abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203759229
Enjoy! :)
pi_203759505
Recordverwerking; 12.00 getest en net een minuut geleden de uitslag :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 20 februari 2022 @ 20:39:27 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203759721
Ik weet wel een heel leuke fotograaf in het Limburgse die best naar Eindhoven wil komen voor foto's. https://nl.pinterest.com/istrolenberg/
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203760845
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:27 schreef PoesInDoos het volgende:
Recordverwerking; 12.00 getest en net een minuut geleden de uitslag :D
En die is?
pi_203760869
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
En die is?
Doe eens een gekke gok ;)
pi_203760871
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Doe eens een gekke gok ;)
Gek zou zijn negatief
pi_203760975
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Gek zou zijn negatief
Dat is waar ja. Positief dus, die van zoon is nog niet binnen (andere locatie)
pi_203762238
@PoesInDoos dat is inderdaad een snelle uitslag. Hopelijk zijn jullie niet te ziek er van!
Ik zag vanmiddag hier bij de teststraat dat het ook heul rustig was. Dat zal wel meespelen als dat overal zo is.

Poeh, onstuimig weer hier weer vannacht.. slaap de hele nacht al slecht van de wind, onweer en hagel.
Nu net toch maar een keer naar het toilet en zie ik dat het lekt vanaf het plafond in de badkamer. (Dacht eerst dat ik een wildplasser had gehad vannacht die het toilet niet gevonden had 😴
Maar het komt echt op 2à3 plekken vanaf boven gedrupt. Ik kan nu ook nog niet vinden waar het vandaan komt. Op zolder is niks te zien en buiten is het te donker om het dak goed te kunnen zien maar lijkt alles toch ook gewoon goed te liggen.

Straks maar even op onderzoek uit, maar baal wel een beetje. Maar goed gelukkig had ik de was nog niet in de machine gedaan gisteravond en heb ik de handdoeken gewoon op de grond kunnen gooien..
  maandag 21 februari 2022 @ 05:54:26 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203762262
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 05:05 schreef hilliebillie het volgende:
@:poesindoos dat is inderdaad een snelle uitslag. Hopelijk zijn jullie niet te ziek er van!
Ik zag vanmiddag hier bij de teststraat dat het ook heul rustig was. Dat zal wel meespelen als dat overal zo is.

Poeh, onstuimig weer hier weer vannacht.. slaap de hele nacht al slecht van de wind, onweer en hagel.
Nu net toch maar een keer naar het toilet en zie ik dat het lekt vanaf het plafond in de badkamer. (Dacht eerst dat ik een wildplasser had gehad vannacht die het toilet niet gevonden had 😴
Maar het komt echt op 2à3 plekken vanaf boven gedrupt. Ik kan nu ook nog niet vinden waar het vandaan komt. Op zolder is niks te zien en buiten is het te donker om het dak goed te kunnen zien maar lijkt alles toch ook gewoon goed te liggen.

Straks maar even op onderzoek uit, maar baal wel een beetje. Maar goed gelukkig had ik de was nog niet in de machine gedaan gisteravond en heb ik de handdoeken gewoon op de grond kunnen gooien..
Vervelend hilliebillie. Hopelijk is het iets dat makkelijk te fixen is. En wordt het vandaag snel droger.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203762501
@hilliebillie, dat is vervelend! Hopelijk snel duidelijk waar het vandaan komt en nog beter, snel te repareren...
Ik zie voor vandaag ook wel weer wat regen staan, maar naar mijn idee minder dan gisteren... ik duim voor je.
Fake it till you make it...
  maandag 21 februari 2022 @ 08:18:59 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203762564
Och @hilliebillie dat is ellendig :{
Ik heb nog steeds een trauma van lekkage :'(

Hier hebben we weer een rivier achter het huis.. ik wist dat het gisteren hard, en veel regende, maar dit had ik niet verwacht :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203762574
Man verwacht dat het via de afzuiging naar binnen is gekomen. Klinkt op zich wel plausibel, alleen jammer dat het zich dan over het hele plafond verspreid en niet gewoon in het bad drupt :{

Maar goed het druppen leek net ook een heel eind gestopt dus hopelijk geen problemen. Het zou fijn zijn als het nog een paar jaar blijft zitten tot we de badkamer gaan verbouwen, want als het er nu uit moet is het eigenlijk zonde om er kosten aan te maken (maar goed, reparatiekosten zijn altijd zonde natuurlijk).
pi_203762585
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 08:18 schreef Leandra het volgende:
Och @:hilliebillie dat is ellendig :{
Ik heb nog steeds een trauma van lekkage :'(

Hier hebben we weer een rivier achter het huis.. ik wist dat het gisteren hard, en veel regende, maar dit had ik niet verwacht :X
Ja het is er vannacht echt hard uit gegaan! Hopelijk trekt de rivier snel weg.
Is dat in een wadi die rivier of een stuk nog braakliggend terrein waar het dan over loopt?
  maandag 21 februari 2022 @ 08:42:33 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203762709
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 08:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja het is er vannacht echt hard uit gegaan! Hopelijk trekt de rivier snel weg.
Is dat in een wadi die rivier of een stuk nog braakliggend terrein waar het dan over loopt?
Het is de wadi die helemaal blank staat, het slootje ernaast is normaal nog geen meter :')

Maar goed daar is een wadi voor dus wat dat betreft werkt het perfect.

Oeh, de aannemer staat al voor de deur voor de dakpannen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203762899
Vervelend hoor @hilliebillie , hopelijk eenmalig.

Met wegbrengen zag ik kleuter zes kinderen in hun nek/gezicht frunnikken en toen moest de les nog gaan beginnen. -O-

Morgen heb ik het 10-minuten gesprek, zie er best tegenop met dit stomme gedrag. }:|
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203762939
quote:
3s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:03 schreef PKM het volgende:
Vervelend hoor @:hilliebillie , hopelijk eenmalig.

Met wegbrengen zag ik kleuter zes kinderen in hun nek/gezicht frunnikken en toen moest de les nog gaan beginnen. -O-

Morgen heb ik het 10-minuten gesprek, zie er best tegenop met dit stomme gedrag. }:|
Is het een regulier gesprek, net als alle andere ouders ergens in deze tijd gesprek hebben? Of is er gezegd: “we moeten eens praten.” Hopelijk het eerste!
En moet hij gewoon enorm wennen aan school en alles wat daarbij komt kijken? Of struggelen jullie thuis ook?

Sla mijn vragen gerust over als ze te privé zijn maar ik lees vaker tussen de regels door dat je bezorgd bent om zijn gedrag. :*
pi_203763085
Thanks hillie, ik ben er helaas wel goed ziek van. Gisteren ging het weer even en vannacht geen oog dicht gedaan. Zal de huisarts zo even bellen voor ibu-granulaat, dat had een net-genezen vriendin al door de brievenbus gegooid O+
Kind kreeg vannacht zijn positieve uitslag.

Mijn bff kwam gisteren met cadeautjes aanzetten, die had ook zo te doen met mijn zoon O+ :'( Hij vermaakt zich de komende week gelukkig wel, lekker veel gamen.
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 09:34:33 #18
382129 crew  Donna
pi_203763175
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Thanks hillie, ik ben er helaas wel goed ziek van. Gisteren ging het weer even en vannacht geen oog dicht gedaan. Zal de huisarts zo even bellen voor ibu-granulaat, dat had een net-genezen vriendin al door de brievenbus gegooid O+

Mijn bff kwam gisteren met cadeautjes aanzetten, die had ook zo te doen met mijn zoon O+ :'( Hij vermaakt zich de komende week gelukkig wel, lekker veel gamen.
Is dat ibuprofen? Mijn vriend had ergens opgevangen dat ibuprofen de corona klachten versterkt. We hebben dat toen op Google opgezocht en dat lijkt idd zo te zijn. Zag dat niet zitten, dus wij hebben het maar bij paracetamol gelaten.

Mijn klachten zijn bijna weer helemaal over.
Oh en dreumes heeft nu ook waterpokken en beduidend meer ongemak en jeuk dan de oudste. Sneu. :{w
pi_203763231
Wat een waardeloos klote weer zeg.
Vannacht hoorden we een hoop kettingzagen, dus er ging genoeg niet goed. Je ziet ook echt overal in het dorp de gevolgen van de stormen. Je kan genoeg brandhout sprokkelen zeg maar.

En B is jarig, nu echt 8 jaar. Vandaag trakteren bij de invaljuf, hij was helemaal zenuwachtig.
pi_203763238
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Is dat ibuprofen? Mijn vriend had ergens opgevangen dat ibuprofen de corona klachten versterkt. We hebben dat toen op Google opgezocht en dat lijkt idd zo te zijn. Zag dat niet zitten, dus wij hebben het maar bij paracetamol gelaten.

Mijn klachten zijn bijna weer helemaal over.
Oh en dreumes heeft nu ook waterpokken en beduidend meer ongemak en jeuk dan de oudste. Sneu. :{w
Gek, ik hoor veel positieve verhalen :o De assistente net aan de telefoon ook. Maar goed, het werkt bij mij en iedereen is anders ;)
pi_203763241
Lokwinske mei B exode! *O*
pi_203763273
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:08 schreef Malteser het volgende:

[..]
Is het een regulier gesprek, net als alle andere ouders ergens in deze tijd gesprek hebben? Of is er gezegd: “we moeten eens praten.” Hopelijk het eerste!
En moet hij gewoon enorm wennen aan school en alles wat daarbij komt kijken? Of struggelen jullie thuis ook?

Sla mijn vragen gerust over als ze te privé zijn maar ik lees vaker tussen de regels door dat je bezorgd bent om zijn gedrag. :*
Nee is niet te privé hoor. :)
Dit is het gewone gesprek, maar ik ga denk ik gelijk een vervolggesprek aanvragen.

Bij de invaljuf ging het een paar weken best goed maar nu is zijn eigen juf er weer en gaat het mis. Ik denk dat het de combinatie is van wennen, zich geen houding weten te geven en verveling.

Als ik de juf soms hoor dan denkt zij juist dat hij niet snapt dat anderen pijn doen/klieren niet leuk is voor de ander.

Thuis is hij soms pittig maar lang niet zo erg als damkt het geweest is. Na school speelt hij vaak nog fijn buiten met buurkindjes.

Naar mijn idee had dit vanochtend voorkomen kunnen worden door hem wat te doen te geven. Zet jij mijn kopje even in de vaatwasser, iets in die richting. Dus zulke dingen ga ik morgen voorstellen. En dan hoop ik ook van haar suggesties te horen voor hoe het beter kan.
  maandag 21 februari 2022 @ 09:51:40 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203763310
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:24 schreef PoesInDoos het volgende:

Wat balen dat je er zo ziek van bent :{
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 februari 2022 @ 09:52:40 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203763320
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:41 schreef exode het volgende:
Wat een waardeloos klote weer zeg.
Vannacht hoorden we een hoop kettingzagen, dus er ging genoeg niet goed. Je ziet ook echt overal in het dorp de gevolgen van de stormen. Je kan genoeg brandhout sprokkelen zeg maar.

En B is jarig, nu echt 8 jaar. Vandaag trakteren bij de invaljuf, hij was helemaal zenuwachtig.
Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 februari 2022 @ 09:55:42 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203763338
Zo, aannemer had de boel precies weer dicht voor het begon te regenen, ze hebben net een flinke kop koffie gehad en ze zijn weer door naar de volgende klus.
Zo blij dat het dak weer dicht zit O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203763346
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat balen dat je er zo ziek van bent :{
Beterschap :*
Mijn weerstand was sowieso enorm ruk, minstens 5x goed verkouden geweest in 2021, de één na het andere virus had ik te pakken.
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 09:57:23 #27
382129 crew  Donna
pi_203763351
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:42 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gek, ik hoor veel positieve verhalen :o De assistente net aan de telefoon ook. Maar goed, het werkt bij mij en iedereen is anders ;)
Ja absoluut! Ik heb ze nu ook weer genomen, maar toen ik volop in de klachten zat durfde ik het niet. Nu lees ik trouwens op andere sites dat er helemaal geen bewijs was. Thanks onduidelijkheid op thuisarts.nl :|W
  maandag 21 februari 2022 @ 09:57:57 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203763358
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mijn weerstand was sowieso enorm ruk, minstens 5x goed verkouden geweest in 2021, de één na het andere virus had ik te pakken.
Herkenbaar, ik heb ook tig keer bij de teststraat gezeten, maar iedere keer was het geen Corona.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203763378
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:57 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja absoluut! Ik heb ze nu ook weer genomen, maar toen ik volop in de klachten zat durfde ik het niet. Nu lees ik trouwens op andere sites dat er helemaal geen bewijs was. Thanks onduidelijkheid op thuisarts.nl :|W
Geeft niets ;) Ik ben blij dat het er is, ook al is ibu best vreemd spul. Je moet er niet teveel en te lang aan zitten!

quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Herkenbaar, ik heb ook tig keer bij de teststraat gezeten, maar iedere keer was het geen Corona.
Ik was eind november nog zo pissig dat ik zo ziek was zonder goede reden :') Nu vervloek ik mezelf wel een beetje :D
pi_203763427
@PoesInDoos, beterschap!

@exode, van harte met je 8 jarige B *O*
pi_203763469
Exode gefeliciteerd met B!
Poesindoos beterschap
Leandra fijn dat het dak weer dicht zit

PKM ik snap dat je een beetje tegen het gesprek op ziet, maar goede insteek om er positief in te gaan om samen te kijken hoe het anders kan en niet alleen stil te staan bij wat er niet goed gaat :*
  maandag 21 februari 2022 @ 10:20:13 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203763521
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:59 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik was eind november nog zo pissig dat ik zo ziek was zonder goede reden :') Nu vervloek ik mezelf wel een beetje :D
:D
Ik had een echte ouderwetsche griep zelfs :')
2 keer getest in anderhalve week, beide keren negatief op Corona...
Maar toen Soneal het een paar weken geleden had kreeg ik het niet.

Toen oudste vorige week zaterdag positief testte was hij vrijdag nog hier geweest, ook niet besmet.
Dus ik zal het nog wel krijgen als niemand het meer verwacht :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 februari 2022 @ 11:17:50 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203764232
Ik ben na de corona-from-hell vanmorgen tegen de wind in gefietst naar mijn fysio-uurtje en heb daar gewoon van alles gedaan! En nu weer terug en nu MOET ik op de bank om ook weer een uurtje bij te komen. Mijn nieuwe leven :') Maar ik ben er iig weer!

Dus: c_/
pi_203764703
Gefeliciteerd Exode
pi_203765038
@exode, gefeliciteerd met zoon *O*

@PoesInDoos, beterschap :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203765627
@exode van harte met B! *O*
pi_203765883
Dank jullie wel!
pi_203765891
Congrats @exode *O* *O*
  maandag 21 februari 2022 @ 13:44:54 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203766142
Ooooh en gefeliciteerd natuurlijk met jullie mooie kleine grote man @exode *O*
pi_203766208
Gefeliciteerd @exode *O*
pi_203766444
Gefeliciteerd exode O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203768313
Gefeliciteerd Exode!

Beterschap Poes :*
  maandag 21 februari 2022 @ 16:39:31 #43
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203768415
Beterschap Poes, knuffel je mannetje maar veel :*

Exode, gefeliciteerd met B. Tot over een maandje *O* O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 16:53:22 #44
382129 crew  Donna
pi_203768567
Gefelici Exode!
  maandag 21 februari 2022 @ 18:12:45 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203769645
Gefeliciteerd! En beterschap! En sterkte!

Ik nam vandaag vrij en heb geslapen, gegeten, gekolfd, gelezen en koffie gedronken.

Nu wel alleen koken en eten en twee kids in bed leggen, maar toch O+ me-time.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203770358
Gefeliciteerd met B, exode *O*
pi_203772054
Gefeliciteerd Exode!
pi_203772771
Gefeliciteerd Exode *G*
Hoop dat het een leuke dag was!!
Met een meidenkwartet
pi_203776868
Ik heb werklui in huis om de ketel te vervangen, de oude is er al af. Nu de nieuwe nog ophangen.
pi_203779695
De nieuwe ketel hangt, we hebben weer fatsoenlijke hoeveelheid water als we de warme kraan vol open zetten.
Dat wordt lekker met het bad vullen, nu moest ik hem op gloeiend heet zetten en dan de kraan half open om een goed warm bad te hebben, dat hoeft dan nu waarschijnlijk niet meer.
En weer een hippe thermostaat, die eventueel ook op afstand aanstuurbaar kan. En een ketel die ook te combineren is met een warmtepomp, mochten we dat tzt willen.
De oude ketel was 20+ jaar oud, dus het mocht wel een keer...
pi_203779735
Rustig hier. Stilte ná de storm?

De betondinges die onder de schutting staat, is gedeeltelijk omgevallen en nu zit er een hoge spleet waar precies een kat onderdoor kan. Eerste buurkat al uit de tuin moeten verjagen }:|. Nu provisorisch dichtgezet met een plantenbak. Vind katten heel lief maar níet in mijn tuin.
If they say
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:33:33 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_203779806
Een beetje kat springt ook wel over de schutting hoor :+
disclaimer
pi_203779877
Daar is deze schutting net te hoog voor :P
If they say
  dinsdag 22 februari 2022 @ 13:19:00 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203780562
Vandaag het boodschappenpakket van de postcodeloterij ontvangen, is er hier iemand die nog (of weer) filterkoffie zet?
Er zit een pak Ethiopische koffie bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203780580
Mijn man heeft ook een langlopende strijd met Boevekat. Laatst was hij toch ook weer in de tuin. Nou heeft mijn man de camera verhangen om te kijken waar het beestje de schutting over komt.

Kleuter had ineens toch weer een goede dag op school. _O_
Laatste deeltje was hij wel wat hangerig en heeft lekker met de juf geknuffeld. Hij is duidelijk moe, maar nog niet helemaal op. :)

Heb zelf ook een heerlijke ochtend gehad. :s)
pi_203781132
Nog meer mensen die de herfst en winter tering lang vinden duren? :')
pi_203781162
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:19 schreef PKM het volgende:
Mijn man heeft ook een langlopende strijd met Boevekat. Laatst was hij toch ook weer in de tuin. Nou heeft mijn man de camera verhangen om te kijken waar het beestje de schutting over komt.

Laatste deeltje was hij wel wat hangerig en heeft lekker met de juf geknuffeld. Hij is duidelijk moe, maar nog niet helemaal op. :)

Wat fijn PKM!
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:56 schreef vencodark het volgende:
Check.
pi_203781260
Echt, hoezo duurt deze winter al een half jaar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_203781274
Ik ben wel toe aan een beetje zon, ietsje warmer... zeg maar het idee van lente
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:13:08 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203781351
Ik ben ook wel toe aan lente, maar heb aan de andere kant het gevoel dat we helemaal geen echte winter gehad hebben. Nul sneeuw!
in de haak.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:13:58 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203781368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:13 schreef trui het volgende:
Ik ben ook wel toe aan lente, maar heb aan de andere kant het gevoel dat we helemaal geen echte winter gehad hebben. Nul sneeuw!
Wat niet is kan nog komen, vorig jaar in april nog :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:14:06 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203781372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:19 schreef Leandra het volgende:
Vandaag het boodschappenpakket van de postcodeloterij ontvangen, is er hier iemand die nog (of weer) filterkoffie zet?
Er zit een pak Ethiopische koffie bij.
ik ben nog een fervent filterkoffie-fan. :9
in de haak.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:18:54 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203781434
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:14 schreef trui het volgende:

[..]
ik ben nog een fervent filterkoffie-fan. :9
Mooi, dan moeten we even een manier zien om dat pak bij jou te krijgen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:19:27 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203781439
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:19 schreef PKM het volgende:

Is Boevekat je eigen geniale woordspeling of een autocorrect van buurkat? Ik hoop op optie 1!

En fijn nieuws van je kleuter natuurlijk. Dat is wel het belangrijkste.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:24:48 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_203781510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:13 schreef trui het volgende:
Nou dit. Hoor kun je nou zeggen dat de winter eeuwig duurt terwijl er helemaal geen winter is geweest _O-
Paar dagen vorst en dat was het.
disclaimer
pi_203781537
Het is een lange kale herfst ja.

Maar nu het weer wat langer licht is en ik af en toe een vogeltje hoor fluiten heb ik toch het gevoel dat de lente niet heel ver weg meer is.
pi_203781541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou dit. Hoor kun je nou zeggen dat de winter eeuwig duurt terwijl er helemaal geen winter is geweest _O-
Paar dagen vorst en dat was het.
Want sneeuw is winter? ;)
Ik ben het herfstachtige weer sinds de herfst en winter beu.

Beter? :P
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:37:20 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203781621
ik vind een winter zonder sneeuw en ijs niet echt een winter, nee. Het is echt een zachte winter geweest over het algemeen, zo heel herfstachtig is het zelfs ook niet eens geweest. Maar ik snap dat het nu na een aantal herfstachtige dagen al snel wel zo voelt, en ook omdat we om andere redenen weinig leuks hebben kunnen doen met z'n allen.
in de haak.
pi_203781978
Ik vind de winter echt heerlijk. Haardje aan, kaarsjes erbij, lekker knus onder een deken. Wandelingen maken, dik ingepakt.
Heerlijk.

Dit is geen winter, dit is de eeuwigdurende herfst from hell.
pi_203781979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:37 schreef trui het volgende:
ik vind een winter zonder sneeuw en ijs niet echt een winter, nee. Het is echt een zachte winter geweest over het algemeen, zo heel herfstachtig is het zelfs ook niet eens geweest. Maar ik snap dat het nu na een aantal herfstachtige dagen al snel wel zo voelt, en ook omdat we om andere redenen weinig leuks hebben kunnen doen met z'n allen.
En sneeuw en ijs of niet, het zijn gewoon donkere maanden. Weinig zon. Veel regen en wind. En dat is wel al een hele tijd gaande.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:17:16 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_203781989
Ik kreeg een google memory van 21 februari 2021 en toen lag de baby zonder jas op de trampoline en mijn dochter zonder jas sprong er omheen. De lente zal vast niet lang meer duren ;)
disclaimer
pi_203781997
Mijn hele team heeft C, ze waren allemaal op kantoor vorige week. Ik vroeg heel bijdehand in de teammeeting vanochtend dat ik het wel heel verdacht vind. Wat ze daar samen nou hebben gedaan op kantoor.
Ik ben al 3 maanden niet op kantoor geweest, ze kunnen duidelijk niet zonder mijn toezicht ;)
pi_203782146
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:17 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg een google memory van 21 februari 2021 en toen lag de baby zonder jas op de trampoline en mijn dochter zonder jas sprong er omheen. De lente zal vast niet lang meer duren ;)
En de google memory van een week ervoor was met een sneeuwpop zeker, toch?

Deze had ik in m'n fb memories gister:
quote:

Wat een verschil in één week! 😯🥶🥵
Eeuwigdurende herfst tegenwoordig inderdaad... want de zomer van 2021 was nou ook niet echt heel zomers...
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:38:51 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_203782225
maar de winter was wel zomers!
En de lente ook :D
En de lente was OOK winters!
disclaimer
pi_203782261
Winter :r

Zomer O+ O+ O+ 30+ graden O+ O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_203782384
De zomer was heerlijk, maar wij zaten wel in Zweden, daar was het fijn :)

Net offerte voor de zonnepanelen binnengekregen, die valt me behoorlijk mee. Verloofde heeft een dikke veto gegeven over zonnepanelen aan de voorkant van ons huis. Zou ze het merken als ze er toch weggelegd worden?
Ik snap het wel overigens, ons lieve schattige huisje, die we steeds verder in de oude staat terugbrengen en dan van die lelijke dingen frontaal in zicht.
En ze worden in het plan van het bedrijf ook nog eens afwisselend in potrait en landscape gelegd omdat het anders niet past. Een soort puzzel op het dak.
pi_203782638
Zonnepanelen voor welke zon? Weet niet eens meer hoe de zon eruit ziet }:|
If they say
  dinsdag 22 februari 2022 @ 16:23:17 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_203782703
Meisjes komop :') de zon schijnt bijna elke dag hoor! Moet alleen wel naar buiten kijken :P

En het is eind februari. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het nog maanden donker blijft. :+
disclaimer
pi_203782803
Theoretisch zou ik dus volgende week nog een weekje echte winter hebben, op een berg in de sneeuw O+ maar het kind zelftestte positief en nu staat alles op losse schroeven :(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 16:35:25 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_203782822
Oh dat is wel erg klote zeg ;(
disclaimer
pi_203782870
Ja :( vorig jaar gingen we niet want reizen werd afgeraden. Toen hadden we prima een week kerona kunnen hebben, universum }:|

Ik baal flink, ik ben zo toe aan even lucht en ruimte en eruit. Het was zo'n intens jaar. Maar dat verandert ook precies niets natuurlijk. Ik hoef wel nog maar 1,5 dag te werken tot ik een weekend vrij ben O+
pi_203783036
Maar hier mag je toch ook gewoon flink van vloeken, Clubsoda?

Mijn eeuwige herfstgevoel komt meer omdat zomer ‘21 weinig écht zomer was.
Dit weekend hoop ik op fris, maar een klein zonnetje, zoals carnaval hoort. Met van die kippenvel-armen op je friet wachten O+
pi_203783068
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:56 schreef vencodark het volgende:
Dat heb ik elk jaar wel eigenlijk. Ik haat deze helft van het jaar, maar februari nog het meest omdat dat de meest eindeloze depressieve maand van het jaar is. En dat met maar 28 of 29 dagen. Best knap eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203783081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:33 schreef Clubsoda het volgende:
Theoretisch zou ik dus volgende week nog een weekje echte winter hebben, op een berg in de sneeuw O+ maar het kind zelftestte positief en nu staat alles op losse schroeven :(
Ah neeeee :{ hopelijk vals positief...
pi_203783097
@Clubsoda dat is wel echt een ruk timing ;(. Ik hoop dat het toch nog lukt!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203783145
Ik ben net trouwens even 10 jaar ouder geworden in een paar minuten. S. heeft nu nog geen jaar zwemles, met flink wat onderbrekingen. Hij ging laatst al eens van de lage duikplank, zonder drijfmiddelen. Vandaag vroegen ze of ze van de hoge duikplank af mochten van de meester. En hij sprong zonder te knipperen naar beneden :o
Zó knap wat ze in de tussentijd geleerd hebben en hoe ze zonder angst in dat water liggen O+
pi_203783204
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:23 schreef SQ het volgende:
Meisjes komop :') de zon schijnt bijna elke dag hoor! Moet alleen wel naar buiten kijken :P

En het is eind februari. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het nog maanden donker blijft. :+
Ik doe niet anders dan naar buiten kijken en wachten tot de schutting het begeeft :D
Maar de zon is gestolen, gewoon weg, foetsie, met vakantie ofzo, of dood? maar hier issie niet }:|

@Clubsoda, das gewoon kut ;( Hopelijk komt het goed. Moeten kids eigenlijk een negatieve test hebben bij naar buitenland gaan...?
If they say
pi_203783226
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:12 schreef LeSage het volgende:
Ik ben net trouwens even 10 jaar ouder geworden in een paar minuten. S. heeft nu nog geen jaar zwemles, met flink wat onderbrekingen. Hij ging laatst al eens van de lage duikplank, zonder drijfmiddelen. Vandaag vroegen ze of ze van de hoge duikplank af mochten van de meester. En hij sprong zonder te knipperen naar beneden :o
Zó knap wat ze in de tussentijd geleerd hebben en hoe ze zonder angst in dat water liggen O+
Knap! Mijnus weigert de duikplank. Heeft alleen een C certificaat omdat ie de koprol ook doodeng vond :')
If they say
pi_203783311
Nee, wat ontzettend balen ClubSoda!

Ik vind februari dus altijd een fijne maand, verjaardag B, carnaval, voorjaarsvakantie, het gevoel dat het bijna lente is en ons jubileum.
Maar met dit weer vind ik er allemaal weinig aan. Ik heb echt een grandioze hekel aan dit waardeloze weer. De kinderen rennen als een wervelwind door de woonkamer, steeds zeiknat met naar school brengen en ophalen en ik ben gewoon best wel benauwd met dit weer waardoor ik slecht slaap.

MAAR dit weekend komt de zon tevoorschijn zag ik en wij zitten dan in Zeeland, dus 8-)
pi_203783317
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik doe niet anders dan naar buiten kijken en wachten tot de schutting het begeeft :D
Maar de zon is gestolen, gewoon weg, foetsie, met vakantie ofzo, of dood? maar hier issie niet }:|

@:Clubsoda, das gewoon kut ;( Hopelijk komt het goed. Moeten kids eigenlijk een negatieve test hebben bij naar buitenland gaan...?
Nee, voor Duitsland 3g en dat heeft hij en voor Zwitserland niets. Maar we gaan met mijn ouders, dat maakt het toch wat ingewikkeld.

@Nijna, ik duim natuurlijk heel hard voor valspositief maar hij is best ziek, dus ik acht de kans klein.
pi_203783330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:33 schreef Clubsoda het volgende:

@:Nijna, ik duim natuurlijk heel hard voor valsnegatief maar hij is best ziek, dus ik acht de kans klein.
Kutterdekut dan :{ :*
pi_203783442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, voor Duitsland 3g en dat heeft hij en voor Zwitserland niets. Maar we gaan met mijn ouders, dat maakt het toch wat ingewikkeld.

@:Nijna, ik duim natuurlijk heel hard voor valspositief maar hij is best ziek, dus ik acht de kans klein.
Ik zou misschien wel gaan :@
Wanneer zou je vertrekken? En kun je daar misschien nog een dagje afstand houden als dat nog moet?
pi_203783462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Knap! Mijnus weigert de duikplank. Heeft alleen een C certificaat omdat ie de koprol ook doodeng vond :')
Ik ben zelf letterlijk 1 keer in mijn leven van de hoge duikplank geweest, ben nooit een zwemliefhebber geweest als kind en heb nog nachtmerries van die verschrikkelijke haak :')
pi_203783477
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:45 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik zou misschien wel gaan :@
Wanneer zou je vertrekken? En kun je daar misschien nog een dagje afstand houden als dat nog moet?
We zouden vrijdagmiddag vertrekken. Kind kan zondag uit quarantaine. Maar het ding is ook dat we met mijn ouders meerijden (kind en ik gaan met z'n tweeën). Dus dan zou ik het hele stuk alleen moeten rijden. En als hij mij nu aansteekt dan wordt het weer heel anders.
pi_203783859
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:47 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik ben zelf letterlijk 1 keer in mijn leven van de hoge duikplank geweest, ben nooit een zwemliefhebber geweest als kind en heb nog nachtmerries van die verschrikkelijke haak :')
Ik ben ook geen zwemmert, en idd, die haak! :'(
Bij zoon werd die alleen gebruikt om spullen uit het zwembad te halen dus hij heeft er geen weet van wat dat ding nog meer kan doen. Dat is fijn :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
We zouden vrijdagmiddag vertrekken. Kind kan zondag uit quarantaine. Maar het ding is ook dat we met mijn ouders meerijden (kind en ik gaan met z'n tweeën). Dus dan zou ik het hele stuk alleen moeten rijden. En als hij mij nu aansteekt dan wordt het weer heel anders.
Ah, op die manier. Dan is het stressen en afwachten. Zal duimen dat jullie C vrij weg kunnen :Y
If they say
pi_203784045
quote:

[..]
Zondag (zo ver mogelijk) met de trein gaan en dan halen je ouders je ergens op?
Met een meidenkwartet
pi_203784129
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:32 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Zondag (zo ver mogelijk) met de trein gaan en dan halen je ouders je ergens op?
Ja, is een optie inderdaad. Als ik niet ziek word ;) we gaan het maar afwachten :Y
pi_203784270
quote:

[..]
Oh man, dat is echt balen ja. Ik vind de tip van Cathmar wel een goeie. Ik hoop zo voor jullie dat er een oplossing te vinden is!
  dinsdag 22 februari 2022 @ 19:36:48 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203785257
quote:

[..]
Wat vreselijk balen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203786539
Zwemmen O+

Nog gefeliciteerd met B, @exode

Mijn moeder heeft waarschijnlijk mijn vriend aangestoken in plaats van andersom, stom, maar daardoor voel ik me opgelucht.
pi_203792508
Zwemmen, ik vond het heerlijk als kind. Ik (en velen met mij) kregen in de zomer een 3 maanden abonnement en dan lagen we hele dagen in het zwembad. In de zomer was het buitenbad open (zandbodem en vissen) met een ligweide. Ik heb daar heel wat dagen doorgebracht. Toen ik nog een kleine Nijna had en zwemles had, ging mijn vader vaak op vrijdagochtend voor schooltijd met mij naar het zwembad om te oefenen en we gingen vaak op zondag.
Eigenlijk zou het wel goed zijn om weer eens te gaan zwemmen, maar ik vind de akoestiek vaak zo beroerd in een zwembad. Zeker met gillende kinderen, dan ben ik na een uur wel klaar.
Maar misschien maar eens baantjes zwemmen overwegen, zou goed zijn voor mijn conditie denk ik...
pi_203792785
Ik hield van zwemmen als kind en ik houd er nog steeds van.
Wij hadden in ons kleine Brabantse dorp een buitenzwembad. Vanaf Koninginnedag was die altijd open. Elke avond na het eten nog even zwemmen, weer of geen weer.
Mijn ouders konden niet zwemmen, omdat we dichtbij een kanaal woonden, zat ik al jong op zwemles dus voordat we schoolzwemmen hadden, had ik al 2 zwemdiploma's.

B is er ook gek op, vooral duiken, salto's, bommetjes etc. Kou interesseert hem ook echt niets. Vaak genoeg samen op vakantie gezwommen in buitenbaden en dat er verder niemand te bekennen was.

Oh ik hoop zo dat dit jaar de dagcamping bij de Plassen wel opengaat. Dan liggen we elk weekend in het water vanaf de meivakantie.
pi_203792797
:W
Werewolf
  woensdag 23 februari 2022 @ 09:08:48 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203793013
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En sneeuw en ijs of niet, het zijn gewoon donkere maanden. Weinig zon. Veel regen en wind. En dat is wel al een hele tijd gaande.
Weinig zon klopt, maar veel regen en wind valt echt wel mee volgens mij. Wij wandelen vrijwel dagelijks, en ik heb me er regelmatig over verbaasd dat het zo vaak droog genoeg was om te gaan. Maar goed, als 't een tijdje van dat vieze weer is ben je er snel op uitgekeken, dat heb ik ook. En ik ben ook echt wel toe aan de lente. (De zomer vond ik ook niet zoveel soeps afgelopen jaar.)
in de haak.
pi_203793016
En bedankt voor alle felicitaties! 8 jaar die grote kerel, jaja, echt waar, de tijd gaat snel.

Hoe gaat het met jou Quoi? Corona helemaal onder controle nu? Wanneer moet je weer voor een chemo?

Ik bedacht me net ineens met die zonnepanelen, dan kan je BTW terugvragen en dat doet dat bedrijf meteen voor ons. MAAR de energie rekening staat op mijn naam en ik heb officieel nog steeds een eenmanszaak. Dus ik heb me net toch maar eens uitgeschreven uit de KvK. Dat gaat ook een hoop spam telefoontjes schelen denk ik. Ze maken er wel een heel ding van zeg, met stappenplannen en of je het wel zeker weet.
  woensdag 23 februari 2022 @ 09:18:05 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203793098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:09 schreef exode het volgende:
En bedankt voor alle felicitaties! 8 jaar die grote kerel, jaja, echt waar, de tijd gaat snel.

Hoe gaat het met jou Quoi? Corona helemaal onder controle nu? Wanneer moet je weer voor een chemo?

Ik bedacht me net ineens met die zonnepanelen, dan kan je BTW terugvragen en dat doet dat bedrijf meteen voor ons. MAAR de energie rekening staat op mijn naam en ik heb officieel nog steeds een eenmanszaak. Dus ik heb me net toch maar eens uitgeschreven uit de KvK. Dat gaat ook een hoop spam telefoontjes schelen denk ik. Ze maken er wel een heel ding van zeg, met stappenplannen en of je het wel zeker weet.
Zijn de energierekening en de factuur van de zonnepanelen nog over te zetten op naam van je verloofde?
Want ik weet niet hoe het met zo'n recente uitschrijving werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203793099
Wij hebben vorige week de BTW van de zonnepanelen terug gekregen. Ging allemaal heel makkelijk, hoefde er zelf amper iets voor te doen.

@exode heb je dit gezien?
quote:
U meldt zich voor het eerst aan als ondernemer voor de btw. Bent u al ondernemer voor de btw? Bijvoorbeeld omdat u zzp'er bent? Dan kunt u zich niet opnieuw aanmelden. Lees hoe u de btw terugvraagt over zonnepanelen als u al ondernemer voor de btw bent.
Was u eerder ondernemer voor de btw maar hebt u uw registratie beëindigd? Dan moet de einddatum van uw registratie vóór de factuurdatum van de zonnepanelen liggen. Bel de BelastingTelefoon als uw registratie als ondernemer eindigde ná de factuurdatum van de zonnepanelen.

https://www.belastingdien(...)f-zonnepaneelhouders
pi_203793124
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:18 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben vorige week de BTW van de zonnepanelen terug gekregen. Ging allemaal heel makkelijk, hoefde er zelf amper iets voor te doen.

@:exode heb je dit gezien?
[..]
https://www.belastingdien(...)f-zonnepaneelhouders
Oh wow, dank je wel. Nou, ik heb net uitgeschreven, even wachten dus tot de BD me ook heeft uitgeschreven. De zonnepanelen liggen vast voorlopig nog niet. Dus de factuur duurt nog wel even.
  woensdag 23 februari 2022 @ 09:21:55 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203793136
Balen van je vakantie, Clubsoda. Hopelijk wordt de rest niet ziek en is er toch nog iets mogelijk!
in de haak.
pi_203793143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn de energierekening en de factuur van de zonnepanelen nog over te zetten op naam van je verloofde?
Want ik weet niet hoe het met zo'n recente uitschrijving werkt.
Er is nog geen factuur, alleen 2 offertes en we moeten nog beslissen over de zonnepanelen aan de voorkant. De gemeente heeft akkoord gegeven op de panelen aan de voorkant, dat was nog even spannend. Ons huisje valt echt net buiten het dorpsaanzicht gebied.
Verloofde wil er alleen nog even over nadenken.

De energierekening kan online iig niet van naam gewijzigd worden. Ik zal Eneco eens bellen.
  woensdag 23 februari 2022 @ 10:58:46 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203794160
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:22 schreef exode het volgende:

[..]
Er is nog geen factuur, alleen 2 offertes en we moeten nog beslissen over de zonnepanelen aan de voorkant. De gemeente heeft akkoord gegeven op de panelen aan de voorkant, dat was nog even spannend. Ons huisje valt echt net buiten het dorpsaanzicht gebied.
Verloofde wil er alleen nog even over nadenken.

De energierekening kan online iig niet van naam gewijzigd worden. Ik zal Eneco eens bellen.
Ik kon het hier wel zo aanpassen, energierekening stond op mijn naam maar ik zat van de zonnepanelen bij het oude huis nog in de KOR.
Was zo geregeld hier, één telefoontje. Met een andere leverancier overigens, maar dat zal niet uitmaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203795579
Het weer vandaag O+
pi_203795819
Het is inderdaad heerlijk weer 8-)
En in de woonkamer staat er heel hard Carnavalsmuziek aan *O* Gelukkig heb ik geen calls vandaag.
pi_203796886
Carnavalsmuziek buiten de kroeg om is echt een no-Go. Ik vind het in de kroeg al niet om aan te horen. Maar kan het dan nog enigszins gedogen.
  woensdag 23 februari 2022 @ 14:58:54 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203796959
Het weer O+

Een kind met waterpokken -O-
pi_203796978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 14:58 schreef Tink89 het volgende:
Het weer O+

Een kind met waterpokken -O-
Beterschap
pi_203797066
Het weer O+

Mijn duo stond alweer met water te spelen. Poffertje rent sowieso naar buiten als ze de kans krijgt. Tuin opgeruimd, verzopen uiplant overgepoot, lekker hoor. :)
pi_203797182
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 14:52 schreef amaranta het volgende:
Carnavalsmuziek buiten de kroeg om is echt een no-Go. Ik vind het in de kroeg al niet om aan te horen. Maar kan het dan nog enigszins gedogen.
Ik was gewoon moe van het dansen. Heerlijk. Na 8 liedjes werd de muziek toch maar afgezet.
pi_203797192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 15:19 schreef exode het volgende:

[..]
Ik was gewoon moe van het dansen. Heerlijk. Na 8 liedjes werd de muziek toch maar afgezet.
Stonden de buren naar binnen te kijken?
Polonaise in je eentje? O+
pi_203797196
Volgende week lekker een paar dagen vrij genomen. En morgen en vrijdag ben ik ook vrij :)
pi_203797214
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 15:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Stonden de buren naar binnen te kijken?
Polonaise in je eentje? O+
In mijn eentje? Nee joh, wij hebben 2 kinderen die gek zijn op dansen. Het soort muziek interesseert ze ook echt niets. Die gingen uit hun dak. B gaat altijd als eerst naar beneden 's ochtends en dan zegt ie eerst 'Eej Google zet alle lampen aan' en vervolgens 'Eeej Google zet Spotify lijst van B aan'. Die lijst heeft hij zelf samengesteld en dat varieert van Schnappie tot Armin.

Komend weekend zitten we dus in een huisje, dan gaat onze Bluetooth muziekbox ook mee. Carnaval in Zeeland! :+
pi_203797270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 15:22 schreef exode het volgende:

[..]
In mijn eentje? Nee joh, wij hebben 2 kinderen die gek zijn op dansen. Het soort muziek interesseert ze ook echt niets. Die gingen uit hun dak. B gaat altijd als eerst naar beneden 's ochtends en dan zegt ie eerst 'Eej Google zet alle lampen aan' en vervolgens 'Eeej Google zet Spotify lijst van B aan'. Die lijst heeft hij zelf samengesteld en dat varieert van Schnappie tot Armin.

Komend weekend zitten we dus in een huisje, dan gaat onze Bluetooth muziekbox ook mee. Carnaval in Zeeland! :+
De kinderen hadden wellicht op school/opvang geweest. :+

Welkom alvast in Zeeland. *O*

Z. vroeg laatst aan Siri Gene Kelly met Singing in the rain. O+
pi_203797335
In het weekend keek ik of onze WOZ waarde online al te zien was. Nope. Nu ligt de brief wel in de bus. Echt, ze doen maar wat, hè. Het ligt er maar net aan of in ons kleine dorp iets verkocht is voor een goede of slechte prijs, zoveel ga je dan omhoog of omlaag :')
3 jaar geleden +15
2 jaar geleden +22
1 jaar geleden -12
Nu + 34

Duimen jullie dat ik zometeen niet door het afdak zak? Er was toch een nokpaneel kapot gewaaid, dus dat moet ik vervangen.
  woensdag 23 februari 2022 @ 15:44:58 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203797505
+34! Jee. Succes met je dak-avontuur!
in de haak.
pi_203797566
Wij wonen hier nog maar 2 jaar, maar die WOZ zit steady in de plus. :')
Vorig jaar +36, nu +35. Krijg je ervan als je in de buurt van de randstad wilt wonen. Anderzijds makkelijk verdiend als ik die plussen ook door kan voeren op de taxatiewaarde. :+
pi_203797572
En doe voorzichtig op het dak! :*
pi_203797675
De WOZ waarde komt hier bij lange na niet in de buurt van de taxatiewaarde dus die laten we zo. :)

Ik deed even een proefberekening van gas en electriciteit bij meerdere aanbieders maar daar word je niet blij van he?! Ons contract loopt halverwege april af dus we moeten wel.
Ja, we zagen dat natuurlijk aankomen, maar het deed toch even pijn zeg maar. We wachten nog wel want het hoeft nog niet, dus Poetin houd je even gedeisd ja!
  woensdag 23 februari 2022 @ 16:05:26 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203797745
De onze komt overmorgen pas, ben benieuwd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 februari 2022 @ 16:08:49 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203797785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 15:59 schreef exode het volgende:
De WOZ waarde komt hier bij lange na niet in de buurt van de taxatiewaarde dus die laten we zo. :)

Ik deed even een proefberekening van gas en electriciteit bij meerdere aanbieders maar daar word je niet blij van he?! Ons contract loopt halverwege april af dus we moeten wel.
Ja, we zagen dat natuurlijk aankomen, maar het deed toch even pijn zeg maar. We wachten nog wel want het hoeft nog niet, dus Poetin houd je even gedeisd ja!
De WOZ loopt ook een jaar achter hè, tenminste bij jullie, bij ons wordt de toestand per 1 januari dit jaar gehanteerd, want nieuwbouw.
Ben benieuwd of de WOZ volgend jaar dan weer hetzelfde is, want dan is de peildatum weer 1 januari dit jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203797976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
De WOZ loopt ook een jaar achter hè, tenminste bij jullie, bij ons wordt de toestand per 1 januari dit jaar gehanteerd, want nieuwbouw.
Ben benieuwd of de WOZ volgend jaar dan weer hetzelfde is, want dan is de peildatum weer 1 januari dit jaar.
I know, maar de WOZ waarde is nog steeds lager dan de gataxeerde waarde van 5 jaar geleden. Dat is best vreemd lijkt mij.
pi_203798080
Onze WOZ waarde heeft de koopsom van 2 jaar geleden al ingehaald. :') En die was 30k boven de vraagprijs. Dus best knap idd exode! Maar mooi meegenomen dan.
pi_203798386
Hier nog geen aanslag binnen.

Ontzettend vervelend trouwens dat hij hier alleen te zien is via mans DigID. :{w Ik regel alles, ik wil alles ontvangen.
  woensdag 23 februari 2022 @ 16:50:06 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203798424
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 16:47 schreef arvensis het volgende:

Ontzettend vervelend trouwens dat hij hier alleen te zien is via mans DigID. :{w Ik regel alles, ik wil alles ontvangen.
Misschien al wel zichtbaar op wozwaardeloket? Die van ons ook nog niet trouwens.

Ik heb hier de gemeente geïnformeerd dat ik de aanslag graag wil ontvangen, we zijn samen eigenaar en ik ben het oudst, maar ze zijn hier nog zo ouderwetsch dat de man de aanslag krijgt :')
Gewoon even aanvragen bij de gemeente.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203798563
Bij dat wozwaardeloket zie ik dat de woz waarde van de buren (zelfde huis alleen spiegelbeeld, zelfde oppervlakte) 20k. hoger is dan die van ons... nou ja, mooi voordeliger voor ons dan :P.
pi_203798586
quote:

+1!!
Ik heb er dit jaar over gebeld, moet dan mailen met het verzoek om het op mijn naam te zetten en dat kan dan vanaf volgend jaar. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 23-02-2022 19:41:00 ]
pi_203799814
Ook in Wozwaardeloket staat niks.

Hmm. Als ik een keer tijd te veel heb zal ik er een belletje aan wagen. :)
pi_203800874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:00 schreef Nijna het volgende:
Bij dat wozwaardeloket zie ik dat de woz waarde van de buren (zelfde huis alleen spiegelbeeld, zelfde oppervlakte) 20k. hoger is dan die van ons... nou ja, mooi voordeliger voor ons dan :P.
Wij hebben een soortgelijke situatie. Het lijkt bij ons te komen doordat de aanbouw van de buren wel geregistreerd is en de onze niet. De buren lieten tijdens de bouw direct de aanbouw plaatsen, wij hebben het na oplevering zelf gedaan. Daardoor staat de aanbouw niet op de tekening van het kadaster. Het is puur een aanname dat dat het verschil maakt, maar ik zou niets anders kunnen bedenken. Wij wonen op het hoekhuis van het rijtje, dus die zou standaard sowieso al hoger ingeschat moeten worden.
  woensdag 23 februari 2022 @ 20:32:18 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203801470
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Wij hebben een soortgelijke situatie. Het lijkt bij ons te komen doordat de aanbouw van de buren wel geregistreerd is en de onze niet. De buren lieten tijdens de bouw direct de aanbouw plaatsen, wij hebben het na oplevering zelf gedaan. Daardoor staat de aanbouw niet op de tekening van het kadaster. Het is puur een aanname dat dat het verschil maakt, maar ik zou niets anders kunnen bedenken. Wij wonen op het hoekhuis van het rijtje, dus die zou standaard sowieso al hoger ingeschat moeten worden.
Ze stonden hier pas al in de tuin om te controleren of er nog aanbouwen en bijgebouwen waren die niet bekend waren :')

Keurig met een briefje van de gemeente, maar wel hebben zelfs nog geen tuinhuisje neer laten zetten, dus bij ons is alles nog volgens de aanvraag omgevingsvergunning.

Als een van de weinigen trouwens, maar dat zal vooral zijn omdat de rest er langer woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203801526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 20:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze stonden hier pas al in de tuin om te controleren of er nog aanbouwen en bijgebouwen waren die niet bekend waren :')

Keurig met een briefje van de gemeente, maar wel hebben zelfs nog geen tuinhuisje neer laten zetten, dus bij ons is alles nog volgens de aanvraag omgevingsvergunning.

Als een van de weinigen trouwens, maar dat zal vooral zijn omdat de rest er langer woont.
En anders controleren ze het met recente luchtfoto’s.
pi_203801562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:08 schreef trui het volgende:

[..]
Weinig zon klopt, maar veel regen en wind valt echt wel mee volgens mij. Wij wandelen vrijwel dagelijks, en ik heb me er regelmatig over verbaasd dat het zo vaak droog genoeg was om te gaan. Maar goed, als 't een tijdje van dat vieze weer is ben je er snel op uitgekeken, dat heb ik ook. En ik ben ook echt wel toe aan de lente. (De zomer vond ik ook niet zoveel soeps afgelopen jaar.)
Het is ook niet per se een objectieve ervaring, hé ;)

Voor mij voelt het als veel te lang veel te donker en nat en koud. Te weinig zon en daglicht. Veel wind is hier aan de kust sowieso meer een ding :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 februari 2022 @ 20:40:35 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203801615
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 20:35 schreef arvensis het volgende:

[..]
En anders controleren ze het met recente luchtfoto’s.
Klopt, maar ik gok dat ze dit nog even wilden fixen voor de WOZ ;)

Daarbij heb ik het stuk waar we ooit de kapschuur willen hebben kunstgras gelegd zodat we daar dan geen gras hoeven af te steken, en dat ziet er op de luchtfoto een beetje raar uit :D
Maar eens kijken of we dat deze zomer kunnen laten bestraten, dan hebben we daar iig een fatsoenlijk zitje, of een plek voor een zwembad zonder dat het gras kapot gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203802324
Afdak is gefixt. Denk ik. Morgen weer windvlagen voorspeld, dat wordt de test :P

Dingen die op vriends naam staan, zet ik vaak wel op mijn emailadres. Hij ziet anders nooit de vraag om meterstanden enzo. WOZ enz doe ik met zijn DigiD, geen zin om daar gedoe over aan te gaan.
  woensdag 23 februari 2022 @ 21:32:28 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203802595
Wij weten elkaars DigiD niet eens.
En het heeft imho niets met "gedoe over maken" te maken, het is ronduit bizar dat je ergens hoofdelijk voor aansprakelijk kunt zijn maar er geen inzage in hebt, ongeacht wie hem krijgt.
Maar in ons geval doe ik de administratie en ben ik toevallig een paar weken ouder, dus dat zou sowieso goed moeten gaan, behalve in de Bible-belt, waar de man de aanslag gemeentelijke belastingen krijgt, tenzij je dat laat aanpassen, maar ook dan krijgt maar een van beiden de aanslag en heeft de ander er nog steeds geen inzage in.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203802990
quote:

Ik krijg alles omdat we tegelijkertijd ingeschreven zijn op dit adres en ik de oudste ben _O- :P .

Maar jeetje, ik schrok wel van de WOZ :X 59.000 meer dan vorig jaar.
pi_203803642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:
Mijn eigen DigiD onthouden is al lastig genoeg :').

Zoon van 7 had het vanavond over smaakpupillen.
Nu zie ik een tong voor me met een heleboel kleine oogjes :D O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203804463
Ik ken alle 4 de DigiD's hier in huis uit mijn hoofd. Ik log dus ook in op die van verloofde. Niet vaak nodig, maar wel bij kinderopvangtoeslag wijzigen etc.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 februari 2022 @ 08:07:00 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203806724
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:
En het heeft imho niets met "gedoe over maken" te maken, het is ronduit bizar dat je ergens hoofdelijk voor aansprakelijk kunt zijn maar er geen inzage in hebt, ongeacht wie hem krijgt.
Maar in ons geval doe ik de administratie en ben ik toevallig een paar weken ouder, dus dat zou sowieso goed moeten gaan, behalve in de Bible-belt, waar de man de aanslag gemeentelijke belastingen krijgt, tenzij je dat laat aanpassen, maar ook dan krijgt maar een van beiden de aanslag en heeft de ander er nog steeds geen inzage in.
Het blijft voor mij ook een terugkomende irritatie… Gisteren wilde ik iets weten over een declaratie bij zorgverzekering, die kan ik dus zelf niet inzien want ik ben niet de hoofdverzekerde. Daar vind ik ook wel iets van, eigenlijk }:|
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203806827
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Onze buren hebben wel achter in de tuin een overkapping over de volledige breedte (niks fancies hoor tuinhuisje, houthok en een stukje om te zitten), maar ik verwacht eigenlijk niet dat daar het verschil vandaan komt. Wij hebben een klein tuinhuisje.
Dat van de aanbouw weet ik niet. Ik weet niet wat de oude bewoners gedaan hebben daarmee, volgens die website hebben we wel allebei zelfde hoeveelheid woonoppervlak. Ik weet dat het er bij ons huis later is bijgebouwd, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat dat bij het buurhuis hetzelfde is. Het waren vrienden van elkaar, de oude bewoners.

Mijn man en ik zijn apart verzekerd, want dan hoefde maar 1 van ons aanvullend verzekerd om voor de kinderen de beugels vergoed te krijgen. Raadden ze zelf aan bij de verzekering.
Dus ik ben aanvullend en de kinderen staan bij mij op de polis. Dus ik kan gewoon mijn eigen dingen inzien.
pi_203806925
Eens, dat alleen je partner inzage heeft in dingen is wel heel ouderwets. En gruwelijk onhandig. :Y

Mijn kleuter is thuis vandaag. Hij heeft koorts en gespuugd. Jammer hoor, denk dat zijn vakantie al begonnen is.

Wil je wat eten of drinken? Soepstengel of beschuit? Hij kiest beschuit, niks erop gelukkig.
Nee, niet dit, rijstwafel wil ik.
Sta je er met een rijstwafel. Nee, niks wil ik. o|O

Dus Poffertje kruimelt nou het huis onder met rijstwafel. En zo af en toe biedt zij hem toch weer aan bij kleuter die dan zegt dat hij niet wil. :Y)
pi_203807227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Nijna het volgende:

[..]
Onze buren hebben wel achter in de tuin een overkapping over de volledige breedte (niks fancies hoor tuinhuisje, houthok en een stukje om te zitten), maar ik verwacht eigenlijk niet dat daar het verschil vandaan komt. Wij hebben een klein tuinhuisje.
Dat van de aanbouw weet ik niet. Ik weet niet wat de oude bewoners gedaan hebben daarmee, volgens die website hebben we wel allebei zelfde hoeveelheid woonoppervlak. Ik weet dat het er bij ons huis later is bijgebouwd, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat dat bij het buurhuis hetzelfde is. Het waren vrienden van elkaar, de oude bewoners.

Mijn man en ik zijn apart verzekerd, want dan hoefde maar 1 van ons aanvullend verzekerd om voor de kinderen de beugels vergoed te krijgen. Raadden ze zelf aan bij de verzekering.
Dus ik ben aanvullend en de kinderen staan bij mij op de polis. Dus ik kan gewoon mijn eigen dingen inzien.
Wat gek, wij zijn samen verzekerd omdat ik leuke korting krijg via mijn werkgever en ik kan alles apart aan- en uitzetten. Zo heeft verloofde dit jaar geen verhoogd eigen risico. Ook de aanvullende modules konden we per persoon aanpassen.
pi_203807277
Vanochtend vloeken, wifi lag eruit. Alles uit en aan, van alles geprobeerd. Bel ik naar mijn collega's, zijn er werkzaamheden. Aangekondigd. Ik had gewoon een mail erover gekregen. Oeps.
En alles doet het inmiddels alweer, ipv pas om 10 uur.

En ik probeer het nieuws over Rusland wat te negeren, maar ben wel weer verbaasd over alle vrijheid blijheid gekkies die Nederland een dictatuur noemen, die nu Poetin adoreren.
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:53:18 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203807356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:48 schreef exode het volgende:
Vanochtend vloeken, wifi lag eruit. Alles uit en aan, van alles geprobeerd. Bel ik naar mijn collega's, zijn er werkzaamheden. Aangekondigd. Ik had gewoon een mail erover gekregen. Oeps.
En alles doet het inmiddels alweer, ipv pas om 10 uur.

En ik probeer het nieuws over Rusland wat te negeren, maar ben wel weer verbaasd over alle vrijheid blijheid gekkies die Nederland een dictatuur noemen, die nu Poetin adoreren.
Je weet in welke hoek die zitten en door wie ze geïndoctrineerd worden.
Het zijn er niet zoveel, ze maken alleen een hoop herrie.

Ik vind het zorgwekkender dat we nog zoveel Russisch gas gebruiken.
Kunnen we wel stoer sancties opleggen, maar zolang dat gas hierheen komt zullen we dat gewoon braaf betalen, hoezo sancties? We zijn al afhankelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:57:20 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203807429
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Het blijft voor mij ook een terugkomende irritatie… Gisteren wilde ik iets weten over een declaratie bij zorgverzekering, die kan ik dus zelf niet inzien want ik ben niet de hoofdverzekerde. Daar vind ik ook wel iets van, eigenlijk }:|
Dat idd ook, en dat de zorgverzekeraar dan als "oplossing" aandraagt dat jij hoofdverzekerde wordt... iets wat het probleem niet oplost maar verplaatst.

Het is echt bizar dat je als ouder met gezag de medische gegevens van je minderjarige kind niet kunt inzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203807594
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Wel grappig, ik kon gister voor het eerst (nieuwe verzekering) niet de details zien van een declaratie van Mrs V. Ik ben wel hoofdverzekerde, maar details kan alleen de persoon zelf zien. Ik zat echt :o :o :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203807620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:15 schreef Nijna het volgende:
Huh?
Wij hebben jaren op dezelfde polis verschillende aanvullingen gehad. En bij de een wel ER afgekocht en bij de ander niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:12:14 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203807667
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel grappig, ik kon gister voor het eerst (nieuwe verzekering) niet de details zien van een declaratie van Mrs V. Ik ben wel hoofdverzekerde, maar details kan alleen de persoon zelf zien. Ik zat echt :o :o :o
Nou ja, daar heb ik bij een volwassene dan weer geen probleem mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203808113
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je weet in welke hoek die zitten en door wie ze geïndoctrineerd worden.
Het zijn er niet zoveel, ze maken alleen een hoop herrie.

Ik vind het zorgwekkender dat we nog zoveel Russisch gas gebruiken.
Kunnen we wel stoer sancties opleggen, maar zolang dat gas hierheen komt zullen we dat gewoon braaf betalen, hoezo sancties? We zijn al afhankelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor ons de doorslag gaf om zonnepanelen te overwegen en verder door te gaan met isoleren.
Het is natuurlijk een waardeloze situatie dat je zo afhankelijk van een totale randdebiel bent. Dit heeft ie jaren voorbereid. Ik hoop wel dat ze nu doorzetten en Rusland van Swift etc afschakelen. Pak ze waar het pijn doet: in hun portomonee.
pi_203808358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef exode het volgende:
Pak ze waar het pijn doet: in hun portomonee.
Het doet uiteindelijk ook ons pijn in de portemonnee. Da's de ellende aan oorlog, er zijn alleen verliezers.

Het is een trieste dag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203808674
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het doet uiteindelijk ook ons pijn in de portemonnee. Da's de ellende aan oorlog, er zijn alleen verliezers.

Het is een trieste dag.
We gaan een vermogen betalen aan gas en benzine.....dat gaat pijn doen, vooral bij de mensen die al amper rondkomen.
Maar oorlog is inderdaad vooral ellende, die arme mensen daar ook.
pi_203809650
Random zoekvraag:

Simon had van de week op 2 dagen een invaljuf vanwege ziekte. Hij had met de klas filmpjes gekeken over een witte hamster, die Sneeuwvlokje heet. De hamster ging door allerlei buizen of iets dergelijks. Meer omschrijving kreeg ik er niet uit. Ik heb al flink zitten zoeken online, maar kan niets vinden. Iemand enig idee?

Hij vond het zulke leuke filmpjes, dat we ze thuis ook eens zouden willen opzoeken :)
pi_203809682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Random zoekvraag:

Simon had van de week op 2 dagen een invaljuf vanwege ziekte. Hij had met de klas filmpjes gekeken over een witte hamster, die Sneeuwvlokje heet. De hamster ging door allerlei buizen of iets dergelijks. Meer omschrijving kreeg ik er niet uit. Ik heb al flink zitten zoeken online, maar kan niets vinden. Iemand enig idee?

Hij vond het zulke leuke filmpjes, dat we ze thuis ook eens zouden willen opzoeken :)
Dan moet je hamster maze zoeken denk ik. Banaan vindt het ook hilarisch. O+
pi_203810418
Zegt me niks. Die hamster.
pi_203810436
Ik kocht een speeltje voor de hond… waren 20 schitterende minuten
  donderdag 24 februari 2022 @ 11:48:57 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_203810524
Bij de big bazaar? Duurkoop :P
disclaimer
pi_203810846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou ja, daar heb ik bij een volwassene dan weer geen probleem mee.
Nee het is niet erg, logisch zelfs, maar voorheen kreeg ik alle details (en zij idd niks).
pi_203811844
WOZ-waarde is ook hier bekend. 18k meer. Alleen staat er in het WOZwaardeloket een verkeerd vloeroppervlakte - maar liefst 35m2 groter dan we hebben. Daar ga ik tegen in bezwaar.
pi_203811899
Verkeerd topic
  donderdag 24 februari 2022 @ 13:04:25 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203812157
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee het is niet erg, logisch zelfs, maar voorheen kreeg ik alle details (en zij idd niks).
Oh, dat is pas bizar :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 februari 2022 @ 13:06:35 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203812199
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef arvensis het volgende:
WOZ-waarde is ook hier bekend. 18k meer. Alleen staat er in het WOZwaardeloket een verkeerd vloeroppervlakte - maar liefst 35m2 groter dan we hebben. Daar ga ik tegen in bezwaar.
Hier is de gemeente juist kleiner gaan rekenen (alleen het vloeroppervlak met meer dan 1.50m hoogte), dus ons huis is daarmee in het wozwaardeloket 32m² kleiner geworden, grappig genoeg is dat ook bijna de oppervlakte van de garage.

Nog geen nieuwe WOZ binnen trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203812216
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:48 schreef SQ het volgende:
Bij de big bazaar? Duurkoop :P
Was gelukkig maar iets van 2 euro. MAar indd duurkoop. Al denk ik dat meneer een Guccikoord ook zo door heeft.
pi_203813487
Mijn zus had altijd dit soort speeltjes voor haar hond (kruising stefford bull terrier). Iets kleiner en een goedkopere versie, maar dit was het enige dat niet binnen een week (of dag) stuk was. Eenmaal doormidden speelde hij nog met de losse eindjes. Bleef echt lang goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203813524
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Huh?
Wij hebben jaren op dezelfde polis verschillende aanvullingen gehad. En bij de een wel ER afgekocht en bij de ander niet.
Ik kreeg hier de indruk dat dat niet kon, maakt verder ook niet uit.

@amaranta, dat is snel stuk... :{
pi_203813597
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:44 schreef amaranta het volgende:
Ik kocht een speeltje voor de hond… waren 20 schitterende minuten
[ link | afbeelding ]
Dat is snel! Toen we Senna net hadden had ik een duur speeltje gekocht van kong wat oersterk zou zijn, was binnen een uur al gesloopt.
pi_203813640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef Phaidra het volgende:
Mijn zus had altijd dit soort speeltjes voor haar hond (kruising stefford bull terrier). Iets kleiner en een goedkopere versie, maar dit was het enige dat niet binnen een week (of dag) stuk was. Eenmaal doormidden speelde hij nog met de losse eindjes. Bleef echt lang goed!
Iets vergelijkbaars heeft onze hond ook en daar doet ze wel lang mee. Ook Senna speelt dan met de losse eindjes.
pi_203814188
De WOZ is nog niet binnen, de gemeentelijke aanslag wel :')
Volgens die aanslag is de waarde +15k. Klopt geen moer van want ze berekenen nog steeds de dakopbouw niet mee dus het aantal m2 moet 33 meer zijn.
Ook klopt het niet met de verkoopwaarde van het afgelopen jaar in de omgeving. Maar vind het prima, scheelt belasting >:) en ga toch niet verkopen. En als wel doet de WOZ er niet toe :+
If they say
pi_203814287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:11 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Dat is snel! Toen we Senna net hadden had ik een duur speeltje gekocht van kong wat oersterk zou zijn, was binnen een uur al gesloopt.
Volgens de lokale dierenwinkel moet je van dat merk de zwarte kong extremenemen. De rode verkoopt hij niet eens.
pi_203814441
Kleuter heeft al vier keer gespuugd vandaag. -O-

En om het feest compleet te maken, kattenkots. Ik weet dat het er is maar heb een slaper in de draagzak. Ik weet nu al dat ik er straks in ga staan. -O-
pi_203814590
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:06 schreef PKM het volgende:

En om het feest compleet te maken, kattenkots. Ik weet dat het er is maar heb een slaper in de draagzak. Ik weet nu al dat ik er straks in ga staan. -O-
Oi :{ Sterkte met kleuter en succes met schoonmaken, lekker dubbelop -O-
If they say
pi_203814797
quote:

Sterkte :*
pi_203814905
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oi :{ Sterkte met kleuter en succes met schoonmaken, lekker dubbelop -O-
Haha dubbelop, dat zou zijn als je enmer met kots lek is. En het gebruiken van een lekke emmer, zo stom is niemand. O-)

En die emmer die blijkbaar lek is, die ging ik net legen toen hij blijkbaar nog eens moest spugen. Dus naast dat de bank onder zat, lag er een dubbel druppelspoor. 'Gelukkig' eet hij niet en stonk het dus niet zo. :@
pi_203814942
Oh man, PKM, wat een pech :X. Sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203815145
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:28 schreef PKM het volgende:

[..]
Haha dubbelop, dat zou zijn als je enmer met kots lek is. En het gebruiken van een lekke emmer, zo stom is niemand. O-)

En die emmer die blijkbaar lek is, die ging ik net legen toen hij blijkbaar nog eens moest spugen. Dus naast dat de bank onder zat, lag er een dubbel druppelspoor. 'Gelukkig' eet hij niet en stonk het dus niet zo. :@
Och meis, dit is echt kut ;( Hopelijk heb je een sterke maag ;) Gooi anders ffies een plastic zak in de emmer en hou die in de buurt
Sterkte :*
If they say
  donderdag 24 februari 2022 @ 15:55:12 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203815435
Sterkte @PKM kots is blugh

Aardig opgeknapt hier, behalve dus een kriebelhoest from hell. Een echt covid-restverschijnsel, aldus mijn oncoloog. Verder doen alle afweercellen en zulks het gewoon goed in mijn crappy lijf. Ik mag morgen dus weer aan het infuus.

Vanavond nog even uit eten met een paar meiden. Om die reden rust ik vanmiddag alvast uit en doe ik ongegeneerd een seizoen Jane the Virgin achter elkaar O+ #aanrader
pi_203815548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef Quoi het volgende:
Sterkte @:PKM kots is blugh

Aardig opgeknapt hier, behalve dus een kriebelhoest from hell. Een echt covid-restverschijnsel, aldus mijn oncoloog. Verder doen alle afweercellen en zulks het gewoon goed in mijn crappy lijf. Ik mag morgen dus weer aan het infuus.

Vanavond nog even uit eten met een paar meiden. Om die reden rust ik vanmiddag alvast uit en doe ik ongegeneerd een seizoen Jane the Virgin achter elkaar O+ #aanrader
Fijn dat je afweercellen het prima doen :). Wel naar van de kriebelhoest maar dat gaat wel over, ooit ;)
Heel veel plezier vanavond! En alvast sterkte voor morgen :*
If they say
pi_203816014
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:00 schreef PKM het volgende:

[..]
Jaaaaa, dat was hem inderdaad *O* *O* *O* Ik liet het vanmiddag aan Simon zien en dat was inderdaad wat ze met invaljuf hadden gekeken. Wel echt rare filmpjes trouwens :P
Dank voor het meedenken!

Beterschap voor je kleuter en succes met opruimen!
pi_203816349
quote:

Heb je een zandbak? Strooi er wat zandbak zand overheen. Kun je het daarna zo opvegen.
pi_203817274
Oh nee PKM, dat is echt goor! Sterkte.

Veel plezier vanavond Quoi en succes morgen.

Ik ben kapot, vanmiddag uurtje met verloofde naar haar werk geweest. Na schooltijd dus alleen collega's. Wat kunnen juffen en meesters in 1 hok herrie maken joh! Medelijden met die kinderen. ;)
Was goed even langs te gaan, verloofde is alweer 10 weken thuis. Ze was best zenuwachtig en vooral bang dat ze daarna zouden denken 'die is bijna beter die komt wel weer binnenkort.' Maar ze waren allemaal erg lief en vooral in the mood 'jij blijft voorlopig thuis he! Je liep al veel te lang op je tenen.'
En lets be honest, ze ziet er ook gewoon ziek uit, zeker als je haar 10 weken niet hebt gezien. Bleek ingevallen gezicht en heel emotioneel.
Maar nu is ze opgelucht en blij dat ze is geweest. Heeft haar echt even goed gedaan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 17:57:10 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203817402
Wat heftig allemaal @exode
Begrijp ik goed dat jullie nog de uitslag van de scan krijgen, of heb ik een stapje gemist?

Even langs werk gaan vind ik wel echt heel knap!
pi_203817486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:57 schreef Quoi het volgende:
Wat heftig allemaal @:exode
Begrijp ik goed dat jullie nog de uitslag van de scan krijgen, of heb ik een stapje gemist?

Even langs werk gaan vind ik wel echt heel knap!
Het gaat wel echt de goede kant op hoor. Ze draait in het gezinsleven bijna volledig mee. Ze is ook steeds meer zichzelf inclusief flauwe grapjes.

Er kwam niet zoveel uit de onderzoeken. De diagnose is nu PDS met een heftige darminfectie verergert of veroorzaakt door stress. Ze gaat binnenkort naar de dietiste om aan te komen en om te kijken of de PDS door voeding of drinken komt en ze gaat een traject in met een coach, dat gaat via school.

Ja, dat vond ik ook en haar collega's ook. Die waren oprecht blij om haar te zien. Dus het emotionele was ook positief.
pi_203828588
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:28 schreef PKM het volgende:

[..]

Hopelijk vandaag minder kots enzo :*

@Quoi, fijn dat je weer aardig bent opgeknapt. Succes/sterkte vandaag :*

@exode, klinkt wel als fijne collega's. Lijkt me toch best een stap om dan weer even naar je werk te gaan, maar goed dat ze die hobbel heeft genomen! Nu verder aansterken :*
pi_203828984
*O* wij zijn onderweg naar hotel 1, de meiden hebben nog geen flauw idee waar naartoe... ze krijgen straks een aantal puzzels🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 14:09:01 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203831467
Veel plezier Vicky
pi_203833443
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:00 schreef PKM het volgende:

[..]
Hier ook een hit, vooral de "gevangenis" varianten :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203835751
We zijn net terug van een paar dagen Beekse Bergen. De kinderen willen er gaan wonen O+ We hadden ook geheim gehouden wat we gingen doen totdat we aankwamen, groot succes :D

Maandag weer naar school. Nadenken over hoe we de oudste gaan vertellen over de situatie in Oekraïne. Meestal schermen we haar af voor het nieuws, ze trekt zich dat veel te veel aan, maar met klasgenoten die wel Jeugdjournaal kijken ontkomen we er denk ik niet aan.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:49:08 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203836426
Ik zit totaal afgedraaid in een hotel in de buurt van de Efteling.
Gisteren heen gereden, vandaag Efteling, morgen weer naar huis.
N was druk druk druk met werk dus alleen met Soneal op stap, ook gezellig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203836944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:49 schreef Leandra het volgende:
Ik zit totaal afgedraaid in een hotel in de buurt van de Efteling.
Gisteren heen gereden, vandaag Efteling, morgen weer naar huis.
N was druk druk druk met werk dus alleen met Soneal op stap, ook gezellig.
Gezellig samen uitje gedaan dus. Leuk!

Wij zijn aangekomen bij Disney en gaan nu eten. Morgen vroeg op, ontbijten en inchecken in hotel 2.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:21:57 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203837208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef Amsel het volgende:
We zijn net terug van een paar dagen Beekse Bergen. De kinderen willen er gaan wonen O+ We hadden ook geheim gehouden wat we gingen doen totdat we aankwamen, groot succes :D

Maandag weer naar school. Nadenken over hoe we de oudste gaan vertellen over de situatie in Oekraïne. Meestal schermen we haar af voor het nieuws, ze trekt zich dat veel te veel aan, maar met klasgenoten die wel Jeugdjournaal kijken ontkomen we er denk ik niet aan.
Jeugdjournaal doet in het weekend een weekoverzicht. Dat een idee?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:25:41 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203837269
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef Vicky het volgende:

[..]
Gezellig samen uitje gedaan dus. Leuk!

Wij zijn aangekomen bij Disney en gaan nu eten. Morgen vroeg op, ontbijten en inchecken in hotel 2.
Heel veel plezier! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203841844
Nou, hier heeft de manflu zijn intrede gedaan. Simon was al de hele week flink verkouden met ook ontstoken oogjes enzo. Paar dagen later begon ik, maar nu heeft manlief het ook te pakken en die gaat echt bijna dood :+ :+ :+
pi_203841867
Heeft iemand nog tips voor een paar dagen (4-5 daagjes ofzo) weg naar Limburg met een kind van 4j6m?
Ik ben aan het kijken voor eind mei, maar er is zoveel, dat is eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.

Een bezoek aan Gaia Zoo zou leuk zijn, maar weet niet of de omgeving Kerkrade verder leuk is.
pi_203842323
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een paar dagen (4-5 daagjes ofzo) weg naar Limburg met een kind van 4j6m?
Ik ben aan het kijken voor eind mei, maar er is zoveel, dat is eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.

Een bezoek aan Gaia Zoo zou leuk zijn, maar weet niet of de omgeving Kerkrade verder leuk is.
Er is een blotevoetenpad in Brunssum, een tof science-museum in Kerkrade, het Drielandenpunt is leuk om te bezoeken (labyrint, grote speeltuin, uitkijktoren).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 februari 2022 @ 09:38:14 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203842468
quote:

Ja hoor, blotenvoetenpad in Brunssum, je bent zo bij het sprookjesbos in Valkenburg. Gaia is mooi, sprelhel de jumpxl in de buurt. Mooi gebied om te wandelen in erenstein
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:42:30 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203842514
Landal hoog vaals is daar vlakbij en heel leuk. Mooie speeltuin binnen en buiten, zwembad, bowling, knutselen... En heel fijne bedden en huisjes.

En de omgeving is best leuk hoor! Drielandenpunt, gaia idd, maar ook in Aken ben je bijvoorbeeld zo. En mooi wandelen :D
pi_203842520
Genoeg te beleven idd, maar persoonlijk zou ik wel voor een verblijf in het heuvelland gaan en niet in Kerkrade / stedelijk gebied. Want natuur. O+

Als ik voor mijn werk de snelweg tussen Maastricht en Heerlen rij krijg ik al haast een vakantiegevoel door het uitzicht op de heuvels.
pi_203843268
Wat fijn alle tips! Die ga ik later vandaag eens rustig opzoeken allemaal.
In een stad verblijven heeft inderdaad niet de voorkeur, ligt dat Landal Hoog Vaals een beetje landelijk/heuvelachtig?
pi_203845181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heel veel plezier! *O*
Thnx!!
Strakblauwe lucht, wel druk, maar al heel wat attracties kunnen doen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203845261
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Vicky het volgende:

[..]
Thnx!!
Strakblauwe lucht, wel druk, maar al heel wat attracties kunnen doen [ afbeelding ]
Veel plezier. O+
Klopt het dat je vanaf 6 jaar nog steeds een mondkapje op moet?
pi_203845703
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Vicky het volgende:

[..]
Thnx!!
Strakblauwe lucht, wel druk, maar al heel wat attracties kunnen doen [ afbeelding ]
Foto uit een folder _O_
Veel plezier O+
pi_203845733
Zo, vanmorgen laatste beenwarmer gebreid en nagels in de lak gezet.

Nu even een soepje naar binnen voor wat vitamines en dan dadelijk m’n pekske aan en carnavallen *O* de jongens hebben er ook zo’n zin in :D
pi_203847441
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:43 schreef vencodark het volgende:

[..]
Veel plezier. O+
Klopt het dat je vanaf 6 jaar nog steeds een mondkapje op moet?
Yep klopt. Misschien gaat de mondkapjes plicht er maandag af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203847452
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef LeSage het volgende:

[..]
Foto uit een folder _O_
Veel plezier O+
Thnx!! Zo met die blauwe lucht lijkt bijna elke foto uit een folder te komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203848240
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:45 schreef Vicky het volgende:

[..]
Yep klopt. Misschien gaat de mondkapjes plicht er maandag af.
Zou chill zijn. We wachten nog met Disney omdat we die plicht vanaf 6 jaar niet zien zitten. Thx voor de info. Ik hou het in de gaten. :)
pi_203848261
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:54 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zou chill zijn. We wachten nog met Disney omdat we die plicht vanaf 6 jaar niet zien zitten. Thx voor de info. Ik hou het in de gaten. :)
Snap ik. Het is te doen. Bijna niemand draagt m goed en er wordt weinig over gezegd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203850725
Veel plezier Vicky!
pi_203853836
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 16:56 schreef Vicky het volgende:

[..]
Snap ik. Het is te doen. Bijna niemand draagt m goed en er wordt weinig over gezegd.
Dat is dan anders dan de afgelopen 2 jaar, toen werden mensen die ze niet goed droegen er vaak op aangesproken, ik heb het iig meerdere keren gezien. Blijf je ook nog tot de 28e zelf?

Wij hebben ook een strak blauwe lucht gehad in de Franse Alpen. Ik ben alweer verbrand :( en zoon skiede zijn eerste afdalinkje al gelijk op volle kracht de piste af, zo de struiken en dikke sneeuw in. En de meiden waren vooral erg moe en jengelig, dus hopelijk morgen voor hen een betere dag op les.

Veel plezier LeSage! Geniet er van dat het weer kan!
pi_203854312
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is dan anders dan de afgelopen 2 jaar, toen werden mensen die ze niet goed droegen er vaak op aangesproken, ik heb het iig meerdere keren gezien. Blijf je ook nog tot de 28e zelf?

Wij hebben ook een strak blauwe lucht gehad in de Franse Alpen. Ik ben alweer verbrand :( en zoon skiede zijn eerste afdalinkje al gelijk op volle kracht de piste af, zo de struiken en dikke sneeuw in. En de meiden waren vooral erg moe en jengelig, dus hopelijk morgen voor hen een betere dag op les.

Ja vandaag was de 1e dag, morgen en maandag nog.

Veel skiplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 26-02-2022 23:01:03 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203859940
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Thanks! Het was zo onwerkelijk, maar ook zó vertrouwd, zoveel mensen samen, iedereen weer tegenkomen. Nu lekkere chillochtend zodat we straks weer op pad kunnen gaan O+

Veel skiplezier!
pi_203860142
Ik heb mijn eerste positieve zelftest. Poffertje is ook 1 en al snot en is warm. Kan niet missen dat kleuter het ook heeft, met dat spugen vorige week.
Manlief heeft een tuurstreepje en keelpijn. Kat heeft niks.

Ondanks dat mijn nacht bagger was heb ik Poffertje toch maar in de draagzak.

Helaas gaan we vandaag dus niet naar de Japanner voor mijn verjaardag. -O-
pi_203860548
Hier ook positief.. en ondanks weinig klachten ben ik heel moe.. erg irritant.
Weet ook waar het vandaan komt.. Klasgenootje van jongste zat gezellig bij ons aan tafel over alles heen te spetteren terwijl hij vertelde dat het irritant was dat niemand bij hem mocht spelen omdat zijn moeder corona had. Toen ik vroeg of hij dan die ochtend negatief getest was zei hij blij dat hij niet hoefde te testen, alleen als hij heel verkouden was..
Volgende dag was hij inderdaad verkouden en nu ik dus ook. Vooralsnog ben ik de enige thuis..
pi_203860553
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef PKM het volgende:
Ik heb mijn eerste positieve zelftest. Poffertje is ook 1 en al snot en is warm. Kan niet missen dat kleuter het ook heeft, met dat spugen vorige week.
Manlief heeft een tuurstreepje en keelpijn. Kat heeft niks.

Ondanks dat mijn nacht bagger was heb ik Poffertje toch maar in de draagzak.

Helaas gaan we vandaag dus niet naar de Japanner voor mijn verjaardag. -O-
sterkte! Rot dat iedereen ook echt ziek is.
pi_203862119
He wat balen PKM, beterschap :* moest lachen om de kat :D
pi_203865053
PKM beterschap :*

Watmoetikkiezen ook beterschap :*

Ik ben de halve dag buiten geweest in het zonnetje, ik was er zo aan toe :). En nu ben ik moe.
Man is chinees aan het halen, dus ik ga de borden maar even op tafel gooien.
pi_203865657
@PKM, beterschap en gefeliciteerd :*. Had je normaal uit eten gekund...misschien weekje uitstellen?

@watmoetikkiezen, jij ook beterschap!

Ik voel me een beetje meh...zit met mn neus op het nieuws geplakt en das nou niet bepaald vrolijk. Wat staat de wereld te wachten... ;(
If they say
pi_203866976
ik probeer die beelden toch maar niet teveel te kijken. Onvoorstelbaar wat een ellende..
Hoop dat ze op een of andere manier snel vrede sluiten, maar hoe dan...
pi_203867395
Voor iedereen veel beterschap!
pi_203867930
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik probeer die beelden toch maar niet teveel te kijken. Onvoorstelbaar wat een ellende..
Hoop dat ze op een of andere manier snel vrede sluiten, maar hoe dan...
Hoop het ook maar het ziet er somber uit... Verschrikkelijk en onbegrijpelijk hoe 1 krankzinnige mafketel zoveel leed kan veroorzaken ;(
If they say
pi_203869671
Zo, dik weekje vakantie erop zitten. Ondertussen 2 stormen verder en een invasie. Vooral gek omdat we 3 dagen ervoor in het oorlogsmuseum in Overloon stonden. Al die verhalen, dat materiaal, de waanzin. We zeiden toen al, het zal je straat maar doorrijden. Nou, niet de onze, maar wel daar.. Ik hoop maar dat het met een sisser afloopt, maar ik vrees dat dit een geopolitieke bende gaat worden..
pi_203870258
Ik zei het gister nog tegen mijn man.. het is he dubbel. Wij genieten van Disney en 3000km verderop vechten/vrezen mensen voor hun leven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 27 februari 2022 @ 22:22:42 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203870470
Ik zit echt zo met mijn kop in ‘t zand… :@
Ik weet dat het echtechtecht is en dat het heel erg mis kan gaan. Maar ik kan (of wil?) me niet eens voorstellen wat er allemaal kan gebeuren. Ik kan daar niet bij… geen idee, het voelt toch wel als heel ver weg, wat natuurlijk bullshit is, maar als het echt mis gaat is er toch geen ontkomen aan, ofzo…
  zondag 27 februari 2022 @ 22:30:15 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203870588
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:22 schreef BE het volgende:
Ik weet dat het echtechtecht is en dat het heel erg mis kan gaan. Maar ik kan (of wil?) me niet eens voorstellen wat er allemaal kan gebeuren. Ik kan daar niet bij… geen idee, het voelt toch wel als heel ver weg, wat natuurlijk bullshit is, maar als het echt mis gaat is er toch geen ontkomen aan, ofzo…
Ik ook hoor, ik heb er ook echt gewoon geen zin in. Die randdebiel die de heleboel over de kling wil jagen.
Even los van het feit dat het helemaal niets verandert als ik me er heel erg druk om maak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 februari 2022 @ 22:30:45 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_203870595
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:22 schreef BE het volgende:
Nou ja dit dus. Ik kan mezelf helemaal gek maken van angst maar dat levert uiteindelijk ook helemaal niks op. Ik heb er nul invloed op. Als de bom valt, kan ik er echt niet voor wegrennen. Dus tsja, zeg het maar. Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk voor de mensen die hier door worden geraakt en ik keur het allemaal ontzettend af, maar angst en paniek, nee. Daar heeft niemand iets aan.
disclaimer
  zondag 27 februari 2022 @ 22:51:05 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203870951
Ik heb overigens ook geen oordeel over mensen die het wel op de voet volgen hoor, ik vraag me eigenlijk juist af of ik niet enorm oppervlakkig ben dat ik het niet doe. :@
  zondag 27 februari 2022 @ 23:06:17 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203871262
Ik volg het ook niet allemaal op de voet maar maak me wel enorme zorgen. En extra vervelend en beklemmend dat we inderdaad maar gewoon machteloos moeten afwachten wat die idioot allemaal uit gaat halen. :{
in de haak.
pi_203871763
Ach, ik weet ook niet waarom ik het allemaal volg, kan er niks aan veranderen en zit mezelf op te vreten uit onmacht. En stiekum hoop ik, steeds als ik een site vernieuw, dat het is opgelost, dat iemand in die kliek ineens het licht gezien heeft en een coup pleegt, de agressor uitschakelt. Zoiets... :{ Ben er teveel mee bezig, zou wel wat meer van jullie instelling willen hebben maar ben mn struisvogelknopje kwijt :@
If they say
  zondag 27 februari 2022 @ 23:57:08 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203872068
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:51 schreef BE het volgende:
Ik heb overigens ook geen oordeel over mensen die het wel op de voet volgen hoor, ik vraag me eigenlijk juist af of ik niet enorm oppervlakkig ben dat ik het niet doe. :@
Aan de ene kant voel ik die oppervlakkigheid wel, aan de andere kant zijn mensen in geval van nood gewoon welkom, het is niet zo dat als er een Oekraïns gezin moet worden opgevangen dat ik dan roep dat we geen ruimte hebben, we moeten even opruimen maar als ik moet helpen vind ik dat geen probleem.

Ik denk alleen niet dat ik help als ik op de Dam ga staan schreeuwen dat Poetin een lul is.

En ja, het is vreselijk hypocriet van mezelf dat ik een Oekraïns gezin makkelijker in huis zou nemen dan een gezin uit een aantal andere oorlogen.
Sorry, het is niet anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 28 februari 2022 @ 00:02:41 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203872124
Ik volg het dus ook amper tot niet, neemt niet weg dat het journaal hier ook aan staat, ik een paar keer per dag op Twitter kijk en een razende reporter aan de eettafel heb zitten die alles bijhoudt en af en toe roept wat er aan de hand is.

Wat ik me weer goed kan voorstellen, want collega's is een (ander) voormalig Sovjet Unie land, maar je weet nooit wat die gek gaat doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203872360
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:51 schreef BE het volgende:
Het is heel begrijpelijk dat je je ervoor af wilt sluiten. Mijn lief doet dat ook terwijl ik juist alles wil weten. (En dat ergert hem weer, dat ik er zo mee bezig ben.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203873182
Ik volg het wel en mijn man ook. Meestal is hij onze struisvogel.

Heb nu ook het nieuws aan staan. Het hele huis slaapt nog, dat is uniek. :D
pi_203873252
Ik volg het in grote lijnen. Een aantal headlines maar echt niet alle nieuwskanalen en welke acties worden ingezet.
Ik vind het al gauw overweldigend. Niet emotioneel, maar qua feitenkennis.
Zorgen zijn voor morgen en dat zeg ik gewoon elke dag. Want ik kan er zelf niet direct iets aan veranderen of doen.
Ik probeer juist een beetje meer bewust te zijn van hoe goed wij het hier hebben. Focussen op mijn eigen gezinsleven. :)
pi_203873548
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is heel begrijpelijk dat je je ervoor af wilt sluiten. Mijn lief doet dat ook terwijl ik juist alles wil weten. (En dat ergert hem weer, dat ik er zo mee bezig ben.)
Hier in huis precies andersom dus inmiddels volg ik het wel de hoofdlijnen want half/half is nog erger.

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:57 schreef Leandra het volgende:
En ja, het is vreselijk hypocriet van mezelf dat ik een Oekraïns gezin makkelijker in huis zou nemen dan een gezin uit een aantal andere oorlogen.
Sorry, het is niet anders.
Ik weet niet of dat hypocriet is. Opvang in eigen regio indien mogelijk en Europa is in dit geval die regio.
pi_203873606
Ik lees elke paar uur mijn rijtje websites na. Zit echt niet elke 10 minuten te f5-en. Maar wat ik lees probeer ik wel goed te lezen.
Op Twitter komt een hoop meuk voorbij, dus dan bekijk ik de reacties ook wel even om te kijken wat 'men' er van vind. Dingen zijn soms echt anders dan ze lijken
pi_203873691
Ik lees de reguliere sites: nos, rtl, nu en het nieuws staat aan. Geen socials want die heb ik niet. Soms kijk ik op fok maar daar gaat het me écht te snel :D

Zo, zoon naar school geslingerd. De ouders mochten weer naar binnen en wat hadden ze dat gemist. Volgende uitbraak staat vast genoteerd :')
Zoon draagt nog wel een mondkapje in de klas. Hij is het zo gewend en maalt er niet om. Vind het prima :Y Ik draag ze ook nog in een winkel.
If they say
pi_203873718
quote:

Er is ook een heel leuk stoomtreintrjaject. Hebben wij ook gedaan rond die leeftijd! Meer info: https://www.miljoenenlijn.nl/informatie/. Blotevoetenpad is inderdaad ook leuk, mergelgrot in Valkenburg kan je ook met een treintje bezoeken (minder lopen = win op die leeftijd) en fossiele resten van een maiasaurus bekijken.

Deze B&B is trouwens fantastisch: https://www.hoevedeplei.nl/ Wij zijn er 3x geweest, ze zijn heel lief voor de kinderen, er zijn 2 familiekamers en het ontbijt is top. Heel centraal gelegen ook voor alle uitstapjes.

(edit: ik weet niet waar die PI vandaan is gekomen (de facepalm). Was onbedoeld iig! :D )

[ Bericht 9% gewijzigd door Phaidra op 28-02-2022 09:09:32 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:07:46 #244
269689 crew  Viv
pi_203873875
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik lees de reguliere sites: nos, rtl, nu en het nieuws staat aan. Geen socials want die heb ik niet. Soms kijk ik op fok maar daar gaat het me écht te snel :D
Dat topic in NWS gaat echt heel snel inderdaad. :D Daarom hebben we nu ook (tijdelijk, hopen we :{ ) een apart subforum waar het tempo wat lager ligt en onderwerpen apart uitgediept kunnen worden:

Oorlog Oekraine-Rusland
pi_203873881
Ik volg wat er in het Jeugdjournaal wordt gezegd (en dat is best veel) en af en toe krantenartikelen. De rest van de dag probeer ik het wat van me af te zetten. Want weet je, ik zou zó graag echt iets doen voor die mensen daar, maar dat is bijkans onmogelijk. Ik denk niet dat Putin wakker ligt van het feit dat Rusland niet mee mag doen aan het Eurovisie Songvestival, om maar iets te zeggen. Geen gas meer gebruiken gaat me voorlopig ook niet lukken. Je machteloos voelen is kut, dus dan maar focussen op gezin en ons dagelijks leven.

Waar wel een heel leuke opsteker was: de oudste had zijn eerste turnwedstrijd sinds alle covid-gedoe en eindigde op de tweede plek *O*. Dat blije trotse snoetje O+ O+ O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203874175
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat topic in NWS gaat echt heel snel inderdaad. :D Daarom hebben we nu ook (tijdelijk, hopen we :{ ) een apart subforum waar het tempo wat lager ligt en onderwerpen apart uitgediept kunnen worden:

Oorlog Oekraine-Rusland
Fijn, ga ik daar lezen want dat in NWS is echt niet bij te benen :D. Zal niet veel posten, lezen is voor mij al voldoende. En idd, hopen dat het écht een heel tijdelijk subforum zal zijn :{
If they say
pi_203874317
In de auto gisteren vingen de kinderen wel het woord 'kernbom' op, toen het nieuws op de radio was. En gelijk "Wat is dat, een kernbom?" Toch best lastig om uit te leggen wat dat is, zonder dat ze gelijk bang worden ;(. Het gesprek boog echter al snel af naar Japan en hun rol in WWII. Dus ik denk dat ze er voorlopig nog niet wakker van liggen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203874462
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:
In de auto gisteren vingen de kinderen wel het woord 'kernbom' op, toen het nieuws op de radio was. En gelijk "Wat is dat, een kernbom?" Toch best lastig om uit te leggen wat dat is, zonder dat ze gelijk bang worden ;(. Het gesprek boog echter al snel af naar Japan en hun rol in WWII. Dus ik denk dat ze er voorlopig nog niet wakker van liggen.
Das idd lastig. Hebben we net corona gehad, krijgen ze dit voor de kiezen :{
Die van mij zit gesupervastlijmt aan zn koptelefoon. Soms vangt ie een glimp op van de tv, zegt ie: das poekut en gaat weer verder met tiktok luisterkijken :') :')
If they say
pi_203874526
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das idd lastig. Hebben we net corona gehad, krijgen ze dit voor de kiezen :{
Die van mij zit gesupervastlijmt aan zn koptelefoon. Soms vangt ie een glimp op van de tv, zegt ie: das poekut en gaat weer verder met tiktok luisterkijken :') :')
:D Prioriteiten hè.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203874733
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D Prioriteiten hè.
Echt he :D Al trok ie wel ff dat ding van zn kop bij dat stukje nieuws over het maken van molotovcocktails en dan met name de naam ervan: poetin is een eikel :D Moest wel uitleggen wat een molotovcocktail is, maar toen ging de koptelefoon weer op }:|
If they say
pi_203874912
1 crisis per keer hoor. Het heeft twee jaar geduurd voordat wij corona kregen. Maar Poffertje klinkt nou als een reutelende zombie. :X

Kan best nog twee jaar duren voordat we hier iets meeken van oorlog ver weg. Hoop ik.
pi_203874989
Lekker even iets heel anders; man heeft afgelopen weekend een koolmees nestkast opgehangen. En vanochtend was er al een paartje vet druk heen en weer aan het vliegen en erin aan het gaan enzo. Zo leuk. O+

Hopelijk storen we ze niet teveel wanneer we de schuur gebruiken, want hij hangt schuin boven die deur.
pi_203875025
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef Phaidra het volgende:
Waar wel een heel leuke opsteker was: de oudste had zijn eerste turnwedstrijd sinds alle covid-gedoe en eindigde op de tweede plek *O*. Dat blije trotse snoetje O+ O+ O+.
Leuk, gefeliciteerd!

Ik heb een papieren zakdoekje meegewassen 😢
pi_203875043
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef Vaiana het volgende:
Lekker even iets heel anders; man heeft afgelopen weekend een koolmees nestkast opgehangen. En vanochtend was er al een paartje vet druk heen en weer aan het vliegen en erin aan het gaan enzo. Zo leuk. O+

Hopelijk storen we ze niet teveel wanneer we de schuur gebruiken, want hij hangt schuin boven die deur.
Leuk!
Ons kastje hangt verkeerd, teveel in de zon denk ik..
Zou de gemeente bezwaar hebben als ik m aan de gemeenteboom vastmaak?
pi_203875056
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Leuk, gefeliciteerd!

Ik heb een papieren zakdoekje meegewassen 😢
Oh nee. :'(

Mooi @Vaiana ! Wij moeten de nestkasten nog steeds even schoonmaken. Vorig jaar zat er een nestje pimpelmeesjes in. O+
pi_203875064
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Leuk!
Onze zit onder het afdakje van de schuur en daardoor vrijwel nooit in de zon. Is ook meer geluk dan wijsheid. :D
Ik denk niet dat iemand van de gemeente er iets aan gaat doen iig, haha. Alleen bij bomen wel even opletten hoe je hem ophangt. Niet elke boomsoort kan een spijker erin even goed waarderen volgens mij.
pi_203875071
quote:
3s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:43 schreef PKM het volgende:

[..]
Oh nee. :'(

Mooi @:Vaiana ! Wij moeten de nestkasten nog steeds even schoonmaken. Vorig jaar zat er een nestje pimpelmeesjes in. O+
Oh ook heel leuk. O+
Moet je ze tussendoor schoonmaken ja? *noteert voor volgend jaar*
pi_203875091
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:45 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Oh ook heel leuk. O+
Moet je ze tussendoor schoonmaken ja? *noteert voor volgend jaar*
:Y Want die jongen zitten daar natuurlijk gewoon in te viezerikken. En ook vanwege parasieten.
pi_203875129
Wij hebben vorig jaar ook een nestje gehad, heel schattig. Hoewel ik hartstikke bang ben voor vogels, dus ik vind het vooral van een afstand leuk :')

De juf van de opvang zei net: werk ze! En ik zei ‘dankjewel!’ De jongens weten wel dat ik vandaag ‘grotemensencarnaval’ ga vieren. Om 12.11 verzamelen in de stamkroeg en dan kroegentocht vandaag.

Na het nieuws van de inval in Oekraïne voelde het een beetje vreemd om feest te gaan vieren, maar eigenlijk zouden we juist onze vrijheid moeten vieren. Iedere dag in vrijheid is er eentje en daar moeten we gebruik van maken. En ondertussen heel erg hopen dat er ergens een beetje menselijkheid te vinden is in Putin :'(
pi_203875936
Hier is de opvang dicht, dus de jongens gaan mee grote mensen carnaval vieren. Ik ben benieuwd
pi_203876091
Hier zit het spul weer op school/zolder te werken. De vakantie alweer voorbij. En ze tellen nu al af naar de volgende :D
  maandag 28 februari 2022 @ 12:34:09 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203876627
De kids op de opvang, ik heb vanochtend een uurtje geschminkt daar en zit nu in een koffietentje keihard te werken. We hebben officieel verplicht vrij, maar door de waterpokkenuitbraak bij ons in huis heb ik afgelopen week veel te weinig uren gemaakt... inhalen dus!
pi_203877564
Qua carnaval heb ik alleen nog maar de kinderen weggebracht en opgehaald van de jeugdcarnaval die hier elke avond is. Ik zie het zelf nog niet helemaal zitten in een volle tent te gaan staan eigenlijk (en vol is het aangezien testen voor toegang niet hoeft en de gemeente niet zou handhaven op max 500 man, heb al verschillende foto’s voorbij zien komen). En eerlijk.. ik begin gewoon oud te worden en het hoeft van mij allemaal niet meer zo die carnaval 😢

Misschien vanmiddag even met de kinders naar de sporthal. Daar kunnen de kinderen in de sporthal lekker spelen met alles wat er klaar staat. Altijd wel een groot succes. Maar dat is afhankelijk wat vrienden doen. Als zij niet gaan ga ik daar ook niet in m’n eentje in de kantine staan. Ben niet zo’n type die dan makkelijk aanspraak maakt bij mensen die ik niet (echt) ken #blue
pi_203877613
Nestkastjes... ik heb er 2 staan in de garage, maar die moeten we dus maar eens op gaan hangen!

Ik volg het nieuws maar heel globaal. Lees af en toe NOS, maar verder niet.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, ergens wil ik mijn kop in het zand steken... ik hoop heel hard dat die mafklapper niet nog meer rare dingen gaat doen dan hij nu al doet.
pi_203881116
Ik had sinds corona de AD live blog open staan op mijn telefoon. Om elke dag even bij te lezen. Nu zijn ze gestopt. Ik 'mis' nu echt wat in mijn routine :')

Ik lees wat nieuws over Oekraïne en kijk met kind het Jeugdjournaal omdat dat een mooie ingang geeft om er over te praten.

Vogels vinden onze tuin niet zo tof. Of ja, de leibomen wel, maar niet de plekken waar een huisje hangt of je ze zou kunnen zien door het raam. Kan ik me voorstellen met een mooie grote oude eik met een dichte heg eronder aan de overkant van de straat.

Weer een opruim/klus dag zit erop. Weer 2 deuren gedeeltelijk in de grondverf. Ik kom net te kort om het morgen af te maken. Ik denk dat ik aandelen Flexa moet nemen :')
pi_203881489
Ik had vandaag 2 gaaien die kusjes zaten te geven op mijn grasveld. Er werd me verteld dat ze tegenwoordig niet meer Vlaams zijn?
  maandag 28 februari 2022 @ 18:47:45 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203881648
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Leuk!
Dat zouden ze zomaar eens prima kunnen vinden, in de strijd tegen de eikenprocessierups.
Mits je hem met banden vastmaakt, ik denk niet dat ze blij zijn als je in de boom gaat spijkeren of schroeven :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203882069
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Er is ook een heel leuk stoomtreintrjaject. Hebben wij ook gedaan rond die leeftijd! Meer info: https://www.miljoenenlijn.nl/informatie/. Blotevoetenpad is inderdaad ook leuk, mergelgrot in Valkenburg kan je ook met een treintje bezoeken (minder lopen = win op die leeftijd) en fossiele resten van een maiasaurus bekijken.

Deze B&B is trouwens fantastisch: https://www.hoevedeplei.nl/ Wij zijn er 3x geweest, ze zijn heel lief voor de kinderen, er zijn 2 familiekamers en het ontbijt is top. Heel centraal gelegen ook voor alle uitstapjes.

(edit: ik weet niet waar die PI vandaan is gekomen (de facepalm). Was onbedoeld iig! :D )
Dank ook voor deze tips! Maiasaurus klinkt interessant, Simon is gek op dino's :)
Die B&B ziet er ook leuk uit!
pi_203882381
Manlief volgt het nieuws wel heel erg. Ik probeer het te negeren, word er niet vrolijker van en ik wil Simon ook nog niet met dit soort grote issues confronteren.

Verder heeft Simon nu vakantie, maar leuk is het niet voor hem. Manlief en ik zijn allebei behoorlijk ziek. Manlief heeft dit weekend nog getest, maar negatief. Echt alles doet zeer qua gewrichten, super verkouden, vreselijke hoestbuien, vooral 's nachts waardoor iedereen elkaar wakker houdt. Rode ontstoken ogen, waar allerlei smurrie uitkomt, waardoor je na een uurtje slapen je ogen niet meer open krijgt.

Mijn eerdere posting over de manflu neem ik dan ook terug ;)
Simon is nog wel wat verkouden, maar voelt zich verder wel goed en is energiek. We vinden het zo sneu voor hem, 2 van die zieke vaatdoeken van ouders, die alleen maar op de bank willen hangen.

Vanwege een belangrijke deadline ga ik morgen toch proberen even naar kantoor te gaan, met flink wat pcm. Daarna meteen weer naar huis en verder uitzieken.

Echt balen, 2 weken geleden had ik Corona, daar was ik echt veel minder ziek van. Toen moest ik allerlei werkafspraken afzeggen en het ziet er naar uit, dat mijn deels herplande afspraken weer afgezegd moeten worden.

Maar goed, in het licht van het Oekraïne-Rusland verhaal mogen we eigenlijk niet klagen.
  maandag 28 februari 2022 @ 19:35:59 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203882464
quote:
Maar goed, in het licht van het Oekraïne-Rusland verhaal mogen we eigenlijk niet klagen.
Jawel hoor. Je mag gewoon klagen. Ziek zijn is niet fijn.
Je hoeft niks tegen elkaar af te zetten
pi_203882576
Sterkte Tolstoi! Hopelijk knappen jullie snel op..
Maar naar kantoor gaan klinkt niet als een goed idee eigenlijk..
pi_203882720
Ik heb geen oren meer. Eraf geluld door dochter van vriendin }:|
En ze probeert mee te lezen... :X

Beterschap Tolstoi!
If they say
pi_203882963
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Sterkte Tolstoi! Hopelijk knappen jullie snel op..
Maar naar kantoor gaan klinkt niet als een goed idee eigenlijk..
I know, maar die deadline is echt heel belangrijk ;( De afspraak is heel vroeg in de ochtend, dus dan ben ik rond 9:30 klaar en dan weer naar huis. Betrokken partijen hebben allemaal akkoord gegeven dat ik kan komen, want geen Corona en ik houd sowieso afstand van iedereen.
pi_203883914
Grote mensen carnaval was een groot succes!
Kijk nou O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral die blik van mijn man is echt
O+ O+

Oh, en verder ben ik aan het struisvogelen wat nieuws betreft :@
  maandag 28 februari 2022 @ 20:41:33 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203884136
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:32 schreef Adrian4 het volgende:
Grote mensen carnaval was een groot succes!
Kijk nou O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral die blik van mijn man is echt
O+ O+

Oh, en verder ben ik aan het struisvogelen wat nieuws betreft :@
Priceless! ^p^ _O- O+
  maandag 28 februari 2022 @ 21:02:24 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203884588
En de hele Oekraïne-Rusland-toestand, pffft. Kan daar ook heel veel negatiefs van denken, vooral als ik iets te lang op Twitter rondhang. Rationeel gezien is het hier wederom een lesje in De Realiteit. Wie zijn wij om te denken dat we hier voor altijd veilig zijn. En voor altijd gezond blijven. Dat klinkt deprimerend, maar helpt mij wel heel erg bij alles. Daar waren we nooit zeker van en toch hebben we er (hier althans) best iets leuks van gemaakt O+

Tik ik terwijl ik bijna alle mogelijke bijwerkingen de afgelopen dagen heb afgevinkt. Desondanks kleine genietmomentjes gepakt: op het strand gelopen, zwemles bijgewoond, vanmorgen met een fysio iets gedaan en met Max naar judoles geweest. Morgen gaat de Maxer naar de BSO en ga ik bijkomen. En nogmaals: Jane the Virgin (of Emily in Paris) helpt ook.
pi_203884688
ach ja, ik probeer ook een beetje positief te blijven (lukt aardig, nog niet klachtenvrij)

Maar knap dat t jou ook lukt Quoi!
pi_203890599
Wat is het hier rustig...
pi_203890872
Ik ben aan het werk. Kinderen hebben vakantie. Gelukkig vermaken ze zich goed thuis of met vrienden. Hopelijk kunnen we donderdag of vrijdag met z’n allen iets ondernemen.

Hoop dat je een fijne dag hebt Quoi.
Met een meidenkwartet
pi_203891362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:49 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn onderweg naar huis na 3 fantastisch mooie dagen Disney. 3 dagen strak blauwe lucht. Gister zelfs jas uit kunnen doen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:22 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203891914
quote:
Ik ben aan het werk en het merendeel van mijn collegae heeft vakantie, waardoor ik eindelijk wat dingen gedaan krijg.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 13:21:14 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_203891923
watbenjenuaanhetdoenopsom <3
disclaimer
pi_203891960
Ik ben na een week uit quarantaine nu weer thuis…
Zieke kinderen en zelf ook niet helemaal fit..

Dus de boys hebben beeldschermtijd, de hele dag ongeveer en ik ga nu even bijkomen in bad ;)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 13:59:51 #284
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_203892452
Bankhangen met een baby. Morgen eerste werkdag sinds september :P
pi_203892593
quote:
Ik geniet met volle teugen van de sneeuw O+ (het is dus gelukt, wat een mazzel hebben we gehad :Y )
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 14:11:19 #286
382129 crew  Donna
pi_203892635
Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest en nu aan het werk. Vanmiddag nog een boodschapje en dan is het weer tijd om te koken.

Fijne nieuwe maand allemaal!
pi_203892674
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 21:02 schreef Quoi het volgende:
En de hele Oekraïne-Rusland-toestand, pffft. Kan daar ook heel veel negatiefs van denken, vooral als ik iets te lang op Twitter rondhang. Rationeel gezien is het hier wederom een lesje in De Realiteit. Wie zijn wij om te denken dat we hier voor altijd veilig zijn. En voor altijd gezond blijven. Dat klinkt deprimerend, maar helpt mij wel heel erg bij alles. Daar waren we nooit zeker van en toch hebben we er (hier althans) best iets leuks van gemaakt O+

Tik ik terwijl ik bijna alle mogelijke bijwerkingen de afgelopen dagen heb afgevinkt. Desondanks kleine genietmomentjes gepakt: op het strand gelopen, zwemles bijgewoond, vanmorgen met een fysio iets gedaan en met Max naar judoles geweest. Morgen gaat de Maxer naar de BSO en ga ik bijkomen. En nogmaals: Jane the Virgin (of Emily in Paris) helpt ook.
O+ ik herken het wel, niet uit persoonlijk ervaring, maar ik werk met mensen die chronisch ziek zijn en in sommige gevallen gaan sterven. Ik heb geleerd dat dat niet alleen maar verdriet brengt, maar dat er ook in dat proces hele mooie dingen kunnen zijn. Als je je kunt overgeven aan het feit dat je geen controle hebt (want dat heeft niemand) ontstaat er ook veel ruimte. Ik vind het bewonderenswaardig, als mensen dat kunnen en ik leer er veel van. Dat geldt dus ook voor jou :Y
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:40:11 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203893131
Heel andere vraag: hoe gaan jullie om met opmerkingen/aanpakken van familie die je eigenlijk niet oke vindt? Corrigeren jullie zoiets? Ga je later het gesprek met je kind aan? Of laat je het maar gewoon gaan?

SPOILER
pi_203893388
Haha @Tink89 die voorbeelden! _O-
Het ligt er een beetje aan hoe vaak je ze ziet. Of eigenlijk, in alle gevallen zou ik het proberen het van je af te laten glijden. Prul gaat er vanzelf iets over vragen lijkt me. Een vraag bij jou, of wedervraag bij oma. Dat duurt vast geen jaar meer.

Ik ben vooral bezig met huishoudelijke taken inlopen. Net het houtwerk buiten deels schoongemaakt. Met 1 of 2 kinderen schoonmaken valt niet mee, sommige taken ben ik vijf dagen gespreid mee bezig, maar het knapt mooi op. O+

Kleuter en ik deden vanmorgen de diepvries. Op 1 of andere manier werkte het en dat mag een klein wonder heten want zelfs met Duplo spelen werd keihard bij gehuild. :')
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:58:35 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203893452
Oma wordt er dik van.
Overigens is dit vooral zo'n nasty valkuil waar je niet zelf in moet stappen, je man zal deze handschoen op moeten nemen, want anders heb jij het weer gedaan (heb je waarschijnlijk ook nog als hij ze aanspreekt), dus tenzij hij zich er ook aan ergert kun je er nog niet zoveel mee.

Maar als oma het zegt dan kun je het met een "ja, oma wel, jij niet hoor" proberen af te doen, daar zullen ze ook niet blij mee zijn, maar soit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:06:16 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203893583
Dit lijken me nauwelijks dingen om een discussie over te starten. En ik vind het zelfs een beetje muggeziften.

Hooguit het snoepjes ding, maar ook die is makkelijk te verder uit te leggen aan je kind 'Oma wordt er dik van omdat ze bij het avondeten vaak sausjes en dingen eet. Wij eten heel gezond bij ontbijt, lunch en avondeten, dus dan kan een snoepje af en toe best.'

En dat ze verder onzin praat, so be it, leg je thuis uit dat het anders zit en klaar.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:09:38 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_203893631
Als het familie is die ze niet dagelijks zien laat ik het gaan. Als mijn man zulke dingen zegt ga ik er wel over in gesprek en dan op een rustige manier uitleggen waarom ik die dingen liever niet tegen mijn kinderen zeg en ik geef hem alternatieven die hij wél kan zeggen.
Weet je tink, de invloed die je hebt op die dingen wordt minder met elke dag dat je kinderen groter worden. Het enige wat je echt kan beïnvloeden is je eigen gedrag, en zolang jij elke dag je idealen voorleeft is dat alles wat je kunt doen.
disclaimer
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:10:54 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_203893647
Overigens ben ik het eens met de stelling dat opa's en oma's niet geschminkt kunnen worden. Heb al moeite om foundation egaal op mijn eigen wegzakkende ponem aan te brengen.
disclaimer
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:16:56 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203893731
Mijn moeder heeft daar ook wel een handje van (niet exact dit soort uitspraken maar wel die niet in lijn lagen met wat wij uitdragen zeg maar). Maar die past 2x per week op dus dan heb je ook een meer opvoedkundige rol dus dat heb ik toen wel aangekaart. Uiteindelijk 0 effect gehad en nu laat ik het ook maar zo. We bespreken het nog wel met de kinderen als ze er mee komen en we geven ze ook tools om zelf op oma te reageren als ze weer begint :D
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:17:25 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203893742
En ik ga morgen met mijn oudste kind naar Parijs *O* Paar dagen met z'n tweetjes O+
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:26:46 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_203893879
Ik "lieg" trouwens ook tegen mijn kinderen. Ze vragen me regelmatig waarom mijn buik zo dik is. Een eerlijk antwoord zou zijn "omdat ik elke avond op de bank lig en te veel chocolade eet" maar ik zeg altijd "omdat er drie babies in die buik hebben gewoond en dat nooit gepast zou hebben in een minibuikje".
disclaimer
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:29:54 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203893912
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 15:26 schreef SQ het volgende:
Ik "lieg" trouwens ook tegen mijn kinderen. Ze vragen me regelmatig waarom mijn buik zo dik is. Een eerlijk antwoord zou zijn "omdat ik elke avond op de bank lig en te veel chocolade eet" maar ik zeg altijd "omdat er drie babies in die buik hebben gewoond en dat nooit gepast zou hebben in een minibuikje".
Ja ja ja, je kunt niet vroeg genoeg beginnen ze een schuldgevoel aan te praten :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:36:36 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_203893980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja ja ja, je kunt niet vroeg genoeg beginnen ze een schuldgevoel aan te praten :D :')
Precies. Allemaal hun schuld :P
Ik praat echter nooit negatief over de dikke buik hoor, dat probeer ik echt vol te houden. De dikke buik is gewoon een gegeven, geen schande en geen issue. En hij is lekker zacht.
disclaimer
pi_203894177
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder heeft daar ook wel een handje van (niet exact dit soort uitspraken maar wel die niet in lijn lagen met wat wij uitdragen zeg maar). Maar die past 2x per week op dus dan heb je ook een meer opvoedkundige rol dus dat heb ik toen wel aangekaart. Uiteindelijk 0 effect gehad en nu laat ik het ook maar zo. We bespreken het nog wel met de kinderen als ze er mee komen en we geven ze ook tools om zelf op oma te reageren als ze weer begint :D
Ik kreeg vroeger ook altijd tools mee om op uitspraken van mijn oma te reageren van mijn pa :D
Uiteindelijk bleek ik beter te reageren op haar uitspraken dan hij zelf O+
Oma en ik waren twee handen op één buik, terwijl ze een vrij lastige persoonlijkheid had. Maar wat een powervrouw was zij!
pi_203894427
Ik lig nog steeds op de bank te rotten, compleet afgedraaid van een klein rondje wandelen vanmorgen :{w
  dinsdag 1 maart 2022 @ 16:25:04 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203894557
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')