Gek dat ze nauwelijks oprukken vanuit de Donbass. Zou de verdediging van Oekrane daar heel goed zijn vanwege de bestaande frontlinie?quote:
Ik vermoed dat ze gewoon eerst zuid en noord in handen willen krijgen. Dan zitten de troepen achter de Donbass min of meer in een val.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gek dat ze nauwelijks oprukken vanuit de Donbass. Zou de verdediging van Oekrane daar heel goed zijn vanwege de bestaande frontlinie?
Dat is niet duidelijk. Er waren de laatste dagen beelden van barricades en een massa mensen die de weg naar Energodar hadden versperd. Daar werd bij geschreven dat ze Europa beschermden, door de toegang tot de centrale te blokkeren. Maar dat kan propaganda geweest zijn. Rusland had het IAEA al enkele dagen geleden gemeld dat de centrale onder hun controle was. (op de IAEA twitter feed en website te vinden)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:59 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat het gebied onder controle van de Russen was sinds 28 Feb heb ik eerder gelezen, is dat zo?
Ja, die tang is zich wel steeds meer aan het sluiten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze gewoon eerst zuid en noord in handen willen krijgen. Dan zitten de troepen achter de Donbass min of meer in een val.
En iemand, zoals jij, die niet 'in zijn broek schijt', wat voor geweldige plannen heb jij dan om Oekrane te ontzetten zonder daarbij potentieel een atoomoorlog te ontketenen? Ik neem aan dat je minimaal nu in Oekrane bent om te helpen, dat zou het minste zijn wat je kunt doen toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij mag prima in je broek schijten.
Waar het gaat irriteren is als je dan je eigen angst gaat vertalen naar dat die mensen in Ukraine maar vooral op moeten houden met zich verdedigen, puur omdat jij in je broek schijt.
Onze reactie is van groot belang, misschien moet je er dan ook even bijzetten wat onze reactie dan is. Lege statements.quote:
Half, omdat Oostenrijk en BBC specifiek vanwege de censuur in Rusland weer analoog uit gaan zenden zodat het Rusland bereiktquote:
Dat zegt Rutte toch in zijn speech aan het Oekranse volk?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Onze reactie is van groot belang, misschien moet je er dan ook even bijzetten wat onze reactie dan is. Lege statements.
Poetin begrijpt alleen harde taal, zolang het Westen geen harde grenzen durft te trekken (dreigen met kernoorlog, afsluiten van gas) zal Rusland niet stoppen. Ik was er altijd vrij zeker van dat Poetin niet verder zou gaan dan de Krim en wat kleine conflictjes in Oekrane, Moldavi en Georgi, maar inmiddels vrees ik dat ook de Baltische Staten niet veilig zijn. We betalen de Russen honderden miljoenen per week voor grondstoffen en gas in het bijzonder, daarmee betaalt Poetin de oorlog en zolang dat het geval is hebben sancties geen zin en zal hij niet stoppen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.
Dat was geen reactie op beschietingen van die kerncentralequote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zegt Rutte toch in zijn speech aan het Oekranse volk?
'Essentieel dat we internationaal schouder aan schouder blijven staan.'quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Onze reactie is van groot belang, misschien moet je er dan ook even bijzetten wat onze reactie dan is. Lege statements.
Rutte zijn inleg velletje was ook van groot belang!quote:
Valt mee hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:16 schreef Document1 het volgende:
Dit topic is ook lekker aan het ontsporen.
Als het westen harde grenzen trekt stopt Putin ook niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Poetin begrijpt alleen harde taal, zolang het Westen geen harde grenzen durft te trekken (dreigen met kernoorlog, afsluiten van gas) zal Rusland niet stoppen. Ik was er altijd vrij zeker van dat Poetin niet verder zou gaan dan de Krim en wat kleine conflictjes in Oekrane, Moldavi en Georgi, maar inmiddels vrees ik dat ook de Baltische Staten niet veilig zijn. We betalen de Russen honderden miljoenen per week voor grondstoffen en gas in het bijzonder, daarmee betaalt Poetin de oorlog en zolang dat het geval is hebben sancties geen zin en zal hij niet stoppen.
Dan komt niemand erdoor idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Essentieel dat we internationaal schouder aan schouder blijven staan.'
Duidelijk toch? Dat zal ze leren.
Exact het dilemma lijkt me. Waar houden sancties op en ga je (militair) ingrijpen als gezamenlijk Westen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als het westen harde grenzen trekt stopt Putin ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |