En die is?quote:Op zondag 20 februari 2022 20:27 schreef PoesInDoos het volgende:
Recordverwerking; 12.00 getest en net een minuut geleden de uitslag
Doe eens een gekke gokquote:
Dat is waar ja. Positief dus, die van zoon is nog niet binnen (andere locatie)quote:
Vervelend hilliebillie. Hopelijk is het iets dat makkelijk te fixen is. En wordt het vandaag snel droger.quote:Op maandag 21 februari 2022 05:05 schreef hilliebillie het volgende:
@:poesindoos dat is inderdaad een snelle uitslag. Hopelijk zijn jullie niet te ziek er van!
Ik zag vanmiddag hier bij de teststraat dat het ook heul rustig was. Dat zal wel meespelen als dat overal zo is.
Poeh, onstuimig weer hier weer vannacht.. slaap de hele nacht al slecht van de wind, onweer en hagel.
Nu net toch maar een keer naar het toilet en zie ik dat het lekt vanaf het plafond in de badkamer. (Dacht eerst dat ik een wildplasser had gehad vannacht die het toilet niet gevonden had 😴
Maar het komt echt op 2à3 plekken vanaf boven gedrupt. Ik kan nu ook nog niet vinden waar het vandaan komt. Op zolder is niks te zien en buiten is het te donker om het dak goed te kunnen zien maar lijkt alles toch ook gewoon goed te liggen.
Straks maar even op onderzoek uit, maar baal wel een beetje. Maar goed gelukkig had ik de was nog niet in de machine gedaan gisteravond en heb ik de handdoeken gewoon op de grond kunnen gooien..
Ja het is er vannacht echt hard uit gegaan! Hopelijk trekt de rivier snel weg.quote:Op maandag 21 februari 2022 08:18 schreef Leandra het volgende:
Och @:hilliebillie dat is ellendig
Ik heb nog steeds een trauma van lekkage
Hier hebben we weer een rivier achter het huis.. ik wist dat het gisteren hard, en veel regende, maar dit had ik niet verwacht
Het is de wadi die helemaal blank staat, het slootje ernaast is normaal nog geen meterquote:Op maandag 21 februari 2022 08:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja het is er vannacht echt hard uit gegaan! Hopelijk trekt de rivier snel weg.
Is dat in een wadi die rivier of een stuk nog braakliggend terrein waar het dan over loopt?
Is het een regulier gesprek, net als alle andere ouders ergens in deze tijd gesprek hebben? Of is er gezegd: “we moeten eens praten.” Hopelijk het eerste!quote:Op maandag 21 februari 2022 09:03 schreef PKM het volgende:
Vervelend hoor @:hilliebillie , hopelijk eenmalig.
Met wegbrengen zag ik kleuter zes kinderen in hun nek/gezicht frunnikken en toen moest de les nog gaan beginnen.![]()
Morgen heb ik het 10-minuten gesprek, zie er best tegenop met dit stomme gedrag.
Is dat ibuprofen? Mijn vriend had ergens opgevangen dat ibuprofen de corona klachten versterkt. We hebben dat toen op Google opgezocht en dat lijkt idd zo te zijn. Zag dat niet zitten, dus wij hebben het maar bij paracetamol gelaten.quote:Op maandag 21 februari 2022 09:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Thanks hillie, ik ben er helaas wel goed ziek van. Gisteren ging het weer even en vannacht geen oog dicht gedaan. Zal de huisarts zo even bellen voor ibu-granulaat, dat had een net-genezen vriendin al door de brievenbus gegooid![]()
Kind kreeg vannacht zijn positieve uitslag.
Mijn bff kwam gisteren met cadeautjes aanzetten, die had ook zo te doen met mijn zoon![]()
Hij vermaakt zich de komende week gelukkig wel, lekker veel gamen.
Gek, ik hoor veel positieve verhalenquote:Op maandag 21 februari 2022 09:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Is dat ibuprofen? Mijn vriend had ergens opgevangen dat ibuprofen de corona klachten versterkt. We hebben dat toen op Google opgezocht en dat lijkt idd zo te zijn. Zag dat niet zitten, dus wij hebben het maar bij paracetamol gelaten.
Mijn klachten zijn bijna weer helemaal over.
Oh en dreumes heeft nu ook waterpokken en beduidend meer ongemak en jeuk dan de oudste. Sneu.
Nee is niet te privé hoor.quote:Op maandag 21 februari 2022 09:08 schreef Malteser het volgende:
[..]
Is het een regulier gesprek, net als alle andere ouders ergens in deze tijd gesprek hebben? Of is er gezegd: “we moeten eens praten.” Hopelijk het eerste!
En moet hij gewoon enorm wennen aan school en alles wat daarbij komt kijken? Of struggelen jullie thuis ook?
Sla mijn vragen gerust over als ze te privé zijn maar ik lees vaker tussen de regels door dat je bezorgd bent om zijn gedrag.
Wat balen dat je er zo ziek van bentquote:Op maandag 21 februari 2022 09:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Thanks hillie, ik ben er helaas wel goed ziek van. Gisteren ging het weer even en vannacht geen oog dicht gedaan. Zal de huisarts zo even bellen voor ibu-granulaat, dat had een net-genezen vriendin al door de brievenbus gegooid![]()
Kind kreeg vannacht zijn positieve uitslag.
Mijn bff kwam gisteren met cadeautjes aanzetten, die had ook zo te doen met mijn zoon![]()
Hij vermaakt zich de komende week gelukkig wel, lekker veel gamen.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 februari 2022 09:41 schreef exode het volgende:
Wat een waardeloos klote weer zeg.
Vannacht hoorden we een hoop kettingzagen, dus er ging genoeg niet goed. Je ziet ook echt overal in het dorp de gevolgen van de stormen. Je kan genoeg brandhout sprokkelen zeg maar.
En B is jarig, nu echt 8 jaar. Vandaag trakteren bij de invaljuf, hij was helemaal zenuwachtig.
Mijn weerstand was sowieso enorm ruk, minstens 5x goed verkouden geweest in 2021, de één na het andere virus had ik te pakken.quote:Op maandag 21 februari 2022 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat balen dat je er zo ziek van bent
Beterschap
Ja absoluut! Ik heb ze nu ook weer genomen, maar toen ik volop in de klachten zat durfde ik het niet. Nu lees ik trouwens op andere sites dat er helemaal geen bewijs was. Thanks onduidelijkheid op thuisarts.nlquote:Op maandag 21 februari 2022 09:42 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Gek, ik hoor veel positieve verhalenDe assistente net aan de telefoon ook. Maar goed, het werkt bij mij en iedereen is anders
Herkenbaar, ik heb ook tig keer bij de teststraat gezeten, maar iedere keer was het geen Corona.quote:Op maandag 21 februari 2022 09:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Mijn weerstand was sowieso enorm ruk, minstens 5x goed verkouden geweest in 2021, de één na het andere virus had ik te pakken.
Geeft nietsquote:Op maandag 21 februari 2022 09:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja absoluut! Ik heb ze nu ook weer genomen, maar toen ik volop in de klachten zat durfde ik het niet. Nu lees ik trouwens op andere sites dat er helemaal geen bewijs was. Thanks onduidelijkheid op thuisarts.nl
Ik was eind november nog zo pissig dat ik zo ziek was zonder goede redenquote:Op maandag 21 februari 2022 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb ook tig keer bij de teststraat gezeten, maar iedere keer was het geen Corona.
quote:Op maandag 21 februari 2022 09:59 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik was eind november nog zo pissig dat ik zo ziek was zonder goede redenNu vervloek ik mezelf wel een beetje
Wat fijn PKM!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:19 schreef PKM het volgende:
Mijn man heeft ook een langlopende strijd met Boevekat. Laatst was hij toch ook weer in de tuin. Nou heeft mijn man de camera verhangen om te kijken waar het beestje de schutting over komt.
Kleuter had ineens toch weer een goede dag op school.![]()
Laatste deeltje was hij wel wat hangerig en heeft lekker met de juf geknuffeld. Hij is duidelijk moe, maar nog niet helemaal op.![]()
Heb zelf ook een heerlijke ochtend gehad.
Check.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:56 schreef vencodark het volgende:
Nog meer mensen die de herfst en winter tering lang vinden duren?
Wat niet is kan nog komen, vorig jaar in april nogquote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:13 schreef trui het volgende:
Ik ben ook wel toe aan lente, maar heb aan de andere kant het gevoel dat we helemaal geen echte winter gehad hebben. Nul sneeuw!
ik ben nog een fervent filterkoffie-fan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:19 schreef Leandra het volgende:
Vandaag het boodschappenpakket van de postcodeloterij ontvangen, is er hier iemand die nog (of weer) filterkoffie zet?
Er zit een pak Ethiopische koffie bij.
Is Boevekat je eigen geniale woordspeling of een autocorrect van buurkat? Ik hoop op optie 1!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:19 schreef PKM het volgende:
Mijn man heeft ook een langlopende strijd met Boevekat. Laatst was hij toch ook weer in de tuin. Nou heeft mijn man de camera verhangen om te kijken waar het beestje de schutting over komt.
Kleuter had ineens toch weer een goede dag op school.![]()
Laatste deeltje was hij wel wat hangerig en heeft lekker met de juf geknuffeld. Hij is duidelijk moe, maar nog niet helemaal op.![]()
Heb zelf ook een heerlijke ochtend gehad.
Nou dit. Hoor kun je nou zeggen dat de winter eeuwig duurt terwijl er helemaal geen winter is geweestquote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:13 schreef trui het volgende:
Ik ben ook wel toe aan lente, maar heb aan de andere kant het gevoel dat we helemaal geen echte winter gehad hebben. Nul sneeuw!
Want sneeuw is winter?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou dit. Hoor kun je nou zeggen dat de winter eeuwig duurt terwijl er helemaal geen winter is geweest
Paar dagen vorst en dat was het.
En sneeuw en ijs of niet, het zijn gewoon donkere maanden. Weinig zon. Veel regen en wind. En dat is wel al een hele tijd gaande.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:37 schreef trui het volgende:
ik vind een winter zonder sneeuw en ijs niet echt een winter, nee. Het is echt een zachte winter geweest over het algemeen, zo heel herfstachtig is het zelfs ook niet eens geweest. Maar ik snap dat het nu na een aantal herfstachtige dagen al snel wel zo voelt, en ook omdat we om andere redenen weinig leuks hebben kunnen doen met z'n allen.
En de google memory van een week ervoor was met een sneeuwpop zeker, toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:17 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg een google memory van 21 februari 2021 en toen lag de baby zonder jas op de trampoline en mijn dochter zonder jas sprong er omheen. De lente zal vast niet lang meer duren
Eeuwigdurende herfst tegenwoordig inderdaad... want de zomer van 2021 was nou ook niet echt heel zomers...quote:
Wat een verschil in één week! 😯🥶🥵
Dat heb ik elk jaar wel eigenlijk. Ik haat deze helft van het jaar, maar februari nog het meest omdat dat de meest eindeloze depressieve maand van het jaar is. En dat met maar 28 of 29 dagen. Best knap eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:56 schreef vencodark het volgende:
Nog meer mensen die de herfst en winter tering lang vinden duren?
Ah neeeeequote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:33 schreef Clubsoda het volgende:
Theoretisch zou ik dus volgende week nog een weekje echte winter hebben, op een berg in de sneeuwmaar het kind zelftestte positief en nu staat alles op losse schroeven
Ik doe niet anders dan naar buiten kijken en wachten tot de schutting het begeeftquote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:23 schreef SQ het volgende:
Meisjes komopde zon schijnt bijna elke dag hoor! Moet alleen wel naar buiten kijken
En het is eind februari. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het nog maanden donker blijft.
Knap! Mijnus weigert de duikplank. Heeft alleen een C certificaat omdat ie de koprol ook doodeng vondquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:12 schreef LeSage het volgende:
Ik ben net trouwens even 10 jaar ouder geworden in een paar minuten. S. heeft nu nog geen jaar zwemles, met flink wat onderbrekingen. Hij ging laatst al eens van de lage duikplank, zonder drijfmiddelen. Vandaag vroegen ze of ze van de hoge duikplank af mochten van de meester. En hij sprong zonder te knipperen naar beneden![]()
Zó knap wat ze in de tussentijd geleerd hebben en hoe ze zonder angst in dat water liggen
Nee, voor Duitsland 3g en dat heeft hij en voor Zwitserland niets. Maar we gaan met mijn ouders, dat maakt het toch wat ingewikkeld.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik doe niet anders dan naar buiten kijken en wachten tot de schutting het begeeft![]()
Maar de zon is gestolen, gewoon weg, foetsie, met vakantie ofzo, of dood? maar hier issie niet![]()
@:Clubsoda, das gewoon kutHopelijk komt het goed. Moeten kids eigenlijk een negatieve test hebben bij naar buitenland gaan...?
Kutterdekut danquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:33 schreef Clubsoda het volgende:
@:Nijna, ik duim natuurlijk heel hard voor valsnegatief maar hij is best ziek, dus ik acht de kans klein.
Ik zou misschien wel gaanquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, voor Duitsland 3g en dat heeft hij en voor Zwitserland niets. Maar we gaan met mijn ouders, dat maakt het toch wat ingewikkeld.
@:Nijna, ik duim natuurlijk heel hard voor valspositief maar hij is best ziek, dus ik acht de kans klein.
Ik ben zelf letterlijk 1 keer in mijn leven van de hoge duikplank geweest, ben nooit een zwemliefhebber geweest als kind en heb nog nachtmerries van die verschrikkelijke haakquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Knap! Mijnus weigert de duikplank. Heeft alleen een C certificaat omdat ie de koprol ook doodeng vond
We zouden vrijdagmiddag vertrekken. Kind kan zondag uit quarantaine. Maar het ding is ook dat we met mijn ouders meerijden (kind en ik gaan met z'n tweeën). Dus dan zou ik het hele stuk alleen moeten rijden. En als hij mij nu aansteekt dan wordt het weer heel anders.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:45 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik zou misschien wel gaan![]()
Wanneer zou je vertrekken? En kun je daar misschien nog een dagje afstand houden als dat nog moet?
Ik ben ook geen zwemmert, en idd, die haak!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik ben zelf letterlijk 1 keer in mijn leven van de hoge duikplank geweest, ben nooit een zwemliefhebber geweest als kind en heb nog nachtmerries van die verschrikkelijke haak
Ah, op die manier. Dan is het stressen en afwachten. Zal duimen dat jullie C vrij weg kunnenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
We zouden vrijdagmiddag vertrekken. Kind kan zondag uit quarantaine. Maar het ding is ook dat we met mijn ouders meerijden (kind en ik gaan met z'n tweeën). Dus dan zou ik het hele stuk alleen moeten rijden. En als hij mij nu aansteekt dan wordt het weer heel anders.
Zondag (zo ver mogelijk) met de trein gaan en dan halen je ouders je ergens op?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
We zouden vrijdagmiddag vertrekken. Kind kan zondag uit quarantaine. Maar het ding is ook dat we met mijn ouders meerijden (kind en ik gaan met z'n tweeën). Dus dan zou ik het hele stuk alleen moeten rijden. En als hij mij nu aansteekt dan wordt het weer heel anders.
Ja, is een optie inderdaad. Als ik niet ziek wordquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:32 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zondag (zo ver mogelijk) met de trein gaan en dan halen je ouders je ergens op?
Oh man, dat is echt balen ja. Ik vind de tip van Cathmar wel een goeie. Ik hoop zo voor jullie dat er een oplossing te vinden is!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat vreselijk balenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Weinig zon klopt, maar veel regen en wind valt echt wel mee volgens mij. Wij wandelen vrijwel dagelijks, en ik heb me er regelmatig over verbaasd dat het zo vaak droog genoeg was om te gaan. Maar goed, als 't een tijdje van dat vieze weer is ben je er snel op uitgekeken, dat heb ik ook. En ik ben ook echt wel toe aan de lente. (De zomer vond ik ook niet zoveel soeps afgelopen jaar.)quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En sneeuw en ijs of niet, het zijn gewoon donkere maanden. Weinig zon. Veel regen en wind. En dat is wel al een hele tijd gaande.
Zijn de energierekening en de factuur van de zonnepanelen nog over te zetten op naam van je verloofde?quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:09 schreef exode het volgende:
En bedankt voor alle felicitaties! 8 jaar die grote kerel, jaja, echt waar, de tijd gaat snel.
Hoe gaat het met jou Quoi? Corona helemaal onder controle nu? Wanneer moet je weer voor een chemo?
Ik bedacht me net ineens met die zonnepanelen, dan kan je BTW terugvragen en dat doet dat bedrijf meteen voor ons. MAAR de energie rekening staat op mijn naam en ik heb officieel nog steeds een eenmanszaak. Dus ik heb me net toch maar eens uitgeschreven uit de KvK. Dat gaat ook een hoop spam telefoontjes schelen denk ik. Ze maken er wel een heel ding van zeg, met stappenplannen en of je het wel zeker weet.
https://www.belastingdien(...)f-zonnepaneelhoudersquote:U meldt zich voor het eerst aan als ondernemer voor de btw. Bent u al ondernemer voor de btw? Bijvoorbeeld omdat u zzp'er bent? Dan kunt u zich niet opnieuw aanmelden. Lees hoe u de btw terugvraagt over zonnepanelen als u al ondernemer voor de btw bent.
Was u eerder ondernemer voor de btw maar hebt u uw registratie beëindigd? Dan moet de einddatum van uw registratie vóór de factuurdatum van de zonnepanelen liggen. Bel de BelastingTelefoon als uw registratie als ondernemer eindigde ná de factuurdatum van de zonnepanelen.
Oh wow, dank je wel. Nou, ik heb net uitgeschreven, even wachten dus tot de BD me ook heeft uitgeschreven. De zonnepanelen liggen vast voorlopig nog niet. Dus de factuur duurt nog wel even.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:18 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben vorige week de BTW van de zonnepanelen terug gekregen. Ging allemaal heel makkelijk, hoefde er zelf amper iets voor te doen.
@:exode heb je dit gezien?
[..]
https://www.belastingdien(...)f-zonnepaneelhouders
Er is nog geen factuur, alleen 2 offertes en we moeten nog beslissen over de zonnepanelen aan de voorkant. De gemeente heeft akkoord gegeven op de panelen aan de voorkant, dat was nog even spannend. Ons huisje valt echt net buiten het dorpsaanzicht gebied.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn de energierekening en de factuur van de zonnepanelen nog over te zetten op naam van je verloofde?
Want ik weet niet hoe het met zo'n recente uitschrijving werkt.
Ik kon het hier wel zo aanpassen, energierekening stond op mijn naam maar ik zat van de zonnepanelen bij het oude huis nog in de KOR.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:22 schreef exode het volgende:
[..]
Er is nog geen factuur, alleen 2 offertes en we moeten nog beslissen over de zonnepanelen aan de voorkant. De gemeente heeft akkoord gegeven op de panelen aan de voorkant, dat was nog even spannend. Ons huisje valt echt net buiten het dorpsaanzicht gebied.
Verloofde wil er alleen nog even over nadenken.
De energierekening kan online iig niet van naam gewijzigd worden. Ik zal Eneco eens bellen.
Ik was gewoon moe van het dansen. Heerlijk. Na 8 liedjes werd de muziek toch maar afgezet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:52 schreef amaranta het volgende:
Carnavalsmuziek buiten de kroeg om is echt een no-Go. Ik vind het in de kroeg al niet om aan te horen. Maar kan het dan nog enigszins gedogen.
Stonden de buren naar binnen te kijken?quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:19 schreef exode het volgende:
[..]
Ik was gewoon moe van het dansen. Heerlijk. Na 8 liedjes werd de muziek toch maar afgezet.
In mijn eentje? Nee joh, wij hebben 2 kinderen die gek zijn op dansen. Het soort muziek interesseert ze ook echt niets. Die gingen uit hun dak. B gaat altijd als eerst naar beneden 's ochtends en dan zegt ie eerst 'Eej Google zet alle lampen aan' en vervolgens 'Eeej Google zet Spotify lijst van B aan'. Die lijst heeft hij zelf samengesteld en dat varieert van Schnappie tot Armin.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Stonden de buren naar binnen te kijken?
Polonaise in je eentje?
De kinderen hadden wellicht op school/opvang geweest.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:22 schreef exode het volgende:
[..]
In mijn eentje? Nee joh, wij hebben 2 kinderen die gek zijn op dansen. Het soort muziek interesseert ze ook echt niets. Die gingen uit hun dak. B gaat altijd als eerst naar beneden 's ochtends en dan zegt ie eerst 'Eej Google zet alle lampen aan' en vervolgens 'Eeej Google zet Spotify lijst van B aan'. Die lijst heeft hij zelf samengesteld en dat varieert van Schnappie tot Armin.
Komend weekend zitten we dus in een huisje, dan gaat onze Bluetooth muziekbox ook mee. Carnaval in Zeeland!
De WOZ loopt ook een jaar achter hè, tenminste bij jullie, bij ons wordt de toestand per 1 januari dit jaar gehanteerd, want nieuwbouw.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:59 schreef exode het volgende:
De WOZ waarde komt hier bij lange na niet in de buurt van de taxatiewaarde dus die laten we zo.
Ik deed even een proefberekening van gas en electriciteit bij meerdere aanbieders maar daar word je niet blij van he?! Ons contract loopt halverwege april af dus we moeten wel.
Ja, we zagen dat natuurlijk aankomen, maar het deed toch even pijn zeg maar. We wachten nog wel want het hoeft nog niet, dus Poetin houd je even gedeisd ja!
I know, maar de WOZ waarde is nog steeds lager dan de gataxeerde waarde van 5 jaar geleden. Dat is best vreemd lijkt mij.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
De WOZ loopt ook een jaar achter hè, tenminste bij jullie, bij ons wordt de toestand per 1 januari dit jaar gehanteerd, want nieuwbouw.
Ben benieuwd of de WOZ volgend jaar dan weer hetzelfde is, want dan is de peildatum weer 1 januari dit jaar.
Misschien al wel zichtbaar op wozwaardeloket? Die van ons ook nog niet trouwens.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:47 schreef arvensis het volgende:
Hier nog geen aanslag binnen.
Ontzettend vervelend trouwens dat hij hier alleen te zien is via mans DigID.Ik regel alles, ik wil alles ontvangen.
+1!!quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:47 schreef arvensis het volgende:
Ontzettend vervelend trouwens dat hij hier alleen te zien is via mans DigID.Ik regel alles, ik wil alles ontvangen.
Wij hebben een soortgelijke situatie. Het lijkt bij ons te komen doordat de aanbouw van de buren wel geregistreerd is en de onze niet. De buren lieten tijdens de bouw direct de aanbouw plaatsen, wij hebben het na oplevering zelf gedaan. Daardoor staat de aanbouw niet op de tekening van het kadaster. Het is puur een aanname dat dat het verschil maakt, maar ik zou niets anders kunnen bedenken. Wij wonen op het hoekhuis van het rijtje, dus die zou standaard sowieso al hoger ingeschat moeten worden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:00 schreef Nijna het volgende:
Bij dat wozwaardeloket zie ik dat de woz waarde van de buren (zelfde huis alleen spiegelbeeld, zelfde oppervlakte) 20k. hoger is dan die van ons... nou ja, mooi voordeliger voor ons dan.
Ze stonden hier pas al in de tuin om te controleren of er nog aanbouwen en bijgebouwen waren die niet bekend warenquote:Op woensdag 23 februari 2022 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wij hebben een soortgelijke situatie. Het lijkt bij ons te komen doordat de aanbouw van de buren wel geregistreerd is en de onze niet. De buren lieten tijdens de bouw direct de aanbouw plaatsen, wij hebben het na oplevering zelf gedaan. Daardoor staat de aanbouw niet op de tekening van het kadaster. Het is puur een aanname dat dat het verschil maakt, maar ik zou niets anders kunnen bedenken. Wij wonen op het hoekhuis van het rijtje, dus die zou standaard sowieso al hoger ingeschat moeten worden.
En anders controleren ze het met recente luchtfoto’s.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze stonden hier pas al in de tuin om te controleren of er nog aanbouwen en bijgebouwen waren die niet bekend waren
Keurig met een briefje van de gemeente, maar wel hebben zelfs nog geen tuinhuisje neer laten zetten, dus bij ons is alles nog volgens de aanvraag omgevingsvergunning.
Als een van de weinigen trouwens, maar dat zal vooral zijn omdat de rest er langer woont.
Het is ook niet per se een objectieve ervaring, héquote:Op woensdag 23 februari 2022 09:08 schreef trui het volgende:
[..]
Weinig zon klopt, maar veel regen en wind valt echt wel mee volgens mij. Wij wandelen vrijwel dagelijks, en ik heb me er regelmatig over verbaasd dat het zo vaak droog genoeg was om te gaan. Maar goed, als 't een tijdje van dat vieze weer is ben je er snel op uitgekeken, dat heb ik ook. En ik ben ook echt wel toe aan de lente. (De zomer vond ik ook niet zoveel soeps afgelopen jaar.)
Klopt, maar ik gok dat ze dit nog even wilden fixen voor de WOZquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:35 schreef arvensis het volgende:
[..]
En anders controleren ze het met recente luchtfoto’s.
Ik krijg alles omdat we tegelijkertijd ingeschreven zijn op dit adres en ik de oudste benquote:Op woensdag 23 februari 2022 16:47 schreef arvensis het volgende:
Mijn eigen DigiD onthouden is al lastig genoegquote:
Het blijft voor mij ook een terugkomende irritatie… Gisteren wilde ik iets weten over een declaratie bij zorgverzekering, die kan ik dus zelf niet inzien want ik ben niet de hoofdverzekerde. Daar vind ik ook wel iets van, eigenlijkquote:Op woensdag 23 februari 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:
Wij weten elkaars DigiD niet eens.
En het heeft imho niets met "gedoe over maken" te maken, het is ronduit bizar dat je ergens hoofdelijk voor aansprakelijk kunt zijn maar er geen inzage in hebt, ongeacht wie hem krijgt.
Maar in ons geval doe ik de administratie en ben ik toevallig een paar weken ouder, dus dat zou sowieso goed moeten gaan, behalve in de Bible-belt, waar de man de aanslag gemeentelijke belastingen krijgt, tenzij je dat laat aanpassen, maar ook dan krijgt maar een van beiden de aanslag en heeft de ander er nog steeds geen inzage in.
Onze buren hebben wel achter in de tuin een overkapping over de volledige breedte (niks fancies hoor tuinhuisje, houthok en een stukje om te zitten), maar ik verwacht eigenlijk niet dat daar het verschil vandaan komt. Wij hebben een klein tuinhuisje.quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wij hebben een soortgelijke situatie. Het lijkt bij ons te komen doordat de aanbouw van de buren wel geregistreerd is en de onze niet. De buren lieten tijdens de bouw direct de aanbouw plaatsen, wij hebben het na oplevering zelf gedaan. Daardoor staat de aanbouw niet op de tekening van het kadaster. Het is puur een aanname dat dat het verschil maakt, maar ik zou niets anders kunnen bedenken. Wij wonen op het hoekhuis van het rijtje, dus die zou standaard sowieso al hoger ingeschat moeten worden.
Wat gek, wij zijn samen verzekerd omdat ik leuke korting krijg via mijn werkgever en ik kan alles apart aan- en uitzetten. Zo heeft verloofde dit jaar geen verhoogd eigen risico. Ook de aanvullende modules konden we per persoon aanpassen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Onze buren hebben wel achter in de tuin een overkapping over de volledige breedte (niks fancies hoor tuinhuisje, houthok en een stukje om te zitten), maar ik verwacht eigenlijk niet dat daar het verschil vandaan komt. Wij hebben een klein tuinhuisje.
Dat van de aanbouw weet ik niet. Ik weet niet wat de oude bewoners gedaan hebben daarmee, volgens die website hebben we wel allebei zelfde hoeveelheid woonoppervlak. Ik weet dat het er bij ons huis later is bijgebouwd, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat dat bij het buurhuis hetzelfde is. Het waren vrienden van elkaar, de oude bewoners.
Mijn man en ik zijn apart verzekerd, want dan hoefde maar 1 van ons aanvullend verzekerd om voor de kinderen de beugels vergoed te krijgen. Raadden ze zelf aan bij de verzekering.
Dus ik ben aanvullend en de kinderen staan bij mij op de polis. Dus ik kan gewoon mijn eigen dingen inzien.
Je weet in welke hoek die zitten en door wie ze geïndoctrineerd worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:48 schreef exode het volgende:
Vanochtend vloeken, wifi lag eruit. Alles uit en aan, van alles geprobeerd. Bel ik naar mijn collega's, zijn er werkzaamheden. Aangekondigd. Ik had gewoon een mail erover gekregen. Oeps.
En alles doet het inmiddels alweer, ipv pas om 10 uur.
En ik probeer het nieuws over Rusland wat te negeren, maar ben wel weer verbaasd over alle vrijheid blijheid gekkies die Nederland een dictatuur noemen, die nu Poetin adoreren.
Dat idd ook, en dat de zorgverzekeraar dan als "oplossing" aandraagt dat jij hoofdverzekerde wordt... iets wat het probleem niet oplost maar verplaatst.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het blijft voor mij ook een terugkomende irritatie… Gisteren wilde ik iets weten over een declaratie bij zorgverzekering, die kan ik dus zelf niet inzien want ik ben niet de hoofdverzekerde. Daar vind ik ook wel iets van, eigenlijk
Wel grappig, ik kon gister voor het eerst (nieuwe verzekering) niet de details zien van een declaratie van Mrs V. Ik ben wel hoofdverzekerde, maar details kan alleen de persoon zelf zien. Ik zat echtquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het blijft voor mij ook een terugkomende irritatie… Gisteren wilde ik iets weten over een declaratie bij zorgverzekering, die kan ik dus zelf niet inzien want ik ben niet de hoofdverzekerde. Daar vind ik ook wel iets van, eigenlijk
Huh?quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Nijna het volgende:
Mijn man en ik zijn apart verzekerd, want dan hoefde maar 1 van ons aanvullend verzekerd om voor de kinderen de beugels vergoed te krijgen. Raadden ze zelf aan bij de verzekering.
Dus ik ben aanvullend en de kinderen staan bij mij op de polis. Dus ik kan gewoon mijn eigen dingen inzien.
Nou ja, daar heb ik bij een volwassene dan weer geen probleem mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel grappig, ik kon gister voor het eerst (nieuwe verzekering) niet de details zien van een declaratie van Mrs V. Ik ben wel hoofdverzekerde, maar details kan alleen de persoon zelf zien. Ik zat echt![]()
![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor ons de doorslag gaf om zonnepanelen te overwegen en verder door te gaan met isoleren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet in welke hoek die zitten en door wie ze geïndoctrineerd worden.
Het zijn er niet zoveel, ze maken alleen een hoop herrie.
Ik vind het zorgwekkender dat we nog zoveel Russisch gas gebruiken.
Kunnen we wel stoer sancties opleggen, maar zolang dat gas hierheen komt zullen we dat gewoon braaf betalen, hoezo sancties? We zijn al afhankelijk.
Het doet uiteindelijk ook ons pijn in de portemonnee. Da's de ellende aan oorlog, er zijn alleen verliezers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef exode het volgende:
Pak ze waar het pijn doet: in hun portomonee.
We gaan een vermogen betalen aan gas en benzine.....dat gaat pijn doen, vooral bij de mensen die al amper rondkomen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het doet uiteindelijk ook ons pijn in de portemonnee. Da's de ellende aan oorlog, er zijn alleen verliezers.
Het is een trieste dag.
Dan moet je hamster maze zoeken denk ik. Banaan vindt het ook hilarisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Random zoekvraag:
Simon had van de week op 2 dagen een invaljuf vanwege ziekte. Hij had met de klas filmpjes gekeken over een witte hamster, die Sneeuwvlokje heet. De hamster ging door allerlei buizen of iets dergelijks. Meer omschrijving kreeg ik er niet uit. Ik heb al flink zitten zoeken online, maar kan niets vinden. Iemand enig idee?
Hij vond het zulke leuke filmpjes, dat we ze thuis ook eens zouden willen opzoeken
Nee het is niet erg, logisch zelfs, maar voorheen kreeg ik alle details (en zij idd niks).quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, daar heb ik bij een volwassene dan weer geen probleem mee.
Hier is de gemeente juist kleiner gaan rekenen (alleen het vloeroppervlak met meer dan 1.50m hoogte), dus ons huis is daarmee in het wozwaardeloket 32m² kleiner geworden, grappig genoeg is dat ook bijna de oppervlakte van de garage.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef arvensis het volgende:
WOZ-waarde is ook hier bekend. 18k meer. Alleen staat er in het WOZwaardeloket een verkeerd vloeroppervlakte - maar liefst 35m2 groter dan we hebben. Daar ga ik tegen in bezwaar.
Was gelukkig maar iets van 2 euro. MAar indd duurkoop. Al denk ik dat meneer een Guccikoord ook zo door heeft.quote:
Ik kreeg hier de indruk dat dat niet kon, maakt verder ook niet uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Huh?
Wij hebben jaren op dezelfde polis verschillende aanvullingen gehad. En bij de een wel ER afgekocht en bij de ander niet.
Dat is snel! Toen we Senna net hadden had ik een duur speeltje gekocht van kong wat oersterk zou zijn, was binnen een uur al gesloopt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:44 schreef amaranta het volgende:
Ik kocht een speeltje voor de hond… waren 20 schitterende minuten
[ link | afbeelding ]
Iets vergelijkbaars heeft onze hond ook en daar doet ze wel lang mee. Ook Senna speelt dan met de losse eindjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef Phaidra het volgende:
Mijn zus had altijd dit soort speeltjes voor haar hond (kruising stefford bull terrier). Iets kleiner en een goedkopere versie, maar dit was het enige dat niet binnen een week (of dag) stuk was. Eenmaal doormidden speelde hij nog met de losse eindjes. Bleef echt lang goed!
Volgens de lokale dierenwinkel moet je van dat merk de zwarte kong extremenemen. De rode verkoopt hij niet eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat is snel! Toen we Senna net hadden had ik een duur speeltje gekocht van kong wat oersterk zou zijn, was binnen een uur al gesloopt.
Oiquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:06 schreef PKM het volgende:
Kleuter heeft al vier keer gespuugd vandaag.![]()
En om het feest compleet te maken, kattenkots. Ik weet dat het er is maar heb een slaper in de draagzak. Ik weet nu al dat ik er straks in ga staan.
Sterktequote:Op donderdag 24 februari 2022 15:06 schreef PKM het volgende:
En om het feest compleet te maken, kattenkots. Ik weet dat het er is maar heb een slaper in de draagzak. Ik weet nu al dat ik er straks in ga staan.
Haha dubbelop, dat zou zijn als je enmer met kots lek is. En het gebruiken van een lekke emmer, zo stom is niemand.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
OiSterkte met kleuter en succes met schoonmaken, lekker dubbelop
Och meis, dit is echt kutquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:28 schreef PKM het volgende:
[..]
Haha dubbelop, dat zou zijn als je enmer met kots lek is. En het gebruiken van een lekke emmer, zo stom is niemand.![]()
En die emmer die blijkbaar lek is, die ging ik net legen toen hij blijkbaar nog eens moest spugen. Dus naast dat de bank onder zat, lag er een dubbel druppelspoor. 'Gelukkig' eet hij niet en stonk het dus niet zo.
Fijn dat je afweercellen het prima doenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef Quoi het volgende:
Sterkte @:PKM kots is blugh
Aardig opgeknapt hier, behalve dus een kriebelhoest from hell. Een echt covid-restverschijnsel, aldus mijn oncoloog. Verder doen alle afweercellen en zulks het gewoon goed in mijn crappy lijf. Ik mag morgen dus weer aan het infuus.
Vanavond nog even uit eten met een paar meiden. Om die reden rust ik vanmiddag alvast uit en doe ik ongegeneerd een seizoen Jane the Virgin achter elkaar#aanrader
Jaaaaa, dat was hem inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:00 schreef PKM het volgende:
[..]
Dan moet je hamster maze zoeken denk ik. Banaan vindt het ook hilarisch.
Heb je een zandbak? Strooi er wat zandbak zand overheen. Kun je het daarna zo opvegen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:06 schreef PKM het volgende:
Het gaat wel echt de goede kant op hoor. Ze draait in het gezinsleven bijna volledig mee. Ze is ook steeds meer zichzelf inclusief flauwe grapjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:57 schreef Quoi het volgende:
Wat heftig allemaal @:exode
Begrijp ik goed dat jullie nog de uitslag van de scan krijgen, of heb ik een stapje gemist?
Even langs werk gaan vind ik wel echt heel knap!
Hopelijk vandaag minder kots enzoquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:28 schreef PKM het volgende:
[..]
Haha dubbelop, dat zou zijn als je enmer met kots lek is. En het gebruiken van een lekke emmer, zo stom is niemand.![]()
En die emmer die blijkbaar lek is, die ging ik net legen toen hij blijkbaar nog eens moest spugen. Dus naast dat de bank onder zat, lag er een dubbel druppelspoor. 'Gelukkig' eet hij niet en stonk het dus niet zo.
Hier ook een hit, vooral de "gevangenis" variantenquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:00 schreef PKM het volgende:
[..]
Dan moet je hamster maze zoeken denk ik. Banaan vindt het ook hilarisch.
Gezellig samen uitje gedaan dus. Leuk!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:49 schreef Leandra het volgende:
Ik zit totaal afgedraaid in een hotel in de buurt van de Efteling.
Gisteren heen gereden, vandaag Efteling, morgen weer naar huis.
N was druk druk druk met werk dus alleen met Soneal op stap, ook gezellig.
Jeugdjournaal doet in het weekend een weekoverzicht. Dat een idee?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef Amsel het volgende:
We zijn net terug van een paar dagen Beekse Bergen. De kinderen willen er gaan wonenWe hadden ook geheim gehouden wat we gingen doen totdat we aankwamen, groot succes
Maandag weer naar school. Nadenken over hoe we de oudste gaan vertellen over de situatie in Oekraïne. Meestal schermen we haar af voor het nieuws, ze trekt zich dat veel te veel aan, maar met klasgenoten die wel Jeugdjournaal kijken ontkomen we er denk ik niet aan.
Heel veel plezier!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Gezellig samen uitje gedaan dus. Leuk!
Wij zijn aangekomen bij Disney en gaan nu eten. Morgen vroeg op, ontbijten en inchecken in hotel 2.
Er is een blotevoetenpad in Brunssum, een tof science-museum in Kerkrade, het Drielandenpunt is leuk om te bezoeken (labyrint, grote speeltuin, uitkijktoren).quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een paar dagen (4-5 daagjes ofzo) weg naar Limburg met een kind van 4j6m?
Ik ben aan het kijken voor eind mei, maar er is zoveel, dat is eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.
Een bezoek aan Gaia Zoo zou leuk zijn, maar weet niet of de omgeving Kerkrade verder leuk is.
Ja hoor, blotenvoetenpad in Brunssum, je bent zo bij het sprookjesbos in Valkenburg. Gaia is mooi, sprelhel de jumpxl in de buurt. Mooi gebied om te wandelen in erensteinquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een paar dagen (4-5 daagjes ofzo) weg naar Limburg met een kind van 4j6m?
Ik ben aan het kijken voor eind mei, maar er is zoveel, dat is eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.
Een bezoek aan Gaia Zoo zou leuk zijn, maar weet niet of de omgeving Kerkrade verder leuk is.
Thnx!!quote:
Veel plezier.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
Thnx!!
Strakblauwe lucht, wel druk, maar al heel wat attracties kunnen doen [ afbeelding ]
Foto uit een folderquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
Thnx!!
Strakblauwe lucht, wel druk, maar al heel wat attracties kunnen doen [ afbeelding ]
Yep klopt. Misschien gaat de mondkapjes plicht er maandag af.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Veel plezier.![]()
Klopt het dat je vanaf 6 jaar nog steeds een mondkapje op moet?
Thnx!! Zo met die blauwe lucht lijkt bijna elke foto uit een folder te komen.quote:
Zou chill zijn. We wachten nog met Disney omdat we die plicht vanaf 6 jaar niet zien zitten. Thx voor de info. Ik hou het in de gaten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 15:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Yep klopt. Misschien gaat de mondkapjes plicht er maandag af.
Snap ik. Het is te doen. Bijna niemand draagt m goed en er wordt weinig over gezegd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zou chill zijn. We wachten nog met Disney omdat we die plicht vanaf 6 jaar niet zien zitten. Thx voor de info. Ik hou het in de gaten.
Dat is dan anders dan de afgelopen 2 jaar, toen werden mensen die ze niet goed droegen er vaak op aangesproken, ik heb het iig meerdere keren gezien. Blijf je ook nog tot de 28e zelf?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Snap ik. Het is te doen. Bijna niemand draagt m goed en er wordt weinig over gezegd.
Ja vandaag was de 1e dag, morgen en maandag nog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is dan anders dan de afgelopen 2 jaar, toen werden mensen die ze niet goed droegen er vaak op aangesproken, ik heb het iig meerdere keren gezien. Blijf je ook nog tot de 28e zelf?
Wij hebben ook een strak blauwe lucht gehad in de Franse Alpen. Ik ben alweer verbranden zoon skiede zijn eerste afdalinkje al gelijk op volle kracht de piste af, zo de struiken en dikke sneeuw in. En de meiden waren vooral erg moe en jengelig, dus hopelijk morgen voor hen een betere dag op les.
Veel plezier LeSage! Geniet er van dat het weer kan!
Thanks! Het was zo onwerkelijk, maar ook zó vertrouwd, zoveel mensen samen, iedereen weer tegenkomen. Nu lekkere chillochtend zodat we straks weer op pad kunnen gaanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is dan anders dan de afgelopen 2 jaar, toen werden mensen die ze niet goed droegen er vaak op aangesproken, ik heb het iig meerdere keren gezien. Blijf je ook nog tot de 28e zelf?
Wij hebben ook een strak blauwe lucht gehad in de Franse Alpen. Ik ben alweer verbranden zoon skiede zijn eerste afdalinkje al gelijk op volle kracht de piste af, zo de struiken en dikke sneeuw in. En de meiden waren vooral erg moe en jengelig, dus hopelijk morgen voor hen een betere dag op les.
Veel plezier LeSage! Geniet er van dat het weer kan!
sterkte! Rot dat iedereen ook echt ziek is.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef PKM het volgende:
Ik heb mijn eerste positieve zelftest. Poffertje is ook 1 en al snot en is warm. Kan niet missen dat kleuter het ook heeft, met dat spugen vorige week.
Manlief heeft een tuurstreepje en keelpijn. Kat heeft niks.
Ondanks dat mijn nacht bagger was heb ik Poffertje toch maar in de draagzak.
Helaas gaan we vandaag dus niet naar de Japanner voor mijn verjaardag.
Hoop het ook maar het ziet er somber uit... Verschrikkelijk en onbegrijpelijk hoe 1 krankzinnige mafketel zoveel leed kan veroorzakenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik probeer die beelden toch maar niet teveel te kijken. Onvoorstelbaar wat een ellende..
Hoop dat ze op een of andere manier snel vrede sluiten, maar hoe dan...
Ik ook hoor, ik heb er ook echt gewoon geen zin in. Die randdebiel die de heleboel over de kling wil jagen.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:22 schreef BE het volgende:
Ik zit echt zo met mijn kop in ‘t zand…
Ik weet dat het echtechtecht is en dat het heel erg mis kan gaan. Maar ik kan (of wil?) me niet eens voorstellen wat er allemaal kan gebeuren. Ik kan daar niet bij… geen idee, het voelt toch wel als heel ver weg, wat natuurlijk bullshit is, maar als het echt mis gaat is er toch geen ontkomen aan, ofzo…
Nou ja dit dus. Ik kan mezelf helemaal gek maken van angst maar dat levert uiteindelijk ook helemaal niks op. Ik heb er nul invloed op. Als de bom valt, kan ik er echt niet voor wegrennen. Dus tsja, zeg het maar. Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk voor de mensen die hier door worden geraakt en ik keur het allemaal ontzettend af, maar angst en paniek, nee. Daar heeft niemand iets aan.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:22 schreef BE het volgende:
Ik zit echt zo met mijn kop in ‘t zand…
Ik weet dat het echtechtecht is en dat het heel erg mis kan gaan. Maar ik kan (of wil?) me niet eens voorstellen wat er allemaal kan gebeuren. Ik kan daar niet bij… geen idee, het voelt toch wel als heel ver weg, wat natuurlijk bullshit is, maar als het echt mis gaat is er toch geen ontkomen aan, ofzo…
Aan de ene kant voel ik die oppervlakkigheid wel, aan de andere kant zijn mensen in geval van nood gewoon welkom, het is niet zo dat als er een Oekraïns gezin moet worden opgevangen dat ik dan roep dat we geen ruimte hebben, we moeten even opruimen maar als ik moet helpen vind ik dat geen probleem.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:51 schreef BE het volgende:
Ik heb overigens ook geen oordeel over mensen die het wel op de voet volgen hoor, ik vraag me eigenlijk juist af of ik niet enorm oppervlakkig ben dat ik het niet doe.
Het is heel begrijpelijk dat je je ervoor af wilt sluiten. Mijn lief doet dat ook terwijl ik juist alles wil weten. (En dat ergert hem weer, dat ik er zo mee bezig ben.)quote:Op zondag 27 februari 2022 22:51 schreef BE het volgende:
Ik heb overigens ook geen oordeel over mensen die het wel op de voet volgen hoor, ik vraag me eigenlijk juist af of ik niet enorm oppervlakkig ben dat ik het niet doe.
Hier in huis precies andersom dus inmiddels volg ik het wel de hoofdlijnen want half/half is nog erger.quote:Op maandag 28 februari 2022 00:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is heel begrijpelijk dat je je ervoor af wilt sluiten. Mijn lief doet dat ook terwijl ik juist alles wil weten. (En dat ergert hem weer, dat ik er zo mee bezig ben.)
Ik weet niet of dat hypocriet is. Opvang in eigen regio indien mogelijk en Europa is in dit geval die regio.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:57 schreef Leandra het volgende:
En ja, het is vreselijk hypocriet van mezelf dat ik een Oekraïns gezin makkelijker in huis zou nemen dan een gezin uit een aantal andere oorlogen.
Sorry, het is niet anders.
Er is ook een heel leuk stoomtreintrjaject. Hebben wij ook gedaan rond die leeftijd! Meer info: https://www.miljoenenlijn.nl/informatie/. Blotevoetenpad is inderdaad ook leuk, mergelgrot in Valkenburg kan je ook met een treintje bezoeken (minder lopen = win op die leeftijd) en fossiele resten van een maiasaurus bekijken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat topic in NWS gaat echt heel snel inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik lees de reguliere sites: nos, rtl, nu en het nieuws staat aan. Geen socials want die heb ik niet. Soms kijk ik op fok maar daar gaat het me écht te snel![]()
Fijn, ga ik daar lezen want dat in NWS is echt niet bij te benenquote:Op maandag 28 februari 2022 09:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat topic in NWS gaat echt heel snel inderdaad.Daarom hebben we nu ook (tijdelijk, hopen we
) een apart subforum waar het tempo wat lager ligt en onderwerpen apart uitgediept kunnen worden:
Oorlog Oekraine-Rusland
Das idd lastig. Hebben we net corona gehad, krijgen ze dit voor de kiezenquote:Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:
In de auto gisteren vingen de kinderen wel het woord 'kernbom' op, toen het nieuws op de radio was. En gelijk "Wat is dat, een kernbom?" Toch best lastig om uit te leggen wat dat is, zonder dat ze gelijk bang worden. Het gesprek boog echter al snel af naar Japan en hun rol in WWII. Dus ik denk dat ze er voorlopig nog niet wakker van liggen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das idd lastig. Hebben we net corona gehad, krijgen ze dit voor de kiezen![]()
Die van mij zit gesupervastlijmt aan zn koptelefoon. Soms vangt ie een glimp op van de tv, zegt ie: das poekut en gaat weer verder met tiktok luisterkijken![]()
Echt hequote:
Leuk, gefeliciteerd!quote:Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef Phaidra het volgende:
Waar wel een heel leuke opsteker was: de oudste had zijn eerste turnwedstrijd sinds alle covid-gedoe en eindigde op de tweede plek. Dat blije trotse snoetje
![]()
![]()
.
Leuk!quote:Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef Vaiana het volgende:
Lekker even iets heel anders; man heeft afgelopen weekend een koolmees nestkast opgehangen. En vanochtend was er al een paartje vet druk heen en weer aan het vliegen en erin aan het gaan enzo. Zo leuk.
Hopelijk storen we ze niet teveel wanneer we de schuur gebruiken, want hij hangt schuin boven die deur.
Oh nee.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Leuk, gefeliciteerd!
Ik heb een papieren zakdoekje meegewassen 😢
Onze zit onder het afdakje van de schuur en daardoor vrijwel nooit in de zon. Is ook meer geluk dan wijsheid.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Leuk!
Ons kastje hangt verkeerd, teveel in de zon denk ik..
Zou de gemeente bezwaar hebben als ik m aan de gemeenteboom vastmaak?
Oh ook heel leuk.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:43 schreef PKM het volgende:
[..]
Oh nee.![]()
Mooi @:Vaiana ! Wij moeten de nestkasten nog steeds even schoonmaken. Vorig jaar zat er een nestje pimpelmeesjes in.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:45 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh ook heel leuk.
Moet je ze tussendoor schoonmaken ja? *noteert voor volgend jaar*
Dat zouden ze zomaar eens prima kunnen vinden, in de strijd tegen de eikenprocessierups.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Leuk!
Ons kastje hangt verkeerd, teveel in de zon denk ik..
Zou de gemeente bezwaar hebben als ik m aan de gemeenteboom vastmaak?
Dank ook voor deze tips! Maiasaurus klinkt interessant, Simon is gek op dino'squote:Op maandag 28 februari 2022 08:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er is ook een heel leuk stoomtreintrjaject. Hebben wij ook gedaan rond die leeftijd! Meer info: https://www.miljoenenlijn.nl/informatie/. Blotevoetenpad is inderdaad ook leuk, mergelgrot in Valkenburg kan je ook met een treintje bezoeken (minder lopen = win op die leeftijd) en fossiele resten van een maiasaurus bekijken.
Deze B&B is trouwens fantastisch: https://www.hoevedeplei.nl/ Wij zijn er 3x geweest, ze zijn heel lief voor de kinderen, er zijn 2 familiekamers en het ontbijt is top. Heel centraal gelegen ook voor alle uitstapjes.
(edit: ik weet niet waar die PI vandaan is gekomen (de facepalm). Was onbedoeld iig!)
Jawel hoor. Je mag gewoon klagen. Ziek zijn is niet fijn.quote:Maar goed, in het licht van het Oekraïne-Rusland verhaal mogen we eigenlijk niet klagen.
I know, maar die deadline is echt heel belangrijkquote:Op maandag 28 februari 2022 19:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Sterkte Tolstoi! Hopelijk knappen jullie snel op..
Maar naar kantoor gaan klinkt niet als een goed idee eigenlijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral die blik van mijn man is echt
![]()
![]()
Oh, en verder ben ik aan het struisvogelen wat nieuws betreft![]()
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:32 schreef Adrian4 het volgende:
Grote mensen carnaval was een groot succes!
Kijk nou![]()
Priceless!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral die blik van mijn man is echt
![]()
![]()
Oh, en verder ben ik aan het struisvogelen wat nieuws betreft![]()
![]()
![]()
Wij zijn onderweg naar huis na 3 fantastisch mooie dagen Disney. 3 dagen strak blauwe lucht. Gister zelfs jas uit kunnen doenquote:
Ik ben aan het werk en het merendeel van mijn collegae heeft vakantie, waardoor ik eindelijk wat dingen gedaan krijg.quote:
Ik geniet met volle teugen van de sneeuwquote:
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:02 schreef Quoi het volgende:
En de hele Oekraïne-Rusland-toestand, pffft. Kan daar ook heel veel negatiefs van denken, vooral als ik iets te lang op Twitter rondhang. Rationeel gezien is het hier wederom een lesje in De Realiteit. Wie zijn wij om te denken dat we hier voor altijd veilig zijn. En voor altijd gezond blijven. Dat klinkt deprimerend, maar helpt mij wel heel erg bij alles. Daar waren we nooit zeker van en toch hebben we er (hier althans) best iets leuks van gemaakt![]()
Tik ik terwijl ik bijna alle mogelijke bijwerkingen de afgelopen dagen heb afgevinkt. Desondanks kleine genietmomentjes gepakt: op het strand gelopen, zwemles bijgewoond, vanmorgen met een fysio iets gedaan en met Max naar judoles geweest. Morgen gaat de Maxer naar de BSO en ga ik bijkomen. En nogmaals: Jane the Virgin (of Emily in Paris) helpt ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja ja ja, je kunt niet vroeg genoeg beginnen ze een schuldgevoel aan te pratenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:26 schreef SQ het volgende:
Ik "lieg" trouwens ook tegen mijn kinderen. Ze vragen me regelmatig waarom mijn buik zo dik is. Een eerlijk antwoord zou zijn "omdat ik elke avond op de bank lig en te veel chocolade eet" maar ik zeg altijd "omdat er drie babies in die buik hebben gewoond en dat nooit gepast zou hebben in een minibuikje".
Precies. Allemaal hun schuldquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ja ja, je kunt niet vroeg genoeg beginnen ze een schuldgevoel aan te praten![]()
Ik kreeg vroeger ook altijd tools mee om op uitspraken van mijn oma te reageren van mijn paquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder heeft daar ook wel een handje van (niet exact dit soort uitspraken maar wel die niet in lijn lagen met wat wij uitdragen zeg maar). Maar die past 2x per week op dus dan heb je ook een meer opvoedkundige rol dus dat heb ik toen wel aangekaart. Uiteindelijk 0 effect gehad en nu laat ik het ook maar zo. We bespreken het nog wel met de kinderen als ze er mee komen en we geven ze ook tools om zelf op oma te reageren als ze weer begint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |