abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203766006
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.

Een globale indicatie:

1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:

-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.

Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.

3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.
Dure kaas kun je wel op besparen, maar als jij graag die kaas eet... Fles wijn idem dito. Als jij een liefhebber bent en ¤ 50 voor een fles uitgeeft, kan ik moeilijk aanraden dat je voortaan maar voor ¤ 3 een flesje bij de Lidl moet gaan halen.

Vlees en vis ook hetzelfde. Da's ook relatief duur, maar niet iets waar je op moet beknibbelen als je het graag eet.

¤ 60 - ¤ 100 voor koffie vind ik wel erg veel. Ik koop koffiebonen en maak daar koffie van, maar ben dat niet kwijt. Kom niet eens in de buurt van dat bedrag. Als je van die dure capsules hebt, dan zou ik dat apparaat eruit gooien.

Elke dag naar de winkel vind ik persoonlijk wel het beste. Dat voorkomt dat je veel ineens koopt en dan de helft weg moet gooien omdat het over de datum is. Wel heb je dan natuurlijk minder inzicht in je uitgaven als je die niet bijhoudt.

Als je toch kookt, kun je die kant-en-klare maaltijden het beste achterwege laten. Die zijn relatief duur in vergelijking met zelf koken.

En als je er toch elke dag bent, mis je ook geen aanbieding. Als iets in de aanbieding is en het bederft niet snel, dan zou ik meer inkopen. Toiletpapier of zo gaat toch wel op. Waarom niet 10 pakken inkopen als het in de aanbieding is?
pi_203766019
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Altijd capsules, geen zin om zelf koffie te zetten. :P
Bonenkoffie is evenveel werk. Je haalt zo'n kilozak, mikt 'n deel in de automaat, doet er water in en drukt op het knopje. Da's niet meer werk dan zo'n capsule.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:32:56 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203766029
quote:

[..]
Als je wilt besparen, is ‘geen zin’ een slecht argument. })
The love you take is equal to the love you make.
pi_203766040
quote:

[..]
Hier zet de volautomaat koffie, hoeft mijn man net zo veel/weinig aan te doen als met capsules. Ik heb trouwens een veto uitgesproken over capsules, uit milieuoverwegingen.
Overigens zou hij met bijvoorbeeld capsules van de Aldi ¤25 per maand kwijt zijn, tegenover zo’n ¤10 met bonen uit de aanbieding van de Hema, Lidl of AH
pi_203766042
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bonenkoffie is evenveel werk. Je haalt zo'n kilozak, mikt 'n deel in de automaat, doet er water in en drukt op het knopje. Da's niet meer werk dan zo'n capsule.
Goede tip wel. Is dat net zo lekker?
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 13:34:15 #56
382129 crew  Donna
pi_203766045
quote:

[..]
Hele dure capsules dan? En dan minimaal 4 kopjes per dag, elke dag weer? Dan kom je inderdaad wel tussen de ¤60 en ¤100 per maand uit ja.
pi_203766050
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goede tip wel. Is dat net zo lekker?
Ik vind het lekkerder dan zo'n capsule, maar smaken verschillen uiteraard. Kan wel de verhouding bonen/water aanpassen. Dus als het sterker moet of slapper, dan kun je wel wat finetunen.
pi_203766069
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik vind het lekkerder dan zo'n capsule, maar smaken verschillen uiteraard. Kan wel de verhouding bonen/water aanpassen. Dus als het sterker moet of slapper, dan kun je wel wat finetunen.
Zal er eens naar gaan kijken want kost inderdaad veel geld per maand. Zeker met al dat thuiswerken.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:39:35 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203766093
Lidl gaan. Kwaliteit en goedkoop
The End Times are wild
  Vis een optie? maandag 21 februari 2022 @ 13:41:42 #61
70532 loveli
N
pi_203766117
Groente zelf snijden vs voorgesneden maakt ook veel uit. Gemak kost geld.
crap in = crap out
pi_203766121
Mja, ben ook zo'n 600 kwijt in mijn eentje, maar besparen is toch vrij makkelijk? Inzichtelijk maken waar het heen gaat en laaghangend fruit pakken: seizoensgroente en -fruit, markt (eind van de dag), rijst en bonen, diepvriesgroenten, Lidl, het is vrij simpel.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 13:42:06 #63
382129 crew  Donna
pi_203766123
Maar goed. Inzicht is stap 1. Hou het bij en maak eens een uitgebreide lijst van waar het geld precies naar toe gaat.

Als je elke dag naar de supermarkt gaat zal je zoals je zegt waarschijnlijk weinig weggooien, dat is al heel goed. Aan de andere kant zal er misschien wel veel vaker een 'oh dit is wel lekker voor vanavond' in het mandje vallen.
Maak een boodschappenlijstje en hou je er aan.
Let op aanbiedingen (reclame folder app) en sla houdbare producten in (en dat hoeft echt niet voor een jaar, de meeste aanbiedingen komen regelmatig terug).

Koffie is wel flink duurder aan het worden, maar als je hele dure capsules gebruikt kan je eens een andere merk proberen? Goedkopere merken zijn ook wel regelmatig in de aanbieding (Nespresso via de website ook wel trouwens, maar blijft duur).

Een dagje (of 2) vaker zonder vlees of vis? Eten met het seizoen mee. Een doosje aardbeien is nu ¤5,99 omdat het winter is. In de zomer heb je er 2 voor ¤4.
De markt is niet overal goedkoper, maar vaak in grote steden wel.
Als je toch elke dag boodschappen doet; kijk ook eens in de afprijsbak met spul wat houdbaar is tot en met die dag of de dag erna.
pi_203766191
Ik heb al heel veel aan dit topic moet ik zeggen. Belangrijkste tips die ik eruit haal is het boodschappen doen bij goedkopere winkels, in die winkels voor het huismerk gaan en besparen op alcohol, vlees/vis en koffie.
pi_203766233
quote:
Best leuke aanbieding met ¤0,18 per cupje. Maar standaard betaal je bij de Aldi ¤0,13 per cupje en in de aanbieding bij Lidl nog minder
pi_203766236
Als je niet al te ver van de grens met Duitsland woont, kun je ook besparen door in Duitsland inkopen te doen. Supermarkten, drogisterijen en alcohol zijn daar veel goedkoper.
pi_203766238
Ik woon ook met mijn parnter samen en wij zijn tussen de ¤100,- en ¤150,- per maand aan boodschappen kwijt. We letten heel goed op de aanbiedingen en maken een weekmenu.

Maar veel dingen kun je elder ook goed koper kopen. Dat bijvoorbeeld die ene merk shampoo voor ¤3,- per fles bij de AH ligt.... elders heb je dezelfde shampoo met 4 stuks voor ¤3.-

Heb je iets nodig wat je weinig gebuikt. Ga lekker naar de Action.

Koffie? AH en PLUS hebben regelmatig 1+1 aanbiedingen. Sla gelijk veel in.

Flesje wijn? Lidl heeft een uitstekende wijnmarkt.

Maak gebruik van de app want daar staan veel aanbiedingen in.

Heb je groenten en vlees aan het einde van de week over? Soms kun je met kleine dingetjes alsnog een hele maaltijd op tafel zetten.

En zo kan ik 1000 meer voorbeelden opgeven.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203766251
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik heb al heel veel aan dit topic moet ik zeggen. Belangrijkste tips die ik eruit haal is het boodschappen doen bij goedkopere winkels, in die winkels voor het huismerk gaan en besparen op alcohol, vlees/vis en koffie.
De belangrijkste tip is: krijg inzicht door nauwkeurig bijhouden. De rest komt daarna.
pi_203766269
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:54 schreef HSG het volgende:
Ik woon ook met mijn parnter samen en wij zijn tussen de ¤100,- en ¤150,- per maand aan boodschappen kwijt. We letten heel goed op de aanbiedingen en maken een weekmenu.

Maar veel dingen kun je elder ook goed koper kopen. Dat bijvoorbeeld die ene merk shampoo voor ¤3,- per fles bij de AH ligt.... elders heb je dezelfde shampoo met 4 stuks voor ¤3.-

Heb je iets nodig wat je weinig gebuikt. Ga lekker naar de Action.

Koffie? AH en PLUS hebben regelmatig 1+1 aanbiedingen. Sla gelijk veel in.

Flesje wijn? Lidl heeft een uitstekende wijnmarkt.

Maak gebruik van de app want daar staan veel aanbiedingen in.

Heb je groenten en vlees aan het einde van de week over? Soms kun je met kleine dingetjes alsnog een hele maaltijd op tafel zetten.

En zo kan ik 1000 meer voorbeelden opgeven.
Wow, ¤100 tot ¤150 per maand met 2 man? Dat redde ik 10 jaar geleden in mijn eentje niet eens
pi_203766283
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Wow, ¤100 tot ¤150 per maand met 2 man? Dat redde ik 10 jaar geleden in mijn eentje niet eens
En dan ook nog eens inclusief shampoo en zo.
pi_203766289
quote:
85s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:33 schreef Zwansen het volgende:
Met dat thuiswerken drinken we volgens mij al voor minstens ¤60 per maand aan koffie.

Verder gaat m’n vrouw bijna elke week naar de kaasboer. Kost ¤20. Dan zit je in totaal al op ¤140 per maand voor alleen kaas en koffie. :')
Wat voor koffie drinken jullie? Een beetje fatsoenlijke koffiebonen heb je voor een tientje per kg en een kopje koffie is gemiddeld zo'n 7 gram koffie.

Dan heb je voor 60 euro 850 bakken koffie per maand. Dan drink je achterlijk veel :P
pi_203766293
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Mowah....misschien overdrijf ik enorm. Als ik hier over nadenk dan denk ik dat wij met ¤300,- helemaal klaar zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203766305
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Mowah....misschien overdrijf ik enorm. Als ik hier over nadenk dan denk ik dat wij met ¤300,- helemaal klaar zijn.
Meten is weten ;)
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 13:59:00 #74
382129 crew  Donna
pi_203766307
Ik probeer voor 2 volwassenen en 2 kinderen onder de ¤600* te blijven. Daar zit echt alles in, ook luiers, behalve afhaal.

*per maand, haha.
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 13:59:33 #75
382129 crew  Donna
pi_203766316
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is het dubbele van wat je net zei. Nogal een verschilletje. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')