abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:08 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808326

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:31 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203808331
De afgelopen weken was de hardste eis van Rusland steeds onbespreekbaar. Allemaal stoere taal met de VS voorop en kijk nu eens; We mogen als EU bevolking de prijs gaan betalen

quote:
Maar de hardste eis van Rusland – dat geen enkel nieuw land meer mag toetreden tot de Navo, vooral Oekrane niet – is voor alle dertig Navo-lidstaten onbespreekbaar.
Stoere taal was belangrijker dan wat daadwerkelijk goed voor de Oekrainse bevolking was. De eis van Rusland was onbespreekbaar en ondertussen werd Oekraine van militair materieel voorzien.
Ik verwachtte niet dat Rusland z'n pijlen op Oekraine zou richten en heb nog steeds m'n twijfels of ze daadwerkelijk heel Oekraine zullen innemen maar als je verbaasd bent over de ontwikkelingen van de afgelopen dagen is er een steekje bij je los
pi_203808335
quote:
China ziet in de militaire acties van Rusland in Oekrane geen invasie, aldus een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Maar China houdt de situatie heel scherp in de gaten. De volksrepubliek heeft via de staatsmedia opgeroepen tot hervatting van de diplomatie in het conflict over Oekrane. "De deur naar een vreedzame oplossing is nog niet helemaal dicht en mag ook nooit gesloten worden", vindt Beijing.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:58 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_203808338
MOEX 44% lager, RTS (50 grootste Russische bedrijven) -50%

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203808340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:44 schreef Bocaj het volgende:
Die explosies zijn die ook echt ergens ingeslagen of alleen nog maar in weilanden (buten de stad) als waarschuwing?
twitter
pi_203808341
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me fake, aanvallen doe je niet met formatie vliegen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203808348
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Veel te laag ook
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:48:16 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808352
Er zou een wapendepot ontploft zijn? Maar zou kunnen dat het oude beelden zijn
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203808354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef the-eye het volgende:
De afgelopen weken was de hardste eis van Rusland steeds onbespreekbaar. Allemaal stoere taal met de VS voorop en kijk nu eens; We mogen als EU bevolking de prijs gaan betalen
[..]
Stoere taal was belangrijker dan wat daadwerkelijk goed voor de Oekrainse bevolking was. De eis van Rusland was onbespreekbaar en ondertussen werd Oekraine van militair materieel voorzien.
Ik verwachtte niet dat Rusland z'n pijlen op Oekraine zou richten en heb nog steeds m'n twijfels of ze daadwerkelijk heel Oekraine zullen innemen maar als je verbaasd bent over de ontwikkelingen van de afgelopen dagen is er een steekje bij je los
Jij bent blijkbaar zo'n slappe zak die gelijk je zakgeld overhandigt aan de eerste beste pestkop die jou onder druk zet.

Weet je wat er gebeurt als je dat doet? Dan loopt die pestkop over je heen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203808355
En nu massaal de vodka boycotten!!
pi_203808362
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
Kan want ik kan het nog altijd uit Polen halen.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_203808366
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja al die lidstaten die zich maar niet aan de 2% gdp voor defensie wilde houden zullen zich nu ook wel even achter hun oren krabben.
In Nederland ligt de focus op het circulair maken van Millitair materieel.
https://www.duurzaam-onde(...)laire-aanpak-gispen/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:49:18 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808370
quote:

[..]
Dit zijn beelden van de militaire parade met luchtalarm eronder geplakt :')
pi_203808371
quote:

[..]
Wat ik er van begrepen heb is dat dit een airshow was, het is fake news dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203808374
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef HSG het volgende:

[..]
Kan want ik kan het nog altijd uit Polen halen.
Neem gelijk even peuken voor me mee als je wilt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203808375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik schiet nooit meer met een AK-47 :{w
pi_203808376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef Alpha0 het volgende:
Wat hebben we in Europa mbt energie toch domme beslissingen genomen:
|:( Nederland heeft blind zijn eigen gas er doorheen gejaagd
|:( Duitsland sluit zonder te denken zijn kerncentrales

En nu zijn we afhankelijk va Rusland.
Ik ben zelf ambtenaar geweest. Ik weet hoe dat volk denkt. Zo dom.
Maar we halen wel de klimaatdoelen ^O^
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203808380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Neem gelijk even peuken voor me mee als je wilt.
Nee roken is slecht voor je.
pi_203808391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:36 schreef de_boswachter het volgende:
De bordelen stromen leeg. Alle Russinnen terug naar Rusland!!!

@:wereldgozer @:sfancta @:zipportal
Ik beoordeel deze post met 1 voetstapje
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:50:32 #21
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808397
quote:
GVD :( (Benen eraf van die vrouw...)
pi_203808403
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
Er zou een wapendepot ontploft zijn? Maar zou kunnen dat het oude beelden zijn
twitter
pi_203808409
Gelukkig kunnen we het wel hebben over echt belangrijke zaken de laatste 2 jaar. Na corona dreigde het vooral om dickpics te gaan. Maar Putin heeft ervoor gezorgd dat we weer terug gaan naar waar we ons in de jaren 70/80/90 druk over maakten. De mensen jonger dan 30 weten niet wat ze meemaken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:51:02 #24
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203808411
twitter
pi_203808412
Nou we kunnen dus niet meer vliegen over Belarus, Oekraine of Rusland.

Dat wordt lastig om naar Mongoli te komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203808418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zouden jullie doen? Niets, halfzachte sancties, harde aanvallen?
Lastig te zeggen, want ik weet niet in welke staat van paraatheid de Europese NAVO-landen zijn met betrekking tot deze aanval. Liggen er plannen klaar, of zou elke actie ad hoc gemproviseerd moeten worden?

Kijkend naar de kaart, wat eigenlijk een optie zou moeten zijn is dat alles ten westen van de Dnjepr met behulp van Britse/Duitse/Franse/Nederlandse/Spaanse troepen verdedigd kan worden. En dat dat dan een plan is dat nu in werking kan treden, als de betrokken landen (waaronder uiteraard ook Oekrane) daar in mee gaan. En dat dat dan niet improviseren is, maar dat er al eerder over na is gedacht.

Ik weet alleen niet of zulke plannen bestaan, maar waarschijnlijk niet. In dat geval is het veel moeilijker om over een actieve rol na te denken, omdat het voor mij heel moeilijk is om in te schatten wat realistisch is, wat kan en wat niet kan.
pi_203808419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik durf sterk te betwijfelen dat het bij die "eisen" was opgehouden.
Incelfrikandel
pi_203808425
Gasprijs +27%
pi_203808430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:50 schreef aartstyle het volgende:
Gelukkig kunnen we het wel hebben over echt belangrijke zaken de laatste 2 jaar. Na corona dreigde het vooral om dickpics te gaan. Maar Putin heeft ervoor gezorgd dat we weer terug gaan naar waar we ons in de jaren 70/80/90 druk over maakten. De mensen jonger dan 30 weten niet wat ze meemaken.
Ja zeker, oorlogje spelen was de laatste jaren toch vooral de zaak van VS en haatbaarden, dat was een lekkere ver-van-mijn-bed show.
pi_203808433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef Alpha0 het volgende:
Wat hebben we in Europa mbt energie toch domme beslissingen genomen:
|:( Nederland heeft blind zijn eigen gas er doorheen gejaagd
|:( Duitsland sluit zonder te denken zijn kerncentrales

En nu zijn we afhankelijk va Rusland.
Ik ben zelf ambtenaar geweest. Ik weet hoe dat volk denkt. Zo dom.
Tja, sommige fantasten denken dat we er met windmolens en zonneweides ook wel komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Logisch, China is zelf waarschijnlijk ook nog wat van plan in Taiwan binnenkort. Dan kun je dit niet veroordelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203808436
Ik ga denk ik even mijn Braziliaanse paspoort verlengen zodat ik naar een ´veilig´ land kan verkassen mocht het Rode Leger verder westwaarts oprukken.

Hebben we in Nederland al de Hollandse Waterlinie van stal gehaald zodat we ons land onder water kunnen zetten om de russen te laten verzuipen mocht er een invasie komen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203808438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

Was je van plan om naar Mongoli te gaan?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga denk ik even mijn Braziliaanse paspoort verlengen zodat ik naar een ´veilig´ land kan verkassen mocht het Rode Leger verder westwaarts oprukken.

Hebben we in Nederland al de Hollandse Waterlinie van stal gehaald zodat we ons land onder water kunnen zetten om de russen te laten verzuipen mocht er een invasie komen?
Je gaat geen bommenwerper of kruisraket tegenhouden met een waterlenie.
pi_203808440
quote:
Nou nog maar 1.1 miljoen soldaten te gaan ;(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203808444
Een beetje zoals SARS tov Covid, SARS waren een paar doden in Azi. Toch wel een verschil.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:38 #35
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203808446
Dekentje voor de frisse avonduren gekocht.

#vanhetgasaf
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:50 #36
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808447
quote:
Pak Ze! Pak ze! ^O^ :Y)
pi_203808449
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Was je van plan om naar Mongoli te gaan?
Nee. Mij te koud.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:57 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:50 schreef Ylaesias het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die ja. Maar is dit van vandaag?
pi_203808453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef sirdanilot het volgende:

Prima plan, ze schijnen goedkope woningen te hebben in Brazili

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2022 09:53:09 ]
pi_203808455
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik durf sterk te betwijfelen dat het bij die "eisen" was opgehouden.
Hij eiste ook terugtrekking van NAVO troepen in de Baltische staten en Polen oa
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:53:31 #41
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203808460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

Je wou terug naar de heimat?
pi_203808463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij bent blijkbaar zo'n slappe zak die gelijk je zakgeld overhandigt aan de eerste beste pestkop die jou onder druk zet.

Vent doe normaal.
Al 7 jaar is er een burgeroorlog aan de hand en niemand interesseerde het een reet.
15.000 mensen al omgekomen en nog vondt niemand het nodig om te praten met elkaar.
Wat wij het belangrijkste vinden, en nog steeds, is dat we ons gas krijgen op tijd.
Het is gewoon te laat en de gewone burgers krijgen weer eens de klappen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:54:14 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203808471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:53 schreef zalkc het volgende:

[..]
Idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:54:34 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203808475
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Lastig te zeggen, want ik weet niet in welke staat van paraatheid de Europese NAVO-landen zijn met betrekking tot deze aanval. Liggen er plannen klaar, of zou elke actie ad hoc gemproviseerd moeten worden?

Kijkend naar de kaart, wat eigenlijk een optie zou moeten zijn is dat alles ten westen van de Dnjepr met behulp van Britse/Duitse/Franse/Nederlandse/Spaanse troepen verdedigd kan worden. En dat dat dan een plan is dat nu in werking kan treden, als de betrokken landen (waaronder uiteraard ook Oekrane) daar in mee gaan. En dat dat dan niet improviseren is, maar dat er al eerder over na is gedacht.

Ik weet alleen niet of zulke plannen bestaan, maar waarschijnlijk niet. In dat geval is het veel moeilijker om over een actieve rol na te denken, omdat het voor mij heel moeilijk is om in te schatten wat realistisch is, wat kan en wat niet kan.
Denk dat “el plan” zich beperkt tot de NAVO landen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203808478
quote:

[..]
Dat gaat de NAVO sowieso niet doen maar ik snap hem wel.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:54:47 #46
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203808479
Volgens Ukraiense defensie onder vuur of al vernietigd - naast de al eerder genoemde vliegvelden:

- Nizhyn
- Kramatorsk
- Khmelnytsky
- Vasylkiv

Nizhyn stelt niet zoveel voor. Vasylkiv zijn de MiG-29s. Mirgorod (de Su-27s) nog niets van gezien.

De Russen hebben goed naar het westen gekeken hoe je het aanpakt.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:54:47 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203808480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee dit is handig gespeeld zullen we zeggen :')
Kijk Koos, als jij in het gewone leven je afspraken niet nakomt kan je er misschien heel lang mee wegkomen maar je moet niet raar kijken als je dan uiteindelijk een klap voor je kop krijgt.
pi_203808483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Prima plan, ze schijnen goedkope woningen te hebben in Brazili
Ja ren lekker weg met z'n allen. Precies het probleem van onze huidige maatschappij.
pi_203808484
quote:

[..]
En zelfs als daar allemaal aan voldaan zou zijn betwijfel ik dat het daarmee klaar zou zijn met de eisen.
Incelfrikandel
pi_203808485
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die ja. Maar is dit van vandaag?
Volgens alle OSINT retweeters/berichtgevers op Twitter wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')