Wat je overduidelijk ziet is dat Putin de oprukkende uitbreiding van de navo oostwaarts als een existentiële dreiging voor Rusland heeft gezien. Dat is zijn beweegreden voor deze oorlog.quote:

Hem kennende zullen zijn generaals hem hebben overtuigd toch wat sancties in te zetten en ondertussen laat hij dan op Twitter tegenstrijdige berichten horen die zijn eigen beleid ondermijnen. Dat was toch wel een patroon. Door die warrigheid zal het maar halfslachtig beleid zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, Trump was onvoorspelbaar. En naar het schijnt makkelijk te overtuigen met videos van huilende kinderen (Syrië), dus je weet niet hoe die zou gereageerd hebben...

Die sluit gewoon nog een paar journalisten op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zou Orban zich nuttig maken?

Nee. De NAVO is een verdedigingssysteem, Putin doet alsof het een agressor is en daarom moet ie zichzelf beschermen.quote:

Honderd procent dat dat verkiezingstechnisch het nuttigst is voor Orban jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zou Orban zich nuttig maken?

Herkenbaar wel, ik ben nog niet zo heel lang geleden in Kiev op vakantie geweest. Is voor het eerst van mijn leven dat er oorlog is uitgebroken ergens waar ik wel eens geweest ben. Als ik dan bijvoorbeeld die livestream van het Maidan-plein zie waar het luchtalarm af gaat terwijl ik er 2 jaar geleden prinsheerlijk in de zon op een terras een biertje zat te drinken is dat best surrealistisch.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoor vanavond al twee keer dat Kiev echt zo ver weg niet is. Ongeveer 1.500 km, dichterbij dan Benidorm.
Dat is toch een realiteitscheck waar ik nog niet aan toe was.

Ik lees alleen maar over gigantische verliezen van de Russen. Of dat allemaal wel klopt is maar de vraag. Als ik sommige twitter berichten zie dan zie je zo nu dan foto's die al in 2017 opdoken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is dan een flink verlies aangezien paratroepen toch vaak wel speciale eenheden zijn.

Gelul natuurlijk, landen zijn vrij om zelf te beslissen want ze hebben immers zelfbeschikking.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat je overduidelijk ziet is dat Putin de oprukkende uitbreiding van de navo oostwaarts als een existentiële dreiging voor Rusland heeft gezien. Dat is zijn beweegreden voor deze oorlog.
Wij hebben hier te licht over gedacht en aangenomen dat we dit zonder ernstige repercussies tot aan de westgrens van Rusland konden doorduwen.
Dat blijkt dus niet zo te zijn en nu zitten we met de gebakken peren, want wat nu? Niet vechten is geen optie want dan gaan andere landen dit ook doen en zijn de gevolgen niet te overzien. Wel vechten kan escaleren en ook dan zijn de gevolgen niet te overzien.
We hadden beter de garantie kunnen geven dat Oekraïne de komende 10 jaar niet bij de navo komt en ondertussen democratisering en economische wederopbouw in Rusland en Oekraïne kunnen stimuleren.

Hij wil koste wat het kost Oekraine laten falen als vrije westerse (rijke) democratie. Het zou de Russische bevolking maar op ideeën brengen. Als hij al bang is voor NATO, dan is dat omdat hij dan de voormalige sovjet-staatjes niet meer ongestraft kan binnenvallen en niet omdat hij bang is dat NATO Rusland aanvalt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee. De NAVO is een verdedigingssysteem, Putin doet alsof het een agressor is en daarom moet ie zichzelf beschermen.
Maar de werkelijke reden is dat ie het grondgebied van de oude Sovjet-Unie in ere wil herstellen. Doen alsof er Nazi’s in Oekraïne zitten , een bak propaganda eroverheen en doen alsof je de bevolking van Oekraïne gaat redden.

Poetins eis was dat Oekraïne 'nooit' lid zou worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:19 schreef LXIV het volgende:
We hadden beter de garantie kunnen geven dat Oekraïne de komende 10 jaar niet bij de navo komt en ondertussen democratisering en economische wederopbouw in Rusland en Oekraïne kunnen stimuleren.

Er was destijds onder de Nederlandse bevolking ook echt zeker wel veel kritiek op Amerika hoor? Zeker omdat het er zo dik bovenop lag dat Bush de Golfoorlog van pa zo graag opnieuw wilde doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Net zoals het in het hoofd van Bush zat dat Irak massavernietigingswapens zou hebben. Toen sprak Europa ook schande van die aanval, hadden veel gebouwen de Irakese vlag, schaamden we ons allemaal kapot dat we Irak niet hebben geholpen of gesteund, oh wacht...

Allemaal bullshit nu.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar over gigantische verliezen van de Russen. Of dat allemaal wel klopt is maar de vraag. Als ik sommige twitter berichten zie dan zie je zo nu dan foto's die al in 2017 opdoken.

Israel is een grote vriend van de US. Dus voor de NAVO geen probleem.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit positioneert Israel op een wel heel belangrijke positie in de wereld, enerzijds het verzoek alleen al en anderzijds als het daadwerkelijk in Jerusalem gaat plaatsvinden.
==========================================
https://www.timesofisrael(...)-talks-in-jerusalem/
Ukraine’s leader asks Bennett to mediate with Russia, host talks in Jerusalem
Kyiv’s envoy to Israel confirms request to NY Times: ‘We do believe that Israel is the only democratic state in the world that has great relations with both Ukraine and Russia’

Dit klopt niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoor vanavond al twee keer dat Kiev echt zo ver weg niet is. Ongeveer 1.500 km, dichterbij dan Benidorm.
Dat is toch een realiteitscheck waar ik nog niet aan toe was.

Stop anders gewoon even met deze shit, dit is allemaal fake.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het Oekraïense luchtafweer is lekker bezig vanavond.

Er is ook binnen Rusland veel kritiek op Poetin, dus daar gaat het niet om. Het gaat erom dat niemand in Europa zich toen geroepen voelde om Irak militair te helpen tegen de VS, maar nu verwacht men wel dat Rusland militair gestopt gaat worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er was destijds onder de Nederlandse bevolking ook echt zeker wel veel kritiek op Amerika hoor? Zeker omdat het er zo dik bovenop lag dat Bush de Golfoorlog van pa zo graag opnieuw wilde doen.

Mits Putin alleen de NAVO van z'n stoep wil houden natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat je overduidelijk ziet is dat Putin de oprukkende uitbreiding van de navo oostwaarts als een existentiële dreiging voor Rusland heeft gezien. Dat is zijn beweegreden voor deze oorlog.
Wij hebben hier te licht over gedacht en aangenomen dat we dit zonder ernstige repercussies tot aan de westgrens van Rusland konden doorduwen.
Dat blijkt dus niet zo te zijn en nu zitten we met de gebakken peren, want wat nu? Niet vechten is geen optie want dan gaan andere landen dit ook doen en zijn de gevolgen niet te overzien. Wel vechten kan escaleren en ook dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Gras is groenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:24 schreef RichardHammond het volgende:
Rusland zit weer eens te liegen bij de VS, het is schandalig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |