Itt Rusland is de VS niet een one man show, en word Biden geflankeerd door een zeer capabel ambtenaren apparaat.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zijn persconferenties de afgelopen tijd hebt gezien, die man lijkt met momenten behoorlijk dement. Komt niet meer bepaald scherp over.
Maar Poetin doet dat niet hoogstpersoonlijk hè, die delegeert dat ook naar beneden naar een paar lui die niet per sé de waarheid vertellen als het toch niet zo als gepland is gegaan.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik kan het me ook niet voorstellen.
Het is ook geen onbekend gebied voor Rusland.
Iemand als Poetin zal er best voor zorgen dat het leger in orde is voordat hij een land binnen valt.
Daar gaat de steun van Chinaquote:
Ik ook.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je grapt maar ik zie dat wel gebeuren.
Moet Biden zelf dan gaan spioneren in het Kremlinquote:Op maandag 7 maart 2022 12:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Biden had niks door. Die krijgt die info ook maar kant-en-klaar aangereikt.
quote:Op maandag 7 maart 2022 12:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Na hoeveel eeuwen verandert etniciteit eigenlijk? We hanteren nog steeds die indeling in Romanen/Germanen/Slaven maar is dat verhaal ook niet wat ouderwets?
ScHreifvauTje?quote:Op maandag 7 maart 2022 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar gaat de steun van China.
Biden, Joe Biden... shaken and stirred and incredibly tired....quote:Op maandag 7 maart 2022 13:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Moet Biden zelf dan gaan spioneren in het Kremlin
Ja, dat zegt putin ook. Het verloopt allemaal volgens plan. Uh huh.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik kan het me ook niet voorstellen.
Het is ook geen onbekend gebied voor Rusland.
Iemand als Poetin zal er best voor zorgen dat het leger in orde is voordat hij een land binnen valt.
Defensie is al jaren een pijnpunt door de waardeloze organisatie op defensie inderdaad. Er heerst daar een hele verkeerde, destructieve cultuur.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:14 schreef RichardHammond het volgende:
Dat ze bij defensie letterlijk niks in kunnen zetten is toch wel te bizar voor woorden en leidt vooral tot de vraag wat er jaarlijks met al die miljarden (12,9 miljard euro) wordt gedaan. En nu zitten we dus met een defensie die heel veel geld kost en we hebben er eigenlijk niks aan. Als ze bij de NAVO om hulp vragen kunnen we een paar honderd man leveren, handjevol vrachtwagens, stuk of vier apaches, twee F35's en dan zijn we er wel. Begin mij toch wel af te vragen hoe capabel defensie als organisatie is en hoe doelmatig ze met geld omgaan. Je kan wel met miljarden extra smijten maar daar ben je er niet mee. Misschien ook eens hoog tijd om de bezem door defensie te halen.
Nee, daar hebben ze hun mensen voor.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik schat de kans dat er iets bruikbaars uit komt voor Oekraïne op 5% En dan ben ik wellicht nog wat te optimistisch. Rusland wil gewoon een complete overgave, met een flinterdun jasje van legitimiteit er omheen.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwt, dit is wel een wat grotere overleg/onderhandelingen dan tot nu toe.
De echt belangrijke vragen zijn natuurlijk of die NAVO-hulp die Nederland levert divers genoeg is, klimaatneutraal en of die paar honderd man hun drollen kunnen kleien op een genderneutrale wc.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:14 schreef RichardHammond het volgende:
Dat ze bij defensie letterlijk niks in kunnen zetten is toch wel te bizar voor woorden en leidt vooral tot de vraag wat er jaarlijks met al die miljarden (12,9 miljard euro) wordt gedaan. En nu zitten we dus met een defensie die heel veel geld kost en we hebben er eigenlijk niks aan. Als ze bij de NAVO om hulp vragen kunnen we een paar honderd man leveren, handjevol vrachtwagens, stuk of vier apaches, twee F35's en dan zijn we er wel. Begin mij toch wel af te vragen hoe capabel defensie als organisatie is en hoe doelmatig ze met geld omgaan. Je kan wel met miljarden extra smijten maar daar ben je er niet mee. Misschien ook eens hoog tijd om de bezem door defensie te halen.
Trump zou dat wel doen. Die zou gaan golven met poetin en als ie voorover bukt om het balletje op de rapen steelt trump het document met 'evil plans' uit Poetins achterzak. Zo geregeld hoor.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
TIjd dat zuid amerika eens wat sancties gaat nemenquote:Op maandag 7 maart 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
De landen op de lijst zijn de Verenigde Staten, Canada, alle leden van de Europese Unie - waaronder ook België - het Verenigd Koninkrijk, Oekraïne, Montenegro, Zwitserland, Albanië, Andorra, IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Noord Macedonië, Japan, Zuid-Korea, Australië, Micronesië, Nieuw-Zeeland, Singapore en Taiwan. Het gaat om landen die sancties hebben genomen tegen Rusland na de inval in Oekraïne.
Hoe zien ze dat precies werken daar in Moskou? Want ga er maar vanuit dat dat in de rest van de planeet gewoon wordt gezien als defaulten op je schuld.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)-er-ook-op~aa2fcc0b/
====================================================================
Russische regering keurt lijst goed van "vijandige landen" en België staat er ook op
====================================================================
De Russische regering heeft een lijst goedgekeurd met daarop alle “vijandige landen”. Dat meldt het Russische persbureau TASS.
President Vladimir Poetin vaardigde zaterdag een decreet uit waarin hij zijn regering de opdracht gaf om een lijst op te stellen van landen die “vijandige acties” tegen Rusland, Russische bedrijven en Russische burgers hebben ondernomen. Vandaag werd de lijst goedgekeurd.
De landen op de lijst zijn de Verenigde Staten, Canada, alle leden van de Europese Unie - waaronder ook België - het Verenigd Koninkrijk, Oekraïne, Montenegro, Zwitserland, Albanië, Andorra, IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Noord Macedonië, Japan, Zuid-Korea, Australië, Micronesië, Nieuw-Zeeland, Singapore en Taiwan. Het gaat om landen die sancties hebben genomen tegen Rusland na de inval in Oekraïne.
Schulden
De Russische staat, bedrijven en burgers zullen door het decreet hun schulden aan deze landen in roebels mogen betalen, de Russische munt die sinds de inval sterk gedevalueerd is.
“Om dat te doen, kan de schuldenaar een Russische bank vragen om een speciale roebelrekening “C” aan te maken op naam van een buitenlandse schuldeiser en betalingen naar hem over te maken in roebelequivalent tegen de centrale bankkoers op de dag van betaling”, aldus het rapport.
De nieuwe tijdelijke procedure is van toepassing op betalingen van meer dan 10 miljoen roebel (79.000 euro, volgens de huidige koersen) per maand (of een vergelijkbaar bedrag in vreemde valuta).
Voor zover ik weet is Nederland nog gewoon deel van de EU hoor.quote:
Of er wat uitkomt is maar de vraag. Maar dit is de eerste keer dat Rusland wel een zwaargewicht stuurt. Hier voor wat ik las waren het vooral mensen die men in Rusland niet eens serieus nam.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik schat de kans dat er iets bruikbaars uit komt voor Oekraïne op 5% En dan ben ik wellicht nog wat te optimistisch. Rusland wil gewoon een complete overgave, met een flinterdun jasje van legitimiteit er omheen.
En hoe meer ze zo dreigen hoe meer vertrouwen ik erin heb dat het helemaal niet zo volgens plan gaat.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:28 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Rusland lijkt terug te krabbelen, demilitarization en denazification staan er niet meer bij.
oh wowquote:Op maandag 7 maart 2022 13:28 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Rusland lijkt terug te krabbelen, demilitarization en denazification staan er niet meer bij.
Er zijn nooit harde keuze's gemaakt en uiteindelijk is het grootste deel van de organisatie in stand gehouden met te weinig geld waardoor er een grote organisatie staat die weinig kan.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Defensie is al jaren een pijnpunt door de waardeloze organisatie op defensie inderdaad. Er heerst daar een hele verkeerde, destructieve cultuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |