abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2022 @ 09:50:04 #251
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874451
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat er een echte minister mee gaat zegt juist heel veel. Ik had een groep ambtenaren verwacht, deze delegatie is juist echt serieus.
Dus het sturen van een minister die over kunst en musea gaat is serieus. Kom op zeg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203874454
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Lees en kijk eens wat nieuws. Het probleem is dat hij wel degelijk van plan is om heel Oekraïne te veroveren. Maar dat zijn troepen met redelijk succes worden verslagen. Poetin dacht dat Oekraïne snel zou vallen. En dat lijkt te mislukken.
Hij is nooit van plan geweest om met 200.000 man heel Oekraïne te veroveren. Geen serieuze analist die dat denk. Daar heb je minsten 10x en misschien wel 20x zo veel man voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203874459
Er wordt hier gesproken over zo'n 45.000 man in de Donbass die het risico lopen om omsingeld te worden. Dat zou inderdaad een enorme impact hebben op het oorlogsverloop.

twitter
  maandag 28 februari 2022 @ 09:50:53 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203874466
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Lees en kijk eens wat nieuws. Het probleem is dat hij wel degelijk van plan is om heel Oekraïne te veroveren. Maar dat zijn troepen met redelijk succes worden verslagen. Poetin dacht dat Oekraïne snel zou vallen. En dat lijkt te mislukken.
Dat is wat Poetin al decennia doet, kleine staatjes platwalsen. Nu krijgt hij voor het eerst een bloedneus omdat er eentje terugmept.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203874471
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus het sturen van een minister die over kunst en musea gaat is serieus. Kom op zeg.
Je lijkt erg weinig verstand te hebben van zulke diplomatie. Een minister begeleid door onderministers van de belangrijke departementen, dat is echt een zeer serieuze delegatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203874486
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is wat Poetin al decennia doet, kleine staatjes platwalsen. Nu krijgt hij voor het eerst een bloedneus omdat er eentje terugmept.
Heb je mijn verhaal over troepen in de Donbass gelezen? Zo'n 40 procent van het Oekraïense leger bevindt zich daar. (Waarschijnlijk.)
pi_203874499
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij is nooit van plan geweest om met 200.000 man heel Oekraïne te veroveren. Geen serieuze analist die dat denk. Daar heb je minsten 10x en misschien wel 20x zo veel man voor nodig.
En dan moet je de boel ook nog bezet houden, terwijl ze daar, buiten de Donbass, niet bepaald welkom zijn. Dat kan gewoon nooit.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:53:27 #258
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203874500
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Megumi het volgende:

[..]
De laagste in rang, maar wel al na vier dagen vechten. Dan kun je nog een paar poppetjes omhoog escaleren. Maar dus geen Poetin die een gevangen Selenski veroordeelt, maar een eerste door Oekraïne afgedwongen gesprek.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 28 februari 2022 @ 09:54:53 #259
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203874518
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Er wordt hier gesproken over zo'n 45.000 man in de Donbass die het risico lopen om omsingeld te worden. Dat zou inderdaad een enorme impact hebben op het oorlogsverloop.

[ twitter ]
Ja, zo'n Kessel is wel zorgwekkend. Die Oekraieners moeten als de bliksem terug naar Dnepro.

pi_203874541
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, zo'n Kessel is wel zorgwekkend. Die Oekraieners moeten als de bliksem terug naar Dnepro.
Wordt weinig over gesproken maar het lijkt voor de hand liggend dat een groot deel van het Oekraïense leger nog steeds in die sector actief is. Ik zou zo snel mogelijk terugtrekken naar Dnepro en daar nieuwe stellingen betrekken inderdaad. Maar wellicht is het al te laat.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:57:08 #261
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874553
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Niet realistisch om te verwachten dat daar meteen Poetin en Zelensky aan tafel zitten.
Die hebben eigenlijk al met elkaar gesproken. Maar los daarvan als je serieus een oorlog van een niveau van wat nu plaats heeft wil stoppen. Zeker gezien de mogelijke escalatie richting de NAVO. Dan stuur je niet een museum directeur. Maar Lavrov.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:58:10 #262
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874573
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor? En jij kan in het hoofd van een irrationele dictator kijken?
pi_203874574
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef Megumi het volgende:

[..]
Die hebben eigenlijk al met elkaar gesproken. Maar los daarvan als je serieus een oorlog van een niveau van wat nu plaats heeft wil stoppen. Zeker gezien de mogelijke escalatie richting de NAVO. Dan stuur je niet een museum directeur. Maar Lavrov.
Nee, je stuurt nooit Lavrov naar het eerste gesprek.
pi_203874579
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dit is 'n eerste gesprek.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:59:29 #265
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874590
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, je stuurt nooit Lavrov naar het eerste gesprek.
Onzin natuurlijk. En zijn voldoende voorbeelden dat je dat wel doet in de historie.
  maandag 28 februari 2022 @ 10:00:01 #266
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874599
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit is 'n eerste gesprek.
Dan heb je wel wat gemist denk ik.
  maandag 28 februari 2022 @ 10:00:43 #267
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203874606
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wordt weinig over gesproken maar het lijkt voor de hand liggend dat een groot deel van het Oekraïense leger nog steeds in die sector actief is. Ik zou zo snel mogelijk terugtrekken naar Dnepro en daar nieuwe stellingen betrekken inderdaad. Maar wellicht is het al te laat.
Hangt een beetje van die speerpunten af. Kloppen ze en wat voor eenheden zijn het. Verkenners of de main force. Die uit het zuiden zijn tot dusver wel de meest succesvolle.

pi_203874607
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dan heb je wel wat gemist denk ik.
Uhm, sinds het begin van het vechten.

Lees in het topic in Nws berichten dat Poetin er blijkbaar wel bij is. ALs dat waar is, is dat wel heel verrassend.
pi_203874637
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hangt een beetje van die speerpunten af. Kloppen ze en wat voor eenheden zijn het. Verkenners of de main force. Die uit het zuiden zijn tot dusver wel de meest succesvolle.
In het zuiden heb ik het idee dat er genoeg troepen zijn om de omsingeling dicht genoeg te maken. Noordkant is nog onduidelijk.

Maar bij al dat bezette gebied (nu al zo'n 10 procent van de Oekraïne exclusief de Krim) moeten de Oekraïense verliezen toch ook groot zijn. Zonder verliezen terugtrekken is zelfs in de moderne tijd een illusie.
  maandag 28 februari 2022 @ 10:06:07 #270
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874669
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Uhm, sinds het begin van het vechten.

Lees in het topic in Nws berichten dat Poetin er blijkbaar wel bij is.
Poetin heeft gezegd dat Oekraïne een land van fascisten en nazi is waarvan het regime omver geworpen moet worden. Duidelijk.
pi_203874682
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
Poetin heeft gezegd dat Oekraïne een land van fascisten en nazi is waarvan het regime omver geworpen moet worden. Duidelijk.
Heb ook wel berichten gelezen dat 'ie Zelensky als president accepteert. Wat me op zich wel de basis lijkt, want die is immers gekozen.
pi_203874713
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
In het zuiden heb ik het idee dat er genoeg troepen zijn om de omsingeling dicht genoeg te maken. Noordkant is nog onduidelijk.

Maar bij al dat bezette gebied (nu al zo'n 10 procent van de Oekraïne exclusief de Krim) moeten de Oekraïense verliezen toch ook groot zijn. Zonder verliezen terugtrekken is zelfs in de moderne tijd een illusie.
Oekraïne was die twee gebieden en de Krim feitelijk al kwijt. Afgaande op jouw kaartje maken de Russen toch serieuze progressie in het zuiden en gaan ze die nog meer maken als het doorgaat.
  maandag 28 februari 2022 @ 10:12:12 #273
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203874755
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je lijkt erg weinig verstand te hebben van zulke diplomatie. Een minister begeleid door onderministers van de belangrijke departementen, dat is echt een zeer serieuze delegatie.
Dus als jij met een belangrijk land wil overleggen over vrede zou jij dus Gunay Uslu sturen?
pi_203874757
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Oekraïne was die twee gebieden en de Krim feitelijk al kwijt. Afgaande op jouw kaartje maken de Russen toch serieuze progressie in het zuiden en gaan ze die nog meer maken als het doorgaat.
Ja. Maar denk wel dat je misschien een tikkeltje onderschat wat het betekent als Oekraïne 40 tot 50 procent van zijn troepen en materieel zou verliezen in de Donbass. Dat zou Rusland echt fors meer mogelijkheden geven voor de vernietiging van de rest van het Oekraïense leger.
pi_203874811
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:12 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus als jij met een belangrijk land wil overleggen over vrede zou jij dus Gunay Uslu sturen?
Als wij de aanvaller zouden zijn? Ik zou Van der Maat sturen en niet eens een minister, denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')