quote:Hoekstra: ga weg uit Rusland
Minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken adviseert Nederlanders in Rusland om dat land te verlaten. "Ga er weg als je geen dwingende reden hebt om daar te blijven." De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en de mogelijkheden om het land te verlaten worden steeds minder.
Er is geen acuut gevaar voor Nederlanders in Rusland, zei de minister. Het is meer een zaak van onzekerheid. "Maar dat kan snel veranderen", zei Hoekstra maandag in de Tweede Kamer.
De kleurcode voor het reisadvies voor Rusland is oranje en rood. Het is niet meer mogelijk om vanuit Rusland rechtstreeks naar een land in de EU te vliegen. Het is ook mogelijk dat vliegtuigmaatschappijen uit landen buiten de EU binnenkort besluiten niet meer van en naar Rusland te vliegen. Het is niet meer mogelijk om met alle buitenlandse bankpassen en creditcards te pinnen en geld opnemen.
https://nos.nl/collectie/(...)ich-aan-bij-sancties
Je schrijft 'n hoop, maar zegt niks. In elk geval niks zinnigs. Oekraïne is er niet klaar voor en was dat voor dit hele conflict ook niet. Bij lange na niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je snapt of wilt het niet snappen dat je een ander nimmer en nooit mag en kan blokkeren om een eigen wilkeuze te hebben.
Het staat de Oekraïne en elk andere natie vrij om in lijn van haar wens, lid te - gaan - zijn en zich zo te willen verbinden met anderen die dat nastreven. Dat het land, wat jou betreft , er niet aan toe is.... is het land die eigen keuze ontzeggen. Los daarvan is Oekräine reeds deel van het continent en op tal van gebieden deel van uitmakend.
Dat "er niet aan toe zijn" is vooral iets dat tussen de eigen oren zit om daarmee zo verloren gewaande macht te kunnen en willen blijven uitoefenen. Een beetje als het kind de kans ontnemen zichzelf te mogen ontplooien in wat het mag en kan zijn.
Ik snap verder niet wat er mis is om durven te zeggen, wees welkom en pas je conform aan in ons huis.
Wat een onzin. De EU is geen gezellig inloopclubje. Aangezien de EU gaat over de economische belangen van de leden, en er ook wetgeving over alle landen heen uitgesproken wordt, is het vanzelfsprekend dat er aan kandidaatleden eisen wat betreft de economische gezondheid en de politieke stabiliteit worden gesteld.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je snapt of wilt het niet snappen dat je een ander nimmer en nooit mag en kan blokkeren om een eigen wilkeuze te hebben.
Het staat de Oekraïne en elk andere natie vrij om in lijn van haar wens, lid te - gaan - zijn en zich zo te willen verbinden met anderen die dat nastreven. Dat het land, wat jou betreft , er niet aan toe is.... is het land die eigen keuze ontzeggen. Los daarvan is Oekräine reeds deel van het continent en op tal van gebieden deel van uitmakend.
Dat "er niet aan toe zijn" is vooral iets dat tussen de eigen oren zit om daarmee zo verloren gewaande macht te kunnen en willen blijven uitoefenen. Een beetje als het kind de kans ontnemen zichzelf te mogen ontplooien in wat het mag en kan zijn.
Ik snap verder niet wat er mis is om durven te zeggen, wees welkom en pas je conform aan in ons huis.
quote:De UEFA laat de wedstrijd in de achtste finales in de Europa League tussen de Duitse club Leipzig en het Russische Spartak Moskou niet doorgaan. Volgens de Duitse krant Bild wordt Spartak uit het toernooi gezet en krijgt Leipzig rechtstreeks toegang tot de kwartfinales.
Lees eens wat recente historie, zou ik zeggen. Er is genoeg.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja, want de NAVO pleegt invasies in Rusland en roept daar eenzijdig republiekjes uit en zo.
De NOS die suggereert dat de Paralympische Spelen onder auspiciën van het IOC vallenquote:Of het IOC ook zelf die consequentie
aan de Russische invasie in Oekraïne
verbindt,is nog onduidelijk.Vrijdag
gaan de Paralympische Spelen in Peking
van start.Of daar sporters uit Rusland
en/of Belarus mogen deelnemen,is nog
niet bekendgemaakt.Een besluit daarover
is pas woensdag te verwachten.
Mooi. Oplossing in de maakquote:Op maandag 28 februari 2022 16:11 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik heb wat moeite woorden van Putin nog serieus te nemen
Zolang de FIFA nog naar Qatar gaat en de UEFA daar niets van zegt, neem ik die club bobo's niet serieus.quote:
Zelfs de UEFA is nog daadkrachtiger dan FIFAquote:
Je weet dat ze gewoon onderzeeërs hebben met nukes die overal ter wereld ingezet kunnen worden he? Hebben ze geen omgebouwd raketschild voor nodig he..quote:Op maandag 28 februari 2022 16:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees eens wat recente historie, zou ik zeggen. Er is genoeg.
Lees eens iets over Kosovo, hoe de NAVO daar bases neer heeft gezet, en hoe de Amerikanen daar hun raketschild hebben geplaatst, met raketten die atoombommen uit de lucht kunnen schieten, maar met een beetje omprogrammeren ook raketten op Moskou kunnen laten vallen. En hoe die raketten in theorie een atoomkop kunnen dragen, hoewel de Amerikanen dat niet toegeven. En hoe de Amerikanen hetzelfde in Oekraïne willen doen.
Is dat een verborgen bedreiging? Met welk doel? Om mijn vrije meningsuiting in te perken?quote:Op maandag 28 februari 2022 15:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verder lijkt het mij handig te stoppen met "bothsideïsm" als Kremlin retoriek om het geweld te rechtvaardigen.
Dat maakt miets uit, eze kunen er best bijquote:Op maandag 28 februari 2022 16:12 schreef Halcon het volgende:
Oekraïne is er niet klaar voor en was dat voor dit hele conflict ook niet. Bij lange na niet.
Putin heeft Macron al eerder met een kluitje in het riet gestuurd onlangs. Hij neemt Macron totaal niet serieus volgens mij.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:11 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik heb wat moeite woorden van Putin nog serieus te nemen
Maar waarom zouden de Amerikanen daar de NAVO precies voor moeten uitbreiden? Ze konden al lang en breed Moskou treffen vanuit de oude lidstaten.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees eens wat recente historie, zou ik zeggen. Er is genoeg.
Lees eens iets over Kosovo, hoe de NAVO daar bases neer heeft gezet, en hoe de Amerikanen daar hun raketschild hebben geplaatst, met raketten die atoombommen uit de lucht kunnen schieten, maar met een beetje omprogrammeren ook raketten op Moskou kunnen laten vallen. En hoe die raketten in theorie een atoomkop kunnen dragen, hoewel de Amerikanen dat niet toegeven. En hoe de Amerikanen hetzelfde in Oekraïne willen doen.
Als je die oorlog vlug wil winnen, ff een bataljon of 2 aan Gurkhas inzetten.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:15 schreef crystal_meth het volgende:
No 10 distances itself from Truss comments on UK volunteers for Ukraine
In vergelijking met Truss deed Boris Johnson het niet zo slecht als minister van BZ...
Kurzgesagtquote:
Brood voeren aan de eendjes is ook fout. Het is geen geschikt voedsel voor ze en verkort hun levensduur enorm. Het kan bovendien leiden tot botulisme, blauwalg en trekt ratten aan.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zoals Loesje het ooit al zei; Voer eendjes, geen oorlog
quote:
quote:Feb 28 (Reuters) - FIFA is set to suspend Russia's national teams from international football until further notice due to the country's invasion of Ukraine, a source with knowledge of the discussions told Reuters on Monday. Russia are scheduled to host Poland in a World Cup qualifying playoff on March 24 and if they remained suspended at that time, they would be out of the World Cup.
Waarschijnlijk dé reden waarom Loesje niet zei om de eendjes brood te voerenquote:Op maandag 28 februari 2022 16:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brood voeren aan de eendjes is ook fout. Het is geen geschikt voedsel voor ze en verkort hun levensduur enorm. Het kan bovendien leiden tot botulisme, blauwalg en trekt ratten aan.
Dat zegt dan waarschijnlijk vooral iets over jou...quote:Op maandag 28 februari 2022 15:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb zelf pas allemaal begrepen hoe het werkelijk gegaan was toen ik al tegen de 40 liep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |