abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick zondag 6 maart 2022 @ 14:26:00 #126
382129 crew  Donna
pi_203968727
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ga voor een no-frost vriezer de volgende keer, nooit meer ontdooien ^O^
Ja hebben we in de combi in de keuken ook idd. Ideaal. Al heeft die een keer open gestaan, dan wil die ook wel frosten. :P
Helaas waren we zo slim niet met deze destijds. Maar hij is wel behoorlijk energiezuinig dus we vervangen 'm nu nog niet.
pi_203968934
Komende week de vleesvervangers in de aanbieding bij Lidl https://www.lidl.nl/c/vleesvervangers/a10011813
pi_203970129
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 07:25 schreef MaJo het volgende:
Door jullie ook Premium aangeschaft bij de AH en ik heb het er in 1x uit. In de Bonus Box zat Sun vaatwastabletten 1+2 gratis. Dus voor ¤ 30,- aan tabletten voor slechts 10 euro.

Nu ook bij de Kruidvat een goede aanbieding: Finish vaatwastabletten ter waarde van ¤ 85,- nu voor ¤ 27,- Ik hou van dit soort aanbiedingen _O_
Die Finish waren ook i.c.m. de extra koopavond vorige week; net onder de 20 euro weten te betalen per doos. We kunnen weer even vooruit!
pi_203970665
Vriezers ontdooien probeer ik te doen wanneer het buiten vriest want dan kan ik alles gewoon buiten neerzetten.
Beide geen no-frost maar wel low-frost dus heel makkelijk te ontdoen van ijsvorming en 1x per jaar is meer dan voldoende.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 18:24:34 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_203972577
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:44 schreef Elleska het volgende:
Vriezers ontdooien probeer ik te doen wanneer het buiten vriest want dan kan ik alles gewoon buiten neerzetten.
Beide geen no-frost maar wel low-frost dus heel makkelijk te ontdoen van ijsvorming en 1x per jaar is meer dan voldoende.
Dat. En als de deur niet goed dichtgezeten heeft :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator / Colorchick zondag 6 maart 2022 @ 18:45:47 #131
382129 crew  Donna
pi_203973069
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:24 schreef Guppy het volgende:

[..]
Dat. En als de deur niet goed dichtgezeten heeft :')
Ja dat was ook :'). En gelukkig niet mijn schuld dus die heb ik ook niet zelf ontdooit. Dikke doei. :X

Het was vandaag hier in de schaduw om het vriespunt dus de boel kon mooi even buiten liggen. Ideaal.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 23:57:06 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203991917
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 12:54 schreef Donna het volgende:
Ik kwam net een bericht tegen dat een ontdooide vriezer veel minder stroom verbruikt. Dat wist ik natuurlijk wel, maar de vriezer in de bijkeuken moest al eeuwen ontdooid worden. Nu toch maar even mee bezig gegaan. :X
Ik snak niet wat je bedoelt. Een vriezer die een keer ontdooid is? Of altijd? Waarom kost dat minder energie?

Wel goeie om onze vriezer weer eens te laten ontdooien en uit te ruimen :@
5 - 28 februari Thailand O+
pi_203992168
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik snak niet wat je bedoelt. Een vriezer die een keer ontdooid is? Of altijd? Waarom kost dat minder energie?

Wel goeie om onze vriezer weer eens te laten ontdooien en uit te ruimen :@
Omdat ijs binnenin de vriezer werkt als een isolatielaag tussen het koelelement en de inhoud van de vriezer, dus moet de vriezer harder koelen om het vriesvak op dezelfde lage temperatuur te houden = meer energieverbruik = hogere kosten.

Is ook beter voor de levensduur van de vriezer, alhoewel ze meestal al wel lang genoeg meegaan :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Tyranoesauroes op 08-03-2022 01:52:26 ]
afspraak tandarts verzetten
  Moderator / Colorchick dinsdag 8 maart 2022 @ 08:15:27 #134
382129 crew  Donna
pi_203992879
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:40 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Omdat ijs binnenin de vriezer werkt als een isolatielaag tussen het koelelement en de inhoud van de vriezer, dus moet de vriezer harder koelen om het vriesvak op dezelfde lage temperatuur te houden = meer energieverbruik = hogere kosten.

Is ook beter voor de levensduur van de vriezer, alhoewel ze meestal al wel lang genoeg meegaan :)
Ja dit precies. :Y

En het voelt ook zo fijn als de lades dan weer fatsoenlijk open en dicht gaan!
pi_203993062
Ik heb sinds een maandje de app van Albert Heijn: Overblijvers. Bij diverse filialen kan je voor 4,99 een pakket kopen met een normale waarde van 14.99. Een beetje hetzelfde principe als TGTG. Ik zie net dat er steeds meer filialen mee doen *O* Binnenkort eens een pakketje kopen. Ben wel benieuwd wat er zoal in zit.
pi_204063090
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
en ik bestel zelden wat online.
Die snap ik niet zo, vaak betaal je geen verzendkosten boven een bepaald bedrag, als je het wel moet betalen is het niks vergeleken met de tijd die je anders kwijt zou zijn aan winkelen, en als er iets mis mee is of je hebt gewoon spijt, dan heb je ook nog eens meer rechten als consument.

Veel mensen vergeten de factor tijd, 1 van je meest waardevolle bezittingen. Ik doe er alles aan om daarvan zoveel mogelijk over te houden voor mjn hobby's (en dagenlang lopen door winkelstraten is daar niet 1 van :')). Online shoppen is dan voor mij een prima deal :P
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_204063881
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:34 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Die snap ik niet zo, vaak betaal je geen verzendkosten boven een bepaald bedrag, als je het wel moet betalen is het niks vergeleken met de tijd die je anders kwijt zou zijn aan winkelen, en als er iets mis mee is of je hebt gewoon spijt, dan heb je ook nog eens meer rechten als consument.

Veel mensen vergeten de factor tijd, 1 van je meest waardevolle bezittingen. Ik doe er alles aan om daarvan zoveel mogelijk over te houden voor mjn hobby's (en dagenlang lopen door winkelstraten is daar niet 1 van :')). Online shoppen is dan voor mij een prima deal :P
Ik heb hier een groot winkelcentrum in de buurt waar een hoop winkels gevestigd zijn. Waarom zou ik online dingen bestellen als ik na een kwartiertje wandelen iets direct in huis kan halen. Direct iets kan passen en direct iets kan bekijken. Ik zie dan echt niet de meerwaarde van online bestellen .

Als iemand geen tijd wilt besteden aan winkelen, prima. Maar ik wil dat dus wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 13-03-2022 15:03:09 ]
pi_204064038
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb hier een groot winkelcentrum in de buurt waar een hoop winkels gevestigd zijn. Waarom zou ik online dingen bestellen als ik na een kwartiertje wandelen iets direct in huis kan halen. Direct iets kan passen en direct iets kan bekijken. Ik zie dan echt niet de meerwaarde van online bestellen .
Oh, kleding snap ik wel hoor, dat pas ik liever ook eerst i.p.v. 10 maten bestellen en er dan weer 9 terugsturen :') (plus dat je dat van een plaatje op internet lastig kan beoordelen hoe het bij jou staat). Maar goed, die winkels zitten overal en hebben overal zo'n beetje hetzelfde assortiment.

Maar had er niet aan moeten denken om op die manier mijn PC te moeten samenstellen of andere apparatuur te kopen, dat is tech sites lezen, pricewatchen op Tweakers en achteroverhangen :P En zeker in die categorie heb ik regelmatig goed gebruik kunnen maken van mijn koop op afstand rechten, soms zijn die spullen gewoon dood bij aankomst, dan wil ik niet direct een vermoeiend reparatietraject in. Of dat ik mijn net aangekochte RAM gewoon kon terugsturen omdat het wel goed spul was, maar toch niet compatible bleek met mijn systeem.

Ik ga voornameljk de stad in voor kleding, vreten, en huishoudelijke spullen die ik nu nodig heb.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_204064387
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:03 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Oh, kleding snap ik wel hoor, dat pas ik liever ook eerst i.p.v. 10 maten bestellen en er dan weer 9 terugsturen :') (plus dat je dat van een plaatje op internet lastig kan beoordelen hoe het bij jou staat). Maar goed, die winkels zitten overal en hebben overal zo'n beetje hetzelfde assortiment.

Maar had er niet aan moeten denken om op die manier mijn PC te moeten samenstellen of andere apparatuur te kopen, dat is tech sites lezen, pricewatchen op Tweakers en achteroverhangen :P En zeker in die categorie heb ik regelmatig goed gebruik kunnen maken van mijn koop op afstand rechten, soms zijn die spullen gewoon dood bij aankomst, dan wil ik niet direct een vermoeiend reparatietraject in. Of dat ik mijn net aangekochte RAM gewoon kon terugsturen omdat het wel goed spul was, maar toch niet compatible bleek met mijn systeem.

Ik ga voornameljk de stad in voor kleding, vreten, en huishoudelijke spullen die ik nu nodig heb.
Het is ook maar net wat je aan wilt schaffen inderdaad. Ik hoef niet zoveel ingewikkelds :P

Ik vind het ook gewoon leuk om winkels te kijken. Ik hoef dan niet persee naar binnen, soms volstaat de etalage ook al. Een fijn tijdverdrijf met mijn 1,5 jaar oude kind ook :Y Ik gooi hem in de kinderwagen en we zijn dan toch weer een uurtje of 2 onder de pannen :)
pi_204065230
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als iemand geen tijd wilt besteden aan winkelen, prima. Maar ik wil dat dus wel.
Klopt. Bijvoorbeeld boeken online bestellen. Ontvang je een boek met kreukels erin. Dat is een groot nadeel.
Ik had jaren geleden ook een radio besteld, die arriveerde en was in letterlijk in het plastic zakje gefrommeld en er waren al zenders voorgeprogrammeerd door iemand. Dus je krijgt een "tweedehandsje". Niet leuk.
Maar wel iets anders: eens een lamp besteld voor in de kamer, bleek er een barst in te zitten, bijna niet te zien, maar toch. Gebeld. Nee ik hoefde hem niet terug te sturen, want ze konden er toch niks meer. Ik mocht hem houden en ik kreeg er een nieuwe bij. Nu heb ik twee van die. :) Dat is wat ik noem klantvriendelijk.
  zondag 13 maart 2022 @ 17:23:01 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204065760
Ik bestel al jaren regelmatig online, meestal producten die ik bij ons in de stad niet in een winkel kan kopen.

Ik heb nog nooit iets hoeven terugsturen omdat het beschadigd aankwam.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204066207
Kleding haal ik het liefst bij winkels in het centrum. Maar soms lukt het gewoon niet. Vorig jaar had ik in november een badpak nodig en dat is er dan niet. En online had ik schoenen gezien in een leuke kleur, en in de winkel hebben ze ze alleen in poepbruin.

En ze willen (of kunnen) het dan ook niet voor je bestellen: nee, daar gaan we niet aan beginnen mevrouwtje. Ja, dan verkoop je maar niks.
pi_204069257
Kleding wil ik voelen en passen, dat vind ik toch het handigst in de winkel.
Verder wil ik best lokale winkeliers steunen, maar dan moeten ze er wel zijn en de prijs ook wel oke zijn. Dan ga ik niet voor de laagste prijs, maar is het te hoog, dan laat ik het toch liggen.
Andere dingen koop ik gerust online, maar dan wel bij een winkel die ik vertrouw en die erom bekend staan om klachten goed af te handelen.
pi_204069324
Kleding maak ik zoveel mogelijk zelf. Vind ik leuk om te doen. Ik vermoed dat het soms best wat duurder is, maar soms ook weer goedkoper.
pi_204069356
Ik kijk graag in reclamefolders en heb me aangemeld voor online folders van winkels waar ik vaak winkel.
Bijv gisteren was er 20% korting bij Welkoop in de ochtend. Dus ik heb mooi alle spullen voor de tuin en de huisdieren ingeslagen voor dit jaar. Scheelt toch best wel wat, en die spullen zou ik anders (later) toch kopen.
  zondag 13 maart 2022 @ 23:23:45 #146
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204071219
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Tengano op 15-03-2022 18:20:11 ]
  zondag 13 maart 2022 @ 23:28:05 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204071249
.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tengano op 15-03-2022 18:20:23 ]
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 23:32:38 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204071276
Ik ben momenteel wel bezig met het besparen op boodschappen. Ik kijk veel beter naar de aanbiedingen en sla wat meer voorraad in van dingen die we veel gebruiken als daar een goede deal op is. Wat dat betreft kan ik niet wachten op ons nieuwe huis, daar hebben we zoveel meer ruimte om dingen op te slaan, dat gaat echt schelen!

De verwarming staat inmiddels ook een graadje lager want die prijs is ook wel extreem momenteel :X

Verder koop ik groente en fruit tegenwoordig bij de lokale groenteman die elke week in de straat komt. Dat scheelt ook een boel in de portemonnee!

Een ding waar ik niet op bezuinig is brood, dat blijf ik bij de bakker halen. Ik heb niks met supermarktbrood :N
5 - 28 februari Thailand O+
  zondag 13 maart 2022 @ 23:34:25 #149
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204071283
.

[ Bericht 36% gewijzigd door Tengano op 15-03-2022 18:24:46 ]
  Moderator / Colorchick maandag 14 maart 2022 @ 06:36:07 #150
382129 crew  Donna
pi_204071791
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 23:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het loont de moeite om een verbruiksmeter tijdelijk op je vriezer aan te sluiten. Zo kun je in ongeveer 24 uur meten het exacte verbruik bepalen; maar als je wilt veel eerder hoeveel je vriezer verbruikt. Dan kun je er achter komen dat je vriezer dus 3 keer zo veel gebruikt dan een nieuwe die vele malen meer capaciteit heeft.

Dat is de reden waarom ik uiteindelijk een 8 laden vriezer gekocht heb; hij is goedkoper in het verbruik dan mijn oude. Zeker met de huidige energietarieven is zo'n meting nog relevanter.
Deze vriezer is nog redelijk nieuw en verbruikt niet heel veel. Juist gekocht omdat zijn voorganger een oude bejaarde stroomslurper was haha. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')