abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203764877
Hebben jullie tips om te besparen op boodschappen in een tweepersoonshuishouden? Mijn partner en ik geven elke maand veel geld uit aan boodschappen en we vragen ons altijd weer af hoe we aan het eind van de maand zo weinig overhouden. Tussen de 800 en 900 euro per maand aan boodschappen is echt veel te veel.

Laatste tijd letten we al wat meer op huismerken enzo maar zijn er handige tips die echt geldbesparend zijn? Dan doel ik ook op soort maaltijden enzo.
pi_203764905
Waar zitten die hoge kosten dan in?
Do what you love, love what you do!
pi_203764933
Dat is wel echt extreem veel geld voor boodschappen, ben benieuwd wat jullie zoal eten.
Ik zou gewoon minder luxe producten kopen dan denk ik? Een tweepersoonsgerecht met als basis rijst en groente is bijvoorbeeld gezond en redelijk goedkoop.
pi_203764937
hou je ook bij waar je dat geld aan uitgeeft? dan zie je vanzelf wat de dure dingen zijn en waar de winst te behalen is.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_203765009
800-900 euro met 2 personen :') ik zou zeggen begin eens met aanbiedingen kopen
pi_203765018
Wij doen 2/3 van dat bedrag met 5 :') wat kopen jullie allemaal en waar dan? Wij gaan naar de slager en de bakker binnen dit budget.
pi_203765022
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:12 schreef kree het volgende:
Waar zitten die hoge kosten dan in?
Ja dat is een beetje de vraag. :@ Die bonnetjes houden we nooit bij, maar we kopen/koken wel elke dag een nieuw gerecht dus we zitten er wel aan te denken om voor meerdere dagen te gaan koken.

Verder inderdaad af en toe luxe producten. Veel vlees, kaas en vis omdat we dat gewoon lekker vinden.
pi_203765030
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:14 schreef Lokasenna het volgende:
Dat is wel echt extreem veel geld voor boodschappen, ben benieuwd wat jullie zoal eten.
Ik zou gewoon minder luxe producten kopen dan denk ik? Een tweepersoonsgerecht met als basis rijst en groente is bijvoorbeeld gezond en redelijk goedkoop.
Goede tip! Eten we eigenlijk nooit. Hoeveel ben je dan voor een paar dagen kwijt?
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 12:22:30 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203765039
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dat is een beetje de vraag. :@ Die bonnetjes houden we nooit bij, maar we kopen/koken wel elke dag een nieuw gerecht dus we zitten er wel aan te denken om voor meerdere dagen te gaan koken.

Verder inderdaad af en toe luxe producten. Veel vlees, kaas en vis omdat we dat gewoon lekker vinden.
Dus je wil weten hoe je kunt besparen op boodschappen, maar het meest basale, namelijk het op een rijtje zetten waar het geld dan exact heen gaat dat heb je nog niet gedaan want 'de bonnetjes houden jullie nooit bij'. En dat ook niet nadat jullie je 'elke maand opnieuw' afvragen waar het geld heen gaat.

Het lijkt mij dat er hier wel wat meer mis gaat dan 'we geven 900 euro aan boodschappen uit per maand'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203765080
Oja, we zijn ook heel veel geld kwijt aan fruit. Dat is ook erg duur viel me op.
pi_203765106
Wij hier ¤350 per maand voor boodschappen met 2. Was eerst ¤300. Dat is ook normaal bedrag ¤350
pi_203765107
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goede tip! Eten we eigenlijk nooit. Hoeveel ben je dan voor een paar dagen kwijt?
Voor twee personen maak ik bijvoorbeeld rijst met broccoli en pindasaus, dat zal 50 cent aan rijst, 1,50 voor de broccoli, en 1,50 voor de diverse ingrediėnten in de pindasaus, dat is minder dan 5 euro voor een avondmaaltijd voor 2. Per dag een half brood met wat beleg, fruit en dingen zoals kwark. Ik denk dat voor 2 personen 10 euro per dag prima kan. Dan kom je op 300-350 per maand.
pi_203765118
Bij de supermarkt naar beneden kijken, daar liggen de goedkope producten.
Geen kaviaar of tonijn kopen.

Verse seizoensgebonden groentes zijn het goedkoopste
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203765134
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij de supermarkt naar beneden kijken, daar liggen de goedkope producten.
Geen kaviaar of tonijn kopen.

Verse seizoensgebonden groentes zijn het goedkoopste
Toevallig eten we inderdaad regelmatig Tonijn. (En andere vis.) :D Dat maar eens gaan veranderen dan.
pi_203765149
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Toevallig eten we inderdaad regelmatig Tonijn. (En andere vis.) :D Dat maar eens gaan veranderen dan.
En zalm? Die ook niet meer kopen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203765153
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Voor twee personen maak ik bijvoorbeeld rijst met broccoli en pindasaus, dat zal 50 cent aan rijst, 1,50 voor de broccoli, en 1,50 voor de diverse ingrediėnten in de pindasaus, dat is minder dan 5 euro voor een avondmaaltijd voor 2. Per dag een half brood met wat beleg, fruit en dingen zoals kwark. Ik denk dat voor 2 personen 10 euro per dag prima kan. Dan kom je op 300-350 per maand.
Top. Wij geven ook wel regelmatig geld aan extra voedingsmiddelen, (snoep, chips) koffie en veel fruit uit.

Volgens mij kost dat ook wel veel.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:31:14 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203765155
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Bier, wijn, koffie, thee, shampoo, wasmiddel, wc-papier, tandpasta, enzo dan?
pi_203765161
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja dat.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:32:39 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203765175
Maak een weekplanning.
Houd rekening met wat op moet (verse ingrediėnten).
Zorg dat je ingrediėnten evt. al direct in de lopende week kunt opmaken.
Doe een keer per week de meeste boodschappen.
Zorg voor een voorraad aan houdbare ingrediėnten die je vaak gebruikt.

Ik maak altijd een weekplanning en dan doen we de meeste boodschappen in één keer. Ik kook ook regelmatig dezelfde gerechten met een overlap in ingrediėnten* en kan zo zorgen dat ik niet vaak ingrediėnten hoef te kopen waar ik maar een beetje van gebruik en dat een week (of twee) later weggegooid moet worden.

* Denk bijv. aan een spitskool en winterwortelen. Met de helft van de kool heb ik coleslaw gemaakt waar we twee dagen van hebben gegeten (een keer bij een tuna melt, een keer in een wrap met o.a. halloumi en avocado). Met de andere helft van de kool maak ik van de week een keer nasi goreng.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:33:22 #20
68638 Zwansen
pi_203765184
Met dat thuiswerken drinken we volgens mij al voor minstens ¤60 per maand aan koffie.

Verder gaat m’n vrouw bijna elke week naar de kaasboer. Kost ¤20. Dan zit je in totaal al op ¤140 per maand voor alleen kaas en koffie. :')
pi_203765197
quote:
85s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:33 schreef Zwansen het volgende:
Met dat thuiswerken drinken we volgens mij al voor minstens ¤60 per maand aan koffie.

Verder gaat m’n vrouw bijna elke week naar de kaasboer. Kost ¤20. Dan zit je in totaal al op ¤140 per maand voor alleen kaas en koffie. :')
Zelfde hier ja. Hoeveel ben jij per maand kwijt?
pi_203765206
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dat.
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bij elkaar geef ik denk ik 30-50 euro per maand uit aan toiletartikelen enzo?
Alcohol en koffie koop ik zelf niet, af en toe een pakje thee bij de normale boodschappen.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:35:14 #23
68638 Zwansen
pi_203765209
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zelfde hier ja. Hoeveel ben jij per maand kwijt?
Geen flauw idee. Heb eerlijk gezegd ook zin om het te weten. :P
pi_203765218
Meerdere dagen koken en een analyse van de bonnetjes maken.

Plus zaken die niet bederven in bulk kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203765228
Kijk eens of je met een weekmenu kunt werken. Of in ieder geval plannen voor een paar dagen achter elkaar. Als je een keer boodschappen doet voor een paar dagen, heb je minder kans om impulsaankopen te doen.

Eet je alles op wat je inkoopt aan groente en fruit, of moet je ook regelmatig dingen weggooien omdat ze over de houdbaarheidsdatum zijn of groente/fruit niet meer goed zijn?

Wij eten ook graag tonijn, zalm en goed, duurzaam vlees, maar daarom eten we ook een paar dagen vegetarisch.

Inderdaad ook maar eens inzichtelijk maken aan welke produkten je dat geld uitgeeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203765230
Eerst maar eens echt in kaart brengen waar je het geld exact aan uitgeeft. Stap 2: minder verspillen.
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe mijn schoonmoeder een paar jaar geleden in haar eentje meer ¤400 uitgaf, want ze at erg weinig. Ik weet wel dat ze enorm veel weggooide.
pi_203765239
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
[..]
Bij elkaar geef ik denk ik 30-50 euro per maand uit aan toiletartikelen enzo?
Alcohol en koffie koop ik zelf niet, af en toe een pakje thee bij de normale boodschappen.
Ik ga toch proberen er een rijtje van te maken.

-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees
-Fruit
-Artikelen voor schoonmaken etc.
-Alcohol, elke week toch wel een flesje wijn.

Ik zie wel wat dingen waarop we dus flink kunnen bezuinigen.
pi_203765351
Wij zitten voor 5 personen en overdag op werkdagen met 9-10 op ongeveer 500-550 eur per maand. Er wordt niet gelet op prijs en we laten alles bezorgen.
pi_203765358
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ga toch proberen er een rijtje van te maken.

-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees
-Fruit

Ik zie wel wat dingen waarop we dus flink kunnen bezuinigen.
Dat zegt nog niets. Begin eerst maar eens met inzicht verkrijgen en dan beginnen met alles zonder houdbaarheids datum in bulk / met korting te kopen via andere aanbieders.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_203765365
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:27 schreef Johannes788 het volgende:
Wij hier ¤350 per maand voor boodschappen met 2. Was eerst ¤300. Dat is ook normaal bedrag ¤350
Daarmee redden wij het inmiddels niet meer, boodschappen zijn echt een stuk duurder geworden. Ik heb het verhoogd naar ¤375 en tel sinds 1 januari weer eens per maand de uitgaves op. In januari was het ¤371, eens kijken waar ik de komende maanden op uit kom.
pi_203765370
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:43 schreef Chinless het volgende:

[..]
Dat zegt nog niets. Begin eerst maar eens met inzicht verkrijgen en dan beginnen met alles zonder houdbaarheids datum in bulk / met korting te kopen via andere aanbieders.
Wat bedoel je met andere aanbieders?
pi_203765417
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Een andere winkel: eens in de zoveel tijd ga ik naar de Action voor ons favo 4-laags toiletpapier bijv.

En de “dure” (?) kaas zonder toevoegingen komt van de kaasboerderij.
Zelfs met hello fresh / 5 maaltijden komen wij niet aan jullie bedrag.
pi_203765419
Kom hier eens meelezen (en meekletsen) LIF / Zuunig zijn, it's a way of life!
pi_203765435
Wat ons hielp was een weekmenu maken en dan op zaterdag ofzo de boodschappen voor een hele week doen. Wellicht helpt dat al.

Maar bedragen zijn echt gigantisch bij jullie. Kan je zo 3 maanden mee doen denk ik. Zonder bonnetjes ook lastig advies geven.

Ik zag wel wat over vlees en vis, daar mee minderen? Wees creatief met recepten
  maandag 21 februari 2022 @ 12:51:15 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203765483
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wij halen sinds een tijdje de bulk bij de Lidl. Wat ons van daar echt niet bevalt of wat ze niet hebben halen we bij een andere super.

Het scheelt bij ons ook dat we inmiddels overwegend vegetarisch eten. En we drinken niet.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:52:31 #37
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203765505
Schrijf eerst maar eens op wat je allemaal koopt, en wat er allemaal van op gaat en weggegooid wordt.

Ik zie vis en fruit, gok dat je gewoon een hele dure standaard aanhoudt. Kan best, als je het kan betalen.
Dum de dum
pi_203765547
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Schrijf eerst maar eens op wat je allemaal koopt, en wat er allemaal van op gaat en weggegooid wordt.

Ik zie vis en fruit, gok dat je gewoon een hele dure standaard aanhoudt. Kan best, als je het kan betalen.
We kunnen genoeg betalen maar het sparen gaat daardoor niet bepaald snel. Om onze spaarbedragen wat te laten toenemen in deze tijd is maandelijks bezuinigen op boodschappen wel een eerste stap.
pi_203765553
Waar er bij ons nog op te besparen is zijn de extra’s zoals speciaalbier en chocola. Niet dat de chocola nou zo duur is, maar er gaat best een aardige hoeveelheid door. Ik vind het niet nodig om daar op te besparen, we hebben genoeg ruimte in het budget.
Wat reken je trouwens bij ‘boodschappen’, ook de afhaal- en bezorgmaaltijden? Dat zit bij ons in het boodschappenbudget en betreft ongeveer elke 2 weken een keer snackbar of Turkse pizza of loempia’s (als het aan mijn man lag was dit trouwens elke week)
pi_203765635
Lastig te zeggen zonder meer informatie.

Heb je een of ander heel prijzig dieet? Gooi je nu veel weg? Koop je vooral kant-en-klare maaltijden? Kunnen/willen jullie zelf koken? etc.

Stel dat je veel uitgeeft aan kant-en-klare maaltijden, dan kun je besparen door zelf te gaan koken. Maar als je dat al doet of daar geen zin in hebt / geen tijd voor vrij wilt maken...

Ik zou eerst eens inzichtelijk maken waar je nu dat boodschappengeld aan uitgeeft. Zonder dat is het lastig om er iets van te zeggen.
pi_203765663
Wellicht overbodig maar ik zou eerst inzichtelijk maken wat je nu koopt.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:05:24 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203765695
Maak je ook alles op wat je koopt? Gooi je veel weg wat over datum raakt?

Let je op kortingen en aanbiedingen?
Groenten en fruit kopen wat in het seizoen is (daardoor goedkoper)
Ga je elke dag naar de super of per week?

Koop je enkel a merken of ook b of c merken?
pi_203765731
Groente en fruit op markt kopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203765776
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.

Een globale indicatie:

1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:

-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit

Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.

3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2022 13:12:30 ]
  maandag 21 februari 2022 @ 13:16:37 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203765844
Hoe kan je zoveel kwijt zijn aan koffie? Dure capsules of dure bonen? :?
pi_203765855
Elke week een flesje wijn is bij een bedrag van ¤60 tot ¤80 per maand zeker ¤15 per fles. Dat tikt lekker aan ja, dat wekelijkse ‘flesje’ wijn. Overigens durf ik wel te gokken dat je boven die ¤80 uitkomt als je het eens een paar maanden echt allemaal bijhoudt.
pi_203765914
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik schrik er ook van. Mijn man drinkt elke dag 3 mokken (=6 kopjes) en doet zo’n 3 weken met een kilozak bonen.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:23:15 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203765921
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap alle vragen over hoeveel geld precies waarnaartoe gaat. In ieder geval even wat concretere uitgaven.

Een globale indicatie:

1. We koken elke dag een ander gerecht.
2. Overige uitgaven:

-Koffie
-Dure kaas
-Vis/tonijn/zalm
-Toiletpapier
-Vlees, elke week wel biefstuk ofzo.
-Fruit

Koffie is tussen de 60 en 100 euro denk ik. Wijn/alcohol kost ook al wel 60-80 euro per maand.

3. Kant en klaar maaltijden en uit eten etc. heb ik nog niet eens meegerekend.
4. Let nooit op korting en aanbiedingen.
5. Maak wel vrijwel altijd alles op.
6. Gaan bijna elke dag naar de winkel.
Je zegt elke week een flesje wijn, en dus kost het je zo'n 80 euro per week? Hoe duur zijn je flessen dan wel niet ? :o

3. uit eten reken ik ook meestal niet mee, of het moet standaard wekelijks zijn of iets.
4. Dat lijkt me dan verstandig om te doen
6. Ga dan eens om de dag of om de 2 dagen. Scheelt ook al een hoop.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:24:54 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203765944
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Elke week een flesje wijn is bij een bedrag van ¤60 tot ¤80 per maand zeker ¤15 per fles. Dat tikt lekker aan ja, dat wekelijkse ‘flesje’ wijn. Overigens durf ik wel te gokken dat je boven die ¤80 uitkomt als je het eens een paar maanden echt allemaal bijhoudt.
En als je jezelf ook wat luxe kunt/wilt gunnen, kan dat duurdere flesje wijn of die dure koffiebonen of dat stukje zalm natuurlijk ook best. Maar niet en/en en niet altijd… Als je meer geld wilt kunnen sparen.

Bij ons wordt bijv. niet bezuinigd op brood van de echte bakker en lekkere kaas. Maar dat is dan iets voor het weekend. Net als dure en goedkope koffiebonen. :+
pi_203765982
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Altijd capsules, geen zin om zelf koffie te zetten. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')