Historisch zijn de banden niet zo goed als ze lijken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Rusland en Wit-Rusland (Belarus) zijn twee handen op één buik en hebben de handen ineengeslagen om Oekraïne binnen te vallen.
Afghanen staan op die lijst ergens op het laatst idd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is volstrekt logisch gewoon.
Ik geef het meest om mijn familie, dan mijn vrienden, dan mijn dorp, dan mijn provincie, dan mijn land, dan mijn buurlanden, dan mijn continent en als er aliens komen verdedigen we de wereld.
Dus ja, uiteraard doet dit hele gedoe je meer dan wat er in Afghanistan of elders in de wereld moge gebeuren.
Hou dat vooral zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog nooit in Delfshaven geweest zeker?
Die geven we aan Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die Groningers maken geen schijn van kans natuurlijk.
Het is een beetje dichterbij ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik geef het meest om mijn familie, dan mijn vrienden, dan mijn dorp, dan mijn provincie, dan mijn land, dan mijn buurlanden, dan mijn continent en als er aliens komen verdedigen we de wereld.
Dus ja, uiteraard doet dit hele gedoe je meer dan wat er in Afghanistan of elders in de wereld moge gebeuren.
Er is een kans dat ik voor Aliens zal kiezen in het geval ze in Afghanistan beginnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Afghanen staan op die lijst ergens op het laatst idd.
Redelijk is dat elk voormalig sovjet-land zijn eigen toekomst onafhankelijk zou moeten kunnen bepalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik denk dat wat onder redelijk verstaan mag worden nogal contested is. Begrijpen wij de geopolitieke realiteit afdoende?
Biden heeft al gezegd dat Sancties poetin niet stoppenquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een sanctie zullen niets helpen. Het is zaak zo snel mogelijk de invasie snel in kiem smoren.
Dus militair ingrijpen in enkel Oekraïne gebied. Niet tot Moskou.
Anders zullen China en Iran achter de oren krabben.. Of ze hetzelfde kunstje willen uitvoeren.
China - Taiwan
Iran - Israel
De opstand tegen Lukashenko heeft hem in de armen gedreven van Putinquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Historisch zijn de banden niet zo goed als ze lijken.
Niet zo gek want zelfs afghanen (de subgroepen) hebben niks met Afghanistanquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Er is een kans dat ik voor Aliens zal kiezen in het geval ze in Afghanistan beginnen.
Klopt. De avances tussen deze landen komt feitelijk door het feit dat Poetin Loekashenko support omdat hij anders allang afgezet zou zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Historisch zijn de banden niet zo goed als ze lijken.
Mensen die ik ken zijn in deze situatie echt wel bereid om hun (hoogwaardige) technische capaciteiten, defensief in te gaan zetten. Let the drones en control, remotely go en succes er mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb het even rondgevraagd en 4 van de 6 vrienden zeggen gewoon mee te doen met de dienstplicht, want het is toch ons land dat we moeten vertegenwoordigen
Definieer "skills"....... geef ons toegang tot jouw (cyber)universum en "we" maken gehakt van jouw skills die je dan fijn, alleen nog in je eigen huis tot ontplooiing kan doen laten komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo heel veel boeit.
Al zou je een leger hebben van 10 miljoen mensen. Als iedereen wel weet dat dat voor 98% ongetrainde lui zijn, hoop bejaarden en zo erbij, dan maakt dat niet zo heel veel indruk.
Men is aardig op de hoogte van elkaars sterkte, lijkt me. En ze kunnen ook wel het verschil maken tussen een beroepsleger van 150.000 man of 1.000.000 ongemotiveerde en ongetrainde "strijdkrachten". Of tussen 'n vloot met moderne gevechtsvliegtuigen of een roestige vloot met verouderde vliegtuigen, die - bij wijze van - na het opstijgen al uit elkaar flikkeren.
Of het nu gaat om verdedigen, bezetten of aanvallen, uiteindelijk zal iemand wel een taak moeten hebben die past bij z'n skills. En aan heel veel mensen zonder skills heb je niet zo gek veel. Die kun je enkel ondersteunend inzetten eigenlijk. Logistiek of zo. Maar daar heb je er ook geen miljoen van nodig.
Ik denk dat je je als mens niet hoeft te schamen voor hypocrisie in je beleving als deze een menselijke vorm heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is een beetje dichterbij ja.
Dat is een terecht principieel punt maar het heeft niets met de geopolitieke realiteit te maken waarin machtsverhoudingen centraal staan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:11 schreef Breekfast het volgende:
Redelijk is dat elk voormalig sovjet-land zijn eigen toekomst onafhankelijk zou moeten kunnen bepalen.
Ik mis Fokkers nog in die opsomming. Ergens na je familie toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De jaren 90 zijn de grootste oorzaak van de ellende waar we nu mee te maken hebben. De generatie die in de jaren 90 de touwtjes in handen hadden moeten zich schamen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Redelijk is dat elk voormalig sovjet-land zijn eigen toekomst onafhankelijk zou moeten kunnen bepalen.
In Poetins wereld hadden de voormalige Sovjet-staten nooit onafhankelijk moeten worden en was het uiteenvallen van de Sovjet-Unie een grote historische vergissing.
Nog steeds hebben ze wel de overmacht ben ik bang.... maar dan die periode daarna als bijna niemand in niet Luhask of Donetsk onder dat regime wil vallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Schijnbaar nodig
Misschien gaat het niet zo soepeltjes als de Russen willen
Letland daarentegen wel een leuk land. Riga kan je goed uitgaan maar pas op voor de russians-owned bars.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:12 schreef KingRoland het volgende:
Litouwen is een land waarbij je toch denkt van 'oh ja, dat bestaat ook nog'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |