abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203902242

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews
Death metal all the way!
pi_203902244
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203902245
quote:
12s.gif Op woensdag 2 maart 2022 02:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik begrijp daar ook weinig van. Zelensky is zelf Joods?
Ik vind het echt kwalijk dat onze media dit slecht duidt. Dit is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Poetin doelt daarmee ook NIET op Zelensky. Hij benoemt dit ondermeer in zijn toespraak vorige week.

Ik vind het echt kwalijk dat onze duiders zijn toespraak puur als fabeltje wegzet zonder echt te benoemen wat er wordt gezegd. Poetin wordt weggezet als gek. Als ik de vertaling van zijn toespraak lees, is mijn beeld echt anders.

Vertalingen:
https://www.veteranstoday(...)uary-21-2022-speech/

Laten we eerlijk zijn wie heeft zijn toespraak echt gelezen en is niet direct afgegaan op wat onze duiders vertellen?
Ik ging eerste instantie ook op onze duiders af, daarom kwam het voor mij als een schok om de gehele vertaling te lezen.

Ik ben het zeker niet met Poetin eens, maar hij is niet de gek die ons wordt voorgespiegeld. We worden gewoon opgehitst voor een conflict waar machtige belanghebbende baat bij hebben en niet wij de gewone man.
  woensdag 2 maart 2022 @ 05:48:01 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203902247
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Putin mag van mij door 5 paarden uit elkaar getrokken worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203902250
Waar slaat TT op?
pi_203902251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:53 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waar slaat TT op?
Geen idee, ik heb het als TS het niet aangepast.
Death metal all the way!
pi_203902252
Er is geen uitweg meer?

De enige manier om dit te stoppen, is door te voldoen aan de eisen van Poetin, omdat hij never nooit zal afdruipen zonder het doel dat hij voor ogen heeft bereikt te hebben.

Gezien de bereidheid hiertoe ontbreekt, sterker nog steeds meer landen zich tegen Rusland keren, gevechtsvliegtuigen leveren, tegoeden bevriezen etc, behoren inmiddels de onderhandelingen die hij misschien initieel wilde afdwingen, niet meer tot de mogelijkheden, maar die bereidheid is er zelfs niet.

Ik denk echt dat hij voor niets of niemand zal zwichten, hij roept al 14 jaar oid dit nooit te zullen accepteren,, en ik denk dat geen mens hem op andere gedachten kan brengen.

Ik ben verbijsterd dat wij ons allen hebben laten meeslepen in dit conflict, sterker nog niet geprobeerd hebben dit af te wenden.

Ik denk dat we door de reacties en onbereidwilligheid de situatie te deescaleren, we aansturen op een 3e wereldoorlog.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 05:58:11 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203902253
Een invasie met als doel onderhandelingen?

Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203902256
Zou het tactisch niet beter zijn voor de Oekraïne om er een guerilla-oorlog van te maken? Ik denk niet dat ze dit nog heel lang vol gaan houden.
pi_203902258
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:56 schreef Za het volgende:
Er is geen uitweg meer?

De enige manier om dit te stoppen, is door te voldoen aan de eisen van Poetin, omdat hij never nooit zal afdruipen zonder het doel dat hij voor ogen heeft bereikt te hebben.

Gezien de bereidheid hiertoe ontbreekt, sterker nog steeds meer landen zich tegen Rusland keren, gevechtsvliegtuigen leveren, tegoeden bevriezen etc, behoren inmiddels de onderhandelingen die hij misschien initieel wilde afdwingen, niet meer tot de mogelijkheden, maar die bereidheid is er zelfs niet.

Ik denk echt dat hij voor niets of niemand zal zwichten, hij roept al 14 jaar oid dit nooit te zullen accepteren,, en ik denk dat geen mens hem op andere gedachten kan brengen.

Ik ben verbijsterd dat wij ons allen hebben laten meeslepen in dit conflict, sterker nog niet geprobeerd hebben dit af te wenden.

Ik denk dat we door de reacties en onbereidwilligheid de situatie te deescaleren, we aansturen op een 3e wereldoorlog.
En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?
pi_203902259
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:58 schreef sp3c het volgende:
Een invasie met als doel onderhandelingen?

Lol
Wanneer je zijn speeches (complete boekwerken), gaat teruglezen terug tot 2004, vraagt hij continu om onderhandelingen, zet hij continu uiteen wat hem steekt, en waarom de situatie zoals deze zich ontwikkelde in ieders nadeel is.
pi_203902261
Wat ik niet begrijp is dat Poetin voor oorlog kiest. Niemand wil oorlog.

Investeer je energie in je eigen land, maak het welvarend, doe wat goed is!

Waarom zo die drang om alles om je heen maar in te pikken?
Death metal all the way!
pi_203902265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Eviljane het volgende:

Trekje dat wel meer psychopatische dictators hebben.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:06:41 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203902266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Eviljane het volgende:

Psychisch van het padje zijn.

In principe horen mensen van dit kaliber veilig in een GGZ-achtige instelling (zullen ze in Rusland ook wel hebben, neem ik aan) opgeborgen te zijn.
pi_203902267
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:02 schreef Nielsch het volgende:

En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:07:32 #16
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902268
Newsweek suggereert dat de Ukrainse drones door de VS zouden kunnen bestuurd worden.
Russian Missteps Open Door for Biden to Wage Secret Drone War in Ukraine

[ Bericht 14% gewijzigd door crystal_meth op 02-03-2022 06:14:57 ]
are we infinite or am I alone
pi_203902269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zeg maar gewoon heel Europa.

https://www.msn.com/nl-nl(...)deoboodschap-lavrov/

Lavrov: Amerikaanse kernwapens moeten weg uit Europa.

Maar we zullen het moeten accepteren: er zullen altijd mensen blijven kruipen voor de krankzinnige eisen van dictators. In eigen land en daarbuiten.
Het blijft hopen dat er bij de kruipers in Moskou zelf iets gebeurt. Biden en de NAVO zullen het uiteindelijk niet op een directe militaire confrontatie willen laten uitlopen, want einde planeet-risico. In de tussentijd zullen de slachtingen in Oekraïne gewoon doorgaan.
Het is te beroerd voor woorden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203902271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:07 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens Newsweek zijn de drone aanvallen het werk van de VS
Russian Missteps Open Door for Biden to Wage Secret Drone War in Ukraine
Dat staat er helemaal niet.
pi_203902272
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:56 schreef Za het volgende:
Er is geen uitweg meer?

Nee,

We doen toch helemaal niks. Ukraine gaat plat, niks leeft daar meer. Rusland mag het hebben. Wij sluiten Rusland verder af van de wereld.

Nieuwe vijand.

Rusland verkoopt zijn shit wel via China. En over 5-10 jaar als Putin overlijd nemen we weeer contact op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203902273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Psychisch van het padje zijn.

In principe horen mensen van dit kaliber veilig in een GGZ-achtige instelling (zullen ze in Rusland ook wel hebben, neem ik aan) opgeborgen te zijn.
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203902275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.
Nee je hebt zeker niet de antwoorden. Je blijft liever kruipen voor de eisen van een dictator. Leer van de geschiedenis; dat is nog nooit goed afgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 06:11:04 ]
pi_203902278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nog steeds denken dat dit om de NAVO gaat en niet om Poetins expansiedrift. Useful idiot.
Wat heb jij nou gehoord over deze jarenlange build up via onze media. Niks
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:13:13 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat staat er helemaal niet.
Ze suggereren het.
are we infinite or am I alone
pi_203902282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.
Binnenkort niet meer want de doodstraf mag weer.
pi_203902283
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Nielsch het volgende:

Nog steeds denken dat dit om de NAVO gaat en niet om Poetins expansiedrift. Useful idiot.
Is de expansiedrift niet geheel ter zijde van de NAVO?
Daar waren indertijd afspraken over gemaakt:

"Rusland stemt in met de hereniging van Duitsland, in ruil voor de toezegging dat Duitsland verankerd zal zijn in de NAVO, die geen centimeter opschuift naar het oosten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')