Ja dat is een beetje de vraag.quote:
Goede tip! Eten we eigenlijk nooit. Hoeveel ben je dan voor een paar dagen kwijt?quote:Op maandag 21 februari 2022 12:14 schreef Lokasenna het volgende:
Dat is wel echt extreem veel geld voor boodschappen, ben benieuwd wat jullie zoal eten.
Ik zou gewoon minder luxe producten kopen dan denk ik? Een tweepersoonsgerecht met als basis rijst en groente is bijvoorbeeld gezond en redelijk goedkoop.
Dus je wil weten hoe je kunt besparen op boodschappen, maar het meest basale, namelijk het op een rijtje zetten waar het geld dan exact heen gaat dat heb je nog niet gedaan want 'de bonnetjes houden jullie nooit bij'. En dat ook niet nadat jullie je 'elke maand opnieuw' afvragen waar het geld heen gaat.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje de vraag.Die bonnetjes houden we nooit bij, maar we kopen/koken wel elke dag een nieuw gerecht dus we zitten er wel aan te denken om voor meerdere dagen te gaan koken.
Verder inderdaad af en toe luxe producten. Veel vlees, kaas en vis omdat we dat gewoon lekker vinden.
Voor twee personen maak ik bijvoorbeeld rijst met broccoli en pindasaus, dat zal 50 cent aan rijst, 1,50 voor de broccoli, en 1,50 voor de diverse ingrediėnten in de pindasaus, dat is minder dan 5 euro voor een avondmaaltijd voor 2. Per dag een half brood met wat beleg, fruit en dingen zoals kwark. Ik denk dat voor 2 personen 10 euro per dag prima kan. Dan kom je op 300-350 per maand.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goede tip! Eten we eigenlijk nooit. Hoeveel ben je dan voor een paar dagen kwijt?
Toevallig eten we inderdaad regelmatig Tonijn. (En andere vis.)quote:Op maandag 21 februari 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij de supermarkt naar beneden kijken, daar liggen de goedkope producten.
Geen kaviaar of tonijn kopen.
Verse seizoensgebonden groentes zijn het goedkoopste
En zalm? Die ook niet meer kopenquote:Op maandag 21 februari 2022 12:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toevallig eten we inderdaad regelmatig Tonijn. (En andere vis.)Dat maar eens gaan veranderen dan.
Top. Wij geven ook wel regelmatig geld aan extra voedingsmiddelen, (snoep, chips) koffie en veel fruit uit.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Voor twee personen maak ik bijvoorbeeld rijst met broccoli en pindasaus, dat zal 50 cent aan rijst, 1,50 voor de broccoli, en 1,50 voor de diverse ingrediėnten in de pindasaus, dat is minder dan 5 euro voor een avondmaaltijd voor 2. Per dag een half brood met wat beleg, fruit en dingen zoals kwark. Ik denk dat voor 2 personen 10 euro per dag prima kan. Dan kom je op 300-350 per maand.
Bier, wijn, koffie, thee, shampoo, wasmiddel, wc-papier, tandpasta, enzo dan?quote:Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Voor twee personen maak ik bijvoorbeeld rijst met broccoli en pindasaus, dat zal 50 cent aan rijst, 1,50 voor de broccoli, en 1,50 voor de diverse ingrediėnten in de pindasaus, dat is minder dan 5 euro voor een avondmaaltijd voor 2. Per dag een half brood met wat beleg, fruit en dingen zoals kwark. Ik denk dat voor 2 personen 10 euro per dag prima kan. Dan kom je op 300-350 per maand.
Ja dat.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bier, wijn, koffie, thee, shampoo, wasmiddel, wc-papier, tandpasta, enzo dan?
Zelfde hier ja. Hoeveel ben jij per maand kwijt?quote:Op maandag 21 februari 2022 12:33 schreef Zwansen het volgende:
Met dat thuiswerken drinken we volgens mij al voor minstens ¤60 per maand aan koffie.
Verder gaat m’n vrouw bijna elke week naar de kaasboer. Kost ¤20. Dan zit je in totaal al op ¤140 per maand voor alleen kaas en koffie.
quote:
Bij elkaar geef ik denk ik 30-50 euro per maand uit aan toiletartikelen enzo?quote:Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bier, wijn, koffie, thee, shampoo, wasmiddel, wc-papier, tandpasta, enzo dan?
Geen flauw idee. Heb eerlijk gezegd ook zin om het te weten.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zelfde hier ja. Hoeveel ben jij per maand kwijt?
Ik ga toch proberen er een rijtje van te maken.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
[..]
Bij elkaar geef ik denk ik 30-50 euro per maand uit aan toiletartikelen enzo?
Alcohol en koffie koop ik zelf niet, af en toe een pakje thee bij de normale boodschappen.
Dat zegt nog niets. Begin eerst maar eens met inzicht verkrijgen en dan beginnen met alles zonder houdbaarheids datum in bulk / met korting te kopen via andere aanbieders.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ga toch proberen er een rijtje van te maken.
-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.
Ik zie wel wat dingen waarop we dus flink kunnen bezuinigen.
Daarmee redden wij het inmiddels niet meer, boodschappen zijn echt een stuk duurder geworden. Ik heb het verhoogd naar ¤375 en tel sinds 1 januari weer eens per maand de uitgaves op. In januari was het ¤371, eens kijken waar ik de komende maanden op uit kom.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Johannes788 het volgende:
Wij hier ¤350 per maand voor boodschappen met 2. Was eerst ¤300. Dat is ook normaal bedrag ¤350
Wat bedoel je met andere aanbieders?quote:Op maandag 21 februari 2022 12:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets. Begin eerst maar eens met inzicht verkrijgen en dan beginnen met alles zonder houdbaarheids datum in bulk / met korting te kopen via andere aanbieders.
Een andere winkel: eens in de zoveel tijd ga ik naar de Action voor ons favo 4-laags toiletpapier bijv.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met andere aanbieders?
Wij halen sinds een tijdje de bulk bij de Lidl. Wat ons van daar echt niet bevalt of wat ze niet hebben halen we bij een andere super.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met andere aanbieders?
We kunnen genoeg betalen maar het sparen gaat daardoor niet bepaald snel. Om onze spaarbedragen wat te laten toenemen in deze tijd is maandelijks bezuinigen op boodschappen wel een eerste stap.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Schrijf eerst maar eens op wat je allemaal koopt, en wat er allemaal van op gaat en weggegooid wordt.
Ik zie vis en fruit, gok dat je gewoon een hele dure standaard aanhoudt. Kan best, als je het kan betalen.
Ik schrik er ook van. Mijn man drinkt elke dag 3 mokken (=6 kopjes) en doet zo’n 3 weken met een kilozak bonen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan je zoveel kwijt zijn aan koffie? Dure capsules of dure bonen?
Je zegt elke week een flesje wijn, en dus kost het je zo'n 80 euro per week? Hoe duur zijn je flessen dan wel niet ?quote:Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.
Een globale indicatie:
1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:
-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.
Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.
3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.
En als je jezelf ook wat luxe kunt/wilt gunnen, kan dat duurdere flesje wijn of die dure koffiebonen of dat stukje zalm natuurlijk ook best. Maar niet en/en en niet altijd… Als je meer geld wilt kunnen sparen.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Elke week een flesje wijn is bij een bedrag van ¤60 tot ¤80 per maand zeker ¤15 per fles. Dat tikt lekker aan ja, dat wekelijkse ‘flesje’ wijn. Overigens durf ik wel te gokken dat je boven die ¤80 uitkomt als je het eens een paar maanden echt allemaal bijhoudt.
Altijd capsules, geen zin om zelf koffie te zetten.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan je zoveel kwijt zijn aan koffie? Dure capsules of dure bonen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |