Is het niet gewoon richting Transnistrië? Dat is namelijk het ingekleurde gebied daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanuit de Krim dus westwaarts om (direct ook) Moldavië mee te nemen nu ze toch bezig zijn daar..?
Scrummiegod.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat deëscaleren ligt maar bij 1 partij: Rusland.
Echt, hoe krijg je dit soort achterlijke flauwekul je toetsenbord nog uit. Donder gewoon op naar Rusland, ga vechten voor je holmaatje Putin en val normale mensen niet lastig met de stront die uit je vingers komt.
Groter plaatjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Polen staat volgens mij niet op deze kaart, ze hebben Oekraïne opgedeeld in vieren. Er lijkt wel een pijl naar Moldavië te staan.
quote:
Niets want dat is gewoonweg onmogelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vraag me af wat er concreet gebeurt als Ukraine per direct lid wordt van de EU. Vrij reizen dus gelijk 20 miljoen mensen die naar West Europa vertrekken?
ik dek niet dat er een verplichting is maar een wil om het vaderland te verdedigen , en als de dronken russen in kiev staan worden ze afgeslacht met tientallen tegelijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Volgens mij is het tijd voor je medicijnen ouwe![]()
![]()
Wat je allemaal neer plemt heeft geen zak te maken met mijn oprechte vraag of we het allemaal okee vinden dat mensen verplicht worden te vechten
Als doorsnee burger die na een week werken blij is om op de bank te kunnen ploffen en sport te kijken koop ik weinig voor de zgn idealen van anderen zou mijn redenatie zijn. Kijk in mijn hart en zie dat ik er weinig voor voel om ledematen of mijn leven te verliezen voor de waan van vrijheid die anderen menen te zien. Voor de gewone hardwerkende arbeider verandert er weinig als een overheid communistisch is of dat je de illusie hebt door om de paar jaar verkiezingen invloed te hebben. Terwijl een arm of een been (of erger) moeten missen mijn gevoel van vrijheid veel meer zou schaden dan een anders werkende overheid
Dit is dan misschien geen heldentaal maar het lijkt me een natuurlijke reactie dat je gaat voor lijfsbehoud.
Het schijnt dat Loekasjenko echt niets begrijpt van de moderne wereld en technologie, dus ik zie hem hier nog wel voor aan hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niemand is zo dom (zelfs Wit-Rusland niet) dus als die kaart in beeld hangt is dat puur om mensen te misleiden of als vaag dreigement ofzo.
Ik zou iig geen plannen maken rondom een kaart die ergens duidelijk in beeld hangt...
Lol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:31 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hij begint zo echter wel door de mand te vallen. Eerst stoer doen tegen Rusland, achteraf in slachtofferrol kruipen en dan andere landen die er helemaal niets mee te maken hebben erbij proberen te betrekken. Zelensky is verantwoordelijk voor zijn eigen politieke besluiten. We vergeten deze waarheid maar al te graag.
Hele wereld erbij betrekken, dus meer chaos en bloed verrichten? Situatie moet niet verder escaleren maar zo snel mogelijk de-escaleren.
Voor leden die normaal zijn toegetreden was er sowieso toch ook geen sprake van dat hun inwoners zich direct vrij konden vestigen in de hele EU?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets want dat is gewoonweg onmogelijk.
Wees blij dat je dat hier wel mag zeggen dit itt tot Putin die je aan een kort lijntje houdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja. Hij begint irritant te worden. Ook met dat dat ze "meteen tot de EU toegelaten moeten worden". Zo'n proces duurt jaaaaaaaren.
Maar ja, dat mag je allemaal niet zeggen, want in de westerse media is hij de grote held uiteraard.
Misschien dacht hij dat het nog wordt bekeken op een televisie uit 1974 en je toch de details niet zietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het schijnt dat Loekasjenko echt niets begrijpt van de moderne wereld en technologie, dus ik zie hem hier nog wel voor aan hoor.
Ik ben een beetje bozig inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Scrummiegod.
Duidelijk niet de-escalerend bezig hier.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ursula had vandaag ook gesprekken met Georgië. Die willen namelijk ook aspirant lid worden.
[ twitter ]
Ik snap het ook niet zo goed. Bovendien is dit best wel lachwekkend eigenlijk, normaal keiharde eisen stellen en nu ineens een land in oorlog laten toetreden? Dat is enkel een zet op basis van emotie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vraag me af wat er concreet gebeurt als Ukraine per direct lid wordt van de EU. Vrij reizen dus gelijk 20 miljoen mensen die naar West Europa vertrekken?
Dat wordt nog wat, ik denk niet dat Moldavië maar ook Roemenië dat zomaar laten gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Denk dat ze het Russisch gezinde Transnistrië willen 'verbinden' met de overige Russische invloed / bezetting in Oekraïne. Nu is Transnistrië als het ware nog geïsoleerd tussen Roemenië en Oekraïne.
Met een andere leugen? Dat het buitenland er niet in trapt is voor hem niet relevant en zolang de bevolking in Rusland niet in opstand komt is het binnelands ook prima voor Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het hele verhaal dat hij Oekraïne moet denazificeren om de veiligheid van Rusland te waarborgen slaat nu al niet heel erg lekker aan in binnen- en buitenland dus hoe zou hij een inval in Moldavië dan moeten verkopen?
24/7 in paniek levenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Aanval van net vanuit de auto gezien. Flinke knal ....
Goeie vraag. Misschien een rits aan 'verbeterpunten' die worden opgesteld zodat je iets hebt om naar toe te werken?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zijn de voordelen van aspirant lid tov van geen lid? Minder importheffingen oid?
Volledig lid zal wel vrij reizen binnen heel EU en geen heffingen zijn.
Inderdaad. Alle Oost Europese landen hadden beperkingen daarin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor leden die normaal zijn toegetreden was er sowieso toch ook geen sprake van dat hun inwoners zich direct vrij konden vestigen in de hele EU?
ScrummieGodquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat deëscaleren ligt maar bij 1 partij: Rusland.
Echt, hoe krijg je dit soort achterlijke flauwekul je toetsenbord nog uit. Donder gewoon op naar Rusland, ga vechten voor je holmaatje Putin en val normale mensen niet lastig met de stront die uit je vingers komt.
Deze kaart komt voor 90 procent overeen met de huidige aanvalsplannen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het schijnt dat Loekasjenko echt niets begrijpt van de moderne wereld en technologie, dus ik zie hem hier nog wel voor aan hoor.
Precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tegen vrouwen op dit soort posities.
Eens kerel. Ergste is dat het niet alleen trolls zijn. In ons voetbalteam hebben we dus echt zo'n gek.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bozig inderdaad.
Fucking elke dag weer van dat tyfusvolk wat hier loopt te verkondigen dat 'we' moeten deëscaleren want redenen. Echt, flikker gewoon op. 1 partij is hier schuldig, verder niet.
Ik stop ermee, want als ik doorga lul ik mijzelf weer naar een ban toe.
Ik wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat, ik denk niet dat Moldavië maar ook Roemenië dat zomaar laten gebeuren.
Heeft iemand een idee waar die zich bevinden in Kiev?quote:In a statement issued on Tuesday afternoon, the defence ministry says Russian forces are preparing to launch “high-precision strikes” against the “Security Service of Ukraine (SBU) and the 72nd Center for Information and Psychological Operations (PSO)“ in Kyiv.
Wat mij opviel is dat ze s'nachts ook flink door bombarderen zodat mensen niet kunnen slapen en stijf staan van de stress. Zo kun je je 'vijand' goed uitputten en verzwakken en beschadig je het moreel.quote:
Dat noemt de EU chapters en die moeten allemaal afgewerkt worden voordat toetreding een feit is, vraag maar aan Turkije hoe moeizaam dat proces kan zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Goeie vraag. Misschien een rits aan 'verbeterpunten' die worden opgesteld zodat je iets hebt om naar toe te werken?
Nee precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekraïne nu direct toelaten tot de EU zal niets oplossen, hoe graag Zelenskyy dat misschien nu ook zou willen.
Volgens mij zitten er nog weinig voordelen aan behalve dat je wat hulp krijgt om je land te helpen naar "eu standaarden" te komen. E.g. aanpak corruptie en democratische processen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zijn de voordelen van aspirant lid tov van geen lid? Minder importheffingen oid?
Volledig lid zal wel vrij reizen binnen heel EU en geen heffingen zijn.
Het is retoriek uit het soviet-tijdperk. Waarmee ze de bezetting van oost Europa goedpraatten. Toen der tijd. Precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met een andere leugen? Dat het buitenland er niet in trapt is voor hem niet relevant en zolang de bevolking in Rusland niet in opstand komt is het binnelands ook prima voor Poetin.
zag dat Zweden 1500 machinegeweren en munitie gaat leveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze Oekraïne echt volledig pakken. Een treurige zaak.
Ja te laat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zag dat Zweden 1500 machinegeweren en munitie gaat leveren.
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik dek niet dat er een verplichting is maar een wil om het vaderland te verdedigen , en als de dronken russen in kiev staan worden ze afgeslacht met tientallen tegelijk
De EU slaapt niet , dat denk jij misschien
Een Oekraïense soldaaat met een Britse LAW antitank-raket.Ⓒ AFP
onze redactie buitenland
Russen zijn allang in Moldavië aanwezig. Dit om te voorkomen dat Moldavië aansluiting tot Roemenië/EU zoekt en Transnistrië relatief 'onafhankelijk' blijft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sowieso eentje richting Moldavië, Polen ligt een stuk noordelijker. Is allemaal nogal ondoorgrondelijk door een aantal interne grenzen in Oekraïne die hij erbij getekend heeft.
Dat klopt dan ook exact, ze vechten voor Rusland, niet voor Belarusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:44 schreef Evenstar het volgende:
In dat filmpje van Lukashenko vind ik de gezichtsuitdrukkingen van iedereen die daar aan tafel zit eigenlijk ook wel veelzeggend. Je ziet ze gewoon zeven kleuren stront schijten. Daar zitten niet echt mannen die voor volk en vaderland aan het vechten zijn,.
Maar met welke leugen? Wat voor risico kan Moldavië mogelijk voor Rusland vormen waarmee hij een aanval op dat land kan legitimeren? Zeker als je ziet dat bijv. China hem nu ook maar matig steunt omdat ze dat verhaal maar half slikken, het biedt hen genoeg aanknopingspunten om zich afzijdig te houden maar meer dan dat niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met een andere leugen? Dat het buitenland er niet in trapt is voor hem niet relevant en zolang de bevolking in Rusland niet in opstand komt is het binnelands ook prima voor Poetin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |