Tja, het werkt allemaal niet meer zo snel bovenin op die leeftijd. Maar dat is nog geen dementie.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zijn persconferenties de afgelopen tijd hebt gezien, die man lijkt met momenten behoorlijk dement. Komt niet meer bepaald scherp over.
Wel fijn ook dat ze Oekraïne er nog even opzetten.quote:
Ook bij de Krim gebeurt. In de tijd van Stalin zijn veel Crimea Tartaren naar concentratie kampen gebracht.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oekrainers wegjagen, vervolgens volplempen met Russen en dan zeggen dat het vol zit met onderdrukte Russen. Conclusie: annexeren
Natuurlijk Putin zijn dochter heeft pas een stuk grond in Duivendrecht gekochtquote:
Lachwekkend.quote:
Het is letterlijk zijn werk om geïnformeerd te worden. Een beetje wijsneuzen over dat anderen het voetwerk dien is op zijn minst gezegd raar.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Biden had niks door. Die krijgt die info ook maar kant-en-klaar aangereikt.
Zijn wel allemaal stabiele landen en economieën op dit lijstje.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar zie ik het nou goed dat Laos (dunne lijntje helemaal bovenaan) bijna 100% van zijn graan uit oekraine krijgt?
Leuk kaartje vind ik dit altijd.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als ik de etnische kaart er nog eens bij pak dan is de gedachte van een Oost-Oekraïne onder Russisch gezag gezien de aanzienlijke Russische minderheden wellicht nog het meest waarschijnlijk. Nog steeds heel moeilijk onder controle te krijgen denk ik maar als er al 20 procent aan Oekraïners vluchten komt die balans wel steeds meer richting Russisch voordeel te liggen. Ze zullen ook wel wat Russen uit de Oeral verplaatsen naar Oekraïne verwacht ik.
[ afbeelding ]
Niet waar.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Best nieuw. De nlse overheid werkt veelal nog met xp en sluit separate support af bij microsoft hiervoor.
Denk dat Xi nu druk aan het bellen is om Taiwan van het lijstje te halen óf om er tussen haakjes nog iets bij te laten zetten. Chinese Taipei kan natuurlijk ook.quote:
Sinds wanneer dan? Het kan zijn dat ik in fake news getrapt ben dan van de NOSquote:
Beetje flauwekul wel. Elke etnische Nederlander is dan dus ook een etnische Duitser?quote:Op maandag 7 maart 2022 12:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leuk kaartje vind ik dit altijd.
In zekere zin is elke Oekraïner een 'etnische Rus'
Ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Beetje flauwekul wel. Elke etnische Nederlander is dan dus ook een etnische Duitser?
Ik vind het prima gepast.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat je zegt is niet gepast.
Het komt door de verdeel en heers politiek van Rusland. Met help van Rusland konden Serviërs in Yugoslavië over Kroaten, Bosniërs, Macedoniërs regeren. De Serviërs waren hun dankbaar, maar de andere volkeren waren er niet blij mee.
Na hoeveel eeuwen verandert etniciteit eigenlijk? We hanteren nog steeds die indeling in Romanen/Germanen/Slaven maar is dat verhaal ook niet wat ouderwets?quote:
Ome Dolf vond van wel.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Beetje flauwekul wel. Elke etnische Nederlander is dan dus ook een etnische Duitser?
Zuidoost Aziaten eten weinig brood. Ze eten vooral rijst producten.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Zijn wel allemaal stabiele landen en economieën op dit lijstje.![]()
Laos staat inderdaad flink bovenaan.
EDIT:
Om precies te zijn importeert Laos 98,39% van zijn tarwe uit Oekraïne. De andere 1,61% uit buurland Vietnam.
https://www.tridge.com/intelligences/wheat/LA/import
Maar dit percentage zegt ook niet super veel, met een totale importwaarde van 583.000 dollar. Peanuts.
Ja dat is dus ook de vraag die ik hierboven stel. Er wordt in Europa nog steeds vaak gesproken over Germanen, Romanen en Slaven maar met name tussen Germanen en Romanen is toch zo ontzettend veel uitwisseling geweest dat je nauwelijks meer van een etniciteit kunt spreken?quote:Op maandag 7 maart 2022 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ome Dolf vond van wel.![]()
Maar etnische grenzen zijn natuurlijk altijd heel vaag, één van mijn overgrootouders was Duits en een generatie verder terug zit er nog meer Duits en ook Belgisch bloed. Wat is dan in hemelsnaam mijn 'etniciteit'?
De Geromaanse etniciteitquote:Op maandag 7 maart 2022 13:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat is dus ook de vraag die ik hierboven stel. Er wordt in Europa nog steeds vaak gesproken over Germanen, Romanen en Slaven maar met name tussen Germanen en Romanen is toch zo ontzettend veel uitwisseling geweest dat je nauwelijks meer van een etniciteit kunt spreken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |