Echt wat een gelul. Wat is de geopolitieke realiteit?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik denk dat wat onder redelijk verstaan mag worden nogal contested is. Begrijpen wij de geopolitieke realiteit afdoende?
Ken ik van Polly met haar lepeltjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:12 schreef KingRoland het volgende:
Litouwen is een land waarbij je toch denkt van 'oh ja, dat bestaat ook nog'
Ik reageer op wie ik wil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
ROFL? Dat is wel heel erg 2000-2010. Ik dacht dat boomers dat nooit zeiden.
Maar probeer het toch niet steeds weer, ik heb je nu al honderdduizend keer gezegd dat ik niet meer op je posts ga reageren dus probeer het ook niet. Blijkbaar moet ik je er om de zo veel tijd weer even aan herinneren.
Wbt je vraag, Rusland is Oekraïne binnengevallen.
Dat we te maken hebben met een land dat zich niet volledig wilt schikken aan de westerse wereldorde en óók (!) eigen ambities heeft - ambities die verder reiken dan het bestaan onder Amerika haar wil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:13 schreef Korenfok het volgende:
Het westen moet keihard reageren, om erger te voorkomen. Desnoods rusland van de kaart bombarderen. Oh en China, is gewoon Russische propaganda. China heeft zich nog nooit bemoeit met buiten zijn Chinese invloed sfeer ( ja die heeft wel een invloed sfeer als grootmacht), en gaan dat zeker niet doen voor Poetin.
De geopolitieke realiteit is dat Rusland een pauperland in verval is dat een beetje tegenspartelt terwijl het verzuipt in de eigen incompetentie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:12 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat is een terecht principieel punt maar het heeft niets met de geopolitieke realiteit te maken waarin machtsverhoudingen centraal staan.
De 'Westerse wereld-orde'... is dat net zoiets als die New World Order van Soros?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat we te maken hebben met een land dat zich niet volledig wilt schikken aan de westerse wereldorde en óók (!) eigen ambities heeft - ambities die verder reiken dan het bestaan onder Amerika haar wil.
Het is geen Rambofilm hè? De tering…quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echt wat een gelul. Wat is de geopolitieke realiteit?
Het westen moet keihard reageren, om erger te voorkomen. Desnoods rusland van de kaart bombarderen.
Want Rusland is niet groot genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Redelijk is dat elk voormalig sovjet-land zijn eigen toekomst onafhankelijk zou moeten kunnen bepalen.
In Poetins wereld hadden de voormalige Sovjet-staten nooit onafhankelijk moeten worden en was het uiteenvallen van de Sovjet-Unie een grote historische vergissing.
Komt wel goed uit na 2 jaar maatregelenellende. Sowieso ook nèt op tijd de stilgezet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:14 schreef Raw85 het volgende:
Misschien wel een goede aanleiding om als samenleving weer wat dichter naar elkaar te groeien, als er een gemeenschappelijke vijand is
Is wel weer actueelquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is geen Rambofilm hè? De tering…
Ramboquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is geen Rambofilm hè? De tering…
Je zegt vrijwel hetzelfde.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De geopolitieke realiteit is dat Rusland een pauperland in verval is dat een beetje tegenspartelt terwijl het verzuipt in de eigen incompetentie.
Rusland heeft weinig inwoners. Is niet perse territorium.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Want Rusland is niet groot genoeg.
Ik snap hem dat hij daar geen raketten wil of dat ze bij de EU~Navo komen maar ordinair lsndjepik terwijl die mensen dat niet willen gaat nergens over.
Je kan het innemenmaar je hiudt het niet vast.
Wel echt zo. Het is nog geen 25-2 of we zitten al met het volgende gezeik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:16 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Komt wel goed uit na 2 jaar maatregelenellende. Sowieso ook nèt op tijd de stilgezet.
In welke zin? Een willekeurige Rus die lekker op vakantie is in Amsterdam, die moet hier consequenties van ondervinden op persoonlijk niveau?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Naar mijn mening moet je alles wat Russisch is boycotten of invorderen. Genoeg is genoeg.
Die staan tegenover alles negatiefquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:14 schreef hollandia02 het volgende:
Nederland een van de landen waar vrijwel alle migrantengroepen negatief tegen Rusland en China (ccp)staan
Goed trouwens dat je je titel (onder je naam) hebt verandertquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. De avances tussen deze landen komt feitelijk door het feit dat Poetin Loekashenko support omdat hij anders allang afgezet zou zijn.
Serieus? De val van de Sovjet-Unie begin jaren 90 heeft er voor gezorgd dat het grootste deel van Oost Europa vrij, onafhankelijk, democratisch en welvarender is geworden. Dat Duitse families die generaties lang van elkaar gescheiden waren elkaar weer in de armen konden sluiten. Hoe kun je dat de grootste oorzaak van ellende noemen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
De jaren 90 zijn de grootste oorzaak van de ellende waar we nu mee te maken hebben. De generatie die in de jaren 90 de touwtjes in handen hadden moeten zich schamen.
Streng, maar rechtvaardig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:16 schreef Ali_boo het volgende:
Waarom verdwijnen er zoveel post ineens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |