abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203830839
Om te zaaien
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203830845
Voor Lonaa was Dees

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vroeg voor tomaten, niet?

En peulen weken? Dat heb ik nog nooit gedaan. Echte peultjes? Helpt dat?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203830880
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:50 schreef gcjoel het volgende:

En al toffe restaurants op het oog? Dat lijkt me allemaal zo geweldig daar O+
g is de menuhunter (zoals hij door Zoon Q genoemd werd in Australië 😅) dus dat komt vast goed!

Was lekker buiten.
Rondje Ruïne gedaan met fietsen en wandelen. O+
(mobielfotootje)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 25-02-2022 13:58:22 ]
pi_203830913
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Voor Lonaa was Dees
[..]

Ik ben altijd wel vroeg met m'n tomaten. Vorig jaar was ik nog vroeger. :@

Het weken van de erwten heb ik ooit ergens gelezen en sindsdien doe ik dat. :') Heb het nog nooit niet gedaan, maar ze zijn natuurlijk superdroog en nu kunnen ze 24 uur water opzuigen. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203831084
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het weken van de erwten heb ik ooit ergens gelezen en sindsdien doe ik dat. :') Heb het nog nooit niet gedaan, maar ze zijn natuurlijk superdroog en nu kunnen ze 24 uur water opzuigen. :9
Weken voor het zaaien? Deed mijn moeder ook altijd. Erwten en bonen :Y

Boodschappen gedaan, plee gepoetst, administratie voor baan1 gedaan, overleg voor vereniging gehad, dadelijk online overleg voor baan2. Zo kom ik mijn vrije dag wel door :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203831732
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zaai wel altijd voor in de kas, misschien heb ik het daarom nooit gemist.
pi_203832568
Kieswijzer maar weer gedaan, en toen even vergeleken met de huidige zetelverdeling.
Dat was verhelderend. Het is leuk het eens te zijn met partijen, maar als die nu 0 zetels hebben, en de grootste heeft er 7, dan is het zomaar mogelijk dat ideeën niet heel kansrijk zijn., bij die partijen waar je het mee eens bent...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203832733
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Het is gelukt :o
Nog niet alles, maar wel een zooi pepers, wat paprika, aubergine en een artisjok. Voor die laatste lijkt het me vroeg, maar hij lachte me toe. En het mag van Diana.
Als Diana het zegt, is het goed. It is known.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:53 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik heb zittend ook niet helemaal niets gedaan. De financiële admin is bijgewerkt en ik heb Peaches Geldof gegoogeld en toen hoeishetnumetTiger-Lily, Mark Lanegan geluisterd. Hartstikke productief dus. :7
Uitstekende tijdsbesteding :Y

Ik ben nog uitgeput van gisteren. Daarom vandaag alleen het hoogstnoodzakelijke met flinke tegenzin. Ik heb een boodschappenlijst gemaakt, fysio en cesartherapie op halve kracht gedaan en boodschappen.
Spoilers!
pi_203832837
Collega is positief getest en is er sinds vandaag letterlijk ziek van.
En andere collega is gedeeltelijk in de ziektewet. Daarmee zijn de beschikbare collega’s op dus ik sta nu in alle afwezigheidsmelders als go-to persoon *O*

Goede manier om het weekend te beginnen in een 24/7 organisatie ^O^ Gelukkig zijn er zelden incidenten *afklopt*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203833530
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Collega is positief getest en is er sinds vandaag letterlijk ziek van.
En andere collega is gedeeltelijk in de ziektewet. Daarmee zijn de beschikbare collega’s op dus ik sta nu in alle afwezigheidsmelders als go-to persoon *O*

Goede manier om het weekend te beginnen in een 24/7 organisatie ^O^ Gelukkig zijn er zelden incidenten *afklopt*
Hopelijk heb je nu geen slapende honden wakker gemaakt.

Vanmiddag een hele lange lunch gehad met een vriendin. Straks is een kopje soep vast meer dan genoeg. En als extra mazzeltje was het iedere keer als ik buiten was droog en begon het te hozen wanneer ik net binnen was.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 februari 2022 @ 16:45:09 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203833638
Op deze vrijdagmiddag was ik door mn werk heen (en geen zin in grote nieuwe dingen). Alvast even de agenda bekeken voor de komende maanden (en ook her en der dagen uitgegooid). In mei en juni weer veel korte werkweken :P her en de feestdagen met een dag verlengd.

Wil eigenlijk nog wel vakantie inplannen, maar dat hangt ook van oma af... Oma gaat juist weer aan de betere hand nu ze continu iemand om haar heen heeft. Lichamelijk is het op. Geestelijk nog als vanouds. Maandag ziet ze haar eigen HA hopelijk wel, want die was zelf uit de running afgelopen week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203833715
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hopelijk heb je nu geen slapende honden wakker gemaakt.

Vanmiddag een hele lange lunch gehad met een vriendin. Straks is een kopje soep vast meer dan genoeg. En als extra mazzeltje was het iedere keer als ik buiten was droog en begon het te hozen wanneer ik net binnen was.
Lang lunchen O+ En fijn dat je geluk had met het weer. Heb je niet altijd toch? :P

Ik heb door mijn raam de zon, bewolking, hagel en weer zon gezien vandaag _O-
pi_203833950
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Lang lunchen O+ En fijn dat je geluk had met het weer. Heb je niet altijd toch? :P

Ik heb door mijn raam de zon, bewolking, hagel en weer zon gezien vandaag _O-
Ik geniet inderdaad regelmatig van een bui 😂 . Vorige week nog dacht even boodschappen te doen en daarna een eind fietsen, maar helaas kwam d winkel uit en jawel regen
pi_203834044
@borisz Is broertje opgelucht, dat hij elders een baan heeft?

Ja, leuke dolle dwaze weken komen er aan hè? 😂
Slim plannen heeft leuke resultaten.

Wat een hagelbui was dat! Gelukkig zat ik binnen.
pi_203834219
Vandaag boodschappen gedaan, komende dagen is vis de enige optie.
Vanavond vissoep met vers brood. De soep staat op de kachel, we zitten binnen met een glaasje wijn in de hand en Screaming Trees op de speakers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203834279
Komende woensdag bezichtiging van stadswoning.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203834351
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef sigme het volgende:
Spannend *O*
  vrijdag 25 februari 2022 @ 17:50:30 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203834445
Goed, Rusland mag niet meedoen aan het ESF, niet omdat de organisatie de situatie in Oekraïne vreselijk vinden, nee, het zou de reputatie van het ESF kunnen schaden.

vrijdag 25 februari 2022 @ 17:57:36 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203834541
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef sigme het volgende:
Leuk! *O*

Waarom gaan jullie naar een andere woning kijken? Als extra of in plaats van de huidige?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 17:57:49 #20
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203834545
Onze hypotheek is goedgekeurd *O*
pi_203834604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:57 schreef gcjoel het volgende:
*O* gefeliciteerd
pi_203834853
Ik lijk wel in de bergen te wonen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 19:01:35 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203835416
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goed, Rusland mag niet meedoen aan het ESF, niet omdat de organisatie de situatie in Oekraïne vreselijk vinden, nee, het zou de reputatie van het ESF kunnen schaden.

[ afbeelding ]
Is het resultaat niet belangrijker?
Vraag me af hoe erg Vladje het vindt, veel in wat zijn ogen modelburgers zijn doen er niet aan mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 19:02:49 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203835447
Koppijn, koud, spierpijn.

Negatieve zelftest, dat wel.
pi_203836510
quote:
*O* *O* *O* *O* *O*
pi_203836577
Wij hebben vandaag een keukenofferte laten maken. Ik ging er vrolijk naartoe en ging bijna depressief weer naar huis. :') Wat een geld.

En een beetje balen dat de keuken niet dieper kan. We hebben precies 60cm, anders zit het voor het raam. Maar daardoor past er geen Bora afzuigding blijkbaar. Moeten we een oplossing zoeken met een normale afzuigkap. ;(
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:58:21 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203836678
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:54 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben vandaag een keukenofferte laten maken. Ik ging er vrolijk naartoe en ging bijna depressief weer naar huis. :') Wat een geld.

En een beetje balen dat de keuken niet dieper kan. We hebben precies 60cm, anders zit het voor het raam. Maar daardoor past er geen Bora afzuigding blijkbaar. Moeten we een oplossing zoeken met een normale afzuigkap. ;(
Dat is vaak ook het nadeel van de zaken waarmee zo'n project samen werkt.

Wij gaan waarschijnlijk weer voor een ikea keuken. Zag die nieuwe bamboe stijl en die vind ik wel heel mooi O+
pi_203836846
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat is vaak ook het nadeel van de zaken waarmee zo'n project samen werkt.

Wij gaan waarschijnlijk weer voor een ikea keuken. Zag die nieuwe bamboe stijl en die vind ik wel heel mooi O+
We zitten niet vast aan deze aanbieder. Er zit geen keuken bij het huis eigenlijk. Dus deze keukenboer heeft wel het eerste contact, maar we kunnen alle kanten nog op.

Die bamboe ziet er wel cool uit, ja! Misschien ook maar eens bij IKEA in ieder geval tekenen om te vergelijken. We gaan ook nog naar Duitsland en naar nog een andere keukenboer hier.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:07:05 #29
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203836887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:05 schreef Myraela het volgende:

[..]
We zitten niet vast aan deze aanbieder. Er zit geen keuken bij het huis eigenlijk. Dus deze keukenboer heeft wel het eerste contact, maar we kunnen alle kanten nog op.

Die bamboe ziet er wel cool uit, ja! Misschien ook maar eens bij IKEA in ieder geval tekenen om te vergelijken. We gaan ook nog naar Duitsland en naar nog een andere keukenboer hier.
Ohhh dat scheelt!
Duitsland is normaal gezien sowieso goedkoper.
Zijn we voor dit huis ook geweest. Maar toen toch voor ikea gekozen. Het verschil is te groot. Alleen moet je dan veel zelf doen
pi_203837055
quote:
Dat is wel een jompel waard! *O*
pi_203837629
Ik sprak S. vanavond, de Syrische jongen met wie ik nu een jaar of 2 elke paar weken een uurtje Engels oefen. Hij heeft deze week oefenexamen gedaan op B1-niveau. Dat is eindexamen havo-niveau _O_ toen ik hem 2 jaar geleden voor het eerst sprak kon hij net tellen in het Engels en nu leest hij hele boeken _O_
pi_203837662
Oh, lees nu online dat de Bora wel gewoon kan met 60cm. :') De adviseur zei meteen dat het niet kon, toen we zeiden dat we graag een Bora of andere afzuigkap in het kookveld wilde hebben.

Maar goed dat we het nog even nalezen, want ik had bijna m'n hele plaatje van m'n perfecte keuken aangepast. :') Nu ben ik helemaal not amused.
pi_203837672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik sprak S. vanavond, de Syrische jongen met wie ik nu een jaar of 2 elke paar weken een uurtje Engels oefen. Hij heeft deze week oefenexamen gedaan op B1-niveau. Dat is eindexamen havo-niveau _O_ toen ik hem 2 jaar geleden voor het eerst sprak kon hij net tellen in het Engels en nu leest hij hele boeken _O_
Wat cool als je daar zoveel verbetering in merkt!
pi_203837699
quote:
Wauw! En 6 jaar geleden sprak hij nauwelijks Nederlands. Hij deed het wel vooral omdat hij zo van praten hield.
pi_203837759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wauw! En 6 jaar geleden sprak hij nauwelijks Nederlands. Hij deed het wel vooral omdat hij zo van praten hield.
Ik heb de indruk dat hij ook van leren houdt, hij is ongeveer overal wel geïnteresseerd in. Daar kom je ver mee :D
pi_203837821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat hij ook van leren houdt, hij is ongeveer overal wel geïnteresseerd in. Daar kom je ver mee :D
Ja, hij wil alles weten en alles kunnen. Ook met koken. Had nog nooit pannenkoeken gebakken, deed hij voor mij en meteen ook in de lucht met die dingen. Soms gaat er wat mis, hij wilde een keer een Syrische taart maken en daar moesten nootjes door. Gebrande kruidige pinda’s waren niet echt lekker 😂
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:59:08 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203837889
quote:
Wat goed *O*
  vrijdag 25 februari 2022 @ 22:46:26 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203839708
Wij hadden zin om een stukje te wandelen, maar dan liefst wel een wandeling met uitzicht...

Dus even naar Emmen gezoefd. Was helaas te link om al rijdend digitaal naar @Isabeau en @derLudolf te zwaaien.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203839977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 22:46 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden zin om een stukje te wandelen, maar dan liefst wel een wandeling met uitzicht...

[ afbeelding ]

Dus even naar Emmen gezoefd. Was helaas te link om al rijdend digitaal naar @:Isabeau en @:derLudolf te zwaaien.
Wat mooi, waar kijken we naar?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 23:10:11 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203840001
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 23:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat mooi, waar kijken we naar?
Een door Chinezen gemaakte licht- en geluidsshow in het verlaten oude dierenpark Emmen: https://chinalightsemmen.nl/
pi_203840797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 23:10 schreef fietsie het volgende:

Een door Chinezen gemaakte licht- en geluidsshow in het verlaten oude dierenpark Emmen: https://chinalightsemmen.nl/
Dat oude dierenpark is sowieso fantastisch _O_ Mooi park midden in het centrum met in diverse gebouwtjes die er nog staan kunstprojecten. In de voormalige kinderboerderij een, jaja, kinderboerderij ('stadsboerderij' noemen ze het geloof ik). Leuke unieke eethuisjes, terrasjes met mooi uitzicht. En dat midden in de stad. Laatste keer dat ik naar de dierentuin ben geweest waren we zo klaar en zijn we het centrum in gewandeld en het oude dierenpark bezocht. Dat vonden we leuker dan de nieuwe dierentuin :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203841452
Wat is dit dan voor raar bureaucratisch gedoe? :')

quote:
Rusland blokkeert veroordeling van invasie in VN-Veiligheidsraad

Rusland heeft zijn veto gebruikt om te voorkomen dat de VN-Veiligheidsraad de invasie van Oekraïne kan veroordelen. China, India en de Verenigde Arabische Emiraten hebben niet gestemd. Elf leden stemden voor de motie, die door de VS was opgesteld.

In de motie werd Rusland opgeroepen de invasie te stoppen en alle troepen terug te trekken. Maar aangezien Rusland een van de vijf permanente leden is van de Veiligheidsraad, kan het land resoluties blokkeren door tegen te stemmen. De verwachting is dat de motie nu zal worden doorgespeeld naar de Algemene Vergadering van de VN, waar 193 landen lid van zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 februari 2022 @ 06:54:43 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203841471
Mogge :W

Vandaag aan de wandel. Geen Amsterdam. Een stuk Limesroute. Te beginnen in Hazerswoude Dorp en dan richting @FutureFairytale (Alphen) en door naar Zwammerdam en Bodegraven. Ruim 25km vandaag :+
pi_203841642
Dat heeft toch niks met bureaucratie te maken?

Dat is hoe de VN- veiligheidsraad in elkaar zit, vanaf het begin. Dat leer je toch op school?

De VS blokkert altijd elke veroordeling van Israel bijvoorbeeld.
pi_203841714
Ochtend!
Ik heb weer korte nachten want ik ben begonnen aan weer eens een herlezing van LOTR.
Met bijbehorende rare dromen :')
Vannacht een mix van LOTR en een bezoekje aan mijn oom _O- Dat is een sjaggeraar die overal leuke partijtjes produkten koopt en doorverkoopt. Beetje grijs gebied, denk ik. Wel tof, want als kind konden we daar bij voorbeeld rondcrossen op botsauto’s waar muntjes in gingen _O_

Wat vannacht resulteerde in een bezoekje aan hem, hij krijgt telefoon en ik moet met hem mee om in België (na veel omzwervingen en ontmoetingen met vaak schimmige personen) twee campers op te halen. Ik werd wakker voordat ik die campers überhaupt had gezien….

Ben benieuwd naar vannacht *O*
pi_203841779
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef sigme het volgende:
Dat heeft toch niks met bureaucratie te maken?

Dat is hoe de VN- veiligheidsraad in elkaar zit, vanaf het begin. Dat leer je toch op school?

De VS blokkert altijd elke veroordeling van Israel bijvoorbeeld.
Dan is het een ánder land. Het is niet Israel die de veroordeling van Israel blokkeert. (ja, vast ook wel, alleen hebben die geen vetorecht)
pi_203841861
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dan is het een ánder land. Het is niet Israel die de veroordeling van Israel blokkeert. (ja, vast ook wel, alleen hebben die geen vetorecht)
Maar het heeft dus niks met bureaucratie te maken, maar met wat de veligheidsraad is. Veroordelingen van gedrag van China en USA kan je daar ook volledig principieel wel vergeten.
pi_203841879
Oh, ik denk dat ik nu snap wat je bedoelt! Idiote bureaucratie om het daar in stemming te brengen!
pi_203841922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 06:54 schreef borisz het volgende:
Mogge :W

Vandaag aan de wandel. Geen Amsterdam. Een stuk Limesroute. Te beginnen in Hazerswoude Dorp en dan richting @:futurefairytale (Alphen) en door naar Zwammerdam en Bodegraven. Ruim 25km vandaag :+
Ik moet altijd aan Olivier B Bommel denken als ik ‘Zwammerdam’ hoor. :D Wel mooi dorpje. En mooi weer!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:05:14 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203842080
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Limone het volgende:

[..]
Ik moet altijd aan Olivier B Bommel denken als ik ‘Zwammerdam’ hoor. :D Wel mooi dorpje. En mooi weer!
Toonder had zulke mooie plaatsnamen: Rommeldam, Gloombergen, Reigersbek, Steenheuvel, Poelbol, Heksterzwaag, Krabbezijl.

Damn, nu heb ik zin alle Bommelstrips te gaan lezen.
pi_203842202
Goedemorgen. Hier gaat vandaag een bomenkapper aan de slag om onze laatste schaduw weg te halen ;(
Het was de bedoeling dat deze oude bomen pas weg gaan als de nieuwe bomen een fatsoenlijk formaat hebben. Wel zo fijn boor de natuur en voor ons. Maar helaas, ze zijn ziek en een te groot risico voor de buren en ons huis.

Ik ga goed op mezelf letten en vooral niet helpen. Dat gaat nog best een uitdaging zijn.
Spoilers!
pi_203842238
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:45 schreef sigme het volgende:
Oh, ik denk dat ik nu snap wat je bedoelt! Idiote bureaucratie om het daar in stemming te brengen!
Ja, want het wordt uiteraard gewoon toch ge'vetod door Rusland. Waarschijnlijk is die procedure nodig voor ze verder kunnen, maar dat voelt dus heel bureaucratisch.
pi_203842254
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Hier gaat vandaag een bomenkapper aan de slag om onze laatste schaduw weg te halen ;(
Het was de bedoeling dat deze oude bomen pas weg gaan als de nieuwe bomen een fatsoenlijk formaat hebben. Wel zo fijn boor de natuur en voor ons. Maar helaas, ze zijn ziek en een te groot risico voor de buren en ons huis.

Ik ga goed op mezelf letten en vooral niet helpen. Dat gaat nog best een uitdaging zijn.
Triest he, zo’n grote boom die om gaat? Toen bij ons vorig jaar de boom om moest, ook al was het gewoon nodig, vond ik het toch wel erg jammer.
pi_203842261
Mogge!

Heerlijk zonnig maar ook een beetje heiig hier, straks even een stukje fietsen.
pi_203842284
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:22 schreef Tuindier het volgende:

Triest he, zo’n grote boom die om gaat? Toen bij ons vorig jaar de boom om moest, ook al was het gewoon nodig, vond ik het toch wel erg jammer.
Er zijn hier in de buurt meer grote bomen omgegaan dan me lief was, de afgelopen week -O-
En ze kappen hier al zo graag grote bomen. Blij met elke grote boom die er nog staat en dan komt er 3 dagen storm en gaan er alsnog een paar om :( Prachtige grote wilg vlakbij was ook gesneuveld.
pi_203842523
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:22 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik vind het verschrikkelijk. Inclusief die in dit en volgende weekend om gaan hebben we al zo'n 25-30 bomen gekapt. Allemaal met echt goede reden maar ik baal er nog steeds van. Als de vorige bewoners ook maar een beetje onderhoud hadden gepleegd, hadden er best veel kunnen blijven staan. Maar dat deden ze niet. Ze lieten alles maar groeien waar het wilde, ook zaailingen. En dan krijg je vlakbij huizen en slootkanten toch wel gevaarlijke situaties. Dan heb ik het nog niet eens over hoe het er uit ziet want bomen die elkaar verdringen omdat ze geen zonlicht krijgen, zijn niet bepaald ene lust voor het oog.
Spoilers!
pi_203842705
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er zijn hier in de buurt meer grote bomen omgegaan dan me lief was, de afgelopen week -O-
En ze kappen hier al zo graag grote bomen. Blij met elke grote boom die er nog staat en dan komt er 3 dagen storm en gaan er alsnog een paar om :( Prachtige grote wilg vlakbij was ook gesneuveld.
Ik heb ook altijd de neiging om de markeerstippen van bomen af te vegen. Hier is ook heel veel gekapt, en natuurlijk veel mooie grote bomen. Gelukkig komt er wel ook veel terug maar die zijn nog zo klein.
Laatst is er ook een prachtige boom omgehakt, was echt heel oud, geplant bij de kroning van Wilhelmina. Heel veel mensen boos, maar omgehakt bleek dat het ding compleet hol was, er kon iemand inzitten.
pi_203842885
Mistig buiten :o

Beter trekt hij weg want straks ga ik met mijn maatje ons eenjarig jubileum vieren met lunch en wandeling.
pi_203842900
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind het verschrikkelijk. Inclusief die in dit en volgende weekend om gaan hebben we al zo'n 25-30 bomen gekapt. Allemaal met echt goede reden maar ik baal er nog steeds van. Als de vorige bewoners ook maar een beetje onderhoud hadden gepleegd, hadden er best veel kunnen blijven staan. Maar dat deden ze niet. Ze lieten alles maar groeien waar het wilde, ook zaailingen. En dan krijg je vlakbij huizen en slootkanten toch wel gevaarlijke situaties. Dan heb ik het nog niet eens over hoe het er uit ziet want bomen die elkaar verdringen omdat ze geen zonlicht krijgen, zijn niet bepaald ene lust voor het oog.
Precies de reden waarom de boom bij ons ook om moest. Prachtige dikke oude tulpenboom, die mede de reden voor mij was om dit huis te kopen. Maar zo belabberd gesnoeid, en daarna niet bijgehouden, dat ie dus vorig jaar om moest.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:26:08 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203843115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:09 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Precies de reden waarom de boom bij ons ook om moest. Prachtige dikke oude tulpenboom, die mede de reden voor mij was om dit huis te kopen. Maar zo belabberd gesnoeid, en daarna niet bijgehouden, dat ie dus vorig jaar om moest.
Zonde! Maar begrijpelijk.

Ik hoorde gister dat de boom naast ons huis een prachtige sering is O+
Gelukkig zijn die niet zo hoog dus minder snel een gevaar. Het is wel een oude.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 10:58:25 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203843641
Het gaat gelukkig en stuk beter als gisteren. Gisteren spierpijn in de loop van de dag wat last van de kerk, 's avonds ook nog hoofdpijn. Toen ik na Flikken opstond om richting bed te gaan nog even knielend voor de wc gezeten, maar kwam toch niks.

Nu alleen beetje last achterin de keel. Zelftest was wederom negatief.

Goed zelftest-> Corona. Hoe gaat het met @Clubsoda en huisgenoten? Iedereen weer klachtenvrij/ klachtenvrij gebleven zodat morgen gereisd kan worden?
pi_203843653
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Limone het volgende:

[..]
Ha, ik dacht precies hetzelfde O+ zie je, je past hier prima tussen, eerst een kaasvraag en nu dit :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203843670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 00:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat oude dierenpark is sowieso fantastisch _O_ Mooi park midden in het centrum met in diverse gebouwtjes die er nog staan kunstprojecten. In de voormalige kinderboerderij een, jaja, kinderboerderij ('stadsboerderij' noemen ze het geloof ik). Leuke unieke eethuisjes, terrasjes met mooi uitzicht. En dat midden in de stad. Laatste keer dat ik naar de dierentuin ben geweest waren we zo klaar en zijn we het centrum in gewandeld en het oude dierenpark bezocht. Dat vonden we leuker dan de nieuwe dierentuin :')
Eens, ik heb soms het gevoel dat in Wildlands het park die dieren maar lastig vindt; attracties en grote gebouwen hebben meer hun aandacht...

Ik was er zomer 2015 voor het laatst met Uk samen; heb net nog even de foto's gekeken :) De route was nog zo bekend dat we bij ieder (leeg) verblijf "stonden hier niet de...." gesprekjes kregen :P

Ik heb hele berg foto's gemaakt iig gister; het weer was ook ideaal voor zo'n show.
pi_203843701
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:58 schreef derLudolf het volgende:
Het gaat gelukkig en stuk beter als gisteren. Gisteren spierpijn in de loop van de dag wat last van de kerk, 's avonds ook nog hoofdpijn. Toen ik na Flikken opstond om richting bed te gaan nog even knielend voor de wc gezeten, maar kwam toch niks.

Nu alleen beetje last achterin de keel. Zelftest was wederom negatief.

Goed zelftest-> Corona. Hoe gaat het met @:Clubsoda en huisgenoten? Iedereen weer klachtenvrij/ klachtenvrij gebleven zodat morgen gereisd kan worden?
Beterschap! Kind is opgeknapt, laatste dagje isolatie. Wij deden gisteren een PCR die echt mijn volledige neusepitheel meenam en desondanks negatief was. Geen klachten ook. Dus morgenochtend nog even een zelftest en als daar niets geks uitkomt, dan zijn we good to go.
pi_203843767
Ik las bij NOS een artikel dat omwaaiende bomen door de storm juist goed zijn voor het bos: https://www.nos.nl/artike(...)en-voor-het-bos.html
pi_203843803
Wij gingen als kind heel vaak naar Dierenpark Emmen, zo mooi O+ Wildlands spreekt me helemaal niet aan. Ik wist niet dat de oude dierentuin nu een park is @Isabeau, daar moet ik dan ook maar eens heen ^O^ Maar goed, wanneer ben je nou in de buurt van Emmen :+
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:10:25 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203843820
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las bij NOS een artikel dat omwaaiende bomen door de storm juist goed zijn voor het bos: https://www.nos.nl/artike(...)en-voor-het-bos.html
Een paar omgewaaide bomen in een bos zijn anders een paar solitair staande bomen natuurlijk.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:10:58 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203843825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:09 schreef Clubsoda het volgende:
Wij gingen als kind heel vaak naar Dierenpark Emmen, zo mooi O+ Wildlands spreekt me helemaal niet aan. Ik wist niet dat de oude dierentuin nu een park is @:Isabeau, daar moet ik dan ook maar eens heen ^O^ Maar goed, wanneer ben je nou in de buurt van Emmen :+
Regelmatig :+
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:12:32 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203843859
twitter
pi_203844071
quote:
:D

Fijn dat je in elk geval geen corona lijkt te hebben. Ziek zijn is stom. En zonde van je weekend.

Ik heb net voor de eerste keer een zelftest gedaan. Gelukkig negatief. Mijn keelpijn komt ongetwijfeld van het zo lang in de wind staan op donderdag. Ik weet dat 'kou vatten' niet bestaat ofzo maar bij mij dus wel. Ik ben in elk geval niet besmettelijk dus kan vanavond veilig op bezoek bij onze vrienden. Zin in. Ik geloof dat we sinds 31 december geen vrienden meer hebben gezien.
Spoilers!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:29:11 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203844140
quote:
LOL
Thats gotta hurt
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:44:55 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203844410
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
Thats gotta hurt
Harde maatregelen :P
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:46:12 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203844431
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Fijn dat je in elk geval geen corona lijkt te hebben. Ziek zijn is stom. En zonde van je weekend.

Ik heb net voor de eerste keer een zelftest gedaan. Gelukkig negatief. Mijn keelpijn komt ongetwijfeld van het zo lang in de wind staan op donderdag. Ik weet dat 'kou vatten' niet bestaat ofzo maar bij mij dus wel. Ik ben in elk geval niet besmettelijk dus kan vanavond veilig op bezoek bij onze vrienden. Zin in. Ik geloof dat we sinds 31 december geen vrienden meer hebben gezien.
Ach joh, een avondje valt in het niet met anderen. Ik mag niet klagen. :)
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:21:11 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203844953
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Harde maatregelen :P
Cynisch gesproken is dit heel slimme marketing, ze geven het bekend en het wordt overal gepost.
pi_203845091
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Heerlijk zonnig maar ook een beetje heiig hier, straks even een stukje fietsen.
Ik las heilig :D
pi_203845678
Had iemand hier ervaring met het omboeken van Eurostar tickets? Vanwege de maatregelen wil ik mijn trip naar Londen gaan omboeken. Verplichte test voor terugkeer (omdat het buiten de EU is) blijkt toch te ingrijpend te zijn op het programa.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 13:32:00 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203845911
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 13:13 schreef Tuindier het volgende:
Had iemand hier ervaring met het omboeken van Eurostar tickets? Vanwege de maatregelen wil ik mijn trip naar Londen gaan omboeken. Verplichte test voor terugkeer (omdat het buiten de EU is) blijkt toch te ingrijpend te zijn op het programa.
Misschien even in het treintopic vragen? Ik weet niet of de Eurostar net bv als DB, daar heb je voordelige tickets en flexibele bijvoorbeeld.

PTA / Het grote treinentopic #1161 - ICM > ICNG

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 26-02-2022 13:37:25 ]
pi_203846241
quote:
Is dat echt.. ik dacht dat je vanuit de UK gewoon terug mocht zonder test… eens uitzoeken dan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203846284
quote:
Ik heb niet veel moeite met wat omgewaaide bomen in een bos hoor 8-) Het gaat hier om alleenstaande bomen op markante plekken waar het nu volkomen leeg is. En ik begrijp ook dat het soms niet anders kan, het kappen van bomen. Zieke bomen of bomen die een gevaar vormen voor funderingen of omvallen bij storm moeten helaas vaak wel weggehaald worden. @Lucky_Strike soms is dat heel jammer als het je groene uitzicht is, maar zoals je al zegt: bomen die elkaar moeten verdringen voor licht en grond worden niet de meest mooie bomen. Dus in dit geval zorgt uitdunnen voor veel mooiere bomen O+

Oude dierentuin is absoluut een bezoek waard. Maar ja, wie komt er nou in de buurt van Emmen :+ Ja, 1x om de nieuwe dierentuin te bekijken, daar na 2 uur wel klaar mee zijn en dan de stad in gaan om het pareltje in het centrum te ontdekken. Te weten de oude dierentuin *O*

Ik moest lachen om de Pornhubblokkade. In WoW nog genoeg Russen zo te zien. En die zijn wmb helemaal welkom, die willen allemaal die oorlog ook niet. En Putin zal wel geen WoW spelen :')
pi_203846301
Putin speelt real life WoW ;(
pi_203846309
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Putin speelt real life WoW ;(
Zieke vent is het
pi_203846332
Ik heb overigens een diep respect voor Zelensky. Ik weet niks over zijn kwaliteiten als president, maar de kwaliteiten die hij als leider nu laat zien, poh. Hij staat gewoon aan het front. Heeft aanbod gekregen van de VS om opgehaald te worden en daarheen te kunnen vluchten, zijn respons: "Ik heb munitie nodig, geen lift". _O_ Wat een gozer.
pi_203846467
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb overigens een diep respect voor Zelensky. Ik weet niks over zijn kwaliteiten als president, maar de kwaliteiten die hij als leider nu laat zien, poh. Hij staat gewoon aan het front. Heeft aanbod gekregen van de VS om opgehaald te worden en daarheen te kunnen vluchten, zijn respons: "Ik heb munitie nodig, geen lift". _O_ Wat een gozer.
Ja echt wauw, ik heb zijn speechless gezien richting het Russische volk. Kippenvel.
pi_203846508
quote:
Eigenlijk is hij 'Andre van Duin' van Oekraïne. Was een komiek en acteur, best bizar dat hij werd verkozen zonder enig politieke ervaring (behalve als acteur) en nu staat hij daar :X Diep diep respect.

Ik vrees dat hij dit niet gaat overleven -O-
pi_203846532
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eigenlijk is hij 'Andre van Duin' van Oekraïne. Was een komiek en acteur, best bizar dat hij werd verkozen zonder enig politieke ervaring (behalve als acteur) en nu staat hij daar :X Diep diep respect.

Ik vrees dat hij dit niet gaat overleven -O-
Vrees het ook :{
pi_203846589
quote:
Ja echt _O_
pi_203846597
Ik heb heerlijk gelopen in de zon, daarna alweer het opritje geveegd in de zon. dat doen we regelmatig vanwege nieuwe straat, veel zand daarop en veel stormen :+
Krant gelezen in de tuin in de zon.
3x O+

En dit kwam ik onderweg nog tegen. In de zon. O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 26-02-2022 14:56:46 ]
pi_203847204
Hier lekker gefietst met Uk.
pi_203847237
quote:
Al drie keer omgeboekt meldt :!

Supersimpel, gewoon je boeking opzoeken en de data aanpassen. Kan tot 14 dagen voor vertrek (dacht ik) gratis.
pi_203847280
Geluncht, gewandeld over het urnenveld, nog even de stad in voor onze boodschapjes en een drankje op terras.
Joekskepel en pekskes* gezien. Goede dag! En dit was tevens het dichtste wat ik dit jaar bij carnaval ga komen. Geen optochten -O- en ik heb geen zin in hossende, dicht op elkaar gepakte mensenmassa’s.

*dweilorkest en verklede mensen
pi_203847479
Wat een lollig stel in de joekskepel
pi_203847565
Heerlijk gefietst. Wilde eigenlijk een stukje wandelen op landgoed Biljoen, maar daar lagen best veel bomen schots en scheef. Dat stel ik nog maar even uit totdat alles opgeruimd is en veilig.

En betr. Zelensky vond ik dit op twitter wel een goed plaatje

pi_203847605
Och en vandaag waren een paar veteranen van de Airborne landing op bezoek in Oosterbeek. Dat kon al die tijd niet. de jongste is 96 de oudste 102. We moeten maar zien of ze in september bij de herdenkingen kunnen komen, maar nu zijn ze met veel respect ontvangen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 16:29:39 #95
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203847989
quote:
Klopt, maar dan moet je ze ook laten liggen (wellicht niet op de paden). Rottend hout is goed voor het bos, leven veel insecten in, groeien paddenstoelen op, hebben spechten en dassen wat te eten (al die larven en insecten die erin leven)
  zaterdag 26 februari 2022 @ 16:45:27 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203848143
Zo.ik geloof dat ik nu ook eindelijk aan de beurt ben..
Vanmorgen pcr test gedaan, nu maar wachten op het resultaat..

Geloof wel op tijd om 8 maart naar NL te kunnen vliegen.. ( 11 dagen na positieve test)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 februari 2022 @ 16:53:55 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203848235
Thuis :)
26km in de benen. Wat was het fijn wandelweer :)
En als je Bodegraven bent... Natuurlijk ook biertjes van Brouwerij De Molen ingeslagen :P Had helaas geen tijd om ter plekke nog een biertje te doen. Heb nog een borrel straks in de stad.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 16:54:43 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203848244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klopt, maar dan moet je ze ook laten liggen (wellicht niet op de paden). Rottend hout is goed voor het bos, leven veel insecten in, groeien paddenstoelen op, hebben spechten en dassen wat te eten (al die larven en insecten die erin leven)
Ik dacht dat het veel laten liggen van omgevallen bomen ook heeft gezorgd voor het hoge aantal letterzetters.
pi_203848276
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef Barreltje het volgende:
Zo.ik geloof dat ik nu ook eindelijk aan de beurt ben..
Vanmorgen pcr test gedaan, nu maar wachten op het resultaat..

Geloof wel op tijd om 8 maart naar NL te kunnen vliegen.. ( 11 dagen na positieve test)
Ik wist niet dat we in de rij stonden :+

Heb je klachten op dit moment? :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 16:58:24 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203848283
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht dat het veel laten liggen van omgevallen bomen ook heeft gezorgd voor het hoge aantal letterzetters.
Wageningen zegt hierover:

quote:
In het buitenland is onderzoek gedaan naar de effectiviteit en gevolgen van wel of niet ruimen na een storm. Daaruit is gebleken dat ruimen na een storm minder effectief is dan oorspronkelijk werd gedacht. Dit betekent dat een zware maatregel als een verordening, die dwingt tot ruimen in bepaalde gebieden, niet tot gevolg heeft dat een plaag wordt voorkomen. Mogelijk resulteert het instellen van de verordening in een minder grote plaag.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:05:57 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203848346
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik wist niet dat we in de rij stonden :+

Heb je klachten op dit moment? :*
Ik heb het gevoel alsof ik ben aangereden door een vrachtwagen :+

Gisteravond nog negatieve Zelftest maar wel al een snotneus.. vanmorgen wat lichte spierpijn en nu doet echt alles pijn }:|
pi_203848365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gisteravond nog negatieve Zelftest maar wel al een snotneus.. vanmorgen wat lichte spierpijn en nu doet echt alles pijn }:|
Ai, vervelend.
Duurt het daar lang voordat de uitslag er is?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:18:03 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203848527
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Letterzetters zijn geen probleem voor een bos, letterzetters zijn een probleem voor een dennenplantage, een houtvesterij. Dat is net zo min bos als een maisveld of spruitjes natuur zijn.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:19:59 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203848553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wageningen zegt hierover:
[..]
Met zwaar materiaal zoals tractoren rondrijden verdicht de bodem, das erg slecht voor de natuur.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:24:38 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203848598
Als we in Nederland wat voor de natuur zouden willen doen, moet men alle naaldbossen vervangen door gemengd loofhout, van soorten die hier thuishoren, met veel ondergroei zoals bramen en andere struiken. Die Naaldbossen worden sowieso alle 30-50 jaar gekapt voor het hout. Naaldbomen horen hier niet thuis, en een monocultuur van Dennen is een ramp die wacht te gebeuren. Gewoon weg ermee, gemengd loofhout erin en lekker laten verwilderen, net als de oostvaardersplassen voordat men het lumineuze idee had daar grote grazers in vrij te laten.
pi_203848815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:05 schreef Barreltje het volgende:

Dat klinkt best kut :X Hopelijk komt er niet nog meer bij en wordt het snel minder. Beterschap :*
Frida niet aansteken :+ (er waren toch ook katten/katachtigen met covid gevonden?)
pi_203849135
Beterschap, Barrel. Mijn grootste angst een beetje nu. Hopelijk houden we het nog een tijdje buiten de deur.

Gister de voorbereidingen getroffen voor het feest op 25 juni. Binnenkort uitnodigingen maken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 18:28:31 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203849358
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als we in Nederland wat voor de natuur zouden willen doen, moet men alle naaldbossen vervangen door gemengd loofhout, van soorten die hier thuishoren, met veel ondergroei zoals bramen en andere struiken. Die Naaldbossen worden sowieso alle 30-50 jaar gekapt voor het hout. Naaldbomen horen hier niet thuis, en een monocultuur van Dennen is een ramp die wacht te gebeuren. Gewoon weg ermee, gemengd loofhout erin en lekker laten verwilderen, net als de oostvaardersplassen voordat men het lumineuze idee had daar grote grazers in vrij te laten.
Soorten die hier horen of al kijken naar klimaatverandering? Wat meer platanen ofzo.

Maar inderdaad, overal lijken standaard eiken (lang een weg ofzo) of dennen te worden aangeplant.
pi_203849591
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:28 schreef derLudolf het volgende:

Soorten die hier horen of al kijken naar klimaatverandering? Wat meer platanen ofzo.

Maar inderdaad, overal lijken standaard eiken (lang een weg ofzo) of dennen te worden aangeplant.
Vorige week stond er toevallig net een artikel op nu.nl dat we massaal de verkeerde bomen planten in Nederland.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 18:59:15 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203849765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Vorige week stond er toevallig net een artikel op nu.nl dat we massaal de verkeerde bomen planten in Nederland.
En dat weet ik als ongeschoolde op dit vlak ook :+

Ik las laatst ook iets over een of ander project waarbij een of ander duur bureau allemaal esdoorns rondom een manege had geplant. :')
Paard en esdoorn is net zoals hond en chocolade zeg maar.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 19:50:55 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203850603
En dan naar wat ik begrepen heb ook geen inheemse Nederlandse eik-soorten, maar specifieke sneller en makkelijker groeiende varianten van elders op de planeet..
pi_203851109
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Al drie keer omgeboekt meldt :!

Supersimpel, gewoon je boeking opzoeken en de data aanpassen. Kan tot 14 dagen voor vertrek (dacht ik) gratis.
En houd je dan je oorspronkelijke tegoed of moet je daar nog rekening mee houden?
pi_203851277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:53 schreef borisz het volgende:
Thuis :)
26km in de benen. Wat was het fijn wandelweer :)
En als je Bodegraven bent... Natuurlijk ook biertjes van Brouwerij De Molen ingeslagen :P Had helaas geen tijd om ter plekke nog een biertje te doen. Heb nog een borrel straks in de stad.
Moet je voor ingelogd zijn.

Gezien. Lange route zeg, heerlijk om zo ver te kunnen wandelen!
Mooie foto's.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 26-02-2022 20:39:35 ]
  zaterdag 26 februari 2022 @ 20:31:19 #114
63722 z80
I fink you freaky
pi_203851430
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Maar ^O^
Hoeft niet. Gewoon naar beneden scrollen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203851464
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:17 schreef Tuindier het volgende:

[..]
En houd je dan je oorspronkelijke tegoed of moet je daar nog rekening mee houden?
Je krijgt geen geld terug. Wat ik elke keer heb gedaan is een reis op een willekeurige datum boeken en dan zo zoeken dat ik net over mijn boekingsbedrag (wat oorspronkelijk voucher was) ga. Wat ik dus moet bijbetalen. Maar dat is voor mij geen probleem omdat ik een voucher voor drie personen enkele reis had en we hem als basis voor drie personen retour willen gebruiken.

Ben sinds 2020 inmiddels van goedkope enkele reis voor drie personen naar voucher naar luxe retour voor 2 gegaan (toen mocht voucher niet meer) :')
Volgens mij moet ik in juni weer verlengen dan dan hoop ik toch echt een keer serieuze data voor in het najaar in te kunnen voeren.
pi_203851575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:31 schreef z80 het volgende:

Hoeft niet. Gewoon naar beneden scrollen.
Oh _O- :@ Tx!
pi_203851577
De gemeente hier biedt bomen aan met plantinstructie en korting.

“ In de pakketten die inwoners kunnen aanvragen zitten kleinere bomen, zoals de Veldesdoorn, Sporkehout en de Gele kornoelje. Wie meer ruimte in de tuin heeft kan een pakket aanvragen waar laag- en halfstam appelbomen in zitten. De boompakketten gaan gepaard met een plantinstructie, waarop staat uitgelegd hoe men de bomen precies moeten planten. Geïnteresseerden kunnen de bomen nu online bestellen met korting. ”

Doe geen boom in een een stadstuin. :N

Een prachtige goed onderhouden kastanjeboom, die veel te groot is voor de achtertuintjes hier. Bijna 40 jaar oud, daaromtrent.
pi_203851593
Wij hopen eigenlijk in juni naar de uk te gaan -O-
  zaterdag 26 februari 2022 @ 20:39:04 #119
63722 z80
I fink you freaky
pi_203851640
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef fietsie het volgende:
En dan naar wat ik begrepen heb ook geen inheemse Nederlandse eik-soorten, maar specifieke sneller en makkelijker groeiende varianten van elders op de planeet..
Wat is inheemse? Hoe lang moet een plantje of dier hier al voorkomen?
Dat mensen een mooi uitziend bos als standaard zijn geen hanteren. Veel de zelfde bomen in een lange slinger langs wegen zijn gaan zetten. Geeft naar mijn inzien een groter probleem.
Plant Nederland vol met een eik. Blijkt een bepaalt beestje er dol op te zijn.
Plant een zooi mooie hoge bomen langs een weg. En verbaast staan te kijken als die omwaaien.
Teven zijn er een boel mensen die niet beseffen dat een boom een bepaalde levensduur heeft. Daarna verzwakt deze en sterft af. Staat deze boom in een bos, dan is er weinig aan de hand. Staat deze langs een straat of huis , dan zal er vooraf actie ondernomen moeten worden.

Eigenlijk het zelfde wat er in Borne speelt. Een productiebos dat gekapt gaat worden, maar niet terug opnieuw een productie bos gaat worden op die plek. SCHANDE. Ja hallo, bij het planten van deze bomen was reeds bekend in welk tijdsvak er gerooid zou gaan worden.
pi_203851647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij ook nog. Maar maart gaat 't zeker niet worden.
pi_203851707
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:39 schreef z80 het volgende:
De definitie is 'sinds de ijstijd'. Ik heb 'm niet verzonnen.
pi_203851710
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:39 schreef Tuindier het volgende:

Wij ook nog. Maar maart gaat 't zeker niet worden.
Hoezo kan dan niet dan? UK is toch groen?
pi_203851755
Ja dat dacht ik dus ook. En bij wijsopreis raak ik de draad kwijt.
pi_203851761
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:36 schreef AnneX het volgende:
Veldesdoorn, Sporkehout en de Gele kornoelje
Kornoelje doet niet eens alsóf het een boom is. Die andere twee zijn bosplantsoen en hangen tussen grote struik en kleine boom in.

Laagstam en halfstam appel kan je ook werkelijk waar niet vergelijken met een kastanje.
pi_203852918
De kastanje haalde ik erbij als voorbeeld, dat die een verkeerd formaat krijgt in een tuintje als prachtige solitair.
Buren met een iets grotere tuin dan wij hebben hoogstam appels en peren staan.
Goudreinetten oa. Appeltaart :Y)
pi_203853397
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:41 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Hoezo kan dan niet dan? UK is toch groen?
Het is buiten de EU. Je moet dan voor het terug reizen een test doen en kunnen aantonen dat die negatief was. Dat is voor mij voor een lang weekend teveel geregel. Voor de zomervakantie overwegen we het wel.
pi_203853411
Ohhh is dat het. Wij gaan minstens een week dus dan is dat wel te doen
pi_203853674
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 21:44 schreef Tuindier het volgende:

Het is buiten de EU. Je moet dan voor het terug reizen een test doen en kunnen aantonen dat die negatief was. Dat is voor mij voor een lang weekend teveel geregel. Voor de zomervakantie overwegen we het wel.
Ah ja. Snap ik.
pi_203853761
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 21:44 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ah natuurlijk
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 februari 2022 @ 23:57:49 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203856084
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Gezien. Lange route zeg, heerlijk om zo ver te kunnen wandelen!
Mooie foto's.
De knip in de etappes kan wel beter gemaakt worden. Een volgende keer Limespad naar Woerden wordt weer 25 km. :)
Al wandel ik het zonder problemen. :)
Had vanmiddag bij thuiskomst meer 'last' van een rozig gezicht dan van mijn spieren.
pi_203857965
Mogge!
pi_203857974
Joe!
pi_203858000
Nou, als je niets zegt, zijn we onderweg naar de bergen :wtf:
pi_203858040
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
Goede reis!
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 08:31:22 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203858097
Mogge.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 23:57 schreef borisz het volgende:
Had vanmiddag bij thuiskomst meer 'last' van een rozig gezicht dan van mijn spieren.
Spierpijn komt nu _O-

Goeie trip Clubsoda :)
  zondag 27 februari 2022 @ 08:39:54 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203858135
Veel plezier club! Er ligt een flink pak sneeuw al!

Hier de nacht onder een extra deken door gebracht, maar het spierpijn gevoel lijkt verdwenen te zijn, nu alleen nog maar last van keel en neus..

Wel nu eens de lokale bezorg Appie maar eens uitgeprobeerd, maandag bezorg dag, ik ben benieuwd
  zondag 27 februari 2022 @ 09:37:39 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203858605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef fietsie het volgende:
Amerikaanse Eik bijvoorbeeld.
  zondag 27 februari 2022 @ 09:39:16 #138
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  zondag 27 februari 2022 @ 09:45:59 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203858699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Overzicht inheemse bomen en struiken

quote:
Dat mensen een mooi uitziend bos als standaard zijn geen hanteren. Veel de zelfde bomen in een lange slinger langs wegen zijn gaan zetten. Geeft naar mijn inzien een groter probleem.
Plant Nederland vol met een eik. Blijkt een bepaalt beestje er dol op te zijn.
Plant een zooi mooie hoge bomen langs een weg. En verbaast staan te kijken als die omwaaien.
Teven zijn er een boel mensen die niet beseffen dat een boom een bepaalde levensduur heeft. Daarna verzwakt deze en sterft af. Staat deze boom in een bos, dan is er weinig aan de hand. Staat deze langs een straat of huis , dan zal er vooraf actie ondernomen moeten worden.

Eigenlijk het zelfde wat er in Borne speelt. Een productiebos dat gekapt gaat worden, maar niet terug opnieuw een productie bos gaat worden op die plek. SCHANDE. Ja hallo, bij het planten van deze bomen was reeds bekend in welk tijdsvak er gerooid zou gaan worden.
Zelfde is ook aan de hand bij de Tesla Fabriek bij Berlijn, daar werd ook zo een dennenakker gerooid, sommige mensen boos, er wordt bos gerooid!!. Nee, dat is een houtplantage. Mensen boos over water wat de Tesla fabriek gebruik maar niemand heeft het over het waterverbruik van een Houtvesterij. De soorten die gebruikt worden gebruiken veel meer water dan een natuurlijk gemengd loofbos.
Verder is het gevaar van een grote brand veel lager bij een loofbos.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 27-02-2022 09:59:22 ]
pi_203858822
Goedemorgen :W

Gisteren uiteten geweest met vrienden. Was wel wennen hoe vol het zal.
pi_203858916
‘morgen! Ik begin weer energie te krijgen, eindelijk. Vandaag dus maar eens wat in de tuin aan de slag, eerste dingen voorzaaien (binnen) en een stukje wandelen.
pi_203859174
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:07 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen! Ik begin weer energie te krijgen, eindelijk. Vandaag dus maar eens wat in de tuin aan de slag, eerste dingen voorzaaien (binnen) en een stukje wandelen.
Dit is grofweg mijn plan ook.
pi_203859276
Ik ga zo even zwemmen. En de rest van de dag nog geen idee
pi_203859342
Ik had een drukke ochtend.

Uitslapen, stukje LOTR lezen, was verzamelen en eerste lading in de machine, katten voeren, Crisp croissantje uit de vriezer halen, lekker geurtje opzetten, HP dvd opzetten.
Nu hoef ik croissantje alleen nog in de oven te schuiven, terwijl ik doorga met de marathon.

Even bijkomen hoor :P
pi_203859391
Hier ook de dag begonnen in de tuin.
Het leek wel of er een orkaan doorheen was gewaaid :+
Alles staat weer op zijn plek en meteen wat snoeiwerk gedaan.
pi_203859490
Mogge

Ik had een luie ochtend. Lekker veel kopjes koffie gedronken met het zonnetje in m’n gezicht ( wel binnen helaas). Straks eens zien hoe de temperatuur op het balkon is wanneer de zon daar is en kijken wat daar opgeruimd kan worden.
  zondag 27 februari 2022 @ 11:44:23 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203859952
Wij gingen ook de tuin in, even alle bessenstruiken en planten eruit halen die we mee willen. Nu zijn ze in rust dus kan het hopelijk zonder al te veel schade.
pi_203860006
We hebben vanochtend even een rondje rond onze berg gelopen, een kleine 4km. Veel verder lopen zit er momenteel niet in, een van de honden voelt zich niet heel lekker en vreet slecht, dus we doen maar even geen lange wandelingen.

Na de wandeling mochten we 's zondags ontbijt.
pi_203860171
pi_203860323
Mogguh :O Schoonouders weg O+ Huis weer voor mezelf O+

Mijn schoonvader heeft me gister weer verrast _O- Ik heb als afscheid een mooie warmgerookte zalm gemaakt. Echt qua smaak was-ie bijna perfect vond ik zelf. Smeert die man hem vol met mayonaise -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203860378
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef PdeHoog het volgende:

Mijn schoonvader heeft me gister weer verrast _O- Ik heb als afscheid een mooie warmgerookte zalm gemaakt. Echt qua smaak was-ie bijna perfect vond ik zelf. Smeert die man hem vol met mayonaise -O-
Zelf als niet viseter vind ik dit een soort heiligschennis :o
  zondag 27 februari 2022 @ 12:20:07 #152
63722 z80
I fink you freaky
pi_203860417
Bijna 6 graden en zon. Zo even wat mango in stukken snijden voor onderweg en dan een stuk lopen.
Mag wel weer een keer na de storm. Wel nog even het moeras bos mijden.
Even de kop weer leeg maken.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:18:57 #153
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203861454
Er was er gister hier eentje uitgeput

pi_203861515
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:18 schreef Barreltje het volgende:

[ afbeelding ]

O+
Spoilers!
pi_203861637
quote:

[ afbeelding ]

Ahhhh wat schattig
pi_203861750
O+ Aaawh!

Goede reis Club! *O*

Ik deed een nachtdienstje als inval voor collega (die wilde graag carnavallen, krijg je hè, met al die Brabanders :D ) en ik mag zo om 16 uur weer aantreden. Dus ik ben vooral nog mijn ogen aan het uitwrijven en zin aan het maken om te ontbijten en me eens aan te kleden, om vervolgens weer terug te gaan :O

Maar goed. Ondertussen weer eens een bezichtiging aangevraagd. Vriend was nog wat terughoudend want er moet waarschijnlijk heeeeul veeeeul gebeuren ('t huis heeft geen cv. Geen isolatie. En het is een jaren 30er...) maar ik ben zo verliefd op de hal (de hal ja :6 ) dat ik in elk geval eens wil gaan kijken. Hopelijk is er nog plek en is dit huis wat minder populair (as if... :') )
pi_203863197
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef PdeHoog het volgende:

Mijn schoonzus doet dat ook. Tot ernorme ergernis van mijn schoonouders. Dus daar nu alleen maar blikzalm bij de koude schotel oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_203863759
Wat een schatje, de Barrelpoes O+

Ik deed een lange fietsrit en ik kwam (ook door verkeerd rijden) op bijzondere plekjes die ik totaal niet ken. Ook stukjes moeten lopen over heeeeel smalle bruggetjes omdat ik dan per se op DAT wandelpad wil zijn :') :D
En op de terugweg dwars door Haarlem centrum lekker op de botermarkt in de zon een witbiertje gedaan. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203864119
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 15:18 schreef Syrena het volgende:

[..]
Mijn schoonzus doet dat ook. Tot ernorme ergernis van mijn schoonouders. Dus daar nu alleen maar blikzalm bij de koude schotel oO<
Een vriendin gooide altijd overal zout op, zonder 1 hap te proeven, wel eens wat van gezegd maar ze bleef dat doen. Toen een keer soep opgeschept in de keuken (met een flinke schep, haar voorgezet, zij strooit er zout over. Ze gaf geen kik (moet ik haar nageven) maar ze heeft nooit meer zout op het eten gedaan voordat ze een hap had genomen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 16:22:43 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203864190
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 15:52 schreef Blues het volgende:
Wat een schatje, de Barrelpoes O+

Ik deed een lange fietsrit en ik kwam (ook door verkeerd rijden) op bijzondere plekjes die ik totaal niet ken. Ook stukjes moeten lopen over heeeeel smalle bruggetjes omdat ik dan per se op DAT wandelpad wil zijn :') :D
En op de terugweg dwars door Haarlem centrum lekker op de botermarkt in de zon een witbiertje gedaan. O+
SPOILER
We hadden elkaar tegen kunnen komen :+. Ik heb langs het pontje gelopen en uiteindelijk het jaagpad verderop gepakt en die helemaal uitgelopen naar de Ringvaart :) .
pi_203864581
Wij hebben ruimte gemaakt voor de kas in de tuin. Twee struiken geruimd en versnipperd, moestuinbak ingekort. Klaar voor de volgende stap: de fundering.
pi_203864608
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 16:22 schreef borisz het volgende:

[..]
We hadden elkaar tegen kunnen komen :+. Ik heb langs het pontje gelopen en uiteindelijk het jaagpad verderop gepakt en die helemaal uitgelopen naar de Ringvaart :) .
Toevallig!!
Wat een grappig parkje is dat met die verroeste spullen en lama's!
  zondag 27 februari 2022 @ 17:04:44 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203864943
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 16:43 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben ruimte gemaakt voor de kas in de tuin. Twee struiken geruimd en versnipperd, moestuinbak ingekort. Klaar voor de volgende stap: de fundering.
Hebben jullie de kas al gekocht?

Wij hebben net een offerte binnen, deze mensen plaatsen hem ook dus dat is echt top! *O*
Van de week even de overdrachtsdatum regelen en dan eens kijken wanneer ze kunnen langskomen *O*
pi_203865005
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hebben jullie de kas al gekocht?

Wij hebben net een offerte binnen, deze mensen plaatsen hem ook dus dat is echt top! *O*
Van de week even de overdrachtsdatum regelen en dan eens kijken wanneer ze kunnen langskomen *O*
Ja, hij is al binnen. We gaan hem zelf in elkaar zetten. Nu eerst de grond egaliseren en een beslissing nemen over hoe we de fundering willen maken.
  zondag 27 februari 2022 @ 17:11:38 #165
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865038
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:08 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ja, hij is al binnen. We gaan hem zelf in elkaar zetten. Nu eerst de grond egaliseren en een beslissing nemen over hoe we de fundering willen maken.
Welke heb je? Ben benieuwd naar de maat.
Wij hadden nu een muurkas, heel klein. Dus twijfel beetje over welke maat nu handig is.
  zondag 27 februari 2022 @ 17:14:08 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203865067
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:08 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Tip: (uit ervaring):
- Bespaar niet op je fundering
- Als ie op grond staat met ongelijke dichtheid: denk na over eventuele dieper stekende fundering eronder...

Hier is ie in 6 jaar tijd 15cm "achterover" gezakt....
pi_203865131
Wij hebben deze gekocht. Groter past niet lekker in de hoek waar hij komt.

We hebben ook de fundering erbij besteld, willen daaronder opsluitbanden doen (in geel zand) en twijfelen daarbij over lijmen of schroeven.
Nog tips @fietsie ?
pi_203865159
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:18 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben ook de fundering erbij besteld, willen daaronder opsluitbanden doen (in geel zand) en twijfelen daarbij over lijmen of schroeven.
Nog tips @:fietsie ?
Mooi groot zeg!!
  zondag 27 februari 2022 @ 17:24:03 #169
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865191
quote:
[ afbeelding ]

Omggg zo een vond ik zo mooi!
Maar wil niet extra betalen alleen voor de ronde vormen #vrek :D
pi_203865217
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omggg zo een vond ik zo mooi!
Maar wil niet extra betalen alleen voor de ronde vormen #vrek :D
Wij kregen een budget voor een cadeau, dus dat maakte de beslissing makkelijker. Ik ben er normaal ook te krenterig voor, maar nu wel heel blij mee.
pi_203865229
quote:
[ afbeelding ]

Wat een mooierd
  zondag 27 februari 2022 @ 17:31:27 #172
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865303
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:25 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wij kregen een budget voor een cadeau, dus dat maakte de beslissing makkelijker. Ik ben er normaal ook te krenterig voor, maar nu wel heel blij mee.
Jaa leuk hoor!
Wij gaan onze ook kopen van gekregen geld. Ik denk dat wij voor 3 bij 5 gaan. Dus nog wat groter. En met hogere goothoogte zodat we overal makkelijker bij kunnen.
Twijfel alleen nog of het niet te groot is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 17:32:31 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203865324
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 16:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Toevallig!!
Wat een grappig parkje is dat met die verroeste spullen en lama's!
Ja grappig stukje daar. Afhankelijk hoe lang je wil langs eerst langs het Spaarne en daarna Ringvaart kan je het rondje t/m 12 km maken :+
Groene zoom O+.

Al ga ik ook wel eens de brug over en dan door rijk Haarlem richting de Hout of aan de andere kant van het Spaarne richting. Genoeg opties voor blokkies om vanuit huis:+.
  zondag 27 februari 2022 @ 17:34:07 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203865354
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb hem ook op opsluitbanden staan, maar als ik het opnieuw zou doen zou ik geel zand heel compact maken, daarop stoeptegels, en dan de opsluitbanden op het midden van de stoeptegels en aan elkaar maken met iets van staal & schroeven ofzo, zodat de opsluitbanden een strak geheel vormen.
pi_203865449
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaa leuk hoor!
Wij gaan onze ook kopen van gekregen geld. Ik denk dat wij voor 3 bij 5 gaan. Dus nog wat groter. En met hogere goothoogte zodat we overal makkelijker bij kunnen.
Twijfel alleen nog of het niet te groot is.
Het is NOOIT TE GROOT
  zondag 27 februari 2022 @ 17:40:14 #176
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865465
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het is NOOIT TE GROOT
Ok ik bestel hem! :D
Nja we hebben de ruimte ook dus moet daar inderdaad denk ik niet teveel over twijfelen.
pi_203865490
Het staat echt vol voor je het weet.
En als je niet van het vol zetten bent, ga je er gewoon lekker met je bek in 't zonnetje zitten.
  zondag 27 februari 2022 @ 17:44:29 #178
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865508
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:42 schreef Vanyel het volgende:
Het staat echt vol voor je het weet.
En als je niet van het vol zetten bent, ga je er gewoon lekker met je bek in 't zonnetje zitten.
Ja we zijn wel van vol zetten. Hoe meer ruimte hoe meer zaden ik ga kopen voor spul in de kas.
  zondag 27 februari 2022 @ 17:48:15 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203865553
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het lukt om met 6 tomatenplanten een volledige kas te vullen, vanaf heuphoogte tot het dak :Z

(Keertje voor we drie weken weggingen goed bemest, automatisch watergeven uit een regenton en precies in die week drie weken flink zon.... Kas was 1 oerwoud van tomatenbladeren en takken.. )
  zondag 27 februari 2022 @ 17:50:31 #180
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865575
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:48 schreef fietsie het volgende:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het lukt om met 6 tomatenplanten een volledige kas te vullen, vanaf heuphoogte tot het dak :Z

(Keertje voor we drie weken weggingen goed bemest, automatisch watergeven uit een regenton en precies in die week drie weken flink zon.... Kas was 1 oerwoud van tomatenbladeren en takken.. )
Heb je dat watergeven gedaan met zo'n druppelslang?
  zondag 27 februari 2022 @ 17:51:45 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203865591
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb je dat watergeven gedaan met zo'n druppelslang?
Ik had toen een pomp met een klok , bij iedere tomatenplant een ingegraven colafles zonder bodem, en de slang vulde de colafles...
  zondag 27 februari 2022 @ 17:53:46 #182
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203865616
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 17:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik had toen een pomp met een klok , bij iedere tomatenplant een ingegraven colafles zonder bodem, en de slang vulde de colafles...
Slim!
  zondag 27 februari 2022 @ 18:18:41 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203865997
quote:
[ afbeelding ]

Slim om dat na de storm te doen. Mijn ervaring is, lijm én schroeven. En een fundament ook goed vastzetten.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 18:21:15 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203866037
quote:
[ afbeelding ]

Wij hebben een blokhut op bandjes staan en spijt. Ik zou een bekisting graven en een aantal poeren tot het vaste, wat beton ijzer er in en dan volstorten.
  zondag 27 februari 2022 @ 18:31:15 #185
63722 z80
I fink you freaky
pi_203866199
quote:
[ afbeelding ]

Voor een paar euro verkopen ze schragen met pin om schuttingen vast te zetten.
De schraag zelf heb je niet nodig de pin wel. Gat graven, beton er in, pin hierin zetten. En daar de fundering op of aan vast. Afhankelijk van de ondergrond en het risico om verzakingen zou je met een pin op elke hoek uitkomen.
Dit gaat van de zomer hier met een schraag voor de schutting ook gebeuren. Pin in een betonvoetje en daar een schraag op/aan.
pi_203866475
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
Aaah! Goede reis! Welke bergen? Ik heb ook zin in bergen. Volgend jaar maar..
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 18:48:01 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203866545
Cultuurverschil kan echt grappig zijn. Maat van m'n broertje vertelde gisteren over z'n bruiloft die afgelopen zomer was.

Zijn zwager, een Libanees kwam trots naar hem toe "ik heb zes vrienden van me geregeld, die doen de beveiliging op je bruiloft hoor"

Hij zo "gast, de helft is lid van dezelfde voetbalclub en de meesten kennen elkaar zeker 10 jaar"

Blijkbaar zijn opstootjes met die mega bruiloften vrij gebruikelijk :D
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 18:49:43 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203866579
Verder fietste ik vandaag 33km. Waaide redelijk, ik was blijkbaar nog niet helemaal opgeknapt en vier maand niet fietsen helpt ook niet. Het was afzien :@ :@
pi_203866709
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef derLudolf het volgende:
Verder fietste ik vandaag 33km. Waaide redelijk, ik was blijkbaar nog niet helemaal opgeknapt en vier maand niet fietsen helpt ook niet. Het was afzien :@ :@
Al weer / pas 4 maanden geleden. Dat valt tegen dan.

Vanmiddag bezoek van een stel, dat ook een flink rondje had gefietst _O_

Toen geen zin meer in de keuken. Dat wordt de favo chinees dus.
Edit: wachttijd > 1 uur . Dat wordt dan een patat rendang.

Wat een mooie kas @Tuindier. Is jullie tuin zó groot dat je het kwijt kunt?

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 27-02-2022 19:09:16 ]
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 19:21:19 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203867054
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wat een mooie kas @:Tuindier. Is jullie tuin zó groot dat je het kwijt kunt?
Gezien jullie leeftijd ga ik er vanuit dat het bezoek een elektrische fiets heeft :+

Bij de Chinees ( China. ind. Spec. Restaurant :+ ) hier is het meestal "over tien minuutjes klaar" op een doorsnee zondag. Dus dan moeten we direct in de auto stappen.

Ik had de bavette toch in de diepvries moeten doen :@ Die zou bij 3°C tot 28-2 goed moeten zijn, maar hij stonk best behoorlijk ;(
pi_203867121
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Gezien jullie leeftijd ga ik er vanuit dat het bezoek een elektrische fiets heeft :+

Bij de Chinees ( China. ind. Spec. Restaurant :+ ) hier is het meestal "over tien minuutjes klaar" op een doorsnee zondag. Dus dan moeten we direct in de auto stappen.

Ik had de bavette toch in de diepvries moeten doen :@ Die zou bij 3°C tot 28-2 goed moeten zijn, maar hij stonk best behoorlijk ;(
Haha, nee op een ‘echte’ fiets 😂 Hebben wij ook (nog). w/
Hij is een fanate wielrenner ook nog.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 20:14:32 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203867974
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Haha, nee op een ‘echte’ fiets 😂 Hebben wij ook (nog). w/
Hij is een fanate wielrenner ook nog.
Hehehe, excuus :P

Ik heb slechts een handvol Wit-Russen op FB, maar stuk voor stuk hebben ze allemaal een geel-blauwe vlag op FB en nemen duidelijk stelling. Da's best moedig om daar daar uit te spreken denk ik
pi_203867988
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 18:44 schreef Limone het volgende:

[..]
Aaah! Goede reis! Welke bergen? Ik heb ook zin in bergen. Volgend jaar maar..
Zwitserland O+ ik kom hier, in dit dal, al sinds mijn zesde, twee jaar gemist (een keer toen ik studeerde en vorig jaar).
pi_203868039
quote:

[ afbeelding ]

O+
pi_203868099
Vandaag een dagje naar Amersfoort geweest met de trein. :D Lang geleden om in m'n vrije tijd de trein te pakken in plaats van de auto.

Wel een leuk stadje. O+
pi_203868200
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef derLudolf het volgende:
Dat zal best.. iets minder ver was ook goed geweest *O*

Ik had het zelf ook wel een beetje. Mijn 'aandoening' is niet helemaal weg voelde ik met 22 km op de teller.
pi_203868231
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:15 schreef Clubsoda het volgende:

Zwitserland O+ ik kom hier, in dit dal, al sinds mijn zesde, twee jaar gemist (een keer toen ik studeerde en vorig jaar).
Ben je er al dan :o
Fijne vak in de bergen *G*
pi_203868345
Ik heb vandaag
- 7,6 km en zo'n 25 hindernissen gesurvivald
- 5,8 km hardgelopen met 140 hoogtemeters (4 keer zo steil dat er een trap gebouwd was)
- 24 km gemountainbiket met ruim 300 hoogtemeters

Dankzij @borisz z'n verhaal van gisteren had ik zonnebrandcrème opgedaan en dat was een goed plan. Broertje is nu erg rood.

Volgend jaar ga ik iemand anders zoeken om mee samen te doen, want broertje klom, fietste en liep me er compleet uit. We vergeleken net hartslaggegevens en ik heb bijvoorbeeld bij het mountainbiken alleen maar in zone 3 en 4 (buiten adem, maar je houdt het een flinke tijd vol) gezeten en broertje zat in zone 1 en 2 (warming-up tempo) :')
Maar we reden een tijdlang ongeveer gelijk op met een duo dat hetzelfde probleem had als wij, dus ik kan hopelijk volgend jaar met de langzamere persoon van dat duo meedoen ^O^

Er lagen nog een hoop takken en bomen op het pad en het was goed nat in het bos. Ik ben een keer uitgegleden in de blubber en er met fiets en al in gaan liggen. (Zo'n 20 cm diep ook.) Dat was eventjes best wel schrikken. Maar alles nog heel ^O^ dat is het voordeel van zachte blubber _O-
pi_203868372
@Tuindier mooi zo'n kas! O+

@Kaatje1 had je nog op het balkon kunnen zitten? Ik vond het voor stilzitten nogal fris, vooral met wat wind erbij.

@derLudolf ook helemaal gammel na het fietsen of gaat het wel weer nu je even zit? Ik kwam net de trap amper op :') dus gaar-na-fietsen boks :P
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 20:33:47 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203868379
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat zal best.. iets minder ver was ook goed geweest *O*

Ik had het zelf ook wel een beetje. Mijn 'aandoening' is niet helemaal weg voelde ik met 22 km op de teller.
Nee joh, ik wil weer naar de 60km toe :)
pi_203868380
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wat een mooie kas @:Tuindier. Is jullie tuin zó groot dat je het kwijt kunt?
Tuin is ruim 300m2 volgens mij, dus daar is wel plek voor een klein kasje. We zijn de hele boel opnieuw aan het aanleggen, en rondom de moestuinbakken komt ook een kruidenstukje, wat potten met fruit, de kas, en een zitje voor thee in de ochtendzon O+. Het is wel echt lekker om in de tuin aan het werk te zijn als het zulk weer is, het is klein genoeg om niks moeten als het geen mooi weer is. Het is een langetermijnproject, het is behapbaar en toch nooit perfect omdat de natuur haar eigen gang gaat.

Bedankt voor de kas-tips, mannen. We nemen ze mee in de overweging. Ik wil eigenlijk geen tegels in de kas, zodat ik daar direct in de grond kan werken. Maakt dat nog verschil?
pi_203868383
@Barreltje wat is de kat al groot geworden! Of lijkt dat alleen maar nu ze zo uitgestrekt zit/ligt/hangt? :D
pi_203868400
@Clubsoda fijne vakantie! *G* :)
pi_203868411
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:20 schreef Myraela het volgende:
Vandaag een dagje naar Amersfoort geweest met de trein. :D Lang geleden om in m'n vrije tijd de trein te pakken in plaats van de auto.

Wel een leuk stadje. O+
Ik zag een lekkere lunch langskomen!
pi_203868433
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:20 schreef Myraela het volgende:

Wel een leuk stadje. O+
Schattig centrum idd. De buitenwijken zijn echt een grote aaneenschakeling aan vinexwijken e.d. Mijn ex had daar een huis gekocht (echt zo'n gezinshuis, huuuuu) en ik verdwaalde er telkens omdat alle huizen er hetzelfde uitzagen en alle wijken eigenlijk ook, maar dan net anders. :')

Amersfoort heeft ook een heel grote spelletjeswinkel O+ (maar dat is niet echt jouw ding geloof ik hè?)
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 20:36:41 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203868442
@Tele6 nee valt eigenlijk wel mee, (nog) geen last van spieren ofzo.

Maar ik zou zeggen dat jij toch een vrij behoorlijke conditie hebt, je hebt in elk geval geen winter stil gezeten.
pi_203868481
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Ben je er al dan :o
Fijne vak in de bergen *G*
:Y 11 uur in de auto, ging ontzettend voorspoedig. Morgen begint de skiles, dus het was handig om er vandaag te zijn.
pi_203868508
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Schattig centrum idd. De buitenwijken zijn echt een grote aaneenschakeling aan vinexwijken e.d. Mijn ex had daar een huis gekocht (echt zo'n gezinshuis, huuuuu) en ik verdwaalde er telkens omdat alle huizen er hetzelfde uitzagen en alle wijken eigenlijk ook, maar dan net anders. :')

Amersfoort heeft ook een heel grote spelletjeswinkel O+ (maar dat is niet echt jouw ding geloof ik hè?)
Waar zit die? Mijn man zijn kantoor zit in Amersfoort
  zondag 27 februari 2022 @ 20:40:21 #209
63722 z80
I fink you freaky
pi_203868511
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee joh, ik wil weer naar de 60km toe :)
Vandaag stond er wel een verraderlijke wind. Redelijk constant en krachtig.
Was ook goed te merken op de dijk en tussen de weilanden in waar geen beschutting is.
Een eind jakkeren met de fiets wil ik ook weer. Maar dan moet het nog een paar graden warmer worden. Het is nu nog te koud voor mijn handen. En handschoenen zweten er in een paar minuten vanaf.
pi_203868530
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:36 schreef derLudolf het volgende:
@:Tele6 nee valt eigenlijk wel mee, (nog) geen last van spieren ofzo.

Maar ik zou zeggen dat jij toch een vrij behoorlijke conditie hebt, je hebt in elk geval geen winter stil gezeten.
We zijn iets van 4 uur aan het sporten geweest in totaal hè. Je kunt er wel op trainen maar het zal altijd een grotere inspanning zijn dan wat je op een training doet bijvoorbeeld. Na een training kom ik makkelijk de trap weer op en kan ik de dag erna ook weer gewoon een rustig rondje of zo doen, maar nu neem ik wel even een dag of twee echt rust. ;)

Bovendien moet ik nog leren wat ik met voeding moet tijdens zo'n evenement. Nu heb ik halverwege die 4 uur een halve liter AA drink naar binnen gewerkt en 2 boterhammen, maar toen we klaar waren was ik licht in m'n hoofd van de honger :')

En als jij 33 km gaat fietsen is dat waarschijnlijk op een tempo waarop je nog gewoon een gesprekje kunt voeren? En zit je op de Hondsrug of is het plat? Hier waren de gesprekjes meer zoiets van "oh ja *hijg* wat zijn *hijg* jouw plannen *hijg* voor *hijg* volgend weekend *hijg* eigenlijk?" etc :')
pi_203868575
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef Tuindier het volgende:
Ik zag een lekkere lunch langskomen!
Echt geweldig lekker! O.a. een vega curry die ik het liefst in kilo-bakken mee naar huis had willen nemen. O+

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:36 schreef Tele6 het volgende:

Is dat de spellenpoort? Wel drie keer langsgelopen, net als het Kattencafé daar in de buurt. Die hadden geen plek meer. ;( Maar de spelletjeswinkel niet ingeweest. Ik vind een spelletje op z'n tijd wel tof, maar ben meer iemand die heel veel reviews moet lezen om te weten of een spel echt tof gaat zijn. :D
pi_203868577
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Waar zit die? Mijn man zijn kantoor zit in Amersfoort
Ik denk dat het de Spellenpoort was :)
Scherbierstraat 4-6 in Amersfoort.
pi_203868584
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:43 schreef Myraela het volgende:

[..]
Echt geweldig lekker! O.a. een vega curry die ik het liefst in kilo-bakken mee naar huis had willen nemen. O+
[..]
Is dat de spellenpoort? Wel drie keer langsgelopen, net als het Kattencafé daar in de buurt. Die hadden geen plek meer. ;( Maar de spelletjeswinkel niet ingeweest. Ik vind een spelletje op z'n tijd wel tof, maar ben meer iemand die heel veel reviews moet lezen om te weten of een spel echt tof gaat zijn. :D
Het Kattencafé hier zit ook altijd helemaal vol idd. ;(
pi_203868602
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
Het Kattencafé hier zit ook altijd helemaal vol idd. ;(
Ze hadden best wat katten van een stoel af kunnen verjagen. :{w
pi_203868609
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik denk dat het de Spellenpoort was :)
Scherbierstraat 4-6 in Amersfoort.
Dankjewel!
  zondag 27 februari 2022 @ 20:46:47 #216
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203868621
Bij Amersfoort denk ik altijd aan de caramel van juffrouw jacoba O+
Op een crêpe of wentelteefjes O+ :9
pi_203868703
Wat een sportieve mensen vandaag (was ik gisteren, voor mijn doen)

@Clubsoda hele fijne vakantie

@Tele6 het was inderdaad echt te koud op het balkon, ook om er wat te doen. Dus flink wat werk gedaan aan een nieuw tuniek, da’s van effen linnen en een foutje/slordigheidje is goed te zien.
  zondag 27 februari 2022 @ 20:52:19 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_203868722
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We zijn iets van 4 uur aan het sporten geweest in totaal hè. Je kunt er wel op trainen maar het zal altijd een grotere inspanning zijn dan wat je op een training doet bijvoorbeeld. Na een training kom ik makkelijk de trap weer op en kan ik de dag erna ook weer gewoon een rustig rondje of zo doen, maar nu neem ik wel even een dag of twee echt rust. ;)

Bovendien moet ik nog leren wat ik met voeding moet tijdens zo'n evenement. Nu heb ik halverwege die 4 uur een halve liter AA drink naar binnen gewerkt en 2 boterhammen, maar toen we klaar waren was ik licht in m'n hoofd van de honger :')

En als jij 33 km gaat fietsen is dat waarschijnlijk op een tempo waarop je nog gewoon een gesprekje kunt voeren? En zit je op de Hondsrug of is het plat? Hier waren de gesprekjes meer zoiets van "oh ja *hijg* wat zijn *hijg* jouw plannen *hijg* voor *hijg* volgend weekend *hijg* eigenlijk?" etc :')
Het eten de dag voor de wedstrijd is belangrijk. Hier haal je de energie uit. Niet wat je tijdens de wedstrijd eet.
Daarbij het verteren van voedsel kost ook energie, die je op dat moment voor iets anders nodig hebt.

Tijdens een lange wedstrijd kun je een sportdrank met suikers nemen. Zoute drop doet het ook goed.
En marathon lopers zijn dol op de jelly (isotone gel). Sportdrank in vaste vorm.

Maar neem GEEN druivensuiker. Dat spul is de duivel. Ja het geeft heelleven een boost. Maar de put er na is onvermijdelijk. En de put is diep.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 20:57:27 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203868827
Normaal gesproken zit ik wel op 20km/u, of daarboven.

Vandaag was ik richting Emmen gegaan, dus moest wel de Hondsrug op. Maar ja, die ga je ook wel weer naar beneden.

Voor mijn gevoel waaide het hard, maar dat kan ook gevoel zijn door m'n niet optimale conditie :+
pi_203869079
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:46 schreef gcjoel het volgende:
Bij Amersfoort denk ik altijd aan de caramel van juffrouw jacoba O+
Op een crêpe of wentelteefjes O+ :9
Dat was ook een van m'n opties, maar uiteindelijk sprak Dara me toch meer aan. Jacoba zit wel in een veel gezelliger stukje. Maar Dara was erg lekker.
pi_203869268
@Tele6 wat…vertel ..je …leuk…over…jullie inspanningen..hijg hijg.

@Myraela wat een leuk idee om op de trein te stappen en in Amersfoort uit te komen.
Heb je dan een plan? Of zie je wel waar je uitkomt.

En @Clubsoda: veel plezier op de berg! ⛷
  zondag 27 februari 2022 @ 21:22:22 #222
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203869342
Zo. Aangezien er vast weer verplicht bij de baas gewerkt moet gaan worden m'n werktas maar eens in het leervet gezet... Was voor 't eerst sinds de aanschaf zomer 2016 :@
pi_203869537
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:19 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela wat een leuk idee om op de trein te stappen en in Amersfoort uit te komen.
Heb je dan een plan? Of zie je wel waar je uitkomt.
Wel van te voren uitgezocht wat ik allemaal wilde doen. :Y Maar we willen wel wat vaker treinen. Is ook lekker voordelig nu m'n vriend bij de NS werkt. Maar ook gewoon makkelijk meteen in het centrum, zeker richting drukke steden als Amsterdam lijkt het me erg fijn.
pi_203870141
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wel van te voren uitgezocht wat ik allemaal wilde doen. :Y Maar we willen wel wat vaker treinen. Is ook lekker voordelig nu m'n vriend bij de NS werkt. Maar ook gewoon makkelijk meteen in het centrum, zeker richting drukke steden als Amsterdam lijkt het me erg fijn.
Oh, dat is zeker voordelig!
Mijn vakantiebaan na eindexamen: Na 2 maanden verkopen van (kartonnen) treinkaartjes had ik naast inkomen ook heel wat b.v.p.’s ‘verdiend’.
B.v.p. = bijzonder personen vervoer is bijna gratis reizen. w/
Toen waren treinkaartjes ook prijzig.
#pensionada vertelt. B-)
pi_203870832
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef fietsie het volgende:
Zo. Aangezien er vast weer verplicht bij de baas gewerkt moet gaan worden m'n werktas maar eens in het leervet gezet... Was voor 't eerst sinds de aanschaf zomer 2016 :@
Succes :D Gaat wennen worden ;)
  zondag 27 februari 2022 @ 22:52:50 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203870984
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Succes :D Gaat wennen worden ;)
Ik zie het vooral niet voor me hoe hybride werken moet met 3 man in ons kantoor; meer dan de helft van mijn dag is digitaal vergaderen, van de anderen ook.
En nu niet meer met 2x 32", maar achter 2 ienimienie 24" schermpjes met een laptopwebcam...
pi_203872301
Succes dan @fietsie. Inderdaad wennen zeg.
Mag je niet meer thuiswerken? Of wil je zelf ook wel weer verandering van werkomgeving?
pi_203872330
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ooh leuk! Ik heb (ook) leren skiën in Zwitserland, altijd op dezelfde plek. Mooie herinneringen aan. Jammer dat het zo ongelooflijk duur is. Groetjes aan de Jungfrau! O+
pi_203873074
Meh. Ik sliep slecht.
pi_203873085
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:24 schreef Limone het volgende:

[..]
Ooh leuk! Ik heb (ook) leren skiën in Zwitserland, altijd op dezelfde plek. Mooie herinneringen aan. Jammer dat het zo ongelooflijk duur is. Groetjes aan de Jungfrau! O+
Waar ging je heen? Ik vind Zwitserland veel fijner dan Oostenrijk en (vooral) Frankrijk, maar de prijzen inderdaad... Ik heb het enormegeluk dat mijn ouders zoon en mij op sleeptouw nemen O+
pi_203873091
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zie het vooral niet voor me hoe hybride werken moet met 3 man in ons kantoor; meer dan de helft van mijn dag is digitaal vergaderen, van de anderen ook.
En nu niet meer met 2x 32", maar achter 2 ienimienie 24" schermpjes met een laptopwebcam...
Ik weiger gewoon digitaal te vergaderen op kantoor. En als dat wel moet, dan boek ik er een vergaderzaal bij voor mezelf. Jij boft nog met 3 man. Wij zitten met 7 man te kakelen. Af en toe is het niet meer te volgen :{
pi_203873094
En goeiemorgen *O* Aangezien mijn vervanger nu ergens in de zon ligt en geen laptop bij zich heeft, ga ik de probleempjes op kantoor maar oplossen :+ Nu een uurtje dingen checken levert me een rustige rit naar Texel op O+
pi_203873514
O+ Ik ben weer op het werk O+ Kan ik weer gewoon een kantoor inlopen ipv iedereen te moeten bellen.

Het is alleen super rustig want veel mensen hebben carnavalsvakantie. Digitaal vergaderen doe ik ook enkel in een losse ruimte.
pi_203873738

Mijn man werkt nog steeds fulltime thuis, ben benieuwd of dat nog gaat veranderen.

Zometeen een ochtendje fotograferen in de dierentuin met een vriendin *O* Het zonnetje schijnt al.
pi_203874239
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef Sarabi het volgende:

Mijn man werkt nog steeds fulltime thuis, ben benieuwd of dat nog gaat veranderen.

Zometeen een ochtendje fotograferen in de dierentuin met een vriendin *O* Het zonnetje schijnt al.
Veel plezier :D Ik ga zo de auto maar eens inladen :+ Op de een of andere manier weten we toch altijd veel zooi mee te nemen :D
  maandag 28 februari 2022 @ 09:36:11 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203874247
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:21 schreef AnneX het volgende:
Succes dan @:fietsie. Inderdaad wennen zeg.
Mag je niet meer thuiswerken? Of wil je zelf ook wel weer verandering van werkomgeving?
Het hoofd P&O heeft een nieuw thuiswerkbeleid ingevoerd met "maximaal 2 dagen" als basis, en daarbij ook een horror urenverantwoording om je maximaal te ontmoedigen.
En om de schone schijn op te houden een financiele vergoedingsregeling, maar die is dus gekoppeld aan die urenverantwoording.

Want "uren" is -de- meetmethode om vast te stellen of iemand werkt en zn werk goed doet. (....)
  maandag 28 februari 2022 @ 09:36:22 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203874251
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 06:40 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Ik sliep slecht.
Das k*t
  maandag 28 februari 2022 @ 09:37:47 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203874280
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het hoofd P&O heeft een nieuw thuiswerkbeleid ingevoerd met "maximaal 2 dagen" als basis, en daarbij ook een horror urenverantwoording om je maximaal te ontmoedigen.
En om de schone schijn op te houden een financiele vergoedingsregeling, maar die is dus gekoppeld aan die urenverantwoording.

Want "uren" is -de- meetmethode om vast te stellen of iemand werkt en zn werk goed doet. (....)
Alsof je in de afgelopen 2 jaar niet hebt laten zien dat het ook prima WEL kan -O-
  maandag 28 februari 2022 @ 09:41:21 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203874333
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Alsof je in de afgelopen 2 jaar niet hebt laten zien dat het ook prima WEL kan -O-
In mijn geval 3, want in verband met de noodzaak aan een shitload aan beleidsstukken en documenten om aan allerlei normenkaders te kunnen voldoen werkte ik al 4 dagen per week thuis -voor- corona..

Mijn thuiswerkplek is qua -huisvesting- dan wel echt volkomen kut, de digitale middelen die ik heb zijn zoveel beter, soepeler en op -mij- afgestemd dat ik ook gewoon veel efficiënter werk thuis.
pi_203874375
quote:

Want "uren" is -de- meetmethode om vast te stellen of iemand werkt en zn werk goed doet.
Altijd fijn als een werkgever zoveel vertrouwen geeft. :’)

Bij ons hebben ze een rooster gemaakt om iedereen de kans te geven soms naar kantoor te kunnen. De dag waarop je mag is afhankelijk van in welk team je zit. Ik zit in veel verschillende teams dus mag bijna elke dag. 😅

Maar bij ons is het echt ‘mogen’, al vinden ze het wel fijn om je toch wekelijks wel weer een keer op kantoor te zien. Dus ik ga 1 dag in de week.

En dagen waarop je veel online overleggen hebt, moet je bij ons juist thuis blijven. Daar is op kantoor de ruimte onvoldoende voor geschikt.
pi_203874386
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Veel plezier :D Ik ga zo de auto maar eens inladen :+ Op de een of andere manier weten we toch altijd veel zooi mee te nemen :D
Succes met inpakken :D

@fietsie jammer dat ze het thuiswerken niet echt stimuleren. Iedereen heeft nu toch gezien dat het net zo goed (kan) werken.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:49:24 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203874441
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Succes met inpakken :D

@:fietsie jammer dat ze het thuiswerken niet echt stimuleren. Iedereen heeft nu toch gezien dat het net zo goed (kan) werken.
Ik denk persoonlijk omdat een kleine groep -rondom- die betreffende beleidsmakers hebben laten zien hoe zij niet in staat waren de output te leveren omdat ze het sociale gebeuren nodig hebben om iets uit hun handen te krijgen (sollicitaties digitaal, beoordelingen digitaal, tijdelijk werk-werknemers aansturen digitaal enz enz)

Ons team is 80% van hun werktijd aan het schrijven, tekenen, diagrammen maken, overleggen met de USA; allemaal werk waarin je juist -geen- sociale afleiding moet hebben.
pi_203874561
Mijn werkgever (kantoor baan dan, bij zorgbaan is het uiteraard geen discussie) laat het aan ons over hoe we het inrichten. En ik vind thuiswerken heerlijk. Dus voorlopig probeer ik fysieke afspraken op één dag in de week te plannen en dat werkt tot dusver wonderwel. Een kantoordag per week vind ik ook wel het minimum, als je je collega live ziet kun je sneller kortsluiten. En even socializen, want dat schiet er wel bij in.

Al had ik de kantoordag vorige week kunnen laten schieten. Één collega werkt minder en had nu haar vrije dag gepland, andere bleek die ochtend positief te testen dus bleef uiteraard thuis.

En nu lijk ik zowat de enige in de provincie die werkt. De afwezigheidsmeldingen vliegen me om de oren _O- Dadelijk wel digitaal overleg. Met mensen uit Utrecht en Groningen :7
pi_203874673
quote:

[..]

Heb je je leidinggevende ook ingeschakeld, of is dat in jullie organisatie geen werkende methode?
pi_203874677
quote:

[..]

Wat idioot zeg en een wantrouwen. o|O
Boven een bepaalde schaal gaat men er toch ook van uit, dat urenverantwoording geen deel uitmaakt van de functie.
En ik vermoed, dat je niet in de laagste schaal zit.
Plus de werkzaamheden lenen zich er niet voor.

Wat bijv. Myraela zegt, kan ik mij beter voorstellen. Minstens een dag aanwezig voor sociaal en collegiaal.
pi_203874724
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn werkgever (kantoor baan dan, bij zorgbaan is het uiteraard geen discussie) laat het aan ons over hoe we het inrichten. En ik vind thuiswerken heerlijk. Dus voorlopig probeer ik fysieke afspraken op één dag in de week te plannen en dat werkt tot dusver wonderwel. Een kantoordag per week vind ik ook wel het minimum, als je je collega live ziet kun je sneller kortsluiten. En even socializen, want dat schiet er wel bij in.

Al had ik de kantoordag vorige week kunnen laten schieten. Één collega werkt minder en had nu haar vrije dag gepland, andere bleek die ochtend positief te testen dus bleef uiteraard thuis.

En nu lijk ik zowat de enige in de provincie die werkt. De afwezigheidsmeldingen vliegen me om de oren _O- Dadelijk wel digitaal overleg. Met mensen uit Utrecht en Groningen :7
Iedereen druk aan het hossen en de de polonaise lopen (en zich klem zuipen) :D

Zo, mogguh!
Ik deed even een weekend veel nachtelijke uren maken (om dus carnavallende collega's te vervangen). Maar het was een prima en gezellig weekendje :)
Nu lekker 2 dagen vrij. En woensdag pas weer om 16 uur beginnen :s) .

Ik zou af en toe wel eens een thuiswerkdagje willen hebben. Dan zou ik gewoon rustig wat nascholing kunnen doen/uitwerken. Op het werk komt het er echt niet van.
pi_203874743
Doet mij eraan denken: men had bedacht om 1 x in de zo veel tijd Alle lampen te vervangen was goedkoper, dan een man op leeftijd met een handkar :D , die door het huis sjokte om stukke lampen te vervangen nádat de bijbehorende roze bon
( in 3 voud) was ingeleverd.
pi_203874853
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Iedereen druk aan het hossen en de de polonaise lopen (en zich klem zuipen) :D

Zo, mogguh!
Ik deed even een weekend veel nachtelijke uren maken (om dus carnavallende collega's te vervangen). Maar het was een prima en gezellig weekendje :)
Nu lekker 2 dagen vrij. En woensdag pas weer om 16 uur beginnen :s) .

Ik zou af en toe wel eens een thuiswerkdagje willen hebben. Dan zou ik gewoon rustig wat nascholing kunnen doen/uitwerken. Op het werk komt het er echt niet van.
Goedemorgen! Lekker weer om vrij te hebben :)

Mijn afspraak was lastig te plannen, vandaag bleek iedereen te kunnen. Toen ik hem in mijn agenda zette zag ik dat het Vasteloavendjsmoandig was. Ik was er nog niet over uit of ik vrij zou pakken. Niet, dus. *schouderophaal*
  maandag 28 februari 2022 @ 10:23:56 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203874885
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Heb je je leidinggevende ook ingeschakeld, of is dat in jullie organisatie geen werkende methode?
Heel strikt formeel heb ik geen leidinggevende op het moment, maar er is een praktische work-around daarvoor gemaakt.
De rol van die leidinggevende ligt bij datzelfde hoofd P&O onder vuur als gevolg van een interne aardverschuiving (waardoor mijn leidinggevende dus ook 'verviel'), dus die kiest haar battles op het moment.
pi_203874918
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:23 schreef fietsie het volgende:

[..]
Heel strikt formeel heb ik geen leidinggevende op het moment, maar er is een praktische work-around daarvoor gemaakt.
De rol van die leidinggevende ligt bij datzelfde hoofd P&O onder vuur als gevolg van een interne aardverschuiving (waardoor mijn leidinggevende dus ook 'verviel'), dus die kiest haar battles op het moment.
Ah ja, dan zit je even klem.

Dreigen met ontslag? Bij mijn werkgever doen ze momenteel dan *alles* denk ik. Er is geen hond te krijgen en er moet dit jaar 25% personeel bij.
  maandag 28 februari 2022 @ 10:49:54 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203875103
quote:
15s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Ah ja, dan zit je even klem.

Dreigen met ontslag? Bij mijn werkgever doen ze momenteel dan *alles* denk ik. Er is geen hond te krijgen en er moet dit jaar 25% personeel bij.
Ik heb al een eerste gesprek "elders" gehad, ben eerst aan het kijken wat ik op dat vlak kan (ik ambieer geen reizend leven meer, dat heb ik 15 jaar gedaan)
pi_203875367
Wat shit zeg fiets, ik snap ook niet zo goed dat veel werkgevers weer terug willen naar grotendeels kantoor*. 1-2 dagen per week lijkt me voor heel veel mensen veel fijner. Mijn vriend werkt ook veel efficiënter thuis zegt 'ie, met dus 1-2 keer in de week even een dagje op locatie. Scheelt ook een bak aan reiskilometers.

*Of althans, dat idee krijg ik, want het is regelmatig weer echt baggerdruk op de wegen.
pi_203875381
Nox krijgt het voorjaar in de bol geloof ik O+ . Die zat zo blij en wild heen en weer te rennen en springen, druk met haar achterpoten schoppend, dat de keutels vanuit de toiletbak nu 2 meter verderop, en een halve meter hoger, in de vensterbank liggen :')
pi_203875510
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:16 schreef Candaasje het volgende:
Nox krijgt het voorjaar in de bol geloof ik O+ . Die zat zo blij en wild heen en weer te rennen en springen, druk met haar achterpoten schoppend, dat de keutels vanuit de toiletbak nu 2 meter verderop, en een halve meter hoger, in de vensterbank liggen :')
Dora heeft zaterdag door het midden van de keuken gelopen en zich gisteren in de keuken omgedraaid :o Ook zijn er 2 (!!!!!!!!) nieuwe vriendjes gemaakt. Hoewel die ene soms nog wel wat spannend is, maar dat is logisch want grote, jonge, onbenullige, clown-pup. :D O+
pi_203875526
Abby is vooral gewoon content met zon.
  maandag 28 februari 2022 @ 11:32:00 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203875572
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Abby is vooral gewoon content met zon.
[ afbeelding ]
Oow ik dacht dat ze je aan het spiegelen was? ;)
pi_203875595
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oow ik dacht dat ze je aan het spiegelen was? ;)
Ik voel me wel een beetje zo. Net wezen trainen, op de fiets erheen, daar 10 km fietsen om hoofd leeg te maken, zware dingen frontsquatten, vieze workout van 14 minuten, naar huis en nu ga ik even anderhalf uur met Dora lopen.

Daarna kan ik hangen. :+
pi_203875606
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dora heeft zaterdag door het midden van de keuken gelopen en zich gisteren in de keuken omgedraaid :o Ook zijn er 2 (!!!!!!!!) nieuwe vriendjes gemaakt. Hoewel die ene soms nog wel wat spannend is, maar dat is logisch want grote, jonge, onbenullige, clown-pup. :D O+
Wat goed :o
Spoilers!
pi_203875965
quote:

[..]
*O*

En Abby :D O+
pi_203876004
quote:

[..]
Hoe reageerde ze toen ze het doorhad? Dit is wel *O*
pi_203876509
Lentebeestjes O+
Hier ook regelmatig bokkensprongen.

Ik blijk net op tijd klaar te zijn met mijn Teams overleg: buurman gaat klussen :X

Theefilter is binnen *O* Nu nog de bijbehorende O+ kleine O+ thermo O+ theepot O+ erbij. Komt van hetzelfde bedrijf, is ook op voorraad maar wordt een dag later geleverd :')

En dan minder op en neer lopen, minder afval, meer drinken ^O^
pi_203876656
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lentebeestjes O+

Ik blijk net op tijd klaar te zijn met mijn Teams overleg: buurman gaat klussen :X

Theefilter is binnen *O* Nu nog de bijbehorende O+ kleine O+ thermo O+ theepot O+ erbij. Komt van hetzelfde bedrijf, is ook op voorraad maar wordt een dag later geleverd :')

En dan minder op en neer lopen
, minder afval, meer drinken ^O^
Je vergeet dat je dan ook wel vaker naar de wc moet...

thee loopt bij mij geloof ik direct door :')
pi_203876766
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe reageerde ze toen ze het doorhad? Dit is wel *O*
Ja, gewoon, eigenlijk. Ze deed het ook "gewoon".
pi_203876903
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lentebeestjes O+

En dan minder op en neer lopen, minder afval, meer drinken ^O^
Treat yoself!

Ik heb mezelf vorige week op een nieuwe thermoskan getrakteerd. Ik slinger theezakjes dus heb geen pot nodig. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Deze is stabiel, neemt minder ruimte in beslag, maakt geen stom pruttelgeluid én houdt het water daadwerkelijk heet.
Onbegrijpelijk eigenlijk dat ik 5 jaar lang elke dag met een slechte kan heb gedaan uit zuinigheid en vooral luiheid.
Spoilers!
pi_203876956
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je vergeet dat je dan ook wel vaker naar de wc moet...

thee loopt bij mij geloof ik direct door :')
Ik heb dat ook. Zo irritant
pi_203876970
Thee loopt hier ook direct door, is nog erger dan alcohol.
pi_203877049
Ik drink altijd veel en moet dus veel plassen. Ik heb niet het idee dat de soort drank daar iets mee te maken heeft maar ik drink al jaren alleen thee en water dus kan niet verlijken.
Spoilers!
pi_203877177
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Treat yoself!

Ik heb mezelf vorige week op een nieuwe thermoskan getrakteerd. Ik slinger theezakjes dus heb geen pot nodig. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Deze is stabiel, neemt minder ruimte in beslag, maakt geen stom pruttelgeluid én houdt het water daadwerkelijk heet.
Onbegrijpelijk eigenlijk dat ik 5 jaar lang elke dag met een slechte kan heb gedaan uit zuinigheid en vooral luiheid.
Ja, dat! Zo duur zijn die dingen nu ook weer niet.

Ik doe dus al jaren (ook de afgelopen twee jaar thuiswerkdagen waarin er best wat thee doorheen ging) met een kopje. Is snel leeg, en eer ik dan de waterkoker weer ga aanslingeren duurt het een poos.
Nu een 0,5l kan gekocht, kan ik twee koppen van dezelfde smaak thee maken en daarna weer doorwisselen.

Uiteraard moet die kan er na jaren niet bestellen nuNuNUUUUU komen :')
pi_203877190
Ik plas nooit veel. Behalve als ik ongesteld ben, blijkbaar krimpt mijn blaas dan tot formaatje pinda of zo -O-
pi_203877200
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:51 schreef Lonaa het volgende:
Thee loopt hier ook direct door, is nog erger dan alcohol.
Truc bij alcohol is om vooral niet naar de wc te gaan. Als ik dan 1 keer ben geweest kan ik elk half uur gaan :')
pi_203877244
Ik heb echt een hele zwakke blaas. Als ze mij kwijt waren met carnaval ofzo gingen ze meestal richting wc dan kwam ik binnen een half uur vanzelf wel een keer voorbij :')
pi_203877256
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:Y 11 uur in de auto, ging ontzettend voorspoedig. Morgen begint de skiles, dus het was handig om er vandaag te zijn.
Fijn dat je er bent. Veel plezier *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_203877282
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb echt een hele zwakke blaas. Als ze mij kwijt waren met carnaval ofzo gingen ze meestal richting wc dan kwam ik binnen een half uur vanzelf wel een keer voorbij :')
_O- _O- ^O^
pi_203877312
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik drink altijd veel en moet dus veel plassen. Ik heb niet het idee dat de soort drank daar iets mee te maken heeft maar ik drink al jaren alleen thee en water dus kan niet verlijken.
Ligt aan je blaas. Ik kan veel of weinig drinken maar heb dat stomme gevoel heel vaak, al is het maar een paar druppels. Anderen kunnen bijna een dag zonder en gaan dan ff een paar minuten alles eruit plassen.

Vanmorgen samen met ouders bij dokter geweest. Van het weekend te veel gedaan maar doe nu rustig. Straks even stukje lopen in de mooie blauwe lucht.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_203877318
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier ook. Wanneer ik in een nieuw restaurant kom, kijk ik ook altijd eerst "waar is de wc".
Vrijdag was het heel vervelend, 2 trappen op. Da's niet zo erg, maar 2 trappen af was een stuk minder. Dus ophouden. Wat was ik blij dat ik thuis was.
  maandag 28 februari 2022 @ 13:15:56 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203877379
@Vanyel en nog iemand ?? jullie hebben toch zo'n elektrisch droogrek?
Welke? En werkt dat nou echt goed?

Mijn vriend is sceptisch en denkt dat alleen de rand waar het op hangt snel droog is.
pi_203877383
Hoezee, ik ben geslaagd voor de training voor het stembureau *O*
Spoilers!
pi_203877463
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:12 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Ligt aan je blaas. Ik kan veel of weinig drinken maar heb dat stomme gevoel heel vaak, al is het maar een paar druppels. Anderen kunnen bijna een dag zonder en gaan dan ff een paar minuten alles eruit plassen.

Vanmorgen samen met ouders bij dokter geweest. Van het weekend te veel gedaan maar doe nu rustig. Straks even stukje lopen in de mooie blauwe lucht.
Ach toch -O-
pi_203877749
En hoezee, we gaan vrijdag voor de booster *O*
Spoilers!
pi_203877798
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:12 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Geniet lekker van het zonnetje :*
  maandag 28 februari 2022 @ 14:28:32 #281
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203878381
Zeg.. katten vaccinatie vraag..

Frida moet woensdag 2e vaccinatie (4 weken na de eerste) , maar ik ben positief getest, dus lijkt me niet zo handig om daar heen te gaan..

Is het een enorm drama als het een weekje later is?
pi_203878521
Haha, ik wilde boodschappen gaan doen want ik deed dat niet na het trainen, dus ik loop naar de hal om m'n portemonnee uit mijn sporttas te halen...
sporttas vergeten in de gym.

...
...
:')
pi_203878583
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 14:28 schreef Barreltje het volgende:

Frida moet woensdag 2e vaccinatie (4 weken na de eerste) , maar ik ben positief getest, dus lijkt me niet zo handig om daar heen te gaan..

Mmm -O- voor positief

En volgens mij is het niet zo'n heel groot probleem. Eerder geven dacht ik wel, maar iets later niet.
pi_203878602
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 14:28 schreef Barreltje het volgende:

Geen drama, maar je hebt kans dat het niet echt goed boostert, omdat je die eigenlijk 3, max 4 weken na de eerste vaccinatie wil geven. Er zijn wel klinieken die nog wel eens een 3e vaccinatie op 16 weken doen om verminderde werking wat tegen te gaan.

Eventueel met de auto gaan, mandje met poes buiten de auto zetten, personeel DKL mandje met poes mee naar binnen laten nemen en deze Frida nakijken en vaccinatie zetten, en dan weer mandje met poes terug richting auto?
  maandag 28 februari 2022 @ 14:51:04 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203878636
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 14:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Geen drama, maar je hebt kans dat het niet echt goed boostert, omdat je die eigenlijk 3, max 4 weken na de eerste vaccinatie wil geven. Er zijn wel klinieken die nog wel eens een 3e vaccinatie op 16 weken doen om verminderde werking wat tegen te gaan.

Eventueel met de auto gaan, mandje met poes buiten de auto zetten, personeel DKL mandje met poes mee naar binnen laten nemen en deze Frida nakijken en vaccinatie zetten, en dan weer mandje met poes terug richting auto?
Er staat ook nog een 3e vaccinatie geplanned.. hier net even een ander regime misschien?

Als het echt een drama is laat ik liever een van mn vrienden die weer uit quarentaine is gaan..
pi_203878657
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 14:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Er staat ook nog een 3e vaccinatie geplanned.. hier net even een ander regime misschien?

Als het echt een drama is laat ik liever een van mn vrienden die weer uit quarentaine is gaan..
Je zou het even kunnen overleggen met de DA, maar zeker als je er al een 3e gepland staat, denk ik dat een weekje later wel losloopt :)

Oh en vaccinatiebeleid wisselt per continent/land/streek/gemeente/dierenarts
pi_203878833
Hey, jeuj, we krijgen per 1 mei toch nog 5% loonsverhoging *O*
(Het was even onzeker. Maar we hebben goed genoeg ons best gedaan dat de grote bazen ergens weetikveelwaar ons dat toch gunnen, en onze managers ook mogen blijven. Dat is fijn O+ )
pi_203879150
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:15 schreef gcjoel het volgende:
@:Vanyel en nog iemand ?? jullie hebben toch zo'n elektrisch droogrek?
Welke? En werkt dat nou echt goed?

Mijn vriend is sceptisch en denkt dat alleen de rand waar het op hangt snel droog is.
Ik een toren en club een platte.
Werkt wel, maar het is niet alsof je ze in de droger doet.
  maandag 28 februari 2022 @ 15:30:43 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203879177
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 15:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik een toren en club een platte.
Werkt wel, maar het is niet alsof je ze in de droger doet.
Ok thanks! Dan ga ik er nog eens induiken.
pi_203880102
Rondje dierentuin is geen straf met dit weer O+

pi_203880474
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:48 schreef Sarabi het volgende:
Rondje dierentuin is geen straf met dit weer O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi
Vooral die eerste (is het een vos of een jakhals?)
pi_203880596
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mooi
Vooral die eerste (is het een vos of een jakhals?)
Rode hond :) die zijn altijd leuk om naar te kijken.
pi_203880903
Zeg. Sinds wanneer noemen we Wit-Rusland ineens Belarus? Ik heb de memo gemist geloof ik.

Ik vind het verder prima want dat land heet gewoon zo natuurlijk.
Spoilers!
pi_203880956
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeg. Sinds wanneer noemen we Wit-Rusland ineens Belarus? Ik heb de memo gemist geloof ik.

Ik vind het verder prima want dat land heet gewoon zo natuurlijk.
Sinds ergens in 2020.
pi_203881009
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Rode hond :) die zijn altijd leuk om naar te kijken.
Ik zit ER te kijken. Lekker actueel, over een kind wat niet ingeënt is en mazelen heeft. Dan leest deze post een beetje apart :P

Daarnaast de ergernis want iemand met een saturatie van 58% praat echt geen volle zinnen meer zonder tussendoor naar adem te happen. En loopt al helemaal niet aan de arm van iemand anders naar buiten zonder uit te rusten of -meer waarschijnlijk- om te vallen :')
pi_203881078
quote:
Dank ^O^
Spoilers!
pi_203881084
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zit ER te kijken. Lekker actueel, over een kind wat niet ingeënt is en mazelen heeft. Dan leest deze post een beetje apart :P

Daarnaast de ergernis want iemand met een saturatie van 58% praat echt geen volle zinnen meer zonder tussendoor naar adem te happen. En loopt al helemaal niet aan de arm van iemand anders naar buiten zonder uit te rusten of -meer waarschijnlijk- om te vallen :')

Oh en dat is inderdaad een pietsje ongeloofwaardig ja :')
pi_203881165
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh en dat is inderdaad een pietsje ongeloofwaardig ja :')
Inmiddels voelt hij zich nog slechter (want hij moest natuurlijk zelf het ziekenhuis uitlopen tegen medisch advies). STAAT nu de mis te zingen 8)7

En wat het het meest ongeloofwaardig maakt: hij zingt zuiver }:| TV is zo nep :{w
pi_203881187
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Inmiddels voelt hij zich nog slechter (want hij moest natuurlijk zelf het ziekenhuis uitlopen tegen medisch advies). STAAT nu de mis te zingen 8)7

En wat het het meest ongeloofwaardig maakt: hij zingt zuiver }:| TV is zo nep :{w
Waar had 'ie z'n SPO2 meter aan vastgemaakt zeg? Z'n buikvet? :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 februari 2022 @ 18:13:00 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203881212
Avond :W
De avond met een glimlach beginnen omdat zowel Sywert en Lil Dinges op water en brood zitten. :Y)
pi_203881219
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Waar had 'ie z'n SPO2 meter aan vastgemaakt zeg? Z'n buikvet? :')
Die had hij niet, gekkie O+

Maar de wereld klopt weer. Na de mis is hij omgevallen en nu gaat hij dood :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')