Mochten de Russen het land bezetten.quote:
Hebben ze dat niet? China is toch wel een aantal maatjes groter dan Rusland (en Taiwan misschien een enkel maatje kleiner dan Oekraïne).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:40 schreef Panthera. het volgende:
Taiwan binnenvallen is zo lastig. Los van of China dat daadwerkelijk zou willen hebben ze daar nu helemaal de capaciteit niet voor. Ik zie ze eerder in staat intern in Taiwan te stoken. Gek genoeg hoor je daar weinig over.
Taiwan is ook een eiland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet? China is toch wel een aantal maatjes groter dan Rusland (en Taiwan misschien een enkel maatje kleiner dan Oekraïne).
Taiwan heeft een uitstekende positie voor verdediging. Het eiland is eigenlijk gewoon een fort. China zal over water en door de lucht moeten komen wat ze al meteen vanaf het begin kwetsbaar maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet? China is toch wel een aantal maatjes groter dan Rusland (en Taiwan misschien een enkel maatje kleiner dan Oekraïne).
Ik ben sowieso voor eenheid, omdat we daar veel belang bij hebben op meerdere thema's. Het zou fijn als we daar geen dreigende taal vanuit Rusland of China voor nodig hebben, maar een eensgezindere houding tegen de dreiging van China is sowieso goed. Hoe langer je wacht, hoe meer je een speelbal wordt van hun belangen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekraïne is al jaren explosief. Niet echt te vergelijken met de relatie China - EU. Natuurlijk kan het altijd en overal snel esclaren, maar vooralsnog weinig wat daar op wijst voor de hele korte termijn.
Het lijkt er wel een beetje op dat sommigen erop hopen. Voor de eenheid.
Ja precies dat laatste. Maar goed, misschien ook wel logisch, het is wel lastig als je geen tot weinig aansluiting vind bij de bevolking.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat wordt in zo'n beetje elk artikel over Taiwan benoemd. Maar volgens mij hebben ze daar nog weinig succes mee.
Denk dat de huidige reactie op de situatie in Oekraïne ze ook niet enthousiaster maakt voor een inval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:40 schreef Panthera. het volgende:
Taiwan binnenvallen is zo lastig. Los van of China dat daadwerkelijk zou willen hebben ze daar nu helemaal de capaciteit niet voor. Ik zie ze eerder in staat intern in Taiwan te stoken. Gek genoeg hoor je daar weinig over.
De VS gaf in 2013 aan dat het memorandum geen wettelijke verplichting betrof.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gegarandeerd door de VS en Rusland. Wat die garantie waard is gebleken.
https://web.archive.org/w(...)pest_memorandum.htmlquote:Repeated assertions by the government of Belarus that U.S. sanctions violate the 1994 Budapest Memorandum on Security Assurances are unfounded. Although the Memorandum is not legally binding, we take these political commitments seriously and do not believe any U.S. sanctions, whether imposed because of human rights or non-proliferation concerns, are inconsistent with our commitments to Belarus under the Memorandum or undermine them.
Nope, en China heeft qua handel ook wel meer te verliezen nog natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat de huidige reactie op de situatie in Oekraïne ze ook niet enthousiaster maakt voor een inval.
Ze zijn zo te zien tussen de 18 en 60. Dan moet je maar verdedigen. Net zoals de rest. Anders is het ook weer discriminaasjie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zonder context zegt dit weinig.
Misschien zijn ze vanwege hun kleurtje van de trein gezet.
Of misschien moeten de mannen wel achterblijven zoals alle mannen tussen 18 en 60.
Of misschien waren het zelfs wel zakkenrollers...
Maar ze willen er niets aan doen want daar hebben ze alleen zichzelf mee. Dus waarom zouden ze. Maakt natuurlijk nog niet dat je iets niet kan betreuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:41 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Baudet achtige teksten van China
Als ze er iets aan wilden doen hadden ze Rusland al lang verder geïsoleerd
Nou vroeg ik me sowieso al af hoe die vliegtuigentransfer in de praktijk zou gaan, want het zijn dikwijls oude afgerangeerde vliegtuigen en je moet maar net de piloten hebben die ze kunnen gebruiken, en daarna kun je je afvragen of je die kostbare piloten in een afgerangeerde MiG-29 tegen Su-35s die net van de band komen rollen moet zetten. (alhoewel de MiG-29 het volgens mij nog steeds best goed doet tegen niet-stealth vliegtuigen).quote:
Het kan Taiwan wel meer vertrouwen geven voor een assertievere houding richting het Westenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat de huidige reactie op de situatie in Oekraïne ze ook niet enthousiaster maakt voor een inval.
Dat is inderdaad wel een flinke bonus ja, aan de andere kant heeft het Kanaal Hitler uiteindelijk ook niet kunnen redden. Laten we in ieder geval maar hopen dat het bij speculeren erover blijftquote:
Ja, leuk he, zo'n akkoord tekenen in goed vertrouwen? Oekraine had zijn kernwapens, of iig een deel ervan, gewoon moeten houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VS gaf in 2013 aan dat het memorandum geen wettelijke verplichting betrof.
[..]
https://web.archive.org/w(...)pest_memorandum.html
Misschien heeft dat Moskou geïnspireerd?
Dat is meestal zo bij een memorandum, toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VS gaf in 2013 aan dat het memorandum geen wettelijke verplichting betrof.
[..]
https://web.archive.org/w(...)pest_memorandum.html
Misschien heeft dat Moskou geïnspireerd?
Datzelfde Kanaal heeft het VK wel gered toen de kaarten nog anders geschud warenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een flinke bonus ja, aan de andere kant heeft het Kanaal Hitler uiteindelijk ook niet kunnen redden. Laten we in ieder geval maar hopen dat het bij speculeren erover blijft.
Ja tuurlijk. Iedereen denkt alleen aan zichzelf en zelfs nu geven veel landen geen fuck.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die eenheid valt straks wel weer weg als dit is overgewaaid.
Je vangt me niet door stiekem een accent op de o te zetten zodat het lijkt alsof ik 'nóg betere' schreef in plaats van 'nog betere'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wow, nóg betere opties dan gewoon Oekraïne laten inlijven.
https://www.washingtontim(...)ar-umbrella-pact-uk/quote:Chinese President Xi Jinping and then-Ukrainian President Viktor Yanukovych signed the agreement on Dec. 5, 2012, promising that China’s nuclear forces would protect Ukraine from nuclear threats.
The bilateral treaty described the two states as “strategic partners.”
“China pledges unconditionally not to use or threaten to use nuclear weapons against the nuclear-free Ukraine and China further pledges to provide Ukraine nuclear security guarantee when Ukraine encounters an invasion involving nuclear weapons or Ukraine is under threat of a nuclear invasion,” a joint statement on the pact said.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:48 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Iedereen denkt alleen aan zichzelf en zelfs nu geven veel landen geen fuck.
2 dagen? Dat is 10 jaar oud. Overigens is de Washington Times geen erg betrouwbaar orgaan dus of dat waar is...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:48 schreef Anton91 het volgende:
Dit is al een/twee dagen oud, maar dit wist ik niet:
[..]
https://www.washingtontim(...)ar-umbrella-pact-uk/
Best mogelijk. Ik weet niet wat de definitie van een memorandum in de diplomatie is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is meestal zo bij een memorandum, toch?
Ik denk dat die woorden van 10 jaar geleden vandaag de dag niks meer waard zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Neuh. China probeert beide kanten een beetje tevreden te houden en ze zijn vooral heel erg blij dat hun 'vriend' zichzelf economisch totaal naar de klote werkt en de EU ook verzwakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
China heeft een broertje dood aan alles wat de internationale handel verstoort en heeft een flinke smak geld in Oekraine zitten.
Beetje goedkoop dit. Ik heb sterk de indruk dat je anders had gereageerd wanneer in het Nederlandse nieuws naar voren was gekomen dat een aantal Nederlandse toeristen/studenten/expats/migranten verteld werd dat ze maar net als de Oekraïners tussen een bepaalde leeftijd moeten gaan vechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zijn zo te zien tussen de 18 en 60. Dan moet je maar verdedigen. Net zoals de rest. Anders is het ook weer discriminaasjie.
Plus dat het ook nog heel erg bergachtig is. Dus zelfs als China een haven bemachtigd kunnen ze weinig met zwaar materieel vanwege terrein terwijl ze vanuit die bergen constant bestookt zullen worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Taiwan heeft een uitstekende positie voor verdediging. Het eiland is eigenlijk gewoon een fort. China zal over water en door de lucht moeten komen wat ze al meteen vanaf het begin kwetsbaar maken.
Een langzame opbouw langs de grens is eigenlijk niet mogelijk.
En Taiwan (en de VS) bereiden zich al jaren voor op dit scenario.
Een soort van herenakkoord eigenlijk. Maar dan op papier. En vaak niet wettelijk bindend.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Best mogelijk. Ik weet niet wat de definitie van een memorandum in de diplomatie is.
wikipedia zegt: "In law, a memorandum is a record of the terms of a transaction or contract"
Interessant en opmerkelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |