abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203995351
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203995354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:05 schreef bitterbal het volgende:
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft in een videoboodschap geklaagd over de loze beloften van het Westen. ,,Ik hoor al dertien dagen beloftes, dat we luchtsteun krijgen, dat we vliegtuigen krijgen, maar in het Westen wordt er al dertien dagen geen besluit over genomen."

Zelenski hamert erop dat er een no-flyzone moet komen 'om de Russische moordenaars' uit het Oekraïense luchtruim te houden. Maar de VS en de NAVO willen dat niet omdat ze dan actief deelnemer aan de oorlog worden.

De Oekraïense president zegt daarom een oproep te zullen doen aan 'gewone mensen' voor een no-flyzone: ,,Het is nodig om oorlog te stoppen … genocide. Als de wereld werkeloos toekijkt, zal ze zichzelf verliezen. Voor altijd. Er zijn onvoorwaardelijke waarden. Dezelfde voor iedereen. De waarde van het leven in de eerste plaats.'

ad liveblog
Zelenski weet ook zelf wel dat hij zonder de NAVO troepen dit niet gaat winnen maar hij beseft ook dat een escalatie tussen de NAVO en Rusland in een kernoorlog resulteert.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203995373
Oekraïne meldt dood Russische generaal bij Charkov
Updated 48 min geleden

https://www.telegraaf.nl/(...)generaal-bij-charkov

+

Who Was Russian General Major Vitaly Gerasimov? Killed At Khakiv

https://socialtelecast.co(...)ki-biography-images/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203995393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is echt schandalig dat er zonder al te veel problemen op EU niveau besloten kan worden welke informatie bronnen nog gelezen mogen worden.

We spreken er schande van dat in Rusland media onafhankelijk is of dat de overheid uitmaakt wat je te zien krijgt.
Vervolgens doen we in de EU precies hetzelfde.
In Rusland kan iedereen die niet het officiële verhaal vertelt 15 jaar cel krijgen. Ja, hier doen we echt hetzelfde...

Ik vind het wel prima dat RT geblokt wordt, gezien de reacties nemen de meeste bezoekers de informatie serieus, terwijl er gewoon leugens verspreid worden (de kerncentrale Zaporizja zou bijvoorbeeld door Oekraïners aangevallen zijn, en Rusland gebruikt alleen precisiebombardementen op legerdoelen).

Voor mensen die RT bestuderen uit interesse of wetenschappelijk oogpunt blijven de bronnen toch wel beschikbaar (via de app, een VPN of TOR).
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:14:10 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203995398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje RT gevolgd op youtube, en de leugens die ze verspreiden zijn echt stuitend. En als ik de reacties las, was de meerderheid het er nog mee eens ook.

Er is nu eenmaal oorlog in Europa waarbij Poetin/Rusland de agressor is. Dan kunnen we niet de Russische propaganda vrij spel blijven geven. Persvrijheid is mooi, maar niet bedoeld om leugens met betrekking tot een oorlog de wereld in te helpen.
Hellend vlak. Je kan toch, desnoods een goedbedoeld bannertje (laten) plaatsen dat whatever is.

Mensen die leugens willen geloven zullen het toch wel als waarheid zien.
Censuur is de opmaat- om die zelfkeuze te onderdrukken en (voor mij) meer dan reden zal zijn er fors tegenin te gaan.
Kijk, dat Tante Truus wordt "beschermd" is vooral een waan maar anderen ze toch niet tegen om zelf kennis te nemen. Te veel en te diep weggebouwd in (de) infoshit.
Gevaar is verder dat elk flintertje, misinformatie, dan een eigen waarheid gaat krijgen en nog moielijker wordt te ontkennen.

Laten we heel ver blijven om controle uit te willen oefenen op data en kanalen daartoe. Ook die reeds zijn geblokkeerd, zsm weer (laten) hervatten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203995421
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Zelenski weet ook zelf wel dat hij zonder de NAVO troepen dit niet gaat winnen maar hij beseft ook dat een escalatie tussen de NAVO en Rusland in een kernoorlog resulteert.
Ik vraag me af of hij dat laatste echt realiseert, hij is voornamelijk (en dat snap ik) met zn eigen land bezig. Anders doet ie niet zo zn best om de navo erbij te betrekken; hij weet best wat voor gevolgen dat kan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2022 12:16:42 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:17:56 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203995449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vraag me af of hij dat laatste echt realiseert, hij is voornamelijk (en dat snap ik) met zn eigen land bezig. Anders doet ie niet zo zn best om de navo erbij te betrekken; hij weet best wat voor gevolgen dat kan hebben.
Voor hem is het actief betrekken van de NAVO natuurlijk gunstig. Als de NAVO zich er niet echt mee gaat bemoeien dan trekken de Russen uiteindelijk toch aan het langste einde.
The End Times are wild
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:18:14 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203995451
twitter

Was dit al gedeeld? Navalny's team heeft 4x een korte peiling gehouden. De vraag is of het representatief is, maar Rusland kwam er in ieder geval steeds minder goed uit.

dinsdag 8 maart 2022 @ 12:19:05 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203995460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:18 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Was dit al gedeeld? Navalny's team heeft 4x een korte peiling gehouden. De vraag is of het representatief is, maar Rusland kwam er in ieder geval steeds minder goed uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wie heeft hij gepeild?
The End Times are wild
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:20:30 #10
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203995478
quote:

[..]
:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203995491
quote:

[..]
Of hij wil dat niet realiseren want dan beseft hij ook dat de NAVO nooit met lucht- en landmacht gaat helpen. Hij krijgt een lading wapens en daar moet hij het mee doen.

Maar ook het leger van Oekraïne zijn op den duur een keer uitgeput.

quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En wij maar S-A bedanken dat ze wapens van ons kopen :'(
Een van de 84000 dode kinderen.
Een van de meer dan 330.000 dode burgers.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203995531
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hellend vlak. Je kan toch, desnoods een goedbedoeld bannertje (laten) plaatsen dat whatever is.

Censuur is de opmaat- om die zelfkeuze te onderdrukken en (voor mij) meer dan reden zal zijn er fors tegenin te gaan.
Kijk, dat Tante Truus wordt "beschermd" is vooral een waan maar anderen ze toch niet tegen om zelf kennis te nemen. Te veel en te diep weggebouwd in (de) infoshit.
Gevaar is verder dat elk flintertje, misinformatie, dan een eigen waarheid gaat krijgen en nog moielijker wordt te ontkennen.

Laten we heel ver blijven om controle uit te willen oefenen op data en kanalen daartoe. Ook die reeds zijn geblokkeerd, zsm weer (laten) hervatten.
Blijft natuurlijk wel een probleem dat veel mensen helemaal niet om kunnen gaan met de hoeveelheid informatie die op ze af komt en zelf niet in staat zijn om goed te kunnen filteren of kritisch te blijven.

Aan de andere kant het is niet alsof de EU altijd helemaal eerlijk is en vaak ook nog gewoon leugens wil verspreiden, of de waarheid mooier maken dan die in het echt is.

Ben wel eens dat censuur wel echt een stap te ver is.
afspraak tandarts verzetten
pi_203995537
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:14 schreef Vallon het volgende:

Dat denk ik niet, als simpele figuren RT niet meer kunnen bezoeken, zullen ze de leugens ervan ook niet meer in hun arsenaal van misinformatie kunnen opnemen.

Begrijp me goed, ik ben voor persvrijheid. Maar ik ben er tegen dat een buitenlandse mogendheid, in oorlogstijd, hier de boel op stelten wil komen zetten.

En dat is vrij logisch, of denk je dat ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in Engeland wel nazikranten toestonden onder het mom van persvrijheid?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:27:19 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203995553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wie heeft hij gepeild?
Mensen uit Moskou
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:28:52 #15
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203995567
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, als simpele figuren RT niet meer kunnen bezoeken, zullen ze de leugens ervan ook niet meer in hun arsenaal van misinformatie kunnen opnemen.

Begrijp me goed, ik ben voor persvrijheid. Maar ik ben er tegen dat een buitenlandse mogendheid, in oorlogstijd, hier de boel op stelten wil komen zetten.

En dat is vrij logisch, of denk je dat ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in Engeland wel nazikranten toestonden onder het mom van persvrijheid?
Je kon wel de Duitse radio ontvangen in Engeland, deed niemand moeilijk over.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:29:37 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203995574
quote:

[..]
Zelenskyy moet daarom ook ophouden met de hele tijd dit een grotere oorlog te willen maken door de EU en de NAVO er bij te betrekken. Hij lijkt zich ergens niet te realiseren dat het dan ieder voor zich is, nu kan alle mogelijke financiële en humanitaire hulp naar Oekraïne. Hoe "oneerlijk" het misschien ook is, maar als hij ook wat water bij de wijn doet kan er worden gestopt met vechten. Krim en de Donbas is Oekraïne al praktisch gezien kwijt, ik begrijp niet waarom het dan zo'n probleem is dat geografisch te erkennen als je daarmee duizenden of misschien wel miljoenen levens kan sparen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:31:36 #17
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203995590
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zelenskyy moet daarom ook ophouden met de hele tijd dit een grotere oorlog te willen maken door de EU en de NAVO er bij te betrekken. Hij lijkt zich ergens niet te realiseren dat het dan ieder voor zich is, nu kan alle mogelijke financiële en humanitaire hulp naar Oekraïne. Hoe "oneerlijk" het misschien ook is, maar als hij ook wat water bij de wijn doet kan er worden gestopt met vechten. Krim en de Donbas is Oekraïne al praktisch gezien kwijt, ik begrijp niet waarom het dan zo'n probleem is dat geografisch te erkennen als je daarmee duizenden of misschien wel miljoenen levens kan sparen.

Als je denkt dat Pudding daar tevreden mee is heb je wel wat gemist. En Zelensky doet wat hij moet doen, alles om zijn land te redden, niets dan respect voor deze man.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:32:05 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203995594
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Qatar heeft bij mij als streepje voor, omdat Al Jazeera daar gevestigd is.
Zoiets als CNN in USA, BBC in VK, China met haar CGTN of RT dat in Rusland zit etc.etc. ?
Zelfs NL heeft haar BVN.
Allemaal olie dat ook je realiteit kan (weg)branden maar het is fijn dat om eigen (voor)keuze te bekijken.

Al die staats gefinancierde kanalen hebben primair het doel hun zienswijze op de informatie/indoctrinatie weer te geven.
Bij CGTN zal je nu bv nauwelijks tot niets zien over het verre conflict maar wel vol aandacht voor de eigen "democratie" van hun republiek die verder wordt uitgebouwd. Zoals nu besproken op de (jaarlijkse) heisessie in het raadszaal. Je kent dat vast wel, waar om de 5 jaar - as we speak, nu - dan 3.000 "volksvertegenwoordigers" Xi Jinping tijdens het Nationaal Volks Congres staan toe te klappen. Ter info: https://en.wikipedia.org/wiki/National_People%27s_Congress
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:36:14 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203995629
quote:

[..]
Als Oekraine lang genoeg de Russen weten te saboteren en de sancties uit het buitenland hard genoeg aan komen zou het wel eens kunnen dat binnen 1 a 2 weken Rusland zich tactisch terug gaat trekken omdat... laten we eerlijk zijn het is een beetje een shitshow daar en het gaat niet zo soepel als verwacht.

Dus ik ben het compleet oneens met je dat Oekraine dit niet kan winnen. Winst is namelijk niet "terugduwen tot aan Moscow en daar wild alle minderjarige maagden verkrachten"... het is een oorlog van vermoeidheid. En een thuisfront heeft daarin een ontiegelijk groot voordeel. Vooral als burgers daar op een gegeven moment rondlopen met AK's en het een stadsoorlog wordt waar de Russen blok voor blok moeten vechten.

Dat is niet uit te leggen aan Russische burgers als de supermarkten leeg zijn. Dat is niet uit te leggen aan de milionairs die het daar voor het zeggen hebben dat ze ineens 90% van hun waarde kwijt zijn voor een oorlog die sowieso al aanvoelt als broedermoord.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203995641
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan is Oekraine deze gebieden officieel kwijt, en zul je over paar maanden/jaren opeens nieuwe opstandige regio's krijgen, oftewel begint het landjepikken weer opnieuw.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:37:55 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203995646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Als je denkt dat Pudding daar tevreden mee is heb je wel wat gemist. En Zelensky doet wat hij moet doen, alles om zijn land te redden, niets dan respect voor deze man.
Volgens mij heeft Rusland zelfs voorgesteld dat men de Krim officieel wil grondgebied wil maken en de twee regio's in de Donbas onafhankelijk erkend wil zien worden. Dan zal men de troepen terugtrekken uit Oekraïne. Een voorstel dat zeker mogelijkheden biedt tot verder onderhandelen.

Zelenskyy zijn strijdlust is zeker bewonderenswaardig, maar kun je verder argumenteren wat 'je land redden' precies betekent? Meer oorlog en meer doden zie ik namelijk niet als het 'redden van een land'. Helemaal wetende dat er al jaren allerlei conflicten zijn in de eerder genoemde regio's. Dit is dus niet pas twee weken geleden ontstaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 12:38:13 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203995652
quote:
goed verhaal, helemaal afgekeken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:38:33 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203995655
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je kon wel de Duitse radio ontvangen in Engeland, deed niemand moeilijk over.
Lord Haw-Haw was alvast bekend bij de Britten.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 8 maart 2022 @ 12:38:38 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203995656
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En wij maar S-A bedanken dat ze wapens van ons kopen :'(
Je punt of wil je meeliften op de ellende van/omtrent de Oekraïne ?
pi_203995658
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zoiets als CNN in USA, BBC in VK, China met haar CGTN of RT dat in Rusland zit etc.etc. ?
Zelfs NL heeft haar BVN.
Allemaal olie dat ook je realiteit kan (weg)branden maar het is fijn dat om eigen (voor)keuze te bekijken.

Al die staats gefinancierde kanalen hebben primair het doel hun zienswijze op de informatie/indoctrinatie weer te geven.
Bij CGTN zal je nu bv nauwelijks tot niets zien over het verre conflict maar wel vol aandacht voor de eigen "democratie" van hun republiek die verder wordt uitgebouwd. Zoals nu besproken op de (jaarlijkse) heisessie in het raadszaal. Je kent dat vast wel, waar om de 5 jaar - as we speak, nu - dan 3.000 "volksvertegenwoordigers" Xi Jinping tijdens het Nationaal Volks Congres staan toe te klappen. Ter info: https://en.wikipedia.org/wiki/National_People%27s_Congress
Ik ben geen voorstander van het regime van Qatar, en ook het WK had nooit aan dat land moeten worden toegewezen.
Maar dat Al Jazeera ondanks druk vanuit de Arabische wereld (en buurlanden) zolang en nog steeds een onafhankelijke zender is, vind ik nog wel een pluspunt dat het regime van Qatar niet onder buitenlandse druk is bezweken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')