abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203768825
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:24 schreef loveli het volgende:
Beste tip voor TS is dat 'ie er zelf moeite in steekt. Ipv een zak koffie koopt hij capsules, ipv ongesneden groente voorgesneden en ipv een keer naar z'n bonnetjes te kijken, opent hij een topic.

Gewoon, een klein beetje moeite.
Niet zo zuur.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:21:17 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203768933
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Niet zo zuur.
Het is nou eenmaal wel zo dat je er eerst wat moeite voor moet doen. Het betaalt zich later wel uit in besparingen qua uitgaven en tijd. Maar niet als je er geen moeite voor doet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203770192
Verschillende supermarkten afgaan voor de beste aanbiedingen wil helpen. En bepaalde dure dingen, zoals koffie, alleen kopen als het in de aanbieding is.
pi_203770216
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Wel jammer dat je in Grip niet een uitgave kan opsplitsen in verschillende categorieën. Daardoor heb ik 'm er toch weer afgegooid.
Ben dan toch wel heel blij met m'n Excel.
Heb je de bank autorisatie ook wel weer ingetrokken?
  Moderator / Colorchick maandag 21 februari 2022 @ 19:12:14 #205
382129 crew  Donna
pi_203770490
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Heb je de bank autorisatie ook wel weer ingetrokken?
Ja, eerst alle koppelingen eraf, account verwijderd en toen de app eraf! ^O^
  maandag 21 februari 2022 @ 19:13:01 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203770504
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat zou ik ook doen :)

Nog een tip: Vaatwastabletten. Veel mensen denken dat deze soms goedkoop zijn bij de supermarkt, dat is niet zo. Meestal zijn de tabletten het goedkoopste via Bol.com , Amazon of de Kruidvat. Een tip: Een vaatwastablet DUURDER dan 12 cent is NIET goedkoop / te duur. Als je dat aanhoud betaal je nooit teveel.
Goed punt. Soms zijn die dure merken in de aanbieding bij de AH, zoals Sun of Dreft ofzo, maar zelfs bij acties van 2 halen 1 betalen is het fors duurder dan het AH eigen merk. Volgend mij echt het 3- of 4-voudige soms. Die eigen merk van AH heb ik altijd en het wordt prima schoon.
pi_203770505
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:24 schreef loveli het volgende:
Beste tip voor TS is dat 'ie er zelf moeite in steekt. Ipv een zak koffie koopt hij capsules, ipv ongesneden groente voorgesneden en ipv een keer naar z'n bonnetjes te kijken, opent hij een topic.

Gewoon, een klein beetje moeite.
pi_203770719
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:37 schreef Halcon het volgende:
Maandag verse vis halen om die dan zondag op te eten, dat heeft weinig zin. En als je het niet invriest (maar dan is het ook al onzin om vers te kopen) is het tegen zondag wel bedorven.
De 'verse' vis die je koopt is in verreweg de meeste gevallen niet anders dan ingevroren vis. Het enige verschil is dat de winkel het al voor je ontdooit heeft. Vis wordt al op zee ingevroren, kan wel twee jaar in een pakhuis op Urk liggen en vervolgens als 'verse' vis verkocht worden door de winkel.
pi_203770751
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:53 schreef DoubleDip het volgende:
Verschillende supermarkten afgaan voor de beste aanbiedingen wil helpen. En bepaalde dure dingen, zoals koffie, alleen kopen als het in de aanbieding is.
Yep. Er zijn diverse producten die én lang houdbaar zijn én dusdanig vaak in de aanbieding, dat je feitelijk niet goed bij je hoofd bent als je er het volle bedrag voor betaalt.

Deodorant is een goed voorbeeld. Er is elke paar weken wel een aanbieding van '2 voor de prijs van 1' of iets dergelijks. Zelfde geldt voor wasmiddel, schoonmaakmiddelen en allerlei andere producten.
  Spellchecker maandag 21 februari 2022 @ 19:34:54 #210
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203770901
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goede tip! Eten we eigenlijk nooit. Hoeveel ben je dan voor een paar dagen kwijt?
Kijk eens in de bonusfolder zou ik zeggen.

En hou een budget bij voor je boodschappen.
pi_203771034
Als je van Nespresso cups a 50ct per stuk gaat naar Lidl cups a 10ct dan heb je dus al 40 a 50 euro te pakken.

Ik zie belachelijk veel tips maar iemand met uitgavenpatroon van 900 euro per maand met naar 35% stickers laten kijken of meerdere winkels/markten laten gaan is nog echt 10 stappen te ver.

Eerst eens de makkelijke besparingen doen.
Wat mij betreft zou koffie daar onder vallen. Dure drogist producten en wc papier altijd in aanbieding kopen of liever gewoon huismerk.
Andere producten ook zoveel mogelijk naar huismerk.
1x2 dagen boodschappen doen i.p.v. elke dag. (Is al wennen denk ik).
En gewoon naar de prijskaartjes kijken in de supermarkt i.p.v. random spullen uit het vak te trekken.
Eerst denken, dan typen
  maandag 21 februari 2022 @ 19:53:27 #212
68638 Zwansen
pi_203771358
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:57 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Wat voor koffie drinken jullie? Een beetje fatsoenlijke koffiebonen heb je voor een tientje per kg en een kopje koffie is gemiddeld zo'n 7 gram koffie.

Dan heb je voor 60 euro 850 bakken koffie per maand. Dan drink je achterlijk veel :P
Nespresso, maar vaak het merk L’Or. 35 cent per cupje al probeer ik het wel vaak te halen in de bonus.
  maandag 21 februari 2022 @ 19:54:23 #213
68638 Zwansen
pi_203771384
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:41 schreef Piger het volgende:
Als je van Nespresso cups a 50ct per stuk gaat naar Lidl cups a 10ct dan heb je dus al 40 a 50 euro te pakken.

Ik zie belachelijk veel tips maar iemand met uitgavenpatroon van 900 euro per maand met naar 35% stickers laten kijken of meerdere winkels/markten laten gaan is nog echt 10 stappen te ver.

Eerst eens de makkelijke besparingen doen.
Wat mij betreft zou koffie daar onder vallen. Dure drogist producten en wc papier altijd in aanbieding kopen of liever gewoon huismerk.
Andere producten ook zoveel mogelijk naar huismerk.
1x2 dagen boodschappen doen i.p.v. elke dag. (Is al wennen denk ik).
En gewoon naar de prijskaartjes kijken in de supermarkt i.p.v. random spullen uit het vak te trekken.
Sommige cups zijn echt niet lekker.
pi_203771418
Alles noteren vind ik onzin. Je ziet toch zelf wat je in die kar gooit en dat dat minder kan, goedkoper kan of gewoon achterwege kan blijven. Gewoon een beetje boerenverstand.
Wij gebruiken een aparte bankrekening voor de boodschappen. Daar gaat automatisch 120 euro naartoe op maandagochtend en daar doen we het een week mee. Tegen einde week eens kijken of je nog ruim of wat krapper zit. Gelukkig heb ik ook niet de drang om extra in het mandje te gooien. Ik koop gewoon wat ik nodig heb en ook graag meerdere keren per week.
Geen excel nodig, ik doe 120 aan boodschappen per week, simpel
  Spellchecker maandag 21 februari 2022 @ 19:57:53 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203771478
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nespresso, maar vaak het merk L’Or. 35 cent per cupje al probeer ik het wel vaak te halen in de bonus.
Ik alleen maar ....
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 21:01:33 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203772828
500-600 per maand met twee mensen.
Dan heb ik voor 40 euro per maand fruit van de markt, hebben we lekkere kaas en besparen we niet bepaald op producten. Het is mede duur wegens koolhydraat armere zaken (crackers/brood/muesli voor veelsteveel, zoete aardappelen, aangepaste spread op brood etc etc wegens een diabeet :7 !
Ja, jankend veel en duur. Maar we kwamen er zelfs achter dat het niet eens veel scheelt met de lidl en dergelijke. Het is inwisselbaar.

Waar dit aan ligt? Ik durf het echt niet te zeggen. Behalve dat ik mn neus ophaal voor eigen merk frisdrank en goedkoop brood :@ !

Maar we doen zeker aan:
- Weekboodschappen
- Kasten uitzoeken voor de weekgerechten, wat is er nog en wat niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_203772839
Geen zin om alle antwoorden die al gegeven zijn door te lezen en natuurlijk zijn aanbiedingen genoemd maar pak dat nog eens wat groter aan. Heb werkelijk waar net dit op andere site gepost:

"Denk dat er heel veel gezinnen zijn die gaan schrikken hoeveel ze kunnen besparen op de boodschappen. Als ik soms in die karretjes kijk.. dan denk ik waarom koop je dat niet een week eerder ofzo? 2 weken geleden overal een bepaald merk wasmiddel in de 1+1 aanbieding, Nee dan neem je het een week later voor de volle mep mee en dus 10eur meer betaald. Heb zelf een standaard lijst met houdbare producten die ik echt never nooit niet voor de normale prijs koop en soms bij echt speciale knallers koop ik gerust nog wat extra in. Heel simpel om 1-malig een xtr budget van bijv. 200eur te nemen en daarmee 'investeert' in die voorraad. Daarna is het gewoon een cyclus die in je normale budget doorgaat. Maar met die 1-malige investering verdien je op jaarbasis makelijk 800-1200eur. "

Dus maak eens een lijst met de houdbare producten die je altijd gebruikt en koop die als ze in de aanbieding zijn groot genoeg in zodat je minimaal de volgende keer haalt. Na een tijdje weet je wel ongeveer hoe vaak het ergens in de aanbieding is. Kijk dus altijd even bij een paar supermarkten wekelijks de folder na.
Verse producten wissel ik vaak genoeg af en ook hier en daar best met aanbieding te koop, bijv sinaasappels zijn prima paar weken houdbaar en koop ik dan 1 net extra.

Geef zelf met 2 -pers dus iets van 450eur per maand uit aan alle boodschappen incl slager, bakker, kaasboer, visboer waar ik dus niet bespaar want kies daar voor de kwaliteit van bepaalde producten.

Bespaar op deze manier denk ik best een 20eur per week (zal het eens een maandje bijhouden).

Oh en ik kies dus voor een groot deel voor mij 'gewoon' veelal nog voor de vertrouwde A-merken en voor een deel B- of huismerken waar ik zeker weet dat die echt net zo goed zijn.
Hebben hier sinds een jaar een Vomar er bij gekregen die dus echt wel wat uitmaakt op basis-producten: bijv. Halfvolle melk 1 1/2L bespaar ik al heel simpel 0.30 vs de AH die 1 deur verder zit. Heb daarnaast ook nog een Deka-markt waar ik uit kan kiezen.

En nog een tip: op vrijdag kun je dus online al de aanbiedingen voor de volgende week zien... kleine moeite om even te kijken en daar vooral voor de verse spullen nog even rekening mee te houden qua inkoop/planning.

[ Bericht 7% gewijzigd door dawigga op 21-02-2022 21:36:48 ]
pi_203773306
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:01 schreef Rene het volgende:
500-600 per maand met twee mensen.
Dan heb ik voor 40 euro per maand fruit van de markt, hebben we lekkere kaas en besparen we niet bepaald op producten. Het is mede duur wegens koolhydraat armere zaken (crackers/brood/muesli voor veelsteveel, zoete aardappelen, aangepaste spread op brood etc etc wegens een diabeet :7 !
Ja, jankend veel en duur. Maar we kwamen er zelfs achter dat het niet eens veel scheelt met de lidl en dergelijke. Het is inwisselbaar.

Waar dit aan ligt? Ik durf het echt niet te zeggen. Behalve dat ik mn neus ophaal voor eigen merk frisdrank en goedkoop brood :@ !

Maar we doen zeker aan:
- Weekboodschappen
- Kasten uitzoeken voor de weekgerechten, wat is er nog en wat niet.
Too good to go broodboxen?
pi_203773519
Sommige zaken koop ik trouwens wel in achterlijke hoeveelheden in als de aanbieding goed genoeg is. Bijv wasmiddel gebruiken wij altijd Robijn en de standaardprijs is volgens mij 11 euro voor 20 wasbeurten, maar toen ik een keer 4 voor 10 euro als aanbieding zag heb ik twee dozen color en 1 doos wit gekocht (12 flacons per doos).
pi_203773803
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:40 schreef NightDancert het volgende:
Sommige zaken koop ik trouwens wel in achterlijke hoeveelheden in als de aanbieding goed genoeg is. Bijv wasmiddel gebruiken wij altijd Robijn en de standaardprijs is volgens mij 11 euro voor 20 wasbeurten, maar toen ik een keer 4 voor 10 euro als aanbieding zag heb ik twee dozen color en 1 doos wit gekocht (12 flacons per doos).
Vanaf vrijdag bij de Aldi Robijn in de aanbieding https://www.aldi.nl//aanb(...)396-1-0.article.html
https://www.supermarktscanner.nl/ is vet handig om aanbiedingen te vinden (en te vergelijken) als je aan bepaalde merken gehecht bent. Ik pak ipv dergelijke merken meestal https://www.aldi.nl/produ(...)425-1-0.article.html
  maandag 21 februari 2022 @ 22:02:15 #221
338319 ZarB
Piña colada
pi_203773902
1 x in de week boodschappen ipv elke dag.

Verzorgingsspullen en non food niet bij de supermarkt kopen, maar bij de kruidvat, action, medikamente die grenze, dat soort keten. Stukken goedkoper.

Maar niet meer elke dag scheelt heel veel.

Eerst naar Lidl of Aldi en wat ze daar niet hebben bij Jumbo/Plus/AH/etc halen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 22:05:48 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203773964
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Too good to go broodboxen?
Vaak wit. Behalve bij een bakker. Die is dan ook altijd snel uitverkocht
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_203774042
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:05 schreef Rene het volgende:

[..]
Vaak wit. Behalve bij een bakker. Die is dan ook altijd snel uitverkocht
Hehe ik laat ze vaker gaan dan ik ze haal 🤣 maar bij bruin is het nog altijd maar afwachten hoe bruin het was.
pi_203774337
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:40 schreef NightDancert het volgende:
Op zich natuurlijk goed, maar mijn ervaring is dat wasverzachter van Robijn niet eindeloos goed blijft. Ik heb een keer gehad dat het begon te klonteren en ook een keer dat een fles poreus raakte. Beide waren flessen die ik al lange tijd in de voorraadkast had staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2022 22:26:50 ]
pi_203774385
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Op zich natuurlijk goed, maar mijn ervaring is dat wasverzachter van Robijn niet eindeloos goed blijft. Ik heb een keer gehad dat het begon te klonteren en ook een keer dat een fles poreus raakte. Beide waren flessen die ik al lange tijd in de voorraadkast had staan.
Wasverzachter is sowieso overbodige troep en gaat inderdaad klonteren, echt raar spul is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')