Vooral vanwege de historie, Kyiv als geboortestad van de Russische orthodoxe kerk, de grootte en inderdaad grondstoffen/voedsel.quote:
Die grens is waarschijnlijk getrokken bij de grens van NAVO-lidstaten. En misschien Zweden en Finland dan. Ik denk wel dat bij een inval in Finland er ingegrepen gaat worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als we zo blijven denken, staan we ook te weifelen op het moment dat Poetin de Baltische staten binnenvalt,
Ben met je eens dat we een all-out-war met Rusland moeten proberen te vermijden, maar de vraag is natuurlijk waar je als westen de grens trekt.
Ik weet niet of het waarschijnlijk is, maar stel dat Poetin besluit Moldavi binnen te vallen. Wat doen we dan? Hem opnieuw grotendeels z'n gang laten gaan, omdat dat land toevallig niet bij de NAVO hoort.
Ik vind dit allemaal verdomd lastig en ik benijd onze leiders ook niet.
Als je oprecht interesse hebt kan ik het wel pmnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef phpmystyle het volgende: [..] Hoezo ik? Jij wordt toch betaald om Nederland te beschermen?
In tegenstelling tot Polen en Finland ziet Poetin de Baltische staten ook echt als onderdeel van zijn imperium. De Baltische staten waren ook Sovjetrepublieken, net als Oekrane en Wit-Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.
Je zag ook bij dat gelekte nieuwsbericht dat victorie claimde van verschillende staatsmedia een paar dagen na het begin van de invasie dat als Oekrane binnen is dat dan het oude rijk hersteld is en de oppermacht van het westen gebroken is. Niet dat dat pas zo is als Finland en de Baltische staten er weer bij zijn.
Belarusquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit een soort direct dreigement aan Litouwen/Polen?
Je noemt het gewoon een vredesmissie...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordig
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin isquote:
Maar daarvoor is het echt te laat. De Baltische Staten zijn nu bij de navo en deze aanvallen betekent automatisch een oorlog. Een oorlog die voor Putin uiteindelijk ook niet te winnen valt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Polen en Finland ziet Poetin de Baltische staten ook echt als onderdeel van zijn imperium. De Baltische staten waren net als Oekrane en Wit-Rusland dan ook Sovjetrepublieken.
Dat was 'ie al vanaf het begin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin is
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin is
https://www.standaard.be/(...)campaign=twitterfeedquote:Het Internationaal Energieagentschap (IEA) stelde een tienpuntenplan op, met als uitgangspunt om tegen volgende winter de afhankelijkheid van Russische gasleveringen zo veel mogelijk te reduceren. Europa kan zijn blootstelling aan Russisch gas met 40 procent verminderen zonder dat daarbij concessies gedaan moeten worden op de Green Deal, het plan van de Europese Commissie om de CO2-uitstoot tegen 2050 volledig te neutraliseren, besluit het IEA. Het kan zelfs met nog minder Russisch gas – min 50 procent tegen volgende winter – maar dan zal er meer steenkool en olie nodig zijn.
Het IEA merkt op dat tegen eind 2022 vier Europese kerncentrales moeten sluiten en in 2023 nog een. ‘Een tijdelijk uitstel van deze sluitingen, op een veilige manier, kan de Europese vraag naar gas met bijna een miljard kubieke meter per maand doen dalen’, schrijft het IEA.
De kerncentrales waar het IEA naar verwijst zijn drie Duitse reactoren, die dit jaar dichtgaan, en twee Belgische centrales: Doel 3, waarvan de sluiting voor oktober is gepland, en Tihange 2, dat in april volgend jaar dicht gaat.
Alleen lijken de voorstellen van de IEA niet echt haalbaar. De veilige verlenging van Doel 3 en Tihange 2, ook bekend als de scheurtjescentrales, is nooit de inzet van het Belgische debat over de kernuitstap geweest en is dus nooit grondig onderzocht. Er is geen brandstof besteld.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Belarus![]()
Al vanaf het begin een Russische poedel.
Wat is het nu schoothondje of poedelquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als dat veilig kan is het toch geen probleem?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
IEA vindt dat Belgi de "scheurtjescentrales" (die waar Duitsland en Nederalnd tegen geprotesteerd hebben) moet openhouden om Europese afhankelijkheid van Russissche gas te verminderen.
[..]
https://www.standaard.be/(...)campaign=twitterfeed
Ja maar hij durft nu ook zijn bek open te trekken naar de rest van de wereld ipv alleen zijn eigen volk te onderdrukkenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was 'ie al vanaf het begin.
Wilde ook heel graag de symbolen van Belarus sovjettiseren en schreef daarvoor een 'referendum' uit in 1995... rara wat er uit kwam.
Ik zie de films al voor me.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef AnneX het volgende:
Sooo…Intel werk. Waar de buitenwereld ooit details zal leren.
Fingers crossed.
[ twitter ]
Bij elk referendum dat Belarus uitschrijft krijgt Lukashenko 110% steun. Dus zoiets?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was 'ie al vanaf het begin.
Wilde ook heel graag de symbolen van Belarus sovjettiseren en schreef daarvoor een 'referendum' uit in 1995... rara wat er uit kwam.
Dat is inderdaad wat we tegen elkaar zeggen: de grens ligt bij de NAVO-lidstaten. Maar tegelijkertijd zijn er niet voldoende NAVO-troepen in Oost-Europa om een aanval op de Baltische staten af te slaan (mocht het zover komen). Dus wat doen we dan? Bovendien gaat Poetin dan opnieuw dreigen met kernwapens. Gaan we dan weer weifelen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die grens is waarschijnlijk getrokken bij de grens van NAVO-lidstaten. En misschien Zweden en Finland dan. Ik denk wel dat bij een inval in Finland er ingegrepen gaat worden.
Bij Moldavi heb je nog wel de complicerende factor dat een groot deel van Roemeni Moldavi als Roemeens beschouwt. Weet niet of de Roemeense regering intern wegkomt met niks doen en 'n paar helmen over de grens mikken.
Moldavi heeft ook een leger van niks. Dat zal - als er wat gebeurt daar - vrij simpel in worden genomen.
Maar even heel plat gezegd: als je voor 44 miljoen mensen in de Oekrane geen all-out-war gaat riskeren, dan voor 2,6 miljoen Moldavirs waarschijnlijk ook niet.
Zelensky haalt het einde van deze oorlog niet als hij in die contreien blijft verwacht ik. Vluchten naar West Europa of zelfs verder is voor hem echter geen optie zo lijkt het.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef AnneX het volgende:
Sooo…Intel werk. Waar de buitenwereld ooit details zal leren.
Fingers crossed.
[ twitter ]
Pilot fishquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nu schoothondje of poedel
Ja en een volledige opkomst van de 97.000.000 inwonersquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Bij elk referendum dat Belarus uitschrijft krijgt Lukashenko 110% steun. Dus zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |