abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:27:52 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203820894

quote:
Russen rukken op naar hoofdstad Kiev, zware gevechten bij nabijgelegen vliegveld
Russische troepen rukken op naar Kiev. Rusland probeert daarbij aan de rand van de Oekraïense hoofdstad een militair vliegveld in te nemen.Om het Hostomel-vliegveld wordt zwaar gevochten.

Enkele tientallen Russische gevechtshelikopters zouden vanuit Belarus naar het vliegveld zijn gevlogen. Ze zouden niet alleen hebben gevochten, maar ook troepen hebben gedropt. Oekraïne zegt drie van die helikopters te hebben neergeschoten.

Hostomel ligt ongeveer 25 kilometer ten noordwesten van het centrum van Kiev. Het ligt bovendien een paar kilometer van een snelweg tussen Kiev en Belarus.
quote:
Burgemeester Kiev kondigt avondklok af
De burgemeester van Kiev heeft een avondklok afgekondigd. Inwoners van de Oekraïense hoofdstad moeten van 22.00 tot 7.00 uur thuisblijven, melden lokale media.

Burgemeester Vitali Klitsjko voert de avondklok in om de inwoners te beschermen. In en rond Kiev vinden aanvallen door het Russische leger plaats.

Vier metrostations in de stad worden gebruikt als schuilkelders. Tijdens de avondklok rijdt geen openbaar vervoer
quote:
EU werkt volgens bronnen ook aan sancties voor Belarus
De Europese Unie werkt niet alleen aan nieuwe zware sancties voor Rusland, maar wil ook Belarus treffen. De aanval op Oekraïne komt immers ook van die zijde, zeggen hooggeplaatste EU-bronnen.

De EU-leiders komen donderdagavond bijeen en willen dan groen licht geven voor ingrijpende extra strafmaatregelen die ook de Russische economie zullen treffen. "Over 99 procent van het voorbereide sanctiepakket is overeenstemming", zegt een ingewijde.

Belarus loopt de laatste jaren steeds meer aan de leiband van Moskou. Rusland posteerde er de afgelopen weken tienduizenden militairen, die nu ook worden ingezet voor de inval in Oekraïne.
quote:
Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraïense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekraïne kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekraïne ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.

Het gebied bij Tsjernobyl is radioactief sinds een kernreactor ontplofte in 1986. Dit werd de grootste kernramp ooit.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky noemt de aanval op Tsjernobyl "een oorlogsverklaring aan heel Europa". Zelensky schrijft op Twitter dat "onze verdedigers hun levens geven zodat de tragedie van 1986 zich niet herhaalt".

Oude berichten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:28:33 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203820907
Welke vrede?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203820908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:26 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Maar, eerlijk gezegd zou ik ook niet staan springen. In Nederland zouden de vrouwen ook aan de beurt zijn in een hypothetisch geval als dit.
Dan zijn de vrouwen plots het zwakke geslacht, en willen ze niet, of kunnen ze niet meevechten.

Maar als het om pallets sorteren gaat, moeten ze evenveel loon :+
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:28:41 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203820909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
In NL kan je dan gewoon op papier een vrouw worden oid.
Ohja dit soort domme praatjes weer. In Nederland geld het gewoon voor mannen en vrouwen.
pi_203820911
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:26 schreef nattermann het volgende:

[..]
Gezin, huis en haard verdedigen prima. Maar mijn land? Nooit van mijn leven.
Je kan ook je gezin huis en haard verdedigen met een wapen

Dat staat voor veel mensen gelijk als hun land

Vrijwel niemand die vecht in een oorlog doet dat vanwege het land maar meer omdat het hun baan is of om juist hun familie te beschermen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203820913
DIENSTPLICHT INVOEREN
pi_203820917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Poolse geschiedenis, Poolse cultuur, Pools nationalisme en militarisme. Dat land laat niet nogmaals over zich heen lopen, door niemand.

Men onderschat Polen en diens strijdkrachten echt enorm hier.
Nee hoor, maar het is ook niet zo zeer een mentaliteitskwestie. Wel een kwestie van brute oorlogskracht. Rusland is gewoon veel sterker dan Polen.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:20 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Ja, en dan een totale oorlog met de NAVO riskeren? Daar geloof ik persoonlijk niet zo in en zeker niet nu er bergen materieel richting het oostblok wordt geschoven. De Russen hebben momenteel hun handen vol aan Oekraïne en zijn niet achterlijk.
Ik geloof niet dat de NAVO dat gaat doen. Zullen misschien wat militaire steun sturen maar niet meer. Baltische staten zullen ze zelfs laten lopen denk ik. Poetin is wat dit betreft bereid veel verder te gaan denk ik, NAVO niet. Helemaal als China ook nog de kant van Rusland zou kiezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203820920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat snap ik dus echt niet... Werkelijk waar... Je vaderland verlaten? In oorlogstijd? Niet willen vechten voor je land?

Zal er bij mij wel nooit ingaan.
Komt omdat Oekraine een relatief moderne democratie is en dus geen harde straffen op desertie meer heeft.

Hoe gruwelijk het ook klinkt, deserteurs moet je het met hun leven laten bekopen om de andere soldaten in het gareel te houden. Geen genade.
pi_203820924
twitter

Ook common sense.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:28 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203820930
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je land wordt aangevallen dan verdedig je je land... of zeg ik nu iets heel geks?
En hoe weet je wat je land is? Ik bedoel, grenzen hebben we niet dus dat wordt wat lastig verdedigen hè. Was allemaal niet belangrijk. De wereld was één grote punica oase waar grenzen maar een door mensen verzonnen streep op de kaart waren
pi_203820931
Hebben jullie tips voor goede twitter accounts om te volgen die een goed beeld geven van de militaire situatie op de grond?
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:33 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203820934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:28 schreef kurk_droog het volgende:
DIENSTPLICHT INVOEREN
Ga eerst maar ff Kamp van Koningsbrugge kijken nu. Dan weet je waar je over praat.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:33 #13
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203820935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij zou wel vooraan het front staan?
Als je land je roept kom je.

Geen enkele twijfel, terwijl ik zeker weet dat ik 1 van de eersten zou zijn om in mijn broek te plassen van angst.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:37 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203820936
quote:
DIENSTPLICHT INVOEREN
Tussen welke leeftijden?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:38 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203820938
Ik vraag me trouwens af wat er zou gebeuren wanneer een Finland of Oostenrijk bijvoorbeeld aangevallen zou worden. Ik neem aan dat die de facto geschakeld NAVO-lid zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203820942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:28 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Dan zijn de vrouwen plots het zwakke geslacht, en willen ze niet, of kunnen ze niet meevechten.

Maar als het om pallets sorteren gaat, moeten ze evenveel loon :+
Gewoon de veldkeuken in, gelijkheid voor allen....
pi_203820945
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:26 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
We hebben ook personen nodig om lijken op te ruimen, toiletten schoon te maken , eten te verdelen enzo :+
Dat kan ik nog wel, maar mij een wapen en een uniform geven is echt verspilling van resources :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:57 #18
367000 roos94
pi_203820954
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Geen enkele twijfel, terwijl ik zeker weet dat ik 1 van de eersten zou zijn om in mijn broek te plassen van angst.
_O-
pi_203820964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef -XOR- het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er zou gebeuren wanneer een Finland of Oostenrijk bijvoorbeeld aangevallen zouden worden. Ik neem aan dat die de facto geschakeld NAVO-lid zijn.
Waarom zou 'ie Oostenrijk aan gaan vallen? Finland lijkt me al onwaarschijnlijk, maar Oostenrijk...
pi_203820968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ga eerst maar ff Kamp van Koningsbrugge kijken nu. Dan weet je waar je over praat.
is die aflevering niet geschrapt vanavond?
pi_203820969
quote:
DIENSTPLICHT INVOEREN
Opkomstplicht...
pi_203820974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja dit soort domme praatjes weer. In Nederland geld het gewoon voor mannen en vrouwen.
En alle 36 andere officieel erkende seksen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203820975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tussen welke leeftijden?
18 en 25 om te beginnen. Voor 3 maanden.

En ik ben zelf 19 en onfit
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:30:59 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203820981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh, ik zou ook zeker komen en niet vluchten, maar het is niet iets wat je graag zou doen.
pi_203820982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
En hoe weet je wat je land is? Ik bedoel, grenzen hebben we niet dus dat wordt wat lastig verdedigen hè. Was allemaal niet belangrijk. De wereld was één grote punica oase waar grenzen maar een door mensen verzonnen streep op de kaart waren
Lieverd: dat in jouw wereld alles een links Soros-complot is, betekent niet dat in de echte wereld soevereiniteit en landsgrenzen nog gewoon bestaan. Maar zoals ik al zei: je hele act hier is niet gebaseerd op kennis van Rusland of Oekraïne, maar op die aversie van je tegen die zelfbedachte fantomen die EU en NATO zouden moeten zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')