik ben geen voorstander van het regime van Qatar, en ook het WK had nooit aan dat land moeten worden toegewezen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoiets als CNN in USA, BBC in VK, China met haar CGTN of RT dat in Rusland zit etc.etc. ?
Zelfs NL heeft haar BVN.
Allemaal olie dat ook je realiteit kan (weg)branden maar het is fijn dat om eigen (voor)keuze te bekijken.
Al die staats gefinancierde kanalen hebben primair het doel hun zienswijze op de informatie/indoctrinatie weer te geven.
Bij CGTN zal je nu bv nauwelijks tot niets zien over het verre conflict maar wel vol aandacht voor de eigen "democratie" van hun republiek die verder wordt uitgebouwd. Zoals nu besproken op de (jaarlijkse) heisessie in het raadszaal. Je kent dat vast wel, waar om de 5 jaar - as we speak, nu - dan 3.000 "volksvertegenwoordigers" Xi Jinping tijdens het Nationaal Volks Congres staan toe te klappen. Ter info: https://en.wikipedia.org/wiki/National_People%27s_Congress
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |