Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Een verzonnen vijand die alleen in zijn hoofd bestaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een vijand die hij niet kan overwinnen. Dat za hem pijn doen.
Daar maakt die het gelukkig zelf ook niet een beetje naarquote:
Dat point of no return was al toen Poetin besloot Oekraine binnen te vallen.quote:
Dit inderdaad. Alleen al vanuit de lucht hebben we de mogelijkheid om die Russische troepen compleet te decimeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:07 schreef Harvest89 het volgende: [..] We kunnen wel wat, maar riskeren het niet. Dat is een ander verhaal.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat gerucht gaat al een poosje in Russische nieuwsgroepen
Ja, hij ziet er slecht uit voor zijn doen en hij heeft een warrige speech gehouden die oorlogsmisdaden probeert goed te praten. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat hij ernstig ziek is: het kan slaapgebrek zijn, bijwerkingen van middelengebruik of gewoon ouderdom die de botox ontstijgt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die kerel is als de dood om Corona te krijgen, niemand mag in zijn buurt komen en je ziet die dikke kop toch? Op dat iele lijfje.
Daarnaast gaan die verhalen al een tijdje, dat die ernstig ziek is.
Hij moet natuurlijk wel het aanzien hebben zoals Lenin en Stalin, maar dat zijn eigen volk en de rest van de wereld staan te feesten bij zijn dood, dringt hopelijk snel bij hem door.
Dat is niet fraai. Sterkte.quote:
Zeker, maar kennelijk zou het in zijn geval dan slechts symptoombestrijding en/of uitstel zijn?!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:22 schreef aloa het volgende:
Prednison is rotzooi. Levensreddend voor sommige mensen, dat wel.
Er is oorlog. Men vind daar wat van.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb 10 topics gemist sinds vanochtend. Kunnen we niet elke dag een samenvatting doen maken ofzo? Het gaat echt kapot hard.
De sancties zijn impotent en belachelijk!!1 Maar wil je wel stoppen plz?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Tocadisco het volgende:
Vreemd dat ze zo boos zijn om die sancties als ze toch geen effect hebben, of zijn ze misschien toch niet helemaal eerlijk over dat laatste...
Idd, allemaal speculatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ja, hij ziet er slecht uit voor zijn doen en hij heeft een warrige speech gehouden die oorlogsmisdaden probeert goed te praten. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat hij ernstig ziek is: het kan slaapgebrek zijn, bijwerkingen van middelengebruik of gewoon ouderdom die de botox ontstijgt.
Al met al vind ik het geschetste scenario wel bijzonder interessant, want het impliceert dat de bespiegelingen van deze dictator omtrent zijn sterfelijkheid zich uit zou kunnen oefenen in zinloos geweld om de mensheid met zijn terminale lot mee te brengen. Met de mogelijkheid van gebruik van nucleaire wapens bovendien.
Zelf denk ik niet dat het scenario klopt: er is immers geen bewijs voor.
Bedankt, blij dat dit nu duidelijk isquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:24 schreef Tengano het volgende:
Ik heb het nog even opgezocht, en Prednison is dus ontstekingsremmend.
(Voor degene die geen idee hadden.)
Het is al door een arts uitgelegd nota bene en voor de rest heeft iedereen google.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:24 schreef Tengano het volgende:
Ik heb het nog even opgezocht, en Prednison is dus ontstekingsremmend.
(Voor degene die geen idee hadden.)
Ik was bezig met nieuwsberichten te updaten om de zoveel uur, die stonden in de OP, maar iemand heeft ze eruit geslooptquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb 10 topics gemist sinds vanochtend. Kunnen we niet elke dag een samenvatting doen maken ofzo? Het gaat echt kapot hard.
Ai, sterkte.quote:
Juist ...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat point of no return was al toen Poetin besloot Oekraine binnen te vallen.
Poetin is een oorlogsmisdadiger, Europa maakt zich zorgen om diens veiligheid, Amerika wil zich ermee bemoeien en China houdt zich op de vlakte. Er is een kruitvat, maar de lont moet nog worden ontstoken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Dat was heel anders, toen vocht de Sovjet-Unie namelijk op hun eigen terrein om hun eigen bestaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:18 schreef HSG het volgende:
[..]
De Russen kunnen wel wat hebben hoor. Dat zag je tijdens de tweede wereldoorlog ook. Enorme verliezen en toch doorgaan.
je ziet wel dat ie duidelijk een opgeblazen gezicht heeft in tegenstelling met voorgaande jaren.quote:
Overal het algemeen is de EU best goed om effectieve en goed gecoördineerd sancties in te stellen. Niet met de lompe bijl, maar heel gericht aan bepaalde poten zagen. Het gaat de Russen hoe dan ook pijn doen, maar zullen ze nooit toegeven. Net als dat ze zogenaamd in het verleden nooit last hadden van de ingestelde sancties, maar bij iedere internationale bijeenkomst er wel over begonnen te huilen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Tocadisco het volgende:
Vreemd dat ze zo boos zijn om die sancties als ze toch geen effect hebben, of zijn ze misschien toch niet helemaal eerlijk over dat laatste...
Ze hebben jaren gehad om die invasie voor te bereiden, dus de kans dat ze meer dan wat kleingeld op westerse bankrekeningen hebben staan lijkt me klein.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:23 schreef Tocadisco het volgende:
Mijn maat, vanmiddag over de president van Oekraïne…quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:25 schreef Johannes788 het volgende:
Serieus... Wat mankeert Rutte op dit moment.
- "Thoughts and prayers" onzin
- "Bereid om bij te staan", maar duidelijk geen actieve handeling.
- Twijfel of ze de Putin op een no-fly list kunnen zetten
- De gas prijs als argument gebruik voor een "ander probleem"
- Aangeven dat het "ander probleem" niet plaats zal vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |