Ik vermouth omdat het de enige plek is waar je geen afstand kunt houden ook al zou je het willen en waar het wel mogelijk is om een mondkapje op te hebben. Beetje als sardientjes in een blikje. Ook in een druk café kun je natuurlijk niet echt afstand houden (is mij verteld) maar daar kun je redelijkerwijs geen mondkapje dragen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:41 schreef blissard1984 het volgende:
Zeker weer mooie cijfers.
Maar daarnaast ook even iets anders. Snappen jullie waarom mondkapjes, nu ook in Frankrijk, overal worden afgeschaft, behalve in het OV? Dat is toch raar, of niet? Is het risico om besmet te raken in het OV dan zo veel hoger dan elders? [...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352
totaal: 240.313
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%
dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630
totaal: 342.948
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%
dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227
totaal: 478.185
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%
dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648
totaal: 523.267
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 56,7%
dinsdag: 380.338
woensdag: 86.527
donderdag: 86.779
vrijdag: 80.610
zaterdag: 70.410
zondag: 60.227
maandag: 55.116
totaal: 820.007
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: - 59,9%
dinsdag: 53.548
woensdag: 63.779
donderdag: 56.390
vrijdag: 49.296
zaterdag: 33.629
zondag: 36.448
maandag: 35.987
totaal: 329.077
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: - 25,8%
dinsdag: 34.683
woensdag: 40.569
donderdag: 41.177
vrijdag: 37.540
zaterdag: 32.896
zondag: 27.383
maandag: 28.854
totaal: 244.017
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 23,0%
dinsdag: 36.488
woensdag: 48.489
donderdag: 58.283
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 334.275 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Dat zal er vanaf de 15e wel afgaan, dan is weer een weegmoment toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:41 schreef blissard1984 het volgende:
Zeker weer mooie cijfers.
Maar daarnaast ook even iets anders. Snappen jullie waarom mondkapjes, nu ook in Frankrijk, overal worden afgeschaft, behalve in het OV? Dat is toch raar, of niet? Is het risico om besmet te raken in het OV dan zo veel hoger dan elders? En als dat zo is, werken die mondkapjes dan wel goed genoeg? Ik vind het maar een vreemde oplossing voor een niet benoemd probleem (dat er misschien wel is, maar dat ik dan iig niet begrijp)
Mensen hebben nu toch voldoende manieren om zichzelf goed te beschermen. Dan past zo'n verplichting toch niet meer.
Haal de 15de dat verplicht mondkapje in het OV er aub heel snel af. Als dat niet kan, dan aub op perrons, stations, stationwinkels en haltes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dat zal er vanaf de 15e wel afgaan, dan is weer een weegmoment toch?
Oh en deze zon mensen![]()
Het is toch al alléén in OV?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Haal de 15de dat verplicht mondkapje in het OV er aub heel snel af. Als dat niet kan, dan aub op perrons, stations, stationwinkels en haltes.
Voor 1G is er trouwens ook weinig rechtvaardiging meer. Ik geloof dat er een studie was die aantoonde dat bij een evenement van 6000 bezoekers het een paar honderd besmettingen scheelt en dus 1 of 2 ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Haal de 15de dat verplicht mondkapje in het OV er aub heel snel af. Als dat niet kan, dan aub op perrons, stations, stationwinkels en haltes.
Ik neem aan dat men dat wel redelijk ver vooruit kijkt. Denk niet dat bij het evenement al honderden besmettingen worden voorkomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Voor 1G is er trouwens ook weinig rechtvaardiging meer. Ik geloof dat er een studie was die aantoonde dat bij een evenement van 6000 bezoekers het een paar honderd besmettingen scheelt en dus 1 of 2 ziekenhuisopnames.
Nee hoor. Het gehele station en het gehele vliegveld. Slaat totaal nergens opquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het is toch al alléén in OV?
Oh zo weinig ga ik met het ovquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:40 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het gehele station en het gehele vliegveld. Slaat totaal nergens op
Ik loop gewoon zonder mondkapje door de stationshal en de winkels op het station. Vette hap.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:40 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het gehele station en het gehele vliegveld. Slaat totaal nergens op
Echt? Ik doe dat ding alleen op als ik de trein in stap. Moet je dat kapje ook op op het perron joh?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook onduidelijk. Laatst sprak ik twee conducteurs en zelfs zij snapten het niet meer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Echt? Ik doe dat ding alleen op als ik de trein in stap. Moet je dat kapje ook op op het perron joh?![]()
En dat terwijl ik drie keer per week met de trein ga![]()
Als je vooruit kijkt worden het er alleen maar minder. 1G is alles behalve waterdicht want sneltests (antigeentests) hebben een hoog risico op vals-negatief als mensen zonder klachten worden getest. En personeel/vrijwilligers van een evenement zijn vrijgesteld van 1G.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men dat wel redelijk ver vooruit kijkt. Denk niet dat bij het evenement al honderden besmettingen worden voorkomen.
Was dat vóór of ná dat ze met jou spraken?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook onduidelijk. Laatst sprak ik twee conducteurs en zelfs zij snapten het niet meer.
Nadat natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:57 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Was dat vóór of ná dat ze met jou spraken?
Met omikron werkt het zeker niet. Test 20 uur voor het begin negatief, en dan 12u festival, dan kun je heel veel mensen besmetten inderdaad. Maar kijk naar VK, daar gaat het niet veel slechter qua besmettingen (wel qua opnames ong 2,5x hoger), maar als sinds de zomer alle evenementen volle bak eigenlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je vooruit kijkt worden het er alleen maar minder. 1G is alles behalve waterdicht want sneltests (antigeentests) hebben een hoog risico op vals-negatief als mensen zonder klachten worden getest. En personeel/vrijwilligers van een evenement zijn vrijgesteld van 1G.
Dan heb ik het nog niet eens over kleinere 'lekken' zoals het voorkomen van fraude.
Wil je met de omikron-variant voorkomen dat een evenement een brandhaard wordt, dan zul je 100% garantie moeten krijgen dat er niemand rond loopt die besmettelijk is. En er is geen methode die die garantie kan bieden -- ook iedereen van te voren een negatieve PCR eisen is geen garantie. Kijk maar naar de luchtvaart.
Dus eigenlijk tijd om het testen los te laten en alleen te monitoren wie er in het ziekenhuis terecht komen en voor welke oorzaak...... (imhoquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met omikron werkt het zeker niet. Test 20 uur voor het begin negatief, en dan 12u festival, dan kun je heel veel mensen besmetten inderdaad. Maar kijk naar VK, daar gaat het niet veel slechter qua besmettingen (wel qua opnames ong 2,5x hoger), maar als sinds de zomer alle evenementen volle bak eigenlijk.
Daar gaat het wel naar toe ja. Kan me voorstellen dat men het nog iets te vroeg daarvoor vind, maar die stap lijkt me wel dichtbij ja. 1 April stopt men in het VK met massaal testen volgens mij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dus eigenlijk tijd om het testen los te laten en alleen te monitoren wie er in het ziekenhuis terecht komen en voor welke oorzaak...... (imho)
Hier is het haast niet te doen om überhaupt een afspraak te plannen, maar als diegenen niet in het ziekenhuis terecht komen....quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar gaat het wel naar toe ja. Kan me voorstellen dat men het nog iets te vroeg daarvoor vind, maar die stap lijkt me wel dichtbij ja. 1 April stopt men in het VK met massaal testen volgens mij.
Toch raar, er worden nu toch een stuk minder testen afgenomen dan een maand geleden? Is de capaciteit afgeschaald?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hier is het haast niet te doen om überhaupt een afspraak te plannen, maar als diegenen niet in het ziekenhuis terecht komen....
Nee is weer sky high. 90k per dag ongeveer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch raar, er worden nu toch een stuk minder testen afgenomen dan een maand geleden? Is de capaciteit afgeschaald?
Dit stukje is ook een beetje onderbelicht geloof ik:quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Echt? Ik doe dat ding alleen op als ik de trein in stap. Moet je dat kapje ook op op het perron joh?![]()
En dat terwijl ik drie keer per week met de trein ga![]()
quote:Draag een mondkapje nadat u uit isolatie mag
Heeft u corona gehad en mag u uit isolatie? Voor iedereen vanaf 13 jaar geldt het advies: draag een medisch mondneusmasker in alle publieke binnenruimtes, het openbaar vervoer en onderwijs en buiten op plaatsen waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden.
Hou u 10 dagen aan dit advies. U begint met tellen vanaf de dag dat u klachten kreeg of vanaf de datum van positieve (zelf)test.
Geen idee eigenlijk, volgens mij hebben we hier in de stad drie testlocaties.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch raar, er worden nu toch een stuk minder testen afgenomen dan een maand geleden? Is de capaciteit afgeschaald?
En wanneer mag je dan uit isolatie in NL?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 07:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dit stukje is ook een beetje onderbelicht geloof ik:
[..]
Na vijf dagen als je 24 uur klachtenvrij bent.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En wanneer mag je dan uit isolatie in NL?
Ah daar is de carnavalskaart weer.......quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:32 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor nu in mijn omgeving echt alleen maar mensen die besmet zijn geraakt met carnaval, dus die groepsimmuniteit in Brabant is na volgende week wel bereikt
Tja, die mensen die ik hoor hebben allemaal sinds de carnaval klachten, maar alleen maar prima toch. Zijn we daarna definitief klaarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ah daar is de carnavalskaart weer.......
Maar nu is het net of de besmettingen alléén door carnaval komt en dat is gewoon echt niet zo.......quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja, die mensen die ik hoor hebben allemaal sinds de carnaval klachten, maar alleen maar prima toch. Zijn we daarna definitief klaar
Het heeft in elk geval niet geholpenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar nu is het net of de besmettingen alléén door carnaval komt en dat is gewoon echt niet zo.......
Het hele uitgaansleven in heel Nederland is al een paar weken open nu en veel mensen zijn ook al op (wintersport)vakantie geweest, vind het echt irritant worden nu dat die carnavallers weer als enige de schuld krijgen.......quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het heeft in elk geval niet geholpen
Het is echt irritant dat door carnaval heel veel mensen besmet worden en veel minder door wintersport en nachtleven bedoel je te zeggen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het hele uitgaansleven in heel Nederland is al een paar weken open nu en veel mensen zijn ook al op (wintersport)vakantie geweest, vind het echt irritant worden nu dat die carnavallers weer als enige de schuld krijgen.......
Er heerst een virus en daardoor kun je besmet raken. Hoe meer mensen er samen komen hoe groter de kans op meer besmettingen. Maar de stijgingen nu hebben én te maken met de versoepelingen én met vakanties én met carnaval.....niet alléén vanwege carnaval. Laten we asjeblieft nu stoppen met een bepaalde groep de schuld te geven......echt zo klaar mee......quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is echt irritant dat door carnaval heel veel mensen besmet worden en veel minder door wintersport en nachtleven bedoel je te zeggen?
Ja, we zijn er allemaal klaar mee. Echt waar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er heerst een virus en daardoor kun je besmet raken. Hoe meer mensen er samen komen hoe groter de kans op meer besmettingen. Maar de stijgingen nu hebben én te maken met de versoepelingen én met vakanties én met carnaval.....niet alléén vanwege carnaval. Laten we asjeblieft nu stoppen met een bepaalde groep de schuld te geven......echt zo klaar mee......
Het is helaas iets wat al 2 jaar onafgebroken gebeurd. De ene keer ligt het aan de voetbalsupporters, de andere keer aan carnaval, dan weer aan de jongeren terug van vakantie en ook het klimaat krijgt de schuld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er heerst een virus en daardoor kun je besmet raken. Hoe meer mensen er samen komen hoe groter de kans op meer besmettingen. Maar de stijgingen nu hebben én te maken met de versoepelingen én met vakanties én met carnaval.....niet alléén vanwege carnaval. Laten we asjeblieft nu stoppen met een bepaalde groep de schuld te geven......echt zo klaar mee......
Nou en ik vraag me echt oprecht af of carnaval meer besmettingen heeft opgeleverd dan het normale nachtleven. Hier in de stad was carnaval voornamelijk buiten en werd er bij de deur bijgehouden of er niet teveel mensen binnen waren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, we zijn er allemaal klaar mee. Echt waar.
Het is ook geen carnavaltje pesten maar uitsluitend de constatering dat carnaval kennelijk meer en makkelijker mensen besmet dan andere takken van sport. Valt mij mee dat het nachtleven niet een norme bron van besmetting is geworden.
De druk is er af maar het is niet over. Monitoren waar potentieel de zaak op kan leven is gewoon belangrijk.
Het nachtleven is ook pas afgelopen vrijdag open gegaan. Dat viel precies samen met Carnaval. Met Carnaval komen er simpelweg veel mensen bij elkaar, niet enkel uit Brabant en Limburg maar ook veel van boven de rivieren. Ik denk dat de nachtclubs het afgelopen weekend minder bezocht zijn, zoals altijd rondom carnavalstijd. Dat zal straks weer gebeuren als de festivals opstarten, dan trekt een grote groep mensen daar weer heen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is ook geen carnavaltje pesten maar uitsluitend de constatering dat carnaval kennelijk meer en makkelijker mensen besmet dan andere takken van sport. Valt mij mee dat het nachtleven niet een norme bron van besmetting is geworden.
Kan ik het niet meer dan mee eens zijn. We moeten goed monitoren en ook testen bij klachten is en blijft belangrijk wat mij betreft. Het 1G beleid zie ik niet veel voordelen in (al is het stukken beter dan 2G of 3G qua effect), vooral het testen bij klachten blijf ik voorstander van. Dat geeft iedereen de kans om zich verstandig af te zonderen van andere mensen voor een paar dagen en daarmee halen we een groot risico onderuit.quote:De druk is er af maar het is niet over. Monitoren waar potentieel de zaak op kan leven is gewoon belangrijk.
Maar het is ook een feit dat de regering dit ingecalculeerd heeft anders hadden ze niet al zoveel versoepeld of dan nog niet alles tegelijk. Het gaat mij gewoon echt te ver om te zeggen dat het door carnaval komt terwijl het echt een totaalpakket is......quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is helaas iets wat al 2 jaar onafgebroken gebeurd. De ene keer ligt het aan de voetbalsupporters, de andere keer aan carnaval, dan weer aan de jongeren terug van vakantie en ook het klimaat krijgt de schuld.
Feit is inderdaad dat er een virus is wat zich uitermate goed verspreid wanneer veel mensen (langdurig) dicht bij elkaar komen. Dit weekend was dit voornamelijk in Brabant en Limburg rondom de carnaval (waar ook heel veel mensen van boven de rivieren op afkomen). Dit weekend zijn het wellicht de volle clubs en Ziggo Dome zijn. En volgend weekend festival X en een feestje in de tent in Goeree Overflakkee.
Buiten zijn is geen garantie, als er veel mensen kort op elkaar staan dan gaat het ook mis. Nou kom ik niet uit het zuiden maar wat ik van carnaval herinner is dat je ongeacht het aantal bezoekers altijd dicht op elkaar kruipt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nou en ik vraag me echt oprecht af of carnaval meer besmettingen heeft opgeleverd dan het normale nachtleven. Hier in de stad was carnaval voornamelijk buiten en werd er bij de deur bijgehouden of er niet teveel mensen binnen waren.
Ik denk dat die vraag wel met ja te beantwoorden is, het gros van de mensen wat je ziet en hoort met een besmetting relateert dit aan carnaval. In het zuiden zijn de teststraten ook aanzienlijk drukker dan op andere plekken in het land.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nou en ik vraag me echt oprecht af of carnaval meer besmettingen heeft opgeleverd dan het normale nachtleven. Hier in de stad was carnaval voornamelijk buiten en werd er bij de deur bijgehouden of er niet teveel mensen binnen waren.
Dus dan kunnen die wintersporters in de rij bij de skilift ook problemen opleveren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Buiten zijn is geen garantie, als er veel mensen kort op elkaar staan dan gaat het ook mis. Nou kom ik niet uit het zuiden maar wat ik van carnaval herinner is dat je ongeacht het aantal bezoekers altijd dicht op elkaar kruipt.
Nachtleven heeft toch die 1g nog in gebruik? Dat zou een hoop kunnen verklaren.
Ik denk dat je er niet teveel waarde aan moet hechten hoe het genoemd wordt. Het is makkelijk om naar carnaval te wijzen omdat het nu eenmaal een groot evenement is en druk bezocht is. Maar het zou ook onterecht zijn om het niet te noemen aangezien het onmiskenbaar aan elkaar gerelateerd is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar het is ook een feit dat de regering dit ingecalculeerd heeft anders hadden ze niet al zoveel versoepeld of dan nog niet alles tegelijk. Het gaat mij gewoon echt te ver om te zeggen dat het door carnaval komt terwijl het echt een totaalpakket is......
Ja nou, ik trek het me misschien wel wat teveel aan maar deze discussies zouden gewoon niet meer nodig hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet teveel waarde aan moet hechten hoe het genoemd wordt. Het is makkelijk om naar carnaval te wijzen omdat het nu eenmaal een groot evenement is en druk bezocht is. Maar het zou ook onterecht zijn om het niet te noemen aangezien het onmiskenbaar aan elkaar gerelateerd is.
En laten we eerlijk zijn, het is ook gelijk een giga evenement geweest direct na de versoepelingen. Het nachtleven in het algemeen is niet eerst even rustig opgestart. Het ging open en het was gelijk het grootste (of misschien 1 na grootste als je Koningsdag ziet) evenement van Nederland. Ook is het wel een feest wat een groot deel van Nederland van oudsher niet wil missen en ernaar toe leeft, zeker na Corona. Ik denk dat de drempel om te gaan wat lager is dan in een normaal weekend, een snotneus en hoofdpijn zijn al jaren normaal bij de meeste carnavallers ;-)
Dit weekend zal je zien dat het allemaal wat verspreider zal zijn nu iedereen weer het gewone nachtleven in duikt. Dat is een stuk minder massaal en meer verspreid over het land. Totdat er wat grote festivals / feestjes komen, dan zal je zien dat er daar weer een concentratie is.
En ik denk zeker dat de overheid dit ingecalculeerd heeft, het leidt ook een week na de versoepelingen geenszins tot een probleem in de zorg. En dat gaat het ook niet doen verwacht ik. Het zou best kunnen dat de verpleeg weer wat stijgt over een dag of 10, maar dat zal zeker niet in de getale zijn die we eerder hebben gezien.
Ook de rij bij de skilift en ook de feestjes op wintersport nemen besmettingen mee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dus dan kunnen die wintersporters in de rij bij de skilift ook problemen opleveren.
Het gaat er mij vooral om dat er geen discussie meer moet wie de probleemgroep is.....
Dat mag, ik herken het gevoel wel. Ik ben als voetbalsupporter ook meermaals als aanstichter aangewezen. En dat terwijl er in de stadions in de afgelopen 2 jaar geen enkele keer een besmettingshaard is aangetoond. Onderzoeken hebben zelfs uitgewezen dat in de stadions de kans zeer gering is. Toch hebben we genoeg derrie over ons heen gehad, na het nachtleven de langste sluitingen en een MinPres die zeer onterecht ons een dikke middelvinger heeft gegeven met dat we "gewoon ons bek moesten houden" en anders zwaaide er wat. En een minister met mooie schoentjes die ons als kleuters toesprak.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja nou, ik trek het me misschien wel wat teveel aan maar deze discussies zouden gewoon niet meer nodig hoeven te zijn.
Dat is een heerlijk begin van de cijfertjes vandaag!quote:Maar vooruit, onder de 1400 in het ziekenhuis!
Zeg het niet makkelijk, maar je hebt gelijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat mag, ik herken het gevoel wel. Ik ben als voetbalsupporter ook meermaals als aanstichter aangewezen. En dat terwijl er in de stadions in de afgelopen 2 jaar geen enkele keer een besmettingshaard is aangetoond. Onderzoeken hebben zelfs uitgewezen dat in de stadions de kans zeer gering is. Toch hebben we genoeg derrie over ons heen gehad, na het nachtleven de langste sluitingen en een MinPres die zeer onterecht ons een dikke middelvinger heeft gegeven met dat we "gewoon ons bek moesten houden" en anders zwaaide er wat. En een minister met mooie schoentjes die ons als kleuters toesprak.
Je moet het echt los van elkaar zien, zeker in dit topic. Dat we de relatie leggen betekent niet dat we er een oordeel over vellen. Zie het als een constatering, niet meer.
[..]
Dat is een heerlijk begin van de cijfertjes vandaag!
Is een Tilburgse eigenschap, dat geen gelijk willen gevenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zeg het niet makkelijk, maar je hebt gelijk
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Is een Tilburgse eigenschap, dat geen gelijk willen geven
Pas op voor de kaaiband gij koekwaus! Voordat ge al dabberend tussen de schuif komt te zitten! Knellert! Of ga je vanuit de hoogaatie kieken wat ik in mijn grozzy heb?quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Pas op voor de kaaiband gij koekwaus! Voordat ge al dabberend tussen de schuif komt te zitten! Knellert! Of ga je vanuit de hoogaatie kieken wat ik in mijn grozzy heb?
[ afbeelding ]
Mooi hèquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De niet-Tilburg kenners die hebben geen idee
Met carnaval of door carnavalquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar nu is het net of de besmettingen alléén door carnaval komt en dat is gewoon echt niet zo.......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 36,6%
vrijdag: 68.309
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 370.245 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Een record?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:58 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 69,2 naar 71,6.
Op Terschelling wonen saaie mensen zo te zienquote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dit laat toch wel goed zien waar carnaval gevierd wordt
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:58 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 69,2 naar 71,6.
Ja nee maar het ligt niet alleen aan carnaval hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dit laat toch wel goed zien waar carnaval gevierd wordt
De Appelhof is nog dicht hèquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Op Terschelling wonen saaie mensen zo te zien
Je bent me voor, Vader.quote:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 48,5%
zaterdag: 67.208
zondag:
maandag:
totaal: 390.287 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Hier gaat iets fout, Vader!quote:Op zondag 6 maart 2022 14:06 schreef Federer-fan het volgende:
Het zijn daarmee 1.368 bezette bedden in totaal, dus helaas weer iets verder boven de 1.400.
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 60,6%
zondag: 66.799
maandag:
totaal: 403.172 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Korte stevige piek, NL is een week geleden loa gegaan. Niet spannend, denk dat we eind van aankomende week alweer een stukje gezakt zullen zijn.quote:
Precies!quote:Op zondag 6 maart 2022 16:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Korte stevige piek, NL is een week geleden loa gegaan. Niet spannend, denk dat we eind van aankomende week alweer een stukje gezakt zullen zijn.
Ziekenhuizen nog steeds prima, al maanden. Hoe hoog of laag de golven ook zijn.
Dat baart mij dan nog het meeste zorgen, elke keer als Ollie stopt gaan we door het dakquote:Op maandag 7 maart 2022 07:13 schreef pullup het volgende:
Ollie heeft nog ongeveer een weekje te gaan
Ja maar we zijn al door het dak gegaanquote:Op maandag 7 maart 2022 09:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat baart mij dan nog het meeste zorgen, elke keer als Ollie stopt gaan we door het dak
Dit zou ik positiveren in: 'Het zijn daarmee 1.368 bezette bedden in totaal, dus nog verder bij de 1.500 vandaan!quote:Op zondag 6 maart 2022 14:06 schreef Federer-fan het volgende:
Het zijn daarmee 1.368 bezette bedden in totaal, dus helaas weer iets dichter bij de 1.400.
De uitzondering bevestigd de regelquote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja maar we zijn al door het dak gegaan![]()
Nog een keer en we komen du weer aan de goede kant uit
Neehee !quote:Op maandag 7 maart 2022 07:13 schreef pullup het volgende:
Ollie heeft nog ongeveer een weekje te gaan
Ik ga het ook missen jaquote:
We schakelen door naar een andere bron, zolang het maar niet Yorick is met zijn verschrikkelijk "titels".quote:Op maandag 7 maart 2022 13:31 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ga het ook missen ja, dat nette lijstje van hoe het er in de ziekenhuizen voorstond en hoeveel besmettingen er waren elke dag.
We schuiven je net zo gemak aan de kant als we de WC doorspoelenquote:Op maandag 7 maart 2022 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
Wat een lieve berichten allemaal weer mensen, maar er is hoop
Mochten de cijfertjes (ziekenhuis) fors stijgen, dan moet ik toch weer het land voorzien van de cijfertjes
Mooi, kan ik dit topic ook negeren in het afwegen voor een eventuele verlenging van het doorgeven van de cijfertjesquote:Op maandag 7 maart 2022 13:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We schuiven je net zo gemak aan de kant als we de WC doorspoelen
"Uit de cijfers, uit het hart" is niet voor niets een gevleugeld spreekwoord.
Oneens. Er is maar één bron.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We schakelen door naar een andere bron, zolang het maar niet Yorick is met zijn verschrikkelijk "titels".
quote:Op maandag 7 maart 2022 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
Wat een lieve berichten allemaal weer mensen, maar er is hoop
Mochten de cijfertjes (ziekenhuis) fors stijgen, dan moet ik toch weer het land voorzien van de cijfertjes
In Rusland geboren zeker. In de kerk? Met de deur open en zo.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We schuiven je net zo gemak aan de kant als we de WC doorspoelen
"Uit de cijfers, uit het hart" is niet voor niets een gevleugeld spreekwoord.
En gevallen na de geboortequote:Op maandag 7 maart 2022 14:02 schreef phluphy het volgende:
[..]
In Rusland geboren zeker. In de kerk? Met de deur open en zo.
quote:Op maandag 7 maart 2022 13:47 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Mooi, kan ik dit topic ook negeren in het afwegen voor een eventuele verlenging van het doorgeven van de cijfertjes
Ook het Twitteraccount ''Cijfertjes42'' wat altijd als backup voor Ollie diende, stopt er per de 15de mee.
Waarom? Lekker lage instroomquote:Op maandag 7 maart 2022 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tis weer maandag hoor, paniek in de media in 3...2...1....
Ja, die is wel lekker weer!quote:
Stijging t.o.v. week ervóór: 56,7%
Daling t.o.v. week ervóór: 59,9%
Daling t.o.v. week ervóór: 25,8%
Stijging t.o.v. week ervóór: 67,9%
maandag: 64.107
totaal: 409.683 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Positived.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef Federer-fan het volgende:
Het zijn daarmee 1.486 bezette bedden in totaal, dus helaas in één keer weer vlak bij de 1.500. dus nog steeds onder de 1500
Lekker! Steeds verder terug naar normaal.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:08 schreef CherryLips het volgende:
RTLNieuws heeft hun live-blog na twee jaar gesloten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tl-nieuws-vaccinatie
Leukleuk!quote:Op maandag 7 maart 2022 19:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mag?
Moet! Samen met CL, Georg is de ambtenaar en Simon en FF geven een muziekaal optreden
Leuk! Al weet ik niet of een muzikaal optreden van mijn kant de feestvreugde veel zal verhogenquote:Op maandag 7 maart 2022 19:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mag?
Moet! Samen met CL, Georg is de ambtenaar en Simon en FF geven een muziekaal optreden
Verleg je grenzen en pak die gitaar! FF gaat op de drums denk ik. We zoeken nog een zangeres haha.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:50 schreef simonblue het volgende:
[..]
Leuk! Al weet ik niet of een muzikaal optreden van mijn kant de feestvreugde veel zal verhogenDan kan ik beter wat plaatjes gaan draaien.
Tuurlijk ben jij ook welkom, je bent onze eregast!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:21 schreef Sangha het volgende:
Jammer dat ik niet uitgenodigd ben, had kunnen dj-en... met Simon, Two Blue men groep...
Thanx, ik kan ook wel een abctje maken hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Tuurlijk ben jij ook welkom, je bent onze eregast!
Oeh dat is altijd leukquote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:58 schreef Sangha het volgende:
[..]
Thanx, ik kan ook wel een abctje maken hoor.
Jij lag toch op een tropisch eiland te genieten van je succes?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:21 schreef Sangha het volgende:
Jammer dat ik niet uitgenodigd ben, had kunnen dj-en... met Simon, Two Blue men groep...
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die zijn je voor, alvast uitgestapt.
Of ze zijn zich aan het omkleden voor ons feestje
instoom op de IC's blijft comfortabel laag. En die stijging op de reguliere bedden is logisch gezien het aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:32 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De stijging des doods is ingezet
Doe eens niet zo Yorick schavuit!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:32 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De stijging des doods is ingezet
Klopt. Helaas net wat hoger dan ik inschat en gehoopt had. Zal wellicht komen omdat er toch een iets andere groep besmet is geraakt tijdens de versoepelingen 1,5 week terug. In het gewone uitgaansleven zie je voornamelijk jongeren, Carnaval is dan weer een feest wat door alle lagen en leeftijden gevierd wordt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:46 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
instoom op de IC's blijft comfortabel laag. En die stijging op de reguliere bedden is logisch gezien het aantal besmettingen.
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 67,9%
totaal: 409.683 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 81,6%
dinsdag: 66.257
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 463.799 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Ach, ik zie vooral een niet doorzettende stijging vooralsnog. Natuurlijk zijn we een tree omhoog gegaan, maar dat is niet onverwacht door alle versoepelingen in een weekend waarbij er ook nog eens grote festiviteiten waren. In het kader van de Corona cijfers hadden we dit aan de ene kant misschien beter een paar dagen later kunnen doen, maar aan de andere kant moeten we ook gewoon ons leven weer oppakken. Soms moet je dingen laten gebeuren, je gaat het toch niet stoppen. Ik denk dat dit de juiste stap was, beter een korte stevige piek dan weer een uitgesmeerd "flat curve".quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Oh ons feestje wordt wel een beetje overschaduwd hoor, hopelijk trekt de daling weer gauw bij!
Ja ik snap dat wel, maar niet al mijn lieve clientjes: Ja nee die meneer van het journaal zei dat het weer flink stijgt hoor!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ach, ik zie vooral een niet doorzettende stijging vooralsnog. Natuurlijk zijn we een tree omhoog gegaan, maar dat is niet onverwacht door alle versoepelingen in een weekend waarbij er ook nog eens grote festiviteiten waren. In het kader van de Corona cijfers hadden we dit aan de ene kant misschien beter een paar dagen later kunnen doen, maar aan de andere kant moeten we ook gewoon ons leven weer oppakken. Soms moet je dingen laten gebeuren, je gaat het toch niet stoppen. Ik denk dat dit de juiste stap was, beter een korte stevige piek dan weer een uitgesmeerd "flat curve".
Laten we het de komende dagen maar weer eens aanzien, maar ik verwacht er niet heel veel meer van op dit moment. Nog een paar dagen dit plateau en dan weer lekker naar beneden.
Helaas herkenbaar. En natuurlijk ook gewoon de waarheid, het is gestegen en het is altijd de vraag welke kant we opgaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja ik snap dat wel, maar niet al mijn lieve clientjes: Ja nee die meneer van het journaal zei dat het weer flink stijgt hoor!
Ja dat laatste is inderdaad wel een goed idee en dan maar hopen dat het echt niet veel verder gaat stijgen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Helaas herkenbaar. En natuurlijk ook gewoon de waarheid, het is gestegen en het is altijd de vraag welke kant we opgaan.
De ziekenhuiscijfers zitten helaas ook weer wat in de lift, dus daar kan je ook lastig aan refereren nu. Want dat is ook niet zomaar uit te leggen.
Ik zou focussen op het prachtige weer en refereren naar voorjaar 2020 en 2021 waar de besmettingen heel snel daalden toen het mooi weer werd.
We duimen voor het beste, maar het ziet er niet slecht uit naar mijn idee.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:03 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja dat laatste is inderdaad wel een goed idee en dan maar hopen dat het echt niet veel verder gaat stijgen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We duimen voor het beste, maar het ziet er niet slecht uit naar mijn idee.
Het is ook niet carnaval; Martijn Broekman gaf op 27 februari al aan dat er een omslag van daling naar stijging was in NL, en dat die omslag dus al (vlak) voor carnaval begonnen was. https://twitter.com/TijnBroekman/status/1497942922540601355quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
UK schiet ook omhoog, cases bij +40% en opnames +11% nu, je zou je bijna afvragen of het niet carnaval is maar iets anders.
Zodra een versoepeling wordt aangekondigd dan werpt die uiteraard de schaduw vooruit. Een hoop mensen gaan niet nog een week aan maatregelen houden als die daarna toch afgeschaft zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 03:16 schreef flora_scheff het volgende:
Geen idee wat het dan wel is. Dat is de hele pandemie al zo, dat er telkens golven ontstaan waarvan onduidelijk is waar ze door komen.
Versoepelingen, vaak de aankondigingen ervan al, nieuwe varianten (alpha, delta en omikron), en seizoenen (najaar) zorgden voor oplevingen. Soms vallen enkele samen (dansen met jansen en Delta), alpha en najaar in VK bijv, omikron en versoepelingen in veel landen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 03:16 schreef flora_scheff het volgende:
[..]
Het is ook niet carnaval; Martijn Broekman gaf op 27 februari al aan dat er een omslag van daling naar stijging was in NL, en dat die omslag dus al (vlak) voor carnaval begonnen was. https://twitter.com/TijnBroekman/status/1497942922540601355
Geen idee wat het dan wel is. Dat is de hele pandemie al zo, dat er telkens golven ontstaan waarvan onduidelijk is waar ze door komen.
Carnaval is enkel een aanjager, net als elke grote bijeenkomst van mensen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 03:16 schreef flora_scheff het volgende:
[..]
Het is ook niet carnaval; Martijn Broekman gaf op 27 februari al aan dat er een omslag van daling naar stijging was in NL, en dat die omslag dus al (vlak) voor carnaval begonnen was. https://twitter.com/TijnBroekman/status/1497942922540601355
Ik kan me dat niet herinneren, maar dat komt vast door de cocktails! Verder heb ik er geen actieve herinnering meer aan!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jij lag toch op een tropisch eiland te genieten van je succes?
Als je tijdig terug bent krijg je een glitterpak aan en sta je on-stage met Simon!
quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:13 schreef Federer-fan het volgende:
Het zijn daarmee 1.630 bezette bedden in totaal, dus helaas in één keer weer ruim boven de 1.600 (of, zo u wilt, gelukkig nog ver onder de 1.700.)
Ook ik ontwikkel me, Vader.quote:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 67,9%
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 65,5%
woensdag: 74.325
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 492.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
De besmettingen van vrijdag/zaterdag, het duurt een paar dagen. Maar het is wel een beetje een bummer, net als de instroom ziekenhuizen die stiekem omhoog aan het kruipen is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat een uitschieter?? Dacht dat we afgelopen weekend alweer op de terugweg waren......
Op zich niet verrassend inderdaad, maar nu niet meer teveel erbij......liever weer over wat dagen dalingen.....quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De besmettingen van vrijdag/zaterdag, het duurt een paar dagen. Maar het is wel een beetje een bummer, net als de instroom ziekenhuizen die stiekem omhoog aan het kruipen is.
Maar ja, dat is de keerzijde van versoepelingen. De maatregelen hebben wat gedempt. Het alternatief is binnen blijven zitten, maar die tijd lijkt mij wel geweest. Het is niet anders, laten we hopen dat we het ergste ondertussen gehad hebben.
Mja, gister was het ook hoger dan eergister. Maar goed, ik dacht het zelf ook.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat een uitschieter?? Dacht dat we afgelopen weekend alweer op de terugweg waren......
Ja meestal daalt het na maandag, maar goed.....versoepeld dus het zal ook weer gaan omdraaien.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mja, gister was het ook hoger dan eergister. Maar goed, ik dacht het zelf ook.
Ik denk toch ook dat de effectiviteit van de booster bij bepaalde groepen afgenomen is. Goed dat we de extra booster (booster+ ? ) nu wel op de rit hebben. Heb mijn ouders maar aangeraden die te gaan halen. Ze zijn het eigenlijk wel zat, maar om ze nou te begraven vanwege zo’n stom virus is ook niks.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De besmettingen van vrijdag/zaterdag, het duurt een paar dagen. Maar het is wel een beetje een bummer, net als de instroom ziekenhuizen die stiekem omhoog aan het kruipen is.
Maar ja, dat is de keerzijde van versoepelingen. De maatregelen hebben wat gedempt. Het alternatief is binnen blijven zitten, maar die tijd lijkt mij wel geweest. Het is niet anders, laten we hopen dat we het ergste ondertussen gehad hebben.
Ja, maandag vond ik niet alarmerend, integendeel. Er was een stijging van 114 en vorige week was het 118, dus een minder grote toename. Maar gister weer en ook vandaag weer...quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja meestal daalt het na maandag, maar goed.....versoepeld dus het zal ook weer gaan omdraaien.
Ja graag, zin in een mooie lente en warme zomerquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maandag vond ik niet alarmerend, integendeel. Er was een stijging van 114 en vorige week was het 118, dus een minder grote toename. Maar gister weer en ook vandaag weer...Hopelijk zin het een paar laatste stuiptrekkingen en zet de structurele daling hierna gestaag in.
Mijn ouders krijgen volgens mij ook binnenkort de 4e prik, zeker mijn vader is behoorlijk kwetsbaar.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:10 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Ik denk toch ook dat de effectiviteit van de booster bij bepaalde groepen afgenomen is. Goed dat we de extra booster (booster+ ? ) nu wel op de rit hebben. Heb mijn ouders maar aangeraden die te gaan halen. Ze zijn het eigenlijk wel zat, maar om ze nou te begraven vanwege zo’n stom virus is ook niks.
Maar gewone griepvirussen zijn toch ook niet altijd voorspelbaar? Kan ook in de zomer nog weleens opleven. Virussen heersen, je kunt er besmet door raken en hoe meer mensen er bij elkaar komen hoe groter de kans op besmettingen. Het is dan vooral onvoorspelbaar hoe ziek je van een besmetting kunt worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:40 schreef GereDathan het volgende:
Jammer dat we toch nog een lichte stijging hebben op de verpleeg, maar heel fijn dat de IC vandaag een daling laat zien.
Zoals@George_of_the_jungle aangeeft, het is en blijft een gek virus. Het is totaal niet voorspelbaar. Hoop dat het goed nieuws is dat NL als een van de eerste landen een stijging doormaakt, hopelijk gaan we ook als een van de eersten weer dalen.
Ik ben er overigens van overtuigd dat de stijgingen in NL 100% te maken hebben met het loslaten van de maatregelen. Men heeft gewoon meer en nauwer contact, helaas werkt dat ook door naar leeftijdsgroepen die wel een risico vormen. Gelukkig hebben we dit keer de boosters beschikbaar voor het uit de klauwen loopt, iedereen kan nu zelf beslissen of ze wel of niet de booster wensen. Ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen, ook in de groep 70+ er geen zin in hebben, maar het is in ieder geval een vrije keuze op dit moment.
Klopt, en dat is ook precies waarom je nu ook een griepgolf ziet ontstaan. Net als we dat eerder hebben gezien na het loslaten van maatregelen. Vrij normale gang van zaken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar gewone griepvirussen zijn toch ook niet altijd voorspelbaar? Kan ook in de zomer nog weleens opleven. Virussen heersen, je kunt er besmet door raken en hoe meer mensen er bij elkaar komen hoe groter de kans op besmettingen. Het is dan vooral onvoorspelbaar hoe ziek je van een besmetting kunt worden.
Helemaal stoppen lijkt mij niet verstandig, ik denk dat we bij mensen die naar het ziekenhuis gaan wel moeten blijven testen voorlopig. Niet zozeer voor de cijfers, maar om te zorgen dat we in de ziekenhuizen mensen met en zonder Corona niet gaan mengen. We hoeven er niet meer zo streng op te zijn met letterlijk dichtgeplakte afdelingen en volledig ingepakt personeel zoals eerder, maar een scheiding van kamers en personeel wat een FFP2 mondmasker gebruikt lijkt mij in de huidige fase wel verstandig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:59 schreef Multatilu het volgende:
Het wordt nu toch echt tijd om in Nederland te stoppen met testen en isolatie los te laten. Dit zouden mooie laatste stappen zijn richting normalisering.
Van de beperkte stijging die we zien in de ziekenhuizen weten we dat die stijging voor een significant deel veroorzaakt wordt door mensen die met Corona opgenomen worden en niet door Corona. De gedraging van het virus zorgt, wanneer we stoppen met testen en isolatie, echt niet meer voor een ineenstorting van de zorgcapaciteit. Die capaciteit staat daarentegen wel onder druk door zorgpersoneel dat in isolatie moet vanwege een besmetting met onschuldige en lichte klachten.
Bedankt voor de toevoegingen. Testen is goed, maar op de achtergrond bij opname bijvoorbeeld. Registreer dit ook, maar publiceer de aantallen niet. En thuisblijven bij klachten moet en moest vroeger ook zeker de norm zijn. Klachten zouden een goede indicator zijn om aan te tonen of je een virale infectie doormaakt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Helemaal stoppen lijkt mij niet verstandig, ik denk dat we bij mensen die naar het ziekenhuis gaan wel moeten blijven testen voorlopig. Niet zozeer voor de cijfers, maar om te zorgen dat we in de ziekenhuizen mensen met en zonder Corona niet gaan mengen. We hoeven er niet meer zo streng op te zijn met letterlijk dichtgeplakte afdelingen en volledig ingepakt personeel zoals eerder, maar een scheiding van kamers en personeel wat een FFP2 mondmasker gebruikt lijkt mij in de huidige fase wel verstandig.
De isolatie hoeft van mij ook niet meer zo strict, ik hoop dat het meerendeel van NL ondertussen verstandig genoeg is om bij serieuze verkoudheid of griepklachten afstand te nemen van de rest van NL. Iets wat je eigenlijk al jaren zou moeten doen en erin zou moeten blijven. Dat staat los van Corona, het is van de zotte dat we in NL gewend zijn om grieperig en zwaar hoestend naar kantoor te gaan. Enerzijds omdat we stoer willen doen en anderzijds omdat veel werkgevers nog totaal achterhaalde regels hebben zoals wachtdagen of bonus bij niet ziek zijn. We moeten, mijn inziens, meer toe naar een maatschappij waarbij ziek zijn betekent dat je thuis blijft. En zeker met de huidige mogelijkheden van thuiswerken voor veel mensen is dat makkelijker dan ooit.
Ik bedoelde meer aan te geven dat we nu in twee máánden net zoveel positieve testuitslagen hadden als in afgelopen (pakweg) twee jaar en dat toch de ziekenhuiscijfers niet op dat niveau mee stijgen.....quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, en dat is ook precies waarom je nu ook een griepgolf ziet ontstaan. Net als we dat eerder hebben gezien na het loslaten van maatregelen. Vrij normale gang van zaken.
Het grote verschil is en blijft dat griep een veel grotere hoeveelheid immuniteit heeft opgebouwd in de bevolking. Iedereen komt daar al sinds zijn of haar geboorte mee in aanraking. Dat is ook wat het NOS artikel laat zien, ondanks het hoge aantal besmettingen en vaccinaties in 2020 en 2021 komt het gewoon nog een keer langs. Elke keer dat het langs komt worden mensen minder ziek en bouwen ze meer weerstand op. Laagje voor laagje. Totdat we het punt bereiken dat het echt een verkoudheid is geworden.
Gelukkig niet, dat verband is helemaal los ondertussen. En dat is erg prettig. Verwacht dat dat met de tijd nog verder uit verband zal raken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer aan te geven dat we nu in twee máánden net zoveel positieve testuitslagen hadden als in afgelopen (pakweg) twee jaar en dat toch de ziekenhuiscijfers niet op dat niveau mee stijgen.....
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 50,1%
donderdag: 74.518
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 501.900 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Ergens vind ik dat toch een rare benadering. Je wilt wel dat bekend is hoeveel virus er is, maar je wilt het eigenlijk niet weten, of iig niet onder je neus gedrukt krijgen. Maar ik snap het wel. Ik wil ook dat men het wel in de gaten houdt, maar ik hoef er inderdaad niet dagelijks mee lastig gevallen worden. Eigenlijk wel een rare situatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Testen is goed, maar op de achtergrond bij opname bijvoorbeeld. Registreer dit ook, maar publiceer de aantallen niet.
Mooiquote:
Ik las de link en dacht dat ze 23 maart wilden afschaffen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:
![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-afschaffen-23-maart
Multatilu is toch die schrijver?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Bedankt voor de toevoegingen. Testen is goed, maar op de achtergrond bij opname bijvoorbeeld. Registreer dit ook, maar publiceer de aantallen niet. En thuisblijven bij klachten moet en moest vroeger ook zeker de norm zijn. Klachten zouden een goede indicator zijn om aan te tonen of je een virale infectie doormaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik las de link en dacht dat ze 23 maart wilden afschaffen.
Vanwege internationale regels, niet elk land heeft alles al losgelaten.....quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:00 schreef ThijsTH het volgende:
Leuk, alleen dan waarom in vliegtuigen nog wel mondkapjes? Slaat echt helemaal nergens op....
Dit is de IATA / ICAO die dit moet afschaffen, en dat kan nog wel eventjes duren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Vanwege internationale regels, niet elk land heeft alles al losgelaten.....
Toch snap ik dat niet. Als je vliegt naar een land waar er nog wel mondkapjes gelden, kan je toch gewoon in het vliegtuig de kapjes af doen en weer om doen als je het vliegtuig uitstapt.....quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Vanwege internationale regels, niet elk land heeft alles al losgelaten.....
Het gaat erom dat Nederland niet in hun eentje kan beslissen of mondkapjes nog nodig zijn, die zijn afhankelijk van regels in andere landen en dit kon je héél goed zelf ook wel bedenken hèquote:Op donderdag 10 maart 2022 19:45 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet. Als je vliegt naar een land waar er nog wel mondkapjes gelden, kan je toch gewoon in het vliegtuig de kapjes af doen en weer om doen als je het vliegtuig uitstapt.....
quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Nederland niet in hun eentje kan beslissen of mondkapjes nog nodig zijn, die zijn afhankelijk van regels in andere landen en dit kon je héél goed zelf ook wel bedenken hè
Je hebt wel de pik op me de laatste tijd he.....quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Nederland niet in hun eentje kan beslissen of mondkapjes nog nodig zijn, die zijn afhankelijk van regels in andere landen en dit kon je héél goed zelf ook wel bedenken hè
Kap gewoon met deze act.....quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:45 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
[..]
Je hebt wel de pik op me de laatste tijd he.....
Nee, ik snap niet dat Nederland niet gewoon kan zeggen in vliegtuigen hoeven mondkapjes ook niet, tenzij je je gaat bevinden in een land waar het wel verplicht is. Dat is toch niet zo moeilijk....
Nederland bepaalt de internationale regels niet. En je bent technisch niet meer in Nederland zodra je de douane gepasseerd bent voordat je het vliegtuig instapt. Vandaar ook het duty-free shoppen bijv.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:45 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
[..]
Je hebt wel de pik op me de laatste tijd he.....
Nee, ik snap niet dat Nederland niet gewoon kan zeggen in vliegtuigen hoeven mondkapjes ook niet, tenzij je je gaat bevinden in een land waar het wel verplicht is. Dat is toch niet zo moeilijk....
Dat verklaart ook wel waarom de ziekenhuiscijfers niet mee stijgen met de dagelijkse positieve testuitslagen, toch?quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De stijging in opnames in de UK lijkt mogelijk vooral te verklaren zijn door opnames van mensen MET covid en niet door opnames van mensen DOOR covid.
[ twitter ]
Ze stijgen wel mee, en ze zijn zelfs vrijwel tegelijk met de testuitslagen gestegen. En dat is eigenlijk ook wel logisch, aangezien de toename in opnames vooral mensen zijn die opgenomen worden met Covid. Het virus neemt overal toe, dus ook onder opgenomen mensen. Een toename in mensen die opgenomen worden door Covid komt pas ongeveer een week na toename van het virus, omdat die mensen eerst echt ziek moeten worden en dat duurt even. Maar als het virus overal toeneemt, en opgenomen mensen worden routinematig getest, dan zie je die toename dus ook gelijk onder opgenomen mensen, en is dus in gerapporteerde opnames.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dat verklaart ook wel waarom de ziekenhuiscijfers niet mee stijgen met de dagelijkse positieve testuitslagen, toch?
Oh ik dacht eigenlijk even heel simpel dat die 3 miljoen hier van januari/februari niet terug te zien zijn in het ziekenhuis, het groeit niet in hetzelfde tempo bedoelde ik.....quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze stijgen wel mee, en ze zijn zelfs vrijwel tegelijk met de testuitslagen gestegen. En dat is eigenlijk ook wel logisch, aangezien de toename in opnames vooral mensen zijn die opgenomen worden met Covid. Het virus neemt overal toe, dus ook onder opgenomen mensen. Een toename in mensen die opgenomen worden door Covid komt pas ongeveer een week na toename van het virus, omdat die mensen eerst echt ziek moeten worden en dat duurt even. Maar als het virus overal toeneemt, en opgenomen mensen worden routinematig getest, dan zie je die toename dus ook gelijk onder opgenomen mensen, en is dus in gerapporteerde opnames.
Check hier het laatste stukje van de grafiek, Non-Primary (= met Covid) stijgt, terwijl Primary (= door Covid) (nog) daalt.
[ afbeelding ]
Een prima situatie inderdaad, dat zal hier niet veel anders zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De stijging in opnames in de UK lijkt mogelijk vooral te verklaren zijn door opnames van mensen MET covid en niet door opnames van mensen DOOR covid.
[ twitter ]
Dat is geen NL regel. Er zijn helaas wel meer regels waar je je op reis aan moet conformeren en die wij niet kennen en/of niet leuk vinden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:00 schreef ThijsTH het volgende:
Leuk, alleen dan waarom in vliegtuigen nog wel mondkapjes? Slaat echt helemaal nergens op....
Je zal maar net jarig zijn dan, schaffen ze je verjaardag afquote:Op donderdag 10 maart 2022 17:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik las de link en dacht dat ze 23 maart wilden afschaffen.
Hadden ze jou niet eens even gevraagd of je wel kon?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben in mineur om Charly Lownoise & Mental Theo. Eindelijk een nieuwe datum, hebben ze hem op 30 juli gezet. Welke idioot doet zoiets, midden in de vakantie. 1 keer raden wat ik 29 juli ga doen....
Neequote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hadden ze jou niet eens even gevraagd of je wel kon?
Wel echt een bummer dan.....quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee
En van de vakantie terugkomen kost ongeveer net zoveel als ze privé inhuren denk ik
Balen! Zelf ook last van. Festival normaliter eind juni, nu of met Pasen, of eind juli. Komt voor meesten in de groep beiden niet goed uit. Juli sowieso onmogelijk door alle kiddo's en dus vakanties waar men aan gebonden is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben in mineur om Charly Lownoise & Mental Theo. Eindelijk een nieuwe datum, hebben ze hem op 30 juli gezet. Welke idioot doet zoiets, midden in de vakantie. 1 keer raden wat ik 29 juli ga doen....
Ja serieus, het is de laatste show van ze. Meer dan 2,5 jaar geleden kaarten gekocht en had er voor april 2020 al héél veel zin in. Na meerdere verplaatsingen door 2020 en 2021 heen had ik verwacht dat ze hem nu naar september oid zouden zetten. Het verschuiven naar een vakantie is krankzinnig. Zeker omdat ze al in december 2021 riepen dat ze snel met een datum zouden komen, en dan kom je 3,5 maand later met dit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Wel echt een bummer dan.....
Argh! Ook frustrerend!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Balen! Zelf ook last van. Festival normaliter eind juni, nu of met Pasen, of eind juli. Komt voor meesten in de groep beiden niet goed uit. Juli sowieso onmogelijk door alle kiddo's en dus vakanties waar men aan gebonden is.
Maar al die concerten/evenementen gaan nu allemaal weer opstarten, misschien hadden ze weinig keuzemomenten?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja serieus, het is de laatste show van ze. Meer dan 2,5 jaar geleden kaarten gekocht en had er voor april 2020 al héél veel zin in. Na meerdere verplaatsingen door 2020 en 2021 heen had ik verwacht dat ze hem nu naar september oid zouden zetten. Het verschuiven naar een vakantie is krankzinnig. Zeker omdat ze al in december 2021 riepen dat ze snel met een datum zouden komen, en dan kom je 3,5 maand later met dit.
Maar ja, als de 1G eraf gaat dan zijn er diverse andere feestjes die ik niet ga missen
Ze zeggen dat er geen keuze was omdat de Ziggo vol zit. Of het zo is weet ik niet, maar ik denk wel dat veel evenementen lokaties en artiesten (zoals ik er net na typte) inderdaad wel vol zitten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:48 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar al die concerten/evenementen gaan nu allemaal weer opstarten, misschien hadden ze weinig keuzemomenten?
Ja, het is vooral balen dat niet iedereen kan. Denk niet dat ik veel zal zien, vooral in het gras zitten en bijpraten met mensen waarvan ik sommigen al bijna 3 jaar niet heb gezien. Maar het positieve is natuurlijk wel dat er feesten en festivals zijn!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Argh! Ook frustrerend!
Snap het wel, alles zit propvol. Niet alleen de locaties, ook de artiesten. Maar ik heb vorig jaar ook al veel mensen horen klagen dat ze in 1 weekend opeens 4 festivals hadden door verschuivingen. Wees dan wijs en spreid het allemaal wat meer, desnoods richting 2023.
Ik voorzie voor de festivals als Lowlands en Pinkpop ook wel problemen met artiesten. Veel grote namen hebben nog geen tournee plannen en ze komen echt niet voor 1 optreden in NL met hun hele spul. Normaliter past dat in een Europese tour.
Het is wel echt Nederlands, alles moet het liefst direct en vol gas.
Had inderdaad handiger gekuntquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze zeggen dat er geen keuze was omdat de Ziggo vol zit. Of het zo is weet ik niet, maar ik denk wel dat veel evenementen lokaties en artiesten (zoals ik er net na typte) inderdaad wel vol zitten.
Het vervelendste vind ik dat ze het zo kort dag bekend maken. Als ze dit in december 2021 gecommuniceerd hadden dan had ik mijn vakantie erna of ervoor gedaan. Net als veel mensen. De meeste mensen zullen pas zo rond februari begonnen zijn over de vakantie toen er meer duidelijk werd welke kant we opgingen.
De essentie van veel festivals tochquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, het is vooral balen dat niet iedereen kan. Denk niet dat ik veel zal zien, vooral in het gras zitten en bijpraten met mensen waarvan ik sommigen al bijna 3 jaar niet heb gezien.
Absoluut, goed om te zien. En ook heel positief dat er in NL nu afscheid genomen lijkt te worden van alle maatregelen. Dat betekent dat we vanaf 24 maart weer echt normaal kunnen doen en nergens meer over na te hoeven denken voor je het gaat doen.quote:Maar het positieve is natuurlijk wel dat er feesten en festivals zijn!
Niet direct corona gerelateerd, maar wel heel positief en daarmee passend hier! Nu de maatregelen eraf gaan moeten we onze dierbaren natuurlijk wel kúnnen bezoekenquote:Kabinet grijpt nog sneller in: accijns op brandstof al vanaf 1 april omlaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door GereDathan op 11-03-2022 14:03:22 ]
Er is hard gewerkt, maar het resultaat mag er zijn.quote:
Vandaag nog even van het zonnetje genieten als beloning?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Er is hard gewerkt, maar het resultaat mag er zijn.
ijsje erbijquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vandaag nog even van het zonnetje genieten als beloning?
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 34,6%
vrijdag: 69.186
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 497.500 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Supermarkt ijsquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik nog even naar de supermarkt ga lopen hier naast kantoor
Helaas heb ik dat geluk niet hierquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Supermarkt ijs![]()
hier een echte ijscoboer op loopafstand
Ook lekker!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Helaas heb ik dat geluk niet hier
Van de week weer naar de lokale Italiaanse ijswinkel
Goed ideequote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:57 schreef simonblue het volgende:
Dit artikel had ik nog niet voorbij zien komen:
https://www.omroepbrabant(...)dt-etz-viroloog-murk
In het kort:
- arts-microbioloog Murk is er voorstander van om het massale testen te stoppen.
- Hij is ook voorstander van het stoppen met isolatie/quarantaine
- Voor kwetsbaren is hij voorstander van maatregelen (bijv mondkapjes in verpleeghuizen) en het halen van een boosterprik wanneer dat geadviseerd wordt.
- In zijn ziekenhuis is~50% van de patienten opgenomen met corona en ~50% door corona.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet direct corona gerelateerd, maar wel heel positief en daarmee passend hier! Nu de maatregelen eraf gaan moeten we onze dierbaren natuurlijk wel kúnnen bezoekenIn de UK zijn meer bezig met een winstbeding geloof ik. Dus niet zozeer accijnzen omlaag, maar winst van de bedrijven limiteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Accijnzen omlaag betekent minder inkomsten overheid, en moet uiteindelijk toch opgehoest worden. Winst bedrijven limiteren zou belastinginkomsten instand moeten houden, maar dan gaan bedrijven wel minder investeren, en dat kan ook gevolgen hebben op de lange duur.
Kwam dit ook tegen gister: https://www.ft.com/content/e26c93a0-90e7-4dec-a796-3e25e94bc59bquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:57 schreef simonblue het volgende:
Dit artikel had ik nog niet voorbij zien komen:
https://www.omroepbrabant(...)dt-etz-viroloog-murk
In het kort:
- arts-microbioloog Murk is er voorstander van om het massale testen te stoppen.
- Hij is ook voorstander van het stoppen met isolatie/quarantaine
- Voor kwetsbaren is hij voorstander van maatregelen (bijv mondkapjes in verpleeghuizen) en het halen van een boosterprik wanneer dat geadviseerd wordt.
- In zijn ziekenhuis is~50% van de patienten opgenomen met corona en ~50% door corona.
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 23,5%
zaterdag: 60.043
zondag:
maandag:
totaal: 482.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Ja, en straks neemt Oliver23 afscheid van Twitter en treedt er dus iemand terug van het kaliber Spinoza, Drees en Thorbecke.quote:
We zullen hem een waardig afscheid geven toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en straks neemt Oliver23 afscheid van Twitter en treedt er dus iemand terug van het kaliber Spinoza, Drees en Thorbecke.
Ik dacht eerst dat je schreef "waardeloos afscheid". Toen dacht ik 'Nee, dat kunnen we niet máken.' Maar goed, te snel gelezen. Ja, een waardig afscheid, daar kan ik wel mijn handtekening onder zetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
We zullen hem een waardig afscheid geven toch?
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je schreef "waardeloos afscheid". Toen dacht ik 'Nee, dat kunnen we niet máken.' Maar goed, te snel gelezen. Ja, een waardig afscheid, daar kan ik wel mijn handtekening onder zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Beterschap! Hopelijk blijven jullie zonder klachten!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Hier beiden een positieve test vanochtend helaas. Voelen ons goed vooralsnog maar nu dus paar dagen thuis.
Officiële positieve tests.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:26 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 65,7 naar 65,0.
Beterschap!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Hier beiden een positieve test vanochtend helaas. Voelen ons goed vooralsnog maar nu dus paar dagen thuis.
Hopelijk blijft het symptoomloos.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Me eens, maar dan mogen die zelftests wel een heel stuk betrouwbaarder worden dan nu.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vraag me af of we dit veel meer gaan zien in de toekomst. Je hebt een kriebel in je keel, iets snufferig als je 's ochtends opstaat en je doet een testje om te checken of het niet een van een lijst virussen is. Zo ja, paar dagen vanuit thuis werken.
[...]
Misschien moeten we juist eens leren accepteren dat niet elk kuchje en elke snotneus nog gevaarlijk is. En thuis blijven, thuis werken is leuk als je een kantoorbaan heb, maar zeker bij mijn bedrijf hebben ze anderhalf jaar alle zeilen moeten bijzetten om alle cliënten toch hulp te blijven ondanks talloze ziekmeldingen van mijn collega'squote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het symptoomloos.
Vraag me af of we dit veel meer gaan zien in de toekomst. Je hebt een kriebel in je keel, iets snufferig als je 's ochtends opstaat en je doet een testje om te checken of het niet een van een lijst virussen is. Zo ja, paar dagen vanuit thuis werken.
Ik kan voors en tegens bedenken en ook problemen. Het is natuurlijk handig om te weten wat je onder de leden hebt, of wat je niet onder de leden hebt. Ook zal een werkgever er blij mee zijn dat je test en niet naar het werk komt als je iets onder de leden hebt wat reeel kan leiden tot meer werknemers met ziekteverlof in de tijd erna.
Maar ik kan me ook voorstellen dat zoiets zeker niet verplicht moet worden, en dat er issues daaromtrent zouden zijn als men het in wilt voeren, zelfs op vrijwillige basis.
En wat te doen met kinderen, die wil je niet snel thuishouden, laat ze maar lekker allerlei virussen oplopen als hun immuunsystemen nog op hun sterkst zijn.
Ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat men komende jaren toch voorzichtiger zal zijn in vergelijking met pre-corona. Men is zich meer bewust van virussen en besmettingen/besmettelijkheid en hoe het te voorkomen.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Misschien moeten we juist eens leren accepteren dat niet elk kuchje en elke snotneus nog gevaarlijk is. En thuis blijven, thuis werken is leuk als je een kantoorbaan heb, maar zeker bij mijn bedrijf hebben ze anderhalf jaar alle zeilen moeten bijzetten om alle cliënten toch hulp te blijven ondanks talloze ziekmeldingen van mijn collega's![]()
Als je nou blaft als een zeehond en/of koorts hebben zou testen nog enigszins nut hebben, maar echt niet meer voor elk wissewasje testen.
Nou als je ziet hoe iedereen weer van het leven aan het genieten is denk ik dat dát een illusie isquote:Op zondag 13 maart 2022 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat men komende jaren toch voorzichtiger zal zijn in vergelijking met pre-corona. Men is zich meer bewust van virussen en besmettingen/besmettelijkheid en hoe het te voorkomen.
Mooi om te zien hoe deze twee reuzen elke dag rotsblokken naar elkaar gooien en iedereen er getuige van mag zijn.quote:
David en Goliath......maar maak er eens snel kiezelsteentjes van boysquote:Op zondag 13 maart 2022 14:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe deze twee reuzen elke dag rotsblokken naar elkaar gooien en iedereen er getuige van mag zijn.
Om te beginnen met de besmettingen dan maarquote:Op zondag 13 maart 2022 15:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
David en Goliath......maar maak er eens snel kiezelsteentjes van boys
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 14,8%
zondag: 52.326
maandag:
totaal: 462.765 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Ik weet eigenlijk niet wanneer deze precies worden doorgegeven / geupdate.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe zit het in NL inmiddels met de MET en DOOR cijfers in de ziekenhuizen in NL? Zijn de updates daarvan op dinsdag?
Superleuk en gefeliciteerd alsnogquote:Op zondag 13 maart 2022 18:49 schreef CherryLips het volgende:
Voor het eerst in drie jaar weer m'n verjaardag gevierd
Dank je. Aangezien ik het twee jaar niet heb kunnen vieren, ben ik ook gewoon nog twee jaar niet ouder geworden. Vind ik.quote:
Groot gelijkquote:Op zondag 13 maart 2022 18:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dank je. Aangezien ik het twee jaar niet heb kunnen vieren, ben ik ook gewoon nog twee jaar niet ouder geworden. Vind ik.
Zo dacht ik vorige week ook. Dacht dan gaan we het eindelijk eens vieren! Ik zou lekkere taarten bakken.. maar de dag ervoor kreeg zoon Corona. Volgende week is zoon jarig. Dat vieren we volgend weekend, dus we hebben mijn verjaardag ook maar naar daar verschoven. Dan vieren we het gewoon samen dubbel zo goed!quote:Op zondag 13 maart 2022 18:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dank je. Aangezien ik het twee jaar niet heb kunnen vieren, ben ik ook gewoon nog twee jaar niet ouder geworden. Vind ik.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 13 maart 2022 18:49 schreef CherryLips het volgende:
Gezellig, gefeliciteerd!!quote:Op zondag 13 maart 2022 18:49 schreef CherryLips het volgende:
totaal: 409.683
Stijging t.o.v. week ervóór: 8,0%
zondag: 52.326
maandag: 45.892
totaal: 442.547![]()
Het is heel hoopgevend dat de daling goed doorzet. Het wordt steeds duidelijker dat Omikrom BA.2 de versoepelingen en grote feesten eind februari gebruikt heeft als aanjager. Het is ook ondertussen wel duidelijk dat de grootste brandhaarden Amsterdam, Brabant en Limburg zijn. Precies waar toen de grote evenementen waren. Maar dat zie ik graag positief, dan hebben we het maar gehad daar. De boel is ook behoorlijk aan het uitdoven, we dalen echt goed en als dit zo doorzet dan zitten we echt snel weer op wat meer acceptabele getallen.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Daling zet in elk geval wel lekker door, hopelijk gaan we dat gauw terug zien in de ziekenhuizen.
Na twee jaar lockdowns/maatregelen zijn we ook niks meer gewend hè en nu gingen we van lockdown naar opheffen van de maatregelen. Vorig jaar hoorde je mensen nog zeggen: nou als zo een coronabesmetting voelt valt het reuze mee en dit jaar zijn mensen er wel echt behoorlijk ziek van dus ja.....misschien zien we dat terug nu in de ziekenhuiscijfers??quote:Op maandag 14 maart 2022 14:39 schreef GereDathan het volgende:
De ziekenhuiscijfers zijn niet leuk de laatste 2 dagen, grotendeels komt dit door de uitstroom. Maar gek genoeg lijkt de huidige golf toch wat meer ziekenhuisopnames te geven dan de vorige golf die minstens 30% meer besmettingen had per dag.
Dat kan naar mijn idee door 3 redenen komen. Of de besmettingen zijn doorgesijpeld naar een wat meer kwetsbare groep of de BA.2 variant is toch net wat vervelender of men gaat na een zelftest niet meer naar de GGD. En dan weet ik dat ik vergeet dat we langzaam van 25% ziekenhuisopnames met Corona zijn verschoven naar ruim 40%, dat vertekent de cijfers natuurlijk ook weer.
Het is goed om te zien dat de besmettingsgolf op zijn retour lijkt te zijn, als dit zo door daalt dan zitten we snel weer rond de 25-30k per dag. En dan zullen eind volgende week de ziekenhuisopnames ook wel weer wat afnemen verwacht ik.
Het is lastig te zeggen, ik denk dat de stijging zoals @simon_blue aangeeft in de wat oudere groep sowieso voor wat meer opnames zorgt. En opnames met en niet door Corona. Het vertekent allemaal, maar ik denk zelf dat we de IC als maatstaf moeten nemen. Daar kom je niet zomaar met Corona, en daar zie je dat het gewoon al heel lang afnemend en nu stabiel is. Zolang daar geen gekke dingen gebeuren moeten we ons geen zorgen maken.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Na twee jaar lockdowns/maatregelen zijn we ook niks meer gewend hè en nu gingen we van lockdown naar opheffen van de maatregelen. Vorig jaar hoorde je mensen nog zeggen: nou als zo een coronabesmetting voelt valt het reuze mee en dit jaar zijn mensen er wel echt behoorlijk ziek van dus ja.....misschien zien we dat terug nu in de ziekenhuiscijfers??
Dat is inderdaad wel positief, dat de IC 'leeg' blijftquote:Op maandag 14 maart 2022 16:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is lastig te zeggen, ik denk dat de stijging zoals @:simon_blue aangeeft in de wat oudere groep sowieso voor wat meer opnames zorgt. En opnames met en niet door Corona. Het vertekent allemaal, maar ik denk zelf dat we de IC als maatstaf moeten nemen. Daar kom je niet zomaar met Corona, en daar zie je dat het gewoon al heel lang afnemend en nu stabiel is. Zolang daar geen gekke dingen gebeuren moeten we ons geen zorgen maken.
Maar het is sowieso elke keer een effect van afschalen van maatregelen, dan gaan de mensen elkaar weer opzoeken en krijg je elke keer oplevingen. Hoort er bij volgens mij, maak mij er niet meer druk over tegenwoordig.
Ik denk dat ze allemaal bijdragen, en dat het niet zozeer of/of is. Ook de (iets) teruglopende effectiviteit van de boosters zal van invloed zijn. Ben wel benieuwd hoe dat duidelijk gaat worden in verschillen tussen VK en NL. Hier in het VK zijn ze er nog niet over uit of en bij wie een 4e prik gebruikt moet worden, terwijl kwetsbaren in NL al een 4e prik krijgen.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:39 schreef GereDathan het volgende:
De ziekenhuiscijfers zijn niet leuk de laatste 2 dagen, grotendeels komt dit door de uitstroom. Maar gek genoeg lijkt de huidige golf toch wat meer ziekenhuisopnames te geven dan de vorige golf die minstens 30% meer besmettingen had per dag.
Dat kan naar mijn idee door 3 redenen komen. Of de besmettingen zijn doorgesijpeld naar een wat meer kwetsbare groep of de BA.2 variant is toch net wat vervelender of men gaat na een zelftest niet meer naar de GGD. En dan weet ik dat ik vergeet dat we langzaam van 25% ziekenhuisopnames met Corona zijn verschoven naar ruim 40%, dat vertekent de cijfers natuurlijk ook weer.
Het is goed om te zien dat de besmettingsgolf op zijn retour lijkt te zijn, als dit zo door daalt dan zitten we snel weer rond de 25-30k per dag. En dan zullen eind volgende week de ziekenhuisopnames ook wel weer wat afnemen verwacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |