abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 07:35:47 #276
5428 crew  miss_sly
pi_203873234
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:24 schreef Starhopper het volgende:
Gaat Zelensky zelf naar de onderhandelingen? Dit lijkt mij toch een enorm risico dat ze hem terug volgen naar zijn schuilplaats
Hij heeft zelf al gesproken over een delegatie die daarheen onderweg was, dus dat geeft duidelijk aan dat hij niet zelf gaat. Terecht imo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203873235
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit ene zinnetje haalt je hele genuanceerde betoog zo gigantisch hard onderuit. Hoezo weet je dat niet? Wat een flauwekul. Waarom zou dat Russische gevoel van bedreigd worden reëel zijn?
Het uitgesproken gevoel van bedreiging zit vol met aannames en waarheden. Ik kan niet inschatten of het gevoel van bedreiging oprecht is of retoriek. Neem als voorbeeld het raketschild dat door de VS is aangebracht in Roemenie met als argumentatie dat dit een verdediging is van het Iraanse gevaar.
Er is een heel mooi gesprek opgenomen van Poetin waarin hij uitlegt dat hij dit als een bedreiging voor Rusland ziet, omdat er raketten geplaatst worden die vrij snel Rusland kunnen bereiken. Zijn betoog was daarin dat Iran niet meer zo'n bedreiging was en dat de raketten vrij snel als offensief wapen gebruikt kunnen worden ipv defensief.

Zijn argumentatie dat dit bedreigend kan worden uitgelegd is perfect. Alleen ik kan niet inschatten of dit werkelijk een bedreiging is. Ik denk het eigenlijk wel, maar kan er niet 100% zeker van zijn.

Ik heb het filmpje hiervan even gezet op starten vanaf 4 minuten (alleen Fok! maakt er zelf een hele link van... dus spoel anders even door naar 4 minuten als je weinig tijd hebt):
pi_203873240
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Wat zullen ze balen dat er nou niet even een stuk of 20 jets dat allemaal de tering in kan schieten. Sitting ducks.
Dit was al van 8 uur geleden ofzo. Vraag me af hoe het er nu mee staat.
pi_203873242
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:36 schreef snabbi het volgende:

[..]
Het uitgesproken gevoel van bedreiging zit vol met aannames en waarheden. Ik kan niet inschatten of het gevoel van bedreiging oprecht is of retoriek. Neem als voorbeeld het raketschild dat door de VS is aangebracht in Roemenie met als argumentatie dat dit een verdediging is van het Iraanse gevaar.
Er is een heel mooi gesprek opgenomen van Poetin waarin hij uitlegt dat hij dit als een bedreiging voor Rusland ziet, omdat er raketten geplaatst worden die vrij snel Rusland kunnen bereiken. Zijn betoog was daarin dat Iran niet meer zo'n bedreiging was en dat de raketten vrij snel als offensief wapen gebruikt kunnen worden ipv defensief.

Zijn argumentatie dat dit bedreigend kan worden uitgelegd is perfect. Alleen ik kan niet inschatten of dit werkelijk een bedreiging is. Ik denk het eigenlijk wel, maar kan er niet 100% zeker van zijn.

Ik heb het filmpje hiervan even gezet op starten vanaf 4 minuten:
Kijk, dan is het helder. Je verhaal is geen genuanceerd verhaal, je bent gewoon de zoveelste op de loonlijst van Putin in dit topic.

Hoef ik daar geen tijd meer in te stoppen.
  maandag 28 februari 2022 @ 07:40:38 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203873250
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij heeft zelf al gesproken over een delegatie die daarheen onderweg was, dus dat geeft duidelijk aan dat hij niet zelf gaat. Terecht imo.
^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203873253
twitter

Lol.
pi_203873256
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kijk, dan is het helder. Je verhaal is geen genuanceerd verhaal, je bent gewoon de zoveelste op de loonlijst van Putin in dit topic.

Gvd wat is jouw wereld zwart wit zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203873263
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

^O^ Ik ben blij dat mijn eigen twijfel of je de argumentatie van Poetin moet geloven - bij jou de duidelijkheid geeft dat ik op de loonlijst van Poetin sta.
  maandag 28 februari 2022 @ 07:45:35 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203873270
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:58 schreef Vis1980 het volgende: [..] De hond wordt dan bij wet afgemaakt, maar dat terzijde.
Uitstekende analogie dus :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 28 februari 2022 @ 07:45:49 #285
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203873272
pi_203873286
quote:
Maar wel voetballen in Qatar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Redactie Sport maandag 28 februari 2022 @ 07:47:58 #287
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203873288
Irrelevante onzin tt
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 28 februari 2022 @ 07:48:21 #288
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203873291
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
:')
pi_203873292
Zou Belarus ook eerst zijn kindsoldaten sturen naar Oekraïne om te “oefenen”?
  maandag 28 februari 2022 @ 07:49:57 #290
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203873298
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gvd wat is jouw wereld zwart wit zeg.
Niet zwart-wit. Gewoon simpel. Als je nu nog steeds loopt te zeulen met video's van Putin voor wat begrip, ben je een vijand.

Weg ermee.
pi_203873299
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
En bij Saudi-Arabië en Jemen de andere kant opkijken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203873301
Voetbal afschaffen!
pi_203873302
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Niet zwart-wit. Gewoon simpel. Als je nu nog steeds loopt te zeulen met video's van Putin voor wat begrip, ben je een vijand.

Weg ermee.
Het gaat niet om verdedigen maar om de denkwijze van Putin, of dat nu goed is of niet is een ander verhaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203873304
Putin denkt op de KGB manier. Taktiek.
  maandag 28 februari 2022 @ 07:53:45 #295
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203873312
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat niet om verdedigen maar om de denkwijze van Putin, of dat nu goed is of niet is een ander verhaal.
Zo kun je ook begrip hebben voor de denkwijze van Adolf.
pi_203873322
Je zal toch op zijn minst moeten proberen te begrijpen waarom Putin een oorlog start.

Of het nu angst voor de NAVO is, ouderwets landjepik, gloriedagen van de USSR herbeleven of wat dan ook zolang wij niet weten wat hij ermee wil bereiken schiet je er niks mee op.
pi_203873325
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:43 schreef snabbi het volgende:

[..]
^O^ Ik ben blij dat mijn eigen twijfel of je de argumentatie van Poetin moet geloven - bij jou de duidelijkheid geeft dat ik op de loonlijst van Poetin sta.
Dat is niet wat je zegt. Het gaat er niet om of jij gelooft of Putin die dreiging voelt. Het gaat er om dat je niet ontkent dat het gevoel van dreiging terecht is. Het is totale en volledige flauwekul om te denken dat het Westen Rusland bedreigt met de toetreding van Oekraïne tot de EU. Er is nog nooit enige sprake geweest van een voornemen van Westerse kant (NATO/EU/VS) om Rusland aan te vallen, zeker niet in de recente geschiedenis.

Terwijl vanaf de andere kant de oorlogsretoriek en de dromen van een Groot Russisch rijk al decennia lang (en de laatste jaren heftiger dan ooit) deze kant opkomen. En Rusland wel de eigen grenzen op blijft rekken via oorlog en puppetstates. Tuurlijk, Amerika voert ook dubieuze oorlogen. Maar zij bezetten Mexico en Canada niet.

De enige reden waarom Rusland zich bedreigt voelt is omdat ze zijn blijven hangen in de koude oorlog en hun economie volledig afhankelijk is van zaken die niet toekomstproof zijn. Omdat ze investeren in de verkeerde zaken en het geld niet gaat naar modernisering, of voedsel voor het volk. Er is geen sprake van dreiging vanuit het Westen, er is slechts sprake van een ondergang van een rijk en dat hebben ze volledig en totaal aan zichzelf te danken. Niets meer en niets minder.

Poetin is in zijn eigen sprookje gaan geloven. Eerst het sprookje van dreiging uit het Westen, daarna in het sprookje dat hij dat met een nieuwe USSR kan counteren. Beide is flauwekul. De enige manier waarop Rusland weer een kans op grootheid maakt is na een apocalyptisch event, als ze dan wel op een normale manier met hun resources omgaan. Ze hebben de bot gemist en spartelen wat na. Niemand, echt niemand is geïnteresseerd in het Russische grondgebied. Zo zit de wereld niet meer in elkaar, dat snapt iedereen. Behalve een paar fossiele denkers in Rusland.
pi_203873330
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:51 schreef quirina het volgende:
Putin denkt op de KGB manier. Taktiek.
Nah, hij denk dat hij met intimidatie en dat soort truukjes kan winnen. En daarmee is hij nu hard op zijn bek gegaan. Een pestkop op het schoolplein die ineens een paar harde tikken terug kreeg en nu zelf alleen staat.
pi_203873331
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Weg ermee.
Begrip!?

.. Zucht.
De vraag is wat wilt Putin en wanneer zou het stoppen.
pi_203873334
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Je zal toch op zijn minst moeten proberen te begrijpen waarom Putin een oorlog start.

Of het nu angst voor de NAVO is, ouderwets landjepik, gloriedagen van de USSR herbeleven of wat dan ook zolang wij niet weten wat hij ermee wil bereiken schiet je er niks mee op.
Dat is ook het punt van discussie niet. Ik denk dat het heel duidelijk is waarom hij doet wat hij doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')