quote:Onderminister: 'Russische troepen vandaag aan de rand van Kiev'
Hanna Malyar, de Oekraïense onderminister van Defensie, waarschuwt dat Russische troepen vandaag de rand van Kiev zullen bereiken. De Oekraïense hoofdstad wordt sinds vanochtend bestookt met raketten, die het voor Russische grondtroepen makkelijker moeten maken om op te rukken.
Volgens Malyar houden Oekraïense eenheden voorlopig nog stand, maar voeren Russische troepen vanuit meerdere richtingen aanvallen uit.
quote:Raketaanvallen volgens Zelensky niet alleen gericht op militaire doelen
Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zijn de Russische raketaanvallen van vanochtend niet alleen gericht op militaire doelen. De aanvallen zouden ook gericht zijn op civiele locaties, stelt Zelensky in een tv-toespraak.
De raketaanvallen begonnen volgens de president rond 4.00 uur (lokale tijd). Zelensky zegt dat de Russische troepen in de meeste richtingen met succes zijn tegengehouden. Amerikaanse functionarissen meldden volgens CNN juist dat Russische troepen vanuit Belarus de Oekraïense hoofdstad Kiev tot op ruim 30 kilometer zijn genaderd.
quote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Tijdzones
Eastern European Time (EET), Kyiv: UTC +2
Moscow Standard Time (MSK), Donetsk: UTC +3
[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2022 08:42:49 ]Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Poetin wil maar 1 ding. Een nieuwe regime installeren in Kiëv. Dan zit zijn taak er op!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Blijken maar tussen de 30.000 en 60.000 Russen op dit moment in Ukraine te zijn. Rond de 150.000 Russen zijn nog niet eens ingezet. Dit wordt een oorlog dat nog weken zal duren, maar het ziet er niet goed uit voor Ukraine.
Dat gaan ze niet redden vrees ik. Ze hebben hier al moeite mee....quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Blijken maar tussen de 30.000 en 60.000 Russen op dit moment in Ukraine te zijn. Rond de 150.000 Russen zijn nog niet eens ingezet. Dit wordt een oorlog dat nog weken zal duren, maar het ziet er niet goed uit voor Ukraine.
Binnenkort is het dan ook zijn job. Waarschijnlijk is hij vanavond of morgen geen president meer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer foto's online waar hij aan het front te zien is. Wat een baas die Zelensky.
Ik zou als grenswachter zoiets hebben van 'Doe maar jongens! Maar wel netjes je voetjes vegen aan de mat als je passeert'.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:48 schreef TLC het volgende:
'Van alle dodelijke slachtoffers vielen er dertien op een klein eilandje voor de kust van Zuid-Oekraïne. Deze grenswachters van Slangeneiland wilden zich niet overgeven, waarop ze werden gedood.'
(bron nos)
Van mij mogen ze Putin aan de galg hangen.
Ook gewoon vanaf een boot. Daar doe je niets tegen als soldaatquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:48 schreef TLC het volgende:
'Van alle dodelijke slachtoffers vielen er dertien op een klein eilandje voor de kust van Zuid-Oekraïne. Deze grenswachters van Slangeneiland wilden zich niet overgeven, waarop ze werden gedood.'
(bron nos)
Van mij mogen ze Putin aan de galg hangen.
En daarom ben jij geen grenswachtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik zou als grenswachter zoiets hebben van 'Doe maar jongens! Maar wel netjes je voetjes vegen aan de mat als je passeert'.
Gast, je wil toch niet sterven in een conflict die enkele dagen duurt?
Dat is ze niet gevraagd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik zou als grenswachter zoiets hebben van 'Doe maar jongens! Maar wel netjes je voetjes vegen aan de mat als je passeert'.
Er zit nog wel een verschil tussen een soldaat in een bataljon of een clubje van 13 man op een eilandje vs een oorlogsschipquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En daarom ben jij geen grenswacht
Ze konden kiezen tussen wapens neerleggen of geraakt te wordenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is ze niet gevraagd.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:55 schreef scrupuleus het volgende:
Zie net op cnn dat de reactie op een overgave was: russisch schip go fuck yourself
Erg mooi einde
Tja, mooie woorden, maar je bent wel doodquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:56 schreef TLC het volgende:
HAAAA net op CNN over dat Slangeiland als de grenswachten worden gewaarschuwd door n Russisch schip, de laatste woorden van een grenssoldaat daar :
'Russia go fuck yourself'
Held
Het is het begin van een jarenlange bezetting door een autocratische staat. Deze mannen kozen voor de dood. Veel Oekraïners zullen in de komende dagen en jaren dood gaan door de keuzes van een gekke dictator in het Kremlin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Strijder 💪💪💪quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:58 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Tja, mooie woorden, maar je bent wel dood
Mja nu is het niet opeens omgeslagen naar een oorlog maar gaat het gewoon verder waar het mee bezig isquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:55 schreef heywoodu het volgende:
Vergeleken met een nacht eerder lijkt het toch een iets 'positievere' nacht te zijn geweest, zo te lezen? Relatief dan he, puur vergeleken met die nacht ervoor. Wat minder grootschalige zaken, paar Oekraïnse succesjes zelfs...
Oorlogsmisdaad ook neem ik aanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:58 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Tja, mooie woorden, maar je bent wel dood
Grondtroepen zegt niet zoveel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gaan ze niet redden vrees ik. Ze hebben hier al moeite mee....
Heb je meer foto's van hem?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer foto's online waar hij aan het front te zien is. Wat een baas die Zelensky.
Ik vind dat niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:01 schreef Mondkapje het volgende:
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft donderdagavond in een decreet een algehele mobilisatie van de bevolking aangekondigd, meldt persbureau Interfax. Dat betekent onder meer dat mannelijke inwoners in de leeftijd van achttien tot zestig jaar het land niet meer uit mogen, omdat ze beschikbaar moeten zijn voor het leger.
https://www.nu.nl/spannin(...)in-land-blijven.html
Zo! Je zal er maar weg willen en het mag niet.
Really?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat niet meer dan logisch.
Ze hebben gewoon manschappen nodig om het land te verdedigen.quote:
Straks gaan ze ook nog kinderen oproepen. Ik krijg er geen goed gevoel bij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon manschappen nodig om het land te verdedigen.
Lijkt me nietquote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaad ook neem ik aan
Hup Poetin naar Den Haag
Ik ook niet, het feit dat dit nodig is omdat een ander land landjepik aan het spelen is vind ik zelfs zeer pijnlijkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Straks gaan ze ook nog kinderen oproepen. Ik krijg er geen goed gevoel bij.
Zou het eerder omschrijven als zorgwekkendquote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ook niet, het feit dat dit nodig is omdat een ander land landjepik aan het spelen is vind ik zelfs zeer pijnlijk
Dat ligt wel in het verlengde.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou het eerder omschrijven als zorgwekkend
Dat was bij MH17 al het geval, maar toen gingen we daar o.a. lekker het WK voetballen. Ik gok dat ie niet heel bang is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Hup Poetin naar Den Haag
MH17 was een 'ongelukje'quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat was bij MH17 al het geval, maar toen gingen we daar o.a. lekker het WK voetballen. Ik gok dat ie niet heel bang is.
Hij is knettergekquote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat was bij MH17 al het geval, maar toen gingen we daar o.a. lekker het WK voetballen. Ik gok dat ie niet heel bang is.
En hoe zie je dat voor je? Een nieuw regime installeren én maintainen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:49 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Poetin wil maar 1 ding. Een nieuwe regime installeren in Kiëv. Dan zit zijn taak er op!
Denk je echt dat hij wekenlang de Donbas gaat bezetten? Hij heeft er geen geld noch middelen voor!
Watquote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Hup Poetin naar Den Haag
Ze zijn in ieder geval al aan het warmlopenquote:Internationaal Strafhof bezorgd over oorlog
Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag zegt de Russische inval in Oekraïne "met toenemende bezorgdheid" te volgen. Als er aanleiding voor is, wordt er een onderzoek ingesteld, meldt het ICC.
Aanklager Karim Khan herinnert in een verklaring "alle strijdende partijen" eraan dat mogelijke gevallen van genocide, misdaden tegen de menselijkheid of oorlogsmisdaden worden onderzocht.
Rusland is geen lid van het ICC en heeft zich uitgesproken tegen een vooronderzoek over oorlogsmisdaden die zouden zijn gepleegd op de Krim in 2014 en in de Donbas-regio. Omdat Oekraïne toestemming heeft gegeven, kan het ICC een zaak beginnen, ongeacht de nationaliteit van de verdachten.
https://nos.nl/collectie/(...)in-moet-en-zal-falen
Geen idee maar dat maakt niet zoveel uit voor de definitiequote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Erkent Rusland het Internationale strafhof überhaupt
Putin gaat absoluut de belangrijkste steden van Oekraïne in zijn bezit krijgen. Die geeft niet op totdat hij deze heeft. Die man zal niet afdruipen, aangezien hij anders zijn aanzien en macht in Rusland gaat verliezen. Dus het wordt een oorlog voor de lange adem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:49 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Poetin wil maar 1 ding. Een nieuwe regime installeren in Kiëv. Dan zit zijn taak er op!
Denk je echt dat hij wekenlang de Donbas gaat bezetten? Hij heeft er geen geld noch middelen voor!
Helaas is de kans groot dat hij dit niet gaat overleven. Nu al een held in mijn ogen!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Liever dood dan leven onder Poetin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Zijn dit actuele beelden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |