Dure kaas kun je wel op besparen, maar als jij graag die kaas eet... Fles wijn idem dito. Als jij een liefhebber bent en ¤ 50 voor een fles uitgeeft, kan ik moeilijk aanraden dat je voortaan maar voor ¤ 3 een flesje bij de Lidl moet gaan halen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.
Een globale indicatie:
1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:
-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.
Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.
3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.
Bonenkoffie is evenveel werk. Je haalt zo'n kilozak, mikt 'n deel in de automaat, doet er water in en drukt op het knopje. Da's niet meer werk dan zo'n capsule.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Altijd capsules, geen zin om zelf koffie te zetten.
Als je wilt besparen, is ‘geen zin’ een slecht argument.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier zet de volautomaat koffie, hoeft mijn man net zo veel/weinig aan te doen als met capsules. Ik heb trouwens een veto uitgesproken over capsules, uit milieuoverwegingen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goede tip wel. Is dat net zo lekker?quote:Op maandag 21 februari 2022 13:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bonenkoffie is evenveel werk. Je haalt zo'n kilozak, mikt 'n deel in de automaat, doet er water in en drukt op het knopje. Da's niet meer werk dan zo'n capsule.
Hele dure capsules dan? En dan minimaal 4 kopjes per dag, elke dag weer? Dan kom je inderdaad wel tussen de ¤60 en ¤100 per maand uit ja.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het lekkerder dan zo'n capsule, maar smaken verschillen uiteraard. Kan wel de verhouding bonen/water aanpassen. Dus als het sterker moet of slapper, dan kun je wel wat finetunen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goede tip wel. Is dat net zo lekker?
Zal er eens naar gaan kijken want kost inderdaad veel geld per maand. Zeker met al dat thuiswerken.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het lekkerder dan zo'n capsule, maar smaken verschillen uiteraard. Kan wel de verhouding bonen/water aanpassen. Dus als het sterker moet of slapper, dan kun je wel wat finetunen.
Best leuke aanbieding met ¤0,18 per cupje. Maar standaard betaal je bij de Aldi ¤0,13 per cupje en in de aanbieding bij Lidl nog minderquote:Op maandag 21 februari 2022 13:39 schreef AnneX het volgende:
Dit kwam zojuist in de mail.
https://www.ing.nl/punten(...)12&PROPCD=ING-PUNTEN
De belangrijkste tip is: krijg inzicht door nauwkeurig bijhouden. De rest komt daarna.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik heb al heel veel aan dit topic moet ik zeggen. Belangrijkste tips die ik eruit haal is het boodschappen doen bij goedkopere winkels, in die winkels voor het huismerk gaan en besparen op alcohol, vlees/vis en koffie.
Wow, ¤100 tot ¤150 per maand met 2 man? Dat redde ik 10 jaar geleden in mijn eentje niet eensquote:Op maandag 21 februari 2022 13:54 schreef HSG het volgende:
Ik woon ook met mijn parnter samen en wij zijn tussen de ¤100,- en ¤150,- per maand aan boodschappen kwijt. We letten heel goed op de aanbiedingen en maken een weekmenu.
Maar veel dingen kun je elder ook goed koper kopen. Dat bijvoorbeeld die ene merk shampoo voor ¤3,- per fles bij de AH ligt.... elders heb je dezelfde shampoo met 4 stuks voor ¤3.-
Heb je iets nodig wat je weinig gebuikt. Ga lekker naar de Action.
Koffie? AH en PLUS hebben regelmatig 1+1 aanbiedingen. Sla gelijk veel in.
Flesje wijn? Lidl heeft een uitstekende wijnmarkt.
Maak gebruik van de app want daar staan veel aanbiedingen in.
Heb je groenten en vlees aan het einde van de week over? Soms kun je met kleine dingetjes alsnog een hele maaltijd op tafel zetten.
En zo kan ik 1000 meer voorbeelden opgeven.
En dan ook nog eens inclusief shampoo en zo.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wow, ¤100 tot ¤150 per maand met 2 man? Dat redde ik 10 jaar geleden in mijn eentje niet eens
Wat voor koffie drinken jullie? Een beetje fatsoenlijke koffiebonen heb je voor een tientje per kg en een kopje koffie is gemiddeld zo'n 7 gram koffie.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:33 schreef Zwansen het volgende:
Met dat thuiswerken drinken we volgens mij al voor minstens ¤60 per maand aan koffie.
Verder gaat m’n vrouw bijna elke week naar de kaasboer. Kost ¤20. Dan zit je in totaal al op ¤140 per maand voor alleen kaas en koffie.
Mowah....misschien overdrijf ik enorm. Als ik hier over nadenk dan denk ik dat wij met ¤300,- helemaal klaar zijn.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wow, ¤100 tot ¤150 per maand met 2 man? Dat redde ik 10 jaar geleden in mijn eentje niet eens
Meten is wetenquote:Op maandag 21 februari 2022 13:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Mowah....misschien overdrijf ik enorm. Als ik hier over nadenk dan denk ik dat wij met ¤300,- helemaal klaar zijn.
Dat is het dubbele van wat je net zei. Nogal een verschilletje.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Mowah....misschien overdrijf ik enorm. Als ik hier over nadenk dan denk ik dat wij met ¤300,- helemaal klaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |