abonnement Unibet Coolblue
pi_203577013
Een paard is zondag ernstig gewond geraakt toen het in het Amsterdamse Bos werd aangevallen door een pitbull. De politie is op zoek naar de eigenaar van de hond, aangezien die er na het incident vandoor is gegaan.



De man lijnde de grijs-witte pitbull aan toen hij de amazone met haar paard zag rijden. Hij liet het beest na een paar honderd meter echter weer vrij, waarop de hond toch nog achter het paard aan ging en hem in het rechter voorbeen beet.

Nadat de pitbull had losgelaten, ging de man er vandoor. De politie roept hem op zich te melden. Ook zoekt ze getuigen die iets van het voorval hebben gezien.



De eigenaresse van het paard plaatste schokkende foto’s van de verwondingen op Facebook en roept de eigenaar van de hond op zich te melden. „Zoiets kan natuurlijk gebeuren, maar een excuus was wel op zijn plaats geweest. Wij zouden het fijn vinden om deze traumatische ervaring netjes af te sluiten,” schrijft ze.

:( :{

:P
Klotenbeesten
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:12:32 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203672888
Drie gewonden door bijtende hond (video in de link)

quote:
Een spoor van bloed op de galerij van een flat, een hond die drie mensen ernstig verwondt en tal van agenten die het beest onder controle moeten krijgen. Het was donderdagochtend paniek én chaos in de Grote Beerstraat in Spijkenisse. Een buurvrouw bleef koelbloedig en greep in.

Een bewoonster van de flat zag het bloederige incident met eigen ogen gebeuren. Amper bijgekomen van de schrik vertelt ze haar verhaal.

,,Toen ik aankwam op de galerij, had die hond de arm van de eigenaar vast met zijn tanden. De andere twee bewoners waren nog in de woning.’’

Zelf heeft ze een hond van een soortgelijk ras. Terwijl mensen op straat in paniek stonden te schreeuwen naar de hond, probeerde de vrouw kalm te blijven.

,,Ik weet hoe je met zo’n hond om moet gaan. Er ging een knop om in mijn hoofd. Ik probeerde me te focussen op de hond, zodat die rustig werd van mijn aandacht. Want een hond reageert op de stress van mensen. Ik heb hem zover kunnen krijgen dat hij die man losliet, zodat de eigenaar naar binnen kon rennen.’’

De vrouw wist de hond rustig te houden tot het moment dat de politie kwam. ,,Toen namen agenten het over. En dan zie je de hele mikmak aan hulpdiensten voorbij komen, zelfs een traumahelikopter. Uiteindelijk wisten ze de hond zo rustig te krijgen dat ze hem mee konden nemen, en ging-ie de dierenambulance in. Pas daarna konden die mensen hun woning uit komen.’’
Bloedsporen

De forse hond, vermoedelijk een kruising, maakt een verwaarloosde indruk. Op videobeelden die omwonenden maakten, is te zien hoe een man, enkel gekleed in zijn ondergoed, met een bloedende arm over de galerij loopt.

Door medisch personeel wordt hij naar een ambulance geleid. Een meisje uit de woning – eveneens met een arm onder het bloed – belde daarvoor al aan bij een hevig geschrokken buurvrouw.

In wezen is-ie nog maar een puppy, want hij is nog geen 9 maanden oud

Volgens buurtbewoners reageerde de hond op een ruzie in de woning. De politie wilde daar donderdag nog niks over kwijt. Alle drie de gewonden zijn naar het ziekenhuis vervoerd. Zij zijn buiten levensgevaar.

Na het incident herinnert een spoor van bloed op de galerij van de flat aan wat daar een paar uur eerder is gebeurd. Medewerkers van een schoonmaakdienst zijn dan al hard bezig om de boel weer schoon te krijgen.
Er waren meerdere agenten nodig om de hond uit de flat te krijgen.

‘Er is niks kwaads aan dat beessie’

Over het hoe en waarom van het bijten van de hond, kan de honden minnende flatgenote alleen maar gissen. Ze kwam de hond en de eigenaar wel eens tegen tijdens het uitlaten.

,,Ik had wel het gevoel dat deze hond niet de juiste begeleiding kreeg. Honden bijten niet zomaar. Dat doen ze bijvoorbeeld als ze zich bedreigd voelen.’’

Volgens bewoners was er zaterdagavond ook al een incident met deze bijtende viervoeter. De eigenaar zou sindsdien met zijn handen in het verband hebben rondgelopen.

,,Toen heb ik die hond moeten wegtrekken richting het portiek en tot kalmte moeten manen’’, vertelt de flatgenote. ,,De eigenaar liep die avond botbreuken op en er was een stukje uit zijn kuit gebeten.’’

Ik heb het echt met dat hondje te doen, ik stond te huilen toen hij meegenomen werd
Flatgenote

De vrouw wil benadrukken dat het volgens haar niet aan de hond ligt. Ze wil alleen anoniem haar verhaal doen, niet in de laatste plaats omdat het wel vaker raak is met incidenten op de Grote Beerstraat.

,,Er is niks kwaads aan dat beessie, echt niet. Ik denk dat het een reactie is op wat er in die woning plaatsvond. Maar je hoort nu duizend verschillende verhalen over wat er is gebeurd. Ik hoop dat de hond niet te veel de schuld krijgt. In wezen is-ie nog maar een puppy, want hij is nog geen 9 maanden oud.’’

Ze krijgt het bijna te kwaad als ze vertelt over het moment dat de politie de hond wegleidde. ,,Ik heb echt met dat hondje te doen, ik stond te huilen toen hij meegenomen werd. Ik heb een hondenhart. Die agenten stonden klaar om hem te taseren’’, verzucht ze.

Resoluut: ,,Dat doe je niet bij een dier. Daar zou ik zijn tussengesprongen.’’

Alleen al het feit dat men een grote hond neemt als ze in een flat wonen 8)7
Hulde voor de vrouw die heeft geholpen en ze heeft gelijk een hond van 9 maanden is nog een pup. Ik heb dus ook medelijden met de hond. Die is z'n leven begonnen bij de verkeerde mensen



[ Bericht 8% gewijzigd door the-eye op 15-02-2022 13:20:08 ]
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:18:04 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_203673666
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:12 schreef the-eye het volgende:
Drie gewonden door bijtende hond (video in de link)
[..]
Alleen al het feit dat men een grote hond neemt als ze in een flat wonen 8)7
Hulde voor de vrouw die heeft geholpen en ze heeft gelijk een hond van 9 maanden is nog een pup. Ik heb dus ook medelijden met de hond. Die is z'n leven begonnen bij de verkeerde mensen

[ afbeelding ]

Wat een artikel weer. Vooral dat stuk dat er de dagen ervoor al sprake was van botbreuken en een stukje uit iemands kuit 8)7

Echt heel zielig voor de hond maar laten ze in Jehova's naam even heel goed kijken of en waar die herplaatst moet worden. En dat ze zorgen dat deze figuren nooit meer een hond mogen houden.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:23 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203673696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat een artikel weer. Vooral dat stuk dat er de dagen ervoor al sprake was van botbreuken en een stukje uit iemands kuit 8)7

Echt heel zielig voor de hond maar laten ze in Jehova's naam even heel goed kijken of en waar die herplaatst moet worden. En dat ze zorgen dat deze figuren nooit meer een hond mogen houden.
Gelukkig waren ze zelf slachtoffers en niet één van de omwonenden
  dinsdag 15 februari 2022 @ 15:01:35 #5
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203674276
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:20 schreef the-eye het volgende:

[..]
Gelukkig waren ze zelf slachtoffers en niet één van de omwonenden
Nou ja, het lijkt erop dat de hond reageerde op waanzin binnen het huis.

Dat geeft nog een kans dat de honende rehabiliteren is, zeker aangezien hij nog zo jong is.
Hoop vooral dat de eigenaar voor dierenmishandeling wordt aangeklaagd en nooit meer een hond mag hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 15:09:20 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203674392
Hoop dat dit * zielige * pupje snel uit zijn lijden verlost gaat worden. Sneu dat hij een slechte baas had maar ik zou hem echt nooit een 2 e kans geven om zijn ongenoegen op deze wijze te uiten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 15 februari 2022 @ 15:11:23 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203674421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:09 schreef deedeetee het volgende:
Hoop dat dit * zielige * pupje snel uit zijn lijden verlost gaat worden. Sneu dat hij een slechte baas had maar ik zou hem echt nooit een 2 e kans geven om zijn ongenoegen op deze wijze te uiten.
Ook als hij bv een kind in huis verdedigde?
Geen idee of dat gebeurd is, maar zover ik kan lezen valt het binnen de mogelijkheden dat hij iig iemand verdedigende binnen dat huis. Of reageerde op agressie naar hem toe.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203675086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:12 schreef the-eye het volgende:
Die is z'n leven begonnen bij de verkeerde mensen
Als je daarmee de fokker bedoeld ben ik het met je eens.
Honden die op bijtkracht worden gefokt moet gewoon niet mogen en tada.... Het mag ook niet. Dat er elke keer omheen gerommeld wordt door net even een -nog niet verboden- ras te maken doet daar niets aan af.
Bovendien moet een fokker beoordelen of de hond op de juiste plek terecht komt.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 16:45:14 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203675677
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je daarmee de fokker bedoeld ben ik het met je eens.
Honden die op bijtkracht worden gefokt moet gewoon niet mogen en tada.... Het mag ook niet. Dat er elke keer omheen gerommeld wordt door net even een -nog niet verboden- ras te maken doet daar niets aan af.
Bovendien moet een fokker beoordelen of de hond op de juiste plek terecht komt.
Niet mee eens dat dat soort honden niet gefokt zouden mogen worden.
Maar ik pleit wel voor de fok van honden meer aan banden te leggen.

Honden die zoals deze terecht komen komen niet van serieuze fokkers vandaan, maar van malafide shit of thuis netjes van idioten die niets doen met karakter tijdens de fok.

Niet voor niets zie je bv stamboom staffs amper in de bijt lijsten voorkomen. De ouder dieren krijgen een mag test (maatschappelijk aanvaardbaar gedrag), er wordt gelet op wie de pups koopt.

Het probleemloos gewoon zooi fok en een verbod op een rad helpt daar niet tegen omdat men dan idd gaat uitwijken naar andere rassen en kruisingen.
Tot men dat aanpakt, samen met de eigenaren van honden die verkeerd gaan, zal het bijt probleem nooit opgelost worden.

Ik heb zelfs goldens gezien van zooi fok waarbij de honden qua karakter niets meer van goldens weg hadden, enorme problemen veroorzaakte. Zeker omdat de eigenaren een makkelijke hond hadden verwacht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 16:48:39 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203675720
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ook als hij bv een kind in huis verdedigde?
Geen idee of dat gebeurd is, maar zover ik kan lezen valt het binnen de mogelijkheden dat hij iig iemand verdedigende binnen dat huis. Of reageerde op agressie naar hem toe.
Ik ben nu eenmaal van mening dat een hond niet mag (door)bijten. En al helemaal niet als hij nog zo jong is, dat vind ik ronduit onheilspellend. En trouwens ook niet om een kind zogenaamd te verdedigen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 15 februari 2022 @ 16:51:57 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203675757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik ben nu eenmaal van mening dat een hond niet mag (door)bijten. En al helemaal niet als hij nog zo jong is, dat vind ik ronduit onheilspellend. En trouwens ook niet om een kind zogenaamd te verdedigen.
Ik vind het ook zo zo hoor.
Maar de hond ziet er niet heel goed uit en volgens het verhaal zat die in een aardig waanzinnige situatie.

Elk levend wezen heeft zo zijn grens. In zo’n geval vind ik het terecht dat er iig even goed gekeken wordt naar of het dier normaal te rehabiliteren is.

Ben wel van mening dat als dat twijfel achtig is inslapen beter is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203895838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:48 schreef AchJa het volgende:
Diemen: baby in kritieke toestand na hondenbeet in gezicht

Een baby is in Diemen naar het ziekenhuis gebracht na een beet door een hond. De verwondingen zijn volgens de politie in Amsterdam ernstig, de situatie van de baby is kritiek. De baby is in het gezicht gebeten. De hond is in beslag genomen.

Een woordvoerder verklaart dat de hond eigendom is van de familie waartoe de baby behoort.

Het voorval vond vanmiddag plaats aan de Roggekamp in Diemen.

AD
twitter


De overwegingen van het hof

Het hof is van oordeel dat de feiten en omstandigheden in deze zaak dermate complex zijn, dat een inhoudelijke beoordeling door de strafrechter van deze zaak op zijn plaats is. Het is bij uitstek deze rechter die de afweging kan maken of er sprake is van een strafbaar feit waarvoor beklaagden moeten worden veroordeeld.

In deze zaak gaat het om een beschuldiging van dood door schuld. Gelet op het door artikel 307 Sr beschermde belang, te weten het menselijk leven, is er voldoende algemeen belang bij het alsnog instellen van een stafrechtelijke vervolging, te meer omdat het slachtoffer in deze zaak een heel jong kind betreft.

Het hof geeft het openbaar ministerie in overweging zorg te dragen voor een spoedige behandeling van de zaak, gelet op het belang dat alle betrokkenen hebben bij een vervolging binnen een afzienbare tijd.

Het hof beslist als volgt.

6 De beslissing
Het hof beveelt de officier van justitie om [beklaagde 1] en [beklaagde 2] te vervolgen ter zake van het feit waarop het beklag betrekking heeft.

Deze beschikking, waartegen voor betrokkenen geen rechtsmiddel openstaat, is gegeven op 24 februari 2022

https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHAMS:2022:582
pi_203896332
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:57 schreef Nober het volgende:

[..]
[ twitter ]

De overwegingen van het hof

Het hof is van oordeel dat de feiten en omstandigheden in deze zaak dermate complex zijn, dat een inhoudelijke beoordeling door de strafrechter van deze zaak op zijn plaats is. Het is bij uitstek deze rechter die de afweging kan maken of er sprake is van een strafbaar feit waarvoor beklaagden moeten worden veroordeeld.

In deze zaak gaat het om een beschuldiging van dood door schuld. Gelet op het door artikel 307 Sr beschermde belang, te weten het menselijk leven, is er voldoende algemeen belang bij het alsnog instellen van een stafrechtelijke vervolging, te meer omdat het slachtoffer in deze zaak een heel jong kind betreft.

Het hof geeft het openbaar ministerie in overweging zorg te dragen voor een spoedige behandeling van de zaak, gelet op het belang dat alle betrokkenen hebben bij een vervolging binnen een afzienbare tijd.

Het hof beslist als volgt.

6 De beslissing
Het hof beveelt de officier van justitie om [beklaagde 1] en [beklaagde 2] te vervolgen ter zake van het feit waarop het beklag betrekking heeft.

Deze beschikking, waartegen voor betrokkenen geen rechtsmiddel openstaat, is gegeven op 24 februari 2022

https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHAMS:2022:582
Was dit het verhaal dat schoondochter had verboden de hond in de buurt van de baby te hebben en dat opa en oma dat maar onzin vonden? Triest verhaal was dat.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:47:26 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203896508
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Was dit het verhaal dat schoondochter had verboden de hond in de buurt van de baby te hebben en dat opa en oma dat maar onzin vonden? Triest verhaal was dat.
Dan breng je je kind er toch niet naartoe ? Als je al wéét dat het gevaar kan opleveren. Ik begrijp deze ouders echt niet hoor.

quote:
‘Nu voel ik blinde paniek. Half struikelend over mijn spullen ren ik de trap af. Een collega brengt me weg. Onderweg zegt ze: dit is je grootste angst, hè. Ik had haar eerder verteld over mijn schoonouders, die op dinsdag altijd oppassen. Ik heb gezegd dat ik hun hond wel eng vond, maar dat we goede afspraken hebben gemaakt. Mijn kind mag niet over de grond kruipen als de hond in de kamer is. Ze hadden beloofd een muilkorf aan te schaffen. En wij hebben zelfs een box voor hen gekocht, zodat Robin daarin kan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203896544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dan breng je je kind er toch niet naartoe ? Als je al wéét dat het gevaar kan opleveren. Ik begrijp deze ouders echt niet hoor.
[..]

Normaal ga je er van uit dat je afspraken kan maken met opa en oma. En dat ze zich daar aan houden.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 19:41:46 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203897431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Normaal ga je er van uit dat je afspraken kan maken met opa en oma. En dat ze zich daar aan houden.
Dat zou ik dus niet gedaan hebben. Want zelfs als de grootouders zich aan de afspraken zouden proberen te houden loopt er nog steeds een potentieel gevaarlijk grote herdershond rond. De muilkorf de hele dag ophouden zou ik echt geen vertrouwen in hebben. De hond moet ook eten en drinken en uitgelaten worden. In een onbewaakt ogenblik zou het zo maar mis kunnen gaan. No way dat mijn kind bij die hond in de buurt zou mogen komen.
Ik zou dat zelfs overgens ook niet doen. Ben als kind meerdere keren gebeten door verschillende herdershonden. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker dinsdag 1 maart 2022 @ 20:20:47 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203898497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dan breng je je kind er toch niet naartoe ? Als je al wéét dat het gevaar kan opleveren. Ik begrijp deze ouders echt niet hoor.
[..]

Een box gekocht zodat Robin daarin kan.

Sowieso is een box wel een vereiste als je regelmatig op een baby past.

In dit geval had ze beter een bench voor de hond kunnen kopen :'(
  woensdag 2 maart 2022 @ 01:18:52 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203901957
oeps verkeerd topic :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:57:33 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203909055
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Normaal ga je er van uit dat je afspraken kan maken met opa en oma. En dat ze zich daar aan houden.
In mijn beleving zijn juist opa's en oma's stronteigenwijs als het gaat om oppassen op de kleinkinderen. 'Ik heb zelf 6 kinderen opgevoed, dus ik weet echt wel hoe het moet'. De muilkorf alleen voor de show omdoen als hun schoondochter de kleine komt brengen en daarna weer af. Dit topic heet niet voor niks 'dat doet hij anders nooit'.

Een enorm triest verhaal dit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203909409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat zou ik dus niet gedaan hebben. Want zelfs als de grootouders zich aan de afspraken zouden proberen te houden loopt er nog steeds een potentieel gevaarlijk grote herdershond rond. De muilkorf de hele dag ophouden zou ik echt geen vertrouwen in hebben. De hond moet ook eten en drinken en uitgelaten worden. In een onbewaakt ogenblik zou het zo maar mis kunnen gaan. No way dat mijn kind bij die hond in de buurt zou mogen komen.
Ik zou dat zelfs overgens ook niet doen. Ben als kind meerdere keren gebeten door verschillende herdershonden. :D
Eens, ik wil hier thuis geen honden over de vloer of in de tuin.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 maart 2022 @ 22:04:05 #21
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_204186131
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Spellchecker dinsdag 22 maart 2022 @ 22:25:30 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204186349
Goeie column ^O^

Een hond is een dier en nooit te vertrouwen
Hester Zitvast schrijft over dat wat haar opvalt in het nieuws. Dit keer over de vervolging van een opa en oma, omdat hun herdershond in een onbewaakt ogenblik hun kleinkind Robin doodbeet. ’Een verhaal met alleen maar verliezers waar iedere hondenbezitter lering uit zou moeten trekken.’

quote:
„Uiteraard is die van jou de liefste. De hond is als een kind voor je, ligt misschien wel in je bed en wordt standaard meegenomen in de afsluiting op verjaardagskaarten. Honden zijn tegenwoordig allang geen dieren meer, maar volwaardige leden van de familie. Ze hebben jasjes aan of sassy truitjes. Hun namen prijken op rouwadvertenties, geen discussie zo fel als die onder een bericht over honden en we hebben er als ’bezitter’ allemaal verstand van.

Jack Russells
Maar misschien moeten we weer eens even normaal gaan doen. 150.000 bijtincidenten per jaar. 30% van die gevallen eindigt met een bezoek aan dokter of ziekenhuis. En kinderen zijn het vaakst slachtoffer. Ik heb twee Jack Russells en hoeveel ik ook van ze hou: ik vertrouw ze niet. Ze zijn om op te vreten als je ze ziet. Van die ruwharige diertjes met van die ondeugende oogjes; we kennen ze voor de grap allemaal karaktereigenschappen toe.

Moordmachines
Ollie hebben we als zwakbegaafd bestempeld en waarschijnlijk nog terecht ook. Zelden zag ik zo’n domme hond. Ongelooflijk lief, maar hemeltergend onintelligent. Nee dan Puck. Onverschrokken, een heel stuk slimmer en ook echt een schat. Iedereen die ze ziet, zal het beamen. Totdat je er eens bij bent als ze elkaar in de haren vliegen. Geloof mij: een slachtpartij tussen twee agressieve leeuwen is er niets bij. Ollie en Puck zijn moordmachines, vermomd als hond.

Vriendinnen
Ze deden het een periode elke dag, om de rangorde te bepalen. Dat ging er niet zelden bloederig aan toe. Inmiddels zijn ze allebei gesteriliseerd en is de rust redelijk teruggekeerd in huis. Het zijn weer vriendinnen, maar ze grijpen elkaar nog steeds wel eens om een statement te maken. Daar moet je je hand niet tussen stoppen, dat bekoop je met een bijtwond. Maar verder enige hondjes.

Rillingen
Ik krijg er altijd de rillingen van, van mensen die foto’s van pasgeboren baby’s, slapend op een hond op social media plaatsen. Dat zijn vaak niet de meest voor de hand liggende honden voor dergelijke foto’s (hoewel er voor zulke foto’s geen hond voor de hand ligt), maar honden die door de mens gefokt zijn om te vechten en zelfs te doden. Het doel van zulke beelden is duidelijk: kijk mijn hond eens lief zijn.

Doodbijten
Het zal wel. In die splitsecond dat jij een paar meter afstand van je baby en hond neemt om dat leuke kiekje te nemen, kan je baby gaan krijsen, je hond zich kapot schrikken en er iets gebeuren wat je nooit, maar dan nooit meer kunt terugdraaien. Je hond kan je baby bijten. Doodbijten, weten we nu door het verhaal van de acht maanden oude Robin. Hij werd even alleen gelaten met de herdershond van opa en oma en de hond sloeg toe. Je hoeft niet over een rijk inbeeldingsvermogen te beschikken om je te bedenken hoe afschuwelijk dat moet zijn geweest.

Trouwe viervoeter
Het gerechtshof Amsterdam gaat de grootouders vervolgen, wegens dood door schuld. Hun – inmiddels ex-schoondochter Esther – wil dat. Ze wil dat iedereen van Robins verhaal leert en dat haar kind het laatste slachtoffer is. Opa en oma hebben ongetwijfeld ook gedacht dat hun hond het niet zou doen. Net zoals wij dat vrijwel allemaal van onze trouwe viervoeter denken. Maar steek je je handen er werkelijk voor in het vuur?

Slecht gesocialiseerd
We hebben massaal honden aangeschaft de laatste twee jaar; we moesten iets terwijl we ons kapot verveelden door de lockdown. Deze slecht gesocialiseerde honden kregen amper training en werden veelal ’opgevoed’ door mensen zonder enige ervaring. Die honden zijn nu volwassen en lang zo koddig en fluffy niet meer als in het begin. Ze zitten misschien wel een beetje in de weg nu kantoor weer open is en trekken wel erg vaak hun lip op naar de kleine die inmiddels rondkruipt en steeds in de hondenmand wil zitten. Accidents waiting to happen.

Kinderen onder de zes
150.000 bijtincidenten per jaar en dat zullen er alleen maar meer worden door de corona-honden-toename. Het is niet te laat om alsnog een gedragsdeskundige in te schakelen of een training te volgen. En je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Vooral kinderen onder de zes lopen gevaar; zij zijn onberekenbaar in hun gedrag en de hond kan ze zien als vijand of zelfs als prooi. Laat ze nooit alleen met elkaar in een kamer. Laat Robin het aller, allerlaatste slachtoffer ooit zijn.”
pi_204186955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 22:25 schreef maily het volgende:
Goeie column ^O^

Een hond is een dier en nooit te vertrouwen
Hester Zitvast schrijft over dat wat haar opvalt in het nieuws. Dit keer over de vervolging van een opa en oma, omdat hun herdershond in een onbewaakt ogenblik hun kleinkind Robin doodbeet. ’Een verhaal met alleen maar verliezers waar iedere hondenbezitter lering uit zou moeten trekken.’
[..]

Hele goede column! Bedankt voor de link misschien opent het wat ogen hier en daar.

Weer een nieuwe trend, iedereen is aan het fokken geslagen met hun speciaaltje.
Ik maak me er tegenwoordig handig vanaf door te zeggen dat we hier drie personen hebben die allergisch zijn voor honden, katten en konijnen. Dus nee, ik hoef je pups/kittens en vakantiekonijn niet, en als je op bezoek komt laat je dat pleurisbeest ook thuis.

Hier bouwen ze een prachtige speeltuin met een groot hekwerk om die schijtbeesten buiten de speeltuin te houden. Maar mensen snappen dus echt niet dat anderen niet op hun speciaaltje zitten te wachten. Want het is zo’n leuke plek voor hun hondje… 8)7

Een keer een doorgedraaide herder in mijn kind zien happen, echt klaar ermee.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2022 @ 20:28:20 #24
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_204208153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hele goede column! Bedankt voor de link misschien opent het wat ogen hier en daar.

Weer een nieuwe trend, iedereen is aan het fokken geslagen met hun speciaaltje.
Ik maak me er tegenwoordig handig vanaf door te zeggen dat we hier drie personen hebben die allergisch zijn voor honden, katten en konijnen. Dus nee, ik hoef je pups/kittens en vakantiekonijn niet, en als je op bezoek komt laat je dat pleurisbeest ook thuis.

Hier bouwen ze een prachtige speeltuin met een groot hekwerk om die schijtbeesten buiten de speeltuin te houden. Maar mensen snappen dus echt niet dat anderen niet op hun speciaaltje zitten te wachten. Want het is zo’n leuke plek voor hun hondje… 8)7

Een keer een doorgedraaide herder in mijn kind zien happen, echt klaar ermee.
Ik ben echt extreem allergisch voor alle behaarde en beveerde beesten, dus zit er ook niet op te wachten. Mijn schoonouders namen altijd een corgi mee. Pleurisbeest, altijd grommen naar de jongste zoon. En altijd bij ons op de bank klimmen. Inmiddels is het mormel dood. Godzijdank
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Spellchecker donderdag 24 maart 2022 @ 21:35:12 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204209422
Leidy springt van balkon om vrouw te helpen die wordt aangevallen door pitbull; heldhaftig
quote:
Toen een pitbull haar buurtgenote in het rechterbeen beet, sprong Leidy Zijlstra twee meter omlaag van haar balkon en maakte het beest onschadelijk. Over haar heldendaad heeft de Alphense een dubbel gevoel.
Premiumartikel; zelf verder klikken.

Wat een heldin die Leidy _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')