Daarmee redden wij het inmiddels niet meer, boodschappen zijn echt een stuk duurder geworden. Ik heb het verhoogd naar ¤375 en tel sinds 1 januari weer eens per maand de uitgaves op. In januari was het ¤371, eens kijken waar ik de komende maanden op uit kom.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Johannes788 het volgende:
Wij hier ¤350 per maand voor boodschappen met 2. Was eerst ¤300. Dat is ook normaal bedrag ¤350
Wat bedoel je met andere aanbieders?quote:Op maandag 21 februari 2022 12:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets. Begin eerst maar eens met inzicht verkrijgen en dan beginnen met alles zonder houdbaarheids datum in bulk / met korting te kopen via andere aanbieders.
Een andere winkel: eens in de zoveel tijd ga ik naar de Action voor ons favo 4-laags toiletpapier bijv.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met andere aanbieders?
Wij halen sinds een tijdje de bulk bij de Lidl. Wat ons van daar echt niet bevalt of wat ze niet hebben halen we bij een andere super.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met andere aanbieders?
We kunnen genoeg betalen maar het sparen gaat daardoor niet bepaald snel. Om onze spaarbedragen wat te laten toenemen in deze tijd is maandelijks bezuinigen op boodschappen wel een eerste stap.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Schrijf eerst maar eens op wat je allemaal koopt, en wat er allemaal van op gaat en weggegooid wordt.
Ik zie vis en fruit, gok dat je gewoon een hele dure standaard aanhoudt. Kan best, als je het kan betalen.
Ik schrik er ook van. Mijn man drinkt elke dag 3 mokken (=6 kopjes) en doet zo’n 3 weken met een kilozak bonen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan je zoveel kwijt zijn aan koffie? Dure capsules of dure bonen?
Je zegt elke week een flesje wijn, en dus kost het je zo'n 80 euro per week? Hoe duur zijn je flessen dan wel niet ?quote:Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.
Een globale indicatie:
1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:
-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.
Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.
3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.
En als je jezelf ook wat luxe kunt/wilt gunnen, kan dat duurdere flesje wijn of die dure koffiebonen of dat stukje zalm natuurlijk ook best. Maar niet en/en en niet altijd… Als je meer geld wilt kunnen sparen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Elke week een flesje wijn is bij een bedrag van ¤60 tot ¤80 per maand zeker ¤15 per fles. Dat tikt lekker aan ja, dat wekelijkse ‘flesje’ wijn. Overigens durf ik wel te gokken dat je boven die ¤80 uitkomt als je het eens een paar maanden echt allemaal bijhoudt.
Altijd capsules, geen zin om zelf koffie te zetten.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan je zoveel kwijt zijn aan koffie? Dure capsules of dure bonen?
Dure kaas kun je wel op besparen, maar als jij graag die kaas eet... Fles wijn idem dito. Als jij een liefhebber bent en ¤ 50 voor een fles uitgeeft, kan ik moeilijk aanraden dat je voortaan maar voor ¤ 3 een flesje bij de Lidl moet gaan halen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.
Een globale indicatie:
1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:
-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.
Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.
3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.
Bonenkoffie is evenveel werk. Je haalt zo'n kilozak, mikt 'n deel in de automaat, doet er water in en drukt op het knopje. Da's niet meer werk dan zo'n capsule.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Altijd capsules, geen zin om zelf koffie te zetten.
Als je wilt besparen, is ‘geen zin’ een slecht argument.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier zet de volautomaat koffie, hoeft mijn man net zo veel/weinig aan te doen als met capsules. Ik heb trouwens een veto uitgesproken over capsules, uit milieuoverwegingen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goede tip wel. Is dat net zo lekker?quote:Op maandag 21 februari 2022 13:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bonenkoffie is evenveel werk. Je haalt zo'n kilozak, mikt 'n deel in de automaat, doet er water in en drukt op het knopje. Da's niet meer werk dan zo'n capsule.
Hele dure capsules dan? En dan minimaal 4 kopjes per dag, elke dag weer? Dan kom je inderdaad wel tussen de ¤60 en ¤100 per maand uit ja.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het lekkerder dan zo'n capsule, maar smaken verschillen uiteraard. Kan wel de verhouding bonen/water aanpassen. Dus als het sterker moet of slapper, dan kun je wel wat finetunen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goede tip wel. Is dat net zo lekker?
Zal er eens naar gaan kijken want kost inderdaad veel geld per maand. Zeker met al dat thuiswerken.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het lekkerder dan zo'n capsule, maar smaken verschillen uiteraard. Kan wel de verhouding bonen/water aanpassen. Dus als het sterker moet of slapper, dan kun je wel wat finetunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |