abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:34:47 #126
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204036789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 23:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gaat lekker met Rivian (not).

Ik koop mss wel eens wat aandelen als ze >100.000 auto's hebben afgeleverd.
Ehang gaat ook niet lekker. Vooralsnog blij dat ik daar niet ingestapt ben. :P
pi_204037163
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ehang gaat ook niet lekker. Vooralsnog blij dat ik daar niet ingestapt ben. :P
De persoon die diverse weken op de productievloer is blijven slapen heeft wss toch gelijk ;)

pi_204042643
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:27 schreef SOG het volgende:
Vind shell wel tegenvallen met deze prijzen. Is dat desinvesteren in rusland dan zo prijzig.

Chevron en shell beiden eind november gekocht. Shell plus 22 procent. Chevron plus 55 procent...
Ik zag dat bp en total maar 6 procent hebben gedaan in dezelfde periode :?
pi_204046033
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 21:12 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik zag dat bp en total maar 6 procent hebben gedaan in dezelfde periode :?
Chevron heeft ook nog een mooi langetermijnplan gepresenteerd met forse cashflowgroei tot 2026, plus maken (eindelijk) eens stappen naar groen, waar Biden ook miljarden tegenaan gaat gooien. Total is wat dat betreft wel mijn favo in Europa, mooi gepositioneerd. Wel Frans en ik heb een bloedhekel aan Franse bedrijven, maar ja.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_204046034
Mooi weekje zo geweest, hoef niet meer naar de Efteling. :s)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:43:58 #131
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204047964
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
Viatris? Zie het dividend ook nog wel hoog ietsje hoger worden in de toekomst.
Ik kijk regelmatig video's van deze meneer. Hij was in het verleden erg positief over Viatris, maar dat enthousiasme is wat weggezakt.

Hij ziet het eigenlijk als een machine die cash genereert, maar zichzelf langzaam opeet.

[ Bericht 3% gewijzigd door BasEnAad op 12-03-2022 12:41:22 ]
pi_204049716
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik kijk regelmatig video's van deze meneer. Hij was in het verleden erg positief over Viatris, maar dat enthousiasme is wat weggezakt.

Hij ziet het eigenlijk als een machine die cash genereert, maar zichzelf langzaam opeet.
Wow, goede video
pi_204052042
Ik blijf de markt vervelend volatiel vinden. Wanneer gaan we eindelijk weer eens een richting op? Bij een einde aan de oorlog?

Cijfers van veel bedrijven zijn nog steeds goed.
pi_204052335
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik blijf de markt vervelend volatiel vinden. Wanneer gaan we eindelijk weer eens een richting op? Bij een einde aan de oorlog?

Misschien wordt het dit jaar wel niets meer, heb me daar in ieder geval alvast bij neergelegd.

Fundamenteel is er weinig veranderd voor de bedrijven waar ik aandelen in heb, al zullen sommigen wel wat investeringen zien verdampen in Rusland en Oekraïne of duurdere grondstoffen en brandstoffen voor hun kiezen krijgen.

Mooie tijd om stil te zitten en je niet te verroeren.
pi_204052399
quote:

Tech gaat omlaag, grondstoffen gaan omhoog etc. In verschillende sectoren is een duidelijke trend te zien.
pi_204052505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Tech gaat omlaag, grondstoffen gaan omhoog etc. In verschillende sectoren is een duidelijke trend te zien.
Tech zit al 2 maanden rond hetzelfde niveau. Ik zie daar geen neerwaartse trend in, meer een soort bodem die al tijden niet wordt versterkt of verder wegzakt.
pi_204052515
quote:

Lekker in de Rio's van deze wereld zitten; premies schrijven; Virtu blijf ik een groot fan van in deze tijden (en sowieso); en ondertussen wat buy-and-hold oppakken en niet janken als die nog eens -50% gaan. Veel beters zie ik ook niet.
pi_204052549
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien wordt het dit jaar wel niets meer, heb me daar in ieder geval alvast bij neergelegd.

Fundamenteel is er weinig veranderd voor de bedrijven waar ik aandelen in heb, al zullen sommigen wel wat investeringen zien verdampen in Rusland en Oekraïne of duurdere grondstoffen en brandstoffen voor hun kiezen krijgen.

Mooie tijd om stil te zitten en je niet te verroeren.
Ik blijf te ongeduldig voor beleggen. ;) Irriteer me eraan dat mijn enorme investeringen zich niet uitbetalen en dat ik op een piek in de markt zo'n grote lumpsum heb ingezet.
pi_204052589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tech zit al 2 maanden rond hetzelfde niveau. Ik zie daar geen neerwaartse trend in, meer een soort bodem die al tijden niet wordt versterkt of verder wegzakt.
De Nasdaq is sinds november 20% gedaald, dus een bear markt. En genoeg individuele aandelen die meer dan 50% gedaald zijn.
pi_204052629
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik blijf te ongeduldig voor beleggen. ;) Irriteer me eraan dat mijn enorme investeringen zich niet uitbetalen en dat ik op een piek in de markt zo'n grote lumpsum heb ingezet.
Het sentiment is nu even niet anders, daar doe je weinig aan.

Ik hou me maar vast aan de oude rotten (Buffett, Lynch, Munger, Bogle, etc) in het vak, die hebben wel grotere crisis uitgezeten ;)
pi_204052706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
De Nasdaq is sinds november 20% gedaald, dus een bear markt. En genoeg individuele aandelen die meer dan 50% gedaald zijn.
En jij denkt dat dit doorzet?
pi_204052722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het sentiment is nu even niet anders, daar doe je weinig aan.

Ik hou me maar vast aan de oude rotten (Buffett, Lynch, Munger, Bogle, etc) in het vak, die hebben wel grotere crisis uitgezeten ;)
Je hebt gelijk hoor. Het hoort erbij. En all-time heb ik er wel wat geld mee verdiend. Maar heb gewoon zin in weer eens een ouderwetse bullmarket.
pi_204052783
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk hoor. Het hoort erbij. En all-time heb ik er wel wat geld mee verdiend. Maar heb gewoon zin in weer eens een ouderwetse bullmarket.
Ik begrijp het, iedere belegger wil dit:

Maar krijgt soms dit:

Of zelfs dit:

pi_204052790
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Lekker in de Rio's van deze wereld zitten; premies schrijven; Virtu blijf ik een groot fan van in deze tijden (en sowieso); en ondertussen wat buy-and-hold oppakken en niet janken als die nog eens -50% gaan. Veel beters zie ik ook niet.
Jij belegt in Rio de Janeiro? Daar gaan de aandelen zo lekker?
pi_204052820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik begrijp het, iedere belegger wil dit:

Maar krijgt soms dit:

Of zelfs dit:

Weet je wat het bij mij is. Ik blijf ervan overtuigd dat je het beste in de markt (etf's) kunt beleggen.

Maar die markt staat eigenlijk zelfs nu nog vrij hoog. Dan blijft de eeuwige vraag: Blijft de markt stijgen?

Het antwoord daarop zou zo maar eens 5 jaar nee kunnen zijn. Dat is lang.
pi_204052854
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Weet je wat het bij mij is. Ik blijf ervan overtuigd dat je het beste in de markt (etf's) kunt beleggen.

Maar die markt staat eigenlijk zelfs nu nog vrij hoog. Dan blijft de eeuwige vraag: Blijft de markt stijgen?

Het antwoord daarop zou zo maar eens 5 jaar nee kunnen zijn. Dat is lang.
Naja, als de markt laag blijft staan is dat gunstig voor je VRH :+

Maar serieus; het is wat het is.

Je kan in geld gaan zitten en enkele procenten per jaar zien verdampen of in aandelen en vertrouwen hebben dat de markt weer aantrekt.

Uit- en instappen blijft toch een kwestie van timen en je weet wat ze zeggen over de markt timen :P

Het wordt anders als je een deel van het geld in de nabije toekomst nodig hebt, dan is het misschien niet zo'n gek idee om een percentage te verkopen.
pi_204052902
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Naja, als de markt laag blijft staan is dat gunstig voor je VRH :+

Maar serieus; het is wat het is.

Je kan in geld gaan zitten en enkele procenten per jaar zien verdampen of in aandelen en vertrouwen hebben dat de markt weer aantrekt.

Uit- en instappen blijft toch een kwestie van timen en je weet wat ze zeggen over de markt timen :P

Het wordt anders als je een deel van het geld in de nabije toekomst nodig hebt, dan is het misschien niet zo'n gek idee om een percentage te verkopen.
Is zo. Wat bedoel je met VRH trouwens?
pi_204052911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is zo. Wat bedoel je met VRH trouwens?
Vermogens rendement heffing -> "Legale diefstal op basis van een fictief rendement"
pi_204052940
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En jij denkt dat dit doorzet?
Wat ik er van begrijp ligt t eraan wat de rente gaat doen, als die omhoog gaat dan kan de daling doorzetten. De renteverhoging kan ook al ingeprijsd zijn?
pi_204052965
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vermogens rendement heffing -> "Legale diefstal op basis van een fictief rendement"
Ah minder belasting betalen bedoel je. ;) Ja dat is een heel klein voordeeltje inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')