Een hond of een ander dier zal niet 'zomaar' aanvallen. Ze moeten zich dan eerst bedreigd voelen waar hier totaal geen sprake van was.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 22:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zoiets gebeurd heel vaak met honden, maar dan is het geen probleem?
Wolven zijn echt ontzettend bang voor mensen, en niet zo tam als veel stads-vossen zijn of vossen die regelmatig gevoerd worden, dat lukt je echt niet met wolven.
Russo said the fox attacked another person before it was caught and euthanized. It tested positive for rabies, he said.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat klinkt wel aannemelijk want een normaal dier heeft geen enkele aanleiding om een mens zomaar aan te vallen. Zeker niet als een mens tien keer zo groot is dan jij.
Hoop dat die vrouw er dan goed van af komt qua besmetting.
Dieren die schuw zijn, zoals wolven, moeten eerst echt in het nauw gedreven worden. Bij dieren die niet schuw zijn, zoals bijv gevoerde vossen, of honden gaat dat veel makkelijker, en is het vaak niet eens nodig ze in het nauw te drijven voor ze uitvallen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een hond of een ander dier zal niet 'zomaar' aanvallen. Ze moeten zich dan eerst bedreigd voelen waar hier totaal geen sprake van was.
NWS / Het oneindige 'Dat doet ie normaal nooit.'-topic # 1812quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:06 schreef Tengano het volgende:
Een hond of een ander dier zal niet 'zomaar' aanvallen.
quote:Woensdag 26 oktober, 14:08
Stichting doet aangifte tegen De Hoge Veluwe omdat wolven tam zouden worden
Stichting De Faunabescherming heeft aangifte gedaan tegen de directie van Het Nationaal Park De Hoge Veluwe. Het Nationaal Park zou zijn zorgplicht niet zijn nagekomen waardoor een of meer wolven hun natuurlijke angst voor het publiek verloren en tam zijn geworden.
Het Nationaal Park zegt geen belang te hebben bij tamme wolven en spreekt van een "kansloze missie".
Voor het bewijs verwijst stichting De Faunabescherming naar een filmpje waarop te zien is hoe een wolf dicht in de buurt van bezoekers rondscharrelt.
Huh!? Volgens mij verwar je het woord "wolf" met het woord "jager" hierquote:Op maandag 21 februari 2022 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zijn de veulens, reeen , schapen , Moeflons en kalveren en kippen niet met je eens
Een wolf consumeert niet , een wolf moord uit plezier
het is wachten op het eerste kindje
quote:Almeloër staat oog in oog met vier wolven: "Dit kon fataal aflopen"
Gisteren, 19:01
De 26-jarige Berkay uit Almelo was nietsvermoedend met zijn vriendin aan het fietsen in Nationaal Park De Hoge Veluwe, toen er ineens drie wolven opdoken. Tijdens de fietstocht op weg naar de uitgang, doken de beesten achter elkaar op.
poster
Berkay uit Almelo zag maar liefst vier wolven.
Tegen Omroep Gelderland zegt Berkay dat hij met zijn vriendin aanvankelijk de verkeerde kant op was gefietst. Het werd al wat later en het stel wilde naar huis. Per ongeluk reden ze naar de uitgang in Hoenderloo. Toen ze hun fout ontdekten, besloten ze alsnog naar de juiste uitgang te fietsen. Onderweg naar Schaarsbergen begon het al wat schemerig te worden, maar het stel trapte rustig door. "Ineens stond daar een wolf" zegt Berkay.
"Die wil helemaal niet weg"
Volgens de Almeloër stond het dier op zo'n vijf meter afstand midden op het pad: "Ik dacht: hij wil de confrontatie aangaan. Die wil helemaal niet weg." Berkay had eerder filmpjes van de wolf gezien, maar het gedrag van deze wolf was volgens hem duidelijk anders: “Hij stond in een sluiphouding met de kop omlaag en stapte langzaam op ons af." Door flink wat lawaai te maken, weet het tweetal de wolf af te schrikken en kunnen ze ontkomen. Tijdens de vlucht raken de twee wel lichtgewond en lopen schaafwonden op. Berkay laat ze liever niet zien: "Ik houd ze liever privé."
Maar net als Berkay en zijn vriendin denken dat ze veilig zijn, duiken er ineens nog eens drie wolven op. De dieren rennen achter Berkay en zijn vriendin aan en blijven ze volgen: "Met m'n fiets kon ik geen weerstand bieden tegen drie wolven". Met de zaklamp op zijn mobiele telefoon beschijnt hij de dieren, waarna ze uiteindelijk in de bossen verdwijnen.
Slapeloze nachten
Berkay heeft nog dezelfde avond contact met een boswachter van het Nationaal Park. Die adviseert het stel om aangifte te doen bij de politie. De politie kan dat niet bevestigen. Wel laat het Nationaal Park Hoge Veluwe weten dat er op de betreffende avond een incident is geweest tussen een bezoeker en een wolf.
Naar eigen zeggen is de vriendin van Berkay zwaar aangeslagen door het voorval: "Ze heeft er nog steeds slapeloze nachten van. Het was bizar: je wordt niet elke dag belaagd door een groep wilde wolven.” Berkay is blij dat het voorval goed is afgelopen: “Stel je voor dat we een klein kind bij ons hadden, helemaal in paniek. Wellicht was het dan fataal afgelopen.”
In andere landen kom je ook wel eens een wil dier tegen, genoeg fietsers in Amerika bijvoorbeeld die een onaangename ontmoeting hadden met een poema. We zijn het hier niet gewend.quote:Op maandag 7 november 2022 10:24 schreef deedeetee het volgende:
Maar het is allemaal de schuld van die domme mensen die de natuur in trekken hoor. De mens hoort in de stad te blijven en niet door de natuur te banjeren/fietsen, want dan gaan wolven aan de mens wennen met alle nare gevolgen van dien.
Een stinkdier aanrijden is het ergste wat je daar kunt overkomen. Ooh, wat een stank.quote:Op maandag 7 november 2022 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In andere landen kom je ook wel eens een wil dier tegen, genoeg fietsers in Amerika bijvoorbeeld die een onaangename ontmoeting hadden met een poema. We zijn het hier niet gewend.
Ik zie ook totaal niet in waarom we aan het gevaar van deze dieren zouden moeten wennen. Zonder wolven zijn wij veel beter af. Ze zijn na hele lange tijd terug van weggeweest. Het is niet voor niks dat we deze dieren hier in t verleden hebben verjaagd.quote:Op maandag 7 november 2022 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In andere landen kom je ook wel eens een wil dier tegen, genoeg fietsers in Amerika bijvoorbeeld die een onaangename ontmoeting hadden met een poema. We zijn het hier niet gewend.
Ik ben juist blij dat de wolf eindelijk terug is. Kennelijk gaat het goed met onze natuur, dat ze weer kunnen overleven.quote:Op maandag 7 november 2022 10:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie ook totaal niet in waarom we aan het gevaar van deze dieren zouden moeten wennen. Zonder wolven zijn wij veel beter af. Ze zijn na hele lange tijd terug van weggeweest. Het is niet voor niks dat we deze dieren hier in t verleden hebben verjaagd.
Niets aan deze post staat me aan. Niets tam, niets bekijken en zéker niet voeren.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
ach die wolven die worden al tam, dus kun je ze zo bekijken in het bos en voeren
Echt de naiviteit. Wat denk je dat de wolven gaan doen als het wild te weinig is voor de wolven roedels die hier zijn? Op hun rugliggen wachten tot ze uitstreven, die gaan dan ander vlees jagen zoals kinderen. Zie hier een uitbreid verslagquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:23 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat de wolf eindelijk terug is. Kennelijk gaat het goed met onze natuur, dat ze weer kunnen overleven.
Er is geen reden om bang te zijn voor wolven.
Welk gevaar? Overigens: we jaagden ze weg in een tijd dat er nog slavernij, doodstraffen, dwangarbeid (veenkoloniën) en noem het maar op bestonden. Waarin wolven nog aan hondsdolheid konden lijden. In een tijd waarin we sowieso een hekel hadden aan de natuur en natuurbeheer ons volslagen vreemd was. Moeten negers ook weer terug het veld in omdat we dat vroeger niet voor niets deden? Die woorden leg ik je niet in de mond maar ik toon de onzinnigheid van het "vroeger deden we dat niet voor niets" argument aan. Dat je iets doet, is geen legitimatie voor het doen. Daar moet een externe reden voor zijn.quote:Op maandag 7 november 2022 10:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie ook totaal niet in waarom we aan het gevaar van deze dieren zouden moeten wennen. Zonder wolven zijn wij veel beter af. Ze zijn na hele lange tijd terug van weggeweest. Het is niet voor niks dat we deze dieren hier in t verleden hebben verjaagd.
Al die verhalen over kinderen die gegrepen gaan worden. Het is een beetje aandoenlijk wel.quote:Op woensdag 9 november 2022 06:00 schreef Celestien het volgende:
Ik lees vooral angst in die post.
* Celestien is alles behalve naïef.
Maar heb weinig zin om, na zo'n post, ook maar een beetje moeite te gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |