Is het niet gewoon richting Transnistri? Dat is namelijk het ingekleurde gebied daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanuit de Krim dus westwaarts om (direct ook) Moldavi mee te nemen nu ze toch bezig zijn daar..?
Scrummiegod.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat descaleren ligt maar bij 1 partij: Rusland.
Echt, hoe krijg je dit soort achterlijke flauwekul je toetsenbord nog uit. Donder gewoon op naar Rusland, ga vechten voor je holmaatje Putin en val normale mensen niet lastig met de stront die uit je vingers komt.
Groter plaatjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Polen staat volgens mij niet op deze kaart, ze hebben Oekrane opgedeeld in vieren. Er lijkt wel een pijl naar Moldavi te staan.
quote:
Niets want dat is gewoonweg onmogelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vraag me af wat er concreet gebeurt als Ukraine per direct lid wordt van de EU. Vrij reizen dus gelijk 20 miljoen mensen die naar West Europa vertrekken?
ik dek niet dat er een verplichting is maar een wil om het vaderland te verdedigen , en als de dronken russen in kiev staan worden ze afgeslacht met tientallen tegelijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Volgens mij is het tijd voor je medicijnen ouwe![]()
![]()
Wat je allemaal neer plemt heeft geen zak te maken met mijn oprechte vraag of we het allemaal okee vinden dat mensen verplicht worden te vechten
Als doorsnee burger die na een week werken blij is om op de bank te kunnen ploffen en sport te kijken koop ik weinig voor de zgn idealen van anderen zou mijn redenatie zijn. Kijk in mijn hart en zie dat ik er weinig voor voel om ledematen of mijn leven te verliezen voor de waan van vrijheid die anderen menen te zien. Voor de gewone hardwerkende arbeider verandert er weinig als een overheid communistisch is of dat je de illusie hebt door om de paar jaar verkiezingen invloed te hebben. Terwijl een arm of een been (of erger) moeten missen mijn gevoel van vrijheid veel meer zou schaden dan een anders werkende overheid
Dit is dan misschien geen heldentaal maar het lijkt me een natuurlijke reactie dat je gaat voor lijfsbehoud.
Het schijnt dat Loekasjenko echt niets begrijpt van de moderne wereld en technologie, dus ik zie hem hier nog wel voor aan hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niemand is zo dom (zelfs Wit-Rusland niet) dus als die kaart in beeld hangt is dat puur om mensen te misleiden of als vaag dreigement ofzo.
Ik zou iig geen plannen maken rondom een kaart die ergens duidelijk in beeld hangt...
Lol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:31 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hij begint zo echter wel door de mand te vallen. Eerst stoer doen tegen Rusland, achteraf in slachtofferrol kruipen en dan andere landen die er helemaal niets mee te maken hebben erbij proberen te betrekken. Zelensky is verantwoordelijk voor zijn eigen politieke besluiten. We vergeten deze waarheid maar al te graag.
Hele wereld erbij betrekken, dus meer chaos en bloed verrichten? Situatie moet niet verder escaleren maar zo snel mogelijk de-escaleren.
Voor leden die normaal zijn toegetreden was er sowieso toch ook geen sprake van dat hun inwoners zich direct vrij konden vestigen in de hele EU?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets want dat is gewoonweg onmogelijk.
Wees blij dat je dat hier wel mag zeggen dit itt tot Putin die je aan een kort lijntje houdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja. Hij begint irritant te worden. Ook met dat dat ze "meteen tot de EU toegelaten moeten worden". Zo'n proces duurt jaaaaaaaren.
Maar ja, dat mag je allemaal niet zeggen, want in de westerse media is hij de grote held uiteraard.
Misschien dacht hij dat het nog wordt bekeken op een televisie uit 1974 en je toch de details niet zietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het schijnt dat Loekasjenko echt niets begrijpt van de moderne wereld en technologie, dus ik zie hem hier nog wel voor aan hoor.
Ik ben een beetje bozig inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Scrummiegod.
Duidelijk niet de-escalerend bezig hier.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ursula had vandaag ook gesprekken met Georgi. Die willen namelijk ook aspirant lid worden.
[ twitter ]
Ik snap het ook niet zo goed. Bovendien is dit best wel lachwekkend eigenlijk, normaal keiharde eisen stellen en nu ineens een land in oorlog laten toetreden? Dat is enkel een zet op basis van emotie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vraag me af wat er concreet gebeurt als Ukraine per direct lid wordt van de EU. Vrij reizen dus gelijk 20 miljoen mensen die naar West Europa vertrekken?
Dat wordt nog wat, ik denk niet dat Moldavi maar ook Roemeni dat zomaar laten gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Denk dat ze het Russisch gezinde Transnistri willen 'verbinden' met de overige Russische invloed / bezetting in Oekrane. Nu is Transnistri als het ware nog gesoleerd tussen Roemeni en Oekrane.
Met een andere leugen? Dat het buitenland er niet in trapt is voor hem niet relevant en zolang de bevolking in Rusland niet in opstand komt is het binnelands ook prima voor Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het hele verhaal dat hij Oekrane moet denazificeren om de veiligheid van Rusland te waarborgen slaat nu al niet heel erg lekker aan in binnen- en buitenland dus hoe zou hij een inval in Moldavi dan moeten verkopen?
24/7 in paniek levenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Aanval van net vanuit de auto gezien. Flinke knal ....
Goeie vraag. Misschien een rits aan 'verbeterpunten' die worden opgesteld zodat je iets hebt om naar toe te werken?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zijn de voordelen van aspirant lid tov van geen lid? Minder importheffingen oid?
Volledig lid zal wel vrij reizen binnen heel EU en geen heffingen zijn.
Inderdaad. Alle Oost Europese landen hadden beperkingen daarin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor leden die normaal zijn toegetreden was er sowieso toch ook geen sprake van dat hun inwoners zich direct vrij konden vestigen in de hele EU?
ScrummieGodquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat descaleren ligt maar bij 1 partij: Rusland.
Echt, hoe krijg je dit soort achterlijke flauwekul je toetsenbord nog uit. Donder gewoon op naar Rusland, ga vechten voor je holmaatje Putin en val normale mensen niet lastig met de stront die uit je vingers komt.
Deze kaart komt voor 90 procent overeen met de huidige aanvalsplannen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het schijnt dat Loekasjenko echt niets begrijpt van de moderne wereld en technologie, dus ik zie hem hier nog wel voor aan hoor.
Precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tegen vrouwen op dit soort posities.
Eens kerel. Ergste is dat het niet alleen trolls zijn. In ons voetbalteam hebben we dus echt zo'n gek.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bozig inderdaad.
Fucking elke dag weer van dat tyfusvolk wat hier loopt te verkondigen dat 'we' moeten descaleren want redenen. Echt, flikker gewoon op. 1 partij is hier schuldig, verder niet.
Ik stop ermee, want als ik doorga lul ik mijzelf weer naar een ban toe.
Ik wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat, ik denk niet dat Moldavi maar ook Roemeni dat zomaar laten gebeuren.
Heeft iemand een idee waar die zich bevinden in Kiev?quote:In a statement issued on Tuesday afternoon, the defence ministry says Russian forces are preparing to launch “high-precision strikes” against the “Security Service of Ukraine (SBU) and the 72nd Center for Information and Psychological Operations (PSO)“ in Kyiv.
Wat mij opviel is dat ze s'nachts ook flink door bombarderen zodat mensen niet kunnen slapen en stijf staan van de stress. Zo kun je je 'vijand' goed uitputten en verzwakken en beschadig je het moreel.quote:
Dat noemt de EU chapters en die moeten allemaal afgewerkt worden voordat toetreding een feit is, vraag maar aan Turkije hoe moeizaam dat proces kan zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Goeie vraag. Misschien een rits aan 'verbeterpunten' die worden opgesteld zodat je iets hebt om naar toe te werken?
Nee precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekrane nu direct toelaten tot de EU zal niets oplossen, hoe graag Zelenskyy dat misschien nu ook zou willen.
Volgens mij zitten er nog weinig voordelen aan behalve dat je wat hulp krijgt om je land te helpen naar "eu standaarden" te komen. E.g. aanpak corruptie en democratische processen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zijn de voordelen van aspirant lid tov van geen lid? Minder importheffingen oid?
Het is retoriek uit het soviet-tijdperk. Waarmee ze de bezetting van oost Europa goedpraatten. Toen der tijd. Precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met een andere leugen? Dat het buitenland er niet in trapt is voor hem niet relevant en zolang de bevolking in Rusland niet in opstand komt is het binnelands ook prima voor Poetin.
zag dat Zweden 1500 machinegeweren en munitie gaat leveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze Oekrane echt volledig pakken. Een treurige zaak.
Ja te laat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zag dat Zweden 1500 machinegeweren en munitie gaat leveren.
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik dek niet dat er een verplichting is maar een wil om het vaderland te verdedigen , en als de dronken russen in kiev staan worden ze afgeslacht met tientallen tegelijk
De EU slaapt niet , dat denk jij misschien
Een Oekraense soldaaat met een Britse LAW antitank-raket.Ⓒ AFP
onze redactie buitenland
Russen zijn allang in Moldavi aanwezig. Dit om te voorkomen dat Moldavi aansluiting tot Roemeni/EU zoekt en Transnistri relatief 'onafhankelijk' blijft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sowieso eentje richting Moldavi, Polen ligt een stuk noordelijker. Is allemaal nogal ondoorgrondelijk door een aantal interne grenzen in Oekrane die hij erbij getekend heeft.
Dat klopt dan ook exact, ze vechten voor Rusland, niet voor Belarusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:44 schreef Evenstar het volgende:
In dat filmpje van Lukashenko vind ik de gezichtsuitdrukkingen van iedereen die daar aan tafel zit eigenlijk ook wel veelzeggend. Je ziet ze gewoon zeven kleuren stront schijten. Daar zitten niet echt mannen die voor volk en vaderland aan het vechten zijn,.
Maar met welke leugen? Wat voor risico kan Moldavi mogelijk voor Rusland vormen waarmee hij een aanval op dat land kan legitimeren? Zeker als je ziet dat bijv. China hem nu ook maar matig steunt omdat ze dat verhaal maar half slikken, het biedt hen genoeg aanknopingspunten om zich afzijdig te houden maar meer dan dat niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met een andere leugen? Dat het buitenland er niet in trapt is voor hem niet relevant en zolang de bevolking in Rusland niet in opstand komt is het binnelands ook prima voor Poetin.
Ik heb zo de indruk dat de Russen inmiddels het luchtruim wel in handen hebben.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat zouden ze daar volgens jou dan nog meer moeten doen...... ?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Amerika houdt zich ook steeds rustiger. Kijk maar naar die reaktie toen Zelensky zei dat het Oekrainse luchtruim gesloten moest worden.
PietjePuk ziet een kaart en is ook wakker geworden...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze Oekrane echt volledig pakken. Een treurige zaak.
Wat een kutvideo zeg, stapt ie uit om een muur te filmen en daarna een straat waar niets gebeurd. Na de 1e acht seconden hoef je de rest van het irrelevante filmpje niet meer te zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:40 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Aanval van net vanuit de auto gezien. Flinke knal ....
Nee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat Roemeni dan wel gaat knokken.
Dat weet je niet. Wellicht krijgen ze een flink stuk Oekrane toegewezen. Beetje hetgeen waar Anton Mussert op hoopte in 1940, stuk Vlaanderen erbij dan willen we wel vechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt dan ook exact, ze vechten voor Rusland, niet voor Belarus
Hoe kunnen ze enerzijds dit doen, maar anderzijds ook zeggen dat het conflict zo snel mogelijk moet stoppen? Dit heeft niks met het goedpraten van Poetin te maken want dat de grootste gek die er is. Maar Poetin en ook die Dmitry Medvedev hebben al duidelijk laten horen hoe gek ze zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ursula had vandaag ook gesprekken met Georgi. Die willen namelijk ook aspirant lid worden.
[ twitter ]
Hou toch op zeg, alsof mannen nooit beslissingen nemen vanuit emotie. Wat dit niet eens is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is in het belang van de bevolking daar dat het conflict niet onnodig lang gerekt wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie.
Jammer en kut voor de bevolking aldaar![]()
Fair enough, maar ze stralen gewoon angst uit joh en dit is dan de top van Wit-Rusland. Laat staan hoe een gemiddelde soldaat zich moet voelen nu.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt dan ook exact, ze vechten voor Rusland, niet voor Belarus
Er van uitgaande dat het echt isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja fijn he dat ze al die info gewoon delen met ons.
nee echt niet, het westen is bezig om daar voldoende super moderne wapens in Kiev te krijgenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie.
Idd. Westen wil niet verder meegezogen worden lijkt het.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
Rustaagh.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bozig inderdaad.
Fucking elke dag weer van dat tyfusvolk wat hier loopt te verkondigen dat 'we' moeten descaleren want redenen. Echt, flikker gewoon op. 1 partij is hier schuldig, verder niet.
Ik stop ermee, want als ik doorga lul ik mijzelf weer naar een ban toe.
Simpele oplossing voor, Rusland trekt zich terug. Probleem voorbij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is in het belang van de bevolking daar dat het conflict niet onnodig lang gerekt wordt.
Ja idd, ongehoord dat ie compositie en beeldkwaliteit niet in acht neemt terwijl het raketinslagen regent ...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat een kutvideo zeg, stapt ie uit om een muur te filmen en daarna een straat waar niets gebeurd. Na de 1e acht seconden hoef je de rest van het irrelevante filmpje niet meer te zien.
Schrijf een slechte review .... aan de schandpaal met hem. Dat hij niet even een fatsoenlijk filmpje wil maken terwijl de raketten om je oren vliegen.....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat een kutvideo zeg, stapt ie uit om een muur te filmen en daarna een straat waar niets gebeurd. Na de 1e acht seconden hoef je de rest van het irrelevante filmpje niet meer te zien.
Als de intentie is om niet all in te gaan eventueel dan is dat maar beter, want de ua bevolking wordt levend afgemaakt daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is in het belang van de bevolking daar dat het conflict niet onnodig lang gerekt wordt.
Nee, daar gaan we niet te ver in. En jij laat je dus bang maken, wat exact zijn doel was, door Poetin met zijn opmerkingen over kernwapens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Langzaam dringt wel tot me door dat het niet voor niks is dat de VS zich nu koest houdt…
Met alle respect voor de mensen in Oekrane, maar gaan we niet te ver als EU om massaal wapens te gaan leveren?
Moet toch wel aan die kernwapens denken, die als laatste redmiddel echt kunnen worden ingezet…
Geslacht heeft hier denk ik weinig mee te maken. Iedereen reageert emotioneel, ook genoeg mannelijke politici. En bovendien bepaald Von der Leyen niet alles in haar eentje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dood afmaken gaat niet zo erg goed.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als de intentie is om niet all in te gaan eventueel dan is dat maar beter, want de ua bevolking wordt levend afgemaakt daar.
Bloody shame tot the west. Krijg er een vieze smaak van in mijn bek.
Als we niets doen dan worden we vanzelf mee gezogenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Idd. Westen wil niet verder meegezogen worden lijkt het.
Maar zijn die stingers en panzerfausten wel afdoende? Er staat een konvooi van fucking 60km die steeds dichter bij komt. De bevolking wordt nu actief geraakt met clustermunitie etc.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee echt niet, het westen is bezig om daar voldoende super moderne wapens in Kiev te krijgen
Nee, natuurlijk gaan we niet te ver. De vrede in Europa (en de wereld) staat serieus op het spel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Langzaam dringt wel tot me door dat het niet voor niks is dat de VS zich nu koest houdt…
Met alle respect voor de mensen in Oekrane, maar gaan we niet te ver als EU om massaal wapens te gaan leveren?
Moet toch wel aan die kernwapens denken, die als laatste redmiddel echt kunnen worden ingezet…
Reporter mag wel ontslagen wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:48 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja idd, ongehoord dat ie compositie en beeldkwaliteit niet in acht neemt terwijl het raketinslagen regent ...
Bij een latere confrontatie of onderhandeling pakken we Oekraine gewoon weer terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als we niets doen dan worden we vanzelf mee gezogen
Putin stopt niet met zijn drang naar wereldheerschappij
hij heeft de meeste kernwapens ter wereld
wij staan nummer 12 op de lijst van Putin
Ook als volledig lid is vrij reizen geen uitgewezen zaak.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Er schijnt in het westen nog zeker wel luchtmacht van Oekrane te zijn, maar die zullen ze wellicht willen behouden voor later.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat de Russen inmiddels het luchtruim wel in handen hebben.
Zou een prima zet zijn. Ondertussen Oekrane humanitair en financieel steunen en een diplomatieke oplossing proberen te blijven bevorderen. Een wereldoorlog heeft niemand wat aan, maar opvallend genoeg lijken sommigen wel te denken dat dit een oplossing is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, dat is niet genoeg maar ze zijn niet bekend met onze wapens die grotere complexiteit hebben. Geweren, fire and forget wapens e.d. zijn zo'n beetje het summum wat men kan leveren, alle andere zaken vereisen teveel instructie en onderhoud door specialisten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zijn die stingers en panzerfausten wel afdoende? Er staat een konvooi van fucking 60km die steeds dichter bij komt. De bevolking wordt nu actief geraakt met clustermunitie etc.
Vind het allemaal niet zo lollig. Kinderen en etc etc worden daar gekilled door raketten en instortende gebouwen, die hebben er cht geen schuld aan dat deze situatie zo uit d ehand is gelopen.quote:
Dus we moeten maar zeggen dat landen geen zelfbeschikkingsrecht hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze enerzijds dit doen, maar anderzijds ook zeggen dat het conflict zo snel mogelijk moet stoppen? Dit heeft niks met het goedpraten van Poetin te maken want dat de grootste gek die er is. Maar Poetin en ook die Dmitry Medvedev hebben al duidelijk laten horen hoe gek ze zijn.
Volgens mij is het veel beter om nu het conflict wat te laten de-escaleren en vervolgens wachten tot Poetin een paar meter onder de grond ligt.
Het zal vast echt zijn maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze hun daadwerkelijke plannen zo eenvoudig zouden delen met de wereld.quote:
Vredesmissie, eh?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef -Sigaartje het volgende:
Die Putin gaat de hele boel plat gooien daar.
Denk dat die hier probeert te zeggen dat leiderschap een mannelijke kwaliteit is en niet zo zeer dat mannen geen emoties kunnen ervarenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geslacht heeft hier denk ik weinig mee te maken. Iedereen reageert emotioneel, ook genoeg mannelijke politici. En bovendien bepaald Von der Leyen niet alles in haar eentje.
Doen ze ook niet, maar Leyen heeft wel olie op het vuur gegooid richting Rusland dat Oekrane best wel eens "EU lid zou kunnen worden".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Bovendien is dit best wel lachwekkend eigenlijk, normaal keiharde eisen stellen en nu ineens een land in oorlog laten toetreden? Dat is enkel een zet op basis van emotie.
Snap ik, als je geavanceerde wapens stuurt dan moet je daar ook Westerse operators voor hebben.. Het is een keuze om dat wel of niet te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet genoeg maar ze zijn niet bekend met onze wapens die grotere complexiteit hebben. Geweren, fire and forget wapens e.d. zijn zo'n beetje het summum wat men kan leveren, alle andere zaken vereisen teveel instructie en onderhoud door specialisten.
Je kan Oekraine 20 F-16's geven maar ze hebben niets aan toestellen die ze niet kennen of kunnen onderhouden.
Denk ook dat de Baltische staten en Finland in potentie een gevaar lopen vanuit Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus we moeten maar zeggen dat landen geen zelfbeschikkingsrecht hebben?
Weet je wat een veel groter probleem kan gaan worden? Finland.
Die gaan, bij mijn weten, een referendum uitschrijven. Om lid te worden van de NATO. En dat is dan echt een nieuw NATO lid aan de grens van Rusland.
Oekrane had nooit een afspraak om NATO lid te worden.
Ik krijg er Grozny nachtmerries van. Compleet plat gebombardeerd door de Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet genoeg maar ze zijn niet bekend met onze wapens die grotere complexiteit hebben. Geweren, fire and forget wapens e.d. zijn zo'n beetje het summum wat men kan leveren, alle andere zaken vereisen teveel instructie en onderhoud door specialisten.
Je kan Oekraine 20 F-16's geven maar ze hebben niets aan toestellen die ze niet kennen of kunnen onderhouden.
UA steunen als het straks van de Russen is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou een prima zet zijn. Ondertussen Oekrane humanitair en financieel steunen en een diplomatieke oplossing proberen te blijven bevorderen. Een wereldoorlog heeft niemand wat aan, maar opvallend genoeg lijken sommigen wel te denken dat dit een oplossing is.
Het is een kwestie van NAVO - Rusland. De NAVO zal nooit rechtstreeks met de Russen vechten, tenzij de Russen aanvallen. De EU staat los van de NAVO.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel humor natuurlijk dat Poetin nu exact krijgt wat hij claimde niet te willen, een extra NAVO land aan zijn grens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus we moeten maar zeggen dat landen geen zelfbeschikkingsrecht hebben?
Weet je wat een veel groter probleem kan gaan worden? Finland.
Die gaan, bij mijn weten, een referendum uitschrijven. Om lid te worden van de NATO. En dat is dan echt een nieuw NATO lid aan de grens van Rusland.
Oekrane had nooit een afspraak om NATO lid te worden.
Video al netjes geknipt.quote:
Ik heb juist het gevoel dat het tegenovergestelde waar is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Idd. Westen wil niet verder meegezogen worden lijkt het.
Laat ze maar komen , wahct maarquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zijn die stingers en panzerfausten wel afdoende? Er staat een konvooi van fucking 60km die steeds dichter bij komt. De bevolking wordt nu actief geraakt met clustermunitie etc.
Nee, dat is aan Oekraine om te kiezen. Maar zolang Ukraine wil vechten vind ik dat wij bereid moeten zijn om ze daarin te steunen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap ik, als je geavanceerde wapens stuurt dan moet je daar ook Westerse operators voor hebben.. Het is een keuze om dat wel of niet te doen.
Maar dan kunnen we beter zorgen dat UA zich snel overgeeft zodat het leed niet nog verder oploopt. We moeten wel kiezen wat we willen.
Jij denkt dat het Westen bewust oorlog wil?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat het tegenovergestelde waar is.
Finland zeker weten. Putin streeft het Keizerrijk Rusland na.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk ook dat de Baltische staten en Finland in potentie een gevaar lopen vanuit Rusland.
Oekraners mogen hier conform verdrag gewoon vrij reizen en onder de huidige omstandigheden, rekenen op hulp in onze regio. Zich vestigen, is vooralsnog, een totaal ander verhaal en niet aan de orde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als we hem 'Oekraine geven' dan zou hij wellicht ook overmoedig kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef capricia het volgende:
Finland zeker weten. Putin streeft het Keizerrijk Rusland na.
Ah, volgens jouw rekenmethode is de EU allang Aziatisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Doen ze ook niet, maar Leyen heeft wel olie op het vuur gegooid richting Rusland dat Oekrane best wel eens "EU lid zou kunnen worden".
Ook beetje vage uitspraak, Rusland zou ook EU lid ooit kunnen worden (als dat zou gebeuren wordt de EU ook Aziatisch).
Wat mij betreft wordt Oekrane slechts lid van de Europese Economische Ruimte (E.E.R), als ze dat al niet zijn...
Eensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou een prima zet zijn. Ondertussen Oekrane humanitair en financieel steunen en een diplomatieke oplossing proberen te blijven bevorderen. Een wereldoorlog heeft niemand wat aan, maar opvallend genoeg lijken sommigen wel te denken dat dit een oplossing is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |