abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203890620

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_203890622
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wacht.. dit vind jij wel een treffende beeldspraak? Belachelijk en compleet losgeslagen van elke historie. Maar ok ... Sta mij toe om dan een flinke correctie te doen

Rusland en Oekraine waren tot 1990 getrouwd. Zijn toen gescheiden. Het is voorbij... move on.. Maar Rusland merkte dat zijn vrouw na 25 jaar single te zijn probeerde te daten met de EU en met NATO. Dat was genoeg reden om in 2014 de achtertuin in beslag te nemen. En nu blijkbaar genoeg reden om in te breken en HONDERDEN MANNEN VROUWEN EN KINDEREN BRUUT TE VERMOORDEN

Mafklapper. Doe normaal. Echt.
Ook dat klopt niet helemaal.

Met de beeldspraak van de man en de vrouw kom je er niet uit. De vrouw toonde op een gegeven moment toch wel weer interesse in de man. Daarna ontstond er kortsluiting, waarbij een deel van de vrouw met de nieuwe man verder wilde en 'n deel van de vrouw met de ex-man.

En die twee delen kregen dan ruzie met elkaar en gingen elkaar etteren. Toen hebben ze afspraken met elkaar gemaakt. Daarin is van alles afgesproken. Deel van de vrouw mag blijven daten, ander deel van de vrouw doet z'n eigen ding, maar laat het andere deel wel daten. En verder laten ze elkaar zoveel mogelijk met rust. Ook wordt de vrouw de facto blijkbaar opgesplitst, waarbij 'n deel in het huis gaat wonen en het andere deel 'n kamertje krijgt. Of voor mij part de schuur.

Die afspraken komen ze beiden niet helemaal na. Ze blijven elkaar etteren en klieren. Daarop roept 'n deel van de vrouw de ex-man of nodigt de ex-man zichzelf uit. Waarna die niet rustig op het eigen kamertje met "zijn deel" van de vrouw aan de slag gaat, maar zwaar bewapend het hele huis kort en klein slaat.

De nieuwe vriend van het andere deel van de man bemoeit zich niet met die fysieke ruzie, maar stopt "zijn deel" van de vrouw wel wat honkbalknuppels, tasers en messen toe.
pi_203890625
twitter
pi_203890626
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat is mijn punt, dat bepalen wij niet.
Dat klopt. Dat bepalen de feiten.
pi_203890627
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze ervaren 0,0 dreiging. Ze geilen op expansie.
De NAVO bedoel je?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:48 #6
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_203890636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:48 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Die tweet verwijst juist naar die pagina waar de aanvullende info staat. :P
[ twitter ]
Ohja, ze moeten natuurlijk wel door de poortjes kunnen. Daarvoor is een ticket nodig. :)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:54 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203890639
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:51 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
De NAVO bedoel je?
Nee.
  Redactie Sport dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:57 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203890643
quote:

[..]
De NAVO bedoel je?
Die streven een wereld met zo min mogelijk spanningen na ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203890644
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:51 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat bepalen de feiten.
En wat zijn 'de feiten'?
[..]
pi_203890645
quote:

[..]
De NAVO bedoel je?
De NAVO geilt niet op expansie.

Het staat eenieder vrij om wel of niet deel te nemen.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:52:26 #11
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203890646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zo werkt het in Wit-Rusland en Rusland. De kieslijsten staan vol met vriendjes van de zittende despoot.

In Wit-Rusland had je Tichanovskaja, de huisvrouw van een geweigerde vlogger, die in plaats van haar man mee wilde doen. De kiescommissie maakte toen de fout om deze huisvrouw wél toe te laten, waarna ze opeens hartstikke populair werd.

Nadat Loekasjenko stelde dat hij de verkiezingen met 80% gewonnen had, braken er massaal rellen uit. De rellen werden echter de kop ingedrukt en Tichanovskaja vluchtte het land uit...
Een gangbare theorie hierover is dat ze de stemmen gewisseld hebben. Dus 'Tichanovskaja <-> Loekasjenko'. Tichanovsaja zelf kreeg 6% van de stemmen oid. Maar misschien kan een Baudet ons vertellen waarom Loekasjenko gewoon 'gekozen' is, die is nooit te beroerd om met open ogen achter propaganda aan te lopen.
pi_203890647
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die streven een wereld met zo min mogelijk spanningen na ja.
Daar merk ik weinig van. :P
[..]
pi_203890649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Je zult uiteindelijk toch een akkoord moeten sluiten met de Russen inderdaad.

Erkenning van de Krim en de belofte om Oekraïne niet lid te maken van de Navo is een compromis wat je wellicht moet overwegen. En voor de Donbass en Loegansk regio zouden de Minsk akkoorden weer opgepakt moeten worden.

Oekraïne zou op economisch gebied wel vrij moeten zijn om relaties aan te gaan met de EU.
Eens. Maar dat gaat dus niet gebeuren omdat er teveel emotie bij komt kijken momenteel; en elk land wil zo hard mogelijk overkomen. Ik snap dat landen niet het idee willen geven dat ze over zichzelf heen laten lopen, maar daarin kan je ook te ver gaan. Je zorgt er dan alleen maar voor dat een derde wereldoorlog steeds waarschijnlijker wordt. Met veel meer onschuldige slachtoffers en schade.
pi_203890650
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Polen heeft zo te zien grote plannen:

What missiles do Reaper drones use?
The Reaper has an endurance of 14 hours when fully loaded with munitions. The MQ-9 carries a variety of weapons including the GBU-12 Paveway II laser-guided bomb, the AGM-114 Hellfire II air-to-ground missiles, the AIM-9 Sidewinder, and the GBU-38 Joint Direct Attack Munition (JDAM).

[ twitter ]
Vanwaar de urgent requirement?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203890653
Rusland zit nepprofielen te creëeren op facebook van Oekraïeners die in Kiev wonen en die tegen de regering zou zijn. Geen wonder dat Russen denken dat Oekraïene door Nazis bestuurd wordt.
twitter
pi_203890654
quote:

[..]
En wat zijn 'de feiten'?
Dat de NAVO een defensief bondgenootschap is en dat er daarvandaan nog nooit een militaire dreiging naar Rusland toe is geweest.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:20 #17
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203890659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook dat klopt niet helemaal.

Met de beeldspraak van de man en de vrouw kom je er niet uit. De vrouw toonde op een gegeven moment toch wel weer interesse in de man. Daarna ontstond er kortsluiting, waarbij een deel van de vrouw met de nieuwe man verder wilde en 'n deel van de vrouw met de ex-man.

En die twee delen kregen dan ruzie met elkaar en gingen elkaar etteren. Toen hebben ze afspraken met elkaar gemaakt. Daarin is van alles afgesproken. Deel van de vrouw mag blijven daten, ander deel van de vrouw doet z'n eigen ding, maar laat het andere deel wel daten. En verder laten ze elkaar zoveel mogelijk met rust. Ook wordt de vrouw de facto blijkbaar opgesplitst, waarbij 'n deel in het huis gaat wonen en het andere deel 'n kamertje krijgt. Of voor mij part de schuur.

Die afspraken komen ze beiden niet helemaal na. Ze blijven elkaar etteren en klieren. Daarop roept 'n deel van de vrouw de ex-man of nodigt de ex-man zichzelf uit. Waarna die niet rustig op het eigen kamertje met "zijn deel" van de vrouw aan de slag gaat, maar zwaar bewapend het hele huis kort en klein slaat.

De nieuwe vriend van het andere deel van de man bemoeit zich niet met die fysieke ruzie, maar stopt "zijn deel" van de vrouw wel wat honkbalknuppels, tasers en messen toe.
Jezus man, wat is dit voor kleuterklas?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:46 #18
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203890663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, de druk opvoeren in eigen land. Let maar op, al die rijke russen en sporters zijn op dit moment niet blij met Putin. Laat ze eerst maar eens stappen nemen tot een democratie, ipv dictatuur. Ze werden juist met rust gelaten en bij het binnenvallen van een soeverein land is het krediet gewoon verspeeld.
Ja, we kunnen nu de focus leggen op de Russische bevolking maar het zijn juist zij die al meer dan 2 decennia gegijzeld zijn door die man. Massaal verdwijnen ze in het goelag, worden vermoord/vermist etc. Volgens mij is het juist het westen wat hem de miljarden heeft betaald voor die oorlogskas en propaganda in de vorm van een wk voetbal en Olympische spelen. Nee, hij was onze vriend. Bezuinigen op die Krijgsmacht.
Dit, dus.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:54:35 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203890669
quote:

[..]
De NAVO bedoel je?
Welke navoland heeft een soeverein land aangevallen? Want dat is expansie van grondgebied.
Dit, dus.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:55:03 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_203890673
De enige reden waarom Rusland niet wil dat Oekraïne bij de NAVO hoort, is zodat ze het later nog een keer kunnen proberen. Dat lijkt me dus onbespreekbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203890674
Er is nu trouwens een enorm konvooi van 60 kilometer onderweg naar Oekraïne. Zo'n groot konvooi is ook enorm kwetsbaar:

"Defensie-experts verbazen zich over de route die Rusland met dit konvooi neemt", zegt Groot Koerkamp. "Veel van de wegen die vanuit de richting van Belarus komen gaan door bebost gebied. Dat zijn smalle wegen. Zo'n konvooi is daar ongelooflijk kwetsbaar."

Pieter Cobelens noemt zo'n lang konvooi "vanuit militair perspectief niet al te verstandig". Hij is generaal buiten dienst en oud directeur van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD). "Tenzij je 100 procent zeker weet dat je tegenstander je daar niet al te veel dwars kan zitten." Rusland zou er dan van overtuigd moeten zijn dat het dominant is in de lucht.

https://nos.nl/index.php/(...)ok-kwetsbaar-doelwit

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 01-03-2022 12:02:27 ]
pi_203890676
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:52 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
De NAVO geilt niet op expansie.

Het staat eenieder vrij om wel of niet deel te nemen.
Hoe zou Amerika reageren als Rusland militaire basissen zou oprichten rondom het grondgebied van Amerika? Zover zou het niet eens komen natuurlijk.
[..]
  Redactie Sport dinsdag 1 maart 2022 @ 11:55:29 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203890678
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Daar merk ik weinig van. :P
Zij hebben de diplomatieke weg bewandeld en geen tank voor offensieve doeleinden gestuurd. Ook diplomatie kan natuurlijk spanningen opleveren, dat klopt op zichzelf natuurlijk wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:55:45 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203890683
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, we kunnen nu de focus leggen op de Russische bevolking maar het zijn juist zij die al meer dan 2 decennia gegijzeld zijn door die man. Massaal verdwijnen ze in het goelag, worden vermoord/vermist etc. Volgens mij is het juist het westen wat hem de miljarden heeft betaald voor die oorlogskas en propaganda in de vorm van een wk voetbal en Olympische spelen. Nee, hij was onze vriend. Bezuinigen op die Krijgsmacht.
Ja helaas wel een beetje waar en zo gaat het vaak. Saudi Arabie slacht mensen af in Jemen maar ze zijn nog steeds onze grote vriend. En spekken hun kas natuurlijk dik.

Saudi Arabie is ook zogenaamd bezig met het uitschakelen van rebellen en terroristen in Jemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203890685
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).
Mwah, het enige dat er voor Oekraïne te winnen valt is het voorkomen van veel schade en slachtoffers. Maar een eindoverwinning op de lange termijn hebben ze sowieso in de pocket om de doodsimpele reden dat Rusland niet genoeg middelen en mankracht heeft om Oekraïne onder controle te houden. Een militair historicus heeft op CNN eens een vergelijking gemaakt met bezettingen die uiteindelijk succesvol bleken en gekeken hoe veel troepen er uiteindelijk nodig waren om het gebied bezet te houden. Dat varieerde van 9,8 per 1.000 inwoners in Oost-Timor tot 89,3 per 1000 inwoners in Nazi-Duitsland. Rusland heeft als ze de volle legermacht die ze gevechtsklaar hebben gebracht net 3,4 soldaten per 1000 inwoners, dat zouden ze moeten opschalen tot niveau's die voor Rusland met de weinige bondgenoten die ze hebben (alleen Wit-Rusland lijkt er ook manschappen ter beschikking voor te willen stellen) onhaalbaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')