Het precedent is dat een fractie ook zorgvuldig moet handelen. Bouw een dossier op. Hou tenminste een gesprek met degene die je uit de fractie wil zetten. Lijkt me ook wel zo netjes.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik denk ook na over of en welk precedent het schept als een rechter bepaalt dat een fractie iemand terug moet nemen.
Ik vind dit het meest vernietigende stukje van het hele vonnis:quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oei, Volt zit er nog verder naast dan wij zelfs dachten...
Zo kan je echt alleen concluderen dat er een andere reden was om Gündoğan voor de bus te gooien.
Dat hele onderzoek wordt afgeserveerd.quote:Ook de stelling dat Volt niet anders kon omdat [eiseres] niet mee wilde werken aan het onderzoek door BING wordt niet gevolgd. Het is volstrekt begrijpelijk dat zij niet wilde meewerken aan het reeds eenzijdig door Volt opgestarte onderzoek. Dat dit onderzoek zou worden uitgevoerd is niet met haar besproken, zij heeft geen invloed gehad op de opdracht aan BING en op de werkwijze, en zij wist aanvankelijk vijf dagen niet eens welke aard de klachten hadden. Het wantrouwen van [eiseres] jegens BING is dan ook reeds vanwege de wijze waarop de opdracht aan BING tot stand is gekomen en het onderzoek is gestart gerechtvaardigd.
Volt, de zogenaamde keurige partij, valt nu al door de mand. Als ze zo al omgaan met hun eigen mensen...quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het precedent is dat een fractie ook zorgvuldig moet handelen. Bouw een dossier op. Hou tenminste een gesprek met degene die je uit de fractie wil zetten. Lijkt me ook wel zo netjes.
Nou nee.quote:
Mooi zoquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit het meest vernietigende stukje van het hele vonnis:
[..]
Dat hele onderzoek wordt afgeserveerd.
Hier lijkt het wel op ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Onzin. We leven in een rechtsstaat.
Er is geen aanklacht. Er is geen bewijs. Er is geen motief. Er is niets.
Dat twee commerciele bedrijven hier tegen betaling iets over hebben geschreven, heeft geen enkele waarde en geen enkele betekenis.
Niemand vrees ik. En dat is precies het punt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi zo
Wat een stel prutsers zeg. Wie heeft hun juridisch voorgelicht hierin. Lijkt wel vooropgezet broddelwerk
daar ben ik het ook weer niet mee eens, het gaat over grensoverschrijdend gedrag op de werkplek, neemt niet weg dat ze wel de juiste procedures moeten volgenquote:
Nummer 3 is toch een juriste? Blijkbaar geen arbeidsrecht gedaan, maar ze heeft toch dezelfde opleiding als de rechter die hier gehakt van maakt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand vrees ik. En dat is precies het punt.
De eerste klager wilde niet eens dat Gündoğan geschorst werd, toch is ze na 1 klacht al geschorst. Dat klinkt als een afrekening, ipv afhandelen van een klacht.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het ook weer niet mee eens, het gaat over grensoverschrijdend gedrag op de werkplek, neemt niet weg dat ze wel de juiste procedures moeten volgen
denk dat het kalf al verdronken was voor ze aan juridisch advies dachtenquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nummer 3 is toch een juriste? Blijkbaar geen arbeidsrecht gedaan, maar ze heeft toch dezelfde opleiding als de rechter die hier gehakt van maakt.
Maar je wil toch niet zeggen dat het medefractielid (Koekkoek) niet eens op de hoogte was, dat bestuur en evt Dassen alleen hebben gehandeld. Zo groot is die fractie nu ook weer niet...quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat het kalf al verdronken was voor ze aan juridisch advies dachten
eens al is dat natuurlijk niet aan de klager, schrijnender vind ik dat schorsen niet eens tot de mogelijkheden behoorde maar dat ze het toch gedaan hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
De eerste klager wilde niet eens dat Gündoğan geschorst werd, toch is ze na 1 klacht al geschorst. Dat klinkt als een afrekening, ipv afhandelen van een klacht.
Mensen hebben klachten ingediend, dus een intern probleem is er sowieso wel. En nu nog even iets erger door hun eigen domme schuldquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:40 schreef capricia het volgende:
En stel nou hè..advocaat van de duivel, dat ze wel iets gedaan heeft...bedoel, daar doet de rechter hierin geen uitspraak over. Onschuldig tot tegendeel bewezen is en zulks.. maar dan moet Volt haar terug nemen, en da's ook niet zo lekker voor de vermeende slachtoffers.
Volt heeft er gewoon een teringzooitje van gemaakt.
Mijn vertrouwen in de rechtsstaat is vandaag weer een klein beetje gegroeid.quote:
Melders geen slachtoffers. Anders zijn we allemaal slachtoffer van onze ouders. Kan mij niet voorstellen dat er hier iemand is wiens ouders niet tegen geschreeuwd hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:40 schreef capricia het volgende:
En stel nou hè..advocaat van de duivel, dat ze wel iets gedaan heeft...bedoel, daar doet de rechter hierin geen uitspraak over. Onschuldig tot tegendeel bewezen is en zulks.. maar dan moet Volt haar terug nemen, en da's ook niet zo lekker voor de vermeende slachtoffers.
Volt heeft er gewoon een teringzooitje van gemaakt.
Nou hier meldt zich in ieder geval al één iemand..quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Melders geen slachtoffers. Anders zijn we allemaal slachtoffer van onze ouders. Kan mij niet voorstellen dat er hier iemand is wiens ouders niet tegen geschreeuwd hebben.
Als je het vonnis goed leest is die ook pas heel laat betrokken. Dit is bedisseld tussen de fractievoorzitter en de ‘co-voorzitters’.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nummer 3 is toch een juriste? Blijkbaar geen arbeidsrecht gedaan, maar ze heeft toch dezelfde opleiding als de rechter die hier gehakt van maakt.
Oke, oke er zijn echt slachtoffers van kindermishandeling waar er werd geschreeuw en gekleineerd. excuses.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou hier meldt zich in ieder geval al één iemand..
Wat een foto.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De politieke foto van de maand is iig bekend.
Dit slaat natuurlijk nergens op, als de huidskleur verkeerd was zetten ze haar niet op 2. Ik denk meer aan inhoudelijke meningsverschillen of het overschaduwen van de rest van de partij.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had dit al verwacht
de rechter heeft keihard gelijk op alle punten![]()
dat smerige volt wilde op een goedkope manier iemand eruit gooien met de verkeerde huidskleur
vuile racisten clubje
Ze is waarschijnlijk alleen gebruikt om zoveel mogelijk allochtonen kiezers binnen te halen en daarna was ze niet meer nodigquote:Op woensdag 9 maart 2022 17:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op, als de huidskleur verkeerd was zetten ze haar niet op 2. Ik denk meer aan inhoudelijke meningsverschillen of het overschaduwen van de rest van de partij.
Best dapper om er vanavond gelijk te gaan zitten, ik zou zelf denk ik een andere keuze hebben gemaakt als ik in zijn schoenen zou hebben gestaan.quote:
Als Dassen nu een handige en vlotte prater zou zijn geweest, dan kon je overwegen om het daar eens even goed uit te leggen...quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Best dapper om er vanavond gelijk te gaan zitten, ik zou zelf denk ik een andere keuze hebben gemaakt als ik in zijn schoenen zou hebben gestaan.
Wat een slapjanusquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tja wat moet je hier nu weer van zeggen dan…
Marieke Koekkoek is nota bene jurist, het is echt stuitend dat dit gebeurd is terwijl zij nota bene een van de melders is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand vrees ik. En dat is precies het punt.
Er is een reden dat je nooit zaken moet doen waar je zelf emotioneel bij betrokken bent. Als dit echt allemaal waar is komt deze nog in heel veel cursussen terug…quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Marieke Koekkoek is nota bene jurist, het is echt stuitend dat dit gebeurd is terwijl zij nota bene een van de melders is.
Ze hadden op alle fronten beter moeten weten.
Dat heeft toch niets met een excuus te maken, dat is simpelweg opnieuw beschuldigen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tja wat moet je hier nu weer van zeggen dan…
Dat wil ik allemaal niet zeggen. Maar de manier waarop dit gaat is al heel bijzonder. Als straks blijkt dat die Koekoek met anonieme klachten aan de gang is gegaan ipv haar gewoon aan te spreken (want hoezo onveiligheid, ze kan je niet ontslaan. Staat niet in een hiërarchische verhouding niets) dan is het bijzonder in het kwadraat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:20 schreef Leandra het volgende:
Koekkoek lijkt me echt zo'n gevoelig kutje dat door deze opmerking al van slag zou zijn, want gut, ik noem iemand een gevoelig kutje.
Gooi er ook gelijk maar intimidatie en seksueel grensoverschrijdend bij, ik zei immers "kutje".
Klopt, maar volgens mij wel dat de klachten die er lagen, niet in verhouding stonden met de acties van Volt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de uitspraak van de rechter nog niet gelezen, maar vooralsnog is de uitspraak toch vooral gebaseerd op procedurele aspecten? Dus Volt had bijv aan Gündogan moet vertellen waar het over ging, minder snel naar buiten moeten treden, zorgvuldiger moeten handelen etc. Maar van een inhoudelijke beoordeling van de 13 klachten is toch nog geen sprake geweest?
Correct. Alhoewel de rechter ook wel zegt dat er inhoudelijk ook geen grond was, waarmee ze wel laat doorschemeren dat wat er op dat moment lag (!) ook inhoudelijk onvoldoende was.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de uitspraak van de rechter nog niet gelezen, maar vooralsnog is de uitspraak toch vooral gebaseerd op procedurele aspecten? Dus Volt had bijv aan Gündogan moet vertellen waar het over ging, minder snel naar buiten moeten treden, zorgvuldiger moeten handelen etc. Maar van een inhoudelijke beoordeling van de 13 klachten is toch nog geen sprake geweest?
Het was ook puur mijn mening over Koekkoek, primair ingegeven door hoe ze overkomt en hier mee omgegaan is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wil ik allemaal niet zeggen. Maar de manier waarop dit gaat is al heel bijzonder. Als straks blijkt dat die Koekoek met anonieme klachten aan de gang is gegaan ipv haar gewoon aan te spreken (want hoezo onveiligheid, ze kan je niet ontslaan. Staat niet in een hiërarchische verhouding niets) dan is het bijzonder in het kwadraat.
Nee inderdaad, daar is geen sprake van, je zou hoogstens kunnen stellen dat de rechter de inhoud van de brief die aanleiding was voor het hele verhaal ook niet ernstig genoeg beschouwt, BING ook niet trouwens.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |