Wij gebruiken überhaupt geen wasverzachter.quote:Op maandag 21 februari 2022 22:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Op zich natuurlijk goed, maar mijn ervaring is dat wasverzachter van Robijn niet eindeloos goed blijft. Ik heb een keer gehad dat het begon te klonteren en ook een keer dat een fles poreus raakte. Beide waren flessen die ik al lange tijd in de voorraadkast had staan.
Wij alleen bij beddengoed en laatst bij gordijnen. Maar verder idd niet.quote:Op maandag 21 februari 2022 23:49 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Wij gebruiken überhaupt geen wasverzachter.
Zit deze week in bonus als je ah premium hebt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:52 schreef miro86 het volgende:
Gemalen Lavazza halen we in de aanbieding, komt niet vaak voor maar je komt het tegen voor 1+1 gratis.
Toch kun je daar beter natuurazijn voor gebruiken. Dat heeft hetzelfde effect op hetgeen je was, is een stuk goedkoper, en laat minder vet achter in je leidingen. Sterker nog, het ontkalkt en maakt schoon, dus is goed voor je machine.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:45 schreef Rene het volgende:
[..]
Wij alleen bij beddengoed en laatst bij gordijnen. Maar verder idd niet.
Ligt eraan vaak heb je 5 soorten groenten nodig. Ik moet daarvan dan altijd 3/4 weg gooien omdat ik voor mijn eentje kook. Voorgesneden is dan goedkoper en makkelijker.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:41 schreef loveli het volgende:
Groente zelf snijden vs voorgesneden maakt ook veel uit. Gemak kost geld.
Ik vind die zakjes voorgesneden helemaal niet fijn. Er zit dan een combinatie van groente in die ik helemaal niet wil gebruiken. Als er ui en/of prei in zit, is dat ook meteen meer dan ruim vertegenwoordig, want goedkoop.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ligt eraan vaak heb je 5 soorten groenten nodig. Ik moet daarvan dan altijd 3/4 weg gooien omdat ik voor mijn eentje kook. Voorgesneden is dan goedkoper en makkelijker.
Waar heb je dan precies 5 soorten groenten voor nodig?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ligt eraan vaak heb je 5 soorten groenten nodig. Ik moet daarvan dan altijd 3/4 weg gooien omdat ik voor mijn eentje kook. Voorgesneden is dan goedkoper en makkelijker.
Dit dus. Sowieso zijn shampoo en dergelijke veel goedkoper in Duitsland. Dat spul koop ik dan ook in bulk in bij amazon.de. Zo heb ik voor 3 jaar aan pods, mondspoelmiddel en tandpasta.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
4. Die app heb ik ook. Werkelijk nooit hebben ze wat, altijd alles uitverkocht
8. Toiletpapier altijd in BULK kopen via Amazon etc. Kost wat, maar je hebt meteen 3 jaar voorraad ofzo. Dan is het pas echt goedkoop. Zo heb ik Zwitsal billendoekjes gekocht, maar dan 3.000 stuksDan hou je geld in je zak. Die aanbiedingen met 1-2 pakken daar haal je amper voordeel uit.
Ik doe juist een zeker budget vaststellen inclusief alles. Dus ook afhaal, uit eten etc. Mijn ervaring was dan dat je dacht - lekker goedkoop uit deze maand met de boodschappen - maar dan bleek uit de credit card afschriften dat de restaurants etc het weer ophief.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:59 schreef Donna het volgende:
Ik probeer voor 2 volwassenen en 2 kinderen onder de ¤600* te blijven. Daar zit echt alles in, ook luiers, behalve afhaal.
*per maand, haha.
Ik heb wel een budget voor afhaal hoor, maar dat is een los budget naast het boodschappen budget. Net als een budget voor cadeautjes, kleding etc.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doe juist een zeker budget vaststellen inclusief alles. Dus ook afhaal, uit eten etc. Mijn ervaring was dan dat je dacht - lekker goedkoop uit deze maand met de boodschappen - maar dan bleek uit de credit card afschriften dat de restaurants etc het weer ophief.
Ons maandbudget met boodschappen uit eten en huishoudelijke vlijt cadeautjes en tanken was altijd 1000 euro. Is niet meer realistischquote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doe juist een zeker budget vaststellen inclusief alles. Dus ook afhaal, uit eten etc. Mijn ervaring was dan dat je dacht - lekker goedkoop uit deze maand met de boodschappen - maar dan bleek uit de credit card afschriften dat de restaurants etc het weer ophief.
Die doet het bij mij beter dan de dreft die ik nu heb.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die vind ik erg tegenvallen. W5 (Lidl) is wel prima, maar kan vaatwasser afhankelijk zijn natuurlijk.
Een lasagne of een curry bv.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar heb je dan precies 5 soorten groenten voor nodig?
Ik haal gewoon losse groenten in de juiste hoeveelheden bij de groenteman. En daar hebben groenten ook niet zo'n eenheidsformaat en kun je bijv. makkelijk een klein uitgevallen courgette halen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een lasagne of een curry bv.
Ik kook altijd al voor 2x maar losse groenten zijn voor mij duurder dan zo'n pakket.
Voor 400 gram groente betaal je iets van ¤2 bij de Aldi en daar haal ik net een paprika en een ui voor.
Op zich herkenbaar, maar toch vooral gemak en variatie. Er zitten vaak groenten in die afzonderlijk best wel even goed blijven. Prei, paprika, kool, ui zijn allemaal dingen die niet binnen een paar dagen bederven als je wat je nodig hebt eraf hebt gesneden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die zijn niet gratis, je betaalt ze met jouw data. En die data mogen zij met derden delen. Ik gebruik die functie dus niet, en hou mijn uitgaven bij in een excelsheet. En dat werkt voor mij prima.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Folder app downloaden en favorieten aanmaken
Bankrekening bij SNS daar zit GRATIS huishoudboekje bij
Hoef je maar een keer aan te geven wat het is en de rest gaat vanzelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |