abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204007932
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 09:42 schreef stinkie het volgende:
Als je niet naar de prijs kijkt, wat maakt je aankoop strategie dan uit? En waarom doe je er überhaupt aan mee? Filantropische instelling?
Omdat Bitcoin mijn SoV is en het mij vrij weinig uit maakt wat de prijs vandaag, morgen, volgende week of volgend jaar doet. Dat is ook een beetje het punt van DCA'en. DCA doe je niet voor een maand.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204008481
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 09:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is niet het punt, DCA is een manier om te investeren in iets waar je op de lange termijn in geloofd, dat maakt het geen "slechte" methode, daarnaast kun je DCA gebruiken als risicospreiding voor een grotere aankoop, roepen: Ah het is "Dom" om niet even later op de dag te kopen, of zekerheden dat het later wel weer bijtrekt zijn bullshit, als je dat zo zeker weet dan had elke investeerder dat wel gedaan en miljoenen gehad, het is heel simpel, waar iemand winst maakt, maakt een ander verlies, alleen daarom roepen dat dit een goede strategie is is onzin.
Ik ben het er mee eens dat DCA een goede manier is. Maar in mijn specifiek voorbeeld, zou je niet een keertje een dagje eerder kopen bij zo'n emotionele reactie van de markt, wat vaak weer snel hersteld? En als je een uurtje later koopt dan normaal, is het dan geen DCA meer? Of als je na een jaar besluit om 10 euro meer te kopen per maand, is het dan ook geen DCA meer? Hoe strict hou je je aan de regels?

Bij een -15% tot -20% bitcoin flashcrash, hersteld het zich ongeveer 70% van de keren. Je hoeft niet altijd gelijk te hebben om hier flink winst mee te krijgen. Dit doe ik altijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door firefly3 op 09-03-2022 11:11:19 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204008505
DCA houdt trouwens geen rekening mee met deze oorlog. Deze oorlog betekent dat Bitcoin lager staat dan normaal (want er is niet altijd oorlog). Zou je dan niet beter wat meer kunnen kopen tijdens deze oorlog?

Je hoeft echt niet geniaal te zijn om dit te beseffen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204008546
Je hoeft niet te traden op micro events en daggrafieken, maar je kunt wél globaal traden op macro events zoals oorlogen of emotionele flashcrashes van -15 tot -25%. Deze zijn vaak tijdelijk van aard omdat zij een emotionele basis hebben.

Hiernaast is een maandenlange FOMO ook goed te herkennen.

Dit "traden" kan naast het DCA'en gebeuren op een globale wijze.
pi_204008998
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 10:48 schreef firefly3 het volgende:
DCA houdt trouwens geen rekening mee met deze oorlog. Deze oorlog betekent dat Bitcoin lager staat dan normaal (want er is niet altijd oorlog). Zou je dan niet beter wat meer kunnen kopen tijdens deze oorlog?

Je hoeft echt niet geniaal te zijn om dit te beseffen.
Dat is meer de beslissing Globaal om even uit te stappen en voor fiat te gaan. En dat is meer een beslissing op hoog niveau. Daarnaast heeft zo een koerswijziging als het goed is niet zoveel effect op je DCA, als ik 24 maanden lang voor 100 euro BTC heb gekocht, dan maakt het percentueel niet zoveel uit als de koers vandaag 10 procent hoger/lager is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204009090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 11:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is meer de beslissing Globaal om even uit te stappen en voor fiat te gaan. En dat is meer een beslissing op hoog niveau. Daarnaast heeft zo een koerswijziging als het goed is niet zoveel effect op je DCA, als ik 24 maanden lang voor 100 euro BTC heb gekocht, dan maakt het percentueel niet zoveel uit als de koers vandaag 10 procent hoger/lager is.
Voor Bitcoin valt het mee, voor altcoins is het effect groter. Bij een bitcoin flashcrash van 20% kun je al snel altcoins oppakken die 40% omlaag zijn gegaan. Daar jaag ik meestal op.
pi_204009249
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 11:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Voor Bitcoin valt het mee, voor altcoins is het effect groter. Bij een bitcoin flashcrash van 20% kun je al snel altcoins oppakken die 40% omlaag zijn gegaan. Daar jaag ik meestal op.
Daarom is DCA ook bij voorkeur geschikt voor zaken met een lagere volatiliteit.
pi_204009298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 09:16 schreef raptorix het volgende:
waar iemand winst maakt, maakt een ander verlies, alleen daarom roepen dat dit een goede strategie is is onzin.
Dat is niet helemaal waar. Dat zou betekenen dat het een zero sum game is. Maar dat is het niet, de grootste verliezers zijn over het algemeen de fiat maximalists. Als je die mee zou rekenen heb je inderdaad een zero sum game.

Als we een nieuwe ATH hitten staat letterlijk iedereen op winst + degene die dik uitgecashed hebben. Een open market mechanism is nooit zero sum. Je kan letterlijk allemaal 100k per bitcoin vragen nu en de prijs stijgt naar 100k zonder dat 1 iemand verliest along the way.
pi_204009334
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 10:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik ben het er mee eens dat DCA een goede manier is. Maar in mijn specifiek voorbeeld, zou je niet een keertje een dagje eerder kopen bij zo'n emotionele reactie van de markt, wat vaak weer snel hersteld? En als je een uurtje later koopt dan normaal, is het dan geen DCA meer? Of als je na een jaar besluit om 10 euro meer te kopen per maand, is het dan ook geen DCA meer? Hoe strict hou je je aan de regels?

Bij een -15% tot -20% bitcoin flashcrash, hersteld het zich ongeveer 70% van de keren. Je hoeft niet altijd gelijk te hebben om hier flink winst mee te krijgen. Dit doe ik altijd.
Daar heb je gelijk in, je kan beter snel een goedkoper dagje mee pakken. Maar als je met zeg 100 euro p/m DCAed dan maakt het over de long run geen fuck uit qua return. En gezien mensen dan weer emotioneel worden en dus nog langer wachten (zoals superneger btc op 30k kon kopen maar perse wou wachten op 20k). Daarom is DCA met een specifiek bedrag op bepaalde tijd aangeraden.

Mocht je het zelf beter kunnen timen, be my guest. Maar ga het aub niet aanraden als ""strategie"
pi_204009343
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:05 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Dat zou betekenen dat het een zero sum game is. Maar dat is het niet, de grootste verliezers zijn over het algemeen de fiat maximalists. Als je die mee zou rekenen heb je inderdaad een zero sum game.

Als we een nieuwe ATH hitten staat letterlijk iedereen op winst + degene die dik uitgecashed hebben. Een open market mechanism is nooit zero sum. Je kan letterlijk allemaal 100k per bitcoin vragen nu en de prijs stijgt naar 100k zonder dat 1 iemand verliest along the way.
Maar dan waardeer je dus de koers tegen Euro, de munt van de Fiat Maximalisten ;)
pi_204009825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:11 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, je kan beter snel een goedkoper dagje mee pakken. Maar als je met zeg 100 euro p/m DCAed dan maakt het over de long run geen fuck uit qua return. En gezien mensen dan weer emotioneel worden en dus nog langer wachten (zoals superneger btc op 30k kon kopen maar perse wou wachten op 20k). Daarom is DCA met een specifiek bedrag op bepaalde tijd aangeraden.

Mocht je het zelf beter kunnen timen, be my guest. Maar ga het aub niet aanraden als ""strategie"
Grotendeel mee eens. Maar als je toch al DCA'ed valt er hier toch niets te bespreken?
pi_204010126
twitter
pi_204010574
quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2022 13:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Elon = Satoshi?
pi_204010663
twitter

twitter

Kraken _O_ _O_
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:53:07 #166
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204010898
Toch bijzonder. Elke mee en als ik hier informeer naar crypto com kaart veranderd de status. Kreng is nu snipper :’)

Ze lezen mee mensen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Forum Admin woensdag 9 maart 2022 @ 15:30:30 #167
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204011339
quote:
... reguleren en met een eigen coin komen... Krijgen we nu ook maandelijkse US FUD naast de normale China FUD?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204011385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:30 schreef Pharkus het volgende:

[..]
... reguleren en met een eigen coin komen... Krijgen we nu ook maandelijkse US FUD naast de normale China FUD?
CBDC's zijn het tegenovergestelde van Bitcoin en naar mijn mening daardoor op langere termijn positief voor Bitcoin.

Regulering van Bitcoin vind ik persoonlijk niet zo tof, maar is wel een noodzakelijk kwaad.
pi_204011540
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:36 schreef dimmak het volgende:

[..]
CBDC's zijn het tegenovergestelde van Bitcoin en naar mijn mening daardoor op langere termijn positief voor Bitcoin.

Regulering van Bitcoin vind ik persoonlijk niet zo tof, maar is wel een noodzakelijk kwaad.
Ik vind de CBDC's ook niet zo tof.

Technisch gezien kunnen ze die programmeren zodat ik m'n uitkering niet meer aan Schultenbräu mag uitgeven.
pi_204011573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik vind de CBDC's ook niet zo tof.

Technisch gezien kunnen ze die programmeren zodat ik m'n uitkering niet meer aan Schultenbräu mag uitgeven.
Daarom positief voor Bitcoin toch? ;)
pi_204012890
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 9 maart 2022 @ 17:56:36 #172
65846 Bocaj
47th President.
pi_204013179
Krijg nu (laatste paar dagen) wel heel veel meta verificatie meldingen... zeker 2 per dag... zijn ze desperate ofzo?
Zitten de russen erachter? Hebben ze last van de cancels? :')
pi_204013844
Mijn Luna blijft zoals verwacht maar omhoog gaan. Waves en Terra zijn goede platformen, waar ik mijn farms heb. Outperformen Bitcoin gemakkelijk.

Elrond is trouwens ook super goed en zal ook Bitcoin outperformen. Voordeel van je huiswerk doen

[ Bericht 13% gewijzigd door firefly3 op 09-03-2022 18:54:27 ]
pi_204016742
Oeffff supernegert had gelijk!

Big bear incoming

quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:56 schreef Bocaj het volgende:
Krijg nu (laatste paar dagen) wel heel veel meta verificatie meldingen... zeker 2 per dag... zijn ze desperate ofzo?
Zitten de russen erachter? Hebben ze last van de cancels? :')
Thank you ledger <3
pi_204017226
Slecht nieuws, als er een wereldwijde recessie komt gaat crypto een lange cryptowinter tegemoet

https://cryptobriefing.co(...)bad-sign-for-crypto/

3 jaar lang bitcoin op 18K de komende jaren lijkt onmogelijk. Net zoals de Russische aanval onmogelijk leek. Maar het is mogelijk. Brood wordt wereldwijd duurder, gigantische energie problemen. Jarenlange recessie mogelijk.

Bereid je voor op het ergste. Zorg dat je 20% rente krijgt op je stablecoins naast gewone investeringen. Koop een huis, gas en huurprijs worden onbetaalbaar.

Hopium zorgt niet voor een vast inkomen en Bitcoin ook niet als het 3 jaar lang laag blijft, daar eet je niets van.

[ Bericht 17% gewijzigd door firefly3 op 09-03-2022 21:39:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')