Ik ben daar niet zo van overtuigd eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nooit te laat. Je had het WK voetbal en de Olympische Spelen in Rusland kunnen boycotten. Met een duidelijke uitleg dat wij na MH17 niet kunnen en niet willen zou door de meerderheid van de bevolking worden ondersteund, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar 4 kabinetten Minste Weerstand, Maximale Koopkracht hebben anders besloten en nu krijg je de rekening.
https://www.theguardian.c(...)-live-latest-updatesquote:European Commission has prepared new sanctions against Russia and Belarus - reports
The European Commission has prepared a new sanctions package against Russia and Belarus that will hit additional Russian oligarchs and politicians as well as three Belarusian banks, Reuters reports.
Sources told the news agency that the sanctions, to be discussed by EU ambassadors today at a meeting starting at 2pm GMT, would ban three Belarusian banks from the Swift banking system and add more Russian oligarchs and politicians to the EU blacklist.
It would also reportedly ban exports from the EU of maritime technology to Russia and include guidance on monitoring cryptocurrencies to prevent them from being used to get around sanctions.
Welke van de twee is zwart?quote:
Dat is juist met Artikel 5 onverkort afgedekt, het is bij een aanval geen overweging om dan te niet te gaan verdedigen. Klip een klaar, verder geen discussie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daarvoor moet hij zelf eerst een kernwapen afschieten. Als hij met conventionele troepen Estland binnenvalt en de NAVO grijpt niet in uit angst voor een kernoorlog blijft de wereld gewoon bestaan.
Als men dat goed had opgebouwd met een paar debatten en aandacht in talkshows krijg je een rollende sneeuwbal. Weerstand wordt steeds groter.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo van overtuigd eigenlijk.
Met dit verschil dat men in Taiwan eensgezind zijn te zijn dit itt Oekraine waar al jaren een burgeroorlog gaande isquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... militair strategisch zijn ze - voor China - absoluut niet moeilijk te veroveren. Wij hebben haast en een Chinees heeft vooral de tijd en beschikt over een immense druk.
Wat China lastig maakt is vooral de aanwezigheid van -en met belangen van machtiger opponenten die daar - aan de voordeur en de "regio" - een fors strategisch belang aan hechten.
Staatsrechterlijk, niet lullig bedoeld, is Taiwan een vrijgevochten provincie en totaal niet te vergelijken met Oekrane die zelf wel VN erkend soeverein is en gaat over de eigen (staats)inrichting van het land.
Weer een topvideo van CaspianReportquote:
Denk dat een meerderheid er geen voorstander van is om dan desnoods maar niet mee te doen aan 'n WK voetbal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als men dat goed had opgebouwd met een paar debatten en aandacht in talkshows krijg je een rollende sneeuwbal. Weerstand wordt steeds groter.
Niet zolang ze in bed liggen met de VS.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste onderdeel van deze invasie, het verassingseffect, is voor de rest van Putin’s Rusland weg. Komende decennia zal alles gericht zijn op veiligheid van het continent en het loskomen van landen met een fout regime. Na deze situatie komt bijvoorbeeld Saudie-Arabi onder het vergrootglas, gok ik.
Fraai staaltje onzin weer van JOOP.quote:
Uiterst slechte zaak om volgens ongewenste sites te gaan blokkeren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Verboden door de EU, lekker die vrijheid in het westen hoor.
Met zoveel boter op je hoofd zou ik niet gaan wandelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:27 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Welk pad moet het westen bewandelen om aan jouw idealen te voldoen?
Ik doelde niet op jou, maar op die kerel die je aanhaalde.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou.... ik heb me hier dood lopen ergeren aan de talloze opmerkingen van FOK!kers die wel een jonge knappe Oekrainse in huis wilden nemen. De eerste keer is misschien grappig maar als het op een bepaald moment een pagina lang daar over gaat wordt het ziekelijk. Mag het misschien in de laatste reeksen niet of minder het geval zijn, ik weet het niet ik kom hier niet elke nacht meer, laat onverlet dat het hier op sommige momenten een knap zielige vertoning werd
En de rare sprong die je hier maakt om mij dan nu in discrediet proberen te brengen komt wel erg ver gezocht over
Valstrik: Kom maar op ons afrennen met alleen een RPG, er kan je niets gebeuren hoor.quote:
In hoeverre schuilt er eigenlijk nog gevaar in het opleggen van sancties richting Belarus? Is Belarus in staat of 'autonoom' genoeg om eigenhandig bepaalde (militaire) keuzes te gaan maken?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-live-latest-updates
Nee, Belarus is Rusland. Die ouwe seniele vent is een acteur van Putin.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre schuilt er eigenlijk nog gevaar in het opleggen van sancties richting Belarus? Is Belarus in staat of 'autonoom' genoeg om eigenhandig bepaalde (militaire) keuzes te gaan maken?
hebben ze die hoofdredacteur met zijn witte hema onderbroek al ontslagen omdat die een vrouw verkrachte?quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:47 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
hebben ze die hoofdredacteur met zijn witte hema onderbroek al ontslagen omdat die een vrouw verkrachte?
of word dat nog steeds als prive kwestie afgedaan?
Nouja het zal ongetwijfeld sporadisch voorkomen, maar om daar nou een heel bericht aan te wijden. Tsja, joop.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland gaat Leonardo DiCaprio cancelen in 3...2...1...
[ twitter ]
Ik zag dat filmpje ook. Natuurlijk zijn er volwassen bij, maar dat is niet het punt. Punt is dat zo'n jong kind dit helemaal niet mee zou moeten maken. Geen enkel mens, maar zeker kinderen niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:44 schreef Gunner het volgende:
Blegh. Kwam op Twitter een videotje tegen van een jong knulletje niet ouder dan m'n dochter die met een klein tasje hulpeloos op de vlucht was. In de comments werd wat context geplaatst dat die waarschijnlijk voor de volwassenen aanliep en anders anderen echt wel over zo iemand zouden ontfermen maar hoe dan ook een tranentrekker
Damned war.
Sorryquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik doelde niet op jou, maar op die kerel die je aanhaalde.Dus: als je (die kerel) de toevoeging "en dat zijn ze" doet, dan ben je etc.
Met jouw posts ben ik het vrijwel iedere keer eens.
Natuurlijk was dat mijn punt ookquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag dat filmpje ook. Natuurlijk zijn er volwassen bij, maar dat is niet het punt. Punt is dat zo'n jong kind dit helemaal niet mee zou moeten maken. Geen enkel mens, maar zeker kinderen niet.
Oh ja, dan klopt het wel ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:50 schreef BeriBeri het volgende:
Klopt wel dat Oekraiense vrouwen erg mooi zijn, ben nu aan het daten met een half Duitse/Oekraiense vrouw
Ze spreekt trouwens wel gewoon Nederlands, woont al een jaar of 15 hier
Ik stemde alleen maar met je in.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Natuurlijk was dat mijn punt ook
Niemand maar kinderen raakt me net even wat meer.
wat is nu het ideaal wat de rusland hangt? Welk pad moeten we dan op hoe ziet dietoekomst er uit voor een Nederland?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met zoveel boter op je hoofd zou ik niet gaan wandelen.
Foto van de dame in kwestie:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:50 schreef BeriBeri het volgende:
Klopt wel dat Oekraiense vrouwen erg mooi zijn, ben nu aan het daten met een half Duitse/Oekraiense vrouw
Ze spreekt trouwens wel gewoon Nederlands, woont al een jaar of 15 hier
Dat is er voor mooie vrouwen berhaupt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:56 schreef KingRadler het volgende:
Er is veel werk in Nederland voor mooie Oekraense vrouwen.
Ook voor mannen, dus prima dat ze direct aan het werk kunnen (volgens de berichten die ik las). Zij blij, wij blij.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:56 schreef KingRadler het volgende:
Er is veel werk in Nederland voor mooie Oekraense vrouwen.
Tja, dat is de grote vraag, waarom vecht hun leger niet mee. Is het Putin's beslissing, Lukashenkov's beslissing, of wil het leger niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre schuilt er eigenlijk nog gevaar in het opleggen van sancties richting Belarus? Is Belarus in staat of 'autonoom' genoeg om eigenhandig bepaalde (militaire) keuzes te gaan maken?
Ja dat is dat filmpje waar ik het net over had.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is er voor mooie vrouwen berhaupt.
Verder:
[ tweet ]
En nu je analyses over de Turkse Lira. Of was die open deur iets te pijnlijk?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
https://www.ad.nl/geld/sa(...)g-recessie~a608c730/
Sancties tegen Rusland duwen Nederland richting recessie
[..]
[..]
Dat opdelen kan alleen als daar soverein vrijelijk voor wordt gekozen en nimmer te nooit omdat dit wordt opgelegd, afgedwongen of afgepakt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor dat soort besluiten belangrijk is om te bekijken wat een meerderheid in zo'n gebied wil.
Kijk, als 80% van een provincie zich wil aansluiten bij Rusland, wat is dan het nut om daar in onderhandelingen niet in mee te gaan?
Niet dat ik er zo licht over denk als dat het nu misschien lijkt, Rusland had in eerste instantie niets te zoeken op het grondgebied en zoiets had ook prima met een referendum gekund.
Het zal niet het eerste land zijn dat is opgedeeld en ook niet het laatste...
Syri ligt ook in dezelfde regio en toch gaven wij de rebellen wapens. China ligt nog verder weg en toch hebben wij een hoop kritiek op China als het gaat om de Oeigoeren of Taiwan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met die oliestaten.
Denk ook dat het daar allemaal wat verder weg is. Jemen of Oekrane, dan komt Oekrane toch dichter bij.
Ik neem aan dat je dit ter keuze overlaat aan de Oekraners zelf die dat mogen en gaan (ver)kiezen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef Buitendam het volgende:
Die twee regio’s weggeven zou ik absoluut overwegen als dat een mogelijke sleutel tot vrede is.
Wanneer de EU per dag voor zo'n 300 miljoen aan olie en gas van Rusland koopt zie ik het probleem niet..quote:
Zelensky en zijn regering in dit geval, ja. Wie anders?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit ter keuze overlaat aan de Oekraners zelf die dat mogen en gaan (ver)kiezen.
Kritiek en afkeuring, ook aangaande Tibet, maar daar blijft het dan bij. Daar vreten we allemaal van.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Syri ligt ook in dezelfde regio. China ligt nog verder weg en toch hebben wij een hoop kritiek op China als het gaat om de Oeigoeren of Taiwan.
Ja dit is fucked. Mijn dochter is 3 en dit gaat me door merg en been.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:44 schreef Gunner het volgende:
Blegh. Kwam op Twitter een videotje tegen van een jong knulletje niet ouder dan m'n dochter die met een klein tasje hulpeloos op de vlucht was. In de comments werd wat context geplaatst dat die waarschijnlijk voor de volwassenen aanliep en anders anderen echt wel over zo iemand zouden ontfermen maar hoe dan ook een tranentrekker
Damned war.
Die beloftes zijn er helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:05 schreef bitterbal het volgende:
De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft in een videoboodschap geklaagd over de loze beloften van het Westen. ,,Ik hoor al dertien dagen beloftes, dat we luchtsteun krijgen, dat we vliegtuigen krijgen, maar in het Westen wordt er al dertien dagen geen besluit over genomen."
Zelenski hamert erop dat er een no-flyzone moet komen 'om de Russische moordenaars' uit het Oekraense luchtruim te houden. Maar de VS en de NAVO willen dat niet omdat ze dan actief deelnemer aan de oorlog worden.
De Oekraense president zegt daarom een oproep te zullen doen aan 'gewone mensen' voor een no-flyzone: ,,Het is nodig om oorlog te stoppen … genocide. Als de wereld werkeloos toekijkt, zal ze zichzelf verliezen. Voor altijd. Er zijn onvoorwaardelijke waarden. Dezelfde voor iedereen. De waarde van het leven in de eerste plaats.'
ad liveblog
Sorry, was om dit bericht:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wanneer de EU per dag voor zo'n 300 miljoen aan olie en gas van Rusland koopt zie ik het probleem niet..
(is waarschijnlijk veel meer dan 300 miljoen)
Het is echt schandalig dat er zonder al te veel problemen op EU niveau besloten kan worden welke informatie bronnen nog gelezen mogen worden.quote:
Niet precies hetzelfde natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is echt schandalig dat er zonder al te veel problemen op EU niveau besloten kan worden welke informatie bronnen nog gelezen mogen worden.
We spreken er schande van dat in Rusland media onafhankelijk is of dat de overheid uitmaakt wat je te zien krijgt.
Vervolgens doen we in de EU precies hetzelfde.
Men is redelijk gewend om met 1 klik een hele bevolkingsgroep als ongewenst weg te zetten, de wappies. Dat is op dit moment gewoon "done", normaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is echt schandalig dat er zonder al te veel problemen op EU niveau besloten kan worden welke informatie bronnen nog gelezen mogen worden.
We spreken er schande van dat in Rusland media onafhankelijk is of dat de overheid uitmaakt wat je te zien krijgt.
Vervolgens doen we in de EU precies hetzelfde.
Daar reageerde ik ook op. Als de EU het doet, waarom zou Shell het dan niet doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sorry, was om dit bericht:
https://www.cnbc.com/2022(...)ased-withdrawal.html
Ze zeggen sorry voor het kopen van goedkope olie van de russen (ver onder marktprijs)
Waar ze natuurlijk totaal niet sorry voor zijn
Hij doet in ieder geval goed zijn best om op de emoties in te spelen en zo de navo de oorlog in te trekken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:05 schreef bitterbal het volgende:
De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft in een videoboodschap geklaagd over de loze beloften van het Westen. ,,Ik hoor al dertien dagen beloftes, dat we luchtsteun krijgen, dat we vliegtuigen krijgen, maar in het Westen wordt er al dertien dagen geen besluit over genomen."
Zelenski hamert erop dat er een no-flyzone moet komen 'om de Russische moordenaars' uit het Oekraense luchtruim te houden. Maar de VS en de NAVO willen dat niet omdat ze dan actief deelnemer aan de oorlog worden.
De Oekraense president zegt daarom een oproep te zullen doen aan 'gewone mensen' voor een no-flyzone: ,,Het is nodig om oorlog te stoppen … genocide. Als de wereld werkeloos toekijkt, zal ze zichzelf verliezen. Voor altijd. Er zijn onvoorwaardelijke waarden. Dezelfde voor iedereen. De waarde van het leven in de eerste plaats.'
ad liveblog
Huh? Hoe kom je aan haar foto?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Foto van de dame in kwestie:
[ afbeelding ]
De EU zegt niet sorry achteraf. Die zeggen gewoon nietsquote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Daar reageerde ik ook op. Als de EU het doet, waarom zou Shell het dan niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |