abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203775666
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Op zich natuurlijk goed, maar mijn ervaring is dat wasverzachter van Robijn niet eindeloos goed blijft. Ik heb een keer gehad dat het begon te klonteren en ook een keer dat een fles poreus raakte. Beide waren flessen die ik al lange tijd in de voorraadkast had staan.
Wij gebruiken überhaupt geen wasverzachter.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 00:42:39 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203776054
Folder app downloaden en favorieten aanmaken
Bankrekening bij SNS daar zit GRATIS huishoudboekje bij
Hoef je maar een keer aan te geven wat het is en de rest gaat vanzelf
Drogisterij producten bij DM.De veeeelll goedkoper
Tanken via athlon car app alleen bijn de groene stip
pi_203776248
Wij zitten op zo'n 400 voor twee volwassenen en een peuter. Dit is wel alleen voedsel en drank. Wij doen boodschappen een keer per week maar dan meteen in twee winkels - eens standaard supermarkt en een bio/bulk winkel. Ik vind koken leuk en vooral om lekkere gerechten op tafel te zetten met simpele ingrediënten. Groente en fruit zijn over het algemeen seizoensgebonden en bio. Vis 1x per week, maar dan ook goed. Vegetarisch zo'n 3-4x per week.
Voorgesneden groente en fruit kopen we nooit - is duur de kwaliteit is belabberd. Seizoensgebonden is vaak goedkoper en hogere kwaliteit.
Koffie doen we ouderwets met een Moka express. Gemalen Lavazza halen we in de aanbieding, komt niet vaak voor maar je komt het tegen voor 1+1 gratis.
Rode wijn kopen we jaren op voorhand. Als we eens een flesje opentrekken dan is dat er eentje uit de kelder (en dan is er plek voor een nieuw flesje).
Wasmiddel/vaatwastabletten/schoonmaak producten/luiers allen bij erg goede aanbiedingen en in bulk.
We kopen ook bijna geen snoep, chips of toetjes. En geen kant en klare maaltijden natuurlijk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 06:45:07 #229
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203776354
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 23:49 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Wij gebruiken überhaupt geen wasverzachter.
Wij alleen bij beddengoed en laatst bij gordijnen. Maar verder idd niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Vis een optie? dinsdag 22 februari 2022 @ 08:26:15 #230
70532 loveli
N
pi_203776716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 01:52 schreef miro86 het volgende:
Gemalen Lavazza halen we in de aanbieding, komt niet vaak voor maar je komt het tegen voor 1+1 gratis.
Zit deze week in bonus als je ah premium hebt.
Geen Lavazza maar Ily, het is nog vroeg, koffie nodig.
Ik haal Lavazza als het bij de makro in de actie is, daar is het ook met regelmaat 1+1.
crap in = crap out
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 08:28:44 #231
5428 crew  miss_sly
pi_203776730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 06:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Wij alleen bij beddengoed en laatst bij gordijnen. Maar verder idd niet.
Toch kun je daar beter natuurazijn voor gebruiken. Dat heeft hetzelfde effect op hetgeen je was, is een stuk goedkoper, en laat minder vet achter in je leidingen. Sterker nog, het ontkalkt en maakt schoon, dus is goed voor je machine.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 februari 2022 @ 08:34:12 #232
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203776759
Nu wil ik wel de bonnetjes zien. De tering.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_203776988
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:41 schreef loveli het volgende:
Groente zelf snijden vs voorgesneden maakt ook veel uit. Gemak kost geld.
Ligt eraan vaak heb je 5 soorten groenten nodig. Ik moet daarvan dan altijd 3/4 weg gooien omdat ik voor mijn eentje kook. Voorgesneden is dan goedkoper en makkelijker.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 09:02:29 #234
5428 crew  miss_sly
pi_203777004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ligt eraan vaak heb je 5 soorten groenten nodig. Ik moet daarvan dan altijd 3/4 weg gooien omdat ik voor mijn eentje kook. Voorgesneden is dan goedkoper en makkelijker.
Ik vind die zakjes voorgesneden helemaal niet fijn. Er zit dan een combinatie van groente in die ik helemaal niet wil gebruiken. Als er ui en/of prei in zit, is dat ook meteen meer dan ruim vertegenwoordig, want goedkoop.

En vaak is 5 soorten niet nodig, maar kun je ook prima met 3 toe en kun je dan zelf kiezen welke drie en hoeveel ervan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 februari 2022 @ 09:06:02 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203777037
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waar heb je dan precies 5 soorten groenten voor nodig?
The love you take is equal to the love you make.
pi_203777236
quote:
9s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
4. Die app heb ik ook. Werkelijk nooit hebben ze wat, altijd alles uitverkocht :')
8. Toiletpapier altijd in BULK kopen via Amazon etc. Kost wat, maar je hebt meteen 3 jaar voorraad ofzo. Dan is het pas echt goedkoop. Zo heb ik Zwitsal billendoekjes gekocht, maar dan 3.000 stuks ;) Dan hou je geld in je zak. Die aanbiedingen met 1-2 pakken daar haal je amper voordeel uit.
Dit dus. Sowieso zijn shampoo en dergelijke veel goedkoper in Duitsland. Dat spul koop ik dan ook in bulk in bij amazon.de. Zo heb ik voor 3 jaar aan pods, mondspoelmiddel en tandpasta.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203777280
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:59 schreef Donna het volgende:
Ik probeer voor 2 volwassenen en 2 kinderen onder de ¤600* te blijven. Daar zit echt alles in, ook luiers, behalve afhaal.

*per maand, haha.
Ik doe juist een zeker budget vaststellen inclusief alles. Dus ook afhaal, uit eten etc. Mijn ervaring was dan dat je dacht - lekker goedkoop uit deze maand met de boodschappen - maar dan bleek uit de credit card afschriften dat de restaurants etc het weer ophief.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator/colorchick dinsdag 22 februari 2022 @ 09:33:34 #238
382129 crew  Donna
pi_203777306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik doe juist een zeker budget vaststellen inclusief alles. Dus ook afhaal, uit eten etc. Mijn ervaring was dan dat je dacht - lekker goedkoop uit deze maand met de boodschappen - maar dan bleek uit de credit card afschriften dat de restaurants etc het weer ophief.
Ik heb wel een budget voor afhaal hoor, maar dat is een los budget naast het boodschappen budget. Net als een budget voor cadeautjes, kleding etc.
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 09:34:59 #239
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203777328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ons maandbudget met boodschappen uit eten en huishoudelijke vlijt cadeautjes en tanken was altijd 1000 euro. Is niet meer realistisch -O- !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_203777402
quote:
9s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die vind ik erg tegenvallen. W5 (Lidl) is wel prima, maar kan vaatwasser afhankelijk zijn natuurlijk.
Die doet het bij mij beter dan de dreft die ik nu heb.
Koop eigenlijk altijd die Aldi pakken.
pi_203777537
Leuk topic, ook wat besparingstips meegepakt.

De app Grip kon ik nog niet! Thanx
  dinsdag 22 februari 2022 @ 09:57:17 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_203777593
Porterenee biedt een cursus boodschappen doen aan. De kern zit (denk ik) in besparen op dagelijkse producten, houden aan een weekbudget en slim maaltijdplannen. Als je zoveel uitgeeft kan die cursus makkelijk uit en kun je heel eenvoudig besparen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_203777655
Misschien is het al genoemd, maar wat bij mij heel goed werkt is om ervoor te zorgen dat je, als je een keer soep , curry, pasta of een stoofschotel maakt, je direct twee keer zoveel maakt en de helft invriest. Daarvoor hoef je namelijk niet de dure ingerediënten (zoals vlees) gelijk te vermenigvuldigen met twee om hetzelfde effect te krijgen. Scheelt enorm in de kosten, de moeite en heel vaak zijn juist die gerechten die beter smaken bij het opnieuw opwarmen (vermengt de smaken beter). En als het niet genoeg is, is het vaak wel genoeg voor een lekker lunch, of een keer bij een restjesdag.

Scheelt enorm in de kosten als je alleen maar een stokbrood hoeft te kopen voor je avondmaaltijd :)
pi_203777675
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waar heb je dan precies 5 soorten groenten voor nodig?
Een lasagne of een curry bv.
Ik kook altijd al voor 2x maar losse groenten zijn voor mij duurder dan zo'n pakket.
Voor 400 gram groente betaal je iets van ¤2 bij de Aldi en daar haal ik net een paprika en een ui voor.
pi_203777712
Ik koop wel voorgesneden groente, andijvie en boerenkool sowieso altijd en bloemkoolroosjes uit de diepvries, want dat is te zwaar snijden voor mij. Zakken roerbakgroente regelmatig als ze in de aanbieding zijn bij de Aldi of als er een afprijzingssticker op zit.
pi_203777747
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Een lasagne of een curry bv.
Ik kook altijd al voor 2x maar losse groenten zijn voor mij duurder dan zo'n pakket.
Voor 400 gram groente betaal je iets van ¤2 bij de Aldi en daar haal ik net een paprika en een ui voor.
Ik haal gewoon losse groenten in de juiste hoeveelheden bij de groenteman. En daar hebben groenten ook niet zo'n eenheidsformaat en kun je bijv. makkelijk een klein uitgevallen courgette halen.
pi_203777764
Buitenbeentjes van de AH zijn trouwens ook prima om wat te besparen. Soms ENORME komkommers met een vreemde vorm voor een paar cent _O_
  dinsdag 22 februari 2022 @ 10:38:35 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203778032
Ik laat 1x per week een bestelling van de jumbo komen en met 3 personen zitten we op 400-500 per maand. Biologisch als het even kan maar het huismerk voldoet op veel vlakken daarin ook.

Weekmenu en niet tig keer per week naar de supermarkt gaan zit vaak de grootste winst in. Wasmiddel en toiletpapier kopen als het in de aanbieding is en niet als het op is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Vis een optie? dinsdag 22 februari 2022 @ 10:41:10 #249
70532 loveli
N
pi_203778080
quote:

[..]
Op zich herkenbaar, maar toch vooral gemak en variatie. Er zitten vaak groenten in die afzonderlijk best wel even goed blijven. Prei, paprika, kool, ui zijn allemaal dingen die niet binnen een paar dagen bederven als je wat je nodig hebt eraf hebt gesneden.
crap in = crap out
pi_203778273
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 00:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Folder app downloaden en favorieten aanmaken
Bankrekening bij SNS daar zit GRATIS huishoudboekje bij
Hoef je maar een keer aan te geven wat het is en de rest gaat vanzelf
Die zijn niet gratis, je betaalt ze met jouw data. En die data mogen zij met derden delen. Ik gebruik die functie dus niet, en hou mijn uitgaven bij in een excelsheet. En dat werkt voor mij prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')