abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2023 @ 14:18:45 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208714685
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 13:40 schreef AnneX het volgende:
Wat klinkt dit allemaal leuk over ‘met de trein op stap’ 👍🏼
Is het ook wel. We hebben gemiddeld zo'n 2200 km gereden in 4 dagen en maar een half uurtje vertraging gehad eigenlijk ^O^ Wat betreft planning adherence één van de beste rondjes ooit :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208714695
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Is het ook wel. We hebben gemiddeld zo'n 2200 km gereden in 4 dagen en maar een half uurtje vertraging gehad eigenlijk ^O^ Wat betreft planning adherence één van de beste rondjes ooit :Y
_O_
  zondag 9 april 2023 @ 14:29:06 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208714773
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 14:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dan lamaar :{w
En dat noemt MIJ snob :{w
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:26:58 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209670872
Fles' Travelsnacks, part 141

Bestemming
Bad Salzuflen, Duitsland

Datum / data
Zaterdag 24 en zondag 25 juni 2023

Vervoer
Treinen. En een taxi.

Voorbereidingen
Boekje maken *O*

Aanraders
Het Gradierwerk is best bijzonder om eens doorheen te lopen. Je loopt dan aan de binnenkant van een houten opstelling met doorntakken waarlangs het uit de grond opborrelende zoute water geleid wordt. Door de wind en de zon slaan verontreinigingen als ijzer en kalk neer op het hout en de takken en verdampt een deel van het water zodat de concentratie van het zout omhoog gaat.

Afraders
Nou ja, het hotel was niet geweldig. Wel een leuk (klein) zwembad, maar geen airco (bloedheet dus) en ik heb de kraan van de wastafel gemold. Lees: kwam gewoon zo los. Meh. Oh en aan het ontbijtbuffet waren geen vleeswaren te vinden. Wel kaas, en een vrij beknopt Engels buffet (geen hash browns, geen bloedworst). Maar ja, voor 80 euro per nacht moet je niet zeuren.

Foto's!

Het begon met een broodje schnitzel op het station van Hamm.

Aankomst van de trein, een Zwitserse Stadler Flirt van Eurobahn, in Bad Salzuflen. Hiervandaan was het zo'n 700 meter lopen naar het hotel.

Ik was wat te vroeg dus de kamer was nog niet klaar. Wel vast de kortingkaart voor het hele zoutcultuurgebeurentje opgehaald. Vlak tegenover het hotel het Holocaust-monument op de plek van de voormalige synagoge uit 1855.

Hip winkeltje met allerlei aftandse "deco" troep. Misschien wat voor @Karzai :D

Het Gradierwerk, het toeristische hoogtepunt van het stadje.

Hier zie je het zoute water er weer onderuit druppelen.

Detail van de doorntakken met in dit geval hoofdzakelijk kalkaanslag, aka "Dornstein" (ijzeraanslag is roestbruin van kleur).

In het gebouwtje van de Tourist Information (dicht op zaterdagmiddag, die Duitsers begrijpen er maar weinig van) was ik op zoek naar een prullenbak. Er stonden bakken genoeg. Men had zelfs speciaal zijn best gedaan op een bord om aan te geven dat dat geen prullenbakken waren, maar wateropvangbakken. Kennelijk is er iets niet helemaal okee met het dak :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, ik het Kurpark in. Gratis toegang met de SalzUflenCard (anders ¤ 4 entree, al is eigenlijk onduidelijk waarvoor precies). Hier een doorkijkje naar de Leopoldsprudel, één van de 9 nog actieve zoutwaterbronnen in het stadje.

Er was natuurlijk ook een Wassertretbecken waar ik natuurlijk ook in geweest ben. En zondag weer :9

Ook best interessant was de Terrapol Salzgrotte. Voor 12 Euro (met die kaart een ekkie korting) mag je drie kwartier in zo'n stoel liggen en helemaal zen worden bij een koele temperatuur, in zilte lucht, goed voor de luchtwegen. En ze draaien er zachte ambient muziek en het geluid van golven op het strand. Erg fijn plekje wel O+

Toen was het tijd voor eten: Franse uiensoep, wat excuusvoer, schnitzel met champignons, hollandaisesaus EN peperroomsaus (en natuurlijk Bratkartoffeln), en een ijscoupe met caramelkorrels en baileys.

Na het eten liep ik terug naar het hotel en kwam ik langs de Paulinenquelle op het Salzhof, ook één van de 9 bronnen.

Gelukkig was het zwembad nog tot laat open, dus daar heb ik ook nog een kwartiertje in liggen spartelen.

Zondagochtend bij het wakker worden even ruzie gemaakt met de kraan bij de wastafel.

Ontbijt. ¤ 17,50 per persoon. Later nog even een Kaiserbrötchen met wat kaas bij gehaald. Maar zo'n bedrag haal je er natuurlijk nooit uit.

Weer terug het stadje in. Prachtige oude gevels uit de Weserrenaissance. Blijkbaar, zoek maar op.

Even verderop hebben ze een heuse geysir gemaakt. Barst elke vijf minuten uit, en dat ziet er dan zo uit.

Oorspronkelijk barstte dat ding dus zonder vorm van poging tot waarschuwing uit. En hee, wat gek, iedereen die langs liep werd zeiknat :o En hee, wat gek, niemand vond dat leuk :o Toen is er dus uiteindelijk een countdown-timer gekomen aan de gevel van een pand links op de rand van de foto, zodat je kunt zien of het verantwoord is om er langs te lopen. De Duitse televisie heeft een programma voor dit soort ongein: Realer Irrsinn. Take a look.

Anyway, ik weer terug het Kurpark in. Er zijn ook bronnen waarvan het water zo weinig zout bevat dat je het kunt drinken voor de heilzame werking, Toch weer 2 euro bespaard met die kaart. Proost!

Daarna het Gradierwerk van binnen bekeken. In die nisjes links en rechts zijn bankjes, daar kun je gaan zitten. Wel een beetje natte boel allemaal maar je kunt plastic zitkussentjes mee krijgen bij de ingang.

Detail: hier zie je dus hoe de takken tussen het houten raamwerk gestoken zijn.

Ook leuk, de mistkamer. Daar mag je op doktersadvies niet langer dan 20 minuten in blijven. Ook weer best een bijzondere ervaring.

Uiteindelijk kun je er ook nog boven op klimmen voor een leuk uitzicht over een deel van het Kurpark.

Uiteindelijk de lunch. Toast Françoise. Getoast brood met brie en bessenprut en peren uit blik en hollandaisesaus. Even in de magnetron gegratineerd zodat het bord gloeiend heet was en de rest ijskoud. Wat de samensteller van deze menukaart gesnoven had weet ik niet, maar ik hoef het niet.

En toen zat het er in Bad Salzuflen wel op. De trein naar Herford viel uit, maar even snel nadenken leverde me een taxirit op naar Herford (toch maar 8 km, wat maakt het uit). En daar was ik dusdanig vroeg dat ik nog even het stadje in gelopen ben. Vanaf het Schillerbalkon kon ik in de verte de Aussichtsbrücke zien liggen waar ik eigenlijk naartoe gewild had. Maarja, zo was het ook wel prima.

Naja en toen naar Bünde en daarvandaan in één keer terug naar Deventer *O*

I hope this has been informative for you, and I'd like to thank you for viewing :) :W
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 juni 2023 @ 19:57:30 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_209671320
Leuke vlog :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_209671623
Topsniek!
Veel gedaan en gezien!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:39:39 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209671818
Die Toast Françoise :|W :r :r :r

Goed weer en leuke dingen gedaan Fles!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209671853
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:44:36 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209671885
quote:
Zou eten

dinsdag 27 juni 2023 @ 20:59:32 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209672058
quote:
yo momma :{w
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:19:13 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209672953
Die toast _O_

Wat toevallig, al die watergerelateerde uitstapjes :D
Spoilers!
  woensdag 28 juni 2023 @ 02:32:22 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209674215
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die toast _O_

_O-
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 12:19:49 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209677738
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die toast _O_

Beroepsdeformatie :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:00:11 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209678272
Stelletje natnekken :{w :6
pi_209731038
Tof weer *O* Broodje schnitzel. Deze man weet _O_
pi_209744116
Ohh wat een leuk topic O+ Ga ik zeker teruglezen en volgen. Is het misschien een idee om globaal neer te zetten wat je ongeveer in totaal kwijt bent aan uitjes/de reis/eten en overnachtingen per reis? Gewoon uit nieuwsgierigheid van mijn kant.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:35:50 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209744424
Neuh :s)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:42:31 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210000392
Fles' Travelsnacks, part 142

Bestemming
Luxemburg

Datum / data
15 t/m 18 juli 2023

Gezelschap
@Cat-astrophe

Vervoer
De modaliteitsbingo raakte aardig vol: Trein, treinvervangend busvervoer, regulier busvervoer, tram, taxi, kabelbaan, lift, en veel benenwagenwerk. Dan denk ik dat we alles wel hebben.

Aanraders
Wandeling maken door de oude stad. Erg mooi, veel op en af maar het is het best waard.

Afraders
Check de tijden van de bus en zorg dat je niet op een taxi aangewezen bent want die zijn peperduur. We waren zomaar 30 Euro kwijt voor een stukje van nog geen 3 km.

Foto's!

Het begon na wat voortransport met deze Siemens Desiro ML op het enigszins psychedelische station van Liège-Guillemins.

In Clervaux bleek ineens dat er (al zes weken) werkzaamheden waren en de trein niet verder reed. Dus pakten we de vervangende snelbus naar Ettelbrück.

Uiteindelijk kwamen we aan op het station van Luxemburg zelf. Daar eerst even boodschappen gedaan omdat we in een AirBnB sliepen waar geen winkels in de buurt waren. Toen weer met de trein terug naar Dommeldange waar de compound in de buurt was. Inmiddels regende het wel behoorlijk hard.

Het uitzicht uit ons appartement. Ja, ook nog twee trappen op inderdaad.

Mooie wolkenluchten bij zonsondergang.

Op zondag liepen we eerst naar het nieuwe station Pfaffenthal-Kirchberg. Daarvandaan vertrekt een kabelbaantje over een lengte van 200 meter naar de bovenkant van het dal, waar de Groothertogin Charlottebrug begint. Mooi werk :P

Vanaf de brug heb je al uitzicht op de stad en het dal met de spoorlijn.

In het verlengde van de brug de tamelijk megalomane Europa-wijk Kirchberg.

Bejaardentehuis "Fondation Pescatore" aan de overkant van het dal.

Daarvandaan gingen we met de panoramalift weer omlaag.

Hier één van de verdedigingstorens uit (ik denk) de 17e eeuw. Op de achtergrond een stuk van die nogal beeldbepalende brug.

Een stukje verderop ontdekten we zowaar een Wassertretbecken. Daar moeten we in! *O*

Inmiddels was het wel tijd voor een plaatsvervangende lunch: Koffie (thee) met gebak van de Poolse supermarkt onderaan de panoramalift.

Daarna weer met de panoramalift naar boven en met de tram terug de brug over.

Midden in de Europa-wijk staat namelijk ook het nationale watersportcentrum D'Coque waar je van 5 verschillende hoogtes duikplanken kunt springen. Maar je kunt er ook gewoon baantjes trekken in een Olympisch 50-meterbad. Dus dat hebben we maar gedaan. Badmuts verplicht. En die had ik dus niet meegenomen. Kon ik er eentje lenen van de badmeester. Hij wilde hem wel weer terug. Om de hygiëne was het in elk geval niet te doen dus. Rare jongens, die Galliërs.

Enfin, daarna nog een eind teruggewandeld naar de basis. 's Avonds weer met de bus de stad in voor een hapje eten. Dat werd deze kalkoen cordon bleu met champignonsaus. Erg lekker.

Na het eten zijn we nog even wat gaan drinken in een hip straatje vol met hippe tentjes en andere hippe dingen. En toen wij er aan toe waren om weer naar huis te gaan bleken we net de laatste bus gemist te hebben. Dus maar een taxi genomen die achteraf wel erg duur was. Maar goed. Voor dat geld mochten we er wel een foto van maken ook, vond ik.

Maandagochtend gingen we met de bus de stad in voor in eerste instantie wat souvenirtjes, en daarna de Wenzel rondwandeling. Dan kom je langs allerlei plekken met fraai uitzicht op het centrum.

Aan het eind van de wandeling was het weer lunchtijd :Y) :9

Hierna hadden we het eigenlijk wel een beetje gezien. Maar eerst bezochten we nog de Cathédrale Notre-Dame, en moesten we nog een ijsje eten. Hier poseer ik even met de Coupe After Eight van Cat vanwege een controverse daarover in de KSC. Stiekem had ik zelf een ander ijsje :9 Een coupe Malaga.

's Avonds weer lekker gegeten in de stad, met een kaasplankje en een glaasje port als toetje :9

Dinsdagochtend waren we tijdens het wachten op de bus nog getuige van deze meneer die druk was met het schilderen van de haaientanden en de zebrastrepen. En een beetje aftoppen met sneldroogpoeder (of zand, weet ik veel).

En toen de bus gekomen was gingen we de stad in voor een ontbijtje. Het stokbrood van zaterdagmiddag was namelijk op maandag al niet meer te harden :') Dusja. En hierna zijn we de rest van de dinsdag bezig geweest om thuis te komen *O*

Kortom, een geslaagd weekendje :Y
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 20:48:03 #219
184769 crew  Deisyy
pi_210000455
Leuk verslag weer, mooie plaatjes hoor en een goed 'glaasje' port :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_210000475
Oké, ik zet Luxemburg-stad op het weekendje-weg-lijstje. ^O^
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:55:20 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210000530
Oh ja, het openbaar vervoer in heel Luxemburg-land is gratis. Met uitzondering van de 1e klas in de trein.

Is al een paar jaar zo trouwens. Ongeveer net zo lang als die tramlijn er ligt. Die hebben ze dus speciaal aangelegd om daar geen cent voor te vangen. Rijdt op zondag 8 keer per uur, doordeweeks 12 _O_
pi_210000550
Flink glaasje port wel :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210000763
Leuk leuk *O*
pi_210000910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:48 schreef Deisyy het volgende:
Leuk verslag weer, mooie plaatjes hoor en een goed 'glaasje' port :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:57 schreef Hallojo het volgende:
Flink glaasje port wel :o
Dat vonden wij ook :D

Het hing qua percentage tussen wijn en port in, vond ik.
Lekker glas, en we zaten prrrrima op het terras dus we hebben de tijd genomen. Deze avond wel vooraf gecheckt hoe laat de laatste bus terug ging :7
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210001067
Snackje nog even completeren :+

Wat Fles niet vertelde: hij spreekt een flinke mond Pools :o Toen we koffie en gebak gingen halen wist ik niet wat me overkwam toen hij begon te ratelen _O- _O_
Mijn hoofd maakte meteen kortsluiting (had het al lastig met de mix van Frans, Luxemburg en Duits) dus ik gooide er wat Russisch in… wellicht wat minder tactisch :@ :')

Tevens grepen we beiden niet de kans om tuinbonen te eten ;(
Standpunt van Fles was uiteraard duidelijk

En ik had zin in Kniddlen. Prutje van knoedels en saus bleek smakelijk, maar niet echt fotogeniek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellig tripje *O*
pi_210001119
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Wat Fles niet vertelde: hij spreekt een flinke mond Pools :o Toen we koffie en gebak gingen halen wist ik niet wat me overkwam toen hij begon te ratelen _O- _O_
Mijn hoofd maakte meteen kortsluiting (had het al lastig met de mix van Frans, Luxemburg en Duits) dus ik gooide er wat Russisch in… wellicht wat minder tactisch :@ :')

[ afbeelding ]
En ik had zin in Kniddlen. Prutje van knoedels en saus bleek smakelijk, maar niet echt fotogeniek.

SPOILER
Gezellig tripje *O*
Goeie aanvulling :D
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 21:42:13 #227
184769 crew  Deisyy
pi_210001269
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[ afbeelding ]

SPOILER
Gezellig tripje *O*
ANWB-stel :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 22:14:03 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210001794
Ja ik vertel meestal alleen de leuke dingen :+ Nou ja GEEN Tuinbonen dus ^O^ dikke prima.
pi_210002272
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, het openbaar vervoer in heel Luxemburg-land is gratis. Met uitzondering van de 1e klas in de trein.

Is al een paar jaar zo trouwens. Ongeveer net zo lang als die tramlijn er ligt. Die hebben ze dus speciaal aangelegd om daar geen cent voor te vangen. Rijdt op zondag 8 keer per uur, doordeweeks 12 _O_
netjes _O_

en leuke snack weer :)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 23:26:00 #230
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210002851
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 142

Bestemming
Luxemburg

In Clervaux bleek ineens dat er (al zes weken) werkzaamheden waren en de trein niet verder reed. Dus pakten we de vervangende snelbus naar Ettelbrück.

6 weken? Dat is al ruim een half jaar bezig ofzo :D
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210002922
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 23:26 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
6 weken? Dat is al ruim een half jaar bezig ofzo :D
Naar ik later, met wat uitzoekwerk, begreep was er vorig jaar zomer een tunnel ingestort… dus dat kan best kloppen ja.

Wij hadden alleen de info in de trein via het omroepsysteem. Een trein die overigens nog heel optimistisch vanuit Luik rechtstreeks naar Luxemburg Stad leek te gaan volgens de info.
Halte voor Clervaux in turbo Frans dat er ‘iets’ aan de hand was. Matig omroepsysteem en basiskennis frans liet wat infogaten achter.
Daarna de mededeling op de matrix schermpjes net voordat de trein in Clervaux aankwam dat dit het eindstation werd.
En vervolgens (in de regen }:| ) de zoektocht naar de bus. Die overigens wel snel gevonden was. (Omdat het een pieieiepklein station was). Bus vinden op de terugweg… iets ingewikkelder want van goede bebording heeft niemand blijkbaar gehoord.
En dáárrrr vonden we ook de affiches die de planning aangaven van -6 weken tot +4 weken rondom de periode dat wij er waren.

Deze opeenvolging van voor ons onverwachte gebeurtenissen die blijkbaar al tijden bezig waren maar nergens vooraf vermeld werden deden echt wonderen voor ons humeur *O* Not. :')
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 23:40:08 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210002964
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 23:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Deze opeenvolging van voor ons onverwachte gebeurtenissen die blijkbaar al tijden bezig waren maar nergens vooraf vermeld werden deden echt wonderen voor ons humeur *O* Not. :')
Frappant, normaal laat Fles zich niet van de wijs brengen als het reisschema over de kop gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 22 juli 2023 @ 23:40:43 #233
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210002971
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 23:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Naar ik later, met wat uitzoekwerk, begreep was er vorig jaar zomer een tunnel ingestort… dus dat kan best kloppen ja.

Wij hadden alleen de info in de trein via het omroepsysteem. Een trein die overigens nog heel optimistisch vanuit Luik rechtstreeks naar Luxemburg Stad leek te gaan volgens de info.
Halte voor Clervaux in turbo Frans dat er ‘iets’ aan de hand was. Matig omroepsysteem en basiskennis frans liet wat infogaten achter.
Daarna de mededeling op de matrix schermpjes net voordat de trein in Clervaux aankwam dat dit het eindstation werd.
En vervolgens (in de regen }:| ) de zoektocht naar de bus. Die overigens wel snel gevonden was. (Omdat het een pieieiepklein station was). Bus vinden op de terugweg… iets ingewikkelder want van goede bebording heeft niemand blijkbaar gehoord.
En dáárrrr vonden we ook de affiches die de planning aangaven van -6 weken tot +4 weken rondom de periode dat wij er waren.

Clervaux is O+ O+ O+
Die affiches kan wel, ze blijven de her-opening van die lijn maar uitstellen.
pi_210002976
En dan hebben we de bronstige jongeren en het rode leger niet eens vermeld :D

Coupe vanaf Maastricht zijn we maar ontvlucht nadat er eerst een groep jonge kerels van zo’n jaar of 18 instapten. Met bijbehorend volume. Toen er vervolgens ook nog wat dames van die leeftijd een plekje zochten… hormonen overal _O- Men was erg blij toen wij opbokten om plek te maken voor die dames *giebelgiebel*

Coupe verder.. rust O+

Vanaf Luik: trein vol met zeker 2958557382 mini-scouting leden in rode shirtjes :D Oké, het waren er vast wat minder. MAAR HET VOELDE WEL ZO.
Alleen waren zij slim genoeg om vóór het busdébacle al uit te stappen. Beter voor ons ook. Zoveel lijfjes in één bus… had nooit gepast _O-
pi_210002981
Verder was het écht wel leuk hoor :')
pi_210002987
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 23:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Frappant, normaal laat Fles zich niet van de wijs brengen als het reisschema over de kop gaat.
Ja, je verwacht het niet he _O-

Hij kon het niet waarderen dat ik opmerkingen maakte over een zeker boekjeboekje. Wat nu niet meer klopte O+
  zondag 23 juli 2023 @ 09:35:47 #237
63722 z80
I fink you freaky
pi_210004625
Ziet er uit als een interessante stad om doorheen te slenteren voor meerdere dagen.
Zet op het wensenlijstje "Luxemburg stad". Eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 23 juli 2023 @ 10:05:37 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210005076
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 23:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
k heb niet veel aan hijgerige kutmailtjes van NS met "Informatie over uw reis" waar vervolgens alleen de planmatigheden in staan en geen woord over werkzaamheden die bepaald niet ad hoc zijn nee. Maar verder ging het best prima hoor. Alleen in Ettelbrück was het even zoeken naar de bus. Maar het humeur heeft er niet onder geleden. Cat is gewoon niks gewend :D
  zondag 23 juli 2023 @ 11:45:52 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210006403
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 09:35 schreef z80 het volgende:
Zet op het wensenlijstje "Luxemburg stad".
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Oké, ik zet Luxemburg-stad op het weekendje-weg-lijstje. ^O^
Ik ga geld vragen als city marketeer *)
pi_210006674
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 23:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verder was het écht wel leuk hoor :')
Konden jullie niet met de auto :?
pi_210006680
quote:
Ziet er uit als een interessante stad om doorheen te slenteren voor meerdere dagen.
Zet op het wensenlijstje "Luxemburg stad". Eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.
Wij deden 'heel' Luxemburg in een week *) *)
  zondag 23 juli 2023 @ 12:54:24 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210007115
quote:
Zwaar ondergewaardeerd dat Luxemburg, je kunt er waanzinnig mooi wandelen

https://www.mullerthal-trail.lu/nl

Dikke aanrader
pi_210015044
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Konden jullie niet met de auto :?
Uiteraard, maar Fles = trein :+
  zondag 23 juli 2023 @ 21:44:42 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210015991
Volgende keer gaan we vliegen.
  zondag 23 juli 2023 @ 21:45:45 #245
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210016012
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer gaan we vliegen.
Jij milieuhater :(
  zondag 23 juli 2023 @ 21:47:57 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210016050
quote:
10s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Jij milieuhater :(
Ik maak al geen kinderen. Ik mag me helemaal het licht uit mijn ogen vliegen en elke dag 5 kilo rauwe biefstuk eten,
en dan ben ik NOG milieuvriendelijker bezig dan kindermakers :{w
  zondag 23 juli 2023 @ 21:49:03 #247
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210016075
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik maak al geen kinderen. Ik mag me helemaal het licht uit mijn ogen vliegen en elke dag 5 kilo rauwe biefstuk eten,
en dan ben ik NOG milieuvriendelijker bezig dan kindermakers :{w
Meteen weer excuses, als jij gaat vliegen ben je gewoon een milieuhatert.
  zondag 23 juli 2023 @ 22:32:55 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210016894
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Meteen weer excuses, als jij gaat vliegen ben je gewoon een milieuhatert.
Tuurlijk schat
  maandag 31 juli 2023 @ 21:47:24 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210111961
Fles' Travelsnacks, part 143

Bestemming
Stendal en Tangermünde, Duitsland

Datum / data
Vrijdag 28 t/m zondag 30 juli 2023

Beweegreden
Op 31 mei 2023 werd ik 50 jaar oud. Bij die gelegenheid heb ik van mijn KSC-vriendjes hier op Fok! behalve een prachtig fotoboek en een doos speciaalbier, een mooi bedrag gekregen voor een treinreisje, op voorwaarde dat ik er een Travelsnack van ga maken. Bij deze dus: Dank je wel KSC-vriendjes!

Vervoer
De trein natuurlijk. En veel gelopen ook!

Aanraders
Friet uit de frietmachine, nu al in enige seconden op tafel! En het smaakt verrassend goed! En de Uenglinger Tor was ook leuk. En Tangermünde. Eigenlijk was alles leuk *O*

Afraders
Ja, het weer op zaterdagochtend :D Bleek later code oranje voor afgegeven te zijn. Nou ja. Het werd weer droog :s)

Foto's!

Het begon al goed: de Pimpel-expres reed vrijdag zonder het gebruikelijke restauratierijtuig. Dus maar vast een paar blikken Grolsch uit de Kiosk op het perron getrokken, voor onderweg.

Hier komt ie aan.

Toen ik het bij Minden (Westf) tijd vond om de blikken open te trekken kwamen uit allerlei tassen in de coupé ineens ook alcoholische versnaperingen tevoorschijn :D Kennelijk durfde men niet goed of zo. Onder andere deze gin-tonic met flamingo-rietje (voor @bitterbal :P )

Uiteindelijk kwam ik aan in Stendal, waar ik sliep in Hotel Am Bahnhof, tegenover het station. Een eenvoudige kamer.

Omdat het pas kwart voor acht was en er voor zaterdagochtend regen voorspeld was, ben ik gelijk de stad in gelopen voor een eerste indruk. Onderweg kwam ik de Pulverturm tegen, een kruittoren uit 1450, waar vanaf 1838 de brouwers en de hoteliers van de stad hun ijs koel bewaarden.

Daarna even doorgelopen naar de Tangermünder Tor, één van de twee bewaard gebleven stadspoorten. Helaas gesloten.

Onder de Tangermünder Tor stond een gerestaureerde paardentram, die in 1987 ergens in een achtertuin teruggevonden was. Tussen 1892 en 1926 reed er in Stendal een paardentram. Met de afscheidsrit op 14 oktober 1926 kwam er een einde aan de laatste paardentram van Duitsland.

Daarna liep ik door de Bahnhofstrasse weer naar het station en het hotel terug. Inmiddels pakken zich donkere wolken samen. Het zou vrijdagavond droog blijven gelukkig :)

Heerlijk gegeten bij Grieks restaurant Korfu naast het hotel. Bifteki gevuld met feta en jalapeños :Y)

Daarna eigenlijk maar meteen gaan slapen ook, de dag zat er wel op. Volgende ochtend een eenvoudig ontbijtje in het hotel. Met reepjes smac in ketchup, echt oostblokvoer :') (ja zie je niet zo goed op de foto, liggen onder tomaatje/komkommer).

Na het ontbijt volgde een treinritje met deze mooie BR650 naar Tangermünde, 10 km verderop aan de oever van de Elbe (en, u verwacht het niet, de monding van de Tanger). In de verte komt er al wat slecht weer aan.

Eenmaal gearriveerd in Tangermünde stak ik de paraplu op en begon vol goede moed aan de wandeling naar de burcht. Al snel begon het harder en harder te gieten. Uiteindelijk heb ik ongeveer een kwartier onder een bushokje gestaan, wachtend tot dit iets minder zou worden :')

Uiteindelijk bereikte ik de burcht, waar een sjiek restaurant / hotel in gevestigd is tegenwoordig. Ik was allang blij dat ik droog en warm binnen zat, dus besloot maar meteen daar te gaan lunchen. Een fijne salade en dit: Varkenshaasmedaillonnetjes in een jasje van parmezaanse kaas en ei gebakken, op tagliatelle met tomatensaus. Best lekker :Y)

Na het eten was het ergste noodweer gelukkig voorbij. Het werd zelfs droog, dus ik kon nog even een wandeling over de burcht maken. Hier zien we de monding van de Tanger in de Elbe vanaf de burcht.

Hier hebben we de Kapitelturm uit de 14e eeuw, later eeuwenlang gebruikt als graanschuur voor Berlijn. Ik had deze willen beklimmen maar het kwam niet zo uit (geen zin om drie kwartier te wachten etc).

Hier nog een blik op de gevangenistoren en de toegangspoort tot de burcht.

Even verderop bezocht ik het Burgmuseum Schloßfreiheit. Ben je eigenlijk zo doorheen, weinig spannends, maar toch leuk. En even een geurspoor achtergelaten natuurlijk :P

Verder de stad in: De Eulenturm, staat ook ergens midden op straat gewoon. Op de achtergrond de St. Stephanskirche uit het eind van de 14e eeuw.

De St. Stephan van voren. Tevens wereldrecord meeste bakstenen op één foto :P Met zijn 87,40 meter was dit tot 1955 het hoogste gebouw van de hele streek (de Altmark).

Vlak naast de kerk verkochten ze het Tangermünder Kuhschwanzbier, misschien wel het belangrijkste puntje waar ik voor kwam :D B:)B Hier het bord boven de taveerne waar het getapt werd (en waar ik het dus even geproefd heb. Erg lekker! :9 )

Aan de overkant van het plein dit drietal middeleeuws aandoende pandjes. Hierin zitten het hotel en het winkeltje wat bij het betreffende bier hoort.

Op weg terug naar het station kwam ik nog een recent gerestaureerd stuk van de stadsmuur tegen. Daar staat mijn kratje Koeielulbier.

In een kwartiertje reed ik met de trein weer terug naar Stendal, waar het tijd was voor wat opfrissen en een ouwelullendutje. Daarna maar weer de stad in, want ik had nog een Biergarten aan de Stadtsee op de lijst staan. Bij Biergarten Seeperle verhuren ze ook waterfietsen. Tenminste, als het mooi weer is. Nu niet.

Het avondeten heb ik, na die varkenshaasjes en die pasta, vrij klein gehouden. Een onverwacht smaakvol frietje met uit een automaat :o Drie euro, in 35 seconden bereid, #HOEDAN. Nou ja, zo dus.

Een hele belevenis alles bij elkaar :D Eén en ander nog even afgerond met een ijsje.

Zondagochtend na het ontbijt checkte ik uit. Ik mocht de bagage gelukkig in het hotel laten staan want ik wilde eerst nog even naar het dierenpark. Onderweg kwam ik langs een school met typische Oost-Duitse lantarenpalen (en kasseitjes op de weg). Lekker roestig.

Wat later kwam ik aan bij de Tiergarten Hansestadt Stendal waar je voor 4 euro naar binnen mag. Best leuk, veel te zien!

En een leuke manier om fooien bij elkaar te schrapen :D Mesmerizing :s)

Enfin, na ruim een uur had ik dat wel gezien dus liep ik richting de Altstadt. Er was nog tijd genoeg dus ik liep nog even naar de Uenglinger Tor.

En hey verrek, bovenaan die trap staat een deur open :o Je kunt erin *O* Meteen maar even gedaan. Voor twee euro mocht ik zelfs helemaal naar de top klimmen (erg smal). Leuk om nog even meegepakt te hebben *O*

En daarna de tas weer opgehaald in het hotel, een paar broodjes gegeten op het station en de trein terug naar huis weer in *O*

Super cool verjaardagskado *O* _O_
  Redactie Frontpage maandag 31 juli 2023 @ 22:00:12 #250
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210112104
quote:
17s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Een fijne salade en dit: Varkenshaasmedaillonnetjes in een jasje van parmezaanse kaas en ei gebakken, op tagliatelle met tomatensaus.
Salade noemt die dat dan _O-

Maar weer een fijne snack, leuk dat het zo is bevallen *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')