abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203849547
quote:
https://voltnederland.org/volt-schorst-kamerlid

Volt schorst Kamerlid Gündoğan
Volt heeft zondag Tweede Kamerlid Nilüfer Gündoğan geschorst. In de afgelopen weken heeft de partij enkele meldingen ontvangen die wijzen op grensoverschrijdend gedrag van het Kamerlid. De partij heeft naar aanleiding van deze meldingen een extern integriteitsbureau ingeschakeld om onderzoek te doen naar deze meldingen. Volt heeft nu besloten om het Kamerlid per direct te schorsen als lid van de Voltfractie. Dit om voor betrokkenen een veilige omgeving te creëren voor het vervolg van het onderzoek en om hoor en wederhoor te kunnen laten plaatsvinden. Volt onthoudt zich van verdere inhoudelijke mededelingen totdat het onderzoek is afgerond.
Dat is ineens heftig nieuws uit Volt. En opvallend dat het een keer een vrouw is. Verder nogal geheimzinnig.

Benieuw wat hier nu weer aan de hand is.
zie email 27 oktober
pi_203849553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, voor een paar jaar. En daarna heeft hij/zij zich volledig onmogelijk gemaakt in het openbaar.

Je ziet dit wel in provincies/gemeenteraden, afsplitsers die vervolgens zelden op komen dagen. Maar meestal zijn afsplitsers juist personen die wel een ideaal hebben en dat dus verdedigen met hun zetel.
Er zijn toch wel wat afsplitsers die 'n partij uit de grond hebben gestampt. :) Aantal daarvan hadden zelf wel voldoende voorkeursstemmen.

Het ligt er wat mij betreft ook wel aan wat dat ideaal is. Lastig te vangen in regels, geef ik meteen toe, maar vind het nogal een verschil of iemand bijvoorbeeld met het partijprogramma in de hand afwijkt van wat de rest van de fractie doet of dat iemand gewoon volledig tegen het partijprogramma ingaat. Zal in de praktijk nog weleens subjectief zijn.
pi_203851823
Afgezien van Gundogan bestaat Volt vooral uit een stel zeikwijven, zoals Dassen.
pi_203854332
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Afgezien van Gundogan bestaat Volt vooral uit een stel zeikwijven, zoals Dassen.
Ok hans
Robert Moog died for our synths
  zaterdag 26 februari 2022 @ 23:17:55 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203855361
quote:
Dat wordt smullen geblazen.
pi_203855424
Nergens nog een nauwkeurige beschrijving gezien van wat nu precies de aanklacht is.

Alleen typisch linkse vaagtaal als "grensoverschrijdend", "handtastelijk" en "seksuele avances".

Dit lijkt meer op een heksenjacht.
pi_203855708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 23:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nergens nog een nauwkeurige beschrijving gezien van wat nu precies de aanklacht is.

Alleen typisch linkse vaagtaal als "grensoverschrijdend", "handtastelijk" en "seksuele avances".

Dit lijkt meer op een heksenjacht.
Dat zal bij die rechtszaken wel aan bod komen, toch? Dan zullen ze allebei toch met de billen bloot moeten.
pi_203858131
Wat een clusterfuck in dit conflict bij Volt zeg. Mede daarom wordt Gündogan volgens mij ook nog altijd best breed gesteund. Tegelijkertijd vraag ik me af of een man die 13 (!) klachten tegen zich krijgt ingediend op evenveel steun en begrip had kunnen rekenen.
pi_203858178
Ik ben erg benieuwd wie die 13 zijn en wat die 13 allemaal aangegeven hebben, want daarover hoor je HE-LE-MAAL niets!!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_203858275
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:46 schreef Chandler het volgende:
Ik ben erg benieuwd wie die 13 zijn en wat die 13 allemaal aangegeven hebben, want daarover hoor je HE-LE-MAAL niets!!!
Moet dat dan met naam en toenaam? Een onafhankelijk onderszoeksbureau heeft het onderzocht en een advocatenkantoor heeft de gang van zaken gecontroleerd. Het zal vast geen complot zijn.
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2022 09:01:20 ]
pi_203858288
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Moet dat dan met naam en toenaam? Een onafhankelijk onderszoeksbureau heeft het onderzocht en een advocatenkantoor heeft het proces gecontroleerd. Het zal vast geen complot zijn.
[ twitter ]
Ik neem aan dat als er 'aangiftes' tegen mij liggen ik wel de inhoud van die aangiftes mag inzien... anders kan ik mij niet verweren... dus ja, met alle gegevens die daarbij nodig zijn! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_203858306
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:01 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik neem aan dat als er 'aangiftes' tegen mij liggen ik wel de inhoud van die aangiftes mag inzien... anders kan ik mij niet verweren... dus ja, met alle gegevens die daarbij nodig zijn! :)
Ze heeft alle medewerking herhaaldelijk geweigerd. Dan krijg je ook niets te zien bij zo’n onderzoek.
pi_203858328
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ze heeft alle medewerking herhaaldelijk geweigerd. Dan krijg je ook niets te zien bij zo’n onderzoek.
Klopt, met argumenten waar ik mij in kan vinden. Zeker als je merkt dat het vriendjes politiek is, maar graag zou ik als ik in haar positie stond het fijne van al die 'aangiftes' willen weten... en ook daarin is deze partij totaal niet transparant... :)
Like trump...
pi_203858342
Ik vind nog steeds dat Volt dit verschrikkelijk slecht heeft aangepakt. Veel slechter dan hoe zij het hebben gedaan kon je het niet doen. Maar voor Gündoğan gaat het er toch ook wel slecht uit zien, 13 klagers is behoorlijk veel. Zeker bij een kleine fractie als Volt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203858354
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:05 schreef Chandler het volgende:

[..]
Klopt, met argumenten waar ik mij in kan vinden. Zeker als je merkt dat het vriendjes politiek is, maar graag zou ik als ik in haar positie stond het fijne van al die 'aangiftes' willen weten... en ook daarin is deze partij totaal niet transparant... :)
Geen enkele partij, bedrijf of organisatie zal dat zijn aangezien je niet zomaar namen van slachtoffers kan openbaren.
pi_203858363
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Geen enkele partij, bedrijf of organisatie zal dat zijn aangezien je niet zomaar namen van slachtoffers kan openbaren.
Nee ongetwijfeld maar wel vertellen waar de aangiftes over gaan... en denk dat mevrouw zelf deze informatie wel zou moeten krijgen, die schijnt ze dus niet gekregen te hebben! :)
Like trump...
pi_203858410
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef Chandler het volgende:

[..]
Nee ongetwijfeld maar wel vertellen waar de aangiftes over gaan... en denk dat mevrouw zelf deze informatie wel zou moeten krijgen, die schijnt ze dus niet gekregen te hebben! :)
Als ze had meegewerkt met het onderzoek, wat onschuldige mensen zouden doen, dan had ze alle informatie vast gekregen. Het is maar goed dat ze die informatie niet heeft want ze zal het ongetwijfeld meteen op straat gooien en zo de slachtoffers nog een keer aanvallen.
Daarnaast heeft Volt gisteren in hun verklaring gedeeld wat de meldingen waren.
pi_203858453
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als ze had meegewerkt met het onderzoek, wat onschuldige mensen zouden doen, dan had ze alle informatie vast gekregen. Het is maar goed dat ze die informatie niet heeft want ze zal het ongetwijfeld meteen op straat gooien en zo de slachtoffers nog een keer aanvallen.
Ah, na gisteren heb ik het amper meer gevolgd, zal zo zijn. Ik ben toch benieuwd hoe het vervolg gaat... En de mededelingen waren nogal breed verwoord, maar goed, we zullen zien. Ik geef haar nu nog de voordeel van de twijfel.

We shall see, sowieso heb ik niets met Volt ;)
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 februari 2022 @ 09:32:05 #20
862 Arcee
Look closer
pi_203858543
Opvallend wat een shitshow dat is geworden bij Volt. Na aan reeks van meer extremere partijen aan de flanken van het politieke spectrum was daar ineens de doorbraak van middenpartij Volt die met de vriendelijke Dassen aan het roer de concurrentie leek aan te gaan met D66 en GroenLinks. Tot de Gündoğan-bom barstte en het vriendelijke Volt ineens een kwaadaardig gezicht kreeg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 27 februari 2022 @ 09:36:54 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203858594
Ik heb wel het idee dat Dassen het wat te gretig aan heeft gegrepen om van zijn talentvollere fractiegenote af te komen.
pi_203858747
Ik ben niet eens een Voltstemmer en ik oordeel veel milder over de partij. Het lijkt erop dat ze hebben geprobeerd het proces correct aan te pakken door transparant te zijn over interne tumult, zich te laten adviseren door advocaten, een onderzoeksbureau in te schakelen en tegelijk de rechten van vermeende slachtoffers te beschermen. Gündoğan voelt zich onrechtvaardig behandeld en meent dat het onderzoeksbureau niet onafhankelijk is. Daar mag een rechter dan in het kort geding over oordelen, maar wat mij betreft heeft ze de schijn tegen door haar gebrek aan coöperatie en de aanklacht van smaad en laster tegen vermeende slachtoffers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203859465
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:46 schreef Chandler het volgende:
Exact. Nergens wordt man en paard genoemd. Alleen indirecte anonieme laffe beschuldigingen.
pi_203859488
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
VERMEENDE slachtoffers.
pi_203859504
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee dus. Alleen vaagtaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')